Proč ne DX10.1? Protože AMD je AMD a ne NVIDIA Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 15 srpen 2008
dxSkutečně zajímavou odpověď doslalo AMD na otázku, proč se zejména jím podporované DirecX 10.1 zatím hromadně neprosazuje ...

 

 

   Společnost AMD-ATI představila před pár dny svou horkou novinku, grafickou kartu ATI Radeon HD 4870 X2. Jako první a navíc nezávislý magazín v České Republice jsme vám mohli představit kompletní test této grafické novinky, celou recenzi se vším všudy najdete zde:

 

  Při oficiálním představení karty v Bělehradě se samozřejmě dostala na přetřes i otázka podpory DX10.1. Toto API je oficiálním rozšířením DirectX 10 a opravuje určitě chyby a přidává několik nových možností. Část z nich pak bude obsažena v nadcházejícím API DirectX 11. Přesto mnoho novinářů vnímá DX10.1 jako zbytečnost a tak prý o tom prostě nepíší. DX10.1 totiž mimo společnosti AMD podporuje samozřejmě společnost Microsoft (DX10.1 přišla spolu s SP1 do Windows Vista) a z hardwarových firem jen VIA/S3. Ostatní společnosti technologicky zaostávají a tak podporují jen starší verzi DX10. Na oficiálním setkání se AMD dočkalo i odpovědi, proč toto modernější rozhraní považují mnozí novináři za zbytečné. Zcela bez obalu to přesně shrnul zástupce serveru Fudzilla, který prohlásil:

   DirectX10.1 se neprosazuje proto, že AMD je AMD a ne NVIDIA. Kdyby NVIDIA podporovala tento novější standard API, bralo by jej vážně mnohem více lidí.

   V této jednoduché větě je řečeno skutečně vše a také ukazuje, jak je to s tou objektivitou u mnoha médií. Zkrátka NVIDIA dává mnohem více peněz na svůj marketing a také má mnohem agresivnější marketing, kterým velmi snadno ovlivňuje mnohé redaktory (jsou to taky lidi, navíc mnohdy zapálení studenti, kteří jsou rádi za každou korunu) a profesionální magazíny (to je zase Business jako hrom), zejména ty menší takzvaně profesionální, které se nutně potřebují dostat nahoru a investované peníze co nejdříve zhodnotit, což ale stojí nemalé prostředky a tak jsou ochotni ustoupit ze své objektivity skutečně hodně a prodat se snáze. Samozřejmě s jídlem roste chuť a stává se z toho zvyk. No a pak už jede lavinový efekt, informace se přebírají a přebírají ....

dx

 

    Nicméně zástupce Fudzilla k tomu i dodal, že vliv společnosti NVIDIA se však očividně pomalu zmenšuje a AMD udělalo v poslední době správný krok směrem k lepším vztahům s herními tvůrci a vydavateli, v čemž právě vyniká společnost NVIDIA. Ovšem asi uznáme, že to ještě nějakou dobu bude trvat, než se obě společnosti budou posuzovat skutečně stejným metrem, což se dnes rozhodně v mnoha případech všude možně neděje. Pak se snad konečně už nebude vyskytovat praxe, že co řekne marketing (ať už to vypustila NVIDIA, ATI nebo Frantazhornídolní) to je svatá pravda, zvlášť když se to bude papouškovat všude 100x. Snad se naproti tomu ujme mnou osobně na DDworld.cz prosazovaná praxe, hodnotíme produkty ne podle značky (jestli zelený nebo červený je opravdu úplně jedno) a toho, co o něm prohlašuje výrobce, ale striktně jen podle toho, co v reálu umí a dokáže a co nám uživatelům prakticky přinese.

