Preview: NVIDIA GTX 550 Ti – Grafický vtípek od NVIDIA, špatná karta za ještě horší cenu Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 16 březen 2011
Přejít na obsah
Preview: NVIDIA GTX 550 Ti – Grafický vtípek od NVIDIA, špatná karta za ještě horší cenu
Výkon
NVIDIA GTX 550 Titanium - Hodnocení

 

 

  • GTX 550 TI – hodnocení  

Takže už víme, že výkon GTX 550 TI vzhledem k ceně, je nízký. A co když srovnáme provozní vlastnosti – spotřebu:

(Zdroj: Computerbase.de)

V klidu dobrý, ale to jsou dnes všechny grafiky včetně těch nejvýkonnějších, zde se rozdíly, o kterých by se dalo mluvit, hledat nedají. V zátěži je ale GTS 550 TI o skoro 20W žravější než stejně výkonný-výkonnější a podstatně levnější Radeon HD 5770! Výkonnější GTX 460 768MB je na tom ale ještě hůře, i když má alespoň lepší poměr cena-výkon.  Jenže je tu ještě ten Radeon HD 6850, který je o 40% výkonnější než GTX 550 TI a podívejte se … žere stejně jako GTX 550 TI. Hups ….  

 

  • Hodnocení

GTX 550 Ti je špatná grafická karta, za špatné peníze. Nenajdete jediný dobrý důvod, proč si ji pořídit, protože prostě žádný neexistuje. A nenajdete ani jediný důvod, proč ji nazvat dobrou grafikou, snad s výjimkou, že si jako recenzent nechcete rozházet výrobce, který vám ji půjčil a tak trochu začnete krycí manévry a čtenářům začnete tvrdit o tom, že je to vlastně dobrá karta, i když vlastně žádná horší kolem není a všechny ostatní okolo jsou ve všech ohledech lepší volba. GTX 550 Ti je prostě a jednoduše hodně špatný vtip:

1, jméno – nazývat toto GTX  a Titanium, to je degradace obou dvou označení a klidně bych to nazval pokusem o podvod a uvedení v omyl. Takhle karta nemá s GTX modely ani s Titanium model pranic společného!

2, Výkon – za 150 dolarů je to absolutní výsměch. Stejný výkon nabízel už v lednu 2009 ATI Radeon HD 5770 a ten je stále aktuální! Jenže HD 5770 stojí dnes 129 dolarů (AMD jej dnes také zlevnilo ze 139 dolarů).  A co více. Ve vlastní nabídce NVIDIA je už od července 2009 model GTX 460 768MB, který dnes stojí 139 dolarů a je o 10-15% výkonnější než GTX 550 TI!!! No a pak je tu Radeon HD 6850, jež tedy aktuálně bude stát stejných 150 dolarů a ten je o astronomických 30-40% výkonnější!

3, Provozní vlastnosti – pokud jde o spotřebu, už to není ani k smíchu. Takže při výkonu jen na úrovni +/- HD 5770 za cenu o 40% výkonnějšího HD 6850, tohle žere jako HD 6850 a když od toho chcete více, tak po nataktování stoupne spotřeba na úroveň bezmála HD 6950 2GB, ale pořád se to výkonově ani nepřiblíží HD 6850!

 AMD si vysloužilo kritiku za přejmenování HD 5750/5770 na HD 6750/6770. Jenže teď se musím skoro omluvit. I s „novým“ názvem je stále HD 5700(6700) technicky perfektní grafika, která nabídne solidní výkon za velmi nízkou spotřebu a cenově kolem 2000-2500 korun je pořád hodně atraktivním modelem. GTX 460 768MB je sice již neaktuální a bude rychle mizet, ale pořád se prodává, i když hodně ztrácí vysokou spotřebou, která je o 20W vyšší než u výkonnějšího HD 6850, ale poměr cena-výkon má stále docela slušný. Pohádky o úžasném OC potenciálu 1GHz jsou u GTX 550 TI k smíchu také. Když nataktujete HD 5770 (některé jdou i přes 1100MHz), tak nataktovanou GTX 550 Ti prožene bez problémů, ale zvýšení spotřeby u HD 5770 sotva změříte, zatímco spotřeba GTX 550 Ti bude atakovat spotřebu o 2 třídy výkonnějších grafických modelů.

