Radeon HD 4830 se chystá převálcovat i 9800GT(8800GT)? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 26 September 2008
altPoté, co Radeon HD 4670 rozdrtil GeForce 9500GT, se chystá model HD 4830 převálcovat 9600GT i 9800GT a stát se nejlepší grafikou v segmentu do 3000 korun.

 

 

    Už víme, že v říjnu se chystá AMD-ATI utěsnit díru v nabídce mezi novým HD 4670 a HD 4850. Tím těsněním bude model HD 4830, který ponese odlehčené jádro RV770LE. To bude mít proti RV770 na HD 4850 a HD 4870 místo 800 výpočetních jednotek, jen 480 jednotek. Kartě zůstane 256bit sběrnice a 512MB GDDR3 paměti.

hd4850-5

 

  Jakýsi náznak výkonu zde máme prostřednictvím „náhodou" uniklé prezentace AMD-ATI k tomuto modelu. Tradičně samozřejmě připomínám, že se jedná o marketingovou prezentaci, takže musíme brát v potaz jisté marketingové zvyklosti. Na druhou stranu v poslední době se prezentace AMD ukazují v tomhle směru jako víceméně přesné a co slibují, to se stává realitou, takže myslím, že i v tomto případě můžeme s přivřením oka říci, že takhle nějak by to mohlo vypadat.

4830vs9800gt

 

   Samozřejmě originální marketingový graf opět začíná 0.8 hodnotou, aby byly rozdíly zvýrazněny, já jsem jej protáhl. I tak ale v nastavení 1920x1200 většinou s AA/AF je výkon HD 4830 proti 9800GT v poměrně známých hrách slušný. Já osobně si myslím, že srovnání HD 4830 s 9800GT dopadne podobně jako HD 4850 vs 9800GTX+. Zkrátka celkem většinou vyrovnané karty, ale jsou hry a není jich málo, zejména ty nové, kde výrazně modernější Radeony HD4000 jsou zkrátka výrazně výkonnější, typicky se zapnutými optimalizacemi obrazu. Ostatně výkon staršího Radeonu HD 3870 s RV670 (320 jednotek) byl jen o něco málo nižší než výkon 8800GT a protože 9800GT je úplně to samé, lze očekávat, že HD4830, která má 480jednotek v RV770LE, bude prostě rychlejší. Každopádně pro NVIDIA je to další těžká rána v prodejně velmi důležitém segmentu. Jediné, čím může reagovat, je snížení ceny, což už ale není moc proveditelné, protože už tak si sahá na samé dno k hranici výrobních nákladů. Musela totiž zlevnit model 9600GT a 9600GSO, které výkonově mohou spíše soupeřit s HD 4670, který je ale výrazně výrobně levnější karta. Slevou u 9800GT na cca 2500 korun jí rozhodně na výdělcích nepřidá a na oblíbenosti mezi výrobci grafik taky ne. Ti už ostatně dávají svou nevoli docela najevo, výroba modelů NVIDIA se vyplácí stále méně a když už ty vyrobené grafiky pak díky vydání výkonově lepšího konkurenčního modelu musíte ještě se slevami prodat, to dobrou náladu určitě nenavodí ... Takže pokud náhodou pokukujete po 9600GT nebo 9800GT, počkejte si na HD 4830, která když už nic, tak alespoň dopomůže k dalším slevám u 9800GT, a proti 9600GT těch pár set korun už stojí za úvahu ...        

Zdroj: VR-zone

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Další úder 2008-09-26 16:15:16
avatar
....co dodat!!...pevně doufám, že se nV z letošního roku poučí, přestane se předvádět ala "náčelník Velká Huba", zabere a napřesrok se vytasí s něčím konkurenceschopným!!!potenciál na to určitě má a my zákazníci z toho budeme jenom těžit!
PS: radši si ani nedokážu vůbec představit, co se děje v hlavách akcionářů, kdy po loňském boomu přišlo "toto"!! a navíc současná situace na trhu akcií vůbec.........
chobotnicka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 12:55:58
avatar
Asi nepoučí... Další řada, kterou chce nV vydat prej bude vycházet z G80, akorát na menšim výrobnim procesu s vyšším počtem SP. Škoda...
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Poučí se. 2008-09-26 19:05:11
avatar
Bude to ještě hodně bolestivé ale poučí se. Snad budou mít šanci nám to i ukázat.
Vím, že se nové GPU nedá vytvořit za měsíc, ale ten předem prohraný boj s udržováním staré architektury nechápu. Musí to stát přece dost práce odborníků jejichž efektivnější využití by bylo na nové architektuře.
Aspoň něco jsem čekal v 1Q/2009.
Nezbývá doufat než, že v NV ukončí oslavu extra úspěšného roku 2007 a vrátí se k pracovním záležitostem včetně rozumného uvažování.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 20:02:41
avatar
trosku zaspali no, co se da delat, chybujeme kazdy, a ja doufam a verim ze se konecne vzpamatujou a zase nam dodaj dobrej vykon jako tomu bylo s 8800ultra narezem
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 20:35:15
avatar
tak na 1Q/2009 muzes zapomenout s necim echt novim ma projit az v 3/4Q
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 14:34:10
avatar
O 1Q/2009 jsem uvažoval skoro před 3 měsíci. Potom co od té doby NV předvědla tomu nevěřím. Přechod na menší výrobní proces nic nevyřeší.
Asi nejhorší pro NV je to, že ATI nebude čekat na to až se NV uráčí přijít s něčím novým. Ještě ke všemu po grafickém segmentu patřícím doposud ATI a NV pokukuje Intel.
Neznámý  2008-09-27 18:50:21

