PREVIEW: Testujeme další Radeon RX 570/580 – Do akce Gigabyte AORUS a Sapphire PULSE ITX Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 04 květen 2017
altDo redakce nám dorazily další modely grafik. Na jaké se tedy můžete v testech brzy těšit?

 

 

 

 

AMD vylepšilo Radeon RX 470/480 a nově tedy máme na trhu modely RX 570 a RX 580 a ty jsou dnes nejlepší volbou v nižším a středním segmentu. Jak víte z našich recenzí, AMD navýšilo výkon a při stejné, či dokonce nižší ceně tak nabízí ještě lepší poměr cena-výkon. Jediným negativem je vyšší spotřeba v herní zátěži, ale tu zase vyvažuje výrazně nižší spotřeba všude jinde proti předchůdcům, kdy AMD tak zcela srovnalo krok s NVIDIA a RX 570/580 jsou tak výrazně efektivnější než RX 400 série. Vyšší spotřeba ve hrách navíc není problém díky novým edicím, kdy výrobci grafik udělali opravdu kvalitně chlazené a tiché modely.

   

Testovali jsme pro vás už novou Sapphire Nitro+, která v rámci RX 570/580 modelů přichází s kompletně novým chlazením, jež je k našemu velkému překvapení neuvěřitelně tiché a účinné, přitom není nijak přerostlé a karty mají extrémně vysoké takty. A dokonce není ani nejdražší.

Dále jsme testovali i RX 570 a to v provedení ASUS ROG STRIX, která je sice nejdražší 4GB RX 570 na trhu, ale i tak má naprosto parádní poměr cena-výkon a výkon obecně.

Nicméně píšete si o recenze dalších modelů. Aktuálně se nám jich tu hned několik sešlo. A tak vám ukážeme, na co se můžete těšit …

  • Gigabyte AORUS RX 570 4GB a RX 580 8GB

Od Gigabyte tady máme její nejnovější AORUS edice. A je mezi nimi velký rozdíl :).

Jak vidíte, RX 570 verze je mnohem menší než RX 580 verze. Chladič na RX 580 Aorus XTR je opravdu obří. Pozor, aby to bylo zajímavější, existuje ta menší verze AORUS jak u RX 570, tak u RX 580 verzí. Námi testovaná AORUS XTR je ale mohutnější a o něco dražší.

Cena ale není špatná, karta stojí 8100 korun vč. DPH, což je srovnatelné s podobně kvalitně chlazenými kartami některých konkurentů a není zdaleka nejdražší. A opravdu si u nich připlácíte za tohle pořádné chlazení, které je vážně vidět, zejména když máte jako já ty karty takhle u sebe an srovnání. Gigabyte také nastavilo slušný takt a jádro běhá na vysokých 1439MHz.

AORUS RX 570 má už tu menší verzi chladiče. Testovat budeme 4GB variantu RX 570 a excelovat bude poměrem cena-výkon. Tahle karta je totiž jednou z nejlevnějších na trhu. Proti námi testované ASUS STRIX RX 570 (1300-1310MHz), která stojí 6 tisíc, Gigabyte si účtuje jen 5100 – 5200 korun! A to má velmi podobný výkon díky taktům 1295MHz. Takže očekávejte hodně zajímavý posun v poměru cena-výkon.

  • Sapphire PULSE RX 580 a RX 570 ITX

Dále tady máme dvě verze od Sapphire. Nová NITRO+ edice, kterou jsme již testovali a která existuje v RX 580 i RX 570 verzi, je opravdu super a rozhodně doporučuji, pokud nešetříte každou stokorunu. K dispozici ale nově máme i levnější edice s jednodušším chlazením.  

V případě Radeon RX 580 8GB PULSE je to chlazení podobné minulé RX 470/480 NITRO+. Nicméně není úplně stejné. Lehce se liší provedením PCB i pasivu, kdy místo dvou masivních heatpipe má nově 4 menší ale lépe rozvádějící teplo. Cenově je to nejlevnější 8GB RX 580 na trhu, kdy stojí 6800-6900 korun vč. DPH! To je o nezanedbatelných 1200 korun méně než NITRO+ s masivnějším chlazením a vyšším taktem, a ne o mnoho více než 4GB RX 580. Myslím že je to tedy zajímavá karta na otestování.

