RX VEGA ukazuje co umí – aneb, jak to vypadá, když hra skutečně využívá moderních GPU? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sunday, 12 November 2017
altWolfenstein 2 nejen používá moderní API VULKAN, ale tvůrci dali šanci i dalším novým technologiím.

 

 

Aktuálně jsme dokončili testování nového Wolfenstein 2: The New Colossus, což je první hra už od začátku nativně postavená na API VULKAN. Kromě toho že je to opravdu povedená akční hra, řekl bych letos i možná nejlepší, tak předně ukazuje, jak to vypadá, když vývojáři her skutečně hru vyvíjejí a udělají ji technologicky tak, aby využívalo alespoň trochu současný hardware a běhala opravdu co nejlépe je to vůbec možné. Máme za  sebou testy hned několika her co aktuálně vyšly, například nový Assassin´s Creed ORIGINS, nové Call of Duty WWII, či nový Middle Earth – Shadow of Mordor. Všechny tyhle hry, ač nevypadají grafiky zle, rozhodně nevypadají a především zdaleka neběhají tak dobře, jak by dnes mohly.

Důvod je prostý, u všech těchto tří her evidentně věnovali tvůrci maximální pozornost vývoji mikrotransakčních funkcí, než technologickému vývoji samotné hry. Všechny tyhle hry přitom Wolfenstein 2 strká grafickým zpracováním a detaily naprosto bez potíží do kapsy. A schválně, kterou hru si myslíte, že si ve velmi vysokých detailech (ne nutně nejvyšší) zahrajete i ve 4K rozlišení na téměř 60FPS na mainstreamové grafické kartě typu Radeon RX 580? Ještě zajímavější je ale fakt, že tahle hra jako první opravdu alespoň částečně využívá novou grafickou architekturu VEGA od AMD.

  • Jak to vypadá, když RX VEGA může využít, pro co byla navržena

Opět někteří mohou tvrdit, že obhajuji RX VEGA, já ji ale neobhajuji, já jen jednoduše neignoruji fakta. A fakt je, že VEGA je zcela nová architektura, která je navržena pro moderní API jakým je VULKAN či DirectX12. Popravdě řečeno je to jediné existující GPU, které má 100% podporu nových API a řady nových technologií, včetně ještě většího využití Asynchronních shaderů, nových technologií vykreslování, či používání FP16 na určité rendery, které tak kladou podstatně nižší zátěž na HW. No a právě na tyto věci je nová VEGA architektura postavena.

Takže se na mě nezlobte, ale když někdo porovnává schopnosti RX VEGA pouze v DX10/11 hrách proti architekturám jako je POLARIS nebo PASCAL, které jsou pro DX11 primárně postaveny a DX12 umí jen částečně, a hodnotí na základě výkonu v DX11 hrách jaká je RX VEGA, tak to prostě nechápu. Vůz Formule 1 také nepošlete jezdit do kolony do města a nebudete na základě toho hodnotit, jak jezdí. Od počátku jsem tak říkal, že nevidíme ani nemůžeme vidět, co RX VEGA skutečně nabízí, neboť mnohé technologie nejsou v GPU aktivní, a i kdyby byly, tak bez využití ze strany her těžko uvidíme jejich přínos. Nyní máme v ruce první hru, která staví na moderním API a využívá některé z novinek, která zbrusu nová architektura VEGA přináší a pro které byla primárně postavena.

Wolfenstein 2 právě dostal nový velký technologický update zaměřený hlavně na RX VEGA a její využití. V jejím případě došlo k optimalizaci hlavně výpočetního využití a výsledek je dosti zajímavý:

Ano, vidíte správně. RX VEGA grafiky se nyní pohybují na úrovni GTX 1080 Ti, kdy RX VEGA 64 ji dokonce překonává v nízkých rozlišeních a RX VEGA 56 je na její úrovni. Ne, není to špatně, všechno jsme překontrolovali, měřili jsme to několikrát. Je bohužel pravdou, že v případě GTX grafik byly naopak Asynchronní shadery deaktivovány. Nicméně důvodem je, že GTX grafiky stejně neumí AS nijak dobře využít, a naopak jejich aktivace přináší některé problémy. Každopádně je nutné zdůraznit, že z těch nových technologií, která tvůrci použili a které umí RX VEGA, nemohou těžit ani stávající GTX grafiky, ani starší RADEON karty. Jednoduše proto, že je neumí. A tak v případě NVIDIA došlo jen k malým posunům výkonu (oběma směry) v případě RX 500 grafik či FURY série došlo k jen několika % posunu k lepšímu, protože i tyto starší grafiky Radeon an rozdíl od GTX karet dokáží něco málo s Asyncrhonních shaderů vytěžit.