No, jo Firma Intel, to, ha, ha, s tou svou Grafickou Kartou, třeba, Intel GMA 950, což, by mnělo, odpovídat, asi tak té Grafické Kartě nVIDIA GeForce FX-5200 se 128-Bit. sběrnicí, jenomže, na té, Grafické Kartě, asi tak, té nVIIDA GeForce FX-5200 se 128-Bit. sběrnicí, ve SLOTu AGP 8x, mi, třeba, ta hra, Colin Mc Rae Rally 2 Demo, asi nějaká verze EN, jela, třeba, na skoro, plné Detaily, asi tak, při rozlišení 640x480, a při asi, tak 32-Bit. barvách, a u tety, i když, vlastně, ono, to u Tety, bylo, pod Operačním systémem Microsoft WINDOWS Vista, asi nějaká verze CZ, a tam, si, ani, Grafická Karta nVIDIA GeForce FX-5200 se 128-Bit. sběrnicí, tak, výborně, nevedla, tam, snad, jela, ta hra Colin Mc Rae Rally 2 Demo, asi nějaká verze EN, snad, plynule, asi jen, tak, s 1/3 Detaily, a při rozlišení, asi tak 640x480, při 32-Bit. barvách, a ta, Grafická Karta Intel GMA 950, jela, pod tím, Operačním systémem Microsoft WINDOWS Vista Home Basic, asi nějaká verze CZ, s tím, procesorem, myslím, že to, byl, procesor Intel Celeron 430, tak, tam, ta hra Colin Mc Rae Rally 2, asi nějaká verze EN, jela, asi tak, v rozlišení 640x480, při asi, tak 32-Bit. barvách, a asi tak, 25% Detailech, takže, ne o moc, horší, výkon, jak ta, Grafická Karta nVIDIA GeForce FX-5200, se 128-Bit. sběrnicí, s procesorem AMD Sempron 2200+, v SOCKETu (A), takže, ona, ta Firma Intel, nemá, zase, až, tak špatné, ty Integrované Grafické Karty, dokonce, snad, Blu-Ray, Koncert, PUNKerky a ROCKerky, Avril Lavigne-Live, v rozlišení, asi tak 960x540, a ve Formátu souborů *.DivX, tam, šel plynule, takže, to opravdu, docela, jde, tedy, abych, tak, řekl, prostě no!
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 20:48:36
avatar
Tim Intelem Miri37 urcite nemyslel stare pokusy o GPU ale Larabee ktere sice podle mne nedosahne na highend ale na mainstream pravdepodobne ano. Vzhledem k tomu ze nyni ma Intel podil na GPU 0% tak muze jit jedine vejs a to na ukor NV a ATI.

Konkurence je pro zakazniky dobra.
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - lol 2008-09-27 21:37:01
avatar
Nezlob se ale toto není konkurence ale monopol. Když má intel mrtě peněz může své výtvory dlouhodobě držet cenově ještě níže než konkurence a to by nejednoho mohlo položit. Vždyť intel ještě před nedávnem neměl o grafice ani páru a zrazu se pokouší dohnat středně výkoné karty. já už bych lez do zvonice a bil na poplach .......
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 09:48:09
avatar
Asi tak jsem to myslel. Intel má nějaké zkušenosti s GPU v integrované podobě. V současnosti jsou tedy na nevalné úrovni.
Oba výrobci cpu se chystají uvést komplexnější integrované CPU s grafickou částí. Na příkladu ATI HD4xxx je vidět, že velikost čipu není rozhodující, ale vlastní návrh ano. Nevidím to tak, že by Intel zasáhl ihned do mainstreamu. Pro začátek by mu stačil jistě výkon na úrovni grafik v cenové relaci do 2000 Kč. Z pohledu zákazníka je lepší konkurence 3 než 2 firem. Pro výrobce bohužel případ 3 a více firem nedává prostor pro zahálení. Pak jde ještě o pověst firmy. Pár příkladů z minulosti. Ati - mizerné ovladače GPU, Intel P4 - neefektivní přímotop. Jak dlouho to trvá, než se názor opravdu široké veřejnosti opraví. Pokud je výrobek výrazně lepší a konkurence zaspala, tak to celkem jde jinak je to běh na dlouhou trať. Lesk NV zmizel a prostor na nějaký výrazně lepší produkt hned tak nedostane. NV má lidi a zatím i peníze. Jak dobře s tím co má naloží budeme vědět do dvou let. Na poli výrobců grafických řešení tu budou 2 či 3 výraznější výrobci. Bude tam NV?
Neznámý  2008-09-27 18:43:04

Snad, na těch nových Grafických Kartách, taky, nebude, jen podpora, toho rozhraní, DirectX10, asi nějaká verze CZ, to, už by, to Firma nVIDIA, mohla rovnou zabalit, nejspíše, proti, v té Době, vycházejícímu Jádru RV870, s podporou, nejspíše, asi, až tak, rozhraní, DirectX11, asi nějaká verze CZ, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Neznámý  2008-09-27 18:41:26

Zdar Chobotničko, jé, a ty, jsi, holka, tak, to mně těší, že máme, v Diskuzích o počítači, taky Holku, hm, co to, ta Firma nVIDIA vymýšlí, jen přidávat, SP, a přejít, na menší Výrobní proces, a jen, oprášit, asi tak to staré Jádro G80, tak, to vypadá, že Firma nVIDIA, chce asi zkrachovat, za každou, holt, to tak, vypadá, že Firma ATI, tu takhle, za chvíli, bude, mít, snad, až asi tak 80%, trhu, abych tak, řekl, prostě no!
Dejv Rok [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Co to tu kecáš ??? 2008-09-30 12:55:01

Ládiku co to tu na nás hraješ ??? 26teho si ve vedlejší diskuzi napsal toto
citace "Zdar Miri37, ona Firma nVIDIA, docela válí, nenech, se mýlit, ono, totiž, předělat, všechny, Grafické Karty, a to ty, Grafické Karty, asi tak, ty, nVIDIA GeForce 9. Generace, z asi tak toho 65 NanoMetrového výrobního postupu, asi tak, na ten 55 NanoMetrový výrobní postup, to není, velká Legrace, pro Firmu ATI, zrovna, tedy, abych tak, řekl, protože, takhle, ty, Grafické Karty, nVIDIA GeForce 9. Generace, asi tak na té nové Výrobní Technologii, buď, budou, mít, stejnou Frekvenci, a nižší spotřebu, a nebo, ještě, budou, mít třeba, vyšší Frekvenci, a tedy, vyšší výkon, a možná pořád, ještě, stejnou spotřebu, jako, ty Grafické Karty nVIDIA GeForce 9. Generace, vyráběné, asi tak na té 65 NanoMetrové výrobní Technologii, tak tomu, já neříkám, jen, asi tak, přeznačení MODELu, asi tak, těch Grafických Karet nVIDIA GeForce 9. Generace, tak, tomu já říkám, spíše, slušný pokrok, ono, zvýšení, u všech, výkonu, u všech, Grafických Karet, a to těch Grafických Karet, nVIDIA GeForce 9. Generace, tak, to, rozhodně, není špatné, a Firma ATI, by tedy, z tohohle, asi neměla, mít moc, velkou radost, a asi, ani nebude, z toho, mít, moc, velkou radost, ono, totiž, zvýšení výkonu, u všech, Grafických Karet, asi tak, těch nVIDIA GeForce 9. Generace, tak, to, už není, žádná Legrace, tak, tomu, už já, říkám, slušný pokrok, tedy, abych tak, řekl, prostě no!"

