PREVIEW: AMD Radeon R9 290 - parádní výkon za až neuvěřitelnou cenu. A to neukazuje vše! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 05 listopad 2013
altVelice správně jste mnozí vyhlíželi a čekali na R9 290, odlehčenou verzi R9 290X. Stojí za to!

 

 

 

Když nedávno konečně vyšel nový Radeon R9 290X, mnoha lidem spadla čelist (hlavně kvůli ceně). Naproti očekáváním totiž R9 290X nejen, že překonala GTX 780, ale překonala i s přehledem GTX TITAN a to za cenu pouhých 12 500 korun vč.DPH! No a dnes vám můžeme prozradit, že ani zoufalá reakce v podobně značných slev GTX 770/780 a narychlo připravené uvedení GTX 780GHz (GTX780OC) a GTX 780Ti, je prostě málo. Co když vám totiž řekneme, že výkon GTX TITAN může nabídnout i grafika za pouhých 9200 korun!

  • Radeon R9 290 4GB - high end pro všechny?

AMD na poslední chvíli upravila parametry R9 290 tak, aby bez problémů překonala GTX 780. Možná to trochu přehnala, protože karta má teď výkon bezmála na úrovni silent módu R9 290X! Jenže cena R9 290 je pouhých 399 dolarů, tedy 9200 korun vč. DPH!

A za tyhle peníze dostanete nové jádro HAWAII, ale s aktivními 2560 jednotkami (R9 290X má 2816), kdy počet ROPs zůstává na 64, ale počet TMUs klesl ze 176 na 160. Klesly také takty, kdy R9 290 má uváděných až 947MHz pro jádro a také jen 5000MHz pro 4GB paměti, které jsou připojeny přes masivní 512-bit sběrnici.

Cenovou konkurencí R9 290 je v tuto chvíli 256-bit GTX 770, která ale výkonem nestačí ani na R9 280X. GTX 770 je ale parametrová i výkonová chudinka ve srovnání s R9, takže není divu, že v posledních dnech byla zlevňována i když stále stojí spousta modelů k 9 tisícům (stále málo, protože na R9 280X nestačí ani výkonem, ani cenou). AMD nakonec upravovalo výkon a parametry R9 290 karty tak, aby s přehledem překonala GTX 780.

A to se podařilo. Karta dokonce v běžném režimu jen lehce zaostává za GTX TITAN a R9 290X v tom tišším režimu!

  • Radeony R9 290/290X neukazují plný výkon

Referenční chlazení se AMD ovšem opravdu nepovedlo. Nejde ani tak o ten hluk, jako o fakt, že kartě zbytečně ubírá na výkonu. AMD totiž sice opravdu výborně vyladilo PowerTune, kdy čip mění frekvence a tedy i výkon dynamicky v závislosti na teplotě, spotřebě a požadovaném výkonu, s čímž úzce souvisí právě chlazení, které ovšem v té referenční podobě dost dobře nestačí a je hlučné (proč u AMD stále používají ten hloupý turbínový ventilátor nikdo nechápeme).

AMD zbytečně referenčním chlazením ubírá kartám na výkonu. Někteří testeři totiž osadili na R9 290 pořádný nereferenční chladič - Accelero Xtreme III. A výsledek? Aniž byste cokoliv taktovali a upravovali, referenční R9 290 s ref. Takty má s tím lepším chlazením výkon na úrovni GTX TITAN a R9 290X Uber mode!!!

Proč? No protože referenční chlazení je slabé a kartu dokáže v běžném režimu provozovat jen kolem hodnoty 800-900MHz pro jádro. To lepší chlazení ale ve všech hrách umožní kartě v pohodě a tiše běhat na těch referenčních 947MHz stále, čemuž samozřejmě odpovídá výkon. A teď si řekněme na rovinu, že 947MHz je daleko od skutečného potenciálu 28nm HAWAII jádra, a teď si ještě představte tenhle chladič na tom R9 290X modelu ...

... a už je vám myslím jasné, proč od vydání R9 290X a v samotné recenzi na R9 290X říkáme, že tyhle grafiky v tomhle ref. provedení prostě neukazují zdaleka skutečný výkon a potenciál! Už jsem měl možnost vidět výkon nereferenčních edic R9 290X a to podotýkám, že se nejednalo o OC edice, a upřímně nevím, jestli nová GTX 780Ti bude taková pecka, jak si někteří myslí, natož proti OC edicím R9 290X, které stále budou nezanedbatelně levnější. Naopak bych to viděl tak, že už nereferenční OC edice R9 290 za 9500 korun budou mít výkon v mnoha případech a nových hrách v náročných nastaveních na úrovni GTX 780Ti a rozhodně si bez problémů poradí se stále dražší GTX 780GHz! Ty parametry prostě mluví jasně.

  • Závěr

Každopádně R9 290 je bezkonkurenční grafika a škoda toho chlazení, kterým si AMD hodně ubližuje a trápí jím i uživatele :). Opravdu nešlo udělat lepší chlazení? Nebo tu kartu, byť za cenu prozrazení výkonu, dříve dodat partnerům, aby ti připravili rovnou svá řešení?

Každopádně i když si k R9 290 koupíte za další 1800 korun ten Arctic Cooler Accelero Xtreme III, pořád vás R9 290 nebo R9 290X vyjde ve výsledku výrazně výhodněji s vyšším výkonem, než co dokáže nabídnout jakákoliv GTX 780/TITAN apod. Jinak samozřejmě nereferenční řešení budou, ale stále to vypadá nejdříve na konec listopadu. Nicméně nákup ve vyšší cenové kategorii čehokoliv jiného mimo AMD Radeon R9 290/290X grafik nedává v tuto chvíli žádný smysl. GTX 780 za 11 tisíc je špatný vtip, GTX TITAN za 23 tisíc výsměch a GTX 780Ti za plánovaných 16 tisíc hloupost. A až R9 290/290X předvedou s pořádným chlazením (konec listopadu) jejich skutečný výkon a OC edice využijí část toho slušného OC potenciálu to teprve bude pořádná sranda. Pokud mají být GTX 700 konkurenceschopné, nesmí stát GTX 770 více než 6 tisíc, GTX 780 musí stát kolem 8500-9000 tisíc, GHz verze do 10 tisíc a GTX 780Ti nesmí být za víc než 13 tisíc. Pak je můžeme považovat za konkurenci, za současné cenyk jejich nákupem okrádáte sami sebe. Jsme zvědaví, zda se těchto cen dočkáme. Každopádně velký potlesk pro AMD, R9 opravdu značně změnily situaci a rozhýbaly stojaté konkurenční vody. A to bereme v úvahu pořád jen ten výkon, potenciál a cenu samotných grafik, vůbec nebereme v potaz dost možná nezanedbatelný vliv API MANTLE v nových hrách pro výkon AMD GCN grafik ...  

Zdroj: DDWorld.cz, Computerbase.de

 

PS: Recenze bude snad v pátek, R9 290 šla do ČR jen jedna a bohužel občas se stane, že ji první dostane někdo, kdo úplně nebere ohled na ostatní, kteří by to třeba také rádi stihli, zvlášť když jim před tím vyšli z druhé strany vstříc a udělali testy jiné novinky velmi rychle (za cenu noční) a poslali to včas, i když nemuseli. Nevadí, on to byl takový test některých lidí, nevěřil jsem určitým povídačkám, už věřím. Příště se věci nejen ze strany DDWorld.cz zařídí jinak, ku prospěchu více čtenářů :).

