TEST ATI HD4870X2 – dvoučipová ultimátní bestie v akci! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 14 červenec 2008
ikonka  A je to tady, první testy nejvýkonnější grafické karty, která z NVIDIA GTX 280 udělá výkonový mainstream. Povedlo se?

 

 

 Server Anandtech měl možnost otestovat jeden z prvních inženýrských samplů R700, neboli grafické karty ATI Radeon HD4870X2. Bohužel NDA nadále trvá a tak se bohužel z architektury mnoho oficiálního nedozvíme. Prozatím také zůstává utajena technologie nového řídícího čipu, který se nachází mezi oběma jádry RV770.

ati-hd4870x2-2-test

  Server Anandtech otestoval inženýrský vzorek, který disponuje 1GB GDDR5 paměti. Ta je ale rozdělena na 512MB GDDR5 na 3,6GHz pro každé jádro RV770. Ta obě tikají na frekvenci 750MHz. Bude tedy zajímavé sledovat, jak si R700 povede proti dvěma HD4870 v CrossFire, když se vlastně jedná o to samé. Ale co, podívejme se:

aoc-hd4870x2

Age of Conana ve 2560x1600 4AA/16AF a výkon předvýrobní verze R700 je absolutně fantastický. Dokonce viditelně překonává CrossFire HD4870! Evidentně je tedy něco nového ve fungování duální ATI. HD4870X2 zcela drtivě poráží i SLI GTX 280! Samotná GTX 280, která dnes stojí to, co HD4870X2, vypadá svým výkonem jako mainstreamová grafická karta.  

Speciální poznámka pro jednoho konkrétního nejmenovaného čtenáře: výkon jedné HD4870 -22,1FPS (100%), Výkon HD 4870X2 (tedy CrossFire) - 44,8FPS. Výkon HD 4870X2 je tedy 202% - nebo-li crossfire pracuje s účinností vyšší než 100%. Takže až zase budeš někam psát, že si tu z vás tropím žerty, počkej až se k tobě dostane ta část informací, o které nemáš ani ponětí ;)

crysis-hd4870x2

Crysis - hra, která je optimalizována pro grafické karty NVIDIA, nicméně i zde HD4870X2 na beta ovladačích poráží GTX 280. Zde to ale bude chtít zapracovat na ovladačích, protože přínos CrossFire je mnohem nižší než v předchozí hře. Přesto první místo ...

oblivion-hd4870x2

Oblivion. Do vydání Fallout 3, který staví na stejném herní enginu ještě pár týdnů chybí, ale je dobré vědět, která grafická karta pro něj bude nejlepší. Opět extrémní rozlišení 2560x1600 4AA/16AF a HD4870X2 doslova exceluje! GTX 280 je rázem maisntream. HD4870X2 zde pracuje proti jedné HD4870 se skoro 100% nárůstem výkonu!

grid-hd4870x2

Race Driver Grid. 2560x1600 4AA a fantastické představení duálního HD4870X2. Výkon je o to zajímavější že CrossFire HD4870 v této hře zatím nefunguje! HD 4870X2 je tedy evidentně technologicky více než CrossFire. GTX 280 je více než 2x slabší!

  A co provozní vlastnosti? Říkal, jsem, že spotřebu HD 4870X2 odhaduji někam k 270-280W. Přiznám se, že jsem tehdy trochu více než hádal, ale oficiálně jsem to říci nemohl. Spotřeba HD 4870X2 je kolem 275W! To z ní dělá jednoznačně nejžravější grafickou kartu historie. Její spotřeba je reálně o 60-70W vyšší než spotřeba GTX 280. Teploty HD 4870 X2 jsou kolem 88-85°C v zátěži. Hlučnost prý není vyšší než hlučnost GTX 280 v plné zátěži. Co potěší je spotřeba proti CrossFire HD4870, která je o nějakých 15-20W ještě vyšší. Spotřeba SLI GTX 280 je o 100W výše a výkonově je HD4870X2 mnohdy překonává. Lze tedy říci, že vzhledem k výkonu, který HD4870X2 nabízí je její vysoká spotřeba omluvitelná. Navíc zájemci o maximální výkon a lidi, kteří jsou ochotni dát 10 000 za grafiku, spotřebu moc neřeší.

spotreba-hd4870x2

  Co říci na závěr? Na to, že se jedná o inženýrský předvýrobní vzorek karty a beta ovladače je výkon více než excelentní. Musíme trochu poupravit ty výkonové odhady. HD4870X2 není občas jen o 80% procent rychlejší než GTX280, zvládne to i o 100%! NVIDIA má tedy na další trable zaděláno. HD4870X2 bude stát 10 000 korun, tedy to, co dnes stojí GTX 280, jenže ta je výkonově ve srovnání spíše výkonový mainstream! NVIDIA nemá nic, čím by mohla grafické kartě HD4870X2 byť jen zdánlivě konkurovat a nic na tom nezmění ani 55nm verze přetaktované až na hranice svých možností.