    Pokud jde o DX10.1 samotné, rozhodně není normální, že vylepšenou verzi samotného DX10 mnozí ignorují. To je jako byste za stejnou cenu jezdili v autě s motorem o výkonu 80 koní a spotřebou 6 litrů, když můžete mít za stejnou cenu se stejným úsilím to samé auto s motorem o výkonu 100 koní se spotřebou minimálně stejných 6 litrů, ne-li díky optimalizacím i nižší. DX10.1 není zkrátka žádná velká novinka a od DX10.0 se liší jen minimálně, přesto přináší zajímavá technologická vylepšení a nejsou zde vlastně žádné objektivní překážky, proč by se nemělo používat už dnes místo starší verze DX10.0. Přesto se tak neděje. Inu, co na to říci .... Pro DX10.1 se však blíská na lepší časy, už na letošní rok ohlásili všichni přední vydavatelé nové hry právě na DX10.1 a to jako reakci zejména na fakt, že mnohá vylepšení DX10.1 zejména v oblasti tesselace (jemnější modelová mřížka) bude obsahovat i DX11 a tedy investice do technologie DX10.1 nejsou zbytečné ...

Zdroj: Fudzilla

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 15:21:24

blíská na lepší časy ........ chtelo by to opravit.... a pak smazat tento prispevek.
Markus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 15:20:21

Prostě ATI si bez nVidie ani neprdne a všichni rudí tajtrdlíci se můžou stavět na hlavu Nvidie má 100x lepší marketing a podporu studií tak nevim čemu se divíte.
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 15:26:33
avatar
Zato ty si prdneš aj sám a veľmi rád
Jan Machalik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 15:38:59

Evidentne o tom vis uplny prd, to same muzu rict o nVidii, kdyby tu nebyla ATi, tak si nVidia ani neprdne, nemela by totiz zadnyho vyrovnanyho soupere a nastal by tu obrovskej monopol, nakonec by se to dostalo tak daleko, ze by bylo jen malo lidi, kteri by si mohli dovolit nejakou tu grafickou kartu od nVidie.Nemluve o tom, jak by se tomu postavili vyvojari pocitacovych her, kteri by na tom ohromne tratili.Takze vyplody, jako ,,ATi by si bez nVidie ani neprdla" , si muzes nechat pro deti do skolky, mozna i ty deti by se ti vysmali.Upozornuju te dopredu, ze nejsem zadnej zatvrdlej fanATik, kupuju to, co je v danou chvili lepsi za urcitou cenu.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 18:11:54
avatar
to už by se snad intel odhodlal produkovat normální Grafické karty jako konkurenci té polovyřezané spirály.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 15:40:50
avatar
Nemůže to mít třeba něco společného s tím, že karet podporujících up to DX 10 je podstatně víc, než karet podporujích DX 10.1? Nikdo jiný než hráč s Windows Vista a ATI 3x resp. 4x to neocení. A takových bude absolutní minimum a zlepšuje se to celkem pomalu. Vetšina hráčů má grafiku co DX 10.1 nepodporuje a většina hráčů má OS co nepodporuje ani DX 10. Takže stále ještě tak v 90% případů DX 9.0c rulez

Programovat extra engine pro 1-2% hráčů se určitě nikomu nechce, občas se jim z konzolí ani nechce dělat port. Notabene, když za chvíli je tu DX11 a konzole končí na 9.0c. Zatím neexistuje ani pořádná nativní DX 10 gameska a AC pod DX 10.1 byla spíš mediální fraška, rozdíl nula nula nic co se vzhledu týká.

Ale ten zástupce měl pravdu, řekl to naprosto přesně. Dokud nebude dost hardware mezi lidem, nebude to nikoho zajímat. Že je to momentálně HW od ATI a ne od NV, to je spíš shoda okolností a velmi promarněná ATI příležitost.

Já mít v nabídce grafiku s DX 10.1 tak okamžitě podpořím jeden DX 10.1 AAAAAAA projekt a cpu ho všude a srovnávám s ošklivými a pomalými NV DX 10 obrázky na NV HW. Proč to ATI nedělá? Jestli ono to nebude tím, že je to dost nafouknutá marketingová bublina.

