Rise of the Tomb Raider dostal funkční podporu DirectX 12 – zvýšení výkonu hlavně pro Radeon Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 08 July 2016
altKdyž DX12 neukazuje žádný přínos proti DX11, je něco špatně. Tvůrci výborné hry to napravili.

 

 

 

 

Rise of the Tomb Raider je skvělá hra a dobře vypadá, jenže optimalizace zejména v jedné části hry nestojí za moc a výkonově tam mají na plné detaily co dělat i y nejlepší grafiky současnosti. Takže jsme se docela těšili na DirectX12, které hra už před mnoha měsíci získala. Jaké ale bylo naše zklamání, když se výkon proti DirectX11 nezlepšil ani o píď.

Byla to jedna z mála her, která vyšla v DX11 a u které DX12 nepřinesl žádný posun výkonu. Bylo tak celkem jasné, že tedy DX12 v této hře je přítomno jen jako, a není dodělána žádná z hlavních funkcí a přínosů tohoto API. Před pár dny se ale hra dočkala velkého technologického patche zaměřeného právě na optimalizace DirectX12. Hra nyní tedy má některé z novinek, které toto API přináší, včetně podpory Asynchronních shaderů, snížení zátěže na CPU a další vylepšení včetně podpory SLI/CrossFire pod DX12. Výsledek? Konečně měřitelný nárůst výkonu proti původnímu DX11 režimu a to i ve vysokém rozlišení:

(zdroj: overclock3d.net )

Nárůstu výkonu se však dočkali zejména uživatelé RADEON grafik, tedy AMD GCN, které na rozdíl od NVIDIA grafik těží z DirectX12 více a podporuje jej včetně právě Asynchronních shaderů, jež tvůrci her začínají masivně využívat. Nový patch tak často posouvá původně „zaostávající“ Radeon grafiky výrazněji před své konkurenty z řad GTX grafik. Že AS tedy funguje, můžeme říci i z toho, že GTX 900 grafiky mají o malinko nižší výkon s novým patchem, protože zapnutí AS u nich lehce výkon sníží (dáno architekturou funkčně nevyužitelnou pro AS). U GTX 1000 grafik to nenastane, ale výkon se zvýší jen o malinko (stejný problém v architektuře GPU jako u předchůdce), na rozdíl od AMD grafik, které z toho těží znatelným nárůstem výkonu. Z našich zkušeností je zlepšení AMD Radeon grafik až o 15%.

Tato hra přitom byla oblíbeným argumentem do diskuse o (ne)přínosu DX12, nyní se ale zařazuje po bok dalších her (Ashes, Hitman, Warhammer atd.) ukazující velmi podobný obrázek situace, přičemž tentokrát už nelze obvinit tvůrce z nadržování AMD, protože hra vyšla „pod hlavičkou“ NVIDIA. Asi už nelze pochybovat, že pod DirectX12 bude výkonově vypadat souboj AMD vs NVIDIA podstatně jinak, než pod končícím DirectX11 a pokud se chystáte k nákupu nové grafiky, měli bystě výkon pod rozšiřujícím se DirectX12 vzít při výběru v potaz, protože DX12 bude několik nových chystaných her včetně nového DeusEx z Prahy :), očekávaného Battlefield 1, Mass Efect 4, Watch Dogs 2, Forza Horizon 3, Star Citizen a mnoho mnoho dalších. Řada her vyjde pouze jako DX12.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-11 02:47:00
avatar
Nevi nekdo jak je to ze Star Citizen? Oznamili tvurci oficialni datum vydani nebo se porad nic nevi?
hadas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-11 06:57:54

letos by mel vyjit SQ42 coz je sigl. cast hry. a SC to se jeste nevi ten vetsina lidi dela na SQ42 az tam skonci presunou se na SC. Ted maji nejvetsi problem s netcodem a hledaji na to lidi ve velkem. Kdyz hrajes SC v offline rezimu mas 50fps a vice ale jak mile je to online ses rad za 20
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-11 09:21:56
avatar
Každý kdo má pět pohromadě, tak je mu jasně, že dnes nemá význam kupovat grafiku, která plně nepodporuje DX12. O to víc je to blbý nápad, pokud taková grafika neumí plně DX12 a je ještě dokonce dražší než konkurence o podobném výkonu nebo dokonce nižším výkonu
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-11 11:44:52