A dnes napíšeš takový přispěvek jaky jsi napsal. Tak tomu teda říkám rozdvojená osobnost čau
centurion96 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 16:20:30

Niekde sa pise, ze Radeon HD4830 bude mat 640 SP. Myslim, ze by to mohla byt pravda.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 17:11:49
avatar
640? to by až moc ohrožovala HD 4850 si myslím těch 480 je reálněšjích i vzhledem k tomu výkonu by to ve srovnání s HD 3870 s 320SP odpovídalo ...
centurion96 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 17:21:49

HD3870 bezi na vyssich taktoch.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 17:42:41
avatar
Ale zas ma jen s 320SP a "horsi" architekturu. Ty vylepseni v jadre jsou znat, staci se podivat co dokaze HD4670. HD4830 by opravdu mohla mit tech 15-20% nad 9800GT.
Comby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 17:41:43

640
http://www.vr-zone.com/articles/Radeon_HD_4830_Has_640SP%2C_Launch_On_Oct_21st/6070.html
Neznámý  2008-09-27 19:01:31

Zdar Combi, to je, možné, nebyla, taky, nějaká Podobná Karta, jo, byla, třeba, ta Grafická Karta ATI Radeon HD3690, která, mněla, ale, asi jen tak 128-Bit. sběrnici, oproti, té 256-Bit. sběrnici, na těch Grafických Kartách, a to těch, Grafických Kartách ATI Radeon HD 3870, a mněla, taky, stejný počet, SP, stejně, jako, ta Grafická Karta ATI Radeon HD3870, se 256-Bit. sběrnicí, takže, Firma ATI, zřejmě, chystá, něco podobného, akorát, že tentokrát, nebude, osekaná sběrnice, ale, kdyby, těch SP, bylo, opravdu, až asi tak 640 Kousků, tak, to by, ta, Grafická Karta, a to ta Grafická Karta ATI Radeon HD 4830, nakonec, taky, nebyla, jen pro Čínu, jako, byla, ta Grafická Karta ATI Radeon HD3690, se 128-Bit. sběrnicí, no tak více viz. tady: http://www.cdr.cz/a/23966 ,tak, si, to třeba, užijte, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - asi tak 2008-09-27 21:40:53
avatar
centurione, Já bych zase na duchy nevěřil. Dělat konkurenci vlastním produktům je cesta do pekel a ATI to dobře ví..... Viz nvidia . Co dodat
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 16:46:13

DD: Nechystáš článek o taktování phenomů pod Sb750 nebo něco podobného? U všech článků které jsem našel byly jen pokusy s taktováním Athlonu...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 17:12:52
avatar
Taktuji pod AMD Overdirve jako ve včera uvedeném testu .... žádné změny v taktování proti starším čipsetům jsem nezaznamenal, kromě tedy lepších výsledků takže speciální šlánek nechystám
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sp 2008-09-26 17:06:20
avatar
tych SPs je 640, so 480 by tazko stabilne (aspon podla tej prezentacie) prekonavala GF 8(9)800GT
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 17:13:39
avatar
se 640 by ale už ohrožovala HD 4850, 480 by jich mělo na 8800GT-9800GT bude úplně stačit ...
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 19:51:37
avatar
ako moze karta s jednakymi frekvenciami a nizsim poctom Shaderov ohrozovat HD4850 ?
MiKE.p [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 02:39:45

tím že se s 640SP více přiblíží jejímu výkonu za nižší cenu
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 17:48:38
avatar
ale neprekonava 9800GT stabilne..jen v techto par vybranych hrach a nastavenich ktere radeonu sedi. a krome dmc je to jen 10-15% coz kdyz si prevedes tak zhruba na fps zadny velky rozdili nejsou. a v jinych hrach bude situace mnohem vyrovnanejsi..
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 17:45:01
avatar
jen potvrzuje moji domenku ze HD4830 bude opravdu vykonovym souperem pro 9800GT a ne pro 9600GT jak si psal v novince drive

jinak hry vybrany zajimave..podstatne je jen cod4 a pak hl2 kterej zvladne v pohode snad kazda karta chybi tam dost ut3 engine..a velka skoda ze v tom rozliseni a pri AA (ktere radeonum opet zase velmi svedci) nejsou hodnoty fps...

ale budou to velmi vyrovnane karty..snad bude mit hd4830 slusnej chladic (nebo aspon slusne nastavenej) a poradne fungujici powerplay protoze rozhodovat budou pravdepodobne provozni vlastnosti.

ale takle vyrovnanou situaci na trhu ve vsech segmentech si vazne nepamatuji
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 18:43:04

Teda, takhle karta spadá do low endu, nebo do nizké střední třídy, a tam se nehraje na vyhlazování, proč to teda testovat?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 19:15:08
avatar
ja jen rikam ze by me zajimali ty realne fps v tom rozliseni a pri AA jinak nic proti tomu nemam..to AA radeonum opet svedci oproti radeonum rady 3xxx tak to myslim jinak v podobnych grafech u rady 3xxx se 4xAA prave hodne vynechavalo..tot vse
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - originální marketingový graf ? 2008-09-26 18:31:45

Co to jako je?? Marketingové grafy většinou moc originální nejsou ... A ani tenhle není vyjímkou.
Neznámý  2008-09-27 19:07:08

Zdar Urban Novák, ježíši, ty jsi, Expert, právě, že tenhle, Graf, je úplně senzační a super, když ho Digital Doom, domaloval, což, se na jiných, INTERNETových stránkách, neděje, a ty výsledky, pak, můžou, vypadat, zkresleně, taky, Digital DOOM, dokazuje, jaký je Charakter, oproti, ostatním, INTERNETovým Magazínům, jo jo, prostě Digital Doom, je moc, skvělý a super, o tom, nelze, vůbec pochybovat, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Nojzy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Korekce 2008-09-29 04:09:19

Proc mas za temer kazdym slovem carku? To se neda normalne cist...

Rozhodne nesouhlasim s panem Novakem, ale ani s tebou. Nikdo (krome vyvoje) nevi jak presny je tento graf a kazdemu musi byt jasne, ze nikdy nejsou realne vysledky lepsi nez marketingove "grafy", ale naopak jsou v 99% procentech pripadu realne vysledky vzdy horsi. Pak je tu 1% pripadu kdy celkem srovnavaci rozdily sedi a jestli to bude tento? Pochybuju...

Kazdopadne jsem velmi rad, ze se ATI vytahla pekne na spicku, jelikoz to zase bude pro nas zakazniky velke plus ve vsech ohledech (at uz jste uzivatele ATI nebo Nvidia -> prumerny clovek pochopi)
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Bios 2008-09-26 20:02:44
avatar
Ja by som bol spokojny keby do ovladacov DD CCC pre ATI vlozili aj upravu Biosu. Urcite by sa vela kariet dalo viac rozhibat do vykonu. Viem ze to neni take jednoduche, ale cesta by tam urcite bola keby sa moc chcelo.
Majkl777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 20:04:54
avatar
Myslím, že tady máme další velmi povedenou grafiku přátelé.

Uvidíme jaká bude realita, ale dle toho jak to bylo s nedávnými modely od ATI, nejspíš bude mít opravdu navrch proti starším GT8800, 9800...