DX 10 se také vůbec neujal/neujme, dokud na trhu nebyla/nebude poptávka (tj. hráči s Vista), což zatím stále není.
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 15:40:50

Jak jsem psal uz u jineho clanku, DirectX10 je opravdu jen pro uzkou skupinu lidi co maji Visty, vetsina lidi co hraje ma stale XP a protoze se vetsina her dela jak na konzole tak na pc, bude jeste hodne dlouho trvat nez se prejde opravdu a jen na DirectX10 hry.....
A rozdil mezi DirectX9 a 10 neni takovy aby treba mne donutil koupit Visty...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 18:08:11
avatar
Nechces mi teda vysvetlit vysledky tohohle hlasovani??? http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1325406&page=8
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 18:17:58
avatar
Nj ale muj brácha hraje jak šílenej na XP 32, na HOCP nechodi a ani nevi, ze jsou nejaky DX. A takovejch je mraky, co jim je to jedno, jen si uměj koupit hru z ABC, Levelu apod a pařit
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 18:23:49
avatar
Ja netvrdim ze vetsina ma Visty - jen je podle me kravina tvrdit ze je nema skoro nikdo.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 19:16:51
avatar
Já ani nevim, zda bych je měl, kdybych netestoval HW No jestli: skoro nikdo nemá Vista = většina ma XP, tak to zase sedí. Prostě většina hráču je taková, že neví ani, že jsou DirectX a vypadá to asi takhle:
Ty kraso ja ted parim gamesu, to je narez...
A jak se to jmenuje?
No, nejak Crajsis...
A o co tam jde?
Je to střílečka v džungli, můžeš samopalem kácet stromy nebo domy, no prostě nejlepší...
To zní dobře půjčíš mi to? Zkusím, jestli mi to půjde...

No a následuje jen půjčení a intalace, zapnutí a zjištění, že to jede (přičemž hra nstavila dle systému odpovídající nároky). A je jedno jestli má XP nebo Vista. Tím chci říct, že 90% lidi, kteří hrajou /povětšinou ti do 20 let/ vůbec neví, a s tím musíme počítat.
blater [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 18:21:19

[H] servery jsou dost odborne a navstevuji je spise zkusenejsi uzivatele..takze tam je podobny vysledek dost ocekavatelny...spousta lidi i na nasich odbornych serverech venujicich se hardware o [H] serverech ani neslysela vice vypovidajici by bylo sebrani dat o pocitacich ktere na nejake urcite stranky (idealne o pocitacovych hrach - games.tischali, bonusweb, hrej) chodi treba z toplistu ktere take dokazi zjistit os..
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 21:37:21

No jestli beres jako reprezentativni vzorek 517 lidi.....

(spocitano 15.8.2008 ve 21:36)
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 21:50:11
avatar
Pri vetsine verejnych pruzkumu se ucastni 500-1000 lidi takze jde o slusne velky vzorek. V ramci dane skupiny to ma vypovidajici hodnotu - s tim ze jak uz poznamenal blater tak [H] je server navstevovany z vetsi casti zkusenejsimi uzivateli.
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 23:24:55

Vista 32 uzivatelu: 70 13.51%
Vista 64 uzivatelu: 244 47.10%
XP 32 uzivatelu: 177 34.17%
XP 64 uzivatelu: 16 3.09%
Other uzivatelu: 11 2.12%


Takze mi chces timto rict, ze Win Vista jsou rozsirenejsi nex XP? To snad nemyslis vazne.....

Nebo jsi tim snad chtel rict neco jineho?
Ze Visty predbehly XP v poctu instalaci?

Kdyz si udelam anketu na linuxovym foru a naklikaji mi tam linux, tak reknu ze je linux nejrozsirenejsi?

Sorry, ale tvuj argument je trosku mimo....
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 23:50:05
avatar
Jak uz sem napsal vejs - Ja netvrdim ze vetsina ma Visty - jen je podle me kravina tvrdit ze je nema skoro nikdo.
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 23:59:57

Ja jsem nenapsal, ze je nema skoro nikdo, ja jsem napsal, ze je ma uzka skupina lidi, mysleno v porovnani s XP.