ati-hd4870x2-1-test

   Navíc AMD-ATI má pořád měsíc čas na vyladění ovladačů, vyladění BIOSU karet a tedy můžeme s jistotou říci, že výkon HD4870X2 může být jen lepší. Pokud tedy skutečně plánujete nákup grafické karty za 10 000 korun, myslím, že je zde slušný důkaz toho, že NVIDIA GTX 280 za ty peníze dnes rozhodně nestojí. Pokud vám jde tedy o ten výkon, počkejte na HD4870X2, která těch 10 000 korun s DPH stát bude, nebo počkejte na výrazné snížení cen GTX280 a příchod 55nm verze. Současné 65nm modely skutečně vynechejte.  

Zdroj: Anandtech

EDIT by DD: A server Anandtech nebyl zdaleka jediný, kdo HD 4870X2 otestoval. Další výsledky z jiných her tentokrát ze serveru expreview:

ati-hd4870x2-3-test

   Můžeme myslím spolehlivě říci, že HD4870X2 funguje opravdu velmi dobře. Připojím ale aktuální poznámku. Nezajímavý není výkon CrossFire HD4850. A na příští měsíc se chystá uvedení duální HD4850X2, tkerá bude vybavena stejným novým můstkem jako HD4870X2. Cena HD4850X2 má být ale 449 dolarů tedy 7500-8000 korun vč. DPH! Nepochybně i tahle varinata grafickou kartu GTX 280 překoná! AMD-ATI se opravdu rozjelo a z plánů společnosti NVIDIA na ovládnutí světa (grafického ;) ) s 55nm G92b a GT200b zůstávají zdá se jen trosky ....

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - koukal jsem i na test 2008-07-14 10:57:20
avatar
zde http://www.expreview.com/news/hard/2008-07-14/1216009397d9456.html Např. v tom CoD4 je ten výkon nehorázný ATi rocks
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 11:16:12

Nj naíc to byla jen 1GB verze to jeste neco malo přidá.Navic mam pocit že se budou prodavat verze s 800Mhz na jadru. A ještě vyladěny bios a ovladače ..... WOW ..... jeste by tam mohli dat ty 5GhzDDR5
Neznámý  2008-07-14 11:21:06

Docela rychlej tenhle macek.Tomu by se už dalo říkat "akcelerátor"
PS:změň tu ikonku
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 11:16:52

je to naprosto excelentni a totalne ultimatni v naprosto extremnich rozlisenich....
Allesgute [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - great 2008-07-14 11:29:41

No super.. konecne si normalni clovek v cr muze koupit za nas plat solidni nepredrazenou kartu ktera podava super vykon.. jen tak dal ATI.!
Ale nvidia by mela neco zacit delat. jinak si ati zacne marzovat vetsi ceny za gk a to mi prece nechceme =)
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 11:38:04

Karta vypada vazne dobre, jen by mne zajimalo,kolik lidi hraje v tak extremnim rozliseni. To aby si clovek k takove karte koupil jeste novy monitor

Nemate nekdo nejaka aktualni cisla, jake je dnes nejpouzivanejsi rozliseni?
krabat [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: novy monitor 2008-07-14 11:52:12

a novy zdroj... ;-)
Neznámý  2008-07-14 12:00:20

Kolik lidí dá za monitor 30,000Kč a vejš?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 12:15:07
avatar
30" dnes už pořídíš kolem 22 000-24 000
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 12:07:28
avatar
no ten kdo tuhle kartu chce, tak asi ví proč, má tedy monitor i zdroj a vlastně ho peníze moc nezajímají .... nejpoužívanější rozlišení dnes je 1280x900 nebo 1024 pak 1600x1200 a podobné ...

lidi, co mají 10 000 na grafiku, mají i na pořádný monitor a nemusí to být zdrovna 30"
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Lidé, kteří neví co s penězi 2008-07-14 14:51:58
avatar
Tak takoví lidé by mohli sponzorovat ty "chudší" občany na koupi takové grafiky a 30' monitoru
Jarda.K [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ze statisky serveru meebo.cz 2008-07-14 11:59:16
avatar
Rozlišení monitorů
Rozlišení Kolikrát
1024x768 5210 46.3 %
1280x1024 2154 19.1 %
1280x800 1429 12.7 %
1152x864 701 6.2 %
1440x900 473 4.2 %
800x600 446 4.0 %
1680x1050 288 2.6 %
1280x960 198 1.8 %
1280x768 108 1.0 %
1400x1050 78 0.7 %
1600x1200 38 0.3 %
1280x720 37 0.3 %
1920x1200 19 0.2 %
???x??? 18 0.2 %
1360x768 16 0.1 %
800x5000 10 0.1 %
240x320 10 0.1 %
1366x768 8 0.1 %
960x600 8 0.1 %
1600x1024 8 0.1 %