Uvidíme.
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 20:09:09
avatar
Myslim ze to bude spravna volba pre sporivejsich. Dufam ze aj Nvidia uz cosi ukaze. Ale zase porovnavat tuto archytekturu s 2 roky starou G80-G92 to je pre Nvidiu hamba a pre ATI lachke uspokojenie.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 21:02:17
avatar
architektura ati je rok a pul stara
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 08:00:40
avatar
To je pravda ale kazda modelova rada ma zbrusu nove usporiadanie, ako inac by dosiahly tolko shaderov bez velkeho narastu plochy? Vid Nvidia.
Rawen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD: úroveň článků a míra origi 2008-09-26 21:24:48

Je mi líto, ale den po dni vidím, jak klesá množství originálních článků, roste počet převzatých a WEB taky nezízkal příliš na přehlednosti.

Na hodnocení článků z poslední doby je vidět, kolik lidí to otrávilo (nejen to, jak se tady již diskutovalo) a naštvalo.

Mrzí mě to, protože jsem tenhle WEB považoval za perspektivní a rád jsem si tady čet. V současnosti se raději dívám na originální články autorů na jiných WEBech, než na tvoje zkrácené a upravené verze.

Často píšeš, kolik vás v redakci je, tak proboha lidi něco dělejte!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 21:50:48
avatar
děláme co můžeme bohužel ačkoliv web možná už tak nevypadá, stále je to amatéřina nestojí zatím žádné finance tudíž všechno co kolegové dělají dělají zadarmo ... takže je mi líto děláme jen to co zvládneme a já dělám maximum co můžu ....

PS: web je velmi přehledný, rozhodně lepší než stará verze ... taky to byla jedna z věcí na které se v poslední době nejvíce makalo ... myslím, že je to jen o zvyku a za pár týdnů vám to ani nepřijde ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 22:44:45
avatar
porad vam ale blbne ten vyber hlavnich clanku nahore..je moc dobre ze ste zvolili delsi text s mensim pismem ale ta sipka se mi porad schovava za baner nebo zasahuje do textu..to by asi nemelo delat
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 22:57:08
avatar
ne to je schválně ... protože o té šipce víte a obrázek se změní, myslím že to na funkčnosti ani na ničem jiném neubírá ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 00:05:21
avatar
schvalne?no na funkcnosti to neubira a vzhledove to nevyzniva nejlepe..kdyz pominu ten baner tak do textu by vazne zasahovat nemela tak jak ted zasahuje kdyz se najede na ty pc sestavy..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 00:46:34
avatar
já myslím že to přežijete ... myslím že to vypadá líp než před tím, pro tápacící jsme to pěkně označili ... pokud ještě uslyším něco o nepřehlednosti así začnu rozesílat mapu Možná návod k použití, jako mají v americe typu: nedávejde dítě do ledničky, na hrníčku pozor horká káva apod. Na to, že se vlastně rozložením komponent nic neměnilo opravdu nechápu kde je to nepřehledný ... jak pěkně to navíc máte označený pevní panel hlavní šlánky, pod tím druhý panel s aktualitami, ta poslední zvýrazněná a pod tím v prostředním sloupi další starší články myslím že přehlednější už to být snad ani nemůže
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - není to tak zlé 2008-09-27 21:51:40
avatar
Mě se nový vzhled webu docela líbí, je to přehledné a jednoduché. A na to že tento web je vyloženě nadšenecký ,si nemůžeme stěžovat. dd odvádí dobrou práci. Někteří lidé holt neumí ocenit to že se s tím člověk se.. uplně zadara a dokážou pouze kritizovat a sami by nebyli schopni cokoliv napsat....
Neznámý  2008-09-27 19:10:52

Zdar RAVENe, no musím, říci, že ten, nový Design, je moc, skvělý a senzační, o tom, asi nelze, zrovna moc, pochybovat, jen, mně štve, že už nejde, dát, smazat, u příspěvků, které si sám, na-píši, ale jinak, je Tenhle nový Desing, na INTERNETových stránkách, no tak více viz. tady: http://www.ddworld.cz/ ,moc, skvělý a senzační, chvála Digital DOOMovi, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Rawen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - editace (kupodivu) funguje 2008-09-27 21:10:40

Opakovaně zdar Ladiku, podívej se na můj příspěvek, která jsem editoval doplněním offtopicu. Editace funguje.

Grafika mi přijde poněkud cirkusácká, ale to je věcí náhledu a o tom spořit nemohu. Co se týká obsahu, počtu nepřevzatých článků, gramatiky a zejména mentorských výlevů v roli diskutujícího autora, to se neshodneme. Je mi to líto, protože jsem si kdysi DigiWorld oblíbil. Podívej, jak se změnila hodnocení článků - patrně nejsem sám, komu se současný stav znelíbil.

Jenže - originální články si raději přečtu v originální a nezkrácené formě, osobní náhledy autora a jeho hodnocení k životu nepotřebuji a trapné šachy s čísly, vyjadřujícími kvalitu/oblíbenost mě přímo popouzejí.

Je to škoda, protože tato cesta vede přímo do digitálnách pekel.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 21:34:15
avatar
mě zase popouzí vaše neustálé navážení se do mě, řekl jste to jednou ok, já vám řekl jasně že dělám co je v mých silách ... je mi líto že se vám současný stav nelíbí, mě se líí, dodělali jsme to že web konečně k něčemu vypadá, obsah je taky v pohodě na tu nulu korun, co na jeho tvrobu mám a stále žijeme což je nejdůležitější ...

Co se týká mé aury, je v činnosti systém který nepočítá záporné hlasy od těch kteří hlasují opakovaně z principu u každého mého příspěvku záporně a´t je jeho obashem cokoli nezávadného co snad ani není k hodnocení ... tudíž tyto hlasy se nezapočítávají a protože jsou to stále stejní manipulátoři zneužívající systému Aury nemůžete se divit, že se aura nemění ;) kupodivu totiž jinak lidé hodnotí stejným počtem jako řped zavedením, to jen několik konkrétních lidí se rozhodlo že mi ukáží. nebo já nevim proč to dělají

PS: že ti mizí příspěvky se nemůžeš divit, opakovaně se do mě navážíš, myslím že jednou řečeno a zodpovězeno, že se ti to nelíbí stačí, dvakrát už je dost a třikrát sorry, ale to už je vyloženě napadání a obtěžování ... takže delete. Bordel si tu nechat dělat nenechám.