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
GeoTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-05 15:40:29

To ref. chladenie tam dali len preto aby otestovali nasu trpezlivost . Podla toho ako velmi to brzdi 290 tak na 290X to musi byt uplna tragedia a neref. verzie asi pekne vytru zrak mnohim recenzentom, ktori dookola tocia iba: boze ako vela to zerie, ake to je horuce a hlucne, nulovy OC potencial a podobne kecy ... Tesim sa
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-05 16:16:15
avatar
Tady máš v grafu jak se to podtakovává kvůli teplotě v Crysis http://extrahardware.cnews.cz/amd-radeon-r9-290x-test-recenze-review/strana/0/9
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-05 16:45:53

Zajimave ze u NV to bylo vydavano jako plus a nevadilo to tak kdyz stejnou technologii implementovala AMD tak je to najednou spatne. Holt kdo chce psa bit tak si vzdycky hul najde ze?
MiraZima [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-05 21:47:51

tohle dle me nejde moc srovnavat jednak referencni chladice GTX toci o hodne nizsi otacky, jadro se podtaktovava pri nizsi teplote zerou mene atd. proste jedna vec je udelat chlazeni adekvatni karte a druha udelat super kartu a na ni prilepit ten nejvetsi shit co uz 5 let nemel byt na trhu po prvnim fiasku zvanem 6950.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-05 23:01:25

Ta reference neni to prave to nikdo nevyvraci. Ja jen rikam ze uplne stejne se podtaktovavaji NV karty ale tam to nejak urcitym lidem zahadne nevadi. Kazdopadne nebudu kupovat referenci kdyz vim ze jsou s tim problemy a prihodim si par stovek za lepsi provedeni.

Jinak ja mam referenci na 6950. Neni to zadna slava ale uplne spatny taky neni. I kdyz prepnu do 6970 modu tak stiha uplne v pohode. Hlukove v modu 6970 a plne zatezi to taky neni nejak kriticke. U dalsi karty ale uz pujdu do nereference.

Ted se divam co pises dole o tech teplotach tak se jen podelim o sve zkusenosti. V modu 6970 plna zatez jsem nastavil otacky natvrdo na 55% a nikdy se mi teplota nedostala pres 80 stupnu. Kazdopadne tahle karta jede bez problemu i kolem 90 stupnu takze otacky se drzeli v automatickem rezimu nekde kolem 43-47%. Mozna ale mam jen dobry kousek.
Zvířátko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Prehrivani 2013-11-06 20:58:02
avatar
nVidie se nekdy podtaktovavaly kvuli prehrivani s ref. chlazenim?
O tom jsem bohuzel asi jeste neslysela ... nahodou vybiram novou grafickou kartu, mas k tomu nejaky clanek prosim te?
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 23:06:45

Vzdyt to tu DD popisoval. Ze vykon ktery NV uvadela byl pri boost frekfenci ale tam to dlouho nevydrzelo a karta se automaticky podtaktovala kde uz ten vykon byl mensi. S tim byly spojene i nizsi teploty oproti konkurenci ale v postate to je dumyslna ojebavka na lidi protoze pri boostu byly ty teploty vyssi.
Zvířátko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 23:57:14
avatar
Ale rozdil je v tom ze nVidia uvadi normalni frekvenci pri ktere karta zvladne jet stale a potom Boost clock na kterem proste nevydrzi.
Je to 100% to stejne jako Intel Turbo Boost, nebo sprava jader na modernich vicejadrovych ARM procesorech kde se nejvice vytizena jadra dokazi na chvili pretaktovat.

Ovsem R290 si se standartnim chladicem neudrzi ani defaultni udavane takty, v tom vidim ten rozdil.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-07 00:12:37
avatar
ne říkáš to trochu špatně ... u GTX grafik je uvedena frekvence základní a boost, problém je, že ani v referenci ta karta nejede na těchto frekvnecíh, na základních nikdy a ten boost taky překonává. jede na mnohem vyšších frekvnecích, čemuž samozřejmě odpovídá výkon. Ty si kupuješ kartu s tím, že je tam ještě nějaká rezerva, ale ona tam není. Kupuješ si grafiku s nějakým výkonem, ale až doma zjistíš, že ten výkon takový být nemusí, protože odpovídá vyšším frekvnecím, které nejsou uváděny a které mít na svém kousku ve svých podmínkách používání nemusíš.

u R9 grafik funguje boost jako skutečné maximum a s dobrým chlazením na těch frekvneích ta karta jede. Každý kus každá karta (to u GTX neplatí). Tudíž udávaná frkenvece skutečně odpovídá tomu, co dostaneš. i refereční karty R9 290X/290 dokáží tu udávanou maximální frekvenci udržet celou dobu, ale otáčky chladiče musí být výše.

u GTX funguje opak taktování, protože nejsou schopni u každé karty zaručit že zvládne tolik a tolik, ale potřebují aby v grafech a testech vypadala dobře, tak krátkodobě karta jede tak, že než se zahřeje jede na té neudávané vyšší frekvneci, až se zahřeje, klesá freknvece i výkon. u AMD to funguje tak, že pokud nejsou určité teploty překorčeny a situace to vyžaduje pustí to na ty skutečně udávané takty. Nesnižuje to frekvenci na tu oficiálně udávanou. Ta je naopak hraniční, přes tu karta nikdy nejde.

Z hlediska testů a recenzí je samozřejmě způsob u GTX lepší a výhodnější pro výrobce, karta vypadá výkonnější než by běžet na těch udávaných frekvnecích byla a může být. u AMD si naopak ubližují tím defaultním nastavením otáček (proto jsou tam ty UBER BIOSy), kdy frekvnece je většinou kvůli chlazení ižší než těch maximálních (a to často i o 200Mhz) a výkon tomu samozřejmě odpovídá - což nevypadá dobře v testech. Tyhle problémy ale mají jen referenční verze, nereferenční pojedou vždy naplno = vyšší výkon než reference a to to nebude OC verze.
Zvířátko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-07 00:21:23
avatar
Takze rikas ze kdyz si donesu z obchodu R9 290/290X (referencni) a zapojim do pocitace tak bez jakychkoliv uprav bude mit ten vykon jaky slibuje AMD/jaky byl nameren v recenzich?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-07 00:39:51
avatar
ano u každého kusu to bude stejné ... (protože všichni měli ref. karty tak bude stejný, protože ta frekvnece je u všech stejná Stejně tak když na tu ref. kartu plácneš ten výkonný chladič, tak bez jakýchokoliv úprav taktů pojede na té maximální udávané boost frekvenci ani o kus víc a výkon tomu bude odpovídat.

Nebude to jako že tvrdíš že má karta 1000MHz a ukazuješ nějaký výkon v testu a zákazník si to přinese domů a zjistí že těn výkon to má občas jako byl v testu, ale jen když to jede na 1100MHz ;)
Zvířátko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-07 00:41:39
avatar
Co jsem koukala tak ty karty v testu jely na 700-900MHz, to me moc stabilni neprijde :p
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-07 00:50:54
avatar
... ale to je u každého kusu stejné, takže když si to domů přineseš, budeš mít takový výkon jaký je udáván v recenzích. Když si dáš lepší chladič, pojede to pořád na tom maximum těch 950/1000MHz a budeš mít výkon tak ještě lepší než je v recenzích, ale bude odpovídat maximální udávané freknvecni ...

