Proč nemůžete koupit žádnou novou grafiku? NVIDIA je prodala těžařům a AMD do konzolí! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Saturday, 28 November 2020
altZdá se, že máme vysvětlení, proč to nejen na poli grafických karet vypadá, jak vypadá.

 

 

 

 

Je obvyklé, že v době vydání nějaké novinky, není produkt příliš dostupný. A ty, co jsou, tak se obvykle prodávají mnohem dráž, než jsou doporučené ceny. Jenže po téhle první vlně přichází zhruba po měsíci až dvou, další vlny, které výrazně zlepší dostupnost. Třeba právě grafické karty jsou v období měsíc až dva po uvedení, již běžně dostupné i skladem v obchodech a v různých verzích. A to jak v těch luxusnějších ne-referencích, které normálně stojí mnohem více než doporučená cena za referenci, tak v základních ne-referenčních variantách, které jsou cenově zhruba 10-30 dolarů nad doporučenými cenami a v dalších měsících se občas dostanou i pod ně.

V případě nové generace grafik zatím nemůžeme hodnotit AMD a jeho Radeon RX 6800 sérii, protože ty byly uvedeny teprve 18.11. čistě v referencích (což je vždy kusově omezená série) a až 25.11. v ne-referencích. Chápu, že někteří se vztekají, že nemohou karty koupit, ale situace je v tomto případě naprosto normální! A odpovídá situaci, která historicky byla prakticky u každého vydání výkonnějších grafik nové generace. Asi na to jen mnozí zapomněli. Jediný rozdíl je v tom, že AMD je po letech konkurenceschopné, takže tenhle aspekt a k tomu obecně situace ve světě, akcelerovalo poptávku výrazně nad normál.

Nicméně pro nějaké hodnocení toho, jak jsou RX 6800/6800XT dostupné, bude třeba vyčkat minimálně ten měsíc, kdy se situace obvykle srovnává. Bylo to tak vždy, takže rozhořčení některých nad aktuální nedostupností karet, nebo že stojí více než stát mají, považuji za hloupé, bylo to tak vždycky. Jako u AMD, tak u NVIDIA. Počkejte si na druhý měsíc prodejů a pak můžeme hodnotit. A tahle doba pro RX 6000 sérii nastane až kolem Vánoc, což zase vzhledem ke svátkům a zásobování tak odloží věci o další týden. Prostě na přelomu roku si řekneme, zda AMD a jeho Radeon RX 6000 jsou stejná katastrofa jako NVIDIA RTX 3000 …

NVIDIA totiž už bohužel hodnotit můžeme, protože od uvedení RTX 3080 a 3090 uběhly už 2(!) celé měsíce a RTX 3070 je na trhu přesně měsíc.

  • NVIDIA nové RTX 3000 grafiky prodala těžařům!

A hodnocení uvedení RTX 3000 grafik ze zpětného pohledu je jasně nejhorší uvedení nové generace grafik NVIDIA v posledních mnoha generacích. Je evidentní, že NVIDIA výrazně uspěchala ohlášení a karty měly vyrazit na trh mnohem později. NVIDIA stále nedodala ani obvyklé množství karet, které obvykle dodává. To je ten problém.

Fakt že většina těch, kteří kartu před dvěma měsíci objednali, ji stále nemá (podle zpráv NV dosud poslala karty odpovídající jen asi 15% objednávek) tady už můžeme použít oficiální výmluvu NVIDIA na poptávku. Ano poptávka je abnormálně vysoká. Ale nevysvětluje to, že NVIDIA neměla připravené pro hráče ani normální množství karet, které při vydání mívá. A vypadá to, že už víme proč a kam se poděli. A není to jen tím, že SAMSUNG výroba má rezervy.

