Situace s grafickými kartami je katastrofální – v obchodech není skoro nic. Chystají speciální karty Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 06 June 2017
altVýrobci grafik hlásí vyprodáno! Těžaři měň skupují všechno, na hráče moc nezbývá. Řešení nutné!

 

 

 

Všechny Radeon RX 580 a RX 570 jsou beznadějně vyprodané, o těch „pár“ (statisíce) grafik, které se náhodou dostanou občas do běžných maloobchodů po celém světě, se hráči doslova perou a nestačí. Už je úplně jedno o jakou edici, hlavně že vůbec nějaký RADEON RX 570/580 urvou. Velká část grafik se ale do obchodů vůbec od výrobců nedostane, rovnou je po stovkách skupují těžaři měn. Výrobci grafik Radeon hlásí totálně vybíleno, prodali už v podstatě i co teprve vyrábí a ani to nestačí, protože prostě není dost GPU a navýšení výroby se projeví až za několik týdnů.

Pro hráče i stavitele PC sestav však začíná být problém sehnat vůbec nějakou grafiku v některých cenových kategoriích. Poté, co nestačí pro hráče i těžaře supervýhodné AMD Radeon RX 500 grafiky, vrhli se všichni logicky na GTX karty, které jsou sice podstatně méně výhodné na těžbu a také méně výhodné pro hráče. Ale když už nic jiného není, tak si nemůžete moc vybírat. A výrobci grafik GTX hlásí vyprodané některé edice už také. Ceny karet navíc podle toho stoupají. O GTX 1060 není až tak velký zájem, kvůli nízkému výkonu, ale GTX 1070 a GTX 1080? Začínají být silně nedostatkovým zbožím, což v situaci, kdy AMD nevydalo ještě konkurenta a na trhu tak není nic co by je nahradilo, problém ještě prohlubuje. Těžaři začínají skupovat i drahé GTX 1080Ti. Výrobci grafik si mnou ruce, obvykle polomrtvé Q2 bude mít letos zcela jiné výsledky. Bohužel pro trh, pokud jde o objem prodejů grafik, AMD kvůli nedostatečné výrobě GPU opět nevyužije příležitost, která se mu nabízí. Přesto že má pro těžbu výrazně lepší, a pro těžaře i hráče výhodnější karty než NVIDIA, vyrábí jich stále méně než NVIDIA a ta se tak logicky nemusí ani snažit nabídnout něco lepšího či za lepší cenu. Takhle se k nějakému pořádně fungujícímu konkurenčnímu prostředí hned tak nedopracujeme … :/.  

Každopádně pro výrobce grafik i AMD s NVIDIA, je sice velká poptávka po GPU, způsobená především rekordními a ničím nepodloženými hodnotami digitálních měn, skvělá zpráva, na stranu druhou se jim nelíbí, jak jsou na situaci biti jejich tradiční dlouhodobí zákazníci, tedy hráči i výrobci běžných PC. AMD s NV tak chystají speciální edice grafik, určené přímo a jen pro těžaře.

Karty mají mít upravené specifikace tak, aby byly co nejefektivnější pro těžbu měň. Údajně by mohlo jít o karty s nepovedenými čipy, které se jinak na již uvedené grafické modely nedávají, ale jsou funkční dostatečně, aby to za určitou výhodnou cenu bylo zajímavé. NVIDIA chce údajně grafiku na bázi GTX 1060 upravit tak, aby nešla vůbec použít na hraní her, jen na tu těžbu, nebude mít ani část výbavy. Současně na kartu dá jen 90 dní záruku (dá se to vůbec prodávat v EU legálně?) ale vynahradí to nižší cenou. AMD prý plánuje taktéž podobně upravené POLARIS karty. Fakticky to tak ani nemusí být grafické karty, ale jen výpočetní karty.  

Nicméně otázkou, která všechny trápí, jak dlouho nepředvídatelný boom digitálních měn potrvá. Pokud to zase padne, tak hrozí, že bazary zaplaví použité grafiky všech tříd a kategorií obou značek GPU, a to výrazně ublíží prodejům všech nových karet v dalších kvartálech, kdy tak výrobci navýšenou výrobu najednou nebudou mít komu prodat. To je jedna z věcí, která výrobce velmi trápí, i proto by rádi, kdyby běžné karty těžaři měň nepoužívali a chystají pro ně ty upravené, jinak pro hraní her nepoužitelné. Jenže než ty dorazí, škody už mohou vzniknout.