Jediný problém je, že prostě AMD si samo ublížilo, R9 290/290X jsou prostě výkonnější než co ukazují reference, ale i tak dokázali konkurenci porazit, takže až vylezou nereference, nebude co řešit.
Zvířátko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-07 00:57:16
avatar
No jo, me se zda ze oni si ublizuji porad ... napred u procesoru takova pokrokova architektura kterou ale poradne neumi nic vyuzit a ted karty ktere by ve skutecnosti mohly byt mnohem vykonnejsi.

By me zajimalo kdo tomu sefuje
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-07 01:03:18
avatar
architektura CPU je v pohodě .... to že SW vývojáři jsou líní a neradi se učí a mění věci je věc druhá AMD bohužel nemůže vývojáře nutit dělat optimalizace je to CPU vývojář a výrobce, ne SW vývojář a výrobce. každopádně je zajímavé, že na LINUXU jedou ty AMD CPU výborně, na Windows to hapruje ...

Co se týká těch grafik ... ano, ten chladič se na tu kartu vůbec nehodí a opravdu by nás zajímalo, kdo to vymyslel a rozhodl že to tak bude ....
Anonymní  2013-11-07 22:15:13

čisto je nejaký teoreticky prepočet na jednotlive karty ktoré by boli upravene pre ťažbu BTC .
Príklad R9 290 - 30 dni 100% výkonu .
Nechcem ťažiť len by som chcel mat predstavu a nemyslím ze by som bol sam
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-08 14:54:45

Ja to netezim ale asi tak 2-3 mesice dozadu jsem si o tom precetl par veci a prohlidnul par tabulek. V podstate pokud chces tezit tak jedine AMD kartu. NV je v tomhle loser. Bylo to kvuli tomu vypocetnimu vykonu ktery 680 ma maly. 780 tam jeste nebyla ale podle jejich parametru to bude to same. Jedine snad Titan ale ten v tech tabulkach tehda jeste nebyl.

Edit Tak i Titan je loser Odkaz Na druhe strane jsou tabulky. 7970 vice nez 4krat vykonejsi nez 680 a asi 1.7 krat lepsi nez Titan. 290X je jeste o 30% vykonejsi v BTC mining nez 7970 a 2.6 krat lepsi nez Titan. 680 uz radsi nezminuju to je spise spatny vtip.
Zvířátko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-08 15:24:16
avatar
Od te doby co jsou dostupne ASIC minery se tezit na GPU totalne nevyplati
Anonymní  2013-11-08 23:03:22

no OK ale koľko vyťažíš na jednom dajme tomu za rok .Vraj budu tu dobu predlžovať podla rastu na burze .Inak ty výpočty sú na niečo zmysluplne alebo je to nezmyselne pálenie elektriny :?
Anonymní  2013-11-09 14:51:50

tak Bitcoin na 380 . To som zvedavý kedy začne špekulatívny kapitál vyberať
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-05 15:46:46

To jsou fakt úchyláci, cpát na tohle výkonnostní hovado ten tragickej referenční chladič, kterej jsem měl snad i na 4870 Už se moc těšim na testy nereferenčních řešení, snad všem těm kecálistům o teplotě a hluku sklapne.
parkPe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-05 16:00:54
avatar
To sem zvědavej, jestli bude nějaká s aspoň trochu lepším chlazením u nás sehnatelná do vánoc. Co je platné, že má AMD super výkoné a docela levné grafiky když se k nim moc čechů nedostane. Referenční 290x ani náhodou nikde a pěkné nereferenční 280x ala D2T, MATRIX, TOXIC. Maximálně se dá sehnat VAPOR-X ten je zas dost hlučnej... nejvíc jsou k dostání nic moc modely od gigabyte a (dual-x) sapphire. Takže když chci 280x tak musím vzít VAPOR-X. Když 290x tak není.(Ale stejnak se vyplatí čekat na nereferenci, ale obávám se že stejnak ty nebudou už vůbec). No a 290 si myslim, že bude situace 10x horší než s 290x. Takže nereferenčka, která se normálně uchladí reálně tak v únoru. Je to škoda když mohlo AMD docela o dost zvýšit svůj podíl na trhu.... Já vím že je o ně obrovskej zájem .... a že neztíhaj....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-05 16:03:18
avatar
prosímtě přestaň s tím nesmyslem "Vapor-X je hlučnej" ... Není!!! Mám ho tady a je výbornej. A bu´dte v klidu, karet bude dost ..
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-05 16:26:35
avatar
Tak... na plné otáčky je dost hlučnej. :-) Ale tak asi jako všechny větráčky s 2000ot/min+ že... ;-)
Chlazení Vapor-X je fakt moc dobré na svou konstrukci. Spíš žebrování chladiče je dost úzké, takže asi tak jednou za rok, pořádně vyčistit! :-)
Zvířátko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hlucnost 2013-11-06 21:00:06
avatar
Odkaz
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 21:21:19
avatar
CO TO MSI UDĚLALO S TÍM CHLADIČEM??? btw ten chladič Twin Frozen třetí generace to bylo něco a na tuhle AMD dají nejaký shit ? http://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/27118-srovnani-geforce-gtx-770-asus-vs-gigabyte-vs-msi?start=10
Zvířátko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 21:11:34
avatar
Taky nechápu, měla jsem za to že tyhle chladiče byly jedny z nejlepších ...
ale podle testu pořád tišší než ten údajně nehlučný Vapor-X
MiraZima [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-05 16:02:52

No skoda tej dostupnosti a predevsim toho debilniho chladice. Tomuto referencnimu chlazeni dosel dech uz na 6950 natoz tomhle ! To je od AMD opravdu prasečina.
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-05 16:18:10
avatar
To máš pravdu mám 6970 a to byla hrůza tak jsem si musel koupit za 2000,- Arctic accelero extreme plus II
palino1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena 290 2013-11-05 16:16:20

Buhuzial to vidim s 290 podobne a do vianoc ju moze mat len par vyvolenych, aj keby neviem ako sa chrlili tie karty z vyr. liniek. Ta cena a vykon 290 sa len tak nevidi, som zvedavy ake dalsie paky NV(ak vobec nejake bude mat), aby odstavila r29x. Dokonca ani 290x nie je teraz pomerom cena/vykon v dobrom svetle. Ked teraz pozeram na alzacke ceny radeonu 290 , je mi na zvracanie, kam az strelili zavadzaciu cenu!
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-05 16:20:35

Nějak vžycky nechápu ten spěch, není lepší si počkat, až bude větší nabídka modelů a mít možnost výběru? Klidně si kartu pořídim v lednu a vydržim s tim, co mam
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-05 16:35:52
avatar
opět upozorňuji, že když nejsou karty dostupné a obchody je dávají už do ceníku veřejně, vždy tu cenu schválně výrazně přeženou, aby na to náhodou nedoplatili, kdyby si ji za ni někdo objednal ... jakmile budou první kusy skladem v obchodech, ceny budou dány na normální stav odpovídající těm 399 dolarům + DPH
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - skladem 2013-11-06 14:46:02

Tak já tu vidím dvě 290ku skladem za 8996,-[url]
http://www.asbis.cz/sapphire-r9-290-4g-gddr5-947mhz-1250mhz-pci-e-dual-dvi-d-hdmi-dp_d90321.html[/url][/color]
GeoTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-05 16:37:18

S tou Alzou mas pravdu, su celkom vtipny ked maju v ponuke 290X za 500€ a 290 za 488€ . Niekedy sa tym cenovym nastrelom nestacim cudovat. Asi cakaju ze si niekto v rencenzii precita super cena/vykon a hned uteka kliknut "Kúpiť".
dancenatic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-05 20:54:33

Táto karta im zablúdila do sekcie 290x ale je to 290ka
http://www.alza.sk/sapphire-r9-290-d490137.htm
Melo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 17:25:39
avatar
Tak na Alze je už za celkom dobrú cenu 374 eur/ 9 643 Czk .
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-05 16:19:21
avatar
hmm moc moc se těším, chtěl bych si koupit 290 nebo rovnou 290X. No chci něco jako DC od ASUSu, ale jen ať to není taková prasárna, jako moje "ASUS EAH6950 DCII"... protože díky tomu speciálnímu, napěťovému, kontroléru, to jádro nejde jináč, než přes SmartDoctor taktovat. Tedy... ani to nevím, protože mi ten software ji nechce detekovat. :-D

Ostatní SW prostě nedokáže řídit napětí grafiky, a úprava BIOSu nepomohla v žádném směru. Jedině přeflashovat BIOSem "ASUS EAH6970 DCII", ale tam jde do jádra přes 1.3v! Oproti 1.1v!