NVIDIA prodala AMPERE grafiky ve velkém těžařům digitálních měn! Informaci potvrdilo již několik zdrojů a vlastně ji potvrdila i sama NVIDA ve svém účetnictví. Z informací vyplývá, že NVIDIA dodala AMPERE (speciálně RTX 3080 a RTX 3070) grafiky za 175 milionů dolarů, přímo těžařům. To odpovídá zhruba 250 tisícům karet RTX 3080 nebo přes 350 tisíc karet RTX 3070. Dodávky byly ale mixované, takže můžeme odhadovat, že šlo o cca 300 tisíc karet. To je ohromující množství, které by bez problémů stačilo na uspokojení všech úvodních ne-li dosavadních objednávek ze strany hráčů.

Proč se NVIDIA rozhodla prodat radši karty těžařům? Protože business. NVIDIA kašle na nás hráče! Pro NVIDIA jsou hráči vlastně mizerný business, od kterého by ráda utekla. Hráči jsou nejvíc slyšet, jsou nároční, ale platí ze všech nejméně. Příjmy z prodeje herních grafik NVIDIA jsou sice největší část příjmů společnosti, ale firma už mnoho let tvrdí, že chce mít největší příjmy z jiných oblastí. Herní grafiky totiž generují nízké zisky. Největší zisky totiž generuje HPC segment. Pro NVIDIA jsou hráči nejméně zajímavou skupinou zákazníků. Těžaři jsou pro ni mnohem zajímavější. A prodává jim karty napřímo, bez prostředníků, a tedy nedělí se s nikým o marže atd. O prodej hráčům přímo se sice NV se svými FE edicemi také snaží, či spíše snažila, protože prodej FE verzí už zastavila. Je s tím spousta práce a extra porce dalších trablů a stojí to prostě extra peníze.

Jinými slovy, když si NVIDIA spočítala, zda prodat nějakých 300 tisíc karet hráčům nebo těžařům, rozhodla se jít za maximalizací zisků nejjednodušší cestou. Prodala to těžařům ve velkém. Rychlý maximální zisk s maximem marže pro ni. Hráči si počkají. Stejně nemají na výběr … pro mnohé je totiž NVIDIA jediná volba, protože jsou zainvestováni v jejím ekosystému. A pro ty, kteří by chtějí alternativu, tak v tuto chvíli je situace na trhu v případě AMD Radeon grafik s dostupností prakticky stejná ….

  • AMD upřednostnilo ve výrobě dodávky

                                   pro XBOX a PlayStation (stejně to nestačilo)

Ani AMD totiž nemá čistý štít, pokud se na to díváme z pohledu čistě PC hráčů :). Nemáme sice zprávy o tom, že by AMD přímo nové grafiky prodalo těžařům, ale víme, že někteří výrobci karet v poslední době prodávali těžařům ve velkém. Například XFX prý prodalo všechny zbývající zásoby svých karet RX 5700 série právě těžařům a kompletně si tak vyčistilo sklady. Nepochybuji o tom, že nějaké RX 6000 karty se těžařům do ruky také dostaly, ale na rozdíl od NVIDIA to zjevně není vysvětlení toho, proč těch karet zatím nebylo dost.

I když AMD dodalo podle mých informací na trh obvyklé množství referenčních karet, dokonce o něco více než v minulosti. Bohužel dodávky byly značně nerovnoměrně rozptýleny (některé země nedostaly skoro nic), a především poptávka je neobvykle vysoká, takže výsledek je jaký je. To nic nemění na tom, že podobná situace s dostupností novinek při vydání, je úplně normální. A obvykle se uklidní až druhý měsíc prodejů, takže AMD má stále čas reagovat, než to budeme moci zhodnotit.

Mám také zprávy, že AMD sice plánovalo vydat své referenční Radeon RX 6800/6800 XT karty v listopadu spolu s RYZEN 5000 procesory, co by součást velké listopadové revoluce, ovšem původně se s ne-referenčními kartami počítalo na trhu až v lednu 2021! To že byly oficiálně vydány také v listopadu je výsledkem tlaku výrobců. AMD je ale nenutilo ty karty vydávat. Oni je chtěli ukazovat, protože když je má jeden, chtěl to i další a hlavně když jde o karty jako jsou RX 6000, výrobci je prostě chtěli mít v nabídce. To nic nemění na tom, že první větší dodávky ne-referenčních karet byly vždy plánované až na závěr roku. Proto bylo původně v plánu ten lednový termín pro ně. V tuto chvíli vím, že výrobci počítají se skutečně výraznými dodávkami nových ne-referenčních RX 6800/6800XT v polovině prosince a dál.