A škody už vznikly běžných uživatelům, kteří si zrovna staví nadšeně nový PC, když už máme ty procesory a platformy, jenže najednou nejsou grafiky. Bohužel situace je špatná a špatná zůstane. Dokud bude boom měn trvat, tak poptávka bude převyšovat nabídku. AMD s NV sice upravují objednávky GPU, ale než ty se ve zvýšeném množství dostanou k výrobcům karet, bude to trvat týdny a měsíce. Nejde to prostě tak rychle. Kéž bych měl lepší zprávy. Pokud náhodou zájem a hodnota kryptoměn v následujících dnes a týdnech nepadne, tak máme smůlu a nezbývá než se obrnit trpělivostí při nákupech a čekat v seznamech. Dodávky karet chodí pořád, ale je jich prostě málo. Nicméně pokud máte nějaký Radeon RX 400 po ruce a chcete ho výhodně prodat, tak už se na bazarech prodávají za víc, než za co jste ho kupovali … :).

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 02:25:17

Urcite to ma pro amd i negativa ale co si budem povidat spis se jim to hodi.Kdyby amd opravdu chtelo tak da zakaz na prodej vice kusu u jednoho zakaznika.Nicmene nedivim se bejt amd taky si mnu ruce a kapsy.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 10:02:12

Problém AMD je, že těch karet s jejich čipy se vyrábí velmi málo oproti produkci Nvidie. Nakonec tak hráči skončí u Nvidie a je velká šance, že tam již zůstanou i do budoucna. Což AMD stíží pozici u vývojářů her, protože ti se nebudou zaobírat optimalizací pro karty, na kterých se nehraje, ale těží kryptoměny.
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-08 07:19:33
avatar
A jak? Amd dodava chipy vyrobcum karet, ti to prodavaji distributorum a ti to dodavaji do maloobchodu, kteri to dodavaji zakaznikovi. Maloobchodni prodejce chce prodat co nejvic, mnohdy nvic tezi sam.
990 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 06:58:56

Ano, teď si možná AMD mne ruce, díky několika těžařům, kteří jejich grafiky skupují po stovkách. Jenže většina těch ostatních, běžných hráčů, přechází ke konkurenci a své RX-400 prodají za vyšší cenu, než koupili. Takže z dlouhodobého pohledu to pro AMD není dobrá zpráva.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 08:38:43

K jaké konkurenci? 1070 a výš už mizí také, 1060 6GB půjde za nimi. Jedině pro těžbu nebhodná 1060 3GB.
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 10:35:18

Tak si omrkni pár obchodů. Zatímco RX 570/580 prakticky nejsou v žádné edici, tak GTX 1060 6GB jsou ve většině edic normálně skladem a dostupné.
Takže ten kdo teď potřebuje GK s výkonem zhruba pro FullHD a nemá chuť/možnost čekat, tak místo u AMD skončí u nVidia.
No a GTX1070/1080 jsou taky většinou skladem (a už skoro rok na trhu), takže kdo chce něco výkonějšího, tak zatím nemá jinou možnost než jít do těchto karet. Konkurence se objeví snad za měsíc, ale je otázka jak to bude s dostupností.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 11:00:11

jfb má absolutní pravdu. GTX1060/1070 už jsou u vendorů nedostupné. To co je na skladech cz maloobchodů, je to poslední, co se dá koupit. Někteří šílenci budou brát i 1080 na mining. A to berte lidi v potaz, že náš trh rozhodně nemá prioritu, takže vendoři budou zásobovat dřív jiné země. Grafiky nebudou a to asi celkem dost dlouho. Kdo váhá s nákupem a koupit potřebuje, přestal bych váhat (ba i řešit zda AMD nebo Nvidia) a běžel pro to, co je.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 12:21:10