Chci jen naznačit, že se dá narazit na zeď, i u těch "speciálních" edic. A v případě ASUSu sem to FAKT nečekal.
Dxx1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 22:46:56
avatar
Zdravim - v tomto Vam poradim ;) - Asus Smart Doctor uz Asus cca 4 roky nepouziva - musite si stahnout Asus GPU Tweak, pak je jasne, ze se Vam Smart Doctor nebude chytat kdyz ten SW podporuje jen pres 4 roky stare napetove kontrolery !!!
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-09 13:21:10
avatar
Fakt? Že mě to nenapadlo... :-D
Ne, nefunguje to. Kupodivu ne. Sice tam změním napětí, ale ukazuje to nesmysly, jak kdyby mi to ukazovalo Idle profil grafiky. Při jakémkoliv spuštění Hry, nebo WEB prohlížeče, mi obraz zešedne, blikne, zhasne, a reset. :-) O to horší, že ten profil jaksi zůstává aktivní do té doby, (i po restartu) než ťuknu Default. Pak sem to zkusil dát až na 1.25v ale pořád stejný výsledek.

SmartDoctor je pro tu grafiku programovaný, i na WEBu výrobce je pro ní ke stažení. No prostě ji nedetekuje. Popravdě mě to absolutně přestalo bavit řešit, když ani originál BIOS grafiky nechce spolupracovat. Tak sem vyzkoušel úpravu BIOSu, ale to díky kontroléru a nepodpoře softu padlo také. No a přeflashování za HD6970 byla spíše katastrofa... už díky tomu, že já mám 1GB (HD6950) verzi.
Ale vyzkoušel sem to, a pak to pouštělo do jádra GPU 1.3v což je zase už EXTRÉM, a byl taky slyšitelný! :-)
Takže reset a zase reflash default BIOS.

Je mi to už tak nějak jedno. Spíš mě štve, že táto grafika není (a ani nebyla) dobrá volba pro OC... oproti konkurenci, co sem četl.
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 290 vs 290X 2013-11-05 16:44:00
avatar
inac s tou cenou AMD dost znevyhodnilo 290X, kedze ta je o 1/3 drahsia ako 290 a o tolko vykonejsia neni (kedze je rozdiel len v stream p. a text. j.)
GeoTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-05 16:57:43

Podla mna ten vykonovy rozdiel medzi 290 a 290X bude ovela vyraznejsi ked tie karty nebudu obmedzovane tymto ubohym ref. chladenim, ktore momentalne viac ublizuje tej vykonnejsej karte samozrejme ...
nobloch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-05 17:08:35
avatar
S těmi referenčními chladiči to bude nějaká obchodní dohoda. Z referenčních verzí výrobci jako Asus nebo Gigabite moc peněz mít nebudou.

Není třeba držet předchozího recenzenta v anonymitě. Sami na EHW napsali, že jí posílají na DDW
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-05 17:39:46
avatar
Ten referenční chladič je fakt úchylnost. To jim Delta platí za to, že to používají?

Ten samý byl používán už u HD2900 Pro. A failoval už tehdy..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-05 17:44:06
avatar
no stejný tedy není ... je podobný ale základ jej iný
MiraZima [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-05 21:51:18

Tento chladic se poprve ukazal na 5850 a 5870 kde byl jeste dostacujici a karta pri plnych otackach nepresla 60 stupnu a pri 70-80 stupnich jel chladis na 40-50% coz bylo jeste v pohode, ale to co to predvadi tady je zverstvo a zverstvo to bylo uz na 6950 kde i pri plnych otackach sla karta pres 80 stupnu. Takze trosku nechapu ci trpelivost AMD zkousi, protoze trpelivost hracu s timto brakem (chladicem od CM) pretekla uz pred 4mi roky
LunoVonFancala [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-05 17:51:07

Už viem čo si dám pod vianočný stromček. Sapphire vapox-x
Machine7170 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - referencni chlazeni 2013-11-05 18:26:51

Tak k tomu chlazení... radiální se používá proto (prijde mi to jako nejvice logicky duvod) aby recenzenti mohli testovat SLI/Crossfire (mozna v americe kdyz maj stesti), protoze axialni by bylo v konfiguraci blizko u sebe dost znevyhodneny a dopadlo by to hur jak tohle. Druha stranka veci je, ze AMD mohlo na tom radialnim vice zapracovat i kdyz uz asi sam o sobe ten princip narazi na hranice funkcnosti. Proto bych rekl ze reference jsou urceny pro recenze a lidi kteri na to ihned flaknou fullcover blok a jsou vysmaty. Zbytek holt musi pockat a poprat se o nereference.
Carter83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-05 20:10:57

V tuto chvíli rozhodně nejzajímavější z výkonných grafik.
Jedna věc mi ale není jasná - podle mě si AMD tímto "odstřelilo" 290X. Vždyť za stejnou cenu můžu mít 290 + chladič, a to je kombinace, na kterou se (referenční) 290X prostě nechytá...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-05 20:13:33
avatar
A co R9 290X + ten chladič?
Carter83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-05 20:27:08

Pravda, ale to už jsou zase jiné peníze.
Navíc je otázka, jestli bude 290X vůbec kdy výkonnější. Paměťová propustnost je stejná, a na jádře se 290 pravděpodobně se stejným chlazením dostane na vyšší frekvenci.

Každopádně bych řekl, že 290 je prostě konečně "nová 5850". Akorát bych si tipl, že na všechny zájemce se do Vánoc určitě nedostane.
Torr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-05 21:28:43

Vynikající karta. Neskutečný poměr cena/výkon v tomto segmentu. Važně jsem zvědavej na nereferenční OC kousky který nebudou limitovaný chlazením a pojedou na full.
Gorgos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nové PC 2013-11-05 23:31:39

Před několika měsíci jsem náhodou narazil na tyto vynikající stránky a konečně jsem v situaci, kdy si mohu dovolit nově získané informace využít

Plánuji upgrade svého PC a rád bych si vyslechl případné připomínky od zkušenějších.

Základní deska: MSI 990FXA-GD65 - AMD 990FX
Procesor: AMD Vishera FX-8350
Grafická karta: Sapphire R9 270X VAPOR-X 2GB GDDR5 OC WITH BOOST
Paměti: Kingston HyperX Beast 8GB (2x4GB) DDR3 2400 XMP
Pevné disky: Kingston SSDNow KC300 - 120GB
Seagate Barracuda 7200.14 - 1TB
Zdroj: Enermax Revolution87+ 550W

Mám několik otázek.
1. Jak dlouho bude aktuální patice AM3+?
2. Je 550W zdroj dostatečný pro tuto sestavu?
3. Zvládne procesor uchladit Noctua NH-L12?
(Připouštím, nechal jsem se zlákat )
4. Je v některém ohledu sestava zbytečně nadsazená?

