Slevy grafických karet a výrobní ceny grafik Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 12 September 2008
altOčekávaný krok ze strany společnosti NVIDIA nastal. Slevy grafických karet po příchodu konkurenční HD 4600 řady na sebe nenechaly čekat...

 

 

Tento týden společnost AMD uvedla v život grafickou řadu HD 4600. Podrobně jsme si povídali o modelu HD 4670 zde. Druhým modelem v této řadě je HD 4650. Tyto grafické karty jsou určeny do nejnižšího mainstreamu (jak tomu říkají výrobci), pro nás je to však dnes už spíše low-end. Přesto je výkon HD 4670, což je grafická karta za cenu 70 dolarů, vcelku slušný.

sapphire-hd-4670-3

Její cenovou konkurencí je model NVIDIA 9500GT. Ten je ale až o 45-50% slabší. Ihned bylo jasné, že NVIDIA bude muset s cenou výrazně dolů a to nejen u 9500GT, ale i u vyšších modelů, které výkonově HD 4670 ohrožuje. Nově tedy uvádí grafický model na bázi G92 jádra. 9600GSO:

9600gso

Ten podle testů je přibližně o 0-5% rychlejší než HD 4670 a tedy jako konkurence vypadá mnohem lépe. Jenže jádro G92 je výrazně dražší než 55nm RV730 a NVIDIA 9600GSO má navíc 192bit sběrnici a hlavně se neobejde bez napájecího konektoru, což HD 4670 ano a v tomto cenovém segmentu to znamená slušnou výhodu. Spotřeba 9600GSO je totiž o dost výše než spotřeba HD 4670. Jenže výkonové srovnání je neúprosné a tak NVIDIA musí 9600 GSO cenově postavit proti HD 4670. 9500GT by se měla postavit proti 4650 (i tak ale bude slabší). Model 9600GT, což je v podstatě 9600GSO s 256bit sběrnicí a na vyšších taktech, se pak posune na cenu 99 dolarů. Zde by mu měl ještě nějakou dobu dělat společnost konkurenční model HD 3850, který v nabídce AMD dále zůstává.

ceny-9-08

Už několikrát padla otázka na téma výrobní ceny grafik, a zda se na některých modelech dá vůbec vydělat. Někteří tvrdí, že takové informace vůbec nejsou přesně známy. Jsou. Jen nejsou veřejné a dá se k nim velice těžko dostat. Nicméně všechny tyto informace shromažďují a analyzují nejrůznější analytické společnosti, které tyto průzkumy a analýzy poskytují za těžké peníze. Podařilo se mi dostat k datům za Srpen, a ke kompletní tabulce, kde je rozepsána celková výrobní cena za každou část daného grafického modelu. Bohužel tabulka není určena ke zveřejnění, ale ocitovat pár zajímavostí mohu.

hd4850-3

Když už mluvíme o modelech GF 9600GT, tak ten tabulka obsahuje. Cena 9600GS nejspíše bude velice podobná a zhruba o 20 dolarů nižší) - čistá výrobní cena jedné karty se pohybuje kolem 105 dolarů. Nejdražší věcí na celé kartě jsou kupodivu paměti, které stojí 45 dolarů. Původní prodejní cena měla být 155 dolarů, což zajistilo slušný zisk. NVIDIA ale musela prodejní cenu nově stáhnout na 99 dolarů! Jenže v téhle ceně už má být i rabat pro výrobce + balení karty apod. a považme, že jen výrobní cena karty samotné je 100 dolarů. Moc se na tom teda asi vydělat nedá. Cena HD 3850, což je víceméně konkurenční model, tak je pouhých 80 dolarů. Cena HD 4670 samozřejmě v srpnových datech chybí, ale výrobní cena by měla být podobná ceně HD 3650 a ta byla 51 dolarů.

gtx-260-1

Jistě vás zajímá, jak je to s výrobní cenou mainstreamových modelů. Tak vyrobit HD 4850 stojí 129 dolarů. Karta se prodává ale za 179-199 dolarů, což značí slušný zisk. Jádro RV770 pro tento model vyjde na pouhých 50 dolarů. Konkurenční model NVIDIA 9800GTX je pak dražší. Výrobní cena je 140 dolarů a jádro G92 pro tento model stojí 60 dolarů. U silnějšího HD 4870 jsou nejdražší paměti. 512MB DDR3 na HD 4850 stojí 45 dolarů. 512MB DDR5 na HD 4870 stojí 90 dolarů! Cena výše taktovaného jádra RV770 pro HD 4870 je pouze 80 dolarů! Výrobní cena HD 4870 je tak jen 210 dolarů a prodává se za 269-299 dolarů. Pokud jde o modely NVIDIA, tak už delší dobu se mnozí ptají, zda vůbec NVIDIA je schopna na modelech GTX 260/280 vydělat při stávajících prodejních cenách. No, stěží. Výrobní cena GTX 260 je 255 dolarů! Samotné jádro GT200 pro tento model stojí 100 dolarů a 896MB paměti stojí 115 dolarů. Model GTX 280 pak jen na výrobní ceně přijde na 350 dolarů. Samotné jádro GT200 stojí neuvěřitelných 180 dolarů! (za cenu jednoho jádra pro GTX 280 tak máte více než dvě jádra RV770 - jinými slovy dvě jádra pro model HD 4870 X2 stojí pořád méně než jedno jádro pro GTX 280!). A teď si vezměte, že prodejní cena karty (to znamená i s rabatem, náklady na balení a tak dále, je dnes u GTX 260 269-299 dolarů a prodejní cena GTX 280 je kolem 379-399 dolarů. No a teď už si můžete domyslet, kolik se na každém modelu dá vydělat. Osobně mě tyto informace docela překvapily, myslel jsem si, že výrobní cena grafik je o dost nižší. Vyrobit grafiku je ale přeci jen dost drahá záležitost a rozhoduje každý dolar - třeba i ušetřený na chlazení apod.

