Skutečná spotřeba grafických karet je vyšší, než se běžně udává? Problémy se stabilitou PC. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 31 červenec 2023
altPrůměrná běžná spotřeba je jedna věc, ale moderní grafiky mají mnohem vyšší krátké špičky.

 

 

 

 

Spotřeba grafických karet roste, speciálně těch výkonných. Současně je fungování napájení karet mnohem dynamičtější a komplexnější, než v minulosti. Moderní výkonné grafické karty mění svou spotřebu a napájení prakticky neustále i několikrát za sekundu. Systém napájení hlídá aktuální potřeby jednotlivých částí GPU i dalších částí karty. Záleží tak hodně na nastavení některých detailů ve hrách, kdy mnohé mají také dynamicky se měnící nastavení, rozlišení a další vnější vlivy.

Proč o tom mluvíme? Computerbase.de je poměrně známý magazín u německých sousedů, který se podrobnému testování HW věnuje dlouhodobě. Jako takový má tak větší finanční možnosti. A přechází na nový vyspělý systém měření spotřeby grafických karet přes Powenetics V2, kdy nahrazuje PCAT od NVIDIA. Ten umožňoval měření spotřeby v přesnosti asi 10x za sekundu, nový systém to umožňuje 1000x za sekundu. Ukazuje tak přesněji spotřebu karet, včetně krátkých špiček. Právě ty jsou docela zajímavé.

Je totiž poměrně velký rozdíl mezi udávanou a měřenou běžnou spotřebou, tedy průměrem a právě krátkými špičkami. Výrobci karet obvykle (a logicky) uvádějí právě ty běžné průměry, nebo-li typickou maximální spotřebu. Ta je například u Radeon RX 7900 XTX na hodnotě 355W, NVIDIA pak uvádí pro svou RTX 4090 FE až 450W. Obvykle tyto oficiální hodnoty jsou poblíž tomu, co skutečně naměříte za běžnou spotřebu samotných karet v praxi. A to prakticky jakoukoliv metodou:

Problém je, že většina měření neodhalí poměrně problematickou věc u současných grafických karet. A tou jsou krátké, ale významné špičky. Ty přitom mohou být klidně o desítky % nad běžnou úrovní spotřeby. Jsou sice natolik krátké, že průměr spotřeby celé grafiky výrazně neovlivní, ale jsou natolik významné, že mohou a ovlivní stabilitu výkonu nebo dokonce stabilitu chodu celého PC, pokud uživatel podcení výběr napájecího zdroje. V krátkých špičkách tak může referenční Radeon RX 7900 XTX mít až 400W a referenční RTX 4090 FE až 500W:

A to se bavíme o referenčních kartách AMD a NV, které jsou obvykle držené poměrně zkrátka a většinou nejefektivnější edice daného modelu. U nereferenčních edice je obvykle běžná spotřeba vyšší a špičky u některých nereferenčních OC edic, ačkoliv nemají v praxi nemusí mít ani vyšší výkon než reference, mohou být u výše jmenovaných high end modelů, ještě o desítky W výše. Většina nereferenčních RTX 4090 OC edic má špičky kolem 550W až 600W běžně. Problém je to samozřejmě i u slabších karet, kdy i mainstreamové grafiky s typickou spotřebou kolem 200W, se v těch krátkých špičkách blíží hodnotám téměř 300W.

  • Proč je to problém?

Samozřejmě kvůli napájecímu zdroji. Řekněme příklad, že tedy máte počítač s kartou, co v průměru žere do 200W, což je také hodnota uváděná výrobcem. Jenže v krátkých špičkách může mít 250 až 270W. Přičtěme k tomu procesor, které dnes mohou mít běžně 100 až 250W i více a další věci. Pokud si tedy řeknete, že na takovou sestavu s 200W kartou stačí 500W zdroj, což by teoreticky měl, může být problém rázem na světě.