Ale to já naprosto nepopírám. Jde jen o to, že ten stav nebude trvat dlouho a nebude kromě 1060 3 GB na trhu nic.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 13:44:47

No oni mineři už jsou zoufalí tak, že chtějí i ty 3GB, takovej blázinec jsem na trhu s GK dlouho neviděl
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Osobní zkušenost? 2017-06-07 19:04:35

U ETH dává RX580 s mod biosem hashrate 28-29. Jedna z výroby přetaktovana EVGA GTX 1060 SC 3GB se mi valela doma. Tak jsem ji otestoval na vlastní kůži. Bez jakýchkoli úprav jede hashrate 20. A to není málo, pořád dle kalkulací ve slušném profitu. Už jsem tu několikrát psal, že na hry sice kvůli velikostem textur nic moc, ale na některé výpočty a video je tahle mnohokrát poplivaná karta ideální. Hlavně kvůli vysokým frekvencím jádra, čímž dohání ořezané jádro. Takže se možná dočkáme i lehkého nedostatku této karty.
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 22:55:27

Neviem ako ty ale ja s mojou 1060 3GB som nechal tyzden pustený pc s power limitom nastaveným ...karta ide na 1700mhz a za ten týžden mi vytažila 25 dolárov , náklady na elektriku mizivé tak netrep hlúposti ....samozrejme že som si objednal aj 580 rovno 3 kúsky pichnem k ryzenu ale kedy dojdu? .....písali mi že až za mesiac ...
Boris_the_BLADE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dostupnost 2017-06-07 07:13:27

Jelikož v průběhu tohoto roku jsem kupoval několik 1070 a 1080 a teď se podívám na czc.cz tak musím říct, že dostupnost je stále stejná. Mnoho modelů na objědnávku s dostupností do týdne. Pár modelů skladem a jen některé s neznámou dostupností.

Karty pro těžaře: Ano lze použít karty s defektním jádrem na těžbu stačí i karta, která není schopna zobrazovat stačí její výpočetní část. Měl jsem dříve takové 2kusy 5770. Nemyslím si , ale že se toto někdy dostane oficiálně do výroby, možná nějaké čínské edice.

Nepodložení měn? No autoru uniká jedna zásadní pointa a to je rychlost, bezpečnost a cena obchodování těchto měn, pokud chci převést větší množství peněz na druhý konec světa, tak na bankovní systém mohu zapomenout rovnou protože tam žádné transakční potvrzování nefunguje a o rychlosti se hovořit taky nedá. Různé internetové peněženky mají zase různá finanční omezení a levné taky zrovna nejsou. Jediná možnost je Paypal tam však opět je potřeba spousta ověření a hlavně cena za vysoké převody je opravdu vysoká 7%-10%.

Tohle krásně zvládne crypto. Rychlost paypalu, zabezpečení a spolehlivost.

No a k samotné ceně, tu jako u všeho určuje poptávka a ta jak je vidět je obrovská. Kdo tohle do dnes nepochopil tomu je opravdu souzeno chodit 16 hodin do práce za 15 hrubého, protože jinde uplatnění nenajde.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 11:21:54

Ne, dostupnost není stále stejná a poznáte to během pár týdnů, možná už ten příští. 1060/1070 zmízí úplně. 1080 vydrží o něco déle, jsou na mining drahé, ale nakonec těžařům stejně nic jiného nezbyde.
Boris_the_BLADE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 12:48:58

No tak to je super Nechceš AMP extreme Zotac 1070 ? rok starou, netěžila jen renderovala
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 13:34:56

Nechci, mám 1070 od Palitu a brzy bude příhodná situace jí střelit, protože nic nebude a vyměním ji za 1080Ti Ale dík za nabídku.
Boris_the_BLADE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 13:38:01

No já mám ted aktuáně 3x 1080 EVGA Tak je mě ta 1070 tak nějak k ničemu
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 13:45:53

Dej jí za pár týdnů na aukro, možná ji prodáš za pořizovací hodnotu.
NěkdoTady [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 08:01:20