Údaje mám ze serveru toplist.cz
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - statistika nude je, má však ce 2008-07-14 12:19:15
avatar
to jsou procenta brouzdačů po netu, věřím že u herních fanATiků a nVidiotů budou 22" a 24" daleko víc zastoupené
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 13:08:36

a ti herní fanATici a nVidioti nebrouzdaji po netu? Nebo si to pak prepinaji do vyssiho rozliseni?
falcon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 13:30:28
avatar
Hlavne tam jsou zastoupeny kancelarske krysy co nemaji v praci co delat Takze brat to jako bernou minci pro herni testy je mimo...
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 13:40:38

No mne by hlavne zajimalo, v jakem rozliseni se ted nejvic hraje.

Treba by to byla i celkem zajimava anketa....
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 15:49:35
avatar
Nedělá podobné statistiky STEAM? Občas se objeví na netu, statistiky ze STEAMU, zastoupení Graf. karet mezi hráči, procesorů, množství operační paměti, takže by možná mohly být někde i statistiky v jakém rozlišení nejčastěji hrají.
DeFFzeS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 18:45:40

Na co cekat http://www.steampowered.com/status/survey.html
Mirbx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 19:20:41
avatar
Já například mám monitor 1600x1200 (LG L2000c) ale zásadně hraju 1280x960 4xAA (nebo i 1024x768 4xAA) - není to tak zubatý jako 1600x1200 a nepotřebuje to takový výkon (nyní mám 9600gt).
Hra v nativním rozlišení se mi tolik nelíbí :-o
Dahak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE 2008-08-06 06:01:13

ja toho napr. nejvic nabrouzdam prave na notebooku kde mam 1024x768, u stolniho pocitace mam 22" kde si pustim vice nejakou hru nez na tom lustit webove stranky
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 12:52:29

Super, diky!
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2008-07-14 16:50:35
avatar
Ve španělsku na tom byly výsledky prakticky podobné ... 1280x1024 je stále nejrozšiřenější ;-)
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 19:54:37

super, dikec... Jen jsem si to chtel overit, v jakem rozliseni vetsina lidi hraje.
Zacinam mit pocit, ze ty rozliseni zacinaji byt brutalne velke, 2560x1600 mi uz prijde docela dost...
matej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ruzove! ale to snad ne 2008-07-14 12:03:30
avatar
v oficialnich testech vydane ATI 4850 prekona GTX260 a 4870 zvalcuje svym vykonem GTX280 a ani jedno se nekonalo. jinak ale klobouk dolu jestli se vykon aspon priblizi temhe o cekavani
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 12:05:21
avatar
chlape, tohle jsou testy ne očekávání ... navíc v mnoha testech se HD4850 k GTX 260 přibližuje a HD4870 GTX 280 to samé a dokonce je sem tam překonávají, takže obojí se konalo a koná ....
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 14:22:21
avatar
No zase to tak moc neprehanej V mnoha testech ze se HD4850 priblizuje k GTX260 a 4870 k 280 nebo je dokonce prekonavaji? Neni dobre brat jedno z X (triceti) nastaveni/rozliseni hry,kde se tomu treba tak deje a brat to tak,jak pises ty
falcon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 12:10:55
avatar
Nj ale tohle jsou uz "snad nezavisle" testy...
Neznámý  2008-07-14 12:16:22

Ta 4870 cos taktoval ti už říká pane?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 12:17:35
avatar
no ta bude v zítřejším testu - moje osobní není, ale je to běžná prodejní verze ASUS HD4870 ....
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2008-07-14 16:51:33
avatar
Šup nahodit grafy té 4870 od Asusu, ať mohu porovnat ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 17:21:11
avatar
sorry, lidi ve středu odjíždím na pár dní, připravuji tedy haldu článků dopředu a HD4870je mezi nimi, aktuálně ve fázy chybí napsat článek ... takže až zítra ...
DeFFzeS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 18:47:25

Super tak presne tu si chci koupit
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zvlastni... 2008-07-14 12:23:51

kde se ATI naucilo delat tak ZRAVE karty...

