Radeon HD 6950/6970 odloženy, AMD přejmenovává low end grafiky HD 5000 na HD 6000 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 11 November 2010
altDvě nedobré zprávy ze směru AMD a jejích grafických karet …

Včera jsem vám psal, že grafická jádra Cayman pro HD 6900 problémy s výrobou nemají, stejně jako že datum vydání je stále stanoveno na konec listopadu. Bohužel, i když výroba grafických jader problémy nedělá, objevil se zdá se jiný problém a to na straně dodavatele mosfetů pro grafické karty HD 6800/6900, což znamená, že AMD bylo nuceno posunout datum vydání grafik.

Ano, čtete správně. Výrobci mají nová grafická jádra RV970, mají nové ultra rychlé GDDR5 paměti, ale výrobu grafik hatí nový integrovaný ovladač-MOSFETu, což je speciální elektrokomponenta poprvé použitá u HD 6800, kterou dodává společnost Texas Instrument, bez ní výrobci nemohou vyrobit dostatečný počet grafik včas. Kde se stala chyba, že tento drobný komponent je nedostatkovým zbožím, není známo.

Bohužel, i když některé HD 6950/6970 karty jsou již hotové a někteří lidé je mohli už otestovat, AMD oficiální vzorky novinářům zatím rozesílat nebude a výrobci grafik získají více času na vyrobení dostatečného počtu grafik, tak aby to nebylo jen papírové vydání. AMD tedy včera a dnes upravilo informace o vydání grafik, a dnes rozeslalo informaci, že HD 6950/6970 odstartují až v 50.týdnu (od 13.12.), tedy těsně před Vánoci. Nicméně vypadá to, že alespoň část informací o HD 6900 bude možné uveřejnit dříve. AMD nám ještě další věci kolem NDA upřesní. Mám jen takový nejasný pocit, že na celé situaci budou biti hlavně ti, kteří NDA dodržují. Odložení vydání v době, kdy už část HD 6900 grafik existuje, a které se jistě dostanou jako obvykle do nepovolaných rukou, rozhodně situaci nepřispěje, takže ty informace se ven dostanou, ať AMD chce nebo ne. Ale na oficiální informace a samotné grafiky budete muset ještě chvíli počkat. Ještě celý měsíc budeme muset držet tajemství HD 6900 pod pokličkou. Nutno říci, že AMD nás ujišťovalo před pár dny, že odložení vydání nebude více než pár dní a stále platil týden od 22.11. a najednou je tu odložení o 3 týdny, škoda, i když chápu že MOSFETy AMD nevyrábí. Já osobně si ale zase tolik nestěžuji, alespoň nemusíme spěchat s recenzí GTX 580 a můžeme to udělat v klidu a pořádně a navíc v klidu dotestovat všechny resty kolem grafik a že toho rozpracovaného máme opravdu hodně.

Samozřejmě jako zákazníci nadšeni nejsme, protože v současnosti nemáme co kupovat, pokud chceme skutečně výkonnou grafiku. Nad novým modelem HD 6870 za 6000 korun totiž nic smysluplného není. HD5870 opravdu ne, GTX 470/480 je taky hloupost a GTX 580 a HD 5970 za současné ceny? Nesmysl. Z celé situace jsou nešťastní i výrobci grafik, protože vědí, že zákazníci čekají. Každopádně pokud chcete výkonnou grafiku a nestačí vám HD 6870, tak důrazně radím nákup odložit až do vydání HD 6900, které dorazí do segmentu 7000 – 11 000 korun, přičemž samozřejmě dost ovlivní i ceny GTX 580 a chystané GTX 570. Pokud peníze neřešíte a chcete to nejlepší a nejvýkonnější, Radeon HD 5970 je stále to nejlepší, ale počítejte s tím, že i on se v lednu 2011 dočká nástupce. Načasování problémů s nedostatkem MOSFTEů opravdu není ideální, takže nevím, jak moc nás může těšit, že samotná 40nm výroba jader pro Cayman grafiky tentokrát problém nedělá  ….

  • Jak budou HD 6900 výkonné?

Abychom neskončili až tak negativně, objevily se údajně téměř finální specifikace HD 6950/6970 karet. Jak už se několikrát provalilo, Cayman grafiky jsou architekturou něco jiného než Evergreen a BARTS. Vypadá to, že místo architektury 5D budou mít 4D. 5D architektura disponuje teoreticky ohromným výpočetním výkonem, který se ale v praxi zatím jen málo kdo uplatnil. V tomto ohledu by 4D architektura měla disponovat sice nižším teoretickým výkonem, ale v praxi by měla být dnes využitelnější.

Výpočetní výkon HD 6970 se 4D by měl být nevídaných 3,5Tflops. Pro srovnání HD 5870 s 5D má 2,72TFlops! Říkáte si tedy, že by tedy HD 6970 měla být o nějakých 28% výkonnější? Vzhledem k rozdílnosti architektur bych si to takto říci netroufal, navíc herní výkon bude pravděpodobně ještě něco jiného. Stačí srovnat HD 6870 (BARTS XT) s HD 5870. HD 6870 má 2,09Tflops, přesto je v moderních DX11 hrách výkonnější než HD 5870 s 2,72TFlops. Další proměnnou je takt GDDR5 pamětí. HD 5870 má vysokých 4,8GHz přesto mu HD 6870 s 4,2GHz šlape na paty i jej dokáže předčít. HD 6970 má ale paměti na taktu mnohem vyšším a to 6GHz a to navíc rovnou 2GB. Samozřejmě za tyto parametry se zaručit nemohu, ale vypadají docela věrohodně ;). Zbývá tedy dořešit, kam přesně se HD 6970 výkonově usadí, a kdy dorazí. Každopádně rozhodně bych s nákupem a hodnocením GTX 580 nebo HD 5970 raději počkal ….     