PS: jinak kritizování vám jde dobře, co takhle nějaký článek? To vám jde taky dobře? určitě něčemu rozumíte a určitě byste něčím nás mohl obohatit na DDWorld nějakým pěkným rozumným zajímavým článkem ... prostor je vám k dispozici ...
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mrtě 2008-09-27 21:57:23
avatar
respect .D já bych se nějak nestresoval. Lidi sou jenom lidi a když napíšu že mám cpu od AMD tak naráz mám 5 mínusových hlasů taky (jinak dobrý nápad s tím algorytmem )
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 22:11:41

DD: nějaký článek? vždyť víš Já měl tedkom školu takže jsem neměl tolik času.. ale brzo to dodělám
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 21:27:47
avatar
8800GT(9800) je jedna z nejprodavanejsich g.karet historie.Je moc hezke,ze ma Ati konecne nejakou smysluplnou odpoved,nicmene celkem pozde a uz je jasne,ze zde valku nevyhraje
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 21:49:37
avatar
snad naopak ne? 8800GT vyhrála první část bitvy, ATI ale vyhraje s řadou HD4000 nakonec celou válku ne? Tedy alespoń to tak vypadá ....
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 22:28:08
avatar
Na 8800GT uz nema nejaka rada HD4000 vubec vliv.Byla to karta sve doby bez konkurence,tohle se zadne karte z rady 4xxx nepovede.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 22:53:19
avatar
jakto ? 8800GT=9800GT se vším všudy takže ? a bez konkurence? no nevím zase tolik ne, na začátku byla dlouho nedostupná, HD 3870 rozhodně nezaostávala tak moc ,rozhodně ne jako GTX 280 za HD 4870 X2, která vzhledem k výkonu kterým deklasuje cokoli, co NVIDIA má, myslím že to je ta HD4000 karta bez konkurence ...
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 23:38:45
avatar
X2 je multigpu monstrum!Koukni se na prodeje,tohle rozhodne neni uzivatelska karta,ktera muze konkurovat 8800GT (nebo i te HD3870) v oblibenosti a poptavce!
8800GT videlala nVidii za dobu co je na trhu tolik,ze uz ji ted tech par procent z prodeje,ktere ji eventuelne vezme 4830,vubec trapit nemusi,tak asi takhle vyhrala
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 17:05:32

Ok, ale X2 je high-end a tam se nehraje na prodejnost.. to bych se tě rovnou mohl zeptat kolik se prodalo 8800Ultra...
Neznámý  2008-09-28 02:16:36

Čože??? Sa mi marí? Čo to tu čítam? Áno, karta GF8800GT bola favorit svojej doby, ale zato pomer cena/výkon mala s HD3870 cca rovnaký. A čože sa to nepodarí rade HD4000? Vyhrát válku? Akú válku? Byť kartou svojej doby? A čo je karta tejto doby podľa teba? GTX280? GTX260? 9800GTX+? 4870X2 je MultiGPU monstrum? Prečo sa ti to zdá? A nie je skôr GT200 SingleGPU monstrum? Čo grafický výkon? Je u HD4870X2 nižší ako u GTX280? Hmmm Ako môžeš porovnávať HD4870X2 a 8800GT Inak pokiaľ viem, a čo som čítal ohlasy, tak karta tejto doby je HD4870. Dokonca moji nVidiacký kamaráti sa zbavujú svojich 8800GT a idú do HD4870
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 15:53:22
avatar
Bud v klidu,ja ti to vysvetlim Kdyz 8800GT prisla na trh,konkurence byla tak akorat z vlastnich nejvyssich rad nVidia + nizsi spotreba + nizsi cena.Spoustu lidi tomu ani neverilo.Ano 3870 konkurovala tak akorat v pomeru cena/vykon (nehadam se,ze po roce vyladily od Ati ovladace a vykon se trochu zlepsil).Na rade 4xxx neni nic extra,pouze vykon z opravdu maleho cipu.Ale konkurence tu je,neni duvod kupovat napriklad pouze HD4870,ktera urcite neni kartou nejake "sve doby" .Proste strany jsou si vyrovnany,tak o nejakem krali nemuze byt ani rec (na rozdil od 8800GT,ktera ve sve dobe byla).Uz chapes,jak jsem to myslel?? A ja psal uz od zacatku o 8800GT,X2 tam primichal DD.Priste si to precti cely,budes chytrejsi.

Ja se vzdycky jen divim,jak tohle zacne skromnym prispevkem a pak se chytne kdejaky cobol
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 16:55:57
avatar
Myslím, že jsi trochu mimo. 8800GT -BYLA- dobrá tak před rokem, rokem a půl. Nyní je to beznadějně zastaralá karta, která (díky tomu, že svým výkonem do jisté míry předběhla dobu a taky tomu že nvidia aktuálně nemá žádného nástupce) docela efektně "zabetonovala" vývoj grafických enginů. Viz kauza s DX10.1, které v zásadě vychytává některé nedostatky a optimalizuje výkon původního DX10. Bohužel, protože nvidia neměla a nemá (pouhé) evoluční čipy (po dvou letech!!), které by DX10.1 uměly, je DX10.1 "u ledu". Teď si k tomu přidej naprosto otřesné ovladače, co nvidia pro Windows produkuje v současné době (a to jak Vista, tak WinXP, kde korektně nefungují top100 aplikace - ne každý na počítači jen paří gamesy).

Já třeba všechny domácí PC stavím na ATI, kvůli kvalitě obrazu a TV výstupu (plus vychytávkám v ovladačích), ale v práci mám Quadro - a rovnou můžu říct, že je až na malé mouchy celkem OK (aby taky ne, za ty prachy). Takže kdo není linuxák (a že i tam se situace celkem hodně rychle mění) nevidím důvod proč nejít do ATI (navíc většina karet ATI je fyzicky menších a není to "sarkofág" jako u nvidie). A jako před dvěma lety přišla nvidia s "hajpem" jménem 8800GT, tak teď to zase (celkem oprávněně) válcuje ATI s "hajpem" HD48xx - přejme jim to, každý chvilku tahá pilku.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 18:42:37
avatar
Myslis spatne.. Samozrejme ze byla,snad to dost jasne pisu take.Ale i po roce roce a pul si na ni uzivatele jiste vzpomenou,ale na HD4xxx a vzpominat?? Nekdo o ni nevi ani ted a natoz za rok Jinak tva kauza DX10.1,otresne ovladace,kvalita obrazu ci jine mouchy jak pises,jsou trochu mimo debatu -nechci psat primo blabol
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 21:28:43
avatar
ten blábol jsi už napsal, promiň - to už neokecáš. Faktem zůstává, že za rok po žádné současné kartě ani pes neštěkne (i když kdo ví, když to tak sleduju, tak někteří lidé by i dneska kupovali TNT2Ultra, kdyby nvidia nic jiného nevyráběla . Je to jednoduše jen otázka pohledu - pro jedny je HD48xx milníkem, pro druhé noční můrou na kterou by nejraději zapomněli co nejdříve a konečně pak je zde sorta lidí, pro které je to v danou dobu nejlepší karta v poměru cena/výkon - ono si stačí projít třeba různé žebříčky, třeba v posledním Chipu, který je spíše orientován na Intel/nVidia a AMD rozhodně nefandí - kupodivu HD48xx karty tam byly vyhodnoceny a doporučeny jako vynikající nákup. A dobré zboží se chválí samo a jak dřív chodili "poučení" zákazníci a chtěli nvidii, tak dneska chtějí "tu 4870"
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 15:50:57
avatar
Ja ale o X2 nezacal,proc reagujete na me?To by me ani nenapadlo.To neni karta ve stredu zajmu,jako byla ta 8800GT... Myslis,ze me zajimaj takovyhle "vlastovky",co sice maji relativne dost vykonu diky dvou GPU,ale taky ta hlucnost,obrovska spotreba,omezene taktovani,multiGPU problemy.. Ja jsem se uz poucil z GX2.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 22:34:15
avatar
celou valku??to asi tezko po 2 letech se poradne postavila na nohy..tot vse..a situace na trhu grafickych karet nebyla nikdy v historii takle vykonove i cenove vyrovnana ve vsech segmentech trhu. ze to nvidii stoji vic penez me vubec nezajima ale od obou firem dostanu prakticky stejnej vykon za prakticky stejny penize. takle to nikdy driv nebylo..bud kralovala ati (radeony cele 9. serie), nebo nvidia (geforce6), nebo v high-endu ati (x19xx) a mainstreamu nvidia (7600GT) a pak zas nvidia s 8. radou. tedka je situace ale velmi vyrovnana a tezi z toho jen zakaznik pochybuju ze se ale i ati libi za jake ceny se ty graficke karty prodavaji...urcite by si predstavovala trosku vyssi cenu ale nemuze..

