RTX 2060 je v obchodech a jako nová generace nepotěší. Nebyla by GTX 1070Ti s GDDR6 lepší? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 17 January 2019
altDalší grafická karta nové generace NVIDIA vstoupila do obchodů a není to to, co jsme doufali.

 

 

 

 

Zatím nejdostupnější z nových RTX 2000 grafik od NVIDIA vstoupila do obchodů, a ačkoliv je zdaleka nejvýhodnější z karet nové generace není určitě tím, co bychom od nové generace karet očekávali, navíc v této cenové hladině. RTX 2060 máme k dispozici na testy zatím v této edici:

První testy máme za sebou a musím říci, že nás příliš nenadchla. Od nové generace grafik očekáváme pořádný posun výkonu za stejnou cenu, co jsme platili za starší generaci. Jenže NVIDIA RTX v tom naprosto selhává. Nejen že výkon neposouvá, po zapnutí RTX v té jediné hře, kde to nyní jde, výkon dokonce výrazně klesá až na úroveň podstatně levnějších karet, kdy vizuální přínos je prakticky neviditelný. Jediným modelem, který něco posouvá je RTX 2080Ti, ovšem karta za 33 tisíc korun? To je opravdu kusová záležitost z hlediska prodejů a 99,9% zákazníků na ní prostě nedosáhne. Zbytek RTX série se dá stěží označit za zajímavý.

Ano, AMD s posledními dvěma uvedenými grafickými modely také zrovna nezáří, ale je tu jeden podstatný rozdíl. AMD nepředstavilo novou generaci a rozhodně Radeon RX 590 a Radeon VII neinzeruje jako novou generaci karet. Radeon RX 590 je jen 12nm vylepšení 14nm RX 580 POLARIS, stále stejné GPU a jediným rozdílem je prostě těch cca150MHz+ co dokáže 12nm výroba proti 14nm. A prakticky to samé je i Radeon VII proti RX VEGA, kdy jediným rozdílem je, že ten refresh je výraznější, protože místo 14nm je nová VEGA II vyrobená 7nm a navrch má lepší paměti. AMD ale neinzeruje Radeon VII jako novou generaci, protože jí opravdu není. Je to jen výrazný hlavně výrobní refresh jinak stále stejné generace, takže v tomto ohledu nelze čekat posuny ani nejsou inzerovány. V obou případech je přínosem pro zákazníky prostě lepší výrobní proces a tomu odpovídající zlepšení výkonu případně efektivity, co přináší. Více můžeme čekat až od skutečně nové generace, která letos dorazí a bude jí NAVI. A teď si představte, že by AMD vydalo Radeon NAVI a karta měla novou generaci architekturu, nová 7nm GPU nové HBM paměti a karta by stála jako RX VEGA 56 a měla úplně stejný výkon. Asi by se nám to moc nelíbilo … jenže u NVIDIA přesně tohle udělali.  

NVIDIA RTX 2000 „TURING“ je nová generace se vším všudy. Nová architektura, jsou to nové čipy po všech stránkách proti PASCALu, jsou tak masivně inzerovány a samozřejmě tedy očekáváme tomu odpovídající přínos a zlepšení. NVIDIA (i AMD) vždy když uvedly novou generaci na trh, tak odpovídající posun doručily. Někdy menší, někdy větší, ale vždy karta nové generace za stejnou cenu jako karta staré generace měla o několik desítek % lepší výkon. RTX série taková není. Zatímco GTX 1070/1070Ti nabídla prakticky výkon GTX 980Ti za výrazně nižší cenu, tedy byla o desítky % lepší než GTX 970, kterou cenově nahrazovala, nová RTX 2060 6GB, jež aktuálně právě nahrazuje GTX 1070 8GB, je za stejnou cenu jen o zlomek lepší (v praxi stěží znatelné), ale v některých ohledech je dokonce krokem zpět.

  • RTX 2060 aneb když musíte pozitiva hledat je to problém …

Každá nová generace NVIDIA i AMD má své pro a proti, nicméně ještě nikdy jsme se tak nenadřeli s hledáním pozitiv u nové generace jako u NVIDIA RTX série. Vždy jsme měli alespoň to, že prostě nová karta je za stejné peníze jako stará karta znatelně výkonnější apod. Jenže RTX 2060 taková není …

Čekali jsme to, přesto musím říci, že nás praktické setkání s RTX 2060 hodně zklamalo. Otestovali jsme zatím tři hry z naší obvyklé série her, ve všech podobný výsledek/odstup a do dalších testů se nám ani moc nechce. Nejde o to, že by RTX 2060 byla nějak nefunkční, ale problém je, že to je její jediné pozitivum. Tedy není nepoužitelná. To je všechno, co pozitivního lze o ní prostě říci.