  • AMD bude přejmenovávat grafiky ….

Ale to není vše. U AMD se opět chystá tradiční přejmenovávání low endových modelů, které pravidelně dostávají název nové generace, i když jsou to čipy té starší generace. Low end se ale přejmenovává se železnou pravidelností jak u AMD, tak u NVIDIA. Samozřejmě to ale nic nemění na tom, že z přejmenovávání nemáme nikdy radost. Vydávat něco starého za něco nového, to se opravdu nedělá, i když u Low endu nám to většině ani tak moc nevadí, protože asi těžko někdo poletí vyměňovat Radeon HD 5550 za novou HD 6390. Přejmenovávání nám mnohem více vadí ve vyšší třídě, na což je v posledních letech expertem NVIDIA, jež dokázala s jádrem G92 během 2 let vybavit postupně grafiky 8800GTS 512MB, 9800GTX, 9800GTX+ a GTS 250. Pořád jedna a ta samá grafika s podobným výkonem ale zcela jinými názvy, která klesala postupně z vyšší třídy do nižší střední třídy až low endu. Mnozí také nejsou příliš nadšeni ani z názvu nové GTX 580, která si své jméno příliš nezaslouží při 15% nárůstu herního výkonu proti GTX 480 a žádném vylepšení technologické výbavy a funkcí atd. Označení GTX 485 by k ní sedělo mnohem více. Zkrátka jméno ne vždy vypovídá o skutečném stavu věcí. Naštěstí něco podobného ve vyšší třídě pro nás AMD nechystá a přejmenování se týká opravdu jen velmi levných grafik, na které hráči neupgradují. Radeon HD 5400 modely ponesou označení HD 6230/6250/6290. HD 5500/5600 modely se pak budou jmenovat HD 6390/6510. Jediné, co jsem zatím nerozluštil je, co z řady HD 5000 ponese název HD 6750. Určitě to bude nějaký HD 5000 Radeon, ale který? Že by se HD 5770 přejmenoval na HD 6750? Fakt nevím, uvidíme, ale doufám, že to přejmenování nebude jen přejmenování, ale HD 6000 budou umět i UVD3 a 3DAMD a HDMi 1.4a či DP1.2 .... Pak ať se to HD 6000 klidně jmenuje. 

Není tedy vyloučeno, že nepůjde jen o prosté přeznačení, ale AMD přeci jen dodá některé technologie tak, aby si HD 6000 název i tyhle modely zasloužily. Zbývá tedy jen vyřešit otázku, jaké jméno ponesou low endové modely s novými čipy Turks a Caicos, které se objeví v Q1 2011.

Jo, a aby toho v low endových řadách HD 6300 atd. nebylo málo, tak podobné označení budou mít i integrované grafiky v APU čipech Bobcat i Llano. Naštěstí, pokud vás zajímá u grafické karty hlavně ten výkon a použitelnost pro hry, tak vás vyjma řady HD 6800 a HD 6900 nemusí u AMD nic dalšího zajímat. Pokud se ale setkáte s nějakým HD 6390, tak je to přeznačený HD 5550, což je asi dobré vědět …

Zdroj: AMD, DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
SeriousGeorge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 00:01:39
avatar
Nvidia podlatila Texas Instrument je videt, že se bojí

já hlavně čekám, na vydání nereferenční HD6870 a už mě to čekání nebaví. Já snad koupím referenční, ale to se mi nechce.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 00:43:51
avatar
podplacení? no, asi jsou si jisti, že to nikdo dřív pro AMD nevyrobí.

Já čekám tak maximálně na Vánoce, kdy sice nedostanu nereferenční 6870, ale nové ponožky se mi budou celkem hodit...
Moas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - fusakle 2010-11-12 07:12:47

Na ponožky se vykašli, přej si Fermi, ta hřeje mnohem víc, než ty nejtlustší ponožky na světě...
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 07:33:18
avatar
To už je tak stráááášně ohranej džouk tohle...
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-13 11:50:13
avatar
k pomozkam nepotrebujes 1KW zdroj
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 00:46:53
avatar
jeste pockej...
Banshee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 17:02:43
avatar
Nevidim duvod cekat, referencni 6870 je jedna z nejpovedenejsich referencnich karet poslednich let, kvalitni soucastky a solidni, tichy chlazeni. Nereference budou z 50% odrbany shitky, kde nepujde menit napeti, budou tam levny soucastky a chladic bude hlucnejsi jak u referencni verze - viz rada nereferencnich zmetku HD5850, ktery puvodni karte nesahaj ani po kotniky.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 17:28:39
avatar
nevim jak u tebe, ale já když jsem koupil referenční verzi tak akorát řvala a pomalu nešla taktovat, proto jedině nereferenční od Asusu či GS edice od Gainwarda (ani neref Sappphire v HD4000 nebyly špatné)
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 01:23:34
avatar
Najprv TSMC a teraz TI, sakra to snad nie je ani mozne. Ale to NDA by mohli nechat na povodne planovany datum 22.11.2010, snad nie su v AMD tak blbi ze nechaju teraz Nvidiu v klude predavat mesiac ich GTX 580 a coskoro aj GTX 570.
foxocs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-13 02:45:58
avatar
a čo ked su to len vyhovorky MOFSET neni žiadna novinka a mohli si dať do menej výkonných BARTS aj nie najnovší model, tieto nové si mohli vyhradiť pre ich "ultravýkonne" caymany ...btw niečo na tom smrdí keďže tie MOFSET-y nemá TI ani v katalogu hlavne že sa dodavaju na nove ati ale marketing začína pracovať aj tuná ako sledujem zachvílu sa nebude dať dôverovať ani NV ani AMD ......NVIDIA ich proste zaskočila ...tak musia použiť svoje výkonové rezervy aby ju dorovnali lebo chlapci ju nastavili proti gtx 480 určite .. ...btw DD stále vraví že na 5970 sa GTX580 nechytá ale testy hovoria za všetko niekde ju dá dole, niekde prehrá takže sú si vyrovnané ...teraz niekto bude argumentovať 6990 ale nvidii sa podarilo znižiť spotrebu a zvýšiť výkon ...teraz konečne môže AMD očakávať konkurenciu čo sa duálneho GPU týka ;-) konečne je tu zas konkurencia
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-13 17:21:32
avatar
MOFSET novinka urcite je, MOSFET nie ;-).
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 08:04:51