jinak radeon 4830 nebude vyrobne take nijak levna karta stejne jako 9800GT..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 22:56:06
avatar
s těma cenama u ATI si nejsem jistý že se jí to nelíbí .... ona nemusela HD4850/4870 prodávat vůbec tak levně, jak je prodává, i kdyby stály o 100 dolarů víc, tak mají stejný úspěch, jenže asi se jí nižší ceny líbí a hodí spíše takže´, ale jako zákazníci se za ty ceny rozhodně nezlobíme ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 00:02:58
avatar
myslis ze by rada neprodavala draze???myslis ze nechce nebo ze nepotrebuje vydelavat vic po tech x kvartalech ve ztrate???tohle co si ted vyplodil je opravdova kravina
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 00:41:12
avatar
ok tak mi vysvětli proč když mohla HD4800 prodávat dráž a to mohla, proč tak nečiní?
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 00:58:25
avatar
myslim ze to maji v AMD spocitane, kdyby prodavali HD48XX draze, prodali by jich min, takze by nevydelali vice a navic by meli mene spokojenych zakazniku, kteri si radeon dost mozna kloupi i priste, takove cene se rika rovnovazna cena
Na druhou stranu je mozne, ze precenili moznosti karet GTX a nasadili zbytecne nizkou cenu (i to si nekteri ekonomove mysli), coz muze AMD mrzet, me to ale pri nakupu vubec nevadilo .
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 02:27:03
avatar
No myslim ze ceny ATI karet (HD4800) jsou pomerne nasazene dobre, akorat tak, aby na ni Nvidia nemohla. A ATI si tim ziskala na popularite, za levne a vykone graficke karty - to je prvni krok jak ziskat zakazniky na svoji stranu, coz pomuze k ziskum i do budoucna. Nejde jen o to vyrejzovat prachy ted. A take nemusi vubec zlevnovat, Nvidia ji nema jak tlacit a ikdyz GTX260 zlevnila skoro az na uroven HD4870, tak ATI proste zlevnit nemusi, protoze si je momentalne svym postavenim na trhu dost jista, co se tyce kvality i popularity. HD4800 sklidilo uspech narozdil od GTX s docela posramocenou reputaci.
Neznámý  2008-09-27 19:25:53

ZDar Solitary, já si myslím, že ty Grafické Karty, a to, ty Grafické Karty ATI Radeon HD4870, se 256-BIt. sběrnicí, mají docela, dobré ceny, když, na 1 Téhle, Grafické Kartě, vydělává, Firma ATI, snad, až, asi tak 100 Amerických $, a Firma nVIDIA, jestli, vydělává, na té své Jedné Grafické Kartě, a to té, své Grafické Kartě, nVIDIA GeForce GTX280, asi tak 70 Amerických $, jestli, to není, ještě méňě, tak si myslím, že na těch Grafických Kartách, a to těch, Grafických Kartách ATI Radeon HD 4870, se 256-Bit. sběrnicí, vydělává, ATI, ještě, poměrně dobře, proti, té Firmě nVIDIA, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 01:50:19
avatar
sina to vystihl pekne..amd musi nasadit takove ceny aby byla ve vsem vyhodnejsi nez konkurence..tohle je proste trh a ekonomika..a jestli si myslis ze firmy, ktere jeste navic jsou ve ztrate prodavaji levneji jen z dobre vule tak nejsi moc v poradku jinak se to rict neda
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 17:10:00
avatar
Ono je to tak: AMD/ATI jasně publikovalo cíl mít 50% trhu do konce roku. A tomu podřizují vše; velké korporace totiž takto fungují, jim až tak nejde o zisky (i když i o ty), ale o to, aby "dodržely sliby", které CEO a jeho nohsledi vypotili na valné hromadě. Je to možná na první pohled padlé na hlavu, ale ono to v konečném důsledku funguje, protože tyhle korporace jsou ve valné většině běžci na dlouhé tratě. A navíc IMHO šlo i o (škodolibý) pokus finančně potopit konkurenci (nvidia), která sebejistě uvedla velký a nákladný monolit bez možnosti "downgrade" na levné čipy (toto měly obstarat do té doby bezkonkurenční jádra G80 aka G82 aka G92)
Neznámý  2008-09-27 19:21:15

Taky, nezapomínejte, že, třeba, kdyby, byl, Americký $, třeba, za, asi tak 2x, Tolik co je teď, a to býval, tak, to by, ty, Grafické Karty ATI Radeon HD4870, se 256-Bit. sběrnicí, nestály, asi jenom, tak 5 000 Kč vč. DPH, za kolik, se prodávají teď, ale stáli, by ty, Grafické Karty, a to ty, Grafické Karty ATI Radeon HD4870, se 256-Bit. sběrnicí, až asi tak 10 000 Kč vč. DPH, takže, to už, by zase, nebylo, tak, Extra málo, ale i tak, je to poměrně, dost, málo, na to, kolik, stáli, ty Grafické Karty, v Minulosti, ale, zase, už ne, o tolik, on, se teď, Hi-End, Grafických Karet, prodavá, asi tak, za 5 000 Kč vč. DPH, v podobě, té Grafické Karty ATI Radeon HD 4870, se 256-Bit. sběrnicí, ale nezapomínejte, že kdyby, Americký $, opět, vylétl, zpět, asi tak na 40 Kč vč. DPH, za Jeden Americký $, tak, to by hned, ta Grafická Karta ATI Radeon HD 4870, nestála, asi tak 5 000 Kč vč. DPH, ale hned, asi tak, 12 500 Kč. vč. DPH, a ta Grafická Karta ATI Radeon HD 4870 x2, by nestála, asi jenom, tak 10 000 Kč vč. DPH, ale právě, že až tak, obludných a šílených 25 000 Kč vč. DPH, a to, by bylo, jiné Kafe, takže on, ten Hi-End, zase, až tak, levný není, dost, se na tom, podílí, taky ten, Americký $, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Neznámý  2008-09-27 19:14:32