Předem děkuji za reakce.

PS: Hraji především strategie (od Paradoxu, Total war, Civilizace apod.), příležitostně i RPG.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-05 23:49:02
avatar
1, Na případného nástupce AM3+ si stejně počkáš minimálně do poloviny příštího roku, takže to řešit nemusíš

2, uvedený zdroj je pro danou sestavu velmi dostatečný

3, zvládne bez problémů, ale nevím jak zrovna s tou danou deskou to tam bude sedět kvůli těm pamětem. Ale asi jo OK.

4, Těžko za ty peníze vymyslet něco lepšího , možná tu desku ... SaberTooth R2.0 je asi o něco lepší volba ;).
Gorgos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 21:09:22

Ad 1. To rád slyším, nerad bych si příští týden četl o nových revolučních procesorech pro zbrusu novou patici

Ad 2. OK

Ad 3. Vyzkouším a uvidím.

Ad 4. Zvažoval jsem mezi GD65 a GD80 a ta druhá mi přišla, pro mé potřeby, až příliš "vymakaná". SaberTooth R2.0 je ve stejné cenové hladině protože je stejně "vymakaná", nebo protože je prostě lépe zpracovaná?

PS: Díky za bleskovou odpověď.
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 08:58:32
avatar
presne tuto sestavu jsem skladal pred tydnem i s tim ssdnow - ale dal jsem na neho jen hry system jede z normalniho hdd, zakaznik uprednostnoval vic kapacity pro hry na ssdcku kvuli rychlejsimu nahravani priprav se na poradny vykon jede to fakt brutalne, battlefield4 uplny extrem
dargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 09:33:18

Namiesto fx8350 zobrať fx8320 a dotaktovať a usporené prihodiť na lepšiu gpu (280x)
Zvirek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pridat na karte 2013-11-06 11:14:02

Pritlacil bych na karte, alepson 280X, pokud hrajes ve full HD. Koukni nahoru, ta 280x ti u BF4 na ultra da 45 FPS, coz je na Multiplayer jen tak tak.
S tou 270X budes muset snizovat detaily ( nebo hrat v mensim rozliseni, nevim jaky mas monitor )
Gorgos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 21:00:52

23 palcový, 1920x1080.
Úhlopříčku mohu zvětšit tak o dva palce, potom bude muset monitoru ustoupit stěna

280X jsem zvažoval, ale pro mé potřeby (strategie od Paradoxu, Civilizace, Total War, občas nějaké RPG) mi zcela postačuje i 30 FPS a maximální detaily u některých her klidně oželím.

PS: Díky za reakci.
palino1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zostava 2013-11-06 00:20:52

ja by som skor popremyslal aj o INTEL variente inak zostava dobra / zdroj by stacil aj 450-500w enermax na tuto zostavu uplne staci. Radsej by som investoval do i5 ( bud IB alebo Haswel) ked to chces na hry tam ten vykon urcite vyssi, ale hlavne spotreba a vyriesis aj otazku 1.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 01:04:44
avatar
výkon na hry určitě vyšší v běžných nastaveních za podobné peníze nebude ... navíc PC není jen o hrách a kromě toho s nástupem vícejádrových 64-bit optimalizací je 8jader víc než 4. Poměr cena-výkon má celkově lepší FX než Core i5 a co se týká spotřeby, rozdíl je sice v neprospěch AMD ale není to tolik, aby to musel řešit. Co dáš navíc za Intel platformu abys měl podobně kvalitní desku a Core i5 jako máš 990FX+FX-8350, to se na té elektřině navíc za AMD platformu ani nikdy nepropálí. krom toho FX-8350 se opravdu dokáže výkonem v mnoha případech přiblížit Core i7, což žádná Core i5 nikdy nedokáže.
Usm82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 06:24:47

můžu mít taky dotaz? Nedávno jsem se tu ptal, zda má smysl k Phenomu II X4 (ač přetaktovanému) dávat kartu na úrovni GTX760 resp. HD7870. A odpověděl jsi mi, že by ten procesor kartu už brzdil. Před pár dny se mi podařilo na aukru za 1.500 koupit Phenom II X6 1100T (asi to nejsilnější, co lze do desky s AM3 osadit) - k němu už se dá GTX760, resp. ted aktuálněji R9 270X dát, aby tu kartu uživil?
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 08:58:20

Ano, ten procesor ji v pohodě uživí.
dargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 09:20:22

Kľudne táto kombinácia je v pohode, sám mám phIIx4 + 7870 a nemám pocit, žeby mi cpu brzdil grafiku, ale pár hier sa určite nájdu kde bude cpu limitom hlavne minimálnych fps. Kvoli pár hrám(skryrim, bf3 multi, gta4) meniť dosku a cpu je blbosť.
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 09:13:44
avatar
nedavno jsem si vzpomel ze 64bit technologii vynalezlo amd, intel to jen jaksi implementoval kdyz mu nic jineho nezbylo, jejich itanium se nechytlo, s wistama byl prvni masivne nasazeny 64bit os.., dneska uz vznikaji prvni 64 bit hry- battlefiel4...uvidite ze s prichodem 64 bit her vykon amd jeste vic vynikne, u grafik prijde mantle.. no bojim se abysme tu nemeli brzo monopol amd
http://en.wikipedia.org/wiki/X86-64
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 15:20:15
avatar
FX-8350 je 4 modul, s 8 vlaknami, podobne ako i7, ale nema taky vykon ako i7, iba v par pripadoch prevysuje i5. Ale spotrebu ma ako 8 jadro. Napr. ked som si doma porovnaval 3570k a 8150 tak bol rozdiel viac ako 80W a 8350 ma bud taku istu alebo vyssiu spotrebu. Rozdiel bol iba v cpu a MB. Pri vymene CPU aj MB nema FX urcite lepsi pomer cena/vykon. Kvalitnu dosku s Z77 kupis aj do 100€, aj tak uz na doske neni tolko suciastkok, kt. by ako kedysi ovplivnily vykon. Napr. http://zakladne-dosky.heureka.sk/msi-z77a-gd80/
A drahsie urcite neznamena kvalitnejsie. Takze dovod kupovat zbytocne drahe dosky?
Keby napr. Thuban keby je robeny 32nm, tak ma mensiu spotrebu a stacilo mierne upravit procesor (nejaka ta instrukcia navyse) pridat 2 jadra a urcite by to bol lepsi cpu ako bulldozer alebo Piledriver
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 15:44:05
avatar
To jsou zase nesmysly ... možná bych tio to věřil, kdybychm ty věcio netestovali, ale protože testujeme a víme jak se věci mají, tak mohu objektivně říci, že si vymýšlíš. V mnoha případech převyšuje výkon Core i5 a to je levnější než Core i5

Srovnatelnou kvalitní desku což je Sabertooth Z87 vs Sabertooth 990FX )to ej srovnatelné) koupíš na AMD pořád levněji, takže celkově má lepší výkon i lepší poměr cena výkon jako platforma.

Dražší deska znaemná ve většině případů kvalitnější a lepší deska.

