S nákupem grafické karty počkejte! Skladové zásoby se netenčí. Přijdou větší slevy a akce. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 26 August 2022
altVýrobci a prodejci začínají být hodně nervózní. Aktuální slevy k vyšším prodejům nepomohly.

 

 

 

 

Výrobci grafik ani distribuce/prodejci se do významných slev grafických karet stále příliš nehrnou. Teprve v posledních týdnech se karty dostaly na své původní doporučené ceny, nebo jen mírně pod ně. Jenže sklady grafickými kartami doslova přetékají a prodeje zůstávají nízko. Stávající kolo slev a akci se tak prakticky vůbec neprojevilo.

Potíže s tím mají hlavně NVIDIA a výrobci NVIDIA grafik, které trápí prudce klesající marže a nízký odbyt. RTX 3000 modely navíc nejsou stále v mnoha případech konkurenceschopné cenově vůči AMD RX 6000 sérii, která je nabízena jednoznačně poměrem cena/výkon výhodněji.

  • NVIDIA prohrává v každé cenové hladině

Nemá odpověď na Radeon RX 6600 8GB, který je s přehledem nejlepší klasickou mainstreamovou kartou. S výkonem o třetinu lepším, než má konkurenční RTX 3050 za podobnou cenu a na úrovni dražší RTX 3060, se totiž RX 6600 běžně prodává za ceny pod 9 tisíc korun vč. DPH.

RTX 3050 sice stojí kolem 8-9 tisíc, ale o kategorii nižším výkonem proti RX 6600 je to vyloženě hloupost a každý kdo si ji pořídí místo RX 6600, se opravdu hodně okradl. RTX 3060 má pak stejný výkon jako RX 6600, ovšem stojí 10 – 11 tisíc korun. Za tyhle peníze přitom můžete mít o dalších 10 - 15% výkonnější Radeon RX 6600 XT nebo 6650 XT. Ba dokonce se nově za 11 tisíc objevily o dalších 10% výkonnější Radeon RX 6700 non XT, což je hodně atraktivní nabídka. I Radeon RX 6700 XT stojí už jen lehce přes 12 tisíc korun a to už se bavíme o kartě na úrovni výkonu mezi RTX 3060 Ti a RTX 3070 modelu, které ovšem začínají na cca 13 tisících (3060Ti) a 16 tisících za 3070, takže v obou případech nevýhodný nákup. Pak je tady ještě Radeon RX 6750 XT s výkonem kolem a nad úrovní RTX 3070 za ceny od 15 tisíc korun. AMD tak jednoznačně vede nabídkou v každé cenové hladině.

  • Současné TOP modely jsou příliš drahé a nástupce za rohem

NVIDIA má pak zdaleka největší problémy ve vyšším segmentu, kdy stále disponuje obrovským množstvím neprodaných sérií RTX 3080/3090 modelů, přitom jejich nástupce chce představit už za měsíc. Ani znatelný pokles cena v posledních týdnech prodeje nezlepšil, protože to byl pokles z naprosto absurdních cen na jen o něco méně absurdní, ale stále nesmyslné. Ostatně není se co divit, protože teď se nákup grafické karty za více než 20 tisíc v této generaci, nedá prostě doporučit, když příchod nové generace je otázkou maximálně následujících 2-3 měsíců. Nemluvě o tom, že spousta vyšších modelů karet stávající generace, speciálně RTX 3080 apod. míří ve velkém do bazarů od těžařů ale i hráčů, kteří se zbavují této končící generace včas, dokud má ještě nějakou vyšší cenu.

Každopádně i v této nejvyšší kategorii má AMD prostě lepší nabídku. Velmi atraktivní je speciálně dnes kvůli extrémně dobré efektivitě Radeon RX 6800 16GB. S výkonem lehce pod úrovní RTX 3080 se prodává už za méně jak 18 tisíc korun vč. DPH. Radeon RX 6800 XT 16GB, která už má vyšší výkon než RTX 3080, se cenově propadla už pod 21 tisíc korun. Na druhou stranu RTX 3080 s jen 10GB paměti začíná na 22 tisících. Za to věru nestojí.