No a pak tu máme specialitu. Zatím jedinou svého druhu na našem trhu. ITX verzi RX 570! Maličkou a krátkou Sapphire Radeon PULSE RX 570 MINI, 4GB GDDR5, která stojí pouhých 4950 korun vč. DPH! Je tak i nejlevnější RX 570 v nabídce, ale nemá žádné OC jen referenčních 1244MHz.  Chladič i tak asi bude mít co dělat, přeci jen na 170mm dlouhé grafice není moc místa. Karta bude mít i omezený potenciál pro OC, napájení má jen 6-pin. Je to pravděpodobně nejvýkonnější grafika do 5 tisíc na trhu a ještě v takto malém balení.

Myslím že všechny 4 kousky pro vás budou asi zajímavé, pokusíme se je otestovat co nejdříve (minimálně proto, než nám zase nějaké nové ovladače rozhasí výsledky). Na cestě jsou i další varianty, tak uvidíme. Každopádně myslím že budeme moci vybrat a ukázat na ty nejzajímavější grafiky v mainstreamu velmi brzy.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-04 18:41:44
avatar
Na ITX 570 se těšim na OC kašlu sem s tim testem prosím.
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-04 19:04:38

Co se stalo s rx 470 chci ji koupit kamosovi do pc primo msi edici a na czc,bohemce ani alze ji nemaj.To uz se nevyrabi nebo neprodavaj nebo jak je to.Rec je o 8gb verzi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-04 20:35:03
avatar
RX 480 samozřejmě skončila, celý důvod proč RX 580 vyšla je, že stará jádra staré revize se nevyrábí už několik měsíců, protože se přešlo na vylepšený proces. Takže místo RX 480 máta ne trhu za stejné či lepší peníze RX 580 a ta je i výkonnější ...
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-04 20:42:11

Aha takze 400 serie na hradila 500 tudiz musim koupit 570 rx jenze u 570 rx se delaji jen 4gb verze ja chtel 8gb a navic jsou drazsi co sem koukal.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-04 20:58:22
avatar
i RX 570 existují v 8GB ...
Walker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena / výkon 2017-05-04 19:16:59
avatar
Přijde mi zvláštní porovnávat karty podle ukazatele cena / výkon. Ta spotřeba je pro mne důležitá. Poslední karta 5770ka mi v počítači vydržela hodně dlouho. Když jsem počítal pro sebe novou kartu, vyšlo mi to hodně vyrovnaně. Počítal jsem totiž náklady / cena při 3 hodinách hraní denně. Vyšel jsem z mého monitoru (fullHD) a DDho poslední recenze 570ky. Výsledek níže:
- Karta – výkon – náklady – náklady / výkon
- GTX 1060 – 96% - 16839 Kč - 175,4
- RX 580 – 105,5% - 17432 Kč - 165,2
- RX 570 – 89,9% - 15835 Kč – 176,1
Celkově mi z toho vyšla nejvýhodněji RX580 především kvůli výkonu. To co tím chci říct je asi to, že pokud budu pořizovat kartu na občasné hraní nebo naopak do pařanského počítače, tak ten rozdíl v celkové výhodnosti se umí razantně změnit. Totéž provede doba, na kterou kartu pořizuju.

Doplnění - počítal jsem kartu na 4 roky.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-04 20:15:50
avatar
kdo je setrilek na elektrice ten si nekupuje grafiku za 6tisic

premyslet jako ty tak si snad ani doma neudelam kafe a sprchuju se studenou vodou protoze boler proste moc papka elektriku
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-04 22:04:14
avatar
Jasně pane Belka, takže je naprosto v pořádku, že RX580 žere více než GTX 1070...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-04 22:20:14

A omezuješ ve hrách počty fps? Já třeba hraju nejčastěji Wotko a tam mam natvrdo 60fps, na co víc? Stejně tak ostatní gamesy (grim dawn, Xcom2 atd.), které hází třeba 120 a nejsou potřeba. Nevidím důvod mačkat z hw maximum, když to není potřeba u některých titulů, tak se dá krásně ušetřit spotřeba jak GK, tak CPU.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-05 12:17:48

