První testy NVIDIA GF 9600GT 512MB! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 14 leden 2008
g8800gtPřibližně na přelomu února a března vyjde konkurence k ATI HD 3850 v podobě Nvidie GF9600GT. První testy jsou již na světě.

 

 

Nvidia na trh vypustí modelovou řadu GF9. Ta se však nebude od stávajících GF8 příliš lišit. Základem všech nových GF9 grafických karet budou různé modifikace jádra G92. Jako první se na trhu objeví duální GF9800GX2 a v nižším cenovém segmentu GF9600GT. Právě o druhém jmenovaném už na internetu kolují testy. Testy vypadají věrohodně.

parametry

9600gt-512mb-1

9600gt-512mb-2

GF9600GT bude nižší mainstream. V tomto segmentu Nvidia v současnosti nemá dobrou nabídku, nepočítáme-li GF8800GS, což je podle všech dostupných informací značně omezená série karet. Co bude GF9600GT zač? V první řadě by měla nést jádra označené jako G94, které je derivátem G92. Proti G92 nese výrazně méně stream procesorů. V G94 jich je jen 64. Vnitřní takt je ale vysokých 1625MHz. Sběrnice je 256-bit a v testech se objevila hned 512MB verze. Karta je jinak co do podpory technologií stejná jako současné GF8. Nvidia grafickou kartu 9600GT míří proti modelu ATI HD 3850 256-512MB.

testy-9600gt

Jak vidíme z testů GF9600GT 512MB je pořádný konkurent k HD3850 256MB, nicméně bohužel se v testu neobjevila buď 256MB verze 9600GT nebo 512MB verze HD3850. Spousta výkonových rozdílů jde totiž na vrub právě jen 256MB paměti na HD3850. Nicméně důležitá je také cena, za kterou se má GF9600GT prodávat. Nvidia logicky nemůže s cenou starotvat kdovíjak vysoko. HD3850 stoji dnes již kolem 3800 korun s DPH a kolem 5000 už stojí rychlejší HD 3870 512MB a o pár set korun výše i GF8800GT 512MB. Pokud se stejně jako já ptáte, jak si GF9600GT vede proti těmto kartám, lze na internetu dohledat i další sadu grafů. Bohužel v jejich případě si skutečně nejsem jist důvěryhodností.

testy-9600gt-fake

Proč se mi zdá, že druhé uvedené grafy nejsou pravdivé? Zdá se mi vysoce nepravděpodobné, že by de facto poloviční grafické jádro G94 proti G92 na podobných frekvencích podávalo až tak dobré výsledky, že by si hravě poradilo s GF8800GT 256MB a až tak moc se přiblížilo GF8800GT 512MB. A to ani nemluvím o tom, že výsledky všech karet jsou v některých testech až příliš nízké. V Crysis 1280x1024 bez AA/AF rozhodně nebude mít 8800GTS 512MB jen 20FPS! Uvedenou sérii testů berte tedy jako fake  a hloupost.    

Samotná GF 9600GT, pakliže se potvrdí alespoň výsledky prvních testů, bude velmi zajímavá grafická karta. Při vyrovnané situaci mezi GF8800GT a HD 3870 512MB, se nám srovná i situace mezi HD 3850 a GF9600GT v nižším cenovém segmentu. 9600GT 512MB by měla podle dosavadních údajů vyjít na něco mezi 3500-4500 korun s DPH.

Testy: pconline.com

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
markul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 9800GTX 2008-01-14 13:29:07

Sakra, já čekám na 9800GTX a o té není žádne info. Doufal jsem, že vyjde v únoru. Nevíte o tom někdo něco?
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-14 16:26:31
avatar
No jestli myslis novou generace od NV a ne jen respin na 65nm technologii tak nekdy cca v pulce roku (snad) stejne jako R700.
markul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-14 15:33:23