Zdroj: tomsHW a DDworld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 12:23:17
avatar
to teda čumím, sakra tak to musí jít NV pod náklady ? Otázka je jestli to jsou opravdu "čisté" výrobní náklady tzn nula od nuly pojde, nebo jestli v nich má NV zakomponovanou i marži což se mi zdá logičtější.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 14:04:04
avatar
Zajímavá čísla, bez zveřejnění zdroje ale o ničem nevypovídají.

512MB DDR3 pro ATI stojí 45 USD
512MB DDR5 pro ATI stojí 90 USD

přitom 896 MB DDR3 pro NV stojí 115USD? Jako že pro NV nakupuje DDR3 za dvojnásobnou cenu než ATI? Nemělo by logicky 1024 MB DDR3 stát 90 USD když 512 MB DDR3 stojí pro ATI 45?

Když 512MB DDR5 stojí ATI 90USD, tak 2048MB DDR5 pro 4870X2 stojí 4*90 což je 360USD+2xRV770 po 80USD takže výrobní náklady 4870X2 jen za čipy a paměti jsou 520USD plus nějakých pár desítek USD za board a další součástky atd takže řekněme 600USD.. a kde je nějaká marže když se 4870x2 prodává podstatně laciněji?? ))
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 12:51:15
avatar
Mě se neptej, jak jsem nakoupil tak prodávám ...

Zdrojem jsou data analytických společností, těch velkých, které se zabývají podobnou činností zase tolik není tak si můžeš tipnout ;) Zdroj dat musím chránit, už jen proto abych pro vás mohl získat podobná zajímavá data i v budoucnu ....

Co se týká těch pamětí, v ceně je zahrnuta i montáž atd. Navíc každá akrta může používat paměti s jiným časování, tedyjiné kvality atd ... co se týká ceny HD 4870 X2 bohužel v těch srpnových číslech chybí, taky by mě to zajímalo, ale cena 2GB GDDR5 pamětí musí být astronomická na druhou stranu vzheldem k tomu, že HD 4870 X2 je o tolik výkonější než jakákoliv jiná karta, tak ATI nemá důvod ji prodávat pod cenou ... myslím, že marže ale bude podobná jako na HD 4850/4870 .... takže výrobní cena by mohla být tak 450-460 dolarů ... paměti a jádro jsou to nejdražší na kartě. PCB pak stojí nějakých 20-25 dolarů včetně napájení a dalších částí. Jestli získám nějaká další data tak to upřením, ale není to jen tak ... za tyhle data a analýzy se platí balík se podívej třeba i iSupli apod. ;)
kidd.hombre [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 12:48:56

rek bych ze v tom hraje roli 448bit vs 256bit
Comby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 12:54:00

1. Cena GDDR3 sa mi tiež nezdá. Chcelo by to bližšie zdôvodnenie.
2. 4870X2 sa zase veľa nepredá, navyše je to len vlajková loď, ktorej vynikajúca reputácia ťahá predaje v mainstreame.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 15:22:23
avatar
Zdůvodnění, napadá mě snadný, každá firma používá ramky od jiného výrobce. A jeden si řekne víc, navíc tyhle smlouvy se dělaj na dost dlouhou dobu, takže i když má ATi levnější ramky, tak nVidia si nemůžeš říct, že je nakoupí taky, prostě proto, že má smlouvou s jiným dodavatelem..
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 15:38:57
avatar
Že by třeba Asus nebo Gigabyte byli tak hloupý, aby pro karty s čipy od NV extra nakupovali drahý DDR od jiného dodavatele než pro karty s čipy od ATI?
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 18:21:18

tiez sa mi tie ceny moc nezdaju... asi je kazdemu jasne, ze nvidia nezaraba tolko, kolko zarabala doteraz - ale "stare dobre" a modifikovane jadro G80 si uz na seba zarobilo tisic krat... to, ze nvidia ma mensie zisky je uplne jasne.. amd urobilo vyborne jadro a karty a nvidia s tym nepocitala... dufam, ze uz tych modifikacii jadra bolo tolko, ze aj v nvidii pochopili, ze to nejde donekonecna.... snad uz dalsi rok nieco dodaju na trh, co bude postavene na novej architekture...
kazdopadne si myslim, ze aj keby nvidia dalsie 2 roky nezarobila ani dolar - tak bude stale na tom lepsie ako AMD/ATI.. tato aktualita je len dalsi dokaz dokaz o tom, preco vsetci miluju a zboznuju technologickeho leadera, ktory neda na svojich zakaznikov dopustit a snazi sa drzat ceny na minime nehladiac na to, ze uz nema na vyplaty a musi predat svoje tovarne.... hmmm... aj to je obchodna politika... hlavne, aby bol zakaznik spokojny..
to, ze aj napriek nizkym cenam ma AMD na grafickych jadrach nejaky zisk - je sice pekne, ale vdaka jej sucasnej situacii to vobec nic neriesi.... zarobene peniaze posunu dalej /splatenie uverov/ a aj tak z nich neuvidia ani dolar.... je to sice smutne, ale je to tak..... odpredaj tovarni sice mozno docasne nieco vyriesi - teda financna injekcia sa vzdy hodi - nemyslim si vsak, ze by bola potom vyroba novych procesorov pre AMD az tak vyhodna... spolocnost, ktora bude vyrabat pre amd procesory nie je sprosta, aby im to robila zadarmo... samozrejme, zalezi na vela faktoroch... no a v konecnom dosledku - amd este ziadnu tovaren nepredalo.. cas ukaze...
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - konecne 2008-09-12 13:16:51