A vy budete tápat, proč v lepším případě v některé hře máte problémy s výkonem, kdy systém napájení může automaticky omezovat spotřebu karty a tím pádem i výkon, v horším případě bude celý vás PC nestabilní. Nadávat tak budete na výrobce čipu vaší grafiky, jeho ovladače, případně na Microsoft a jeho Windows. Přitom problémem můžete být vy a váš výběr nevhodného, nebo nekvalitního, nebo rovnou slabého zdroje.

Správné měření spotřeby grafických karet je proto důležité. Není to prostě jen zajímavost, ale jde o zásadní informaci pro potenciální zákazníky o tom, po jak výkonném a kvalitním zdroji se mají dívat. U současných i mainstreamových grafických karet začíná být prostě rozumným minimem 650W zdroj, i když běžná průměrná spotřeba může být jen polovina jeho kapacity. V krátkých špičkách však může o desítky % stoupnout a dostatečná kapacita zdroje, a zejména jeho kvalita a schopnosti ty špičky a krátké výkyvy běžně zvládat a ustát, jsou proto zásadní. I proto s ohledem na nároky high end grafik většina výrobců začala běžně nabízet také 1200 i 1300W zdroje, přičemž donedávna bylo u většiny běžných modelových řad maximem 1000W modely.

Problémem uvádění spotřeby jen v maximálních špičkách je to, že část lidí si ty špičky vyloží jako běžnou spotřebu karty. Což není pravda a má to pak celou řadu dalších potenciálně negativních důsledků. Proto se obvykle udává jen ta běžná (průměrná) spotřeba, což je i náš případ na DDWorld.cz. Máme sice možnost a také měříme ty špičky, ale záměrně uvádíme v recenzích a grafech jen tu běžnou spotřebu (navíc průměrem ze všech měření ve 4K u herních grafik), kdy pouze v textu pak uvedeme případné extrémy, které mohou být u některých modelů problém. Teď asi někteří už chápou, proč výrobci karet uvádí, co by minimální doporučené zdroje, modely s poměrně vysokým počtem W u současných grafických karet. A také proč rozhodně doporučujeme, brát ta doporučení vážně a neriskovat tím, že když má třeba grafika běžnou spotřebu 400W a zbytek komponent v systému dalších až 200W, tak že použití 650W zdroje je OK. Z praxe mám běžně zkušenosti, že se mě mnozí ptají na různé problémy s PC, které se nakonec ukáží být právě způsobeny nedostatečným zdrojem.

V poslední době zejména, kdy mnoho uživatelů, kteří by si normálně high end nekoupili, objevuje bazarové zlevněné TOP modely jako jsou ultra žravé RTX 3080 Ti/3090, které jsou dnes ojeté už cenově velmi dostupné. Problém je, že jejich spotřeba v těch krátkých špičkách atakuje 450 – 500W i více, pokud jsou to nějaké OC edice. Tahle generace high endu výrazně navýšila spotřebu. Ale spousta lidí s tím z hlediska svých zdrojů ve svých takto bazarově upgradovaných sestavách prostě nepočítá. A problémů, které nedostatečný zdroj, nebo nekvalitní zdroj nezvládající správně rychlé krátké špičky, jsou hromady. A nemusí běžnému uživateli vůbec napovídat, že v základu souvisí právě s napájením grafické karty. Od různých černých obrazovek pro trhání obrazu až rovnou po pády hry či celého PC.