NVIDIA má ale problém i v TOP high endu, kdy Radeon RX 6900 XT s výkonem na úrovni RTX 3090, ale mnohem nižší spotřebou, začíná ve vymazlených edicích dnes na 25 tisíc. NVIDIA má přitom jen mizernou RTX 3080 Ti s o něco nižším výkonem a mnohem vyšší spotřebou za cenu od 27 tisíc. Přitom s RX 6900 XT je ve skutečnosti plně srovnatelná výkonem až právě RTX 3090, která se však stále prodává za absurdní ceny od 33 tisíc korun výše. AMD má přitom ještě Radeon RX 6950 XT, která je v mnoha hrách vůbec nejvýkonnější herní grafikou současnosti a bojuje tak s RTX 3090 Ti. Jenže RX 6950 XT můžete mít za lehce přes 30 tisíc korun, zatímco RTX 3090 Ti s extrémní 450W+ spotřebou pořídíte nejméně za 37-38 tisíc, tedy naprostá hloupost.

NVIDIA jednoduše nezlevnila dost, ačkoliv se to v jejích hospodářských výsledcích už velmi negativně projevilo. AMD má stále prostě lepší nabídku, z části proto, že nehnalo ceny ani marže u svých modelů zdaleka tak vysoko. Navíc, protože AMD je poučeno z minulosti, tak se na těžaře a jejich poptávku nikdy v roce 2021 nespoléhalo. Nikdy se nevrhlo na výrobu těžařských karet jako NVIDIA, a tak má dnes mnohem menší problém. AMD navíc plánuje uvedení RX 7900/7900XT (NAVI 31) nových karet později, pravděpodobně je představí v říjnu s nejdříve listopadovou dostupností, takže vyčištění skladů od RX 6800/6900 série do té doby zvládne s menšími „oběťmi“.

NVIDIA má ovšem mnohem větší problém s RTX 3080/3090 sérií, kterých rychlým tempem přibývá v bazarech a jejich ceny to tlačí dolů. A to se podle mých informací v září chystá záplava těchto karet od těžařů. Takže plné sklady nových karet jsou v téhle situaci prakticky neprodejné, i kdyby slevy byly ještě větší. Tím spíše dnes, kdy elektřina prudce zdražuje, a tak si sakra spousta uživatelů rozmyslí provoz karty se 400 až 450W. Nemluvě o inflaci a zdražování obecně všeho, kdy mnoho potenciálních zákazníků má jiné starosti než nákupy nové grafiky.

  • Budou další velké slevy …. Ale stačí to?

Takže mohu s velkou jistotou říci, že se chystají další velké slevy grafických karet, a akce kolem nich, na září. Uvidíme různé Cashback na nákup více komponent apod. Slevy grafických karet budou znatelné. Prodeje jsou mizerné a skladové zásoby vůbec nemizí. To je velký problém hlavně pro NVIDIA, která se potýká s nevídanou situací, že výrobci karet nemají zájem o její nové RTX 4000, protože prostě mají obrovské peníze v současných neprodaných RTX 3000 kartách. Nemají tak „za co nakupovat“ a vyrábět nové modely. Zkrachovali by. Situace je prý mnohem horší, než se uvádí. Tak mizerná, že u NVIDIA se ani moc neodvažují odhadovat kvartální hospodářské výsledky pro zbytek roku, ale vědí, že to bude hodně špatné.

U AMD jsou optimističtější, ale i tady můžeme čekat ještě zlevnění a zajímavé akce stávající generace, kdy se výrobci budou snažit využít i nástupu nové platformy AMD (AM5) s X670E deskami a RYZEN 7000 procesory. Funkčně totiž má výhody spárovat výhradně AMD CPU a AMD GPU a je možné, že nám výrobci nabídnou i nějaké zajímavé bundle akce, tedy slevy při nákupu combo CPU+MB+GPU apod.