Urco souhlas s launchem, muze je klidne uvest na trh, hur jak nVidie na tom ty karty s dostupnosti nebudou...
Na druhou stranu bych to tak dramaticky nevidel, za mesic toho nVidia neproda skoro nic kdyz jich tolik vyrobenych proste nema...
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 03:08:14
avatar
DD máš tam krapet bordel v číslech
Citace:
Výpočetní výkon HD 6970 se 4D by měl být nevídaných 3,5Tflops. Pro srovnání HD 5870 s 5D má 2,72TFlops! Říkáte si tedy, že by tedy HD 5870 měla být o nějakých 28% výkonnější?

a tohle myslím že už víme
Citace:
Zbývá tedy dořešit, kam přesně se HD 6870 výkonově usadí, a kdy dorazí.

Jinak mě nepřipadá GTX580 moc předražená, viděl sem ji i pod 11 tisíc, za kartu s podobným výkonem jako HD5970. Je to podstatně levnější než za kolik se prodával highend ještě nedávno...
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 10:53:18
avatar
Hlavne se jedna o cednocipovou kartu. Coz je mala vyhoda ale pocita se
schali [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 16:05:28

je to velka vyhoda, jednocipove karty maji stale prioritu u velke vetsiny zakazniku, ale i tak je to predrazeny.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 17:32:49
avatar
předražený To je ultralevné, když si vezmu kolik stály po uvedení 6800U, 7800GTX či 8800GTX, to byly úplně jiné cifry
jenik.p [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 19:31:01

To máš pravdu, ale dolar se pred 5 lety pohyboval okolo 30kč
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 21:33:15
avatar
ony i dolarový ceny šly dolu...
t.s.28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 06:06:39

no ja myslim ze to nieje az taka nahoda,myslim ze v tom ma niekto prsty lebo nvidia narychlo vyda grafiku a zahadne amd sa skomplikuje dodavka suciastky?nemyslite ze to bi bola privelka nahoda?
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 08:22:54
avatar
Prosimte, jiz to nehul
Nekde pisou, ze jsou problemy s jadrama, nekde pisou mosfety, nekde psali, ze jenom AMD pomlouvaj, ze grafarny prijdou vcas.
Ja tyhle keci jiz nectu, stejne kazdej keca at se jedna o NV nebo AMD, vsem jde jen o prachy. Pak jsou tu weby, ktere jsou nakloneny jedne nebo druhe strane a podle toho se nese i psani clanku. U jednech kricej u druhejch omlouvaj.
Me osobne je to jedno ja chci to nejlepsi za nejlepsi cenu at to klidne dela JZD Chvojkovice brod
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 08:35:18

No ono se o nižší výtěžnosti 6900 mluvilo, ale při tom malém množství prodaných (v porovnání s 6800, 5000) by to neměl být problém. 40nm technologie je potvůrka.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 18:35:43
avatar
tak tak. Osobně myslim že je to kombinace více faktorů, a jak se říká: na každém šprochu pravdy trochu
Ono ikdyž má AMD větší zkušenosti s tímhle typem výroby tak to nemusí jít jak na drátkách, doposud dělali jen poměrně malé čipy a velký GPU jako je Kajman jsou trochu jiné vody a když to ještě komplikují jiné součástky tak budem rádi když budou v obchodech do Vánoc.

A na druhou stranu, nějak moc pospíchat nemusí, výkonu je na trhu dost a i levné grafiky kolem 4tisíc stačí prakticky na všechno.... Ostatně do DX10,11 only her se nikdo nehrne a tak se z těch hypermoderních jader využívá hlavně hrubý výkon
Ghilt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 06:12:37

Zřejmě maličký překlep v číslicích:
"HD 5400 modely ponesou označení HD 6230/3250/3290"
Jinak by to byl asi velký krok zpět
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 07:15:50
avatar
Je to škoda ale co naděláme budeme mít zajímavé počtení až v prosinci tedy doufám.
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nejak se mi to nezda... 2010-11-12 07:57:45

proc kdyz je problem s nejakou elektrokomponentu, ktera byla uz dodavana na hd 6800 a karty jsou dostupne v prodeji, tak proc je problem u rady 6900...?
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 08:28:10

Dle jiných zdrojů napájecí obvody MOSFET jsou, ale v omezené míře, tak se AMD rozhodovalo kterou kartu podpoří 6800 nebo 6900.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 08:01:07

Dufam, ze podobne clanky v takomto duchu budu pisane aj o NVIDIA.
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 08:15:52
avatar
Ja nevim,kdyz tady nekdo psal, ze to AMD nevyda vcas, byl kamenovan, ze to je nesmysl.
DD psal, ze to jsou jen keci a nadaval tem lidem do lharu.
Najednou prijde pribeh s mosfetama, tady proste neco smrdi

Takze vanoce jeste na stare grafarne
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 08:31:03