  • Závěr

Plnou recenzi už pro vás dodělávám, každopádně jde hlavně o dvě věci. Konečně máme v ruce něco, na čem můžeme vyzkoušet alespoň trochu z toho, co umí nová RX VEGA. A tak už netápeme ve tmě a nehádáme. Fakt, že RX VEGA bude v nových moderních hrách s DX12/VULKAN prostě lepší než jak se nyní jeví v DX11 hrách, se nedá nevidět. Stejně tak vidíme, co dokáže API VULKAN (či DX12), skutečně přinést, když se opradu využije (a nemyslím tím, že když vývojáři přejmenují soubory DX11 na DX12, aby to šlo pouštět jen pod W10). V neposlední řadě vidíme tu obrovskou bídu herních vývojářů, kdy 3 ze 4 nedávno vydaných her (Assassin´s Creed ORIGINS, nové Call of Duty WWII, či nový Middle Earth – Shadow of Mordor), kdy minimálně dvě ohlašovaly novou éru, tak běhají na prehistorických technologických základech z roku 2010 a starších, postavených na starém DX11 bez jakékoliv optimalizace a využití nových technologií a aktuálního HW. A běhají tak, že je pomalu problém je hratelně pustit v maximum na něčem menším než TOP high endu skoro v jakémkoliv rozlišení. Ještě víc alarmující je, že všechny tři zmíněné hry obsahují ve velkém mor jménem mikrotransakce, na kterých bylo evidentně odvedeno mnohem více práce a vývoje, než na celé hře a technologických optimalizacích především.

Recenze bude co nevidět, ale říkám předem, Wolfenstein 2: The New Colossus nejen není herně nudný a klasiku žánru FPS dělá ještě lepší, především však vypadá, jako hra z roku 2017 a také tak funguje. Jinými slovy herní vývojáři skutečně něco vyvíjeli a ukazují, že nová generace a architektura grafik či moderní API nejsou jen na parádu a marketing, ale když se chce, dá se s velmi znatelným přínosem využít.  

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-12 16:50:00
avatar
Ano souhlasím stebou..
Konečně hra u které je vidět, že když se chce optimalizovat , tak to jde.
Na mym starym FX 6300 se to na plno hýbe krásně..
Z nových her nejede tak krasně jako tohle nic.
Taky sem se hrou spokojen
vlado.sk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-12 17:16:57

Bodaj by nešlo ked je to primárne vyvíjané pre AMD.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-12 17:23:05
avatar
jenže to vůbec není pointa celé věci .... AMD nepoužilo nic jiného, než technologie, které může použít i NV a které jsou součástí standardu API VULKAN či DX12 .... takže jde o to, kdyby ty technologie byly používány a věnovala se jejich vývoji a nasazení do praxe větší pozornost než vývoji mikrotransakcí, že by jednak hry byly hezčí a běhaly lépe a moderní HW by byl využit ...