Jinak opravdu nevíš o čem mluvíš FX je výborný CPU výborná architektura, to že hloupý Windows nebyl doteď schopen jej pořádně využít a většina aplikací používá Intelovské kompilátory, za to AMD vážně nemůže. Nicméně FX-8350 je vynikající CPU za vynikající cenu a spolu s deskou nabízí lepší poměr cena-výkon a ve většině přípoadů i lepší výkon než srovnatelný Core i5 se srvoantelnou deskou ...
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 20:36:29
avatar
Tady si protiřečíš, ale celkem hodně jelikož říkáš a naznačuješ, že amd je lepší, ale v podstatě lepší neni protože většina aplikací využívá Intelovské kompilátory takže v podstatě jsi řek že Intel je lepší volba. Tak se teda rozhodni jestli to nebo ono.
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-07 13:43:16
avatar
Citace:
Tady si protiřečíš, ale celkem hodně jelikož říkáš a naznačuješ, že amd je lepší, ale v podstatě lepší neni protože většina aplikací využívá Intelovské kompilátory takže v podstatě jsi řek že Intel je lepší volba. Tak se teda rozhodni jestli to nebo ono.

jj, moja rec

edit: DD nepotrebujem Sabertooth a podobne predrazene dosky, nic navyse co by som potreboval mi nedaju
Zvířátko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 21:13:51
avatar
Takze ve vysledku je ale pro uzivatele Windowsu prece jen lepsi Intel kdyz je pro nej vse optimalizovane
Chapu ze teoreticky je vykonnejsi AMD, ale jde mi o praxi.
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 21:27:51
avatar
Přesně tak bych to řekl a hodně záleží jaké používáš aplikace. Jestli využívají jedno jádro rozhodně Intel (např. World of Tanks využívá jedno jádro) pokud aplikace podporuje HT tak bych bral Intel. Spotřeba Intel je o něco lepší než AMD vychází to nějaké 200-500kč ročně záleží na přesných typech procesoru. Pokud budeš chtít OC tak to je celkem stejný Haswell vs Piledriver, Sandy Bridge byl asi jeden z nejlepších na vzduchu 5GHz ;)
Zvířátko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 21:38:53
avatar
No jo, uz je to tak.

Stejne jako jsem resila sestavu na upravy fotek a muziky, mel tam byt vykonny procesor, ale grafika staci integrovana.
Rada bych treba pouzila AMD, ale to nenabizi vykonne CPU s IGP ... takze vyber padl na Haswell od Intelu. skoda.
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 21:54:27
avatar
Řekl bych, že ten procesor ti výdrží nějaký ten rok zase, ale hlavně ho neosaď do nějaké desky, aby brzdila CPU.
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - amd apu je lepsi 2013-11-07 09:19:56
avatar
ja skladam zakaznikum na hudbu - hlavne fl studio,cubase, kteri nehraji moc hry.. amd, tento http://www.alza.cz/amd-a8-6600k-d430294.htm treba nikdo si nestezoval na vykon, za tu cenu tak vykonne integrovane reseni nesezenes, jakykoli procesor fm2 staci, do 10000 cely pc urcite, jestli jsi ze zlinska muzu ti ho slozit .. a pokud by jsi chtela nekdy hrat hry tato grafika je urcite vykonejsi nez v haswelu
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 23:26:15
avatar
DD: naco mi je draha doska?, nic mi naviac neda, stale pises ze je lepsie mat drahu dosku ale nic konkretne nenapises (okrem kvalitnejsia). A kedze kazde 2-3r menim cpu tak menim aj MB

Ja na ziadne recenzie moc neverim, iba si ich pre info pozrem. Ako mi moze niekdo radit co si mam kupit ked nevie co pouzivam? Vyberem si napr. cpu kt. sa minajviac pozdava od Intel aj od AMD a snazim sa zistit kdo ho ma a potom si to vyskusam a rozhodnem sa, nebudem zistovat kdo komu prilepsiuje a kdo je za co plateny.

Citace:
Jinak opravdu nevíš o čem mluvíš FX je výborný CPU výborná architektura, to že hloupý Windows nebyl doteď schopen jej pořádně využít a většina aplikací používá Intelovské kompilátory, za to AMD vážně nemůže.

Ani ja za to nemozem ze MS ma racej Intel tak ked pouzivam Win tak bohuzial to u mna naposledy vyhral 3570k, nebudem si snad kupovat nieco co je mozno daleko vykonejsie teoreticky ked v mojich praktickych app je pomalsie
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 21:29:14
avatar
andy 64 - neviem odkiaľ si zobral rozdiel 80W medzi 8150 a 3570K. Asi si porovnával 3570K v idle a 8150 v záťaži.

8350 je nielen výkonnejšia ale aj úspornejšia ako 8150 nepíš keď nevieš.

Pomer ceny výkonu má napr. taká 8320 veľmi dobrý na to že pod to kúpiš dosku aj do 50€ s podporou TDP 125W. Za ušetrené peniaze si kúpiš lepšiu grafiku, iba idiot dnes vyhadzuje peniaze za predražený procesor a platí za grafiku v ňom ktorú nikdy nepoužije.
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 21:46:04
avatar
Radší si koupím procesor, který mě vydrží +-5 roků s OC než aby jsem měnil procesor každé dva roky. Pokud se podíváš na jeden konkurenční web je tam přesně zdokumentovaný postup procesorů za pět roků a 5 roků ty procesory poskočily o zhruba 13-14% což neni hodně a to můžeš dohnat OC. Prostě takto dohadovat je blbost tady je hlavní na co ten procesor použiji jestli je to kancelář nebo jestli je to jen na hry. Proto se musí rozhodovat sám kupující nad tím co koupit.
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 23:10:50
avatar
nazyvaj idiota koho chces, ja som si pozical 8150 a 3570k od znamych, testol, a potom som si kupil 3570k, podla toho co pouzivas ti moze vyjst aj ze by bolo AMD lepsie, spotrebu som meral v linx-e
palino1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 21:32:25

nehadam sa s tebou pretoze vo vacsine pripadoch bol a je cena vykon na strane AMD (nema na vyber popri mamutovi) a tak to plati aj pre FX 8350. Ale nemozes popriet ze i5 procesor je v efektivite w/vykon urcite lepsi ako piledriver a bude vzdy procesor na 22nm architekture lepsi ako na 32 to je matematicka istota! Nebudem uvadzat zahr. linky (nie len Vase) pretoze uzivatel si ich urcite najde, kde v konkr. hrach mal i5 cpu meratelne vyssi vykon/ nizsu sopotrebu, nie naopak. Je to len na nom ci mu z pohladu urcite vysieho vykon hl. v 1-2 vlaknovych aplikaciach teda aj vo vacsine sucasnych hier ( ktore uvadza v PS) bude vyhovovat INTEL aj ked si bude musiet priplati dalsiu tiscku. Ja som to iste urobil a nemyslim , ze som prehlupol. Koniec koncov na akom procesore testujete karty? To len preto aby sa vino nepilo a voda kazala!
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 21:35:26
avatar
Na tú matematickú istotu by som veľmi nevsádzal, boli časy keď AMD procesory vyrábané 90nm procesom mali oveľa lepší výkon aj efektivitu než konkurenčné Intel procesory vyrábané 65nm procesom. Je to hlavne o návrhu procesora.
Ešte aj v boji Atom vs APU dokázalo AMD vyrobiť po stránke cpu výkonnejšie, po stránke gpu mnohonásdobne výkonnejšie a aj napriek tomu úspornejšie riešenia. A to boli neustále v nevýhode zaostávajúceho výrobného procesu (45nm vs 32nm)
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 23:31:49
avatar
Citace:
Koniec koncov na akom procesore testujete karty?

akurat som to cekoval, mas recht
dargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 08:57:26

Kľudne táto kombinácia je v pohode, sám mám phIIx4 + 7870 a nemám pocit, žeby mi cpu brzdil grafiku, ale pár hier sa určite nájdu kde bude cpu limitom hlavne minimálnych fps. Kvoli pár hrám(skryrim, bf3 multi, gta4) meniť dosku a cpu je blbosť.
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 09:05:39
avatar
utahne, ale podivejte se na vytizeni toho phenoma u novych her - je cca 50-70 % , fx miva tak 20-40%, ale hlavne spotreba je jinde
dargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 09:29:24

Ak nemáš am3+ ale iba am3 dosku, tak výmena je zbytočná a vynaložené peniaze nebudú zodpovedať výkonu. Už zbytočná bola aj výmena x4 za x6.
Ionna22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - not clever.. 2013-11-06 11:54:21
avatar
jako pro par procent navic (aby porazila 780ku) z karty udelali skoro novou geforceFX (aka vysavac), tohle se podle me AMD nepovedlo, preci jen to referencni reseni je hrozny samo o sobe a ted jeste tohle...