Mam 2x 8800GT ve SLI a podle tohoto testu jsou ty dve SLI karty mene zrave nez jedna 4870...a to ji ve vetsine testu prekonavaji...

Takze teto generaci karet, jak od jednoho, tak od druheho se VELKYM obloukem vyhnu, ty dve 8800GT ve SLI budou jeste nejaky cas stacit a pak budou snad uvedeny karty s odpovidajici spotrebou vzhledem k vykonu...mozna...

Zravost v idle rezimu nema ani cenu rozebirat...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 12:27:45
avatar
no myslím, že vzheldem k parametrům jádra si tu žravost můžou dovolit. HD4870X2 má výpočetní výkon neskutečných 2,4TeraFlops! Já mám taky 8800Ultra v PCčku a nějak nevidím, že by mi zatím na mých 21" CRT nestačila, ale vyměním ji protože přecházím na 26" LCD a to už přeci jen není ono ...
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Moment... 2008-07-14 12:33:53

ja porovnaval 2x 8800GT ve SLI se single 4870...takze sorry, ale vyssi vykon a nizsi zravost (2x 8800GT SLI) za nizsi vykon a vyssi zravost (1x 4870) urcite menit nebudu...i kdyby mela v "papirech" napsano, ze je ze zlata...
pK! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 12:59:05
avatar
mám taky 21" CRT monitor a docela by se mi hodila nějaká rada ohledně novýho LCD. Co takhle vytvořit nějakej test LCD 24"-26" s ohledem na hry? Popřípadě dej vědět, co sis pořídil, nechám se inspirovat
Martincz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 13:37:33

Taky bych se přimluvil za test LCD.. Ale bral bych to tak 22"-24" :-D

Jinak 4870X2 je určitě zajímavá karta ale jak jsem již několikrát psal tak mi ještě nějakou chvilku bude muset stačit 8800GT SLI. Teď si chci udělat radost novým monitorem protože moje 17" CRT už je trochu mimo :-)

Zatím se mi nejvíc líbí tento - http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=48367
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 13:58:02

To je TN panel, takze necekej zazraky. Zajimavejsi monitory se pohybuji cenove trosku vys.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 14:55:17
avatar
Dost dobrej je Acer 2423W - na alze ho maj za necelejch 9K - uz prez rok ho pouzivam je jsem velmi spokojenej.

btw. je to MVA
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - LCDs 2008-07-14 15:45:54
avatar
No TN nieje bohvie čo, ale na HRY je asi nejaký 2ms najlepší.
Obrazovo ale TN na PVA nemá, toto by mohlo vyhovovať Odkaz
PS:dole je odkaz na recenziu a dopadol vcelku dobre (SH)
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 20:01:58

kdyby neměl input lag větší než je obvyklé u této technologie, tak by to byla jasná volba....
krabat [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 16:36:10

me by zajimal tento:

http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=105140006000000FWO&Search=fujitsu%2024%22&SearchType=1

if to je fakt takovy smejd, jak by se sluselo na tu cenu, nebo treba nejaky kral v pomeru cena/vykon... :-)
DeFFzeS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 18:52:19

Doporucuju spis Samsunga za 6 300Kc http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=43604 Ja si ho ted budu kupovat ale slysim na nej samou chvalu
Martincz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 20:22:02

No tak ty monitory jsou uplně stejný kromě kontrastu asus má 2000:1 a Samsung 3000:1.
Dahak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE:Martincz 2008-08-06 06:08:07

Mam ho doma a jsem spokojen ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 13:42:45
avatar
njn .... ale jak otestovat LCD aby to něco řeklo a že tedy zdroje kde brát LCD mám
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 13:57:06

A na jakou 26? Pristi mesic se na to taky chystam, ale vyber nic moc. Snad jedine LG 26" W2600HP-BF s S-IPS vypada zajimave.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 12:33:38
avatar
Zajimave ze v Age of Conan ma 4870X2 narust vice jak 100% oproti jedne HD 4870 Asi chyba mereni, nebo nebezela X2 na 750MHz
Prijde mi to az nemozne, narust vykonu o 100% No uvidime az ji za mesic otestuje DD. Pokud je to ale pravda, pak ma Nvidia v Highendu (na kterem si tak zaklada) skutecny problem...
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 14:09:17

Rekl bych, ze to bude jen chyba mereni. A dosahnout pri AFR 100% narustu vykonu mi neprijde nijak divne. Navic nelze primo porovnavat 2x 4870 a 4870X2 protoze to je proste trosku neco jineho, takze ja na tom nevidim nic zvlastniho.
shorty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 14:20:53