 

  • Závěr

GTX 550 TI je od začátku do konce špatná grafická karta za špatnou cenu. Měla by na sobě mít varování v podobě nějaké výstražné nálepky. Nazvat tohle dobrou kartou může jen ten, kdo snad nikdy nedržel žádnou HD 5770, GTX 460 nebo HD 6850. To všechno jsou modely, které se v těsné blízkosti GTX 550 Ti nacházejí a všechny jsou výrazně lepší volba. Přímou cenovou konkurencí je ale rovnou Radeon HD 6850 1GB. Jenže proti němu je GTX 550 TI o desítky % pomalejší, nemluvě o podpoře 3 monitorů a lepším škálování CrossFire u HD 6850 a výkonu dvou těchto karet …. To vše za stejnou cenu! GTX 550 Ti je aktuální držitel ocenění pro zatím nejhorší grafický model roku …

Na trh se GTX 550 Ti dostává rovnou v přetaktovaných nereferenčních verzích, protože výrobci samozřejmě vědí, jak špatný grafický model to je a tak se jej snaží vylepšit. Většinou jsou na trhu tedy OC edice se zhruba 10% nárůstem výkonu, což pořád nestačí na slušný poměr cena-výkon, a bohužel je to vyváženo výrazným nárůstem spotřeby, téměř na úroveň podstatně výkonnější HD 6950 2GB! Se špatnými základy dobrý dům nepostavíte a platí to i o grafických kartách …   

Před nákupem GTX 550 Ti důrazně varuji, kupte HD 5770, kupte GTX 460 768MB obě jsou lepší volby, s přehledem nejlepší je ale v této cenové kategorii jednoznačně Radeon HD 6850. Zkrátka kteroukoliv z těchto tří, jenom ne GTX 550 Ti. Pokud vám ji někdo podstrčí jako skvělou volbu, klidně bych uvažoval o stížnosti za pokus o podvod. Ostatní skutečné GTX modely se stydí do morku tranzistorů a Titanium grafiky se obracejí v hrobě …

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - typo 2011-03-16 01:26:35

"Hodnocení - GTX 560 Ti je špatná grafická karta, za špatné peníze." a GTX 560 Ti je prostě a jednoduše hodně špatný vtip: "

tu sa ti "vloudila" chybka... asi si chcel povedat 550 a nie 560... 560 nie je parodia na hernu kartu ani nahodou.. no kupovat 550 je totalny nezmysel..
Tommy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 01:30:21

nie asi ale určite !
...
inak fakt to je drzosť pustiť takúto kartu do sveta
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 09:26:53
avatar
Překlep sorry opraveno ... vidíte sami jak je ten název zavádějící
del42sa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jádro 2011-03-16 01:42:56

základem této řady není jádro GF104 ani GF114, ale uplně jiné a menší jádro, ve kterém nejsou vypnuté žádné bloky ! je to Jádro GF106 ted v nové revizi označené jako GF116 ! oprav si to Honzo....

Obrázek
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 09:27:04
avatar
Jasně ... pardon
Michal3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 02:53:32
avatar
Ked si zoberiem, ako casto sa HD5770 kritizovala pri jej vydani a teraz nVidia po skoro jeden a pol roku vyda kartu s rovnakym vykonom, vyssou spotrebou a cenou, tak treba povedat, ze HD5770 je riadne podarena grafika a IMHO to bola vtedy vyhodna kupa
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - na pctuning.cz 2011-03-16 06:22:04

na pctuning.cz
"Recenze GeForce GTX 550 Ti — slušná karta za špatnou cenu"

hehe

takže moje pasivní HD5750 bez přídavnýho napájení je skoro stejně výkonná....kde udělali soudruzi chybu?
vmb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ha 2011-03-16 07:48:19

a dobra je este aj tato veta z pctuning.cz
"Testovaná karta MSI má však vyšší takty 950 / 1900 MHz u jádra a 4,3 GHz paměti."
je to presne o tom, co DD napisal - predavat sa budu len nereferencne pretaktovane karty, aby sa vobec predeli. Je to smutne. Aspon keby tam to "Ti" nedavali!!! Pamatam doby Ti4200 a Ti4600 - to boli karty na svoju dobu. Teraz tymito kartami zrazili na kolena oznacenie "TITANIUM". Fuj velebnosti, je to hnus!
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 08:14:32
avatar
Měl jsem GF4 Ti 4200 od MSI páni to bylo výkonu, tedy na svojí dobu.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 08:34:47

Já měl GF4 Ti 4400 od MSI, super výkon, pokud nebyla v reklamaci. 5x!!
Wacki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 08:44:10
avatar
No a já měl GF4 Ti 4200 od Gainwardu dokonce v Golden Edici, sice už si nepamatuju, proč to bylo GE, ale výkon super!
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 08:51:28