Ostatně AMD podle toho také dávno naplánovalo výrobu u TSMC. Na internetu koluje zpráva o rozdělení kapacit výroby u TSMC. Asi málokoho překvapí, že AMD zabírá většinu 7nm kapacit této společnosti. Speciálně 7N výrobu, kterou se vyrábí ZEN2, ZEN3, NAVI 1x a NAVI 2x. Ale také SoC pro SONY PS5 a MS Xbox S/X! AMD navíc od TSMC získala drtivou většinu všech kapacit, které původně měly mít čínští výrobci, jež se ale od TSMC museli stáhnout kvůli americkým sankcím. AMD pak údajně drtivou většinu své produkce věnovala výrobě SoC pro nové konzole. Do Q4 prý vstoupila s nastavením 80% produkce pro konzole. To odpovídá 120 tisícům waferů v rozdělení 80tis pro PS5 a 40tisíc pro Xbox. Jen 20% produkce pak směřuje do ZEN2 a hlavně ZEN3 a NAVI!

Jinými slovy, AMD mohlo mít mnohem více RYZEN 5000 procesorů a Radeon RX 6000 grafik, kdyby chtělo, ale rozhodlo se drtivou většinu produkce věnovat na výrobu procesorů + grafik pro nové konzole, a to dokonce nad původní plán. Výsledkem je tak několik milionů konzolí, které už byly dodány nebo jsou na cestě jen do konce tohoto roku. Jak ale jistě víte, ani tohle rekordní množství nestačilo poptávce! Jak SONY, tak MS mají nejlepší start v historii prodejů svých herních konzolí, ale i když AMD dodalo rekordní množství CPU/GPU pro ně a výrobci rekordní množství konzolí, stejně je vše vyprodané! Letos už novou konzoli prostě nekoupíte. Na kamenné prodejny se nedostalo vůbec. Prodejci už navíc říkají, že i když teď objednáte, tak s velkou jistotou se své konzole dočkáte až v Q2 příštího roku! Tak abnormální je teď poptávka. A podobná poptávka panuje i po výkonných procesorech a grafikách.

Dobrou zprávou je, že AMD v průběhu Q4 zase trochu změnilo poměry výroby a současně TSMC mu dává absolutní prioritu na 7nm kapacitách. Plán byl zvýšit produkci ZEN3 a NAVI2x tak, aby se výrazně zlepšilo zásobování a dodávky nových procesorů a grafik kolem poloviny prosince a dál. Nicméně nic to nemění na tom, že nebýt konzolí, AMD by mohlo tvrdě udeřit na Intel a NVIDIA v počítačovém segmentu. Pro AMD jsou nicméně zjevně hráči hlavní skupinou zákazníků a snaží se tak vyjít vstříc všem. Konzolistům i PCčkářům. Tak snad to vyjde a v té polovině prosince se zásobování výrazně zlepší pro PC, konzolistům si myslím ty miliony konzolí na chvíli stačí :). Teď chceme víc RYZEN 9 a RX 6800 XT také pro nás, PCčkáře :).

