Strana 2 z 2
- Unreal 3 Engine v nejlepším podání!
Ačkoliv tomu nebudete věřit, nový Bioshock Infinite, běží stejně jako původní "podvodní" Bioshock na Unreal 3 Engine. Jenže zatímco ten se právě v "podvodním" Bioshocku představil ve své nejranější verzi (verze 2.5), v Infinite je naproti tomu ve své vůbec nejvyspělejší podobě. Samozřejmě jeho zastaralost je značná, takže se to neobešlo bez ohromné řady vylepšení přímo ze strany tvůrců hry. Jak jsme psali výše o hrách, které jsou přidávány zdarma k AMD grafikám a Bioshock je jednou z nich, není to náhoda. AMD se na vyladění a technologickém vylepšení těch her přímo podílelo jako součást programu Gaming Evolved.
AMD tedy pomáhalo i s optimalizacemi Bioshocku. Hra má tedy i DX11 vylepšení a na PC verzi jsou velmi výrazná - pokročilé zpracování stínů, jemné stínování, dynamické stíny, v DX11 má hra i pokročilé HDAO částečně využívá i DirectCompute akceleraci. Hra má také základní fyziku, kde je využíváno několika prvků PhysX (oblečení akcelerováno přes CPU), ale co je zajímavější velká část věcí je akcelerována přes Bullet fyziku, tedy OpenCL otevřený standard. PC verze má i pokročilé nasvícení, které dělá opravdu značný rozdíl, vyšší rozlišení textur a tak dále. Co bohužel už engine nezvládá a nemá (vyžadovalo by to nákladné strukturální změny engine), je tessellace. Takže ano, provedení mnoha modelů je trochu zastaralé a při bližším zkoumání si toho snadno všimnete. Nicméně Tessellace je prostě výrazná technologická změna a je součástí až Unreal Engine 4.
Avšak díky všem těm vylepšením a DX11 prvkům, které se do jinak starého enginu podařilo dostat, ve spojení s nápaditou a originální výtvarnou stránkou a barevností celé hry, vzniká naprosto parádní podívaná. A nepotřebujete na to ani nijak silné železo:
Hra je kromě DX11 spustitelná zpětně ještě pod DX10, ale postrádá řadu technologií a efektů. Nicméně zhruba kolem hratelných 40FPS na plné detaily v 1920x1080 FXAA/16AF si ji můžete užít i s HD 7850, tedy s grafikou za nějakých 4500 korun. Pokud omezíte detaily, zahrajete si v podstatě na čemkoliv. Hru plánujeme zařadit později do našich testů grafik, dnes ale jen informačně s pár modely v rychlosti co jsme stihli akorát dodělat, abyste věděli, jaké nároky můžete čekat (hra se na STEAMU pro běžné hráče odemkne zítra, tj. 26.3.2013).
Recenzi po kompletním dohrání plánujeme na víkend, opět nás hraje vícero, takže budou zohledněny dojmy více lidí. Ale jak se tak dívám po recenzích ve světě, hodnocení 10/10 padá velmi často a po pár hodinách v této hře můžeme s klidem prohlásit, že tentokrát oprávněně (bohužel, tím že 10/10 dostaly v minulosti i jiné jinak průměrně hry, trochu tohle hodnocení některých magazínů postrádá na významu a kvality Bioshocku nevystihuje).
PS: objevily se spekulace, že vývoj hry a marketing okolo stál až 200 milionů dolarů. Upřímně řečeno, nemyslím si, že to stálo až tolik, ale určitě to bylo přes 100 milionů. Nicméně tolik stojí běžně i 1,5 hodinové hollywoodské filmy a ne na každém je to vidět. Na 10-13 hodinovém Bioschock Infinite je vidět, stejně jako třeba i na Tomb Raider, že si na výsledku dal někdo záležet, ne jako u mnoha jiných her, které spolykají podobně peněz a je na nich vidět jen to, jak je všechno odflánuté. Takže dobře utracené peníze a určitě se vrátí.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|