Protože jím to neslo zlatý prachy
Tommex [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 18:07:13
avatar
Také jsem ji měl docela dlouhou dobu, skvělá karta to byla. Souhlasím s tím, že to byly poslední skuteční "Ti" karty.
Ne jako dnešní modely, na tomto názvu už jenom parazituje marketingové oddělení...
Fidla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-17 20:13:09
avatar
No já měl novější 64MB Ti4200 AGP8X (sice od Inno3D takže žádná sláva) a při reklamačce kvůli zasekanýmu větráčku mi vrátili verzi 128MB Nikdy nezapomenu
vagi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 09:28:29
avatar
anywherehome: Ráno tam byl tento test, než ho stáhli (údajně kvůli NDA) s nadpisem: Skvělá karta za špatnou cenu
Hlava mi z toho nebere, kde autor pcladění vzal, že je karta skvělá...
Odpoledne už tam byl ten test znova...ale s pozměněným nadpisem.
Pcladění je srandovní v tom, že ikdyby byl produkt nVidie sebehorší, tak ho stejně vychválej až do nebes..je to sranda
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-17 08:31:38

hehe, vlezdoprdelky
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 06:24:48

stejně by ses měl zaměřit na svoje recenze a neustále se nevysmívat nVidii, navíc když jsi použil výsledky z jiného serveru....je to plýtvání tvé energie, i když se do nVidie rád obouváš
Pan.Fazole [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 07:47:00

Spíš bych řekl že se naváží do PCT (a mně se to líbí - nVidii hodnotí (a pokud se hodnocení někomu nelíbí, tak sem dál nechodí a nečte - jednoduché)
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 08:10:50

navazat sa do hocikoho je neprofesionalne, navyse ak sa v texte pravidelne objavuju nepresne informacie, a autor si myli GTX550 s GTX560 tak to profesionalite tiez neprida..
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 08:31:38

i když na druhou stranu aspoň něco s kritikou třeba je, když ostatní weby jsou nVidioty jasně placení
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 10:14:09

toto nemá byť profesionálny ale uživateľský web

Naviac DD už neraz pochválil aj niektoré karty od nVidie z aktuálnych generácii. Ale jednoducho pokiaľ je teraz takáto situácia, kde nie je nVidia schopná vyprodukovať nič poriadne tak neostáva nič iné len kritizovať

Ten názov GTX je na hambu a normálne ma teraz nVidia presvedčila, že ich v žiadnom prípade nemienim sponzorovať ak sú schopný takýchto praktík (dokonca si budem najbližšiu MB vyberať tak aby neobsahovala PCIE čip od nich, aj keď budem mať menej PCIE liniek)
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 10:20:30

Weby jsou placené hlavně reklamou, a schválně se podívej jaké reklamy jsou zde na DDw nejčastěji zobrazovány. Tedy tvá věta „když ostatní weby jsou nVidioty jasně placení“ je spíše úsměvná.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 10:45:48
avatar
No ... u nás jsou většinou reklamy na Intel desky, notebooky ... te´d tu máme pěknou na Gigabyte X58 stěží se dá přehlédnout ;)
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 11:47:12

dokážeš rozlišit placení za článek a placení za zobrazování reklam?
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 13:58:27

Silně pochybuji že si nějaký server nechává platit za článek o produktu a neoznačí to jako reklamní zdělení, a to je zcela běžná praxe že média takové články označují jako reklamní zdělení. Pokud je článek jakkoliv zkreslený nějakým směrem, tak je to spíše náklonnost autora k dané značce či produktu, a ne zaplacením článku.

Pokud jsou články nějak placené, tak spíše nepřímo, stylem úplatku ve formě nějaké jiné služby. Kupříkladu bezplatná pozvánka a zaplacení výdajů na akci, která by jinak autora stála nějaké výdaje, a podobně.
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 16:45:12

no vidíš, sám sis druhým odstavcem odpověděl, tím se mnou souhlasíš ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 19:40:52
avatar
.... kde to žiješ?!!

minimálně 1/3 herních magazínů i HW magazínů na světě funguje tak a proto, že si nechává platit za to co píše a čtenář je to poslední, co je zajímá, je to normální podnikání a otázka nabídky a poptávky a nabídka je slušná .

myslíš, že mediální impéria staví objektivita a objektivní články? ... a o mě se říká, že jsem naivní idealista Vzpamatuj se chlape, i u českých vydavatelů a velkých mediálních domů je v první řadě zisk, pak jsou paníze, pak jsou zase peníze a až tam někde je čtenář, pak kvalita článku a v rohu v zadu se krčí objektivita ... málokdo si může dnes dovolit strácet čas testováním a objektivním recenzováním ;) prostě dorazí produkt, dorazí k tomu tisková zpráva, pak se schvíli dohaduje, který znuděný redaktor, kterého daný produkt vůbec nezajímá, to "otestuje" - produkt se nafotí u profesionála, tisková zpráva se trochu upraví do formy článku, par faktů se udělá podle krabice ....vydá se to a jde se dál ... myslíš, že běžní čtenáři bez přístupu k danému produktu poznají rozdíl? Ti ví kulový , to jsou jen ovce a pak se ještě baví spousta lidí tím jak se nad zcela vymyšlenými čísly dohadují, co je pravda, vím to, znám člověka, co vás takhle pěkně vodí za nos, čísla si cucá z prstu, už to ani neodhaduje a směje se vám jak jste hloupí ...