nicméně ano, je to i ukázka toho, že RX VEGA evidentně funguje a nabízí skvělý výkon, pokud by vývojáři her nechrápali a skutečně nové technologie používali ... výkon RX VEGA v DX11 hrách neukazuje nic z toho, co RX VEGA umí, nabízí a pro co je určena ...
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-12 17:34:46
avatar
At už Nvidia či AMD maji řadu her kde jejich vykon je lepší jak u konkurence.. Hold jak kdo se s kym dohodne v optimalizaci - muj nazor..
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-13 10:59:08
avatar
Vulkan a DX12 nie su vyhradou AMD ;) proste tato hra vyuziva nove technologie a len ukazuje ktore karty s novymi technologiami idu lepsie.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-12 18:08:15
avatar
DD a jen takový dotaz, kde si sehnal nějakou 10GB GTX1080ti?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-12 18:31:42
avatar
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-12 18:48:42
avatar
za co mam ty -, v tabulce je to tak napsané, tak se jen ptám
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-12 18:18:42
avatar
Wolfenstein 2 je pecka. Som na cca 50% a lepsiu akcnu hru som pekne dlho nehral.. naviac to okrem AA beha na Uber ako sialene aj na archaickom Radeone 7950 ;)
Martys1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-12 18:54:39
avatar
AMD a její nedostatek dodávek GPU čipů pro partnery mě neuvěřitelně rozčiluje :-(...Proboha, kdy už budou nějaké nereference Vegy ????!!!! To si snad mám udělat doma sám nějaký nereferenční chladič...Jsem zastánce inovací a použití nových technologií a proto v tomto fandím AMD...Ale tohle už je i na mě příliš...budu muset zamířit ke konkurenci....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-12 19:27:54
avatar
vodou chlazená RX VEGA je fajn, a řešení je mnoho ....
Martys1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-12 20:00:08
avatar
Já osobně s RX VEGA 64 Liquid bohužel dobrou zkušenost nemám, koupil jsem u CZC asi vadný kus (restarty PC v zátěži, propady napětí na GK, propady FPS během her, benchmarků atd. a zdrojem i když jen 750W to nebylo, GK vrácena do 14 dnů. Od tak drahé karty jsem tedy čekal max.bezproblémovost a funkčnost. A další zkoušet asi nebudu :-(...A jaká jsou jiná řešení kromě "předělej si sám chlazení"? Vodník u mě nepřipadá v úvahu, nemám kam napojit...
Heados [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-12 18:58:40

Formuli 1 sice do kolony testovat neposlu, ale pokud me bude zajimat kompletni uzitna hodnota, vytre si s ni vejfuk kdejaka Oktavka...a o to jde vetsine lidi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-12 19:32:06
avatar
kompletní užitná hodnota je jistě fajn, ale tady jde o to, když je daný produkt používán pro to, pro co je navržen ....
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-13 11:42:26
avatar
toto je skor opacny pripad. AMD a nVidia nam ponukaju infrastrukturu cize cesty a je na vyrobcoch hier ako tieto cesty vyuziju a ci vyuziju ich. AMD stava moderne siroke dialnice kym nVidia cesty prvej triedy. A hry su ako tie auta. Je jasne ze octavia nevyuzivajuca moderne technologie pojde rovnako aj na dialnici aj na cestach prvej triedy ale formula postavena na modernych technologiach a na modernej dialnici vytrie octavii zrak. pretoze ta formula moze konecne vyuzit svoj plny potencial ktory na ceste nemohla vyuzit.
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-12 21:04:54

Neviem mam doma 1080ti 11gb ale ak je nejaká lacnejšia varianta daj vedieť aDDmin ...na vege by som sa hrať nechcel už pri 1900rpm to dosť vrčí a pri 50% chladiči je to hlučnejšie ako môj vysávač
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-12 21:07:58

jako graficky je to pekna hra, na ntb s GTX 960M (2GB) a Core i7-5700HQ to beha pěkně na jaký detaily nevim, musim říct že mě to stačí, hraju to kvůli hratelnosti a ne kvůli pozlátku, k ratelnosti, jeko je to dobrý ale je to krátký, new order a old blood mi přijde lepší, mise sou celkově delší a fakt si člověk užije skovávání, střílení ze zálohy. v NC mi přijde jak kdyby tam půlka chyběla, možná za půl roku vyjde .
Btw co sem četl dost velkou roli hraje paměť gpu, když je malá dochází k velké zátěži sběrnice.
pi.ou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Optimalizace 2017-11-12 22:10:07

Aby to nedopadlo jak s jistou hrou nedavno. Tam taky Vegy excelovaly a za par dni to bylo uplne jinak.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-12 23:27:57
avatar
Promiň, ale nevím, jak by to mohlo být za pár dní jinak, když ani nejnovější karty od nVidie neumí polovinu technologií, které jsou ve hře použité.
pi.ou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Technologie 2017-11-13 07:47:38

To bych tedy rad vedel o jakou polovinu technologii jde. Navic tedy, ze je neumi, tak i presto jedou jak z praku. Nechtel bych videt srovnani, pokud by ty technologie umely.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-13 09:49:00