Podle mě ta testovaná karta měla 2GB paměti - proto tam je více než 100% nárust oproti 1GB u CF
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 14:43:58
avatar
ne .... inženýrský sample mají jen 1GB
shorty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 15:23:46

aha ok
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 20:07:32
avatar
Ty ktery melo na testovani HardOCP byly 2GB modely (1GB pro kazde jadro). Navic mely na testovani 2 takze vyzkousely i crossfire .
paco [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 23:47:19

ne .... testovana karta mela 2GB, coz by vysvetlovalo rozdily mezi CF a X2
viz update na Anandtech Odkaz
enc0re [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 14:37:13

myslim ze niekde na pctfore no-x pisal ako je mozne dosiahnut viac ako 100% narast.takze chyba merania to mozno nebude .ale netusim v ktorom threade to pisal
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 14:43:30
avatar
samozřejmě že je to možné .... záleží na softwaru, ale AMD zdá se udělali víc než to a na duální ATI je hW čip, který výrazně účinnost zvyšuje ...
m1na [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - narez 2008-07-14 13:23:45
avatar
Konecne graficka s poradnym vykonem. Skoda ze tak svinsky zere jinak bych o ni dost uvazoval. Ale zarek sem se ze zadny topidla po 2900 uz do pc davat nebudu, ted bude rozhodovat aji spotreba. Doufam ze vydrzim s karou jeste do doby nez tu budou dx 11 karty.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 13:42:31
avatar
Ultimatni monstrum pro ultimatni rozliseni??Pokud je budoucnost v techto zatim nenazranych nevychytanych primotopech,tak potes Alois.Doufam,ze jeste dlouho s nami budou i karty jako 4870 a GTX260/280 a jejich single nasledovnici.Jinak se to ATI povedlo,po dlouhe dobe vykonove prekonala konkurenci,i kdyz pro to musela pouzit opet dve jadra.Osobne doufam,ze nVidia nebude nijak reagovat podobnym hybridem na tuhle karticku (maximalne tak slevou GTX) a bude si dal v klidu zlepsovat g200.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 13:41:57
avatar
ježiš nezapomeňte že tohle je High-end, tam jde předně o výkon, pak o vše ostatní ...
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 13:59:42
avatar
Ja nezapominam,ale GX2 a X2 byly taky highend a kde jsou ted??
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 14:44:25
avatar
tam kde každý high end předchozí generace
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 15:44:38
avatar
Bohuzel multigpu zestarne mnohem drive.Samozrejme,ze nakonec kazda karta skonci v kremikovem nebi,ale ruku na srdce,kdo by si ted kupoval GX2,i kdyz se jedna stale o jedno z nejvykonejsich reseni dneska??Zlate stare radeony 19xx a geforce 8800.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 16:12:07
avatar
proč by multyGPU zestárlo nejdříve? To snad na nic nemá vliv ....prostě zestárne stejně jako jakákoliv karta z dané generace ... ztratí rychleji a více ze své hodnoty to ano protože samozřejmě je původně draží ...
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 16:41:53
avatar
Beru to tak,ze si s tim nemel zkusenosti,proto nema cenu nic vysvetlovat.Zeptam se jinak,existuje v historii GK nejake multigpu reseni,ktere stoji pri pohledu zpatky za rec??Opravdu si myslis,ze nova X2 bude jina? Ja se na tuhle ATInu tesil,ale ocekaval jsem,ze pujde cestou podobnou multicpu,cili zadne sli-cross.Nebo vis neco vic o tom tretim cipu na karte,ktery se stara o vzajemnou spolupraci?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 17:19:14
avatar
jenže multi GPU se vyvíjí a to celkem rychle ... 7950GX2 byla na nic, většnou nefungovala ... HD3870X2 ale byla první duální grafickou akrtou, která většinou fungovala a velmi dobře ... 9800GX2 funguje také velmi dobře ... dalším vývojovým stupněm je HD4870X2, která očividně funguje perfektně ...

zapome%n že v dohledné době bude něco bez SLI a CrossFire, tyhle technologie byly vyvynuty právě pro multiGPU! A proč se jim tak urputně bráníš, když to dnes konečně funguje ....
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 14:08:03
avatar
No zatim jsem si koupil 4870 za 5 K s dani - pokud by mi to nestacilo tak spis pockam do pristiho roku na dalsi generaci karet ktere budou vyrobene na 40nm technologii.
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD 4870 za 4800 Kc SKLADEM!!! 2008-07-14 14:15:04
avatar
ODKAZ:

http://www.pixmania.cz/cz/cz/1344930/art/sapphire-technology/radeon-hd-4870-512-mb-gdd.html?srcid=6994&Partenaire=Seznam_Potesil&CodePromo=oui& aftrack=TWpNd016czNNamM0OzEyMTYwMzc1MTY7UGFydGVuYW lyZT1TZXpuYW1fUG90ZXNpbCZDb2RlUHJvbW89b3Vp
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 14:38:43