Na ta cisla o vyrobni cene jsem dlouho cekal.
Jeste ze ta hodna firma tak strasne na zakaznicich nevydelava. To bylo porad kriku, jak Nvidia ma nehorazne marze atd...
Tak ted vidime konecne alespon naznak pravdy....
Uz se tesim na ty palce dolu a komenty o tom, jak je ati dobra, ze umi vyrobit tak levne a nvidia spatna ze tak draze
Musim kupovat Nvidii, abych je podporil, protoze ty marze amd/ati jsou nehorazne
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 13:17:35

no.. nieje to nahodou tak, ze vyrobne naklady su, za kolko vyrobim to a to. Ak napriklad jadro nv260 je "pokazene" jadro nv280, ich vyrobne naklady su totozne. Takze ziadnych 100vs180! Proste aby sa to chybne jadro nevyhodilo, tak vymysleli model 260 s takymi parametrami, aby sa vacsina chybnych jadier mohla namontovat tam. A tie ostane... pridu grafiky s este slabsimi parametrami. A az tie ktore su ozaj nafigu sa vyhodia. Tieto udaje niesu moc presne, presne to vie len nvidia/amd.
takze ak su ceny v clanku realne, tak su to skor ceny za kolko nv predava gpu vyrobcom grafik, ale to potom su vratane zisku pre nv.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 13:17:22
avatar
bezchybné jádro je ale cenější stejně tak výše taktované jádro má vyšší cenu ... musí se testovat apod ... tyto údaje jsou velice přesné to ti mohu zaručit ...
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 13:26:35

ano predava sa za vyssiu cenu, to je jasne, ale vyrobit ho stoji rovnako, kedze oni zoberu 1 wafer, urobia tam xy kusov gpu, potom ich narezu, otestuju a az potom zistia, ktore budu 280 a ktore budu 260. Vyrobit ich stoji uplne presne tolko isto. Dokonca by som este povedal, ze 280tky rovno idu dalej, kym 260tky treba este deaktivovat nefunkcnu cast, co je ukon (a $$$) naviac.
Editacia prispevkov je GENIALNA vec!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 13:25:51
avatar
vyrobit jádro možná, ale tohle jsou ceny kolik stojí dané jádro pro ten konkrétni grafický model ... mluvíme o výrobních cenách grafik ....
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 13:36:21

ok, ale to potom vyrobna cena grafiky neovplyvnuje zisk spolocnosti nVidia ale daneho vyrobcu grafiky (napr msi, asus, bfg...) Takze je irelevantne "tak už delší dobu se mnozí ptají, zda vůbec NVIDIA je schopna na modelech GTX 260/280 vydělat" kedze nvidia svoje gpu vyrobcom predava s nejakym rabatom a ceny 100 resp 180$ su vratane tohoto rabatu. Takze dalej, ak 260 a 280 ma pre nvidiu rovnake vyrobne naklady, tak ked uz na 100$ maju nejaky aj ked maly zisk, tak na 180 maju zisk RIADNY. Alebo, ak na 180 maju zisk minimalny, tak potom na 100 tucne prerabaju.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 13:44:34
avatar
ale ano ... jediné kde s cenou můžeš výrazně hýbat je na grafickém jádře všechno ostatní stojí pro všechny stejně .... pokud tedy NVIDIA musí své modely (refereční návrh dělá výrobce jádra), prodávat za ceny jako levnější karty konkurence, pak se musí na něčem ušetřit a na čem to asi bude?
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 13:52:09

ale to ja vsetko chapem, ide mi len o to, ze nvidia bud zaraba obrovske prachy, lebo na 280tkach ma cistych 80$ oproti 260tkam, kde aj tak ma nejaky zisk, alebo ma nejaky zisk na 280tkach, ale potom na 260tkach preraba. No a logicky keby na 260tkach mala prerobit, tak ich radsej vyhodi, teda si myslim ze spravna je ta prva varianta, na 260 zaraba "10$" potom ale na 280 zarobi dolarov 90. A teda keby som sa toho drzal, tak vyrobna cena 1 gpu je 90$, pricom na 260 by bol zisk len 10% ale na 280 by bol zisk 100%.
a nestoji stejne, ked asus objedna 100 000 kusov ddr3 pamati a msi objedna 20 000, tak asus dostane 1 kus lacnejsie.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 14:12:48
avatar
Maku ty mas ale uvahy, myslis ze kdyby na GTX260 Nvidia prodelavala 10dolaru, tak ji radsi vyhodi? To asi tezko, kdyby ji vyhodila nebude ji to stat 10 dolaru, ale rovnou celou vyrobni cenu jadra Proto se ji vyplati prodavat grafiky pod cenou, nez neprodavat vubec

To je stejny nesmysl jako kdyby AMD prestalo prodavat procesory, dokud nevymysli neco vykonnejsiho nez intel Dokud podnik vyrabi se ztratou, ktera je mensi nez ztrata pri ukonceni vyroby, je lepsi vyrabet, nez rovnou zavrit kram (v ekonomice to ma nejaky nazev, ktery uz si nepamatuju...)
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 14:28:06
avatar
omfg Maku...prestať tu už vymýšľať rôzne nezmysli, pretože keby to aj náhodou bola pravda, tak to nikto nemôže vedieť a to aká je naozaj cena, či to koľko naozaj zarobia vie jedine samotná spoločnosť a i ona má dôvod prečo karty predáva, ale tým, že tu budeš fantazírovať ako to môže byť nikam nedôjdeš a iba to tu celé zaspamuješ a potom aby sme to tu čítali mg
Súhlasím so Sinou ;) (sám som ekonóm)
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 14:46:14

diskusie su na diskutovanie, co robim, pisem k veci, takze aky spam? Hned v prvom prispevku som pisal, ze "Tieto udaje niesu moc presne, presne to vie len nvidia/amd" Na to reagoval dd, na neho som reagoval dalej. A mozes to necitat ;)
imtheman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-13 09:54:24