Považuji za obrovský problém, když NVIDIA, jež v roce 2016 uvedla na trh GTX 1070 8GB (později pak GTX 1070Ti 8GB) a během následujících 3 let vydělala miliardy dolarů čistého, tak jako novou generaci nám po tom všem předhodí RTX 2060 6GB za stejné peníze s úplně stejným praktickým herním výkonem. A opravdu nelze brát ohled na to, že umí RayTracing RTX efekty a DLSS. S výjimkou 1 + 1 hry které slouží jen jako technologická dema a v obou případech to nejsou moc dobré hry a ani v jedné hře to nefunguje tak, aby to bylo dobré používat. Takže se nemá vůbec smysl bavit o tom, že nějaké RTX a DLSS někdy v budoucnu někde možná bude. Zajímá nás výkon teď a na další 1-2 roky. A realita je, že RTX 2060 má +/- stejný výkon, jaký má GTX 1070Ti, která v posledních měsících stála kolem 11 500 korun vč. DPH. A hádejte, kolik stojí RTX 2060 v naší testované edici? 11 990 korun! A to není všechno. GTX 1070Ti (nebo 1070) má 256-bit sběrnici a 8GB paměti. RTX 2060 má jen 192-bit a 6GB paměti!!! Takže je to efektivně downgrade. Ano GDDR6 doženou přenosovou rychlost díky taktu, ale nedoženou tu zásadní absenci 2GB kapacity paměti a je to znatelné!

Realita totiž je a poukazuje na to hned několik recenzí, že průměrné FPS vypadají dobře a RTX 2060 je v nich na úrovni GTX 1070Ti, ovšem v řadě her má mnohem horší průběh FPS, zejména ve 2K a 4K rozlišení, které většina uživatelů s kartou v této cenové hladině bude používat. Vyšší rozlišení prostě žere více paměti a 8GB je dávno standard, tedy hry to využívají, a to nejen v této ale i mainstreamové cenové hladině. 6GB je prostě málo! NVIDIA vysvětluje, že prý pro RTX 2060 zvolilo 6GB kvůli ceně GDDR6, aby je mohla použít protože jsou rychlejší než kdyby použila GDDR5 i když s 8GB. Vzhledem k tomu, že RTX 2060 je prostě jen ořezaná RTX 2070, není ani spotřeba nové generace příliš odlišná od GTX 1070Ti, dokonce ta karta občas žere víc.

Musím říci, že jsem ztratil veškerou chuť testovat/recenzovat RTX 2060 dál. Je to nejhorší nová skutečně nová grafická generace, jakou jsem kdy viděl. Jediným kladem je, že prostě jako karta funguje (alespoň některé kusy). Ale za stejnou cenu nabízí stejný výkon jako téměř 3 roky stará generace, která je v některých ohledech i lepší, protože má více paměti. Naše testovaná edice RTX 2060 stojí 12 tisíc, většina modelů se pohybuje kolem 11tisíc, ale ty lepší edice s lepším chlazením stojí klidně 13 tisíc. Za 6GB kartu v roce 2019? To by ten Raytracing musel fungovat bez ztráty výkonu úplně všude aby se tohle dalo přejít … neříkám, že testování Radeonu RX 590 bylo nějak zajímavé, ale také nám nikdo nesliboval zázraky nové generace a bylo to inzerované jako výrobní refresh stejné generace s +10% výkonu max. NVIDIA RTX má být ale nová generace, na novém výrobním procesu s novou generací GDDR pamětí … a tohle je výsledek?