Růst spotřeby moderních grafik považuji osobně za velký problém z mnoha důvodů. Bohužel speciálně u high endu se jeden z výrobců totálně utrhl a hodlá spotřebu dále prudce zvyšovat, zatímco druhému se k tomu moc nechce, ale dostane se brzy pod tlak v tom smyslu, že výkonově samozřejmě nemůže stačit, pokud také nebude tlačit spotřebu vzhůru. Stojím si ovšem za tím, že 400+W herní grafické karty jsou naprostá pitomost a do normálního PC nepatří z mnoha dobrých důvodů. Speciálně teď v létě bez klimatizace provozovat takovou kartu je peklo na zemi a nenávidím je i jen testovat. Bohužel, vše nasvědčuje tomu, že v dalších generacích GPU budeme ještě s láskou vzpomínat na doby, kdy high end měl „jen“ těch 400W …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
peo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Naprosto normální věc 2023-08-01 13:31:11

Pane bože to je volovina. Je to naprosto normální chvání se kterým se počítá (špičky v desítkách procent). Ono kdyby v oné redakci připojili osciloskop který je schopný přes bočník odběr změřit třeba milionkrát za vteřinu tak by byl bombastický článek že ty špičky budou třeba ve stovkách procent. Proto zdroje obsahují výstupní kondenzátory aby tyto špičky byly pokryty. Mimochodem stejné chování má i třeba procesor nebo obecně všechny DC/DC měniče.

A vzhledem k tomu že DC/DC měnič je jak na grafice tak na desce před procesorem tak se jedná o naprosto normální chování. Redakce (ne vaše si pořídila novou hračku a prostě udělala bombastický článek.

Tím ovšem nezpochybňuju váš závěr o všeobecném navyšování spotřeby GK, to je fakt.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-01 15:36:44
avatar
článek není a neměl být bombastický, ani můj ani originál s CB. Pouze poukazujeme a připomínáme známá fakta ...

Navíc se mě v poslední době opravdu stává, že jsou tací, kteří výhodně levně koupí RTX 3080/3090 sérii a pak se diví, že s ní mají problémy ...

jinak dříve tyhle špičky nebyly, dříve prostě v zátěži žralo GPU tolik a tolik a basta, dnes kdy je všechny dynamičtější a složitější je průměrná běžná spotřeba o desítky % nižší než jsou špičky ...
Dreip [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-01 14:23:39

Pokud hrajete ve 4k s maximálními detaily, tak tyhle "špičky" u highend grafik nebudou tak výjimečné, spíš se jedná o trvalý stav po celou dobu hraní. Jinak xtx v některých případech jde až za hranici 450w, což je prostě extrém. Ale věřím tomu že v další generaci Amd hodně zabere se spotřebou, u nových x3D procesorů to šlo náramně dobře, tak věřím že u grafik to půjde taky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-01 15:39:01
avatar
budou pořád výjímečné ...

Speciálně RX 7900 XTX má třeba 355W udáváno, reálně má kolem 350W a špičky 400W, které ovšem nastávají velmi zřídka a velmi krátce, tak že průměrná běžná spotřeba těch 355W prostě nepřekročí ... 450W je u XTX opravdu extrém protože většina to rozhodně nedosahuje, jen ULTRA TOP OC modely v OC režimu.

Bohužel jestli je podle tebe 450W extrém, co jsou pak špičky 500 - 550W u srovnatelných OC edic RTX 4090, které v mnoha hrách mají podobný výkon jako XTX?
Dreip [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-01 16:18:15

Ne, já souhlasím s tebou že 400W by mělo být u grafik maximum, takže 500W nebo 550W a víc to už je extrém na druhou. Proto doufám že v další generaci dojde k optimalizaci spotřeby a to zejména u AMD, protože k tomu mají ideální předpoklady a věřím že to dají i s krásným navýšením výkonu. U Nvidie mi přijde že už nemají tolik možností jak jít níž bez toho aniž by zasahovali do výkonu.