Otázkou jsou také grafiky Intel. Ale ARC A380/550/770 stále visí poněkud ve vakuu. Nikdo o nich vyjma marketingu Intelu nemluví, i ti výrobci co nějaké modely představili o nich mlčí a ti výrobci, o kterých víme že je měli vyrábět, se o nich nechtějí bavit a mnoho lidí kteří by je měli promovat, ani neví, jak se věci mají. Což nebudí zrovna velké naděje na brzké skutečné běžné uvedení karet na trh. Navíc za současné situace je to vlastně jen další potenciální přítěž a problém pro výrobce, protože už tak mají problém prodat stávající ve všech ohledech mnohem lepší AMD a NVIDIA modely. A do toho ještě v mnoha případech horší Intel karty, které by navíc musely prodávat vyloženě pod cenou? A tedy bez zisků s riskem významného poškození jména kvůli nevyřešitelným problémům ARC a bez jistoty, že vůbec budou Intel grafiky mít nějakou další budoucnost? Stále je totiž nejpravděpodobnějším scénářem, že Intel zařízne koncem tohoto roku další vývoj herních GPU, protože z nich nekouká žádný zisk následujících několik let, naopak jen ohromné náklady, které si firma přestává moci dovolit. A Intel zařízl i perspektivnější produkty a divize v minulosti.  

No ať tak nebo tak, v září budou ceny grafických karet ještě zajímavější, než jsou dnes, i když mé doporučení platí. Radeon RX 6600 pokud chcete něco slušného a dobrého na hraní za dostupnou cenu, RX 6700 non XT je také zajímavá. Cokoliv výše už je otázkou kvůli blížící se nové generace. RX 6700 XT/6750 XT nevypadají za ty ceny dnes špatně, navíc v této kategorii kolem 10 – 15 tisíc se letos asi novinek nedočkáme. Pak je tady RX 6800 16GB kvůli extrémní efektivitě a velmi nízké spotřebě s ohledem na velmi solidní výkon a 16GB paměti, je zajímavá. Ale ta už se blíží těm 20tisícům, kdy novinky v této a vyšší cenové hladiny na trh letos určitě dorazí. Za víc bych už v tuto chvíli nic ze současné generace nekupoval, prostě to za to nestojí, protože téměř určitě do 2-3 měsíců budou uvedeny mnohem lepší a výkonnější karty nové generace. Zkrátka RX 6800/6900 série i RTX 3080/3090 musí spadnout pod 20 tisíc, aby měly nějaký smysl. Tím spíše že speciálně těmi RTX 3080/3090 se plní bazary a plnit budou ve velkém, takže ceny musí jít ještě dolů.

Pro nás zákazníky každopádně nastává docela dobrá situace. Připomínám, že ceny by mohly být ještě zajímavější, pokud by neposiloval dolar, který pravděpodobně ještě posílí. Slevy jsou ve skutečnosti ještě výraznější, ale protože dnes máme dolar za 24,7 místo 22 korun, tak 399 dolarová grafika stojí 12 tisíc korun místo aby stála 10 700 korun. Takže tento aspekt bude naši radost trochu kazit. Výrobci grafik se nicméně dostávají do svízelnější situace, kdy objektivně vyšší výrobní i přepravní náklady nemohou promítnout do cen stávajících i nových produktů v takové míře, jak by potřebovali. Každopádně situace, jaká je, se s ohledem na stav věcí ve světě pravděpodobně nějakou dobu udrží …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-28 16:36:23
avatar
Uvažoval jsem že koupím od kamaráda 3090(non-Ti) asi za 23. Jako žere to, ale je to první karta od Nvidie která má dost paměti a dá se na tom hrát třeba Cyberpunk s RTX on. Svou 6800 prodám za cca 12 tisíc,co jsem se díval větší.cenu to nemá. Jako nové karty bych dnes vůbec nekupoval, ale ty bazarovky za ty peníze jsou ok
BTW refresh série RX6x50 je jen přetaktovaný odpad
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-28 18:02:34
avatar
no jestli je 6x50 odpad tak co jsou RTX 3000, které jsou při podobném výkonu dražší a žerou ještě více ...