Tenhle obchod bych zrovna moc nedoporucoval, staci si projit reference na netu.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 14:52:01
avatar
Sice to sou smejdi ale ceny maj dobry (doprava je nemozne predrazena a snazej se cloveku vnutit nejakej nesmysl za priplatek) - a pokud mi prijde funkcni karta tak sem spokojenej. Pokud ne tak jim necham penize strhnout z uctu(chargeback u kreditky).
DeFFzeS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 18:57:52

Kouknete se na technické parametry... ten obchod vzbuzuje teda duveru...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 14:52:27
avatar
Měl bych takovou question, nechystáš nějakej test LCD? Protože bych si docela rád koupil novej monitor a v podstatě nevim jakej, přes e-shop si totiž kvalitu zobrazování nezjistim.

Plánuju buď 17" nebo 19". Nejdřív sem bral v úvahu Eiza s S-TN. Což nepochybně budou dobrý monitory, ale taky pekelně drahý.. a nic dalšího mě nenapadá. Telku mam doma Panasonic (skvělá i jako monitor, ale nemůžu to tak používat furt ale ten bohužel LCD monitory nedělá.

PS: Klidně i někdo napište svuj názor co dneska koupit. Moje požadavky jsou hry a hodně dobré barevné podání (ideálně 10bit).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 14:58:23
avatar
Testovat můžeme ledacos, jenže já nemám zdroje (kde brát LCD ale mám) lidi, ani vybavení abych to zvládl .... :/ takže nic slíbit nemůžu ...
Tomasek1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 15:10:11

Pekny. Jen to potvrzuje ocekavane. Jeste mi chybi graf srovnani vykon/cena To bude taky mazec.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 15:24:38

a znova sa porovnavaju hrusky s jablkami. Jednocipova karta sa porovnava s dvojcipovou. pricom je rozdiel SLI a GX2 resp X2. ale ako vidim malo kto tu vidi medzi tym rozdiel.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 16:10:35
avatar
jaký hrušky s jabkama? Jedna grafiká karta v celku se srovnává s druhou grafickou kartou v celku, to jestli je to SLI nebo CF přece nehraje roli, když to funguje jako jedna grafická karta .... že vidíte, že tu nevidíme mezi tím rozdíl je možná proto, že tam žádný rozdíl není ....
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 19:37:31

hm lenze mozno ludia to vidia inac a ovladace su stavane inac. to neni len tak ze bum dam dve karty dohromady co napr. HD3870 v CF a 3870X2. x2 je este pomalsia od jednej grafiky 3870 alo od CF resp. X2. TO UZ ROZDIEL JE
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 16:17:24
avatar
Ono totiž už bylo kdysi dávno řečeno. Že nVidia se vydává cestou dvou jader v jednom čipu, zatím co AMD/ATi dvou jader ve dvou čipech. Tudíž srovnávat X2 s GX2 a GTX260/280 je na místě. To je jedno, že to jedni balí do jednoho pouzdra a druzí do dvou. ATI bych ale řekl, že jde trochu rozumnější cestou, prostě její hi-end bude prostě 2X jejich nejvyšší mainstreamový chip a nVidia bude prostě vyrábět dvoujádra a měnit na nich frekvenci a kdo ví co ještě. Možná budou i vypínat části jader. Takže je spíše nefér srovnávat HD 4850/4870 s GTX260/280. Jednojádra s dvoujádry.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kdo má na grafiku, má i na 30 2008-07-14 15:51:42

Nikdy jsem nepochopil tohle tvrzení... Co je to za blbost, že kdo má na grafiku na 10.000, má i na 30" monitor? a vůbec, že má prachy?
Já jsem dal za grafiku před 3 lety 11.000, letos 8000 ale monitor mám 19". Že bych měl hodně peněz se teda říct nedá. Proč by si člověk neměl koupit kartu, se kterou bude mít slušný FPS? Proč, když mám "jen" 19", kupovat kartu třeba za 4000? Nechci mít střední detaily nebo vypnutý FSAA/AF. Chci, abych si i hry za rok za dva zahrál v plných detailech. Když si k tomu koupím 30" nebo 24", už bych musel u her za 2 roky snižovat detaily nebo rozlišení...

Tak už laskavě přestaňte prosazovat tenhle hloupej kec.