Jinak že XTX má i 450W a více vycházím zejména z různých YT testů, ale pochopitelně záleží hra od hry a také na optimalizaci hry, takže někde je to jen vyjímečně, někde i trvale. Ale jak říkáš, zřejmě to bude platit jen u těch OC modelů.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-02 16:49:05
avatar
dobry je se podivat na video "AMD really need to fix this." od Opitimum tech ;)
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-01 14:34:23

Většina zdrojů je efektivních do 70% zátěže. Existuje rezerva na tohle normální chování(+20%).
A ten kdo šetří na zdroji si sám říká o problémy.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-01 15:40:29
avatar
osobně bych řekl, že kvalitní zdroj je efektivní od 30 do 90%. Ale to je jen jedna z dobrých vlastností zdroje ... další je výkon, a schopnost náhlé špičky účinně ustát
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-01 16:30:05

Zdroj je zaklad, ja mam platinum zdroj ktory mi vie vykriť aj stratu napatia pri blesku, monitor sa mi reštartne receiver sa mi reštartne, ale PC mi beži dalej
Vyhoda kvalitneho zdroja je v tom že vieš čo dokaže, mam len 750W ale bez problemov zvladne stalu zaťaž 913W a až potom ho bezpečnostna ochrana vypne.
Dnes je už nutne mať kvalitny zdroj, čo som tak meral napatie u mňa koliše od 186V do 263V pol kilometra od nas je firma ktora vnoci ked zapne stroje napatie padne pekne dole a zase mame aj solarne članky v bliskosti, ktore ked poriadne zasvieti slnko tak napatie vyskoči do aleluja. Dnes su solarne članky všade a treba počitať s vyšim napatim v zasuvke a tento problem zvladne len kvalitna elektronika...
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-02 16:42:36
avatar
videl si nekdy krivku ucinosti zdroje? kdyby jo... tak tohle nemuzes nikdy rict... ano v vetsi zatezi klesa ucinost... ale to je v radu jednotek procent ;)
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-01 16:44:44

Já s tím mám svou zkušenost. Měl jsem zdroj Seasonic 650W, už 5 let starý, ale pořád v pohodě...měl jsem tehdy ještě GTX970 a žádný problém nebyl...ale jakmile jsem koupil 5700XT, tak se mi začalo PC při hraní náhodně rebootovat...dohromady ale spotřeba PC neměla být velká, GPU asi 180W, CPU max 90W, zbytek systém víc, než 100W dát nemohl...to je 370W max, spíš míň...člověk by řekl, že na to přece musí 650W zdroj stačit...

Koupil jsem tedy na zkoušku jiný zdroj, Corsair 750W a problémy rázem zmizely...podle mě prostě ta 5700XT generovala špičky, který ten starej zdroj nedokázal pokrýt, pokleslo někde napětí a komp se rebootoval...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-01 16:49:01
avatar
přesně ... ta RX 5700 XT má tak 350-370W v těch krátkých špičkách takže ten starší zdroj s tím mohl mít potíže ... a teď ke mě chodí lidi co si koupili RTX 3080 Ti z druhé ruky a diví se že se 650W zdrojem mají potíže
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-01 17:10:48

proc si nekoupili 6950? s tou by urcite na 350W s jeji o 40W nizsi spickou nebyl problem
janakulka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-01 19:54:33
avatar
Ja som z 850w zdroju mal tiež trochu obavy či bude na rx7900xt dosť, ale keď som pozrel spotrebu môjho r7 7800.3xd pri hraní, tak ten sa fláka na 60 až 80w /1440p monitor/ tak som tieto starosti mohol pustiť z hlavy.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-02 16:53:54
avatar
me zere 7800x3d cca 75w ve hrach... a 4080 ma prumerne treba v Metru Exodus, vsechno na max, 1440p limit 120fps pouze 178w, a max 300+- dle HWInfo...

sranda je to v Dote kde mam prumerne za celej jeden zapas spotrebuju procaku 48w a GPU 70w

miluju novej comp
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-01 17:29:48
avatar
Mám taky seasonic 650W a 5700 XT už 4 roky a teda vůbec žádný problém jsem nikdy neměl. Nekupoval bych si nový zdroj ani na 7900 XT, fakt ne a silně pochybuju, že bych měl nějaký problém. Ale mám taky titaninum no.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-01 18:08:29