Poptávka je abnormálně vysoká. A ani kdyby situace ve výrobě a dopravě byla úplně normální (což zdaleka není), stejně by výroba nebyla na takovou poptávku zařízena. Hlavní omezení je v tuto chvíli v tom, že neexistuje více křemíkových desek – Waferů. Tohle je klíčová komponenta (polotovar), bez kterého se žádný výrobce neobejde – TSMC a další už jen vlastně „tisknout“ čipy pro AMD atd. Ale samotné wafery vyrábí jen několik klíčových společností na světě. A další kapacity nejsou. Přes jejich navyšování, jsou naprosto a zcela využity a jejich rozšiřování je extrémně nákladné. Finančně i časově. Navíc problémem je i materiál odpovídající kvality – písek! Toho kvalitního písku je totiž stále méně. Mimochodem připravte se na další zdražování, protože waffery jako výchozí polotovar neustále zdražují a další zdražení už je v chodu. K tomu masivně zdražila veškerá přeprava zboží ve světě. A protože poptávka u mnoha produktů převyšuje nabídku, tak logicky ještě nad to zdražují samotné produkty.

Zkrátka samé dobré zprávy. Kdo by to byl řekl, že se budeme rozčilovat nad tím, že si nemůžeme koupit procesor nebo grafickou kartu za 20 tisíc, protože jsou vyprodaný a místo obvyklých několika tisíc kusů se prodávají po desítkách tisíc … Říkal jsem vám, že procesor a grafika za 20 tisíc jsou pomalu mainstream ;).

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
CCblue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-29 13:07:51

Hlavní problém s AMD je načasování startu.
Dřív to samozřejmě nešlo, ale nastartovat očekávané novinky v listopadu, těsně před Vánoci, to je jistota nedostatku.
Lidi se na to chystají celý rok, mají připravené peníze a zkrátka to chtějí mít před koncem roku koupené.
Kdyby začal AMD prodávat v září, tak nenastane tenhle souběh.
A začít v lednu, to je taky problém, protože lidi chtějí nakupovat na Vánoce.
Ale vlastně jsem tuhle situaci očekával už od chvíle, kdy AMD oznámili termíny.
Otázkou je, jestli neměli s grafikami pro PC přijít opravdu až v lednu a předvánoční trh nechat konzolím.
Asi zaútočili na moc široké frontě a někde tak musí prohrát.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-29 13:12:40
avatar
souhlasím, že je divné, že AMD ohlásilo uvedení na konci roku, když obvykle se už nějakou dobu zásadní novinky ohlašují začátkem roku a Vánoční sezóna je o výprodejích ...

ale kdyby byla situace pokud jde o poptávku normální, tak by všeho bylo normálně ...
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-29 13:51:24
avatar
Rekl bych, ze jednoduse chteli dostat svym slibum, ze grafiky uvedou jeste pred novymi konzolemi. A asi nebude nahoda, ze prisly den pred nimi ;) V dobe slibu asi malokdo predpokladal, ze to ve svete bude vypadat tak, jak to posledni mesice vypada..
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-29 19:14:22
avatar
“ ale kdyby byla situace pokud jde o poptávku normální, tak by všeho bylo normálně ...”

Spustenie predaja nereferenčných riešení bolo iba papierové, takže bolo jedno aký je dopyt. Tie karty skrátka výrobcovia nedodali. Jediné na čo sa niektorý predajcovia zmohli 25.11. bolo naskladnenie pár kusov referencii. Väčšina stiahla nereferencie z ponuky, keďže nevedia kedy ich uvidia.

Každopádne uvedenie nových grafických kariet nezvládla ako Nvidia tak AMD. Tých kariet bolo neuveriteľne málo a to po rokoch v tejto kategórii mali byť od dvoch výrobcov GPU. Snáď sa podarí AMD napraviť reputáciu v nasledujúcich týždňoch, ale úprimne tomu neverím. Bodaj by som sa mýlil.
fotoba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Len poznámka 2020-11-30 12:28:42

TSMC oficiálně oznámila uzavření objednávek od Huawei v září
21. 7. 2020
Konstatovala, že od 15. května již nepřijímala od Huawei žádné nové objednávky. Ty, které byly zadané dříve, budou vyřízeny a expedovány (tedy uzavřeny) do 14. září.
https://diit.cz/clanek/tsmc-oficialne-oznamila-ukonceni-objednavek-od-huawei