Mak má nahodou pravdu a jeho dedukce má smysl. Myslím v konstrukci, neb jak již bylo řečeno, reálná cena výroby jednoho jádra bohužel známa není.
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 14:26:15

No na chladici to asi nebude
falcon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 14:43:22
avatar
9600GSO (neboli 8800GS, trictvrtecni 8800GT), tak tomu rikam novinka akorat ze zere jeste vic nez 9600GT, pritom vykonove mirne slabsi.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 15:05:27
avatar
Tyto rozporuplne informace ve me velikou duveru nevyvolaly. Treba ruzne drahe DDR3 pameti pro obe spolecnosti .. A ATI by mohla napriklad investovat nejake penize na zlepseni mizerneho chlazeni pro sve karty,kdyz uz takto vydelava na zakaznicich
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 15:09:18
avatar
to je váš problém ne náš ;)

EDIT: já nechápu, co je na těch rozdílných cenách za paměti tak divnýho .... tak jsou to jiné moduly s jiným časováním od jiného dodavatele za jinou cenu a jejich osazuení stojí různě ...

A co se týká referečního chlazení - to je udělané tak akorát, jak má, mizerné není, jako referenční stačí, navíc AMD nikoho nenutí s tímto chlazením ty karty vyrábět a dnes už máš fůru modelů s jinýcm chlazením za stejné, nebo i menší peníze ...
ORy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 15:27:44

tak tak prave MSI vydalo 4850ku s nereferncnim aktivnym chladicom ktory pripomina akcelero, je to celkom fajn
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Skvely... 2008-09-12 15:45:08

Taky si myslim, ze to referencni chlazeni ATI grafik neni mizerne, je totiz jeste horsi nez mizerne...

A nechat to na vyrobcich karet - docela mazec...ti uz si nastesti umi slusne poradit i bez vyrobcu GPU a jejich referencnich chlazeni - ktere zvlaste v pripade ATI nestoji za nic...
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 16:27:51
avatar
A tieto informacie urcite beries z vlastnej skusenosti a testovania rady 48xx ... Alebo to bude z klepov na nete ? Referencne chladice su normalne,povedal by som ze dokonca lepsie ako u konkurencie (presnejsie karty 8800gt) na to,ze kolko je tam nasackovanych tranzistorov to chladi skvelo ... Zvysenim otacok das teploty nizsie a karty niesu prilis hlucne ...
ja_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ref 2008-09-12 21:10:30
avatar
Refernční chlazení na 4850 není mizerné ve 3d je na tom stejně jako konkutence (85 stupnů Celsia) a díky nízkým otáčkám ventilátoru je i celkem tiché. Je vidět že si tu kartu v PC neměl, mizerné chlazení podle mě mají pasivně chlazené karty ATI i NVIDIA ( Sapp 3870Ultimate 90-100 stupnů Celsia, Gainward/ASUS/GB/MSI 8500/8600 až 110 stupnů Celsia )
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 17:17:26
avatar
Ze je mezi pametmi obou firem takovy cenovy rozdil jiste neni samo sebou .. Ze by byl stejne veliky rozdil i ve kvalite?? Chapu urcitou cenovou politiku,ale nemelo by se to prehanet a snazit se setrit,kde se da.Tohle je proste styl ATI..
A referencni chlazeni bohuzel mizerne je.Chapu,ze se s tim da prezit,ale nejen na forech se resi jejich vymena za kvalitnejsi.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 17:29:13
avatar
Hej,NV maju tak kvalitne pamete ,tak drahe a suprove ze im proste neostali peniaze na pajku a NV grafiky nejak "nedrzia" pokope Ale hlavne je ze maju super pamete
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 17:31:10
avatar
na forech se řeší různý kraviny, to nic nemění na tom že statisíce těchto referečních karet fungují a fungují dobře, výrobce jejich funkčnost garantuje zárukou a to by neděla, kdyby si enbyl jist, že ty karty vydrží tak jak jsou ....

co se týká šetření, tak to zdaleka není jen styl ATI, ale i NVIDIA a skoro všech firem v IT, protože dnes každý dolar hraje roli ...
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 18:04:49
avatar
Neresil jsi nahodou stejnou "kravinu" i ty viz. tvuj nedavny clanek "Sapphire ATI HD 4850 a Accelero S1 rev2 – tiše a výkonně" ?? Neber to spatne,nerikam,ze maji ATI poruchove,nebo pro bezne pouziti nedostatecne chladice,ale mizerne bohuzel jsou
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 19:04:19
avatar
ehm, jenže mezi námi nadšenci je to něco jiného, jenže nás je menšina ;) Nám nadšencům by nevadilo, ani kdyby se ty grafiky prodávali rovnou bez toho chlazení že ;)
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-13 03:38:11
avatar
Opravdu?? Kdo my?? Ja jsem take nadsenec do vykonneho a kvalitniho hardware,ale kvalitni chlazeni ATI nema a urcite bych nechtel mit napriklad v Crysis 90 stupnu a otacky na 80% A to nas je opravdu mensina,chudaci ti,co nechteji menit chladic!
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-13 12:06:38
avatar
Jaká karta s referenčním chlazením má 90°C v zátěži s 80% otáček?
Stolker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Výroba 2008-09-12 16:33:15

No pánové musíte si uvědomit jak výroba grafik probíhá ;) základ je jádro navrhnout potom vyrobit par kusů dejme treba 5 waferu- za kazdej wafer totiz nvidia plati! Uvědomte si ze to vyrábí TSMC a jenom ona vi kolik stoji VÝROBA jádra, samozrejme vývoj se plati také... hotový jádra podle zákazky prodá nvidii a tak je potom prodává výrobcům (MSI, asus) - az ted jsme se dostali k číslům ktery DD uvedl. Výrobci musi sehnat pameti -tahle cast je divná ale na tech cenách je dost proměnych- množstvy ks latence a samozřejme taky výrobce pameti, k ceně karty se pocita ono PCB montáž chlazení a všudepřítomná přeprava