RTX 2060 nic nepřináší, ne za současných podmínek, současnou cenu a pro současné uživatele. Tedy pokud nepovažujeme za přínos méně paměti a horší průběhy FPS ve 2K a 4K rozlišení, kam je ale karta této cenové úrovně prostě určena. A je to problém pro nás zákazníky, protože GTX 1070/1070Ti jsou zastaralé, jejich špatná podpora DX12 bude narůstající problém, která RTX série řeší (to je pro mě její hlavní a vlastně jediné pozitivum), ale tyhle karty už se doprodávají. Alternativou jsou RX VEGA 56 modely, které mají podobný výkon a alespoň těch 8GB paměti a stejnou DX12 podporu jako TURING. Nicméně RTX 2060 má být karta nové generace, má nechat GTX 1070Ti i RX VEGA 56, tedy karty 2-3 roky staré generace za podobné ceny, minimálně o 25-30% výkonem za sebou, nabídnout více paměti a tomu odpovídající větší efektivitu atd. Nic z toho nenabízí.

Pokud jediným pozitivem RTX 2060 jako grafiky nové generace je, že je levnější než ostatní RTX modely, tak je to sakra málo. Děkujeme našim partnerům z distribuce, že nám grafiku rychle zapůjčili, ale budu se muset hodně přemáhat, abych ji dotestoval a nedivte se, pokud samostatná recenze RTX 2060 v dohlední době nevyjde (ve srovnáních karta bude). Jaký má smysl, pro koho takhle karta sakra je? Téměř tři roky po 16nm GTX 1070/1070Ti s GDDR5/5X dostaneme za tytéž peníze kartu nové generace se stejným praktickým herním výkonem ale s méně paměti, a to všechno přitom jako novou generaci architektury, pamětí, výrobního procesu atd. Pro majitele GTX 1060 není, protože ti na ní nemají. Pro majitele GTX 1070/1070Ti také není, protože kromě lepší DX12/VULKAN podpory nic nepřináší, naopak má méně paměti a je to v praxi znát na praktickém výkonu. Já prostě nemůžu s klidným svědomím v roce 2019 za nemalých 10 – 13 tisíc korun někomu doporučit k nákupu grafiku s úzkou 192-bit sběrnicí a pouhými 6GB paměti!  

Kdyby RTX 2060 měla alespoň 12GB paměti za tu cenu. Víte co je nejhorší? Že tohle se bude takhle prodávat a někdo to za tyhle prachy opravdu koupí. Na druhou stranu zákazníci si za to mohou sami. Pokud budou RTX 2060 za těchto podmínek kupovat, NVIDIA nemá žádný důvod nabízet něco lepšího za lepší cenu … RTX 2060 je reálně tím, co představuje, grafika za 250-270 dolarů maximálně. Za víc prostě nestojí a stát by neměla. Tohle je karta s parametry a výkonem, který očekáváme od běžného generačního nástupce GTX 1060 za stejnou cenu a NVIDIA tohle do uvedení RTX série vždy doručila. Tak si říkám, pokud by NVIDIA vzala GTX 1070/1070Ti a prskla tam těch 8GB GDDR6, nebylo by to výkonnější a za lepší peníze než RTX 2060 6GB?

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-18 05:14:35
avatar
Já bych viděl i další zásadní pozitivum a to, že určitě nejpozitivnější na tom všem je, že fanoušci AMD tuhle zpackanou RTX sérii Nvidii ze srdce přejí :-D Ovšem ještě furt to neni ono, chtělo by to jim natřískat jako Intelu ale tak hrozný to ještě rozhodně neni Bohužel když se bere jen finanční stránka, tak se můžou Intel s Nvidií vesele smát dál AMD přímo do ksichtu i kdyby AMD prodávalo karty a procáky ze "zlata"
pajros [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-18 07:44:53

ked to doladia tak to bude fajn. sice mam gtx 1080 ale planujem si zmensit pc a teda pojdem do nejakej ITX karty aj ked s nizsim vykonom.. a tie rtx 2060 ich maju dost uvidime
Kýbl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-18 07:51:44
avatar
Ta karta je stejně drahá jako AMD RX590(poměr cena/výkon)....Teda pokud beru v potaz cenu 9500Kč, za kterou se dá koupit na nvidia.com a na které je dělána většina dosavadních testů. Těch 6GB paměti je fakt průser a vlastně jediná věc, která by mě od koupi odrazovala. Pokud bych ale právě teď potřeboval koupit grafiku, byl by to určitě vážný kandidát, protože na rozdíl od starých karet, má stále potenciál na zlepšení s novými ovladači.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-18 13:25:36
avatar
vzhledem k tomu že 99% RTX 2060 stojí od 10 500 - 13 500 tak proměr cena/výkon stejný není navíc srovnání s RX 590 kulhá na obě nohdy, protože RX 590 není karta nová generace a je to mainstream cenou i výkonem. Akdo uvažuje o 590, tdy kartě za 7500,- nemá 10500,- na grafiku ... RTX 2060 je parametrově mainstream výkonem mainstream, ovšem za cenu nižšího high endu ....

