Strana 4 z 4
Takže ohledně NV a jejích GameWorks nástrojů, samozřejmě možné je cokoliv, ale nemyslím si, že v tomto případě (Watch Dogs) něco škodivého, co by sabotovalo konkurenci, bylo použito. Ovšem je dobře, že celý balík je i s ohledem na dosavadní uzavřený a vývoji neprospívající přístup NV vnímán většinově jako negativní pro uživatele i vývojáře. Někteří o něm mluví i výrazně ostřeji. Doufejme, že jako všechny uzavřené, a věci spíše komplikující, NV technologie poslední doby, které byly jako usmívající se člověk s podanou rukou, jež souběžně v druhé ruce za zády svírá nůž, vyšumí do ztracena a najdeme je jen ve hrách, které kvalitativně za moc nestojí a vývojáři GameWorks využívající potřebují těch pár milionů dolarů od NV jen na zalepení díry v rozpočtu (dobré poznávací znamení).
Bylo by krásné, pokud by se NV přidala k AMD, a konečně by se firmy domluvily na akceleraci fyziky přes OpenCL a implementaci API MANTLE a společném vývoji, ale to bychom asi byli hodně naivní. Rozhodně doufejme, že se uzavřené a omezené nástroje NV GameWorks neprosadí, byl by to vývoj špatným směrem pro všechny a dávat si na ně pozor je určitě na místě. Bohužel i díky své neprůhlednosti dělá přítomnost NV GameWorks ve hře Watch Dogs ze hry ne příliš ideální hru pro dělání testů grafik, to je bohužel pravda a škoda.
Ohledně samotné Watch Dogs hry a potencionálnímu znevýhodnění Radeon grafik však podle nás můžete být v klidu. Až na ty 2 NV technologie určené speciálně jen pro GTX karty, které však nic zajímavého nepřináší, jede s aktuálními ovladači hra dobře na grafikách Radeon i GTX s výkonem odpovídajícím známým výkonovým pozicím jednotlivých modelů. Pozor tedy na recenze, kde to vychází jinak, jsou 100% blbě. Možná z hlouposti některých redakcí, kteří v honbě za senzacemi nedokáží ani jeden den počkat na ovladače, možná z vypočítavosti atd. každopádně celá kauza je v tomto případě až zbytečně mnoho povyku pro nic.
Takže klid :). Vývoj se nám alespoň trochu hýbe, ovšem zrovna Watch Dogs sliboval mnohem větší posun, než přinesl a měl (určitě mohl) přinést.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|