AMD se daří získávat zpět schopné lidi. A má velké plány s API MANTLE i s ohledem na DirectX12.
API MANTLE pokračuje v rychlém rozvoji. API, které je sice krátce ve vývoji, už stačilo získat na svou stranu většinu významných herních vývojářů a dokázalo snížit zátěž na CPU a zlepšit jejich využití, dostane v dalších verzích optimalizace pro využití grafických karet Radeon GCN a spoustu dalších technologií. To vše dlouho před tím, než s optimalizacemi, hlavně s ohledem na vytížení CPU, přijde DirectX12, jehož vývoj byl nedávno teprve oznámen. A to pod tlakem API MANTLE.
Právě API MANTLE je pro DirectX značná hrozba. Na rozdíl od DirectX totiž API MANTLE není omezeno jen na Windows. To je jedna z hlavních potencionálních zbraní tohoto API a naděje na prosazení i po příchodu DirectX12. AMD kromě toho tvrdí, že v případě MANTLE bude nadále tlačit na vývoj, takže to, co slibuje DX12 nabídnout, už nyní API MANTLE nabízí. A bude prý díky agresivnějšímu vývoji, nabízet mnohem více v době, kdy DX12 dorazí. Jinými slovy, než DX12 splní, co slibuje, API MANTLE už bude nabízet další věci, které možná někdy bude nabízet nějaké DX13.
AMD ale rozhodně nehodlá házet DX klacky pod nohy. Naopak tvrdí, že díky API MANTLE bude pro vývojáře přechod na DX12 z DX11 mnohem jednodušší. MANTLE by ale na rozdíl od DX mělo nabízet i optimalizace na míru RADEON GCN grafikám což je pochopitelné a hlavně zajímavé z hlediska toho, že GCN grafiky najdeme v konzolích PS4/Xbox One a ve velké části PC a hry tedy mohou díky API MANTLE vznikat již perfektně optimalizované. V současné chvíli však stávající verze MANTLE ještě optimalizace pro GCN GPU nemá, už nyní má však API MANTLE zajištěnu podporu hlavních herních engine a řady herních studií. Na nezájem si tedy stěžovat nemůže a vzhledem k tomu, jak se MS vykašlal na vývoj DirectX, který se snaží pod tlakem znovu rozjet, nemáme asi ani důvod pochybovat o tom, že MANTLE by mělo být o krok dál i proti DX12. Pokud se podaří využít výhodu potenciální multi-platformnosti, můžeme se dočkat zajímavé situace.
S tím vším souvisí i to, že AMD se v poslední době pod novým vedení daří získávat zpět velmi schopné lidi, které znovu, nebo nově přetahuje od velkých firem mezi něž patří i NV, Intel, APPLE a mnoho dalších. Aktuálním úlovkem je Richard Huddy, který už u AMD byl, ale odešel před časem k Intelu. Nyní je zpět. A v návratu následoval svého dlouholetého spolupracovníka Raja Koduriho. Richarch Huddy je velmi známý a výrazný osobnost na poli vývoje. Je jedním z tvůrců samotného základu DirectX.
Nyní je zpět a bude mít v AMD na starost řízení herního vývoje včetně stanovení směrů a vliv na rozhodování. Zcela určitě to bude souviset i s API MANTLE a dalšími věcmi. AMD mu pravděpodobně nabídlo velmi širokou pravomoc a možnosti se realizovat, což slibuje hodně zajímavé věci. Podobní lidé jsou zkrátka klíčový, pokud chcete s firmou typu AMD něco dokázat. Uvidíme tedy, zda bude potenciál, který si AMD nechala před časem utéci a v posledních 2 letech jej zpět získala, správně využit.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|