Zdar Digital DOOMe, to máš, tedy, naprostou pravdu, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 23:53:56
avatar
Kdyz by 4870 X2 byla tak skvela uz bych ji mel v kompu, bohuzel je vyber dobre karty za nejakych 10tis Kc velice mizerny. Tato karta me neuchvatila a nemyslim tim spotrebu ale jeji vykony jsou obcas zvlastni. GTX 280 kapitola sama pro sebe a karta asi taky.Je lepsi koupit 4870tku oc edici. GTX 260 pokud neni ve SLI tak neni az tak zajimava ale uz se da o ni uvazovat ,ale zase ten redeon 4870. kudy kam . Tak to dopadne 2x GTX 260 a budu rychlejsi nez 4870 X2 a mel bych byt spokojen. Jenze vykon /cena vezme za sve ale to je v Hi-Endu normalni nebo ne?
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 00:23:53
avatar
Nejen vykon je u 4870X2 obcas zvlastni.Mel jsem GX2 a tim jsem s multigpu v "takovemto" podani skoncil.Nicmene se ale domnivam,ze to je preci jen zas lepsi volba,nez SLI GTX260,protoze X2 ma nekdy i vic jak 200%ni vykon jedne 4870 (zrejme vlivem sdilene 2Gb pameti),coz u SLI nehrozi.Osobne jsem po dvou (priznam se ze z duvodu taktovani) reklamovanych 4870,koupil GTX260 se kterou jsem se dostal vykonove dal,nez se s vyse zminenyma Atinama a to s puvodnim a stale vyborne tichym chladicem.Ovsem kdyz budes mit stesti u Ati na dobry kus,take urcite neprohloupis
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 00:40:06
avatar
HD 4870 X2 je možná ještě lepší než 8800GTX a tu si cením hodně vysoko ... X2 je neuvěřitelým kusem technologie a teď nejde jen o ten výkon, ale i o to, že tahle dvoučipová grafika vůbec nedává na sobě znát že má dva čipy, funguje na jedničku a je jen velmi málo her, osobně jsme nenarazil na jedinou co hraji, kde by nefungovala ... zkrátka i když jsem věděl, co to bude, překvapila mě, jak moc je dobrá a jak skvěle a bez problémů funguje s výměnou za 8800GTX jsem váhal, ale musím říci, funguje mnohem líp než 8800GTX po svém vydání ... a není ani předražená
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 01:51:42
avatar
za to ze neni "predrazena" vdecime spise dnesnimu kurzu dolaru
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 12:13:34
avatar
to určitě ne ... necpe nám ji za 649 dolarů, jak nám cpal svou grafiku někdo jiný ;)
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 17:11:58
avatar
hm.. že by se nvidie prodávaly za "jiné" doláče?
razzl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 09:37:08

Nevím jestli to je dolarem a nebo politikou Ati. Nemůžou ji moc podražit, jelikož sní i se zbytkem své nabídky, chcou Nvidii dát co proto, když tak zaváhala a mají nyní problémy. Tohle je pro Ati možnost dostat se a možná i udržet se na výsluní, když se tam po dlouhé době a dlouhé nadvládě Nvidie dostaly. Nvidia zaváhala ve vývojí nových technologií a spoléhala na starou architekturu, to je v dnešní době chyba. I když Ati dříve hodně vázla, tak jí daly prostor dohnat a předehnat je. No uvidíme, jestli se Nvidia stoho vyhrabe. Pokud ne, tak to bude škoda, jelikož by Ati mohla začít zvyšovat na cenách u dalších nových modelů.
3D_Crab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 09:55:26
avatar
Souhlasím, ještě bych snad akorát dodal, že bez pořádné marketingové masáži to zas tak dobře nepůjde.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 14:55:35

Úsměvné ty obavy o osud NV.

Asi jste nesledovali, v jakém průseru byla nvidia v době vydávání GeForce 5 co? Dnešní situace je ještě dost růžová.

Navíc má nvidia nahrabáno plno peněz z předchozích let, narozdíl od AMD-ATI, které je již několik let ve ztrátě a dotuje je německá vláda. Taky přežívají, tak proč by nvidia přežít neměla.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 15:07:21
avatar
prave ze dneska je situace ve vsech segmentech (mimo teda multigpu 4870X2) velmi vyrovnana jak jeste nikdy nebyla..jen to nvidii stoji vice penez protoze ji vyjdou ty cipy draze..a nvidia je ve ztrate teprve 1 kvartal..kolik kvartalu je amd ve ztrate???
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 22:17:39

Vyrovnaná je situace jen díky dobrosrdečnosti Ati Když vemu v úvahu že se cena 4řady ještě prakticky nesnížila, soudík že se jen z toho snaží vymáčknout co nejvíc peněz. Kdyby chtěla ati pořádně zavařit nVidii tak sníží ceny pod únosnou hranici kterou si nVidia může dovolit, imo.
iantaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 16:57:36
avatar
Všichni se strašně divíme, jevíme a všeljak jinak vyšilujeme, jak je jen panebože možné, že nejnovější jádro ATI doslova drtí svou konkurenci... RV770 je prostě nové, kvalitní atd., na současném vývoji není nic zvláštního.
Hodit mašli bychom si mohli pouze v tom případě, kdyby G92 dalo RV770 na p..
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 20:31:37
avatar
musím říct, že ty katastrofické scénáře a NV před krachem mne fakt baví To by AMD muselo být už zaniklé asi stokrát

Pamatujete P4? Athlon byl ve všem lepší, a stejně to AMD nepomohlo. Jedna generace totiž nic neřeší.

Proč si spousta lidí kupuje předražené oktávky, přestože může mít za menší peníz lepší auta?

Proč se Dacia Logan (auto střední třídy)za méně než 200 tisíc prodává hůř než Fabia za 350 tisíc (auto nížší třídy?

Přitom je Logan nepochybně a nepopiratelně lepší auto než Fabia? )))

Jeden špatný půlrok NV opravdu nezabije... trochu vyhubnou... trochu pohasne jejich sláva, ale lepší půlrok makat a pak vyjet s něčím skvělým, než narychlo vypustit nějakou nehotovku a za půlroku nemít čím konkurovat další generaci.