Ono se mluvilo i o nižší výtěžnosti 69xx a větší spotřebě.
Poling [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 08:39:12
avatar
Bohužel, pokud to nepodložíš budeš zase kamenován
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 13:14:21
avatar
přečti si ještě jednou prosím ten článek, kde jsem psal co jsou lži ;) než mě začneš napadat a urážet.
yoschi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 08:54:18
avatar
Já si tak říkám (spekulace), jestli náhodou Nvidia to AMD vydáním GTX580 pěkně nezavařila. Co když výkon nových 69XX není takový, jaký by si AMD přálo. Nechce se mi věřit, že zpoždění vydání karet způsobuje jedna součástka. Vždyť na kartách už pracují nějakou dobu, tak by dodávky všech součástek měli mít posichrované. Navíc vydání karet na vánoční trh až po 13.12. je tristní.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 09:15:24

Posichrovat si to měli, zvláště když je MOSFET novinka. Výkon by neměl být problém, spíše jestli je nepotkaly jiné problémy ala FERMI. Je to už velký čip.
yoschi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 10:15:15
avatar
Aby z toho nakonec nebyl jen smutný paperlaunch
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 14:17:26
avatar
Mosfet (Metal Oxide Semiconductor Field Effect Transistor) je novinka stará asi 20 let.

Jestli jsou v AMD takoví amatéři, že si pro svoje grafiky nesehnali včas všechny potřebné součástky a zjistili 14 dní před prodejem, že je nemají z čeho vyrábět, tak už se nedivím vůůůůůbec ničemu, za to bych vyhodil sekretářku kdyby mi takhle došly kancelářské sponky

Vsadím jeden svůj měsíční plat, že problém nebude v nenadálém nedostatku jakési TI součástky, o které ví už 2 roky, že ji budou potřebovat.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 15:28:30

On ten Mosfet má být nový model, který vyrábí Texas Instruments. Ale naprosto s tebou souhlasím, že takový amatérismus, při přípravě výroby je do nebe volající. Vývoj jich potřeboval pár, fungovalo to, tak to předali výrobě. Výroba zavolala TI, že potřebují X kusů. TI řekla: "Kluci, to jste si měli objednat před rokem, nejste tady sami. Máme svůj plán. Čest."
Yakuza_cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 10:28:49
avatar
Bohužel jak je vidět, tak AMD/ATI rádo riskuje a ne vždy jí ten riskantní tah výjde. Uvedu příklady abych nebyl označen za vyvolače plamenů či dalších teplomilných efektů.
R600 - první jádro na neozkoušeném 80nm procesu(fiasko)
HD3870 - experimentování s DDR4(bez efektu)
HD5800 - rychlé DDR5, 40nm proces(prakticky víc jak tříměsíční nedostupnost jakékoliv karty z této řady. Ale nakonec velký úspěch)
Takže se nechme překvapit, možností jak to může dopadnout je zatím opravdu hodně.
yoschi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 11:50:39
avatar
Já si prostě nemůžu pomoct.
Můj názor: Je podivné, že se AMD vymlouvá cca 14 dní před launchem na špatné dodávky jedné součástky. Logicky vzato mělo AMD na přípravu řady 69XX více času než Nvidia. Navíc, když už by hotové karty už měly pomalu sjíždět z linek, tak aby jich bylo na launch dost. Pokud by byl opravdu problém s dodávkama muselo to AMD vědět dřív a záměrně to zamlčelo. A nebo AMD opravdu zaskočila GTX580 natolik, že si dává na čas a maká na 69XX tak, že nám výkon zamotá hlavy
Mě osobně Nvidia s vydáním GTX580 překvapila, naopak AMD s odložením 69XX zklamala.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 12:14:41
avatar
ono se nevymlouvá ani tak AMD, jako výrobci grafik ....AMD zadává jen výrobu čipů RV970 a ty k mání jsou ....

GTX 580 těžko mohla AMD překvapit, když všichni věděli, že GTX 480 nemohla jet na plno a GTX 580 je vlastně plná GTX 480, navíc pořád nabízí jen o 15% herního výkonu více, což pro HD 6900 není problém dotáhnout ... takže buď bez obav ...

Co překvapilo je jistě brzské vydání, ale to proto, že NVIDIA neměla na vybranou, až vyjdou HD 6900, tak pochopíš ... jak už jsem několikrát řekl, HD 5870 a GTX 480 si byly blízko, ale NIVIDA vítězila, u HD 6970 vs GTX 580 bude ale jiná situace ...

BTW: já bych z toho 3 týdenního odložení zase nedělal takové drama ... FERMi bylo odkládáno několik měsíců a taky žijeme
yoschi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 12:29:31
avatar
Jak jsem řekl, zdá se mi to divné. Vždyť dodávky jetnotlivých součástek musely být domluvené daleko dopředu. Přece TI nezačal zmiňovanou součástku vyrábět převčírem a včera přišli na to, že nesplní dodávky. Nebo ano? Jak dlouho před launchem jdou vlastně karty do výroby?
Kdyby řekli jako chlapi: Karty vyjdou tak jak jsme řekli 22.11 jen jich bude míň, páč máme problémy s dodávkami součástek. Nikdo (až na vyjímky) by se nedivil. Mi to prostě celé smrdí něčím jiným.
Navíc co si vlastně myslíš o informaci, která koluje po síti ohledně nedodaného BIOSu karet výrobcům?

Neboj, drama z toho nedělám, Já si klidně počkám. Jen si mi zdá, že nás někdo tahá trochu za frňák
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 13:13:14
avatar
AMD klidně ty grafiky 22.11. vydat může, má je, ale výrobci grafik by rádi něco fyzicky prodávali a nemají co .... takže je to spíše o dohodě a vztazích mezi AMD a výrobci grafik.

nedodaný BIOS? Nesmysl ... ty karty dávno existují a fungují a někteří je již mohli otestovat a minimálně výrobci grafik ty grafiky již mají také dávno otestované a přirpavené k výrobě nebo již ve výrobě, takže nějaký BIOS zjevně existovat musí ;). Samozřejmě nemusí být jeho finální verze, kterou AMD nechce dodat z jednoduchého důvodu - nechce za současné situace aby nějaký výrobce využil toho, že má pár HD 6900 a vydal je do testů a do prodejů dříve než jiní. AMD nechce mezi partnery žádné zbytečné rozbroje ... ale HD 6950/6970 fyzicky ve finální verzi existují, fungují a tudíž nějaký BIOS mít musí ;).