A pokud jde o chlazení- ati (kazda firma) chce držet cenu pri zemí (kvuli vyšším prodejům ne proto ze veri ze peníze kazí charakter ) a cena chlazení se do toho pocita- mohly navrhnout lepší a dražší ale to by zvedlo cenu zase vzhuru - je potreba si uvědomit ze to chlazení je od prodej toho aby karta běžela bez problémů- a to běží (jasne ted si myslíte ze jsem idiot pac jsem ji neslyšel) ftip je v tom ze výrobce si tam klidne muze dat chlazení lepší a dražší ale potom se zvedá cena... Snad me chápete nechci se porad opakovat
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Upozornění 2008-09-12 17:42:26
avatar
Model 9600GT není v podstatě 9600GSO s 256bit sběrnicí. Jde o úplně jiné karty. GSO je na jádře G92 s 96SP, 192bit sběrnicí a GT na G94 s 64 optimalizovanými SP a 256bitovou sběrnicí.

G94 je navíc o dost menší a méně zravé než G92. Takže GSO prohravá krom ceny ve všech ohledech i proti GT.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 19:01:15
avatar
máš pravdu ... vidíš, jsem už úplně z těch modelů NVIDIA GF9 úplně zblblej
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dotaz 2008-09-12 17:55:53
avatar
Co způsobí, že jádro RV770 stojí na 625MHz 50 dolarů a to samé jádro na 750MHz stojí 80 dolarů?

To, že jsou to čipy ze středu waferu je věc hezká, ale neříkej mi, že to zvedne o 60 procent cenu. Jiné náklady na samotný výše taktovaný model mě opravdu nenapadají.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 19:03:03
avatar
nejspíše se vybíají, více testují, mají vyšší napětí atd, to všechno stojí peníze. Já na tom ale nevidím nic divného, kdybychom se bavili čistě o výrobní ceně čipu je to něco jiného, ale tady se bavíme o tom, kolik stojí výrobce karty čip pro ten který model karty .... Já si to nevymyslel, ty ceny jsou prostě rozdílný ...
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-14 20:38:52
avatar
Testují se snad všechny čipy a podle mého je jedno, jestli se testují pro verzi na vyšší frekvenci a napětí. Test samotný se nikterak neprodraží (maximálně bude větší odběr elektřiny ).

Jo a ty ceny mi přijdou dost nadsazený. To by nikdy nemohli marže okolo 50%. Třeba příkladem může být 4850 ta má marži pouhých 35%, když uvažuji cenu 199 dolarů. Když uvažuji 179, tak jsme někde u 28%. To opravdu nejsou reálná čísla, zvlášť když uvážíš, že jde o vstupní cenu, která bude už jedině klesat. Někde bude nejspíš bota.

PS: 46x0 musí být z principu na výrobu dražší karta než 36x0, protože má o 20% větší čip. Což musí být jasně na ceně znát.
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 18:50:19

Bože DD a jeho ceny výrob karet, ještě jednou se musím zeptat, koho to zajímá?! Výrobci ví co dělají, mimoto pokud není něco oficiálně, lze tomu těžko věřit. Jinak 9600gt je jasná volba pro lowend, nejlepší karta od 8800gt do příchodu 4870.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 18:53:42

Koho zajímají ceny ? Moment, že by každého ?
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 20:17:38

Ceny za vyrobení karty!
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 21:13:04
avatar
V tomto sa nevyznam ale myslim ze aj na tychto cenach zalezi,kolko bude stat produkt zo zaciatku ... staci pozret gt200,keby ati nemala tak vykonne karty tak tie ceny by boli stale tak vysoko a teraz museli padnut aby mohli konkurovat ati nie vykonom ale cenou
3D_Crab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 19:11:57
avatar
To, co nám DD poskytl, jsou velice zajímavá čísla, která si jen tak někde (zřejmě) nepřečteš. S tou 9600GT souhlasím, cenově je +- na stejno s HD3850 a přitom má výkon HD3870.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 19:14:02

Ovšem některé HD3870 se dají pořídit levněji, i když o velice málo, než 3850... Zdroj:alfacomp
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 20:17:17

9600gt jde líp přetaktovat, lepší chladič a taky pokud se uplatní physX, tak se to může do budoucna hodit ještě.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 21:42:48
avatar
Ty mě bavíš, na PhysX nemá 9600GT dost síly, stěží stačí na tu grafiku ... chladič je víceméně stejn= kvality jako ten na HD 4850, karta docela topí, jestli dje nebo nejde víc přetaktovat zajímá 1% lidí, zbytek grafiky netaktuje. Výhoda 9600GT je v tom, že HD 3870 se už nevyrábí .... není to špatná akrta, ale zároveň na ní není nic tak užasného, dávno jsou tu lepší nabídky, i když pokud se bude prodávat za těch 99dolarů, tak je to dobrá nabídka, obávám se ale, že HD 4850 není o tolik dražší, ale je o dost výkonější a vyplatí se více ...
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-13 08:01:18

no jasne... ved predsa najuzasnejsie karty su len ati !!! a to nie len 4850 a 4870 ale v podstate vsetky karty od ati su jednoducho vyborne so skvelym vykonom a brutalne nizkou cenou !! napr. taka 3850... vsetko, co vyrobi nvidia DD doporucuje nekupovat !! pretoze sa to neoplati !!! tak sa ludia zobudte !! a ked otvorite oci, zistite, ze ten najlepsi kauf urobite len nakupom ATI !!
ked som sa tak dival na starsie doporucene DD zostavy - tak aj v casoch 8800GT a 8800GTX vsade doporucoval 3870 a 2900XT... aby som bol presnejsi - tak v 97% vsetkych doporucenych GK su od ati a tie zvysne 3% su od nvidie.. jednoducho DD na amd/ati neda dopustit... nuz, kazdy mame nejaku oblubenu znacku....
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-13 20:45:10

tos tak ja mam asus 9600gt top, takty su 720/2000, karta ma VELICE tiche chladenie a teploty.. 41° prave teraz a 60-65 ked hram. Takze netopi! a kvalita chladica je niekde inde.
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-13 23:28:10