RX 6x50 je prostě drobné vylepšení stávajících karet za víceméně stejnou cenu ... navíc jde o vylepšení z nutnosti, neboť výrobci GDDR6 přešly ve větším na GDDR6 18Gbps místo dosavadních základních 16Gbps. A nemůžeš jen vyměnit paměti na kartě a nechat název, musíš to označit jasně jako nový produkt ...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-28 22:09:51
avatar
zase mi tradičně podsouváš něco co jsem neřekl(chválu na RTX3000). Už mě to začíná nudit, nechceš si dát na to raději led? Nicméně ti odpovím:
Citace:
no jestli je 6x50 odpad tak co jsou RTX 3000, které jsou při podobném výkonu dražší a žerou ještě více

RTX3000 jsou odpad. RX6x50 jsou také odpad. RX6x00 nejsou odpad. Co teď, myslím že tvé černobílé vidění je nyní úplně v pr..li
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hezka ukazka manipulace 2022-08-29 06:28:07

Hezka ukazka manipulace. Vypustim do sveta jednostranne, velmi negativni hodnoceni produktu nejakeho vyrobce. A kdyz mne nekdo upozorni, ze jsem (samozrejme jen nahodou) zapomnel zminit ve stejnem duchu i drazsi a horsi produkty konkurence, tak ho obvinim z toho, ze mi neco podsouva.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-29 08:39:44
avatar
jsi vedle samozřejmě. Ve svých názorech jsem narozdíl od zdejší většiny naprosto konzistentní. To, že celá RTX série je jen předražený žravý shit mluvím ve svých příspěvcích dokola už několik let. Tudíž nemám potřebu tuto jasnou věc psát každému joudovi opakovaně. Kdybys tu chodil pravidelně, tak bys zdejší diskutující znal lépe. To je problém ale tvůj, nikoliv můj. Navíc jsem svůj názor na RTX napsal, když mě zas bylo podsouváno, takže nechápu co po mě ještě chceš. Dej si na to led
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-29 16:58:44

Jop. Názory na výkon za cenu spotřeby tu Machina prezentuje celkem často. A proto jeho názor na xx5x řadu zcela chápu a byl V KONTEXTU všech jeho předchozích komentářů zcela zřejmý. Všichni, kdo do toho tahají nvidii jsou popudliví amd fanboys, co jsou připraveni nastartovat při náznaku jakékoliv zaminky.
Chlapci, styďte se :-)

// edit: fans->fanboys
Já jsem fanoušek amd, ale to neznamená, že vše od nich beru zcela nekriticky a nehledám každou záminku hanět konkurenci. Zato Boys z každého týmu, to je jiná pohádka.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-31 14:38:41
avatar
děkuji, já jsem v podstatě taky amd fanboy, o to víc je ale kritizuju, protože chci, aby dělali věci naprosto perfektně,zvláště když vidím, že jsou od toho kousek. Navíc by člověk měl být vždy kritický, aby si udržel objektivní úsudek. Jak píšeš, některým stačí málo, vychválíš 99% oroduktů jejich oblíbené značky a 1% zkritizuješ a už patříš k "těm druhým"
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-28 18:30:52

On ještě někdo doteď nedohrál Cyberpunk?
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-28 20:31:03
avatar
Např. já. A úplně ho vynechám, protože mě tento typ her absolutně nezajímá . Mnohem raději Witchera 3 s datadisky v HD. Těším se na remaster a pak na Witcher 4.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-28 21:03:35
avatar
Jo taky se těším na remaster Witchera 3. Původní verzi jsem nestihl dohrát, tak si to dám od začátku až s vylepšenou grafikou, snad to bude stát za to!
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-29 06:26:48
avatar
Já to dohrál asi 2x. DLC Wine and Blood bylo fantastické. Asi nejlepší "datadisk", co jsem kdy hrál.
Graficky je to pořád moc pěkné a aspoň to jede naprosto bez problémů i na starších strojích. No a samozřejmě díky modderům se to dá hrát s HD texturami už dávno, ale jsem zvědavý na ofiko HD. To si pak dám taky znovu od začátku.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-29 16:20:53
avatar
Jenom dvakrat? Ja si to davam v dobe sucha cca jednou rocne...za tech sedm let to bude tedy zrejme uz sedmkrat
Cyberpunk prostredi a to podani je mi taky pomerne vzdalene, ale hru radim i s temi vsemi svymi nedostatky porad mezi ty lepsi kusy...me to bavilo, az tolik kritiky co to schytalo si to imho nezaslouzilo. Je to sice obsahove polovicni co W3 a grafiku osobne radim mezi o poznani horsi, i nez u "stareho" zaklinace, ale v porovnani s dnesnimi generickymi triackovymi tituly to v sobe nejake kouzlo ma...jen skoda toho promarneneho potencialu
Uprimne se ale hodne desim, co nakonec vyleze z pokracovani zaklinace. CDP porad radim o neco vyse nez ostatni vydavatelske molochy, jenom z principu od tech obrich vydavatelu nejak nedokazu cekat zadny ten opravdu vyjimecny titul
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-28 23:08:42
avatar
jsem na tom stejně, jako Cyberpunk mě vůbec neoslovil.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-28 21:01:32
avatar
Představ si, že jo! V době vydání CP2077 navíc začala grafická krize a teprve teď jsou karty za relativně normální ceny. A někteří dali refund, kvůli stavu v jakým byla hra včetně mě. Takže, až půjde koupit nějaká RX 7000 karta, dám tomu konečně šanci.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-28 22:36:54
avatar
Citace:
On ještě někdo doteď nedohrál Cyberpunk?