Karty před vydáním jdou do výroby většinou zhruba 6-4 týdnů před vydáním v ideálním případě. Samotná jádra musí být hotová o dost dříve, stejně jako finální vzorky. Vyrobit pár desítek tisíc grafik pro vydání opravdu nějakou dobu trvá a pokud vydáš kartu tak, že nebudou na trhu, jednak tím naštveš hodně lidí, ale také to bude mít vlvi na ceny těch grafik a hodnocení v recenzích ... je otázka co upřednostníš.
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 13:40:17

pozeral som par recenzii kade tade a priemer sa pohybuje na 17% proti 480, navyse, s nie prave najlepsie odladenymi ovladacami pre novu kartu... dalsia verzia ovladacov moze kludne tento rozdiel navysit na 20%
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-13 10:26:50

nezvysi .... protoze stejne nahoru s ovladaci pujde 480 vzhledem k tomu ze je to prakticky stejny cip ..
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 18:05:45
avatar
tak drama to rozhodně není, ale když jdou články v duchu že žádné komplikace nejsou a kdo to povídá je .... tak to pak vypadá dost rozpačitě
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 10:31:48
avatar
Nemyslim ze by GTX 470 ktera se ted da koupit za 4500 byla spatna koupe. Urcite stoji ze uvazeni.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 10:57:44
avatar
nestojí .... podobný výkon nabízí HD 6870 s mnohem lepšími provozními vlastnostmi a technologickou výbavou ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 11:13:21

Prevadzkove vlastnosti su take ako pises. Ale zaujima ma aka technologicka vybava u HD6870 je ovela lepsia ako u GTX470. Co ponuka tato karta okrem Eyefinity na jednej GPU?
Zinfandel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 11:30:56

tim myslel, ze nema Physx
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 11:55:04
avatar
prosimtě nech toho ... za pdoobnou cenu nabízí ty karty pdoobný výkon, HD 6870 často i vyšší a už jen kvůli tomu že v realu je GTX 470 o 100W žravější a nic za to nedává je důvod ji ignorovat ...

a co se týká technologické výbavy, podpora HDMI 1.4a, DP 1.2, Eyefinity je lepší technologická výbava. Takže přestaň s tou propagací starých střepů, anvíc když zanedlouho je tu GTX 570, která když už nic, tak alespoň s čipem GF110 nabídne vyšší výkn při nižší spotřebě ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 12:32:59

Pozor. Netvrdim, ze HD6870 nevychadza celkovo lepsie. Pytal som sa bez toho aby som pisal ody na GTX470. Neviem preco ti z toho vychadza ze ju propagujem.
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 14:13:08
avatar
ovsem za vyssi cenu, takze je tady otazka zda se vyplati priplatit si za 6870 nebo koupit levnejsi ale zravejsi GTX470 a casem dat nejaky ten penizek do energie.

ted ale pockat jak to dopadne a s cim na nas vybafne nvidia
Yakuza_cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 10:35:19
avatar
Ad GTX580 x HD5970. Tenhle souboj podle mě neni vůbec tak jednoznačnej jak zde uvádíš. Podle prakticky všech testů je výkon plus minus stejnej při ceně o 2k menčí. AMD mohlo zlevnit, ale než se ceny projeví, tak to bude zase nějakou dobu trvat. A např. když se koukneš po českých eshopech, tak najdeš skladem velký nic a vše s cenou přes 13k. Takže z toho mi vyplývá, že zvolená cena GTX580 je zvolená přesně tak, jak mu situace na trhu dovoluje, tak aby poměr cena/výkon v souboji s HD5970 byl na jeho straně.
Zinfandel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 11:38:04

Samozrejme, ze momentalne je GTX 580 lepsi volba nez rok stary dvoucip HD 5970, taky si vsimni jak jdou na dracku, po HD 5970 uz dlouho nesteka ani pes
Mimochodem se da pretaktovat az k 1GHZ a to se pak zadna ati necape..Navic vyhoda jednoho cipu je porad neoddiskutovatelna.
Pro ATI mluvi jen to Eyefinity, ale panove, ruku na srdce, kdo z vas to ma?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 11:59:38
avatar
jasně, proto HD 5970 které dorazí jsou ihned rozebrané ... enchci ti brát iluze, ale HD 5970 na 1GHz dokáže jet každá a je na to vybavená, a pak jsou to dva RV870 na 1GHz vs jeden GF110 na 1GHz a GTX 580 nemá žádnou šanci jim výkonově stačit ....

výhoda jednočipu mizí, ve většině her CrossFire i SLi funguje na výbornou takže HD 5970 je s přehledem nejvýkonější herní grafika na trhu a ten kdo má 12000 na grafiku má i na Eyefinity a také ho má ;) GTX 580 je vlastně pro mnoho lidí, kteří investovali do high endu a 3 monitorů, nepoužitelná ... a 3 monitory nejsou žádná nákladná záležitost, jsou levnější než ta karta a TNka úplně stačí ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 12:25:26