Tak tak, AMD FRTC je klíč k výsledku, resp. úspoře.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-05 14:47:25
avatar
Když budeš používat 3h denně například GTX1060 (120W) - tak náklady na elektřinu jsou cca 55,-Kč/měsíc. U RX580 (185W) je to cca 85,-Kč/měsíc. Takže rozdíl 30,- Kč za měsíc. Takže rozdíl za 1 rok 360,- Kč. Dle výsledku je patrné, že řešit náklady na elektřinu u grafik je až to poslední co by mělo člověka zajímat. V tomto případě 3h/denně nemá vůbec smysl řešit.
PS: uvažováno 1kWh = 5,-Kč
Walker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-04 20:30:42
avatar
Nemůžu souhlasit.
Ano může být spousty lidí, kteří na spotřebu nekoukají, ale pak hádám, že takovému člověku nic neřekne ani ukazatel cena / výkon => nekouká na něj. Prostě kupuje grafiku, kterou "cítí" že chce za cenu, kterou si může dovolit. Takovému člověku bude asi ukradený i ukazatel cena / výkon.

Jen jsem tím chtěl ukázat, že ukazatel cena / výkon je poměrně zrádný a umí hodně zavádět. Započítávat do něj pouze cenu nákupu je pro mne nic neříkající. Nic víc nic méně.

Zrada to měla být odpověď na Bleky komentář
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-04 20:36:26
avatar
spotřeba u PC se přeceňuje ... spočítejte si, kolik udělá když nebudete pár dní používat varnou konvici, mikrovlnku apod. Spotřeba PC je úplně zanedbatelná ...
Walker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-04 20:46:27
avatar
Souhlasím, že PC (až na extrémní výjimky typu kamarád, který pracuje z domova a krom toho paří) spotřebuje vzhledem k ostatním spotřebičům opravdu méně energie. To ale nemění nic na tom, že ukazatel cena / výkon je zavádějící, protože opomíjí větší část nákladů (v mém konkrétním případě).
DD tím jsem nechtěl nic říct proti tobě nebo způsobu jakým děláš testy. Jen mi to přišlo zajímavé. Když se zamyslím, tak jsem viděl celkové náklady na provoz spočítané jen na jednom webu, kde brali 3 různé varianty.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Performance per Watt 2017-05-04 20:43:37
avatar
Aj preto mnohí renomovaní recenzenti poznajú kategóriu pri Spotrebe a Výkone tzv. pomer výkon/watt (Performance per Watt)...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-04 20:57:59
avatar
jenže ji mají značně zavádějící, protože karta má různou spotřebu v různých situacích, programech atd.
NěkdoTady [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-05 02:49:23

S tim souhlasim, ale i tak to neprehanim. Treba 300W kartu bych si do PC nenacpal, vetsi hluk a potreba drazsiho zdroje.

Tak me napadlo, jak se RX 5x0 chovaji v pripade podtaktovani a snizeni napajeni, u minulych generaci AMD karet to bylo hodne slusne a to ani nezminuju 4x0 serii, kde byla voltaz ze zacatku prilis vysoko a jejim snizenim se paradoxne zvedl vykon.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-05 12:23:18

Klidně můžeš, nikde není psáno, že ji budeš provozovat na 100%. Ona svým výkonem poskytne potřebné v nižších režimech než sice s špičkově menším odběrem, ale více se potí při tebou požadovaném výkonu, takže v zásadě to bude žrát stejně.
To máš jako u motorů, motor s větším objemem nerovná se, větší spotřeba, ale efektivita.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-05 17:49:24
avatar
Performance per Watt napr. techpowerup.com Odkaz - Ako vidno RX570 je dosashuje ešte horší pomer ako RX470. Darmo, ono už aj to odpadné teplo TDP ledacos napovedá 120W (RX 470) vs 150W (RX 570)

To je čo za argument? Veď aj tá či oná karta má různy výkon v různých situacích, programech atd. Idem predsa o metodiku kde na akom úseku obe veličiny merajú pri každej karte v testovanej vzorke hier a programov v rovnakom prostredí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-05 18:26:52
avatar
jenže Techpower up má hodně divný ty výkonový testy ze kterých vychází ... liší se hdoně i v rámci jiných webů, takže je neberu moc v potaz.