Videl bych to na uvedeni nejakych "grafaren" jen s jednou linkou PCI-e, pametmi s nizsim taktem, ale lepsi latenci - na tezbu to staci (diky latenci mohou byt i vyhodnejsi) a v pocitacich byva tech slotu dost.
Vyuziti vadnych cipu je dalsi moznosti, prece jen muze byt bug nekde, kde to tezbe vadit nemusi, pripadne se snizi takty, kdy to fungova bude (tezari si hraji s upravou napajeni, takty atd. dost, efektivita se tim da zvysit i o desitky procent).
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 08:48:36

Jo desky na těžbu mají 13 slotů, z toho 12 1x Pcie.
Shade4d [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 21:23:40
avatar
Nemají 13, všichni těží na 6 (99,9%), maximálně s rozbočkou na 7-8. S 13 sloty vyšla až nyní jedna deska která se snad do měsíce dostane na trh. (a serverové řešení opravdu nikdo nepoužívá :-)
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 08:31:24
avatar
Sice nevím, jak ty digitální měny fungují, ale nedivil bych se kdyby to bylo jako se zlatem - jakmile to začnou lidi hromadit ve velkém, tak srazí kurz.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 08:46:57

Ano, to se bude dít určitě, ale dlouhodobě to bude stoupat. I to zlato je relativně vysoko a půjde dlouhodobě nahoru.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 08:48:20
avatar
Jsem jediný nebo i někomu jinému připadá těžení bitcoinů, jako kdyby si lidé sami tiskli dolary, eura,... a ostatní tyto peníze normálně přijímali?
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 10:15:07

Ano, konečně se dostáváme zpět do zdravé společnosti, před rok 1911.
CCblue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 12:33:07

Ne, je to těžba jako se těžilo zlato. Je to komodita, která v nějakém množství někde volně leží, ale musí se vynaložit určité úsilí, aby se k ní člověk dostal.
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-08 07:15:59
avatar
Tezeni je potreba na 2 veci, pres minery se overuji vsechny transakce a kvuli emitovani nove meny, ktere je naprosto transparentne matematicky dano. Me to prijde mnohem lepsi, nez kdyz o emitovani meny rozhoduje nejakej strejda nahore, co se rozhodne vytisknout dalsi penize aby zalatal diru v nepovedenem rozpoctu.
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 08:50:48
avatar
Už ani u zelenýho kondoma není skladem vůbec žádný Radeon, ani 570, ani 580, a staré už zmizely z nabídky... Tak to už je krize fakt globální. Vzpomínám si jak před časem psali o nedostatku Ryzenů a u nás byli v každém druhém obchodě. Jen ať to vydrží, alespoň RX470 dobře prodám až přijde VEGA. Jen aby se kryptonenažranci nevrhli i na ní...
Boris_the_BLADE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kdo si počká ten se dočká. 2017-06-07 09:43:57

No potom ti za pár měsíců jednu Vegu z těch 30 kusů z předobjednávky prodám .
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 10:02:29

Pokud takto mizí karty s čipy Polaris, tak se po kartách založených na čipu Vega doslova zapráší, pokud nabídne lepší poměr hashrate versus spotřeba jak Polaris. Zvlášť pokud jich AMD pustí na trh zase tak málo.
Boris_the_BLADE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 10:04:37

Jeej vdiť ty karty z prvních xx seríí jsou už teď prodané. Jednak pro OEM výrobce a zbytek těžařům. Nepočítejte s tím, že se běžným způsobem (nákup v obchodě) do konce roku k nějaké Vega kartě dostanete. Bez šance. Jo leda možná s nějakou objednávkou kolem 1000 kusů
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 09:56:27

AMD má hrozně malou výrobní kapacitu čipů pro RX 570/580. I když karty nejsou na skladě, jsou okamžitě vykoupeny, tak Nvidii stejně stoupl podíl na trhu dedikovaných grafik.
Tedy AMD očividně není schopno vyrobit tolik čipů pro karty, kolik by bylo potřeba nebo kolik jich vyrobí Nvidia. Pak to samozřejmě nepadá jen na hlavy minerů. AMD na situaci mohlo vydělat, bohužel neumí využít ani šanci, která jim spadla přímo do klína. Tohle není o marketingu, tohle je o naprosté neschopnosti vedení.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 10:18:00