Občas si říkám, že kdybychom to začali také dělat, tak máme peněz jako želez, článků hromadu a byli bychom vysmátí .... zatím si ale stále myslím, že poctivé recenze má smysl dělat, i když je to náročnější a těžko se to zaplatí a někteří čtenáři to stějně shodí ....
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 12:29:19

dyt je to zajmovy amatersky web, a navic mluvis o preklepech

pochybuju ze by si autor spletl tyto dve karty fyzicky - OMG ses stejnej rejpalek jako jini
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 09:28:25
avatar
Já hodnotím kartu samotnou ne NVIDIA ...
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 11:48:42

to na smyslu celého mého příspěvku nic nemění
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 12:38:58

Ano nemeni... to mas stopro pravdu... a tady se ten postoj take nezmeni a na PCsraci taky ne tak vo co GO? Honis Auru, najdi si buchticku..:-)
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 13:42:15

přestaň honit a pohoň si aspoň tu auru ;-)
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 20:15:30

sotva stiham to prvni na toz Auru...:-)
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 08:13:26
avatar
Nepřipadá mi že by se do nvidie někdo obouval jak se uvádí výše. Ale 550ti se očividně nepovedla. Každopádně teď řeším problém, pokud všem už léta vymlouvám ATI řešení snad už od řady 2xxx. Jak jim vysvětlit že řady 5xxx a 6xxx jsou najednou oproti konkurenci povedené.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 08:20:57

Řekni jim, že ses mýlil, že vlastně ATI nikdy špatná nebyla
To jen označení GeForce mělo silný vliv na slabší jedince
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 08:31:42

???? HD38XX byly povedené, měly nižší výkon než GTX8800, ale byly levnější a hodně si nás je kupovali, výkon byl dostatečný. A HD48XX?? Byly vynikající včetně 4870X2. GTX280/260 musely jít o 2-3000kč dolů, jinak by se neprodaly.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 08:52:04

No Bambulo, to zase ne
Trochu dozelena .
Až HD 4xxx ohrožovala NV po dlouhém trimfu 8800GTX a vše od ní odvozené.
A GTX 260 se bezproblémově prodávali, jen dneska už mají novější karty NV trochu horší podmínky ... vlastně i díky momentálně silnější konkurenci AMD.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 09:57:39

Já neodporuji. Jasně jsem napsal, že byly slabší, ale cenou se prosadily - HD38XX, GTX260 byly výborné karty a prodávaly se dobře, ale až po výrazné slevě. Nikdy jsem se o nVIDIA neotíral. Ono tenkrát to bylo krásně seřazené GTX280/HD4870/GTX260/HD4850. Přesně podle ceny a výkonu. Každý si mohl vybrat. Kteroukoli vzal, udělal dobře.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 13:34:09

Souhlas.
Pokud si představím časový diagram s 2 pomyslnými křivkami obou konkurencí, tak největší konkurenční střet byl právě v době "GTX280/HD4870/GTX260/HD4850" ... jak píšeš.
Od té doby křivky nabrali jiný směr, který pokračuje do dnešní doby kdy převahu má už ale AMD.
To by se muselo vidět, tedy představu mam naprosto jasnou
A nikde jsem to neviděl, přitom diagram nikoho nemůže nasrat
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 17:22:00

Je to na tobě Michelangelo
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 08:21:39

Citace:
HD 6850 1GB. Nově budou ceny startovat na 149 dolarech proti původním 179! A protože GTX 550 Ti vychází rovněž za 149 dolarů
GTX 550 Ti špatná karta???? Vynikající karta!!!! Dokázala srazit cenu HD6850 o 550kč. Tento výkon jsem v testu nikde neviděl Važme si konkurence, i když se nám nelíbí.
pleschi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 09:16:50

přesně tak, nejlepší zpráve ze všech, jen čekám až se to projeví v našich obchodních končinách a jdu pro 6870
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 09:32:52
avatar
no to by být mohlo
Byte [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 08:47:46
avatar
„To jen označení GeForce mělo silný vliv na slabší jedince"

pamätné slová
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 08:48:49

192bit sběrnice 1GB GDDR5, tam bude trochu problém. Ten 3. kanál s 512MB RAM to musí trochu brzdit. Kdyby přidali jede 64bit kanál, to už by byla zajímavější karta.
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - negativni podání 2011-03-16 09:57:08

Samá negativa a negativa, to opravdu nejde napsat preview jinak? V dnešní době kdy je negativum na každém rohu. Navíc s chybami které působí záměrně, a výběrem výsledků který působí též záměrně.

„V zátěži je ale GTS 550 TI o skoro 20W žravější než stejně výkonný-výkonnější a podstatně levnější Radeon HD 5770!"