Nejde tak ani o srovnání výkonu, pokud by NV podporovala stejné technologie jako AMD. Ale co by to znamenalo pro optimalizace her. Nebylo by žádné tříštění vývoje pro toho či onoho výrobce. Konečně by se dalo hrát ve 4K plynule na cenově dostupném HW. Grafická stránka her by se mohla posouvat dál a to daleko rychleji.
Jenže konkurenční prostředí je především o házení klacků konkurenci a asi to v budoucnu jinak nebude.
Montr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-14 02:17:07

To je celkem blbost. Kdyby nebyla konkurence tak se hlavne nebude posouvat nikam vykon a nebude se moc inovovat. Takze zaplat panbuh za jakoukoliv konkurenci v jakemkoliv odvetvi.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-14 09:12:06

Nepochopil jsi. Konkurence musí být a je potřeba, narážel jsem na spolupráci v herním prostředí obou firem. Když se AMD dokáže dohodnout na spolupráci s Intelem, proč by se nemohla domluvit Nvidia s AMD na dodržování specifik svých karet, pro lepší optimalizace pro vývojáře.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-13 19:14:03
avatar
nVidie jedou jak z praku, protože jsou to čistokrevné herní karty, kdežto Vegy jsou univerzální karty, které ještě nemají žádné herní funkce aktivovány. Takže na rozdíl od tebe, já bych chtěl vidět srovnání 1080ti s plně aktivovanou Vegou.
pi.ou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Funkce 2017-11-13 21:12:33

Muzem vedet ktere ty zazracne herni funkce to jsou? A kdy budou aktivovane, kdyz to nestihli ani 1/2 roku od uvedeni?
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-12 23:52:17
avatar
Jak může nějaká karta excelovat a za pár dní už ne, to mi hlava nebere Pokud exceluje, tak na ní ta hra jede asi sakra dobře a to nestačí ? ... Nebo potom vydali nějaký Vega brzdící patch ?
pi.ou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ovladace 2017-11-13 07:45:58

Ne jen Nvidia vydala optimalizovane ovladace.
ButWhole [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-13 01:36:39

"s jistou hrou" Jistě, můj kamarád kamaráda taky prej takovou hrál a je to fakt prej tak !
Tarkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GTX 1080Ti 2017-11-13 00:57:00

Projel jsem prvních pár testů, co mi google vyhodil. Nikde nebyla RX Vega nad 1080TI. Proč tady je?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-13 01:28:34
avatar
Možná by si to ty testy chtělo projíždět a vědět přitom na co se dívám ...

patch, který navýšil výkon VEGA vyšel před několika málo dny, takže starší testy těžko mohou ten výkon ukazovat, ostatně v našem článku máte také dvě měření pro jednotlivé karty, jedno před posledním Updat, druhé po něm ... pokud bychom měřili bez "RX VEGA Update" tak by to vypadalo jak vidíte v grafu, tedy RX VEGA by skončila pod úrovní GTX 1080 Ti (výsledky označené jako UPDATE 1)


je smutné, že zaprvé neumíte číst v grafu, vlastně ani článek a když už googlíte, že nevíte ani na co a za jakých podmínek se díváte .... nemůžete srovnávat aktuální test na aktuální verzi hry se staršími testy při vydání apod. Již nejsou totiž aktuální a vůbec neodpovídají realitě, z toho důvodu je vlastně drtivá většina dosud provedených testů do vydání posledních update naprosto a jednoznačně špatně ... , náš je aktuální tady odpovídající ... ale i další naměřili zajímavý posun, dokonce ještě větší, než u nás například Odkaz
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-13 08:14:33

Zaujimave. Ja som googlil "RX vega wolfenstein update 2" a hned mi vyhodilo reddit, co sa odvolava na youtube ze su 5-15% gains ... Asi niekto nevie spravne googlit ...
nobloch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-13 07:21:56
avatar
Asi nejsem jediný, kdo už to čekání vzdal. 15k za gpu, minimálně 2,5k za Ranjiitek Morpheus II z Ebay a pak dlouhé laborování s napětím a takty. Na to fakt nemám náladu.

Referenční GPU, žádné GPU. Alespoň z mého pohledu.