'uber' mode jako default nastaveni je proste zlo, tohle povesti amd rozhodne neprida...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 13:48:26

Beztak si referenční karty koupí jenom pár nadšenců, co nejsou schopni počkat pár týdnů na nereferenční modely. Tak proč pořád řešíte tu hlučnost jako blázni? Že tam dávají ten starej referenční chladič je taky věc, kterou nepochopim, ale tyhle debaty mi přijdou nesmyslný, protože karty s normálnim chlazenim jsou na cestě. Tahle karta je prostě supervýkonná (za ty prachy) a s pořádnym chlazenim si s nějakou předraženou GTX-780 vytře zadnici.
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tato karta 2013-11-06 12:41:16

je zbytečně cenový overkill, není umění prodávat skvělé (ale i ty špatné) věci levně, ale draho (jako Nvidia). :-)
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 20:46:03

Trochu off topic.
Mozna to uz je pro nekoho stara zprava ale prave jsem objevil ze do shopu miri GTA5 pro PC
Roflmaosk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - R9 280 2013-11-06 16:12:12

Dobry den ked uz vysli R9-290 neviete kedy vyde R9-280 a nemate nejaku len tak nahodou na testovanie ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 16:35:22
avatar
R9 280 by nedávala smysl, nevešla by se tam .... zatím není
R9 270 budou
Roflmaosk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 16:56:22

Sakra tak to mozem aspon hned kupit pc ale neviem ci bude r9 270x stacit na fhd ultra detaily setky nove hry alebo aspon vedcina .
A poradte my chcem si postavit celkom tiche herne pc :
Procesor Intel Core i5-4670
Chladič na procesor GELID Solutions Tranquillo revize 2
Pevný disk Seagate Barracuda 7200.14 2000GB s Advanced Format
Operačná pamäť Kingston 8GB KIT DDR3 1600MHz CL9 HyperX blu Edition
Základná doska ASUS B85M-E
DVD napaľovačka Samsung SH-224DB černá
Počítačová skriňa Cooler Master K380
Počítačový zdroj Corsair CX600M
ASUS R9270X-DC2T-2GD5
Prosim poradte co by som mal zmenit moj limit je max tak 750-800E . Oplatilo by sa viac ist do AMD alebo lepsiu dosku ? ... Dakujem za vas nazor
Melo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 17:45:36
avatar
Tak zostava je dobrá akurát by som zmenil procesor za I5 4670 K - otvorený násobič .
Základnú dosku by som dal ASUS Z87M-PLUS , aby si mohol potaktovať . Časom by som prikúpil SSD disk pre systém.
Myslím , že väčšina titulov ti pôjde na full . Za dosku a procák príplatok do 60 eur.
Usm82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 17:56:35

I5-4670K bych nebral - raději ten příplatek bych dal do Xeonu. Získáš tak defacto I7 (8 vláken), ale za cenu o 1500 nižší
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 17:56:09

Zalezi jake rozliseni ma monitor. Ale troufam si tvrdit ze minimalne Crysis 3 ti s 270X na plny kule nepujde.
Roflmaosk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 18:14:45

OK dakujem za nazori pojdem do tej sostavy co tam mam napisanu len otazka aku R9 270x ? od akeho vyrobcu a konrektny model chcel som Asus ale v tom shope ju nemaju tak poradte dakujem
Oplati sa ist do Sapphire Radeon R9 270X / PCI-E/ 4GB DDR5/ 2xDVI/ HDMI/ DP dual-X/ OC BOOST ta ma 4GB pamete pomoze to oproti 2gb ?
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 18:28:08

To ti poradi DD. Ja osobne bych sel radsi do 280X s horsim chladicem pokud je otazkou cena. Porad to bude vykonejsi nez 270X se super chladicem. Zalezi jaky by byl rozdil v te cene.
Vice pameti je vzdy lepsich. Treba heavy namodovany Skyrim si tusim veme nekde kolem 2GB pameti. 3GB u 280X je naprosto dostatecnych.

Jo jeste k tomu zdroji. Nekdo tu kdysi vzpominal ze CX jsou shitovni cinani. Nemuzu potvrdit ani vyvratit. Ja mam TX a naprosta spokojenost. Pry HX je kvalita.
Roflmaosk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 18:59:56

+80E za 280x sa mi nechce priplacat cakal som ze vyde nieco medzi tym taka 280 za +40E ale nie no co pojdem do 270X len este jedna otazka oplati sa mi cakat kym daju k tymto novym grafikam nejake hry ?
heretik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 22:34:49
avatar
Tiez som mal podobnu dilemu, u mna to bolo bud r7 260x alebo r9 270x a bud teraz alebo ked bude aj s kuponom never settle. Nakoniec som dnes objednal MSI r9 270x za 180€. Uz som to nevydrzal , dufam ze posluzi dobre.
Usm82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-07 06:59:15

Nevím jak u Vás na Slovensku, ale tady v CR (konkrétně v CZC) hezky zlevnila MSI R7950 Twinf Frozr BE (880/960) a stojí 5.500. Takže než dát 5.000 za 270X, tak radši 500 připlatím a vezmu tuhle

http://www.czc.cz/msi-r7950-twin-frozr-3gd5-oc-be-far-cry-3/124740/produkt?q-c-0-f_2027481=sAMD&q-category-id=9ht0msjf58gnva96n24a7t1057&q-c-2-f_2027483=sRadeon+HD+7950&q-c-1-f_2027481=sATI
heretik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-07 07:53:25
avatar
Keby mam vacsi rozpocet tak berem urcite R9 270x Toxic, ktora ako tu ukazal DDho test je silnejsia nez 7950 a stoji 200€ (5000kc), len sa musi zmestit do skrine
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 18:59:22
avatar
No konečně AMD přišlo s celkem solidní grafikou... škoda těch provozních vlastností , ale tak aspoň že nvidia zlevnila GTX780, která díky o hodně menší spotřebě a defakto stejnému výkonu je pro mě lepší koupě.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 19:13:49
avatar
GTX 780 rozhodně nemá o moc nižší spotřebu, to ani náhodou, navíc je výrazně dražší a pomalejší. Rozhodně to není dobrá koupě natož lepší pro nikoho. Opravdu nechápu jak někdo může označit produkt, který je v současné situaci (kdy AMD obsadilo herní konzle a hry se dělají pro něj) prostě horší a nezajímavý, jako lepší koupi. To opravdu není logické.
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 20:19:19
avatar
Testy na internetu ale říkají něco jiného. Když si dáte tu práci a najdete si testy kde srovnávají přetaktované karty na stejných či podobných frekvencích, tak výkonově ty karty vychází +/- stejně, záleží hra od hry, někde je lepší nvidia někde zas AMD, spotřebu má GTX nižší.
Co se ceny týče, tak to vychází taky nastejno, 9700+1500 chladič a jsme na 11200,-
GTX780 s lepší chladičem je za 11200 až 11800,- záleží jaká značka.
Nové konzole a hry zatím, nemá cenu komentovat, protože tu stejně nejsou a nevíme jak to bude. Za rok až se bude mít cenu o tom bavit budu kupovat zas novou grafiku a zase nové rozhodování.
A aby jste si nemyslel, že jsem nějaký nvidia fanatik, tak historie grafických karet které jsem vlastnil:
jako první jsem měl nějakou geforce, ale na model už si nevzpomenu pak následovalo ATI Radeon 8500, X850, HD 3870, HD 4870, HD 5850, HD 6950, nvidia GTX 680 a teď nejspíše GTX 780
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 23:36:00

