Strana 1 z 3
- Preview: The Elder Scrolls V: Skyrim
– Ultimátní RPG a skvělá hra s obrovskými technickými problémy
Předchozí OBLIVION byla velká událost a velká výzva pro tehdejší hardware. Jak je na tom SKYRIM?
Plnou recenzi hry přineseme až příští týden, ono to dohrát bude chtít pár dní (minimálně), bohužel hraní kazí značné technické problémy. Nicméně jsme se na toto očekávané velkolepé RPG podívali z blízka, alespoň v tom stavu, v jakém vychází. Pokud jde o samotnou hru, kouká z toho OBLIVION na všechny strany, ale to není nic špatného. Mnoho věcí bylo vylepšeno a změněno, bohužel musím říci, že některé věci nám opět poněkud „zkonzolovatěly“. Konzole opět škodí kvalitě her a hernímu vývoji a SKYRIM mohl být rozhodně lepší a hlavně fungovat lépe. To fungovat lépe je opravdu stěžejní.
Celkově se to ale hraje fajnově a je to skutečně vynikající hra. Inovovaný herní engine vypadá velmi dobře a bude zajisté vypadat brzy ještě mnohem lépe, až se objeví první pořádné módy, lepší textury a další věci. Stejně jako původní engine použitý kromě Oblivionu i u famózních Fallout3 a Fallout NW, podporuje tvorbu a úpravy pomocí módů. Na internetu se v posledních hodinách objevily první ještě detailnější balíky textur a pár dalších věcí a vypadá to opravdu parádně!
Potěšující je opět slušná fyzika HAVOK, která se zlepšuje s každou novou hrou a pěkně zapadá a funguje. Nádherné jsou postavy, atmosférická je i krajina. Zkrátka je to absolutní paráda. Bohužel jak hráči na 1 monitoru, tak když si hru chcete užít pořádně na třech monitorech, sice vypadá skvěle, ale jak u Eyefinity, tak u NV Surround je velký problém s menu a nedá se to používat! Je ostuda, že tvůrci tento problém opět připustili. Slovo opět je na místě, protože podobným problémem trpěl Oblivion i Fallouty na stejném engine! Také jsou obecně značné problémy s ovladači pro grafiky i výkonem celkově.
U NVIDIA i AMD se objevují problémy s poklesem FPS, grafické chybky, lagy apod. Ale to jsme vzhledem ke zkušenosti s minulými Bethesda hrami tak nějak bohužel čekali. Je škoda, že tito herně kvalitní vývojáři nedokáží udělat hru bez těchto viditelných problémů, které by betatestování rozhodně odhalilo. Omlouvat vlastní neschopnost tím, že na PC je hodně různorodého HW, není ani trochu na místě. Grafiky a CPU mohou být možná různé, ale standardy používají stejné a jistě to není HW problém, že hra nefunguje korektně. Chybějící BETATESTing je zcela evidentní a je nám skutečně záhadou, proč tohle BETHESDA pouští na trh v tomto stavu. Problémy jsou totiž i na konzolích atd.
Podívejme se, jak náročná je hra na naše PC ...
|