Ne, můj čas je drahý na to abych hrál rozbité hry s kompromisy v grafice (RTX na max) a platil za to břídilům ještě extra cenu. Ale to nepochopíš, protože jsi nejspíše typická "módní" oběť
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-29 11:14:38
avatar
Mnoo měl jsem to asi tak 10 min spuštěný, ale jinak jsem nehrál a ani mě to nějak nebere CyberPunk 2077, nevím co na tom každý vidí. Raději si zahraji OTTD nebo C&C, RedAlerta v mulťáku a přijde mi to zábavnější než celý CyberPunk. Mnohem lepší a s lepším příběhem mi přijde Become Human, ale to je možná už trošku interaktivní film, každopádně luxusně udělaná hra. Spíš jsem ten CyberPunk 2077 pustil jen kvůli RTX a kochání se, ale jak říkám nijak mě to příběhově neohromilo.
Jerrow [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-29 13:22:03
avatar
Asi tak. Vydržel jsem to hrát asi 2 hodiny, ale že bych se nějak tou grafikou kochal, se říct nedá (vzhledem k tomu hypu a náročnosti).
Sci-fi rpg hry mám rád, ale tohle mi prostě nesedlo, radši jsem si znovu projel komplet Mass Effect, to má alespoň nějaký trošku originální děj. CP2077 má zajímavý editor postavy, ale vymazlená postava pak ve hře vypadá úplně jinak, což jsem nedokázal zkousnout. Z mého pohledu průměrná hra s průměrným gameplayem plná chyb. A pro rýpaly - hrál jsem to v QHD na max nastavení s drobnými ústupky...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-31 14:41:31
avatar
obávám se že dopadnu stejně. Poslední co jsem vydržel hrát nějakou delší dobu byl remake původního C&C a pak remastrované Diablo2. Jsem už asi starý
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-28 20:34:13
avatar
Na RX 6x50 sérii se dívám podobně. Sice lepší paměti, ale v podstatě pak už jen o malinko přetaktované, zato za vyšší ceny a s vyšší TBP. Ne, děkuji. Ale jako odpad bych to neoznačoval.
Já jsem zvědavý na ty slevy. Velmi rád bych konečně viděl Sapphire Nitro+ RX 6700 XT za cenu kolem 10tis., případně pak RX 6700 třeba za 8K. S výkonem na fullHD, dostatkem paměti na vyšší textury a celkem ještě solidní žravostí jsou to podle mě nejlepší karty současné generace.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-28 22:56:30
avatar
ano pochopils, děkuji. Já bych to za odpad označil, protože "normální" ne50ková série prostě byla/je lepší. Tobě to vysvětlím detailně, protože jsi schopen naslouchat, s ostatními bych se neobtěžoval: mezi 6750 a 6950 zeje tak obrovská výkonnostní mezera, že už to nemůže být více do-očí-bijící, že AMD šlo s 50kovou řadou jen a pouze o to, prodávat libovolný svůj čip (Navi21,22) už jen s co největší marží, přestože 50ková série úplně kašle na to, jak velké výkonnostní mezery mezi kartami v nové "řadě" jsou. Původní ne50ková řada taková nebyla a dostali jsme hned 3 karty na nejvyšším Navi21 (6800/6800XT/6900XT) nádherně odškálované spotřebou a výkonem.
A kdyby to nestačilo, stačí se podívat na 6750XT - má vyšší spotřebu a přitom nižší výkon než 6800! Tak "skvělá" je.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-29 12:26:27