Ale mas pravdu, dokazal jsi mi, ze na jednom serveru ma vic lidi Visty nex XP (aspon teda ti co hlasovali)
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 15:48:30
avatar
No vies v tom je rozdiel medzi ATI a NV,ATI nieje taka agresivna,neutoci a nezhadzuje vsetky produkty inych firiem,nevravi o sebe ze je najlepsia ... Preto mi je viac sympaticka aj ked tim trpi ... No a ani by som nepovedal ze dx 10 kariet je o tolko viac na trhu,ked si to tak vezmes,vsetky ATI od 3xxx podporuju dx 10.1 a iste ich kupuje viac ludi,ako starsie 2xxx ...
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 21:52:09

njn, to tak je.... Hlavne vznikaji firmy proto, aby generovaly zisk. K tomu slouzi mimo jine i marketing....
Ze ATI ci AMD neni agresivni je jeji problem, mozna kdyby byl agresivnejsi, tak by jeji hospodarske vysledky nebyly takove jake jsou ted.... (prosim, vynechme debatu ze byla Nvidia jeden kvartal v minusu....)
Pokud bych byl majitelem nejake firmy, tak budu delat vsechno proto, aby byl muj zisk co nejvyssi a budu vychvalovat sve produkty pred konkurenci az do nebes. A proc? Protoze chci vydelat penize....
Rozhodne nebudu kupovat vyrobky podle toho, jestli je mi firma sympaticka nebo ne, hlavni meritko je cena/vykon.....

Teoreticky: Co mi pomuze, ze si koupim vyrobek od tzv sympaticke firmy, ktery bude mit treba horsi vlastnosti nez vyrobek od nesympaticke firmy... Dobry pocit, ze jsem sympaticke firme "pomohl" ?

Edit: VIA/S3 ma sice DX10.1, ale co z toho. Je sice na technologicke spici, muze mi byt maximalne sympaticka, muzu ji obdivovat a fandit, ale stejne bych si ji nekoupil, protoze pro hrani her je nepouzitelna....To radsi koupim zaostalou Nvidii
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jo jo 2008-08-17 22:52:13
avatar
zlatá slova, včera jsem viděl zaměnstnance ATI vařit a rozdávat polívku pro bezdomovce -učiněná charita
twtw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 16:52:05
avatar
No podla mna by mohol microsoft vydat directx 10.1 aj na windows xp a bolo by vystarane... Teraz ked vacsina hracov, aj ked ma karty od ATI ma xpcka, tak nevzuzije ani dx 10 a to je podla mna dost smola a trosku brzdenie pokroku. Ak by bolo DX 10.1 aj na xpcka, mozno by bolo viac hier s podporou dx 10.1 a mozno by aj nvdia zacala podporovat dx 10.1, kto vie... Ja osobne tiez nevyuzijem ani dx 10 ani dx 10.1 aj ked mam atinu, pretoze hram v xpcku...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 18:06:42
avatar
A kdyby prase melo kridla tak by mozna umelo litat - pridani DX10 by znamenalo prepsat znacnou cast kernelu a museli by se pro XP udelat pro grafany uplne novy ovladace - to MS rozhodne delat nebude ani omylem.
blater [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 18:14:44

microsoft by dx10 na winXP vydat nemohl protoze by kvuli tomu musel prekopavat i par vecicek v kernelu..takze to rozhodne neni nijak trivialni zalezitost u podobnych komentaru se muzu smat..lidi o tom rozhrani nic nevi nevi jak je tvoreno co vsechno obsahuje..neznaji zaklady os..a podle nich ms nechce dat dx10 na xp aby podporil prodeje visty..ne opravdu to tak neni dx10 je hodne odlisne od dx9 a sami nejsou kompatibilni..dx9 se na vistach laicky receno emuluje.

edit: tak komentar sem mel rozepsanej odskocil sem si na cigo a nez ho pak dopsal tak me rebel predbehl no nevadi..
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-16 00:07:36
avatar
přesně. DX10 schopnosti mé 8800GT OC jsou mi k něčemu jen v Crysis,a to je taky emulace v DX9. Slyšel jsem něco o SM4 v Frontlines,ale tam taky nic nevidím, ani blbej parallax(jako na zemi v crysis). Ikdyž už je minimálně třetí generace beta hacku DX10 na XP,pořád chybí instukce v části souborů windows. To že mám přehled o neoficiálních modech XP na DX 10 ječtě není důvod pro thumb down. pokud se k tomu někdo staví takhle, tak by bylo lepší ty thumbs nemít.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 20:45:10
avatar
ale houbelec. Všechno je to o vývoji a pokud by byli dobre hry na DX 10.1 tak jednoduše by hrači přešli na Visty a na grafiky podporující 10.1. Pokud by si vývojáři řekli že vist má málo lidí tak nemá smysl dělat DX10 (10.1) hry tak by se celý vývoj zastavil a ustrnul na mrtvem bodě. Spiše je to o tom že s každým novým DX se značně zvyšuje náročnost na programování a teprve nyní se snad dočkáme nějakých tych plnohodnotných dx10-10.1 her. A věřim tomu že potom hráči začnou přecházet na visty.
blater [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 23:38:47