Hra vypadá hezky, ale není to můj žánr. Od Falloutu 4 a Witchera 3 nevyšlo nic, co by mě zaujalo. Třeba bude zajímavý KC: Deliverence, jestli někdy vyjde.
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-13 08:42:22

"Je bohužel pravdou, že v případě GTX grafik byly naopak Asynchronní shadery deaktivovány."

Pane Stachu, když už si dáte takovou práci s článkem, tak by nebylo špatné uvádět celé a smysluplné informace.

Původně jsem chtěl napsat, proč tedy neuděláte test se zapnutými AS, abychom měli přímé srovnání, ale potom jsem se na stránkách Bethesdy dočetl, že přímo oni vypnuli AS na GTX grafikách, protože se čeká na novou verzi ovladačů (doslova píšou driver fix).

Takže výkon VEGY je sice super, ale momentálně je to srovnání jablek s hruškami, pokud na GTX grafikách je nějaký problém s AS, který vyžaduje opravu ovladačů (a který pohne s výkonem, ať už jakkoliv).
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-13 09:30:33

tak pochybujem ze AS cez ovladace spravi nejaky zazrak, ocakavam max +5% co si myslim je v pripade NV az moc optimisticke
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-13 09:37:58

Že je výkon tam, kde má být, bylo zmíněno i v oslavném článku na výkon VEGA v hře Forza 7. Jak to dopadlo, všichni víme.

Reps. možná nevíme všichni, protože zde článek o tom, že NV novými ovladači výkon dostala tam, kde má být, nevyšel.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-13 09:56:30

forza mala problem s core0 bugom, ktory sa pri amd neprejavoval, preto ten nizky vykon

v tomto sa to pravdepodobne neprejavuje, cize tam ide skor o nepodporu features v hre
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-13 11:14:14

Po tom , co se tu předvedlo s Forza 7 a doteď nebylo napraveno, bych asi radši mlčel a počkal si na opravu od Nvidie v rámci objektivního hodnocení...
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-13 11:11:27
avatar
Novej wolfík je dobrá hra. Na začátku mě hodně nudila, ale jak se člověk prokouše dál, tak začne být super. Naprostá pecka je scéna s Hitlerem. Dost mi vadí škála zbraní. Nějak mi nejde pod kůži, proč nemůžu mít zbraně, jako v jedničce. Tam mi mnohem více seděli.
Nakonec je hra nějak tak utnutá.. měl jsem pocit, že mě ještě čeká hodně misí a on byl najednou konec.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Čím benchmarkovat nového Wolfa 2017-11-13 11:53:58
avatar
Nevíte prosím někdo, jak W2TNC benchmarkovat?
FRAPS nefunguje a Riva Tunner prý taky ne.
Na Guru3d.com ve videu na této stránce (Odkaz) je vidět overlay nějakého jiného softu, ale nevím, co to je.
Poznáváte to někdo prosím?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-13 12:04:21
avatar
ano, spousta her je dnes proti FRAPS bohužel odolná ... takže používáme třeba Afterburner, což je ten overlay, který vidíš i na guru3D ....
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-13 17:47:27
avatar
Nevim, jestli to neni dokonce standart pro hry na Vulkanu, ale u tech ktere jsem zkousel (vcetne noveho Wolfa), lze zapnout pomerne podrobnou diagnostiku primo v nastaveni hry. Dokonce ma nekolik urovni zobrazenych podrobnosti vcetne grafu. Pro mne to je tedy plne dostacujici i bez externi apky ;)
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-13 21:06:54
avatar
Jj, to jsem taky našel. Ale co jsem nenašel, je logování FPS, nebo frametimes. Vy víte, kam to loguje, nebo jestli to lze zapnout?
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-13 22:27:30
avatar
Aha, tady jde o fyzicky log do souboru, tak to bohuzel nevim..ja si vystacim s orientacnim merenim pro sebe, "od oka".
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-14 15:39:32
avatar
fraps normalne funguje a primo ve hre ide zapnut meření
ludva [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vliv CPU 2017-11-13 14:35:30

další zjištění o) Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-13 14:49:53
avatar
ano, to jsme si také všimli, budeme to mít v plné recenzi .... nicméně jak je vidět, problém je jen když použijete Intel CPU ... pak výkon Radeon grafik výrazně klesá, zatímco s AMD procesor je GTX v podstatě stejně výkonná, ale Radeon jsou výrazně nahoru ...
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-13 15:15:50