GiGi
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 16:06:35
avatar
hmmm jenže dnes už nemusíš mít na grafice za 4000 střední detaily ani vyplý AA/AF, takže dobře upravuji to tvrdení, každej šílenec, co dnes vyhodí 10k za grafiku má i na pořádný monitor s vyjímkou GiGiho, který jej nepotřebuje
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 16:20:21
avatar
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 16:22:12

ach jo....
To bys dneska taky mohl říct, že šílenec už je člověk, kterej si koupí grafiku ne za 10, ale za 6000, protože normální grafika stojí kolem 4000.
Prostě nesouhlasím. Ano, dneska si koupíš grafiku za 4000, ale za dva roky si budeš muset koupit novou. Takhle já dám 8000 za grafiku, která mi vydží 4 roky. A nemusím se bát, že se změní konektory, kompatabilita, atd...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 16:28:36
avatar
no já ti nevím .... já koupil grafiku za 10 000 a vydržela mi skoro 3 roky, ale to už to ke konci nebylo nijak užasný hraní ... takže podle mě je spíše výhodný koupit dneska za 4000 užít si plný detauily v současných hrách a za rok a půl-2 roky koupit zase za 4000 a zce to samý a už s novými technologieama atd.

BTW_ já sobně považuji akždého kdo dá za grafiku 10 000 nebo obeceně koupí to nejdražší, že je prostě šílenec - reálně jsou tyhle grafiky prostě spíše než na hraní a reálné využití k vytahování se .... ale tak už to chodí ....
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 16:42:09

no, nejsem zas tak mladej abych se musel vytahovat jak nějakej puberťák.
Já jsem to spíš považoval za investici do svého koníčka než za vyhozený prachy.
První koupě byla 9700Pro. Přestala stačit, koupil jsem si 8800GTS.
Když bych si koupil kartu za 5000 (třeba 8600), asi bych si Crysis nebo TestDrive moc neužil...
Souhlasíte s tím?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 17:14:59
avatar
no já se taky nevytahuji, ale pomylste na lidi jako OBRmaier na PCT nebo Hulan, jak by se ty chudinky najednou cítili nadřazení ....

jo s 8600 to by sis moc neužil tj ... ale ta nikdy nebyla moc extra ...
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 19:43:31

Radši bych se do OBRA a Hulána moc nenavážel, stojíte sice na opačné straně, ale hřiště je stejný.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 19:39:12

preco sialenec? za to ze nato ma? nech si to kupi. preco ked moze hrat vsetko na plnych aj vo velkych rozliseniach a nemusi kupovat kazdu chvilu novu grafiku.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 16:52:13
avatar
No. Já tak tvrdím, že dát za grafárnu více než 6000 může jenom blázen. Čistě hypoteticky. Na konci srpna si půjdeme oba koupit ke svým 19" monitorům a totožným sestavám graf. karty. Já si koupím dejme tomu za 4000Kč HD 4870 a ty si koupíš za 8000Kč HD 4870X2. Při hraní her budeš mít na stejném rozlišení a detailech 160fps a já "jen" 130fps, ale herní zážitek totožný. Za rok přijde doba (obávám se, že tak brzo ne), kdy mojí graf. kartě začne docházet dech. Tak ji za rozumnou cenu střelím a koupím si za další 4000 grafickou kartu, která bude stejně výkonná, méně žravá a úplně nová a budu mít stejný výkon jako ty a ještě ušetřím.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 19:15:04

No jasně, pokud ji střelíš. čím levněji ji dneska koupíš, tím hůř ji přeci budeš prodávat.
Co když přijde nové rozhraní?
Ve které hře budeš mít tolik FPS? Ikdyž budou hry, kde teď budu mít 50-100FPS, tak za rok přijde hra(jako byl teď Crysis), kde budu mít 30, ale ty 20. A to je přesně to, proč jsem si koupil kartu za 8000. Protože v TestDrive jsem měl 40FPS, to samé Grid.Protože v Crysis jsem měl 35. atd...
Když bych si v té době koupil kartu za polovic, nezahrál bych si to, alespoň ne v těch detailech, ve kterých hrát chcu. a vo tom to je. Ano, dneska bych si nekoupil kartu za 10000, protože dneska ceny spadly, ale nešel bych do karty za 4000, z důvodů uvedených výše.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 16:28:16
avatar
Pravda. Já kdybych si chtěl kupovat tu HD4870X2, tak už bych i rozhodně uvažoval o aspoň 24" monitoru. Abych ji mohl dát pořádný záhul, aby se za ty těžké háky neflákala. Jenže se mi nechce vyhodit tolik peněz, takže k mému 19" bych si momentálně koupil HD 4850, to by mi mělo stačit až nad hlavu a s rozlišením 1280×1024 bych si měl na velmi vysoké až maximální detaily dnes zahrát snad vše. A myslím, že i za půl roku až rok. A za rok bych si koupil něco jiného, pokud by mi přestala vyhovovat a možná to bude i výkonnější než HD 4870X2 a vyjde mě to ve finále na stejné prachy, možná i na menší a budu mít možná i vyšší výkon než ti, co si teď koupí HD 4870X2 a budu mít stejný herní zážitek jako oni. Podle mě je investice do grafárny nad 6000 vyhazování peněz.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 17:16:35
avatar
no při kvalitě valné většiny her se jeví skoro blbost dávat za grafiku i těch 3500 co stojí HD4850 na starší hry se skvělou hratelností stačí s přehledem integrovaná AMD780G
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 19:22:11