Ty mě bavíš, myslel jsem jako GPU + physX karta což je systém který tu ani nebyl představen (a v budoucnu to půjde prej i s Ati kartami)
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 21:59:59

Physx na 9600 je neco podobnyho jako Directx 10 na 2600PRO. obe karty jsou moc slaby na to aby to dokazali vyuzit.
Jinak dival jsem se ted na cenu 9600GT, +- nastejno jako 3870 akorat ta 3870 je trochu vykonejsi (ne nejak vyznamne)
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 22:05:54

Je to už tak, prostě výrobci nebudou dělat grafiky s directX 9 když je tu 10 na slabších kartách jsou protože vycházejí z těch výkonnějších jader...
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-13 23:31:05

odpověd viz výše ten chlapík dole o nejlepších odbornících má docela pravdu.... hlavně že jste oba dva přehlédli slovo DO BUDOUCNA
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 20:19:02

Jenže tyhle čísla jsem tu četl minimálně 10x a VŽDYCKY byla v negativu nvidia, navíc to nejsou oficiální čísla
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 21:34:18
avatar
Jsou to oficiální čísla, zdroj odkud jsem je vzal a odkud pocházejí jsem uvedl ....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 21:39:51
avatar
hele, mě je to docela jedno jestli si myslíte že ty čísla nejsou oficiální, nic na nich nezměníte Sehnal jsem vám zajímavé informace, poskytl jsem vám je, běžně se k nim jen tak nedostaneme a tady je máte jako na talíři. jestli tomu věříte nebo ne, to už je vaše věc, já víc udělat nemůžu, já vám jen říkám, že jsou přesné, oficiální a pocházejí tam, odkud je berou přímo výrobci ....
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-13 23:32:01

ale dd tyhle informace jsem už četl tady několikkrát...
Stolker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 19:41:10

DD myslim ze by va diskuze byla o mnoho kratší kdyby jsi přímo v článku ze cena čipu neni cena kterou dala nvidia TSMC za to ze to vyrobila ale kolik si za jádro řekla "producentum" neboli třetím stranám (msi asus gigabyte atd) ty pameti jsou doporučený typ... Ze za tohle je jeden určitý producent nakupuje... Teda jestli jsem to pochopil spravne
Zdeny@ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 20:10:02
avatar
pochybuju o těch cenách -tohle by jen tak nezvěřejnil nikdo
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 21:37:29
avatar
ano nejsou ke zveřejnění, já vám taky neukázal celou tu tabulku z pochopitelných důvodů, jinak tyto ceny a údaje lze najít kdykoliv, pokud víš na koho se obrátit, nebo máš patřičný obnos, za tyto údaje analytických společností (iSuply například) se běžně platí horentní sumy a tak je mají jen ty společnosti které si je platí právě aby tyhle údaje měli ...
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-13 03:30:53
avatar
Je hezke(opravdu si toho vazim),ze jsi nam tu zverejnil par pochybnych cisel bez vysvetleni ,ale nechapu,k cemu by za ne nekdo platit primo horentni sumy.. Stejne nikdo nezmeni nic na tom,ze nVidia prodava na hranici vydelku a ze ATI se snazi "nahrabat si kapsu" z nas zakazniku na ukor kvality..
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-13 12:18:29
avatar
Chlape ty na com lietas ? Nieje to nahodou NV ktorej odchadzaju karty a ludia musia reklamovat ??? A ATi su tie co slapu v pohode ?? Alebo som nepochopil tvoj zmysel pre ironiu ?
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-13 15:38:00
avatar
Bohuzel jsem mel problem s ATI kartami s jiz zminenym chlazenim,dale s ovladaci a take pri taktovani,kdy z naprosto 3 stejnych kusu sel s frekvencemi vyrazneji nahoru pouze jeden,dalsi dva neustale zamrzaly.Chapu,ze s ovladaci se asi nic nezmeni,ale ty zbyle dve veci jsou podle me proste usetrene penize na ukor kvality Jaky problem jsi mel ty s nVidii?? Osobne bych rekl,ze asi zadny Nebo se ti rozpadla karta v rukach kvuli spatne pajce??
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-13 20:51:59

asus 9600gt s referencnym chladenim mi odisla behom vecerneho testovania v den zlozenia pc. Z reklamacie prisla uz verzia s asus chladenim (glaciator ci ako to volaju) a ta funguje korektne. Ak kupujes najlacnejsie modely hociakych kariet, tak sa necuduj, ze su snimi problemy, napr. jednemu klientovi asi po roku odisla inno3D 6600gt (nie ja som dodaval, pouzivam asus a msi). O radeone pokazenom neviem o ziadnom.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-14 17:50:18
avatar
tak já ti uvedu dva, abys aspoň o nějakých věděl... odešel mi sapphire 9600xt, prý vypálené jádro... a odešel mi sapphire x1600pro, taktéž usmažený, patrně paměti, blíž jsem to nezkoumal, oba byli těsně po záruce Tak teď už víš nejméně o dvou
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-14 23:39:58