Podla mna vzhladom na vykon GTX580 nema zmysel kupovat dvojjadrovu grafiku, ktora je lepsia iba o chlp a aj to samozrejme iba tam kde CrossFire dobre skaluje. Co sa tyka HD5970 4GB to je uplne ina cenova kategoria. Som zvedavy co budes pisat ked pride zasa doba ked tu bude najsilnejsie GPU s cipom zelenych.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 13:03:41
avatar
Pokud chce někdo high end, tak koupí HD 5970 .... já osobně ale radím teď nekupovat ani HD 5970 ani GTX 580 ... pokud někdo chce utratit tolik peněz, tak minimálně počká na HD 6950/6970, pokud chce high end jako takový, proti HD 6990 jsou HD 5970 i GTX 580 jen ořezávátka ....
Yakuza_cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 13:37:32
avatar
Ok takže abysme si to ujasnili. Ty tvrdíš, že když si teď půjdu kupovat high-end grafiku, tak si koupim HD5970 za cca 13500 a nikoliv GTX580 za i kdyby 11500, kterou navíc seženu od několika výrobců skladem? Výkon cca stejný, spotřeba stejná, penetrace uživatelů eyefinity v jednotkách promile, výhodnost physX taky prakticky nulová, OC potenciál u obou karet dobrý. Takže mi z toho jednoduše vychází porovnání 11500 < 13500 nebo ne? Jediná šance HD5970 je pokud sníží ceny na úroveň GTX580.

Jo a mluvím o současné situaci na trhu, protože mnoho lidí si kupuje PC k vánocům a přiznejme se 13,12 je už na nákup dost pozdě, zvláště jestli půjde jenom o kusově omezenou serii.
Phil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 15:33:25

Jistě, že je teď GF 580 lepší volba pro jeden monitor, o tom žádná. Ono jen tady to vypadá, že pokud vlastníš jakoukoliv zelenou kartu, máš o kolečko víc...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-13 15:08:12
avatar
tak HD 5970 kupovat pro jeden monitor je nesmysl a GTX 580 vlastně taky, u ní ale nemáš na výběr ;) ....

Jinak já měl taky NVIDAI Grafiku, když byla výhodnější, mám proto o kolečko více?
Zinfandel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 12:29:51

nene, mozna kdyby staly naprosto stejne dalo by se o vyhodach polemizovat, takle je ta vyhoda na strane GTX 580 jasna.
PS: A podle tve logiky, kdo ma na Eeyfinity, bude pak mit urcite na GTX 580 SLI(TRI SLI) a nejvykonnejsi reseni sveta je doma
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 13:04:33
avatar
ano určitě má i na SLI, otázka je, proč by to někdo kupoval a provozoval doma takový tepelný zdroj, když na většinu her jedna HD 5970 či GTX 580 s přehledem stačí v rozlišení 5760x1200 ;)
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 12:59:56

Osobne by som Eyefinity bral, lebo výhoda "vidieť" doslovne za roh je v 3D multiplayer hrách obrovská

U mňa je problém, že jednoducho miesto, alebo priestor mi to nedovoľuje. Momentálne používam 20" a v pláne je ešte 24" budúci rok. Viac miesta ako na 2 LCD nemám aj keby som sa hneď rozkrájal
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-13 10:34:34

Nevím co je dobrého na tom že vidíš za roh i když bys neměl, jeslti je 3D o přiblížení realitě, tak tím pro mě vskutku klesá...
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 08:05:45

Zorné pole ľudského oka je podstatne širšie (naviac ich máme hneď dve), alebo zabrá väčší uhol ako ti dokáže poskytnúť jeden monitor

Môžeme namietať, že by tomu odpovedali skôr dva monitory ako hneď tri, ale neviem kto by chcel mať v strede rámik

Môžeš si vybrať ... jeden alebo tri. Moja voľba je tri a ty si o priblížení realite môžeš myslieť čo len chceš
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 10:49:38
avatar
Kazdopadne nas po dlouhe dobe cekaji pekne souboje, kdyz se podivam ze od nvidie jsou na ceste GTX 570 a GTX560.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 11:10:06
avatar
No neříkal jsem to, že nejpozději do pátku se dovíme, jestli to spoždění je pravda nebo ne? No a jinak TI opět boduje. Co vím, tak to není poprvé, co TI nebyla schopna dodávat včas a v množství co naslibovala. Problémy často mívají výrobci, co od nich berou ARM procesory. Sice výrobu(kontrolu kvality) mají perfektní, ale často nestíhají, možná právě kvůli tomu.
Jinak ohledně výkonu. Předevčírem, nebo tak nějak jsem v jedné diskuzy pod článkem odhadoval výkon HD6970, že bude minimálně o 28% výkonnější než HD 5870 a v článku se DD taky zmiňuje o 28%
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 11:35:30
avatar
Radeon HD 5400 modely ponesou označení HD 6230/3250/3290 DD oprav si to,a nemyslíš si DD že nVida GTX 580 si ovela viac teda zasluži nové označenie ako tieto "nové" ATI?Ja teda ano,nvidia upravila jadro aspon,ATI len prelepí nalepky hamba im!!!
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 11:50:01

to premenovavanie ma stve.. ale ked sa o tom vie, tak to nie je taky problem.. este trochu viac asi stve odkladanie vydania..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 12:13:45
avatar
BTW: já bych z toho 3 týdenního odložení zase nedělal takové drama ... FERMi bylo odkládáno několik měsíců a taky žijeme
Poling [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 12:25:56
avatar
Kdyby se mi chtělo hledat najdu si staré články z dob vydání fermi, které se zpozdilo a už bylo nejhorší, ho*ada atd a u AMD to nemame řešit?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 12:34:38
avatar
Tak několik týdnů není několik měsíců.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 13:02:04
avatar
ale jestli chceš, klidně to řeš, ale 3 týdny a 3 měsíce je pořádný rozdíl, navíc odložení HD 6900 je zjevně z jiného důvodu, než že se nedaří výroba čipu a nesplňuje to, co by měl ;)
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 13:18:05
avatar
Tak snad se AMD(vyrobcum) podari dodat dostatek karet na "predvanocni trh" pac urco nekdo kupuje "darecek na Vanoce"
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ovladac MOSFET 2010-11-12 12:22:20

"výrobu grafik hatí nový integrovaný ovladač-MOSFETu, což je speciální elektrokomponenta poprvé použitá u HD 6800"

MOSFET Odkaz je druh tranzistoru (pouzivany ve spinanych zdrojich pro svuj maly odpor v sepnutem stavu). Ovladac MOSFETu bych tedy tipoval na ridici obvod DC/DC menice.