T.j. od 15.9.2020 je voľná kapacita po Huawei a tú celá dala TSMC AMD

Teda 7 nm čipy pre AMD namiesto Huawei sa začali vyrábať 40 dní pred 15.10.2020 teda 6.8.2020

Your starting date is September 15, 2020 so that means that 40 days before would be August 6, 2020.
https://www.convertunits.com/dates/-40/daysfrom/Sep+15,+2020

AMD boli dodané 15.9.2020, AMD hotové čipy testuje 90 dní

Your starting date is September 15, 2020 so that means that 90 days later would be December 14, 2020.
https://www.convertunits.com/dates/90/daysfrom/Sep+15,+2020

a balenie, rezanie a doprava trvá 1-3 dni

A to je zhruba čas, keď sa prejaví nová výrobná kapacita TSMC pre AMD

A to sú týždne od teraz A to by ešte tesne stihli vianoce
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-30 13:11:40
avatar
"T.j. od 15.9.2020 je voľná kapacita po Huawei a tú celá dala TSMC AMD"
"AMD boli dodané 15.9.2020, AMD hotové čipy testuje 90 dní"
- to sú dvoje hypotézy alebo fakt? odkaz žiadny
- ako vieme koľko kapacity šlo na grafické karty, na procesory, atď. a či vôbec?
- chýba v tom čas pre AIB výrobcov?
"A to sú týždne od teraz A to by ešte tesne stihli vianoce"
- presne 2 týždne
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ekologové 2020-11-29 14:30:10

Kryptoměny by se měli zakázat, žerou moc zdrojů planety pro nic (jenom se rozdávají vzácná čísla). Vydělájí na tom jen zakladatelé měn, a když se pak zvětší výkon těžby, tak jen zvednou složitost algoritmu(nejde těžit víc). Nechápu proč ekologové jenom řeší debilní větrníky a slunečníky.
A tohle CO2 svinstvo ignorují.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-29 14:52:00

Stačilo by, kdyby se to používalo pro vědecké účely...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-30 13:04:05
avatar
můžete začít u sebe - přestaňte hrát a poskytněte výkon své grafiky již dnes!!!...nebo mlčte. Nebo je hraní také "vědecký účel"?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-29 21:42:48

To je demokracie. Když si zákazník zaplatí za karty, tak si je může užívat jak je mu libo. Je to diskriminační z pohledu zákazníka/gamera, ale zakázat určitě ne. Ve světě není nic ideální a je nutno to brát v potaz. Až krypto opadne a ceny a dostupnost bude lepší, budeme si toho zase víc vážit. Ale zákazy patří na východ...
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-30 12:15:23

Zákazník je ale nezaplatil na volném trhu! Dal bych za čip mnohem víc než ten těžař, co zneužívá kamarádského kontaktu u výrobce. Víc lidí by mělo pěkné Vánoce.

Krypto samo neodpadne, dokud ho lidi budou používat (preferuji obchody kde není jako platební metoda). Kdyby ten uměle náročný algoritmus, alespoň něco užitečného počítal.
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-30 12:17:18

To nemá s demokracií nic společného. Jedni vesele pálí elektriku z uhlí zbůhdarma, druzí musí tlačit emise motorů dolů tak, že by snad měli vyfukovat vzduch čistší, než nasají.
Každému je měřeno jiným metrem.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-30 13:11:44
avatar
jj většina zdejších borců si nevidí na špičku nosu. Např. je se.e ekologická lobby elektromobility jako "zvěrstvo" a nesouhlasí s ní, protože si chtějí dál pálit benzín a zároveň by zakazovali prý kvůli "vznešeným ekologickým" důvodům těžbu. Jiní používají jiný "vznešený" důvod a to "vědecké účely".