290 je nove jadro takze ovladace jsou na zacatky cyklu. Urcite sam vis kolik treba behem roku pridaji procent vykonu. 780 ma ovladace na konci cyklu.
Nema cenu spekulovat o cene kdyz nereferencni verze 290 nejsou a tudiz se nemuze srovnavat jak cena, tak vykon a pretaktovani.
Muj nazor je ze CGN se proste s nastupem novych konzoli bude projevovat a rozsireni Mantle je taky otazkou. Kazdopadne low level pristup je lepsi uvidime co predvedou vyvojari s BF4. Jsem na to moc zvedavy.
No jeste drobnost 290 ma vice pameti, DO budoucna urcite vyhoda i kdyz vidim ze stridas karty jak ponozky takze tohle asi nehraje roli u tebe
Nevim ale kam spechas. Mas vykonou kartu a jeste minimalne mesic bych pockal az budou vsechny karty na stole. Tim myslim 290 a 290X nereference pripadne newer settle program a bude vse radne otestovano. Samozrejme take 780Ti a Ultra ci jak se to menuje.
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 21:29:08
avatar
Jinak než "debilem" bych tě nenazval promiň... Ale co jsi řek je blbost počkej si co udělá Mantle a uvidíš a počkej si na nereferenční modely to bude teprve rozdíl. Naprosto souhlasím s Bajlando.
Zvířátko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chlazení 2013-11-06 21:43:46
avatar
To už aby se k cenám ref. modelů rovnou připočítávala cena za Acellero
palino1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena vs. vykon 2013-11-06 22:02:39

nehadam sa s tebou pretoze vo vacsine pripadoch bol a je cena vykon na strane AMD (nema na vyber popri mamutovi) a tak to plati aj pre FX 8350. Ale nemozes popriet ze i5 procesor je v efektivite w/vykon urcite lepsi ako piledriver a bude vzdy procesor na 22nm architekture lepsi ako na 32 to je matematicka istota! Nebudem uvadzat zahr. linky (nie len Vase) pretoze uzivatel si ich urcite najde, kde v konkr. hrach mal i5 cpu meratelne vyssi vykon/ nizsu sopotrebu, nie naopak. Je to len na nom ci mu z pohladu urcite vysieho vykon hl. v 1-2 vlaknovych aplikaciach teda aj vo vacsine sucasnych hier ( ktore uvadza v PS) bude vyhovovat INTEL aj ked si bude musiet priplati dalsiu tiscku. Ja som to iste urobil a nemyslim , ze som prehlupol (nekupoval som zostavu primarne len na hry)
. Koniec koncov na akom procesore testujete karty? To len preto aby sa vino nepilo a voda kazala!
LEGI3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-06 23:51:51

Osobně bych určitě volil procesor podle výkonu.a provozních vlastnosti a ne podle toho kolik pro něj stojí deska, mnoho uživatelů vůbec netaktuje (mají i5 3570 bez K apod.) a tam staćí i levná deska a i K modelům k pořádnému přetaktování stačí levná deska a spottřeba je poř
LEGI3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-07 00:21:41

Jak se tady dá smazat příspěvek?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-07 00:29:48
avatar
jen já
LEGI3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Procesor 2013-11-07 00:36:30

Osobně bych určitě volil procesor podle výkonu.a provozních vlastnosti a ne podle toho kolik pro něj stojí deska, mnoho uživatelů vůbec netaktuje (mají i5 3570 bez K apod.) a tam staćí i levná deska a i K modelům k pořádnému přetaktování stačí levná deska a spottřeba je pořád nižší než u AMD na základních taktech.

Nějaký Sabertooth je pro běžného uživatele fakt irelevantní, to je ty prachy lepší vrazit do výkonnějšíhk procesoru/grafiky/větśího ssd.

Jinak kupovat ty ref. edice r9 290 je fakt šílenost, počkal bych na Gaming edici od MSI(brzo bude skladem 280x)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-07 00:35:59
avatar
sabertooth a kvalitní deska nikdy nejsou irelevantní ať na AMD nebo Intelu ... to může řícit jen ignorant, nebo ten kdo tomu nerozumí ...

ref. edice R9 290 sjou v pohodě, pokjud ti nevadí trochu hluku, případně se dá koupit ten velký Accelero chaldič a jsi v pohodě.
parkPe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-07 12:48:08
avatar
Jde u 290ky nastavit maximální otáčky ventilátoru např. na 70% ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-07 13:47:06
avatar
ano
parkPe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-07 15:32:41
avatar
No tak prostě jestli to dobře chápu tak s teplotou nikdy problém nebude ani u referencí (komu nebude vadit ten rámus). A nebude se ani jádro podtaktovávat... nebo?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-07 15:35:46
avatar
Když nastavíte otáčky chladiče na víc, než má v základu nastaveno od výrobce (nebo AMD přes ovladače), tak se samozřejmě zvýší jeho účinnost a nebudou se ty takty tolik snižovat proti té maximální boost frekvenci (s kvalitním chlazením nikdy). Ano, jediný problém těch ref. chladičů je hluk, když by to mělo jet s těmi frekvencemi pořád.
Zvířátko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-07 23:18:01
avatar
Pockej,. minimalni Boost frekvenci? jaky je teda base clock? jsem zmatena.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-07 23:28:36
avatar
jaká minimální, kde kdo mluví o minimální???? snad maximální ... u AMD máš uvedeno maximum, které ta karta nikdy nepřekoročí. U NV má uveden boost, ktery ta karta, pokud to chlazení a teploty dovolují překračuje běžně a ne o málo, ale je to u každého kusu v různých podmínkách různé
Torr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - paměti 2013-11-08 10:29:24

Proč AMD nepoužívá paměti na 7MHz stejně jako NV ale jen na 5 MHz?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-08 11:32:35
avatar
kvůli spotřebě (má o 1GB paměti víc) a proto, že nemusí a má dostatečnou propustnost díky širší sběrnici ....
Torr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-08 13:30:32

Asi by to ale udelalo peknejch par procent ve vykonu, na 780Ti by to jiste stačilo. Predpokladam, ze k tomu stejne dojde, pokud ne u AMD na u vyrobcu nereferencnich modelu.
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-08 11:29:25
avatar
Český velkododavatel
ASUS R9 290 cena 14000,-kč trada kdo chce ?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 277x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 195x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 823x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1151x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1466x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1314x
Komentářů: 6