To je nějaký vtip? Našel jsem jen 1 server který dospěl k výsledkům že GTX550 je méně výkonný než HD5770, a to tady odkazovaný Computerbase, na ostatních servech mají výsledky opačné a to v řádu 5-10% pro GTX550. A radši uvěřím výsledkům z dalších dvanácti serverů, než jednomu kde produkty AMD záhadně získávají o chlup lepší výsledky. Od daného serveru mne odrazují všichni které znám.

A spotřeba 15-20W je výsměch, to bude ročně činit 1-3 eura na elektřině?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 10:14:39
avatar
Server Computerbase patří dlouhdobě k nejlepším a nejdůvěryhodnějším na světě, jeho výsledky dávají hlavně většinou smysl ... a na tento server odkazujeme pravdidelně, není to tedy v tomto případě nic nového ...

GTX 550 za cenu 149 dolarů podává výkon jak HD 5770 za 129-139 dolarů ... při podobném výkonu má vyšší spotřebu jak tahle rok a čtvrt stará grafika. Za cenu stále nižší než GTX 550 máš navíc GTX 460 768MB .... a hlavně za cenu GTX 550 TI máš HD 6850, která je úplně jiná kategorie ...

takže si to shrnem ... NVIDIA srovnala výkoný rok a čtvrt staré grafiky, která má navíc stále menší jádro, jen 128bit sběrnici a nižší spotřebu a hlavně stojí o 20 dolarů méně. všechny modely, tkeré se kolem GTX 550 ti nacházejí jsou lepší volba ... takže zkus být tentkrát trochu objektivní a uznat, že negativa jsou plně na místě protože tohle je orpavdu hodně špatná karta za špatnou cenu ...
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 10:36:56

Kvalitní recenzenti napsali preview a recenze bez negativ ve spektru testování, a negativa vypsali na konci v souhrnech. Tak vypadá kvalitní text. Pokud jsou negativa předkládána v každé druhé větě a ještě k ním předhazována pozitiva na konkurenci, tak je to spíše bulvár jasně se stavící k příslušnosti k jedné ze stran. Recenzent by se měl vyvarovat soudů do doby kde je nato oprávněný prostor, tedy na konci. Jakékoliv negativní soudy před koncem, jen evokují že autor se rozhodl dávno před tím, než vůbec začal psát.

Takto celé preview působí spíše dojmem soukromého blogu naštvaného jedince, který si potřebuje vybít energii na něco, co ve skutečnosti ani netouží objektivně popsat.

V komentářích výše jsi sám přiznal co stlačilo cenu HD6850, tedy je směšné to v tomto dalším postu zazdít, a opět napsat jako negativum pro GTX550.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 10:44:57
avatar
kvalitní recenze a previw mít negativa klidně může, pokud jdou opodstatněná a podložená objektivními fakty a to v tomto případě bezezbytku jsou ....
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 10:59:41

Ja by som to zhrnul tak, že za súčasné ceny sa GTX550 TI vôbec nevyplatí. Výkonovo je zrovnateľná s HD5770, ktorá je viditeľne lacnejšia. Ak by sa cena zrazila dolu tak, že by bol medzi nimi malý rozdiel, dá sa medzi nimi vyberať. Spotreba 20W navyše v burne nič neznamená a to, že NV potrebovala na daný výkon širšiu zbernicu a vačší GPU čip je problem NV, ktorý zákazníkov tiež nemusí zaujímať.
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 10:59:22

Takže pokud jsem dám odkazy na 12 recenzí které mají opačné výsledky, tak to budou neopodstatněná, nepodložená a neobjektivní fakta?

Fakta jsou jen taková jaká si buď uděláme, nebo na jaká odkážeme. A bohužel v době internetu a businessu který na něm staví, jsou odkazovaná fakta pouze laciným slovem.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 13:40:03
avatar
Recenzia vysla uz aj na EHW tak si ju precitaj a utried si fakty. Proste vykonovo mierne nad dnes uz naozaj starou grafikou HD 5770, ale s ovela horsou cenou a blbou spotrebou. Tak o co ti vlastne ide? Jednoznacne je ta karta riadny pruser.
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 14:03:58