Sami pak jezdí ve spalovacím autě, se.re je zelená lobby a moc rádi by pálili 500W+ na hraní počítačových her a nikdo z nich nepřispívá do žádného výpočetního poolu (léky, mimozemštani atd). Jinými slovy sami jsou vznešení jak ho..o. Humus tyhle lidi, hlavně že mají plnou hubu keců o morálce a vznešených důvodech
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-01 00:08:23
avatar
pálit kvanta energie tím, že si chtějí lidi zahrát je OK?
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-01 10:11:28

Ano, je to OK
a nejde o kvanta energie, lidi spí a chodí do práce/školy (pálit pár hodin týdně vs. 168h).
Hry minimálně živí vývojáře. Hraní(simulace reality, v bezpečném prostředí) má mnohem větší smysl, než rozdělování náhodného nesmyslu na základě výkonu těžaře.
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-29 14:40:06

Já si myslím, že by se mělo kritizovat adresně. Je spousta temat, kde se výrobci mohou zlepšit. Totiž se štěstím seženete 5950X. Jenže tím martirium teprve začíná. V roce 2020 kdy vetšina dostupných USB flešekj je formátu 3,0 a výše tak nějak zapomene Asrock napsat do dokumentace a i na FAQ, že OPRAVDU, ALE OPRAVDU tu 2,0. Zatímco u 10 let staré desky by mmne nenapadlo brát USB 3,0 spíše se dívat po CD mechanice, u Nove Creation Edition X570 mě to zbytečně stálo probdělou noc a shánení staré flešky po městě. Děkujeme. Na stabilitě si ještě popracuji, nemám třeba dosud zprovoznněné drivery pro HW šifrovaní.. a 4 položky PCL včetně Thunderbolt kontroleru..
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-29 17:56:26
avatar
Vyprdněte se na nové grafárny. Na bazaru jsem viděl už i GTX 1080 za 6tis. NA fullHD / 1440p za ty peníze bomba. Riziko, jak dlouho vydrží a po kom je, ale to už je na zvážení každého z nás.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-29 19:19:11

Tak já upgrade odložil na neurčito. Respektive dokud se situace trochu neuklidní, nebo 1060 co tam mám teď bude ještě funět...
Uvidím za kolik budou po novém roce 3060/6600 na fHD to bude mít výkonu dost a uvidí se kolik za to budou chtít.
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-30 12:20:49

Spíše vyjímka. A možná i podvod. Ceny nabídek na bazaru naopak v průměru vzrostly tak o 500-1000Kč.
Hlavně klesla ta nabídka. Lidi vyčkávají.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-30 21:13:55
avatar
Těžko říct, zda podvod. Ale cena je podezřele nízko. V tomto konkrétním případě se jedná o custom řešení. Patrně referenční model a s předělaným chlazením na Arctic IV. Takže možná proto se to majiteli nedaří prodat, protože tomu málokdo věří.
Já jedu na 1060 3GB a už je to málo. Vyčkávám na Q1/2021, co AMD a nVidia oznámí a dají do prodeje. Něco nového s výkonem kolem RX 5700 / RTX 2060 do 6,5K bych bral.
Kwalik2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-29 20:27:36

Dobre den,
nemam nic k tematu soucasneho clanku. Jen bych rad vam i teamu kolem ddworldu podekoval za vynikajici praci, kterou konstantne odvadite. Novym AMD technologiim v oblasti CPU i GPU jsem hodne veril, takze bezmala jiz 3 mesice refreshuji vas web nekolikrat denne nateseny na novinky a komentare. Jedine co me mrzi, ze jsem neveril vasim neuveritelne presnym (dokonce spise podhodnocenym) prepovedim a nenakoupil akcie AMD. Dneska bych mel jen diky tomu pravdepodobne splacenou hypoteku ;).

Samozrejme se divam i na ostatni HW weby a youtube kanaly a srovnavam, stejne jako i vetsina zdejsich kritiku. Bohuzel vidim naprosto presny opak toho, co kritizuji - vidim obroskou miru neobjektivity a podlehani modnim trendum. Napriklad drtive upraveni testovacich mechanismu, aby odrazeli vyhody Nvidie v RayTracing, ktere je okrajovou trendy technologii. Bohuzel recenzenti tento marketingovy trend velmi reflektuji a zohlednuji v hodnoceni v mire vetsi, nez by ji asi prisluselo.