Takové grafiky se prodávají? Myslím, že už ne, oba výrobci už dávno mají v nabídce karty s plnou podporou DX12.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-11 11:52:49
avatar
jasně, a proč to teda AMD dává líp ?
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-11 12:02:05

Co má výkon co společného s podporou nebo nepodporou nějaké technologie? Čipy od NV umí všechny potřebné funkce, které DX12 vyžaduje, jen v jednom konkrétním typu operací jsou pomalejší než AMD. Nijak to ale spuštění DX12 hry na NV grafice neblokuje.

Nebo mi snad chceš říct, že procesorová jádra u AMD nepodporují x86-64, když CPU jádro Intelu je rychlejší?
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-11 12:37:08
avatar
Si děláš srandu, že? Co má společného výkon s podporou či nepodporou nějaké technologie? No třeba například to, že když grafika nějaké výpočty obrazu dělá jen sw, protože hardware to neumí, tak to aspoň dělá softwarově a pokud konkurence to dělá přímo hardwarem, tak je snad jasné, že se to někde projevit musí. A projeví se to na výkonu dané karty ve prospěch co to dělá hardwarově!
Edit:není podpora jako podpora
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-11 13:07:22

1) Já původně reagoval na tvůj příspěvek, kde jsi mezi řádky narážel na to, že NV grafiky neumí plně DX12 (i když jsi NV nezmiňoval, myslím, že je to všem jasné). To ale jednoduše není pravda. Pascal má plnou podporu pro DX12, dokonce podporuje i něco navíc oproti GCN (VXGI/VXAO a Hybrid Ray Traced Shadows).

2) Aktuální průser Pascalu je v tom, že po Maxwellu zdědil architekturu čipu, která nedokáže v jeden čas zpracovávat výpočetní i renderovací instrukce zároveň a potřebuje neustále mezi obě typy úloh přepínat, což zdržuje. To ale není nic proti specifikacím DX12. GPU dokáže všechny druhy instrukcí zpracovat, umí DX12 hru plně spustit, jen bude pomalejší než GPU od AMD, které dokáže všechny možné typy instrukcí zpracovávat najednou.

3) Pascal navíc z hlediska AS na tom není už tak špatně, jako Maxwell. Škoda, že v tom testu, ze kterého je obrázek v článku, používá starší Maxwell, nikoliv nový Pascal.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-11 14:04:22
avatar
AMD taky neumí plně DX12, ale z nějakého důvodu umí dát pod DX12 lepší výkon než NV. Buď to dělá lépe díky lepší architektuře nebo NV dělají nějaké instrukce sw. A proto ten pokles výkonosti v DX12.
Jinak souhlasím, že to co píšeš není nic proti specifikacím DX12.
Jinak já jsem si v minulosti koupil grafiku S3 Savage 3 a psali, že umí 3D (i na krabici to bylo napsané). Ono umělo, ale ve skutečnosti umělo hardwarově instrukce jen cca polovinu oproti 3Dfx, které umělo všechny hardwarově. A proto to mělo oproti 3Dfx mnohem nižší grafický výkon a hry se na tom téměř nedalo hrát.
A z toho pramení moje pochybnosti
PS: jo a díky za info podanou slušnou diskuzí - což nejen zde není u všech standardem :-)
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-11 17:50:09