potenciál ke zlepšení není takový, aby tomu cena odpovídala ....
Lukar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-18 13:48:08

XFX Radeon RX 590 FATBOY, 8GB GDDR5 6 947 Kč +Gaming bundle Resident Evil 2, DMC 5, Division 2 - 3 hry (czc)
Stejne draha to urcite, a na pomer/cena vykon je predrazena.
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-20 13:40:48

Přímým nástupcem 1060 bude 1160, která se na trhu objeví pravděpodobně v Q2.
Cena by měla být stejná jako u předchozí generace a výkon jen o kapku menší než u RTX2060. Velikost čipu bude skoro poloviční, když se vypustí Raytracing část čipu.
Tohle bude to, na co budou uživatelé 1060 a slabších modelů čekat.
aradan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-18 09:00:57

A přese všechno to určitě bude nejvíce prodávaná karta. Každá sestava z obchoďáku ji bude mít na palubě a bude se prodávat jak housky. Běžný uživatel nezjistí, že má nějaký problém protože proč by měl mít monitor dražší než pár tisíc? Jeho NHL, tanky, nebo BF na tom poběží dobře a microshuteringu si opravdu nevšimne. A věřím, že budou roky spokojení a nic řešit nebudou. To je realita.
Teď to není míněno na NVIDIi, ale obecně pro velký bussines. Dobře naleštěné hovno se prostě prodává dobře.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-18 09:10:25

No PC v obchoďáku má spíše něco jako RX570/GTX1050Ti za v podstatě třetinu ceny...
fanda433 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Stačila expreska 2019-01-18 09:34:31

Ještě trošku slevnit a AMD Killer
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-18 13:22:11
avatar
ne, byla by to normální karta nové generace ...

RTX 2060 je nástupce GTX 1060 ovšem místo těch 250-270 dolarů co má stát je prodávaná za nesmyslných 350-450 dolarů, za což prostě nestojí.
Dirtrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-18 09:35:13

Problém karty je především poměr cena/výkon, který není lepší než u 10xx generace.
Pokud ovšem s příchodem Navi dojde ke snížení ceny na úroveň, kterou by xx60 řada stát měla, tzn. $200-$250, rázem by to nemusela být tak špatná volba pro FullHD hraní.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-18 13:22:57
avatar
jak říkám:

Citace:
RTX 2060 je reálně tím, co představuje, grafika za 250-270 dolarů maximálně. Za víc prostě nestojí a stát by neměla. Tohle je karta s parametry a výkonem, který očekáváme od běžného generačního nástupce GTX 1060 za stejnou cenu a NVIDIA tohle do uvedení RTX série vždy doručila.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - VRAM 2019-01-18 15:02:11
avatar
Ta velikost paměti na 2060 je fakt asi největším zklamáním a vsadím boty, že do roka se ukáže, že vlastně více future-proof je ta 1070Ti (na velikosti záleží )

Naopak na Radeonu VII je VRAM překvapením. Pořád o Radeonu VII uvažuji.
- Nemusel bych řešit jestli mi bude fungovat FS na mém monitoru (Nvidia - vyzkoušej si sám)
- Výkon RTX 2080 je na 3440x1440 dostatečný
- 16GB VRAM se bude na Star Citizena hodit, btw na 6GB 1060 dochází k propadům už dnes (vím je to alfa, ale engine už měnit nebudou)

Teď jde jen o to, aby nebyl výkon oproti 2080 nějak zásadně nižší. Taky mě zklamala nepodpora pcie4.0, ale uznávám, že je to spíše kosmetické.