Na i5 4690k, GTX 1070, 16g RAM vsetko na max ide to od 130-180fps na FHD bez jedineho seknutia vsetko take plynule optimalizacia je jedna basen procesor bezi na 40% +-
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-13 16:08:26
avatar
Já pořád čekám na nereference Vegy 64, až budou tak pak upgradnu na Ryzen 1700(a ten přetočí mna 1800x), prasopastu od Intelu, kterej ji dává všude i do nej modelů 8700 a 8600 určitě ne a za delid si připlácet nebudu.
Je to od AMD nefér, že doteď nejsou nereference Vegy 56 a 64, přitom těch grafik je momentálně na skladě dostatek jen bohužel s obyč. chlazením.
Doufám, že do půlky prosince snad už budou, jinak možná půjdu do GTX 1080...
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-15 11:26:35
avatar
Krasne je sledovat vykonnostne grafy, kde konecne vidiet pre Vegu prinos. Konecne hmatatelny dokaz, ze nova architektura je ozaj nova a dokaze to, co sa o nej pisalo. Ako spomenul DD, len to treba vediet a hlavne chciet.
Anub1ss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RX VEGA VS WOLFENSTEIN THE NEW 2017-11-15 19:09:21
avatar
Nemá někdo test starší verze Wolfenstein the new order s GPU RX VEGA ? výkon RX 480 8GB ve starších hrách DX 9, 10, OpenGL je tak tragický že přemýšlím zakoupení GTX 1070 v nějaké OC edici, možná GTX 1080 tak zvažuji zda počkat na Vegu nebo koupit GTX v podstatě na kloudnou GPU od AMD čekám už přes rok koupil sem RX 480 od MSI což sem neměl dělat neustále padají ovladače fragmenty v obrazu (místy) propady FPS, ve staších API nepoužitelné, starší Wolfenstein místy i 15 FPS můj oblíbený UT3 DX9 144 fps místy 40 a lítá to od 140 po 30 příšernost... V nových hrách DX 12 (Vulkan) hodně dobrý výkon ale to padaní ovladačů mne už štve neustálé nějaké potíže. Svojí GPU podezřívám i neustálých a nahodilých restartu pc bez BSOD prostě reset....

Díky za nějaký typ případně testy nějáké RX Vega a staršího Wolfensteina....
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-15 23:08:54
avatar
S Vegou to sice nemám, ale s RX470 s 8GB RAM mi Wolf New Order jde úplně stejně. Tedy stojí to za to hnědé a mazlavé a není to čokoládová hvězda... A takový kretén abych kupoval Vegu a vůbec už jakoukoliv grafiku od AMD nebudu, taky to vidím na GTX1070 Ti. Jedna mizerná zkušenost stačila. I na GTX660 se 2GB RAM co jsem měl předtím běhal mnohem líp. Proto říkám že AMD ovladače grafik neumí a nikdy neumělo. Grafiku na které nejdou pár let staré hry ať si strčí někam a není to slot... To že jdou nové hry (tedy tam kde výkon karty splňuje požadavky) je snad samozřejmost
Anub1ss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to: shadowmage 2017-11-16 12:08:36
avatar
Začínám to vydět podobně a to sem AMD vyloženě miloval :-/ docela sklamaní z RX serii...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-16 17:41:58
avatar
Původního Wolfa jsem hrál na Fiji Nano a subjektivně to bylo ok. Ale pravda Fiji má vyšší hrubý výkon zatímco Polaris je novější generace. Wolf byl taková exotika na svou dobu, protože běžel na OpenGL ne? U Polarisu už asi nikdo drivery pro Opengl netunil, protože to rozhraní je mrtvola
Anub1ss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-16 20:54:12
avatar
Jistě to chápu ale je chyba se soustředit jen na nové API do budoucna supr ale ta zpětná vazba by tam mněla být ano starší Wolfenstein běžel na OpenGL ale mám takový dojem že AMD nikdy nezvládalo pořádně OpenGL (nejde jen o OpenGL) a pokud si kupuju herní GPU chci na ní nejspíše hrát a to i starší hry to jaksi RX (polaris neumožňuje)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 754x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 516x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 988x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1207x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1531x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1349x
Komentářů: 6