no to vypoveda jedine o tom ze saphire (co su asi najlacnejsie ati karty) nekupovat, ze? Osobne kupujem teraz asus top karty, alebo msi, ak asus akurat na sklade nieje. Okrem tej asus 9600gt (ale to nebola chyba chipu, obraz cez analog nesiel, dvi isiel) som este nikdy (pred tak 5 rokmi sa predavala znacka manli, tie sa reklamovali casto) ziadnu vga nereklamoval a ani sa mne alebo mojmu zakaznikovi ziadna nepokazila.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-14 23:46:56

inak z tych cias co mam (teda zakaznici maju) 9600pro (znacku si nepamatam), powercolor 9800se a msi 9800pro a vsetky idu bez problemov.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-13 21:17:14
avatar
Ja nemam problem ani s chladenim ani s ovladacmi a pri taktovani uz vobec Zatial co s nv som mal problem pri taktovani a aj s teplotami,na vykon sa nestazujem ani u jednej firmy ... Kupujeme vzdy to ,co je najlepsie za danu cenu a ohanat sa tym,ze vyrobcovia alebo samotna firma ATi setri na materialoch je hlupost, a ked uz nejaky problem je,vzdy tu je reklamacia
Skalil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-14 22:47:25

Ano další fanda Nvidie. Já měl od ati 9250,x800(ta odešla ale mojí vinou), x1650pro a nakonec x1950GT a ani s jednou nebyl problém. Nevím co máš proti ovladačům, taktéž žádný problém a taktování to samé. Všechny jsem měl trochu popohnané kromě té 9250(pasiv)
o Nvidii mluvit nebudu, protože jsem měl čest jen s 8500GT(pasiv) a ta měla chyby s obrazem, ale vše vyřešila reklamace.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-15 07:21:37
avatar
Fanda nVidia asi ne,ale mozna jsou to prave ty zkusenosti,o kterych pises.Ja mel bohuzel temer vzdy stesti na dobrou kartu od nVidie a spatnou od ATI.Ty dva spatne kusy,o kterych pisu vyse,byly prave u HD4870,coz me dost zamrzelo.Chtel jsem po GX2 nejake vykonne jednojadro,bohuzel po tomhle ted cekam s GTX260 na novou radu Samozrejme ma kazdy jine zkusenosti,proto by doporucil jinak
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-15 09:28:20
avatar
Muzete napsat ty pochopitelne duvody? Pokud jste s vyrobci, popr s firmou ktera data poskytuje nepodepsal NDA.
T90 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-12 23:29:38

DD dik pekne cisla...
preco je RV770 do 4870 drahsie ako do 4850???

tam je taka hustota a mala vyr. technologia ze vyrobit cip neni lahke ako nakreslit kruznicu s kruzitkom. cipi musia byt bez chyby musia zvladat teploty a frakvenciu.
preco je asi 3 - jadrovy phenom??? vytazenost vyroby alebo doslova zaloha. ked sa nepodari phenom (jedno jadro ma chybnu niektoru cast) procesor leti von oknom do kovovej nadoby (smetak). staci jadro vypnut a je 3 jadr. phenom a bez chyby.
2 jadrovy phenom mozno bude (teoria neberte to vazne)procesor s dvomy chybnymi jadrami (opakujem to je iba teoria)
v 4850 by mal byt tiez bez chyby (rovnaky pocet sp) ale stacia mensie frekvencie.
GT200 je vyriesene tak ze v 260 vypnu cast a v 280 je podarene funkcne jadro ktorych je mozno 30% (20% v 260) a ostatne su sroty. preto ty ceny,to jadro je jak hovado (GT200) a vyrobit ho podarene je tazke staci jedna chybna sp a moze ist z 280 do 260
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-13 03:22:59
avatar
Ne asi,to jsi nam rekl peknou novinku Kazdopadne to jsou zajimava cisla,ale nejsou primo od firem ATI nVidia,ale od vyrobcu karet...
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-13 16:25:44

Ok, vím že jsi napsal že je to jen teorie, ale když u phenomu vypnou dva jádra tak na tom budou prodělávat jak prase...Vem si že vyrobí čtyřjádro a budou ho prodávat za poloviční cenu...
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-13 00:22:20

Výrobní cena je z hlediska stávajícího tržního modelu-kapitalismu-zcela irelavantní.
argar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jde se na to 2008-09-13 10:48:50

Výrobní cena je z hlediska stávajícího tržního modelu-kapitalismu-zcela irelavantní. (neni tomu tak) - nizsi porizovaci cena + prodej za vyzsi cenu = vetsi zisk -- ten se da vyuzit na vyvoj = kvalitnejsi navrh = dalsi dobra generace -> spokojenost zakazniku pri nakupu grafiky dalsi generace.
Hadat se s tebou nebudu precti si skripta o ekonomice, tam se ti to objasni.

Proc je drazsi 4870 oproti 4850. Priklad Ati navrhne hodiny, da je vyrobci ktery vyroby 1000ks(strojku). 800 kusu ma presnos 1s na 24hodinach, 200kusu ma presnos 0.5s na 24hodinach(jsou presnejsi) I kdyz vsechny strojky jsou vyrobeny stejnou technologii, material stoji stejne. 20% je presnejsich. Kazdy clovek je ochoten zaplatit vic za lepsi produkt. Tak proc by vyrobce nemohl prodat tech 200 strojku draz? Proda je hodinarovy ktery je smontuje prida obal rucicky a proda je. K presnejsim strojkum prida pozlaceni atd(drazsi vztupni material = dalsi zvyseni ceny = prestiznejsi vyrobek = vyssi provize pro vsechny ve vyrobnim retezci)

Vysvetleni proc ma Nv drazsi pameti
Bennie - nevim jestli si blby nebo to hrajes

512MB DDR3 pro ATI stojí 45 USD
512MB DDR5 pro ATI stojí 90 USD
přitom 896 MB DDR3 pro NV stojí 115USD

896Mb Obsahuje o 75% vic pameti nez 512Mb primou umerou dojdes k tomu ze 896 by meli stat 78.75 USD