Co teď:
1. kupovat ihned v únoru ke stávajícímu starému Skylake Intelu 4C/8T@2,8-3,6Ghz 16BG RAM a počkat se zbytkem upgradu na léto (nové Ryzeny). Podle mě si polepším i tak hodně proti Fury Nano nebo ani trochu? Ani ve hrách kde MT funguje dobře, přeci jen ta stará Intel šunka má alespoň 8T?
2. Kupovat až s novým Ryzenem v létě
3. Kupovat stávající Ryzen (mi přijde jako škoda), protože všude se píše jak paměti zlevňují, ale 2x16GB 3200Mhz kity pro AMD ani moc ne

Poraďte
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-18 15:14:06

Celou dobu jsi chtěl kartu i CPU s co nejnižším TDP a ted by jsi koupil kartu s 300W TDP?
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-21 10:26:20
avatar
Ano, bohužel výkonné karty se již v 15-17cm nedělají, výrobci na to kašlou, proto jsem nucen přejít ze svého 8,5 litrového buildu na Silverstone Ravena RVZ02, který má stále decentních kolem 11 litrů a karty tohoto typu se do něj vejdou.
Nejsem z toho nadšený, ale co se dá dělat. Co se týče CPU, 35/45W je potřeba vzdát se také a přejít na 65W. 8jádrový 2700E totiž nelze sehnat a Intelí 8700T končí na 6 jádrech. Rozumná 8 jádrová CPU jsou tedy bohužel až od 65W.

Takže kompromis

Tedy myšlenky jsem se nevzdal, nicméně mohu použít jen to, co na trhu je
Hemoglobin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-18 15:16:29

1080ti
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-19 05:16:01

Mě přijde ta RTX 2060 jako slušná karta.Např taková RTX 2060 MSI Ventus za 9.500 nebude špatná volba,nebo nějaké Gigabytky za cca 10 000-10 500.Dá se počítat že ceny postupně klesnou,zejména až proti nim AMD nasadí konkurenční karty.
Jinak prohlédl jsem nějaké testy a nikde jsem nezaznamenal že by RTX 2060 měla nějaké propady výkonu kvůli malé kapacitě pamětí,a to ani v rozlišení 4k.A je třeba si uvědomit že tahle gk je určena hlavně pro hraní ve full hd,max QHD.
No každopádně jsem zvědavý na test téhle Asusky...
Michal_Sykora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RT - celá scéna real time 2019-01-19 16:40:26

Níže je příklad hry, kterou RTX 2080Ti utáhne při 60fps a veškeré osvětlení je děláno pomocí real time Ray tracing:

https://www.dsogaming.com/news/mod-enables-real-time-ray-tracing-rtx-effects-in-quake-2-for-the-nvidia-geforce-rtx-gpus/

A pak že to nejde...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-19 16:53:11

Tak to je teda pokrok. Už vidim majitele GTX 2080 jak paří Quake 2
BTW: Ta scéna je s RT jo? Že jsem si ani nevšim
Hemoglobin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-19 19:11:04

Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-20 17:00:25

Jo sorry, myslel jsem RTX 2080.
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-20 22:27:52
avatar
Vzhledem k tomu, že karta v současné době stojí cenově proti Vega 56 a lepší edice dokonce proti Vega 64, tak 8GB paměti dát mohli. Zbytek budu soudit až uvidím pořádné testy karet proti sobě
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-21 00:14:15
avatar
copak VEGA .... problém je, že 6GB 2060 nahrazuje 8GB GTX 1070/1070Ti ....
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-21 10:03:01

Nástupcem GTX 1070 8GB je RTX 2070 8GB.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-21 11:07:35
avatar
podle názvu, ale ne podle ceny
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-21 11:57:25

GTX 1070 a 1070 Ti končí, RTX 2070 je novinka.
RTX 2070 se dá sehnat za cca 13500, tu stejnou cenu stála GTX 1070 v létě 2016.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-21 12:20:01
avatar
dá sehnat nás nezajímá ... reálné běžně ceny jsou jinde ... oficiální cena NV také ...

dle názvu je RTX 2070 nástupcem GTX 1070, dle ceny ani náhodou, to je realita.
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-21 12:31:07

Dá sehnat = kdo ji za tu cenu chce, ten ji za tu cenu má.
Nás nezajímají nesmyslně předražené modely.

Moc dobře si pamatuju ceny GTX 1070 po představení. Pod 13 000 nebyly.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-01-21 12:38:42
avatar
ignoruješ běžnou cenovou realitu 99% karet ... sama NV prodává referenční FE edici za 16 ... to je reálná cena a tak tohle prostě není nástupce GTX 1070 ....

a já se odmítám bavit o tom, že 12 a 16 tisíc je stejná třída ...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 684x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 456x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 949x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1191x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1511x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1341x
Komentářů: 6