Takze jsem opravdu moc rad, ze zde mohu dohledat informace, ktere bych ocekaval, ze budou naprostym zakladem vsech HW redakci. Nenechte si prosim zkazit naladu reakcemi nekterych jedincu pod clanky - kazdy nezaujaty clovek musi jednozacne videt mechanicke a argumentacne nedostatecne omylani jedne, ci dvou vet vytrzenych z kontextu.

Moc se tesim na nove recenze nereferencich karet v kombinaci s prcoesory Ryzen5000 a kombinaci se SAM. Planuji kompletni upgrade PC, takze bude velmi zajimave sledovat vase doporuceni v teto oblasti.

Jeste jednou dekuji a preji prijemny zbytek dne.
Stapor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-29 20:40:37
avatar
Dobře ty
Stapor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-29 20:43:09
avatar
Já tedy k tématu.
věřím že by to AMDéčko nějak dotáhlo s tou dostupností, ale obávám se že bussines semele gaming a těžaři skoupí vše, co se objeví. V tom vidím opravdu problém.
Štve mi to, protože rád bych nějakou 6800XT, ale asi po nějakou dobu budeme mít smolíčka
Laren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To je romantika! 2020-11-29 21:14:30

Jen prosím pozor na to `omylani` (a proradnou shodu podmětu s přísudkem), ať čeština nepláče. Hezký den!
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-29 21:04:05

Ať už je to tak nebo tak, AMD má prostor prodávat své grafiky hráčům a získat si tak větší podíl. Důležité budou kvartální výsledky a ukáže se jak to tedy je s tou poptávkou a nedostupností.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-29 23:23:18
avatar
ASUS TUF-RX6800XT za 25k ? Odkaz jestli toto je doporučená česká cena tak kolik asi budou chtít za Strix 27 ? za 28 mají ten Strix LC Odkaz
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-29 23:54:12
avatar
No u nas v DE se dá sehnat za 980 e ( Radeon RX 6800 XT ROG Strix LC) . česko bylo vždy drahší než DE ale tedka je to divoke . TUF stojí 870 e
Shadycz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Crypto 2020-11-29 23:39:03

Pane Stachu, chtěl bych se zeptat, kdy tady zase bude nějaký článek (jako bývaly pravidelně dva-tři roky zpět) o tom, že ty zlé cryptoměny jsou nad propastí a mají neexistující hodnoty? Nebo kdy se alespoň konečně odehraje ten Vámi očekávaný pád BTC na 1 500 USD a možná až k nule"? .. skoro tři roky uběhly a ono furt nic.
Max_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-30 11:25:07

Je třeba počkat Finanční systém je ještě víc v nestandardním stavu, než IT...
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-30 17:13:07

3 roky je pro zákonodárce a bankovní sektor nic. Jako pracovní týden pro nás ...
S těmi předpověďmi se samozřejmě netrefil ale, že by se stav nějak zlepšil se taky říct nedá. Pořád je to celé jen hra při které se z uhlí a plynu velmi neefektivně vytvoří digitální informace a spaliny + teplo.
...Nejsem pro zákazy a regulace ale do nekonečna ten současný styl Crypto trhu taky držet nejde. Kdyby bylo výsledkem těžby i něco jiného než nedostatek HW, propálená energie a výdělek pro čínského mamlase tak by lidi tolik nevykřikovali
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 11:58:20

tak zatial u ludstva chamtivost vitazi nad rozumnym vyuzivanim zdrojov, a kym to tak bude, tak dovtedy budu na zive aj taketo nastroje ako napr. kryptomeny, ak sa samozrejme nezakazu zakonom
jozka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kategorie "nice to have" 2020-11-30 15:23:53