Jinak ty karty jsem testoval, RX 570 vs RX 470 vyšší spotřeba v zátěži, ale výrazně nižší všude jinde ... při běžném používání grafiky, tedy 90% v klidových stavech, video atd. a 10% zátěže, je RX 570 výrazně efektivnější .....
NěkdoTady [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-05 19:38:01

Zalezi, jak to meri - podle vseho merili jen behem hrani, tak by to diky vetsim taktum sedet i mohlo.
Potom jeste, jestli meli nekolik kusu stejnych grafik (idealne z ruznych varek) a zprumerovali to, kazdy kus kremiku se chova jinak.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-05 20:13:57
avatar
Ale to nielen oni:
Citace:
Pro svou nejvyšší kartu série RX 500 se zdá, že AMD zanechala veškeré předstihy soutěžení s Pascalem na základě výkonnosti za watt.

zdroj: techreport.com Odkaz

Citace:
Pretaktované modely RX 570 sú z hľadiska výkonnosti na watt značne mimo technológiu Nvidia GTX 1060.

zdroj: kitguru.net Odkaz

atď.
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-04 23:06:35

Tak napsat že karty RX 580/570 prakticky dorovnali v efektivitě karty Nvidia je docela odvážné.Hledal jsem na netu porovnání spotřeby karet RX starší a nové generace s kartou GTX 1060 v různých režimech,a našel jsem tohle,viz odkaz.Když srolujete do necelé poloviny je tam tabulka spotřeby GK při různých režimech-v klidu,při přehrávání videa,ve hrách atd.Pokud je ta tabulka přesná,a nemám důvod myslet si že není,je to s efektivitou karet RX proti GTX 1060 přímo...strašné.
Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-05 11:05:07
avatar
vzhledem k tomu že jsme ty jednotlivé režimy spotřeby testovali také a vyšlo nám to poněkud jinak věřím spíše našim výsledkům .... A pro naši diskusi je tedy beru jako věrohodnější: Odkaz
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-05 11:02:53
avatar
Citace:
Věřím pouze té statistice, kterou si sám zfalšuji.

Winston Churchill
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-05 11:05:48
avatar
problém je, že já to mám alespoň sám změřeno, ale další přistupují do této diskuse s daty které vzali odjinud, tedy netuší, zda jsou správně, či jak vznikala ...


Jinými slovy já mám svá fakta ověřena a nespoléhám na přebírání ze třetích stran .... můžete říci to samé?
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-05 12:20:19

Ee, ruská propaganda. Když už si chceme hrát na tu historii;)
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-05 23:23:49

Jiné prameny původ citátu přisuzují Josephu Goebbelsovi.

Edit: to patří pod MACHINA.
ludva [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-05 12:13:37

Tady na techspotu taky Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-05 12:33:54
avatar
tam neměřili nic než herní spotřebu ;)
ludva [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-05 14:05:15

Ano test je game battle Všimnul jsem si ale i idle a load, v idle takový rozdíl není pod loadem/hrama už jo. Je to samozřejmě každého věc, já od jisté doby co si stavím mATX v malých skříních volím raději míň odpadního tepla do skříně.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-05 14:31:05
avatar
ehm ... nevím na copoukazujete, naše recenze obsahují více měření ...

odpadní teplo není problém, pokud je chlazení karty dobře řešeno a to jsou v případě RX 580/570 opravdu skvěle udělané modely .... takže žádný problém .... samozřejmě nižší spotřeba je vždy fajn, ale pokud je tomu obětován výkon a některá výbava a ještě to má horší poměr cena-výkon ... je otázka zda je ta spotřeba opravdu takový problém a je tak neúnosná ...
ludva [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-05 14:41:26

V poho na nic nepoukazuji jen konstatuji co mám raději v malé skříni, samozřejmě zohledňuji taky parametry výkon/cena pří výběru ;)
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-05-05 11:01:12
avatar
konečně alespoň jedna ITX verze 570ky, palec nahoru. Za ty peníze slušná grafika pro entry fullHD hraní do mini ITX. Náhrada za Nano to ale bohužel stále není.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!Čtvrtek, 24 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1544x
Komentářů: 0
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verzi
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verziStředa, 23 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1489x
Komentářů: 0
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!Pondělí, 21 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Auto-moto
Spuštěno: 1040x
Komentářů: 1
Unknown 9: Awakening právě vyšlo – další herní propadák?
Unknown 9: Awakening právě vyšlo – další herní propadák?Čtvrtek, 17 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1508x
Komentářů: 2
Subnautica 2 oznámena. Zpět do hlubin v novém!
Subnautica 2 oznámena. Zpět do hlubin v novém!Čtvrtek, 17 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1121x
Komentářů: 0
Dragon Age: The Veilguard bude bez DRM. Jaké jsou HW nároky?
Dragon Age: The Veilguard bude bez DRM. Jaké jsou HW nároky?Středa, 16 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1682x
Komentářů: 3