no ono to neni tak jednoduchy tam je vic faktoru...pro vyvojare se nevyplati kvuli rozsirenosti win vista delat nativni dx10 hru protoze ta jako takova by nesla spustit pod winXP. proto je zatim model nativni dx9 hry ve ktere jsou pak ve win vista zpristupneny nejake efekty dx10 ktere se snadno daji implementovat na dx9 jadro. nejcasteji jsou k videni vylepsene volumetricke efekty (kour). vzhledem k vlastnostem dx10 hra ciste programovana pod timto rozhranim ma pri stejne obrazove kvalite poskytnout vyssi vykon presne jak microsoft sliboval (programovani pod dx10 je jednodusi a efektivnejsi nez pod dx9). ale dokud se budou hry programovat zakladne pod dx9 tak se tohodle a spousty dalsich efektu ktere dx10 oproti dx9 nabizi nedockame...a hry se porad pod dx9 budou programovat jednak kvuli mizernemu rozsireni win vista (jen s prominutim debil by ted udelal vista only titul) a take kvuli hernim konzolim. jeste by se dalo delat hry tak ze bude jedna verze "spolecna" pro konzole a winXP a pak zvlast verze pro win vista ale to se opravdu nevyplati a pochybuju ze nejake AAA studio by do tohodle slo.
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 23:44:53

naprosto souhlasim, to se tady snazim vysvetlit uz delsi dobu
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-16 00:42:53
avatar
"s prominutim debil by ted udelal vista only titul".....tak som zalovil v pamati a napadla ma konverzia hala 2 na pc ...sorac za off topic ale nemohol som odolat
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-17 20:42:21
avatar
to jo ale pokud se nepletu halo2 je hra od microsoftu, který tuhle hru záměrně udělal jen pro Visty aby tím podpořil prodeje Vist
Rimmer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Výsledek článku 2008-08-15 17:29:15

EDIT by DD: příspěvek smazán - věřím, že autor chápe, že na DDworldu budeme mluvit jako lidi a ne jak prasata v chlívě ...
emeritni.popelar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Censura 2008-08-15 17:43:55

je naprostá chyba mazat jakékoliv příspěvky, jestliže je ten člověk primitivní dobytek a on bezpochyby je pak je to právě jeho intelektuální impotence kterou se presentuje, naopak smazáním jakéhokoliv příspěvku dáváte i takovému ubožákovi zdáním že by na tom něco mohlo být když vám to stojí za smazání
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 20:39:00
avatar
stupidni a primitivni prispevky se maji hodnotit palci dolu, je tim jejich autorovi jasne dano najevo co si ostatni o jeho prispevku mysli a je pravdepodobne ze priste uz onen autor prispivat do diskuse nebude. A DD si tak usetri praci
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DX10.1 = krok ke DX11 2008-08-15 18:09:43
avatar
DX10.1 je základ pro DX11. má minimálně 4xAA a začíná globální illuminaci. už jen color bleeding je velký krok kupředu. osobně mě štve více že nejsou DX10.1 hry než neochota používat DX10 efekty vDX9 režimu. Crysis je snad jediným pokrokem v smazání rozdílů mezi 10 a 9. Což mě přivádí na myšlenku že by to s 10.1 nejspíš nebylo možné.
George458 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 18:27:15