Jenze je to jina technologie. Dobre pokusim se ti to vysvetlit.
Bude to zjednodusene tak se neboj
Na trhu jsou 2 firmy a potrebuji PET lahve pro sve produkty.
Jsi vyrobce a vyrabis PET lahve mas vyrobni linku na 0,5l(obsah)
Porizovaci cena linky byla 1000kc, cena materialu je 2kc, Do vyzkumu investujes z kazde lahve 1kc, aby byla vyroba levnejsi a ty si byl konkurenceshopny.
Na vyrobni lince vyrobis 500ks, aby se ti vratila investice do koupeni nove linky musis ke kazde lahvy pricist 2kc. cena lahve je 5kc(tvoje naklady) jeste na tom chces vydelat proto lahev prodavas za 10kc(100% zisk, aby to bylo lepe videt)

Ted prijde firma a chce po tobe PET lahve 0,75l(obsah)
Jenze ty mas jen linku na vyrobu 0,5l. To znamena ze musis ji upravit predelat na vyrobu 0,75l cena teto investice je 500kc.
Zacnes vyrabet material te stoji 3kc (je ho potreba vic). Do vyzkumu investujes z kazde lahve 1kc, aby byla vyroba levnejsi a ty si byl konkurenceshopny. Na vyrobni lince vyrobis 100ks (z duvodu mensiho odberu. 0,5l kupuji obe firmy, ale 0,75l jen jedna firma) Aby se ti vratila investice musis ke kazde lahvy pricist cenu 5kc. To znamena ze vyroba lahev stoji 9kc. Pokud prictes zisk 100% dostanes se na cenu 18kc

A ted
cena 0,5l = 10kc
cena 0,75l = 18kc
Obem se zvetsil o 50% ale cena o 80%. Uz si dokazes odpovedet jak je to mozne?

------------------------------------------------------------------
Nejlepsim odbornikum na HW je 12 let a vse jim koupi tatinek
------------------------------------------------------------------

Pripadne jak moc se pletu?
argar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-13 12:52:55

Chyby nebudu opravovat alespon za neco me muzete poplivat.
Ted mi doslo ze vetsina lidi nebude chapat co jsem temi priklady myslel proto pridavam slovnik

Hodiny- navrh cipu u graficke karty
Hodinar- firma ktera kompetuje cele graficke karty

PET lahve - GDDR (i s instalaci (editovano))
obsah 0,5 a 0,75 - 512MB a 896 MB
wydlosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-13 11:18:25

Mno pleteš se v jedné zásadní věci týkající se těch GDDR. Totiž ono je jedno jestli je na kartě 512 nebo 896MB, protože to buď bude 8 (512MB) nebo 14 (896MB) STEJNÝCH modulů po 64MB, takže tady ta analogie s PET lahvemi lehce pokulhává
argar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-13 12:51:46

Ja jsem to psal tak ze do tech pameti byla pripoctena cena jako je zapojeni do desky, slozitejsi navrh a jina sirka sbernice.

pokud beres jen cenu modulu tak jejich cena by mela byt cca 78,75 USD +-, coz jsme tam napsal.
Mas pravdu spatne jsem to formuloval
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-13 12:46:47
avatar
wydlosh ma samozrejme pravdu,ale nebud smutnej,na 12 let jsi to nenapsal zas tak spatne ty odborniku
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-13 15:54:41

To s těma paměťma je úplně mimo.

Jde jen o různý počet stejných modulů, které se napájí na desku karty.

Pokud dodavatel balí paměti po určitém počtu kusů a ten počet nesedí do kapacity 896MB, tak není problém jednotlivé balení kombinovat. Zde sice nějaká režie vzniknout může, ale těžko může být tak velká.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-13 15:59:54
avatar
ty si mi aky umelec ?

Az zacnes opat pisat tvoje lahvove teorie, tak si nastuduj, akym sposobom vobec vyrobca karty osadzuje pamatove cipy do PCB, je jedno aku kapacitu karta bude mat, napriklad aj 1152MB, pretoze cena bude aj tak 2,25x vyssia ako 512MB verzie
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-13 19:58:40
avatar
Hezké počtení, aspoň to nemusím vysvětlovat O stejných GDDR modulech na kartách vím dokonce i já

Co já vím, tak běžným minimálním velkoobchodním množstvím čipů je obvykle 1000ks a od toho se odvíjí cena. Brát to po menším množství vyjde podstatně dráž. Silne pochybuji, že to Samsung či Qimonda pytlíkují pro odběratele po pár kouskách extra pro každou kartu.

btw. argare skoro bych řekl, že jsi mne chtěl naštvat a povedl se ti pravý opak
Neznámý  - Souhlas 2008-09-13 20:33:02

Jj, nic jineho nez souhlas nemuzu napsat. Navic pochybuji, ze Nvidia kupuje pameti draz nez AMD. Jo a jeste k tomu tajnemu zdroji - no comment!!!
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-14 04:15:28

Jinak DD se dost plete v tom jak je tu GSO,ta je totiž v nabídce czc minimálně už 2 měsíce a je to mimochodem přeznačená 8800GS což byl předchůdce 9600GT.
T90 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-14 14:09:58

tou teoriou som myslel ze ked ma 4 jadrovy phenom 2 chybne jadra ho vyhodia cize strata. ked ho predaju ako dvojjadrovy maju zisk lebo inak by ho vyhodili
rommel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ceny 2008-09-14 20:16:40

nVidia neprodává pod náklady! Kde jste na to přišli? Jste na hlavu?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
War Thunder dostal nový grafický kabátek
War Thunder dostal nový grafický kabátekMonday, 25 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 673x
Komentářů: 5
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1092x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 794x
Komentářů: 1
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1145x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1275x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1608x
Komentářů: 0