Tak to je vyšší třída, já měl Gold...nebyl to špatnej zdroj, ale já mám pocit, že mohl mít už horší kondenzátory nebo něco a větší špičky nedokázal pokrýt...
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-02 00:31:03

Ja mel 550W platinum(7 let stary) grafiku 6800XT a prc 5900x a v pohode to zdroj daval ale kdyz sem updatnul na 7900xtx tak uz sem ho vymenil za 850W a ten vydrzi nejmin dalsich 10 let
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-02 16:55:28
avatar
tyhle seasonicy byli hrozne stary... mohlo se to taky na tom podepsat... ten zdroj je tedka treba 15 let starej
Imhotep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-03 12:54:46

Co jsme se dival na rozdily mezi platinum a titanium. Hlavni rozdil je v kondezatorech, titanium pouziva 2ks s obrovskou kapacitou. Dohromady temer 1000uF. Sehnat je volne na trhu je ale prakticky nemozne. Tam budou nejspis i poradniky, kdo driv objedna ten ma. Verim, ze by to urcite pomohlo funkcnosti.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-02 16:48:02
avatar
vetsina 970 zrala kolem 200w... nejlepsejsi OC edice do 250...spis 220-230w
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-02 19:22:52
avatar
To mi teda zní jako zdroj před smrtí, než jako cokoliv jiného.
Sice by to člověk u Seasonic nečekal, ale mohl jsi mít smůlu na kus.
650W zdroj má pro provoz 5700XT královské rezervy výkonu. Obzvlášť Seasonic Gold, který běžně zvládne 100-200W trvale nad specifikaci, natož v krátkých špičkách.
Já mám 560W a jak 5700XT tak RX 6800 zvládá s prstem v nose.
Něco jiného jsou grafiky typu RTX 3090, RTX 4090 nebo RX 6950XT a 7900XTX, kde jsou špičky spotřeby samotné karty o 150-200W výš.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-01 17:08:26
avatar
Koukám všichni elektrotechnici Špičky jsou zcela běžná věc u jakéhokoliv elektronického zařízení, to je objev jak elektrika sama. Hezký den všem.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-01 17:28:46
avatar
A teď klasická otázka:
Koupit zdroj tak akorát na svůj systém a nebo s rezervou?

A nechme stranou úvahy typu "Počítám s budoucím upgradem, radši beru silnější zdroj".

Dejme příklad:
Dle TDP a spočítaných odběrů komponent žere celá bedna 450W ve 100% dlouhodobé zátěži. Koupit 500-550W nebo radši 650-850W zdroj?

A poperte se
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-01 18:45:46
avatar
pozri, záleží na peňaženke a rozume. Ja som pred 4 rokmi kupoval nové pc. Ryzen 3800x, vegu 64, mal som tam 6 hdd, zvukovku....A rozmýšľal som nad zdrojom. Nakoniec som dal CORSAIR HX850 PSU 850W 80+ Platinum a teraz pri upgrade pc zdroj neriešim. Vymenil som GPU za 7900 XTX a po prázdninách aj podvozok. Akurát neviem či cpu s 3D. Nie kôli spotrebe, ale hrajem rFactor a ten je závislý na fq jadra. Takže to bude asi AMD Ryzen 7 7700X ...
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-02 16:56:20
avatar
vetsina dnesnich zdroju ma maximalni ucinost okolo 50% max udavanyho vykonu
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-02 18:48:55
avatar
když už si hrajeme na watty:

650W Titanium nový Seasonic Prime nebo "pro jistotu" 850W "80 plus" Eurocase?