To je o nedostatku peněz, zvýšit výrobu nekze jen tak, lusknutím prstů, jediná šance je zaplatit mnohem víc TSMC, Samsungu a GF za kapacity než nVidia a další výrobci, a na to prostě nemají. Prakticky všichni výrobci čipů jedou na full...
Vojtaci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 11:05:30

Ony výrobní kapacity bohužel nerostou na stromech a získat je (zejména narychlo) není jen tak...
AMD na tom stejně vydělá, protože co se vyrobí, to se okamžitě prodá a čipy AMD nejsou drahé na výrobu, tak na nich bude mít slušnou marži.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 12:03:50
avatar
Já bych tu těžbu zakázal a basta
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 15:19:11
avatar
A já bych rovnou zakázal všechny peníze :-)
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 16:36:04
avatar
To by bylo úplně nejlepší
Bohužel lidstvo na to v současné době fakt nemá. Možná tak ve 24. století dle Star Treku
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-08 08:49:44

Tam už je to o zlatem řaženém latiniu
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-09 09:02:59
avatar
Jo, ale ne u lidí ;-) Ti peníze zrušili, už se nehonili za hrabáním majetku, bohatství.
V ST tuto roli převzali Ferengové.
Lausien [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mining 2017-06-07 13:14:40
avatar
Ech, je smutné že karty nejsou. Bohužel absolutně nechápu princip těžení nechápu, k čemu někomu je 50 kusů grafik, to má doma 50 kompů, které běží 24/7 a něco počítají? a na tom se dá vydělat, když započítám elektřinu, atd..?
maiob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 13:22:09

pricip miningu je v tom ze mas zapojenych 4 - 6 na jednu MB cize doma mas tak 10 rigo-ov a rig bezi 24/7 a nieco sa na tom vraj da vyrobit ale az to raz praskne to karty budu za odvoz ...okrem toho ze minies na elektriku nieco vytazis a este mas aj teplovzdusne kurenie
Lausien [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 13:47:38
avatar
Jak můžu zapojit 4 - 6 grafik do jedné desky, když má dejme tomu 2 - 3 PCIE sloty? A co to sakra musim mít za skříň, aby se to tam vešlo?
Tedy kolik je cca investice do miningového domácího centra? A kolik to může cca měsíčně, po odečtení nákladů elektřiny, vydělat?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 13:51:20
avatar
jsou desky i s více PCIe porty .....

Všechny farmy jedou v regálech, tedy deska leží na polici a do ní jsou zasazeny karty a pod tím je zdroj který to napájí, žádné skříně se nepoužívají.

při současných cenách měn to právě vydělává hodně (tedy pokud ty měny prodáváš) ...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 17:19:49
avatar
Dnes jsem viděl i redukce M.2 na pciex4, takže nejste omezeni jen na sloty na desce.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 14:36:09

Např. Asrock dělá speciální desku, kam lze narvat 13 karet.
Shade4d [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 21:26:03
avatar
Je to první vlaštovka, teprve byla představena, na testování dojde až tak za 2-3 týdny.
maiob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 13:16:41

nikdy som sa o to nezaujimal ale stale sa to v suvislosti s AMD RX kartami riesi ... to ten mining je u nas tak popularny alebo je to popularne v zahranici a pre nas ako mensi trh pride tych kariet ozaj len minimum
Boris_the_BLADE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 13:28:44

Popularita je celosvětová, nicméně v ČR je z historického hlediska komunita opravdu velká a aktivní. V čr také vznikl tehdy vůbec celosvětově první těžební pool.