Mimochodem GTX260 se prozatím prodává lépe než 4870 a GTX280 se prodalo podstatně víc než 4870X2 to je realita.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 22:19:14

GTX 280 je na trhu o dost dýl nežX2, a taky v high endu je to jedno, i když GTX280 vlastně není highend pro ati
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 06:51:25
avatar
To je samozřejmě pravda, ale jen částečně. GTX280 jednočipový highend určitě je. Rozdíl ve výkonu mezi HD2900XT a 8800GTX byl přibližně stejný jako je mezi 4870 a 280GTX, jenže už jsme zmlsaní a už nám to moc nestačí. Zkus srovnat 9800GX2 a 4870X2 a představ si že by 9800GX2 byla taky na nižším výrobním procesu, měla 2GB DDR5, tak to už to tak růžové není nemyslíš? Ostatně jedna paní povídala že 20.10. NV představí něco podobného, co by mělo X2 překonat a bude po marketingu.

Ovšem jak jinak si vysvětlit, že 4870X2 už je tady mezi námi nějaký ten pátek a GTX280 s cenou dolů nejde a nejde? Dokonce kvůli kurzu trochu podražila?

Já samozřejmě nejsm slepý abych neviděl že 4x radeony jsou fakt lepší generace než GTX, ale jedna věc je něco lepšího mít a druhá věc je něco lepšího prodat. I kdyby se ATI podařilo dostat se na stanovených 50% herního trhu, pořád to znamená akorát že je na tom konečně stejně dobře/špatně jako NV, resp. že NV je na tom konečně tak špatně jako ATI Nic katastrofického, půlka herního trhu je slušnej balík

Doufám, že další generace bude oboustranně ultimátní Obě firmy jsou v situaci, kdy si zaváhání nemohou dovolit.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 08:35:49

Že by měla nižší výrobní proces ještě nic neznamená, snad krom snížení spotřeby, jen s zvvýšenými takty. 2GB ddr5 by ji podle mě taky nevyneslo bůhví jak vysoko. Taky by to muselo překopat atd... Myslím si teda že už to sice nebude tak růžové, jen by se nVidii podařilo trochu zmenšit náskok na nejvýkonnější kartu. Ale na kdyby se tady nehraje, až bude taková karta skutečnost...
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 08:38:38

Osobně si myslím že za problémy AMD nestojí "nekonkurenceschoponost" jejich procesoru ale spíš neschopnost marketingu prodat. I kdyby měo v brzké době amd lepší procesory než intel, moc si možná nepomůže, musí narvat peníze do marketingu... Intel taky prodával P4 a nebyl na pokraji krachu
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 17:00:46

presne tak, Bennie.. uz som to tu pisal x-krat, ze NV radou 8800 si zarobila tolko, ze nejake to slabsie obdobie ju nemoze vobec rozhadzat.. a uz ma ani nebavi reagovat na take prispevky, kde stale dokola citam, aky ze to ma NV obrovsky problem.. a ze vdaka tomuto problemu coskoro krachne a ATI tu bude jedina zachrana... vlastne sa podaktorí aj obavaju monopolu ATI a praju si, aby sa NV z tych "strasnych problemov" cim skor vyhrabala - pretoze je urcite lepsie, aby malo ATI aspon nejaku konkurenciu .... o nejakej vyhratej vojne z pohladu ATI nemoze byt ani rec !!! /vzhladom na mnozstvo a zisk NV pri predajoch 8800/.. ostatne - nieco nam napovie koncorocne predaje grafik... som si skoro isty, ze na konci roku to nebude nijako tragicke pre NV - mozno sa tych 50% trhu ATI podari a mozno aj viac /ale nie som taky optimista/ a podla mna na konci roku bude mat vyssi predaj NV - ale stale to nebude 98% ATI a 2% NV - ako to tu mnohí ludia nechtiac "prorokuju", pretoze ma NV "obrovsky problem"
ako to tu uz niekto pisal - situacia na trhu uz nebola davno tak vyrovnana ako je teraz... akurat s tym rozdielom, ze momentalne ma najvykonnejsiu kartu ATI.... rada 4xxx je vyborna a ATI sa podaril husarsky kusok... ale nie je o nic lepsia/horsia ako produkty NV v danych cenovych kategoriach, pri porovnani sucasnych cien... okrem 4870X2, na ktoru nema NV odpoved.... nedavno bola situacia koli nekonkurencie schopnosti ATI ina, pretoze si mohla diktovat NV ceny a ATI ju dost prekvapilo s novou radou 4xxx.. nemyslim si vsak, ze keby bola ATI pred 2 rokmi v pozicii NV, ze by nerobila to iste.... kazdy chce zarobit... !!!
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 22:15:36
avatar
No pokud takováhle držková přivede NVidii k tomu, aby zplodila podobnou bombu jako řadu 8800, tak to bude doslova to zlé co je k něčemu dobré... Protože jak je jeden moc dlouho na koni, nikdy to není dobré. ATI stejně jako každá jiná firma potřebuje konkurenci jako prase drbání... Jinak na to doplatíme my zákazníci... Jenom si říkám, jestli je reálné, aby co každé dva-tři roky přišla opravdová bomba... Před pár lety 8800, teď Ati/AMD s RV770... Co bude další skokan (a nemyslím batole?)?
A ještě OT...
Všiml jsem si, že jeden nejmenovaný *****, co si myslí že je děsně vtipný, začal potom co ho vykopali z jednoho serveru, zaplevelovat diskuze svými "čárkami verze CZ" i tady... Nic proti němu nemám, je mi ukradený, ale jeho přítomnost v diskuzích je pro mě stejně protivná jako hlučný Němec v tramvaji. Největší tragédie je, že ty jeho příspěvky nejsou od věci, ale číst se to nedá... Já čtení a diskuzi na DDW beru jako určitý azyl ve světě plném vyřvaných exhbicionistů (RH třeba...) co na sebe musí upozornit za každou cenu, jako ulehčující klábosení, při kterém se i něco dovim... Odešel jsem kvůli tomuto člověku už z jednoho serveru a za sebe říkám, pokud bude čárkaCZ tímto způsobem plnit diskuze i tady, odejdu i odsud. Stejně jako vystoupím z oné tramvaje. Nebo stejně jako když si chceš s někým v klidu v hospodě pokecat u piva a někdo ti do toho kafrá hovadiny. No tak buď mu jednu natáhneš, nebo si přesedneš...
Gyrxiur [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 480 SP? 2008-09-28 19:12:33
avatar
Však tá karta nemá mať 480, ale 640 SP...
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-17 11:53:32

no vyzera to ze DDmal zasa pravdu ze 4830 vyzera ze bude mat predsalen 480 SP
http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=10013&Itemid=1

aj ked kto vie mozno AMD-ATI vyda 4840 s 640 SP ( len aby sa nepovadalo )
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
War Thunder dostal nový grafický kabátek
War Thunder dostal nový grafický kabátekMonday, 25 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 667x
Komentářů: 5
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1090x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 792x
Komentářů: 1
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1142x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1273x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1606x
Komentářů: 0