Ne, nemyslim novou generaci.
Myslim ten respin na 64nm, jak říkaš.
Nechci jít do SLI (chci X 3 8 ) , ale chci jednu hodně výkonou kartu. Uvažoval jsem o 8800 Ultra, ale četl jsem, že bude někdy v únoru vycházet 9800 GTX a ta by měla bý o cosi výkonější. Ale teď o ní nejsou žádné zprávy. A ten paskvil 9800GX2 se mi nelíbí.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-14 16:27:30
avatar
9800GTX ma vyjit nekdy ke konci Q1 a ma byt +- na urovni Ultra (nekspis o trochu rychlejsi ale asi ne o moc).
markul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-14 16:34:37

Tak kdyby to bylo jenom o trochu, tak nemá cenu čekat. Ale koupím si Ultru a pak vyjde 9800GTX a bude o hodně výkonější. Ctělo by to, aby Nvidia přestala mlžit a uvedla nějaké zaručené informace.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-14 16:47:37
avatar
9800gtx by mela byt o neco vykonejsi 8800ultra ale urcite bude mit nizsi spotrebu a snad i teplotuotazkou je ale porad pocet SP (nikdo krome nvidie nevi kolik jich fyzicky vubec v g92 je) a pouzita sbernice...jestli ma byt vykonejsi jak 8800ultra tak bude muset mit 384bit sbernici..mozna 512bit ale to uz asi tezko na tak male jadro napasuji a hodne by to kartu prodrazilo

ale jestli se rozmyslis mezi 9800gtx a 8800ultra a nevadi ti jeste chvilku pockat tak 9800gtx bude lepsi volbou
markul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-14 17:10:38

Asi pockam no. Ale aby to pak nevydali až někdy v květnu. Počítal jsem s tím, že to vydají někdy v půlce února, ale zatím se mluví jenom o 9800GX2 a 9600GT.
ssnake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - omg, to jsou zas testy... 2008-01-14 13:30:36

takove ucelove testy muzou zahodit, srovnani s 3850/256 je mimo, 8600gts je mimo celou dobu, 8800gs/384 taky neni zrovna bezna karta, chtelo by to srovnani s 3850/512, 3870/512, 8800gt/512, srovnavat 512MB kartu s 256/384 v rozliseni az do 2560*1600 taky musela napadnout nekoho chytreho...

s cenou 3500-4500 to u nas vidim tak na 5000 :-) ikdyz pod 4k by to bylo moc pekne zpestreni trhu
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-14 16:47:42
avatar
tak tak, chce to vidět rozdíl mezi 521mb když už jde o kartu za 5 litru, tak tam je to už standart, mimochodem kdy má vyjít?
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-14 16:56:14
avatar
no nemusi se porovnavat podle pameti...i kdyz takej radeon hd 3850 512mb by tam moh byt..ale podle cenovyho segmentu...

9600gt ma stat 169$ to je +- stejne jak radeon hd3850 256mb...u nas ta karta bude muset stat stejne jak radeon hd3850 jinak by byla neprodejna...takze o tu cenu se bat nemusis

ale i tak se mi vykon te 9600gt moc nezda...s polovinou sp oproti 8800gt a je vyrovnana nebo spis o kousek lepsi nez plnohodnotny jadro rv670...no i k prihlednutim k taktum a pameti (ktera se u radeonu stejne projevi jen ve vyssim rozliseni) je ten vysledek az moc dobrej a i kdyz ten test pusobi duveryhodne zpracovanim tak tomu vysledku moc neverim

a beru v potaz jen ty prvni grafy ty druhy uz jsou uplne mimo
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-14 17:28:10
avatar
dopc toto som scel napisat hned ked som videl tie testy . . . ..neponáhlasjsa tak s písanim komentov. . . . obidva testy su FAKE . . .. .neny mozne aby bola až tak dobra s polovycou SP . .. . to jednoduchu nejde . . .jednine ze by to bola uplne iná architektúra
Mrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - grafy 2008-01-14 16:38:23

OT - dufam ze DD vidi akym smerom sa maju uberat grafy na DDWorlde ... tych niekolko prvych z pc online tu sadnu ako rit na serbel...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-14 17:15:59
avatar
Jo to souhlas. Tyhle grafy mi přijdou velice dobré.