Jestli tzv. "cenzurovat" , to je věcí názoru každého (na druhou stranu jsou nějaká pravidla (hned pod memoboxem) v rámci slušného chování, zachování tématu a v neposlední řadě i případných xenofobních útoků na ostatní přispěvatele). Bohužel jsem Rimmerovo příspěvek neviděl, takže se nevyjadřuju, ale obecně je něco jiného upravovat příspěvky ve smyslu cenzurovat něčí názro k dané věci a něco jiného je smazat nesmyslný a k věci nic nepřispívající urážející blábol, to dle mě cenzura není. Ale k článku: pokud není Api fce dostatečně SW (OS a hry) podporována, nedivím se, že ji např. Nvidia neimplementuje do čipů. Také má přijít DirectX11 a pokud nebude koordinace výrobců SW a HW, tak to je k ničemu, že SW předbíhá výrobce karet a implementovat každou verzi asi taky nebude nic jednoduchého.
emeritni.popelar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 18:37:09

Citace:
Bohužel jsem Rimmerovo příspěvek neviděl
a to je problém této censury, pokud jsem to neviděl mohu nabít dojmu že tam mohlo bít téměř cokoliv např. smysluplná kritika
George458 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 18:48:58

Nechci to opakovat celé, ale mazat příspěvky, které nejsou k tématu a jsou urážlivé, já osobně nepovažuju za cenzuru (pravidla diskuze jsou taky známa a byla-li porušena, tak co řešíme ?) Zajímá mě článek a názory k němu především. Za další musím říct, že DDmu věřím, že by nemazal nic, co by bylo k článku, byť by to bylo kritické, ale slušné, zase tak vztahovačný snad není. A za tu pravopisnou hrubku bych DDmu dal pětku
blater [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - k tomu mazani 2008-08-15 18:46:46

myslim ze dobre to maji vyresene na pct...po urcitym poctu zde oblibenych blabolu by se prispevek sroloval a nevhodne prispevky by srolovala a jinak oznacila redakce...jen nevim jestli pro joomlu je podobny mod protoze tento redakcni system je dost jednoduse udelany a pro projekty typu tohoto webu se moc nehodi...
George458 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 19:00:16

Diskuzi na PCT jsem delší dobu neviděl, protože už to většinou opravdu jen stagnovalo na osobní útoky typu "FanAtik vs. Nvidito" a k tématu se tam moc lidí nevyjadřovalo. Mě hlavně zajímá, zda Nvidia přejde s novou generací karet na DirectX vyšší verze např. 11 a to sami Ati ? Pak už by výrobci her asi začali programovat i pro toto rozhraní a jestli je rozdíl mezí 9 a 10 viditelný, tak je škoda to nevyužít (jako obvykle jsou zatím stejně peníze v implementacích, marketingu atd.) Takže musíme stejně čekat, až to udělá Nvidia a Ati předpokládám se tomu nebrání určitě.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 19:11:46
avatar
Tak teraz by som sa rád opýtal na pre mňa zaujímavú vec - má pre mňa vôbec cenu kupovať HD4850 keď sa chcem najmä hrať hry, a jej výhoda v podobe dX10.1 nie je podporovaná? Nekupujem novú grafickú každý rok či dva, tak by ma zaujímalo, že keď vyjde nový win (s dX11), či by na 4850-ke boli využiteľné vlastnosti dx10.1, ktoré má spoločné s dX11 alebo by som mohol len smutne pozerať ... či v mojej situácii nie je lepšie kúpiť 9800gtx+ (cena je nepodstatná, viem kúpiť obe za približne rovnakú cenu).
George458 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 19:11:58

Zatím ta podpora SW sice moc není (zatím), ale je lepší mít přibližně stejně výkonné auto za stejnou cenu, ale již připravené na vyšší emisní požadavky. Lepší přirovnání mě nenapadá, ale takto to vidím já.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 21:20:45
avatar
Osobne som tiez nazoru,ze radcej mat a nepotrebovat ako nemat a potrebovat ...
Peters [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DX 10.1 v Assassinovi 2008-08-15 19:34:58