Mě se třeba xx50 řada líbí. Koukám na to z pohledu uživatele gtx 1660s, kde jsou paměti gddr6 a tudíž už pro ten pocit mám sice zastaralou grafiku, ale používá 6gen pamětí. Co na tom, že existují lepší modely. V první řadě je cena a pokud je mi nabídnuta grafika s rychlejšími pamětmi, nekoukám na efektivnost vůči high endu, ale vemu to nejvýkonější v té cenové relaci.
Pokud bych posuzoval řadu grafik jen podle efektivity, tak souhlas RX 6800 by měl asi každý Jenže ne každý utratí tolik za grafiku a spokojí se s nižší řadou. O odpadu lze hovořit pouze ve spojitosti s komunálními službami
A jak tu už někdo psal, stačí poměřit karty s konkurencí a o shit nejde ani v jednom případě. Stále jsou použity nejmodernější technologie v tomto odvětví a ani 1 společnost není technologický odpadlík. Jen se ta efektivita proměňuje podle toho, jaké parametry ta která grafika nese. V poměru konkurence jsou karty celkem vyrovnané a nabízí slušný výkon i v nižší třídové relaci.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-31 14:54:04
avatar
proto jsem uvedl zdejší diskuzi řečí o bazarovkách, kterých je teď na trhu přehršel ze zrušených minerů a jsou natolik levné, že nové nemá cenu kupovat.
Viz rtx3090, tak žravou a drahou kartu nych si normálně nekoupil ale mohl jsem ji mít za 23tis. a to už jiná. Narozdíl od všech jiných karet Nvidia má tahle dostatek VRAM (16GB považuji za dnešní rozumnou velikost) a ten Cyberpunk s fullRT utáhne (narozdíl od 6950XT). Prostě to je fakt a nebudu tvrdit že není, jen protože mám raději AMD.
Stejně tak 6750X za svou cenu je to blbá karta. Podívej za 12tis ti klidně prodám svou 6800 ze svého herního PC na které se nikdy netěžilo. Získáš tak za své peníze víc výkonu při menší spotřebě. Dívej když už nakupuješ teď, tak ta nová 6750XT stejně nemá žádnou budoucnost s novou generací za dveřmi. U výkonnější bazarovky ti ale nemusí být líto, až vyjde nová generace. Prostě nakoupil jsi za dobrou cenu, cena/výkon/spotřeba bude stále "dobrá" i po vydání RDNA3, zatámco u té 6750XT už to prostě bude hodně špatné
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-28 19:52:22

Ja som kupil RX6700 za 400€ cca necelých 10 000Kč, lebo som sa bal, či nahodou Taiwan nevihlasi samostatnosť = vojna USA vz Čina na Taiwane. To by znamenalo žiadne čipi od taiwanu a ceny by vyleteli do neba, lebo Samsung ma 3x menšie vyrobne kapacity a ani Intel tovarne so svojim 10-14nm procesom niesu boh vie čo.
To by znamenalo 2 roky s nedostatkom čipov, Samsung planuje zvyšiť vyrobu 3 nasobne do konca 2024, a aj USA tie EUVL stroje čo dostal Intel skôr ako v 2024 nerozbehne, proste boli by sme totalne v prdeli.
Tak že čakať či nečakať s nakupom je to celkom risk.
Len voja USA vz Rusko na Ukrajine čo urobila s našou ekonomikou a to Rusko je 150mil štat a prakticky nič nevyraba, len predava nerastne suroviny, vojna USA vz Čina na Taiwane je na spadnutie a celkom dosť veci ma na sebe mlade in China či Taiwan...
Osobne som dosť nervozny s USA či zase niečo nevytreli, nejaky Majdan na Taiwane a to by bol iny pruser, oproti tomu Ukrajina by bola hadka deti na pieskovisku.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-28 20:05:16