Když se pak podíváš na praktická měření, tak ten 650W Prime nechcípá ani při odběru 700W, zatímco ten Eurocase ještě dřív. Klidně si "hoň watty"

Jinak scénáře jsou různé, já nebudu vyhazovat dva roky starý 650W Titanium Prime, který nebyl levný a raději si koupím XT místo XTX abych měl rezervu, ale záleží i na zbytku, takový 7800X3D na kterém budu jen hrát žere kolem 65W, zatímco nějaký 16 core Intel třeba 250W. A pak je rozdíl v grafikách kde třeba 300W nebo až 600W. Je jasné že kombinace 250W CPU a 600W grafiky je něco jiného než 300W grafiky a CPU co žere typicky 65W.

V podstatě na herní PC s 7800X3D a něco okolo Radeonu 7900XT (lehce přes 300W) Vám stačí skoro cokoliv a netřeba se trápit. Na hry vlastně ani není víc potřeba.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-02 19:56:31
avatar
Já bych se s Titanium 650W s 65W CPU nebál ani té 7900XTX. Ty si jí stejně poladíš;-)
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-02 19:31:03
avatar
Není třeba se prát, je to jednoduché.
Vždycky platilo a tento článek (+ ten že kterého vychází) to jen potvrzuje, že pro stabilní chod je dobré koupit zdroj s alespoň 20% rezervou vůči maximální běžné spotřebě.
Mohl bys kupovat i výkonnější, ale narazíš na to, že běžná spotřeba bude tak malá, že u výkonnějšího zdroje už bude tak malá, že ten zdroj bude hodně neefektivní.
Taky platí, že čím kvalitnější zdroj, tím menší rezervu si musíš dělat sám, páč drahý zdroj většinou zvládne o dost víc, než říká číslo na krabici, zatímco u těch nekvalitních je na místě se bát pokoušet vůbec dosáhnout toho odběru, který by oficiálně měl zvládnout.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-02 19:51:20
avatar
Třeba můj modelový příklad, s čím jsem počítal když jsem před třemi lety stavěl PC:
CPU max 95W
GPU max 250W
žádné HDD, jen M.2 SSD

Tedy max spotřeba kolem 400W, takže pokud bych kupoval Gold šel bych do 650W, ale vzal jsem 560W Platinum.
Navíc reálně CPU ve hrách bere hádám pod půlku své max spotřeby a ani GPU nejede většinou naplno, takže špičky vídám kolem 350W s průměrem kolem 300-320W.
I pokud má GPU milisekundové špičky o 40-60% nad běžnou max spotřebu, tak jsem v pohodě...

Samozřejmě pokud bude někdo počítat s CPU 300W a GPU 500W a přičte si rozumnou rezervu, tak je na 1000W+ ani nemrkne.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-01 18:46:47

No nezbývá než se narychlo zbavit RTX karet a jít do Radeonů.
Nikdo neví jak u levnějších zdrojů zareaguje pojistka a následky by mohly být před výměnou fatální.
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-01 22:56:26

Tak má teraz zaujíma či je asus rog strix 850w gold zdroj dosť na 7900xtx sapphire nitro + čo bežne žerie 400w v kombinacii spolu s 5800x3d aj cez tie spike
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-02 22:12:41

Mám podvoltovaný úplně všechno - CPU i GPU. Doporučuji.
RaY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pche 2023-08-04 15:44:55
avatar
Uz leta jedu na Pc Power & Cooling 850W co ma 80 Plus gold certifikaci a nemam problem s Ryzenem 7900X a RTX 3800. A to mam ten zdroj uz od roku 2012 kdy na nem bezel nejakej Phenom X4 955 pak tam frcelo leta letouci i7 4930K a ted to co uz jsem psal s nejruznejsima grafikama a porad je zdroj v pohode
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-08 20:24:45
avatar
Ano, především u zdroje a monitoru se vyplatí investovat do kvality, páč ten první je srdcem celého PC a bez něj nic nefunguje stabilně a na ten druhý zase x let koukají naše oči a ty máme jen jedny.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 824x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 559x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1013x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1214x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1544x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1363x
Komentářů: 7