Chapu to dobre, ze AMD nevyda novou radu karet, protoze ji chybi naprosto bezne pouzivana soucastka do obvodu napajeni?
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 12:49:56
avatar
Mě se to taky nějak nezdá, vlastní čip nenahradíš, ale proč se nemůže dočasně používat součástka jineho vyrobce ? Však jich je jako smetí, a co graficka karta, zakladní deska, či jejich revize nebo datum výroby, to jiný výrobce. Takže těžko říct, jestli náhodou problémy nejsou jeste jinde a tohle je jen snadná výmluva.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 13:01:07
avatar
AMD ty karty klidně může 22.11. vydat, ale pro rpdoej jich mají výrobci jen velmi málo, protože prostě není ten řícící obvod. Jedná se o nějaký nový typ,který byl poprvé použití u HD 6800 a prostě jich TI nedodává výrobcům grafik dost ...

řeknu to asi takhle, stále je tu naděje, že HD 6900 oficiálně vyjde teď v listopadu, byť to bude formou v podstatě papírového vydání a ukončení NDA (AMD nám to ještě upřesní), zatím ale platí hlavní dostupnost grafik až v prosinci a tedy zpoždění proti původnímu plánu kvůli výše uvedenému nedostatku ....
Zinfandel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 15:00:29

presne tak, lepsi kdyz AMD pocka, aby byl karet dostatek na sklade, ne jako paper-launch HD 6870.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 16:22:05
avatar
Co to pises za nezmysly? HD 6870 bola okamzite dostupna v den vydania a kedykolvek si ju mozes kupit. To ze nie je na sklade neznamena, ze neexistuje. Proste si ju objednaj a dostanes ju. V Cesku a na Slovensku je to bieda, pretoze trh je maly a vyrobcovia uprednostnia velkych odberatelov, napriklad v UK je karta vzdy na sklade a za akceptovatelnu cenu 195 libier. Paper-launch to urcite nie je.
hermes3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - prejmenovani 2010-11-12 13:51:50
avatar
HMM
Neplete se zde autor nahodou "skoropiratske" prejmenovavani a prebalovani karet serie 5*** do novych krabic s nazvy serie 6*** v Rusku?
S tim, ze AMD jak se zda na tuto "hru" po neuspesnem pokusu o zastaveni takovete cinnosti[hlavne ruskeho reassamblera Kmarket s kartami od Sapphire] pristoupilo a prejmenovani se bude tykat jen vychodoevropskych trhu?

odkazy:
fudzilla.com> Odkaz
geeks3d.com> Odkaz

btw jadra novych grafik AMD jsou pojmenovany[pokud si toho jeste nekdo nevsiml] po ostrovech, treba takove Turks & Cacois >Odkaz jsou obecne znamy coby offshore raje a celkem prijemna destinace pro odpocinek a potapeni

p.s. to, ze se da/dal najit screen tabulky s kodovymi nazvy Evergreen[serie 5***] i u AMD na webu bych jeste jako 100% dukaz celosvetoveho rebrandingu nebral
uvidime, jak se cela zalezitost vyvine
Luxo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 768 vs 1024 2010-11-12 14:08:13
avatar
Zdravím vás, rád by som sa niečo spýtal. Práve pojdem kupovať GK a v mojej cenovej relácií je najzaujímavejšia ( 3500Czk ) v pomere cena/výkon najviac GTX460 768MB. Nebude ale tých "len" 768MB oproti 1GB nejak výrazne limitovať najnovšie hry? Či tu tá pamäť bude chýbať len u vyšších rozlíšení? GK mením tak jedenkrát za 3 roky, tak aby som si budúci rok netrieskal o hlavu, že som nezobral niečo s 1GB mem. Díky
Matus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 16:07:49

Pre FullHD rozlisenie a 4x AA plne postacuje aj 768 MB verzia.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 16:29:17
avatar
Byt tebou tak beriem ten 1GB, pre istotu. Celkovo je 768MB verzia myslim o 7% slabsia ako 1GB verzia, ale radsej si to over v nejakej recenzii.
Matus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 17:23:18

Myslim ze pri tom cenovom rozdiele sa to neoplati.
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 14:28:55
avatar
No me by zajimalo proc nema clanek nejaky "Bombasticky nadpis jak jsme videli u NV" a pak pri prejmenovavani Nvidia karet,jsi se do Nvidia, oprel teda vice a ted vlastne pohoda klidek

Treba nedavno super nadpis"ATI Radeon grafiky HD 6000 dostanou NVIDIA do kolen" nebo jsi psal, ze 580 GTX je jen papirovej blabol a do vanoc na 100% nebude

Narazim na to, ze treba na kazdem sprochu pravdy trochu, a treba opravdu je nejaky jiny problem a proto se to posouva. At nikdo nerika, ze par dni pred zahajenim prodeje, najednou vyrobci zjisti, ze nemaji soucastku, to at si houpaji nekoho jineho.