Ralita je taková, že dodavatelé pro daný stát mají už tolik již uhrazených předobědnávek, že 90% karet jde ihned k jejich majitelům. Těch 10% jde do distribuce mezi E-shopy, které je samozřejmě použijí na pokrití již "objednaných/prodaných" karet. Takže šance, že se nějaká objeví "skladem" je mizivá. A u Vegy je situace ještě horší, protože dodávky budou menší, a již zaplacených karet je opravdu obrovské množství. Proto nevidím reálně, že by se na normální lidi dostalo do vánoc. Navíc cena ETH by se musela propadnout tak o 400% aby se to přestalo vyplácet. Takže nedá se očekávat, že by se ty karty brzo vrátily do oběhu.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 14:12:25
avatar
Nestraš, on je jakýkoliv pád reálný (zvýšená obtížnost, nějaký problém s důvěrou atd.), takže Vega může být dostupná. Ostatním musí stačit RX 560, aspoň ušetří. Škoda, že výpočty nejdou efektivně přes CPU. Threadripper by měl odbyt jistý.
Shade4d [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 21:28:09
avatar
I když vynechám cryptoměnu, tak unikla informace že v první várce pro celý svět bude cca 16 000 GPu Vega a ty jsou dávno rozebrány. Takže ten termín na vánoce vidím reálně tak jako tak :-D
Boris_the_BLADE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 21:44:21

No on je problém, že ty várky jsou rozebrány ve skutečnosti už asi celkem 3 Tohle je bussines založenej na prvenství nového HW , protože s výkonem roste složitost, takže kdo má jako první vydělá nejvíce. Ty karty už jsou teď zaplacené. I když je dodají až za třeba měsíc.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-08 08:56:27
avatar
No to je uplne super toto
Nazor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kryptoměny 2017-06-07 13:32:16

Cena kryptoměn a to jsme teprve na začátku. Jinak Bitcoin se opravdu nevyplatí těžit přes GPU. Ta doba je dávno pryč.

https://coinmarketcap.com/
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-09 09:44:26
avatar
Bitcoin je relativně stabilní, těžařů je hodně, ostatní kryptoměny jsou mnohem riskantnější, ale potenciálně mnohem výnosnější.
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 15:14:00

Když si čtu článek a koukám, jak se v internetových obchodech objevuje u grafických karet nápis není skladem napříč RX 580/570 a GTX 1060/1070 a výše. Říkám si, to je jak z nějakého šíleného snu, který nemůže být realitou. Ale ne a ne se vzbudit. Lidem co měli slabé PC a slabou grafickou kartu jsou jedinou nadějí grafické karty 28nm generace. Pokud tedy i ty nakonec nevezmou těžaři útokem. A to jsem si říkal, že bych si za 2-3 měsíce koupil něco na úrovni výkonu GTX 1070. Abych už objednával.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 15:21:38
avatar
Pokud by horečka trvala, tak snad navýší výrobu. Věřím tomu, že za 2 měsíce bude situace jinde.
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 16:57:59

Taky si myslím, že ano. Ale v tuto chvíli pokud někdo chce nakupovat stůj co stůj, tak má docela smůlu. Snad si neřeknou u prodejců a výrobců, že by mohli nechat ceny karet výše, když je tu ten supr odbyt. A to i přes ohlášené navýšení výrobních kapacit.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 17:29:39
avatar
Dnes jsem trochu hledal, kalkuloval. Moje Asus Nano White by měla dát 28,5 Mh/s, celodenní spotřeba ani ne 10kč a Ethereum podle toho výkonu asi za 5 dolarů denně, tedy cca 110kč/den i po odečtení energie. Může mi někdo potvrdit jestli jsem počítal správně nebo jsem úplně mimo? Pokud je to správně, tak jdu do toho a to jsem nepočítal ani to, že s ethereum lze současně těžit další měny téměř bez ztráty výkonu
Boris_the_BLADE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 18:29:31

Myslím že tento výpočet může být reálný.
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-07 19:06:50

To odpovídá, jen počítej v průběhu 3 měsíců zvýšení obtížnosti a tím snížení efektivity, protože ETH je teď trochu hype.
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-08 07:11:06
avatar
Akorat, kdyz se clovek podiva na grafy, tak rychlejc roste cena nez obtiznost, takze se to spis vyplaci vic
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-08 08:59:01

Ono podle mne, pokud Ethereum bude opravdu ASIC resistant, tak při těžbě pouze na GPU se z toho nestane takové letadlo, jako se to stalo u BTC a pak následně u měn jako LTC.