Nezpochybňuji že při této ceně to špatný kup. Ovšem cena je jen jedním z faktorů. Na produkt by se mělo nahlížet z více stran, a ne pouze s ohledem na jeho cenu. Pokud si toto preview přečteš, tak zjistíš že od první věty se snaží daný produkt pouze ukázat ve špatném světle. A to není objektivní.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 14:13:57
avatar
Ale ak si pozries grafy na serveroch kde tu kartu testovali tak v podstate ani ziadne preview reci k tomu nepotrebujes. Nie je dovod ju kupovat, pretoze uz len v samotnej ponuke Nvidie je niekolko vyhodnejsich kariet. A ak si pozries cenu konkurencnej HD 6850, tak naozaj tu nie je co riesit, to je rozdiel triedy za rovnake peniaze.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 15:40:52
avatar
gregu, tohle není recenze, preview ani test. Tohle je VAROVÁNÍ pro méně znalé uživatele, které má varovat, aby neudělali velkou blbost a nekoupili si tenhle šmejd.!!! Takže tak jak je článek napsaný, je správně napsaný.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 11:26:59
avatar
Tak tenhle článek bych poslal Nvidii aby se zamyslela nad tím co to vůbec vymyslela Jinak bych určitě koupil HD6850, teď je navíc po slevě
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 11:32:41
avatar
neboj určitě jej četli U některých zástupců jsem bedlivě sledován
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 12:35:59

otazka casu kdy vytahnou LOVE i na tebe - doufam ze nepodlehnes...:-)

ale na druhou stranu profi-segment trosku opomenuty .... stale jsem nejak nenarazil na konkurenci Quadro a pod, nebo uz se situace zmenila?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 12:42:08
avatar
to už máme za sebou ... už to zkoušeli ... ale já hold nějakou tu grafiku a tričko a nějaké ty výlety po světě oželím ... než abych se snížil k tomu, že bych musel trochu upravovat výsledky a závěry ...

raději spolupracuji s výrobci, kterým případná opravněnná kritika nevadí, a kteří nepotřebují falešná hodnocení a nepotřebují se za ně revanžovat. jde jim o skutečné hodnocení a recenzi ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 13:45:50

Citace:
jde jim o skutečné hodnocení a recenzi


No neviem. To mi pripadá ako keby nechceli predávať a zarábať. Pretože aj keď je výrobok nepodarený, aspoň na seba si zarobiť musí. Netrdím, že klamanie alebo zamlžovanie v recenziách je fajn, ale sa mi ani nechce moc veriť, že by nepodarený výrobok dali recenzovať niekde, kde ho recenzent zhodí a kde si niečo také prečíta veľa ludí.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 15:46:53
avatar
Tak ti výrobci stejně vědí, jak si které jejich výrobky stojí a tak holt na testy budou posílat výrobky, u kterých vědí, že nebudou zkritizované a šmejdy radši moc na světlo světa tahat nebudou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 19:26:47
avatar
Výrobce, který prodává kvalitu se objektivní recenze nemusí nijak bát ...
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 16:47:33

jak konkrétně to zkoušeli?? nechceš o tom napsat článek "O zákulisí, v němž Obr podlehl?"

ne fakt, nechceš o tom udělat aspoň krátkou story?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 19:26:18
avatar
Obrovi spíše něco spadlo na hlavu, nevím ... jinak zákulisí? Asi byste se divili, jak mohou věci chodit, už jsem párkrát o tom psal, ale dělá to docela dost zlé krve ....
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-17 10:43:38

tak nějaký linky plís?
Luxo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 11:28:18
avatar
Neviem sa rozhodnúť medzi GTX460 ( pravdepodobne 768MB alebo SE edícia ) alebo AMD 6850. Do úvahy beriem aj dobrú kompatibilitu v GPGPU ( na kódenie videa ). Bude tá Nvidia lepšia volba?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 11:33:53
avatar
HD 6850 je ve všech oheldech lepší grafika ...

otázka je, co tím GPGPU myslíš ... CUDA je samozřejmě více podproována v některých apliakcích, ale podpuru má i AMD ... záleží na konkrétním SW ...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 13:21:34
avatar
Aj ked uz sa rozhodnes pre Nvidiu tak definitivne neber tu SE ediciu, aj ked to mozno nabada k tomu ze je to "Special Edition", pravda je taka ze je to najhorsia zo vsetkych GTX 460 grafik a znamena to "Shit Edition".
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 15:53:20
avatar
Tu SE vyřaď z tvého výběru a pak si vyber podle potřeby. Jestli budeš potřebovat CUDA, tak tu nV, jestli chceš ve všem lepší kartu, tak tu HD 6850.
Luxo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 12:15:01
avatar
Ide mi hlavne o enkódovanie HD videa s H264 kodekom pomocou GPU ( zatial nemám vyhliadnutý konkrétny SW ) , maximálne plynulé dekódovanie flash videa v 1080p čakám od oboch kariet. Taktiež beriem v úvahu výsledky v DX11 gameskách ( som optimista, ktorý verí v jeho rozširovanie )
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 12:37:47
avatar
Upřímně, já se v tomto moc nevyznám, já používám grafiku jen co by běžný uživatele a vrcholem GPGPU užití je u mě použití při převodu videa v CyberLink kde fungují obě značky bez problémů ... takže snad někdo ze čtenářů poradí ...
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 12:42:35
avatar
To mi pripomíná AMD Radeon HD 5830 – Grafický vtípek od AMD (dříve ATI), špatná karta za ještě horší cenu. Prodávala se za 6000Kč i více, což byl vtip roku, když 5850 stala stejně nebo jen o pás stovek více, ale výkon byl úplně někde jinde s možností taktování i se super nárůstem výkonu dohánějícím netaktovanou 5870.
5830 výkon skoro jako 5770, spotřeba u 5870 a nakonec cena skoro jako 5850.