Jinak jak se někdo ptal. Tak G92 stejně jako G80 z kterého vychází má 128 SP, jen jsou občas deaktivovaný. V případě té nové grafiky to bude tedy plnohodnotnejch 256 SP, zřejmě to bude výkonější i než 2x Ultra, protože to díky výrobnímu procesu půjde taktovat výše (reálně mívaj ty jádra ještě o pár SP víc, jen nejsou aktivní, to je podle kusu.. jde to přes BIOS aktivovat, ale taky se tim dá ta grafika definitivně zničit..).
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-14 18:13:25
avatar
G92 ma plnohodnotnejch 128 SP...ale nikde sem nevidel ze by to bylo konecne cislo...i kdyz to neni moc pravdepodobne tak ale SP muze mit i vic..par spekulaci na tohle tema sem cetl..9800gtx by mohla mit i 144 SP...mohla ale nemusela...jenom 384bit sbernce a vyssi takty na prekonani 8800ultra o vic jak 5% nebude...a ta karta by mela byt vykonejsi jak 8800ultra...no nechame se prekvapit..ale mozne to je

v pripade novyho high-endu tak ten muze mit i uplne jinou architekturu..takze tech 256 sp muze a nemusi byt..muze byt klidne i 384 sp...o g100 (gt200p se krome vykonu ktere ma byt lepsi jak 2x 8800ultra a ze ma pres miliardu tranzistoru nic nevi tak jenom muzes spekulovat...
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - málo recenzií 2008-01-14 18:18:55
avatar
Mám taký pocit, že na DDWorld ubudli recenzie. A zbadal som to asi dva týždne pred vianocami. Čo sa deje málo času
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-14 19:11:16
avatar
jo, máme toho rozděláno více než v současném počtu jednoho editora stíháme ) ale v klidu, tento týden jich pár bude
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-14 20:40:25
avatar
dufam ze budu stát zato
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-14 21:00:33
avatar
jak jinak
saboll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zmena 2008-01-14 18:48:43

Asi nemá význam čakať na 9600GT a po dlhých rokoch prejdem od Nvidie na ATI a zoberiem HD3850 512MB! 8800gt je dost drahá u nás - stojí 8000 s DPH, ale HD3850 stojí 5000! Čo vy na to?
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 10:33:00
avatar
jasne ber 3850 512mb podle me neni nic lepsiho za tu cenu...co se tak na ty testy divam jeji vykon (myslim HD3850 512mb) je mezi 8800GTS 320MB - 8800GTS 640MB...nevim jestli je to ciste muj pocit ale rekl bych ze to tak je
ste [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 13:06:53

kde si zobral tu cenu ze 3850 512mb stoji 5000?pokial dobre pozeram tak pod 6000 sk ju na slovensku nekupis to uz radsej doplat a kup si 3870 alebo si este viac doplat a kup si 8800 gt :-)
saboll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 19:07:03

Mas pravdu. Tých 5000 je za 256MB verziu! Ale 512MB verziu som nasiel za 5880! Je to ta s Headpipe! Nehreje príliž tá 3850-tka s headpipe???
Ale momentálne som už skor naklonený k HD 3870 - nasiel som ju v Košiciach za 6420! To je dobrá cena!
ste [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-18 18:26:14

no ta 3850 s headpipe musi hriat ako svina.mam klasicku s vetrakom a neudrzim na tom ruku.inak 8800gt 512mb som uz videl za 7200sk takze sa oplati skor ta 8800
saboll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-21 07:41:17

Tak v piatok som nakoniec zobral tú HD3870 s C2D 6750! Imho ak chcete tichý komp odporúčam HD 3870 s dvojslotovým chladičom! Tú kartu nie je vobec počuť - ani po pol hodine hrania Crysis!
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-14 19:39:55
avatar
prečo nie - hd3850 s 512mb pamäte je dobrá investícia

inak tie testy 9600GT sa aj mne zdajú fake... som možno ATi fanatik, a vyplýva to z toho, ale aj tak sa mi podľa parametrov nezdá, žeby to bolo až takto kritické...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 435x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 281x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 851x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1157x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1473x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1318x
Komentářů: 6