Ethereum podle mne skutečně vypadá do budoucna nadějně a navíc zatím není tak profláklé a nejsou takové snahy jej regulovat jako u BTC.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-08 09:50:45
avatar
jj Ethereum bylo vytvořeno jako ASIC resistant, jen roste ten file, který se drží v paměti grafice, na 2GB grafikách to už prý skoro nejde, za chvíli nebudou stačit 3GB karty, jakmile to dosáhne přes 4GB, tak na trhu bude hodně 4GB karet
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-08 22:17:01
avatar
Nebudou, zatim je DAG size predikce
The 3GB limit will be reached April 2018
The 4GB limit will be reached September 2019
a po 2+ letech tezeni jich moc zivejch nebude
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-08 08:57:10

A teď si to představ jako investici, kdy by sis to natěžené Ethereum ponechal. Za rok může být cena klidně na dvojnásobku a za další ještě výš. Zatím to vypadá, že to neskončí jako LTC.
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-08 22:26:20
avatar
Ja to preklapim na bitcoiny a ty nechavam, u toho je kurz trosku stabilnejsi
PeterSqu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Grafarny 2017-06-08 10:50:12

Osobne chci kupovat novou grafiku prosinec 2017/leden 2018
takze pockat na VEGU nebo gtx 2080/2080Ti ? ..Ti tak brezen 2018..a po grafice zacit skladat ryzen2 jaro 2018..mezitim se snad majneri uspokoji z grafarnama a situace se ustali..
Vojtaci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-08 11:35:33

Myslím, že až přijde VEGA, tak ji vezmou těžaři útokem a běžní uživatelé je ani neuvidí... pokud se udrží současný trend a nic nenasvědčuje opaku.
Ricardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-( 2017-06-08 14:00:08
avatar
Pánové nikomu ze zájemců o VGA AMD to nezávidím. Dle info od obchodního zástupce ED jsou výrobní kapacity na 3 měsíce vyprodány. Asi pro většinu zájemců může být útěchou jen přicházející léto.
Já byl rád, že jsem dnes urval jednu 1080Ti Sea Hawk EK. Původně jsem chtěl spíš verzi AiO, ale nedorazily. Nakonec jsem rád i za tuhle verzi s tím, že musím dokoupit výměník a čerpadlo. Dle info to už i s Nvidia kartama jde z kopce, top modely 1080Ti jsou před naskladněním již předprodané a válí se skladem jen základní s radiálním ventilátorem. Začínají mizet i skladové zásoby 1080/1070. Bude to celkem zajímavé léto s nedostupností GK.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-08 14:32:37
avatar
Už to tak vypadá, že pokud Ethereum nepřejde do POS fáze netěžitelnosti, tak nebudou na trhu už vůbec žádné grafiky. Naději vidím v tom, že za chvíli nebudou stačit 3GB karty, takže mrzkých 3GB GTX 1060 bude dostatek
Boris_the_BLADE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-08 16:36:07

1080 non Ti bude určitě pořád dostatek protože jsou nevýhodné pro těžbu díky XDDR.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-08 15:24:55
avatar
Ještě to není tak zlé, grafiky pro "pařany" jsou skladem Odkaz
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-08 17:15:43

By ses divil co na nich všechno rozjedeš
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-18 17:32:59

RX 550 jsou. Zrovna se mi ozval kámoš, že chce pro syna pc do 10k, takže k té 550 mu hodim Athlona 840 X4 a bude mít slušnou sestavu Odkaz pro hraní Minecraftu ap.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025Pátek, 13 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 720x
Komentářů: 0
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!Středa, 11 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 969x
Komentářů: 0
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024Úterý, 10 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1050x
Komentářů: 3
Indiana Jones and the Great Circle je překvapivě dobrá hra!
Indiana Jones and the Great Circle je překvapivě dobrá hra!Pondělí, 09 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1572x
Komentářů: 7
Path of Exile 2 sbírá nadšené ohlasy a boří servery
Path of Exile 2 sbírá nadšené ohlasy a boří serveryPátek, 06 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1326x
Komentářů: 5
XDefiant končí – Ubisoft a live service mají další průšvih
XDefiant končí – Ubisoft a live service mají další průšvihČtvrtek, 05 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1451x
Komentářů: 3