Jen mi nějak nesedí recenze tam na tu kartu a teď na tuhle. Tam nadpis normální tady hned formou bulváru, tady používány výrazy "podvod,absolutní výsměch atd." tam "mírné zklamání, škoda," pak nám autor u 5830 vysvětluje, že vlastně není snadné udělat levnou grafiku z řady 5800 a v mírném duchu nám píše, že se to nepovedlo.
Nějak tomu nerozumím proč na dva úlety od různých firem tak liší recenze.
Děkuji za vysvětlení.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 13:24:16
avatar
Ulet v podobe HD 5830 od ATI bol predsa o tri mesiace neskor zatieneny este horsim uletom v podobe GTX 465 od Nvidie. Takze na "ulety" to bola remiza uz pred rokom
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 14:05:23
avatar
Jasně nejde mi o porovnávání úletů, ale styl psaní článků, který se nese v jiném duchu u NV a jiném u AMD.
Je mi jedno jestli je to fialovej nebo bleděmodrej. Článek jsem o 5830, přečetl a byl informován, stejně to bylo jen informativní v té době byla jasná volba 5850 nebo 5870.
Ale tady mě hned trknul nadpis a styl psaní článku, jednou autor svolává hromy blesky a píše o podvodu století a jednou je to prostě o tom, že se to nepovedlo, ale vlastně se nic neděje, chybka se prostě může stát
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 14:16:31
avatar
Proste DD nema Nvidiu rad a ma na to aj dovody ktore uz vysvetlil. Ja tomu rozumiem tak ze okrem naozaj sprznenych produktov je tu este aj arogantne chovanie niekoho z Nvidie, kto sa nevie s kritikou zmierit. Takze byt toto moj web a mat tie negativne skusenosti, nenapisal by som tento clanok ani trochu pozitivnejsie.
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 14:32:13
avatar
Tak to je mi pak jasné. Škoda, že se DD neumí od toho oprostit, snižuje to pak kvalitu článků a trošku to již unavuje se občas prokousávat osobními "pocity" a zbytečnou omáčkou.
Jinak sem člověk chodí rád ohledně AMD se tu člověk dozví, předem docela přesné informace může si dovolit počkat s upgrade. Ne jak na jiných webech vynášeli do nebes 480GTX jaká bude super. Já nečekal koupil v té době 5870 dle info tady na serveru a mohl jsem se po vydání 480GTX "kolegům" čekatelům a důvěřivcům jen usmívat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 19:25:23
avatar
HD 5830 byla určitě nejhorší grafika z HD 5700/5800 řady, na druhou stranu když vyšla, tak nebyla poměrem cena-výkon zase tak moc špatná a hlavně nic kolem 200 dolarů na trhu nebylo ... až pak přišla GTX 460 1GB která ale byla stjeně výkonná ....

GTX 550 TI naproti tomu přichází rok a čtvrt poté, co se tu objevila grafika se stejným výkoneme a nižší spotřebou za podobnou cenu, která navíc dnes stojí výrazně méně a to jsou tu další dva-tři modely kolem, tkeré jsout aké lepší včetně modelů samotné NV ...

HD 5830 a GTX 550 jsou a byly v úplně jiných pozicích ...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 12:58:58
avatar
DD, suhlasim s clankom, je to des ta GTX 550 Ti karta, akurat si oprav ten "leden/január 2009" u HD 5770, ten bol vydany az v říjnu/októbri 2009. Dik.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 13:09:22
avatar
Nedá se než souhlasit s recenzí.
Na czc se tenhle paskvil dá pořídit za cca 3500Kč. Taková 5850 co je výkonem úúúúplně jinde je dražší jen o pár stovek.
Za 2 900 Kč se tam dá pořídit 5770 s Vaporem.

Fakt nechápu, proč si ještě kazí poslední zbytky dobrého jména. Souhlasím, že ty názvy jsou dobrý pleskanec do tváře.
Příště asi vydají GTX 666DBGK ("Da best grafick Card")
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 13:59:36
avatar
Fajn vtip od nvidie a teď by měla ukázat vážně tu pravou kartu...sice na apríl ještě brzy, ale co no nebo se možná sekla v ceně
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 14:18:06
avatar
Na april si nechavaju GTX 590, sice ju snad uvedu uz za necely tyzden, ale smiat sa budeme este aj v aprili :-).
Branoxyz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 17:37:01

podla poslednych info drti GTX590 radeona ve vsem,jak vo vykone,tak v hlucnosti,uz aby tu boli prve recenzie...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 18:24:10
avatar
A co spotreba? Aby to nakoniec nebolo tak ze kvoli nej si clovek bude musiet kupit drahsi* zdroj ktory si potom bude musiet zapocitat do nakladov :-). Aj ked na cenu a spotrebu sa v tomto segmente nehladi, co je podla mna na skodu veci.