V Číně teď mají celkem vážnou hypoteční krizi, co může stáhnout celou její ekonomiku dolů...myslím, že válka do toho by byla teď pro Čínu celkem průser...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-28 22:44:58
avatar
...mám velký strach z toho, aby naopak válka nebyla právě že čínským řešením toho, jak se zbavit odpovědnosti za vlastnoručně zpackanou ekonomiku. Vidíme čím krmí ruská propaganda. Proč by za podělanou ekonomiku číny "nemohl" vlastně západ? Blbů co tomu uvěří se najde dost. A protože je válka a musí se zbrojit tak je snad jakože jasné, že své vklady za nedostavěné nemovitosti číňan nedostane a navíc v době války kdy se musí vyrábět zbraně a vším šetřit by snaha získat své peníze z5 mohla být vyhodnocena jako ne-kolektivistická snaha myslet na sebe namísto "důležitějších" potřeb strany a lidu, tedy jako vlastizrada. Takže pozor soudruzi, kteří byste v takové situaci snad chtěli své peníze z5
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-28 22:09:36
avatar
Jedine čoho sa treba báť je Rusko a Čína. Tieto krajiny vedu diktátorské režimy a ich morálne zábrany sú nižšie ako ľudí v amerike.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-29 08:46:01
avatar
S těmi morálními zábranami máš možná pravdu, ale zase hloupost a naivita politiků v USA se i hvězd dotýká, takže důvod se bát tu rozhodně je.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-29 10:26:55
avatar
Sú rôzne príklady naivity. Napríklad naivita EU politikov v prístupe k energetike. Kde sa dala jadrová energia na druhu koľaj a namiesto nej sme sa spoliehali na dodávky uhlia a plynu z Ruska. 30 rokov po revolúcii a Slovensko berie 95% plynu a ropy z Ruska?! Rovnako naivní sú teraz ľudia, ktori si myslia, že ak by sme nepodporili Ukrajinu a neuplatnili sankcie voči Rusku, tak by bolo všetko v poriadku. V skutočnosti by nám takýto prístup vyriešil naše problémy len dočasne a vytvoril by oveľa väčší problém. Jedina moznost ako z tohoto von, je vytvoriť podmienky v dôsledku ktorých už Rusku nebude dávať zmysel ďalej pokračovať. A zial toto bude niečo stat.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-29 11:08:36
avatar
Pěkně řečeno, jen jak to předat těm tupým hlavám co si myslí, že Rusko je nejlepší
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-29 20:17:08
avatar
Asi jsem měl napsat "západních politiků" namísto "politiků v USA". Souhlasím, že ti EU politici nejsou o nic lepší, než ti Američtí.
Skáčou podle kdejaké lobby, případně se nechají svést na zcestí sluníčkáři a normální člověk si jen klepe na čelo nebo se chytá za hlavu, když vidí, co předvádí...
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-30 00:17:03

proc tenhle russkej trotl uz neni davno zabanovanej a furt tu pise ty jeho sracky?
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-30 14:23:56

On je čobol. To je jejich národní mentální porucha, lézt na české weby a svinit to tady ruskou propagandou. Je dobře, že jsme ty exoty nechali žít ve svém vlastním státu. Ale taky se divím, že to tady DD toleruje. Na idnesu se proti nim ozývá a na jeho vlastním webu jim nechává prostor. Nechápu.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-29 11:06:12
avatar
Dokavaď bude 3070 sloužit tak si jí moc rád nechám v nejhorším hodím detaily na high z ultra Myslím, že 4 a 7 generace grafik jak od NVIDIA tak AMD mne minou
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-08-29 15:41:44

Jenom ať to těm vydřiduchům zůstane na skladech... Nekupujte nejlépe nic, pokud nemusíte, zaslouží si to
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - slevy? 2022-09-06 10:06:58

Jelikož jsem koupil kartu v květnu, tak jsem nějak vypustil sledování cen. Po přečtení článku jsem schválně rychle projel heureku a jako teda nic moc. Ceny AMD stejné jako v květnu, u některých modelů i malinko vyšší. Jediné co zlevnilo jsou nVidia karty, a to zhruba na úroveň modelů AMD.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 455x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 298x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 860x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1159x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1477x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1320x
Komentářů: 6