PS: Jen se slusne ptam, tak prosim zadne rvani!!
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 14:11:54
avatar
To přejmenovávání se mi vůbec nelíbí. Pak akorát vzniká zmatek a ani sám nevim co je vlastně co
Zinfandel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 15:06:17

To se nelibi nikomu, napr. preznaceni 5870 na 6870, ktera je pomalejsi neni nic pekneho a mate zakazniky
M4Touch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-13 12:02:44

Pro zkušenějšího uživatele v přeznačování nevidím problém, ale pro laika bude platit, čim větší číslo, tím lepší
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-13 07:18:34
avatar
Ja som ale reagoval na toho nad tebou :-). Blabol je to, ze HD 6870 je preznacena HD 5870 a je jedno kolko mi tu kreteni naklikaju minusov.
M4Touch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-13 12:04:31

Je to blábol, asi to myslel jinak, že nová generace 6870 je pomalejší než 5870, přitom je novější a má vyšší číslo (takhle jsem to aspoň pochopil já). A mínusy jsou mi taky někde..
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 16:33:23
avatar
Opat blabol. S takym ocividnym flame-pristupom sa tu predpokladam dlho neohrejes :-).
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 08:13:24

Tak to musis nVidii nesnaset uz peknych par let....
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cayman XT odhad 2010-11-12 16:47:34
avatar
Cayman XT: 3 moduly tedy: 1920SP + 96TMU + 48ROP
3x640SP/4D/ + 3x32TMU +3x 16ROP, 4x1600=6400Mhz-GDDR5

6970@900Mhz, 30,8 Gpixel, 80,2Gtexel
3 moduly = 3x vyssi geometricky a tesselacny vykon,

50% herneho vykonu navyse v DX10,11
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-12 21:12:51
avatar
Je pravda, ze lidi tujsou plni ocekavani, ktere ted budou muset na chvili odlozit. ale to nic nemeni na tom, ze HD69xx tu s nami brzy budou.
Louskacek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-13 00:25:57

abych pravdu rek tak cekat na to tvoje cekani tak nikdy grafiku nemam co jsem sem prisel a zacal cist tento web to je neco pres 3 mesice z5 tak porad radis cekat cekat cekat ted budou mesic cekat a pak ehle nova generace a co? no nej rada jaka muze bejt 3 mecice zase cekat mam z tebe celkem dost z toho co tu pises s tebou bych to chtel taky nekdy cekat ale hlavne se dockat chudak tvoje druha polovicka jestli nejakou mas ta jestli se nekdy docka teda spis jestli pocka
Vernys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-13 01:17:49

jžš ty jsi taky inteligent,on za to snad nemůže že to odložili ne?! Není jasnovidec
BM3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-13 11:43:09

Hlavne klud. Nie je na skodu pockat si, aj ked vieme ze je to fajn pocit prebrat zasielku, osadit novu kartu a uzit si trocha toho vykonu. Faktom vsak zostava, ze vykon GTX 580 je nam uz znamy, to iste plati o prevadzkovych vlastnostiach a hlavne cene. Vykon novych HD 6970 je zatial iba hruby odhad, niekto sa tu snazi ratat teoreticky vykon, niekto pozera do kristalovej gule atd. Dalsi fenomen bude cena novych HD 6970 a samozrejme nasledna reakcia NV. Na druhej strane s tych hernych titulov cotu mame dnes a co sa chystaju v blizkej buducnosti ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-13 15:05:48
avatar
vážně jsem nevěděl, že AMD to o 3 týdny odloží ... radím čekat vždy před objevením se nové generace grafik ...
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-13 10:15:17
avatar
Mne pripada odlozenie 69xx koli nadstandardnemu vykonu gtx 580, ten vykon je celkom podareny a AMD asi bude musiet dat vyssie takty aby mohla gtx 580 konkurovat. Sice mam AMD 5970, ale ak by som sa mal rozhodnut ci dvojchip, alebo single v podobnom vykone, tak jednoznacne single je lepsia volba. S crossom je stale sem tam problem.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-13 14:52:25
avatar
no me ten vykon gtx580 nijak nadstandardni neprijde...po dlouhy dobe se nvidia dotahla na hd5970, v mnoha dx11 hrach ho lehce prekonava, ale to byla uz nutnost a nechapu jak by tohle amd nemohla ocekavat. pokud jeji karty nejsou podobne vykonne (tedy hd6970 kolem 5970) tak by je ani nemelo smysl vydavat. a zvlast po tom co predvedli hd68xx, tak jeste vic pochybuju, ze by hd69xx meli nejaky problem s vykonem...
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-14 12:09:28
avatar
No neviem ci si si poriadne pozrel roadmapu kam ma nasmerovane 6970. 6970 je kusok pod hd5970. Cize nieco ako gtx580. Ale AMD chce nvidiu deklasovat a necakalo, ze nvidia dokaze vypustit, podobne silnu grafiku so slusnou spotrebou a prevadzkovymi vlastnostami.Tak ako 5870 neporazila vykonom 4870X2 tak ani 6870 nemala byt vykonnejsia ako 5970. Ale vzhladom na to, ze nvidia ma gtx 580 tak hd 6870 bude asi vykonnejsia ako 5970. A tam je ten pes zakopany a odlozene vydanie. Na 100% budu vyssie takty ako sa povodne planovalo.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-13 12:27:44
avatar
Amd ma tak troska smolu v tom, ze nerobi taky agresivny marketing ako nvidia. Aj ak bude 6980 o cca 10 % nad gtx 580 nvidia to marketingom dozenie a bude hrat na vypocty pomocou GPU a Physx, ktore su pre niekoho ako modla, ktoru konkurencia neponuka. Ale ak to berieme v globale aj tak nie je co hrat a ak aj sa nieco najde tak to v pohode ide na grafikach v generacii gtx260/ati 4870.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 608x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 403x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 909x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1177x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1504x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1335x
Komentářů: 6