* drahsi zdroj myslim v porovnani so zdrojom ktory bude stacit na HD 6990, teda povedzme ze na HD 6990 potrebujete 850W tak aby na Nvidiu nebol nutny aspon kilowatak.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 20:13:48
avatar
co se tyce zdroje ok, ale spotreba se u pc dle me strasne precenuje. nereknu v idle, kdyz nekdo ma pc zaply skoro celej den (jak casto mam treba ja), tam udela treba 30W navic treba u grafiky dost, ale v zatezi je celkem jedno jestli sezere o 50W vic nebo min. i kdyz mas pc v prumeru 3h v zatezi denne tak to je za rok stejne pakatel.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 23:41:50
avatar
Ja osobne ale nikdy neberiem v uvahu to co zaplatim viac za elektriku, skor mam na mysli ekologicku stranku veci ako taku. Proste ak by denne hralo tisic hracov rovnaku hru a polovica z nich by usetrila 100W v porovnani s druhou, hned mas usetrenych 50.000W a to uz je nieco. Si zober ze spotreba najvyssieho high-endu je dnes viac ako 300W a ked som dnes daval na eBay automaticku pracku tak som v specifikaciach nasiel ze motor ktory otaca bubon ma tiez 300W. To je uplne neuveritelne ze spotreba grafik sa vysplhala do takych zavratnych vysin. No a samozrejme denne hra hry viac ako tisic hracov.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 19:21:40
avatar
Možná by si mě své zdroje pečlivěji vybírat ... s takty které GTX 590 nakonec má, nestačí na HD 6990 ani v jeho nižším nastavění, prohrává zhruba o 10% v průměru, ve vyšších rozlišeních i o více ...

GTX 590 žere také něco více, ale je zase o chloupek tišší (pokud bereme hlučnost HD 6990 v nižším nastavení), za což vděčíme lepšímu ventiltáoru ... bohužel je ale o něco dražší ...

Více vám povím příští týden až skončí NDA ..
Gembo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 14:32:26
avatar
mne je jedno ci ati alebo Nvidia, ale som zvedavy kedy pride ten den a DD bude moct oznacit nejaku NVidia grafiku za dobru, dokonca lepsiu ako grafika od ati...
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 14:41:46
avatar
až nvidia nějakou udělá
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 15:12:46
avatar
Já si ji kupovat nebudu tak nechám hodnotit zde přítomné znalce kdybych měl jít do NV tak jdu do 570 a nebo rovnou do 580 ale to se nestane jelikož chci AMD 6950 to je to pravé.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-17 01:32:43
avatar
Tak 6950 je fakt super. Koukám, že buď tě palcoval Huang, nebo pravý český závistivec
Pawek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 19:44:10
avatar
To jsem rád,že mám tu 5770!!!
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-16 20:45:07
avatar
Tak po precteni clanku se pod to s klidem muzu podepsat
k3rb3r0s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-19 00:08:58

jojo 5770 byla dobrá koupě k loňským vánocům, přemýšlím že bych si koupil ještě jednu, ale jestli nebude lepší si koupit radši jednu rychlou kartu
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
The Witcher: Sirens of the Deep – nový animovaný Zaklínač!
The Witcher: Sirens of the Deep – nový animovaný Zaklínač!Pátek, 17 leden 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 263x
Komentářů: 0
Kingdom Come: Deliverance 2 – první dojmy!
Kingdom Come: Deliverance 2 – první dojmy!Pátek, 10 leden 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1736x
Komentářů: 2
Nové RX 9070 a RTX 5000 grafiky pěkně v detailech!
Nové RX 9070 a RTX 5000 grafiky pěkně v detailech!Čtvrtek, 09 leden 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1870x
Komentářů: 3
CES 2025 startuje! Sledujte představení AMD, NVIDIA, Intel, ASUS atd
CES 2025 startuje! Sledujte představení AMD, NVIDIA, Intel, ASUS atdPondělí, 06 leden 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3936x
Komentářů: 0
Jak si vyrobit diamant? Není to zase tak složité!
Jak si vyrobit diamant? Není to zase tak složité!Neděle, 05 leden 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1313x
Komentářů: 1
Space Engineers 2 ohlášeno a dorazí brzy!
Space Engineers 2 ohlášeno a dorazí brzy!Sobota, 04 leden 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1272x
Komentářů: 1