Ještěže Extrahardware jako jedinej českej web testuje Radeony v Assassin's Creedu zvlášť bez patche, aby byl vidět výkonnostní nárůst s DirectX 10.1 (ušetřen jeden render pass s multi-samplingem)
blater [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 19:37:02

jj jeste ten jak s oblibou nekteri tady rikaji zelenej extrahardware
kemos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dx10 2008-08-15 20:41:15
avatar
hehe..ja twn DX10 nejak moc neskoumal..ale jde jenom na vistu ne? xp je delany na DX9 ze jo?
Nem3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD 2008-08-15 21:48:10
avatar
Mam rad ddworld.. rad tu ctu clanky ale otazecka.
DD mas opravcdu zapotreby psat tyhle vety? "Jako první a navíc nezávislý magazín v České Republic..." Opravdu chces vypadat jako TV NOVA?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-16 10:24:55
avatar
No vzledem k tomu, co se děje jinde, bych řekl, že není důvod, proč to občas nenapsat, když je to pravda. Tato země je prostě poznamenána dřívějším režimem a slovo úplatek už tu ani nemá odstrašující význam jako je tomu jinde. U nás je to prostě normální, což je smutné. Tím víc chce DD upozornit na to, že u něj to tak nefunguje a fungovat nebude. a TV nova je bulvár, který tím přitahuje lidi, a proto je bohužel nejsledovanější televizí, stejně jako blesk (ze kterého každý den při koupi solidního deníku zvracím)
wolf359 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-16 09:19:33

Tak koukám, že DD je asi jediný nezávislý magazín. Všechny ostatní jsou ovlivněny nVidiou.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-16 10:25:25
avatar
Podle mě není jediný, ale je bohužel v těžké menšině.
wolf359 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-17 09:24:39

Já jsem to ale myslel ironicky. Dříve jsem na DD chodil často, dnes už pouze pokud se chci pobavit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-17 09:42:11
avatar
No tak hlavně že se bavíte, já se raději soustředím na zjišťování skutečnosti bez ovlivňování jinými vlivy, což není vždy jednoduché. O nic jiného mi nejde ....
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-17 09:45:01
avatar
Ironicky si to mohl myslet, neb nevíš, jak to chodí a vypadá. Bohužel pro některé ostatní tvoje ironie nemusí být pochopitelná, protože to ironie není
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmmm 2008-08-17 22:44:38
avatar
no nevím.... sto lidí -sto názorů. Já tu třeba chodím si přečíst drby, co DD pozjišťuje z netu a nechce se mi babrat s angličtinou. Jinak, jak si čtu diskuzi -lidi neblbněte vždyť jde o hovno (zde jsem to slovo použil pro zdůraznění ) o kusy hardwaru, který po roce nemá skoro žádnou cenu...
Level5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-18 00:05:40
avatar
Co můžu říct za sebe tak DDWorld asi opravdu nebude podplacený nVidií. Například já jsem se teď rozhodoval mezi ATI a nVidia, přičemž měla nVidia hodně navrch a právě DDWorld mě přesvědčil ke koupi ATI.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Dragon Age: The Veilguard – recenzenti jej chválí, fandy originálu zklame?
Dragon Age: The Veilguard – recenzenti jej chválí, fandy originálu zklame?Pondělí, 23 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1016x
Komentářů: 0
V tichosti na PC vyšlo God of War: Ragnarök – jak se port povedl?
V tichosti na PC vyšlo God of War: Ragnarök – jak se port povedl?Čtvrtek, 19 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1528x
Komentářů: 6
Starfield: Shattered Space rozšíření aneb Bethesda couvá?
Starfield: Shattered Space rozšíření aneb Bethesda couvá?Středa, 18 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1437x
Komentářů: 0
Nový Battlefield bude a vrátí se prý ke kořenům. EA se poučilo?
Nový Battlefield bude a vrátí se prý ke kořenům. EA se poučilo?Úterý, 17 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1190x
Komentářů: 1
UBISOFT doufá, že nový Assassin's Creed Shadows nepropadne
UBISOFT doufá, že nový Assassin's Creed Shadows nepropadneSobota, 14 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1784x
Komentářů: 5
Test Drive Unlimited Solar Crown – návrat se nezdařil?
Test Drive Unlimited Solar Crown – návrat se nezdařil?Čtvrtek, 12 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1549x
Komentářů: 0