Kazdopadne graficka karta je neco, bez ceho se da v pohode zit.. Proste jen "nice to have".. Takze ano, je to smutne, ze si clovek sam sobe pod stromecek neudela radost novou hrackou, ale na druhou stranu hlady bez toho neumre.. A cekani se da zkratit nejakou hezkou prochazkou v prirode..
Laren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - souhlas 2020-11-30 15:55:43

A pecka bylo tech predchozich par dni, jak bylo od cca 500m vejs vse krasne omrzle jak od Mrazika, deti nadsene a ja taky .
VendyPhoenix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-30 15:31:11

Shadycz: z příspěvku nedokáži určit, zda jsi přívrženec, neutrál nebo odpůrce krypto. Docela by mě to zajímalo a rozhodně tě podle toho nehodlám soudit, protože jinak hezká trefa a za mě + .

PS: Ano DD se zmýlil a mýlit se je lidské (myšleno skutečně bez ironie a napadání DDho), ale prostě tenhle příspěvěk sednul. Zase se nám sešly události a krypto nám provádí s dostupností HW něco co tu nedávno už jednou bylo. A mě to sere...... Nicméně souhlasím, že něco zakazovat jen proto ,že MĚ to sere je špatně. Jedná se prostě o legální obchod.

EDIT: toto je už po několikáté, co se mi zpráva nepřipnula pod zvolené vlákno.....
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-01 13:51:45

Cely svet je pokruteny. Sranda ze vlady vacsiny statov stale tie kryptomeny toleruju... Zeby v tom isli tiez ? ;-) Ale hlavne ze nam zakazuju ovela neskodnejsie zabavky...
pcmaker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Já si počkám. 2020-12-01 21:57:24
avatar
Abych řekl pravdu ani mně to moc nevadí. Mám naspořeno a až se nové grafiky objeví v hojném počtu, tak si vyberu pěkně v klidu a míru ten svůj vysněný kus AMD HW. Koncem tohoto a začátkem příštího roku na hraní stejně nebudu mít čas a pak si to pěkně vychutnám.
Savagi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 07:20:02

Trochu mi to tu připomíná novinky.cz, kde všichni placaji nesmysly bez toho, aby si zjistili jak věci funguji. Zle kryptomeny, páli proud bez užitku atd.
Chci se zeptat místní komunity víte proč vlastně vznikl bitcoin? Víte jak funguje, proč se vlastně tezi? Dal si vůbec někdo z vás práci si to nastudovat nebo tu jen klasicky jako většina národa nadávate.
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 12:02:20

aky bol umysel a ako sa v praxi pouziva/na co sluzi, su 2 rozne veci
Savagi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-04 16:48:07

Neodpověděl jste mi, jen vytváříte další vlákno pro diskuzi. Na tom vám jenom odpovím, ze původní bankovní system byl kryty zlatem. Po jeho uvolnění dochází k nekotrolovatelnemu přísunu dalších peněz do oběhu. To asi taky nebyl jeho úmysl na zacatku.
Grafické karty dříve sloužili dřív také jenom pro výstup obrazu a dnes se přes ne počítají složité algoritmy.
Myšlenka demokracie byla také založena v jiném duchu než jej vidíme dnes.
Omlouvám se, ale vás argument mi nepřijde ferovy. Zkuste to jinak.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-04 17:44:15

Líbí se mi to zohlednění, že
Citace:
Grafické karty dříve sloužili dřív také jenom pro výstup obrazu a dnes se přes ne počítají složité algoritmy.

Ano a v tom je ten kámen úrazu. Původní zaměření grafických karet bylo pro hráče. Věřím, že pokud by dostupnost a ceny byly ve standardní pozici, tak by se tyto důvody ve hráčské komunitě neřešily a těžba by se normálně tolerovala. Ekologické i ekonomické záminky jsou jen důsledkem, proč grafické karty nejsou dostupné. Tady to nejde asi rozseknout a těžaři a hráči se nikdy nedomluví.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 749x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 514x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 985x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1207x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1531x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1349x
Komentářů: 6