DX12 bylo narychlo navrženo podle čipů AMD (pod DX11 nedokázali vyrobit ovladač využívající naplno jejich hybridní čip).
jerry_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-11 15:22:33

ano? odkedy NVidia ma asynchronne shadre? To je pre mna novinka!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-11 15:28:07
avatar
ona je má, ale nedokáže je efektivně využívat - dáno architekturou
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-11 12:06:39
avatar
ono to neumí líp ... prostě má lepší výkon
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-11 12:38:18

prodávají, a ti podvodníci se jmenují nVidia ;)
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-11 11:52:15
avatar
mám obavu že plný nástup DX12 se bude "sabotovat" velmi dlouho, NV na tomto nástupu nemá vůbec žádný zájem... a určitě si to dokáže zaplatit... resp jejich zákazníci si to zaplatí v ceně předražených karet...
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-11 12:10:25

Na jednu stranu souhlasim, ale zase na druhou stranu si rikam, kdyz AMD DX12 karty jsou/budou ve vsech konzolich, tak jestli se to z "vsimne" od Nvidie vyrobcum vyplati...
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-11 12:40:30

už to asi moc sabotovat nepůjde, i kdyby ta špína nVidia chtěla, prostě konzole = DX12, navíc v DX12 už sabotovat výkon téměř nelze
špína bude nyní platit hlavně recenzenty (aby používali špatné drivery) a "uživatele", co plní fór a prodejní servery nesmysly, jinak to už nVidia opět vyhrát nemůže
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-11 12:58:50

Ahoj, Ty si už nahodil Win10 ? Alebo máš naňho nejakú utilitu ?
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-11 13:56:42

co tím myslíš, drahý podřadný pracovníku?
Marcel23 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Re:kreten 2016-07-11 19:11:13

co to tady máme za povyšující socku, nejspíš to je jenom nějaké dítě
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-11 14:39:26

Len to čo si napísal
BTW. Ty Máš licenci od Stacha ? Lebo ľudia odtiaľ leteli za miernejšie veci. Ty si stálica DDW

jalav napísal : Odkaz
Citace:
Obávám se, že ten důvod bude mnohem vyšší. Ano, je to virus, ale ve službách NSA USA fašistů, jiné vysvětlení, proč Microsoft tak rádo dává něco zdarma (zvláště, když jeho největší klient je celá USA vláda), není příliš pravděpodobný.

Microsoft reklamu nepotřebuje, rejžuje na nezákonným OEM a korupci, proto ani nepotřebuje řádně inovovat už desítky let. Naopak vídímm jasnou spojitost Microsoft = USA vláda = NSA backdoors.

Proč myslíš, že veškerá soudní rozhodutí, že OEM je nezakonné, se tutlá po celém světě? Je časově složité získat peníze zpět za nezákonný OEM u notebooku, ale výhra je 100% jistá, každý právník vezme tento případ zdarma, jen se musí od začátku správně postupovat. Protože Microsoft je obrovským nástrojem všech vlád, tak proč by si takový zdroj informací ničili?
windouw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dx12 2016-07-11 18:28:10

Nový patch opravdu chválím :3 na moji 290x-ce se mi zvýšili fps ze 65 na 70 (testováno v benchmarku) a věřím že kdo hraje na pomalejší sestavě tak pro něj je každé fps na víc vždycky lepší než nic ;)
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-11 20:52:03
avatar
Potesilo ma, ze aj novy TR dostane naozaj funkcnu zaplatu DX12
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-12 10:54:11
avatar
Pokial viem, tak DX12 aj s AS ma fungovat na vsetkych kartach architektury GCN. Ale nasiel som taketo info zo svetahardware:

Pod DirectX 12 je podporováno využití více GPU, a to technologie NVIDIA SLI i AMD CrossFire. Vedle toho jsou nyní podporovány pod DirectX 12 také asynchronní shadery, k čemuž majitelé karet AMD Radeon potřebují model, jenž je postaven na čipu architektury GCN 1.1 nebo novější.

Pytam sa preto, lebo ja mam R7 265. Tak ako to je
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 338x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 232x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 836x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1154x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1469x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1315x
Komentářů: 6