Na hry typu Crysis by mi asi 4850 nestačila. Jak říkám, můžu si dneska koupit kartu za 3-4000, ale máš jí jen do doby,než vyjde nějaká hra, na kterou už stačit nebude.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 19:43:32

tiez si myslim. ked kupovat grafiku tak radsej si priplatim za drahsiu a vydrzi mi to aj tu dalsiu hru co vyjde.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-15 10:14:58

Len tak na okraj, ake hraješ dneska hry? Ja mam 3870TOP a na LCD 22" my idu všetky moje oblubene hry plynule ( UT2004, UT3, L2, CallofDuty4, letecke symulatory, NFS...), a to mynuli tyždeň my došiel LG 26" a na moj podiv tiež my idu všetky hry aj programi plynule, tak som zrušil objednavku na 4870. Ked sa stretnem zo super hrou, ktora my bude sekať tak 3870TOP poleti, ale zatial na trhu nieje žiadna dobra hra ktora by my sekala a tie nove ohlasene hry na rok 2009 idu aj na PS3 takže 3870 či 8800 to zvladne s prstom v nose. A hlavne o 4 mesiace je tu ATI 5870.
Takže nenašiel som žiadny rozumny dvovod update GPU
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 19:37:09

hh ok tak si kup nejaku 3870 resp 3850. zapnes vyhladzovanie mozes ist kopat zemiaky
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - riadna facka 2008-07-14 18:31:38
avatar
Toto je ale poriadna facka (aj keď to je asi slabé slovo) pre nVidiu takto vyzerá GTX280 ako naozaj slabá karta. Niečo také sa nepodarilo ani 8800GTX proti HD2900XT tá až toľko nezaostávala, čo teraz GTX280.
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 19:23:44
avatar
Podla mojho nazoru nas cakaju krasne casi grafickeho sveta. Karty sa testuju tak aby sa ukazalo co dokazu. Kto si ich kupi a ako ich bude pouzivat nechajme na nom. Su to fantasticke grafiky ktore zacinaju nieco nove co tu este nebolo. Som zvedavy ako sa to vsetko vyvine a s cim pride Nvidia.
RaY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-14 19:57:15
avatar
Tahle karta ma smysl jen pro 30`` monitor bo 24`` a 26`` maji obe 1920x1200 osobne mam 24`` Benq V2400W a mam Radeona 4870 a naprosto vsechny hry to zvlada v 1920x1200 na max detaily akorat crysis sem si pri ultra high dal na rozliseni 22`` coz je 1680x1050 bo na vetsi rozliseni se to podivne pocukavalo ale tahle to jede ferove.
rigon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TEST LCD monitorů 2008-07-14 22:30:24

Co se tyce toho testu LCD, myslim ze by ani nebylo treba delat nejaky podrobny mereni, ktery pro vetsinu hracu bude k nicemu. Uvital bych spis nejaky prakticky test. Treba vyzkouset zobrazeni cerne barvy (ve tmave mistnosti nebo uplne ve tme), zhodnotit reakci (dobu aktivace) dynamickeho kontrastu - nektere monitory reaguji na zmenu kontrastu pomalu a je videt neprijemne probliknuti, dale kvalitu barev a odezvu (odezva vetsinou uz nebyva problem). Tyhle "hracske" informace totiz vetsinou nikde nehodnotej. Proste aby to nebylo "tento monitor ma odezvu 2 ms a je tedy vhodny na hry" :-)
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-15 09:07:31

Jaktoze je nikde nehodnoti? Tyto vlastnosti se hodnoti v kazdem poradnem testu LCD.
Tomasek1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - z Zive.cz 2008-07-15 14:31:58

Odkaz
Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-15 15:30:03
avatar
Tomu rikam Hi-End , aspon nekdo.Tak jeste vybrat tu 24"a je to.
Teda pokud bude co hrat.
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-19 15:16:04
avatar
Hohohoooo tak to je výkonu na rozdávanie Tá spotreba ma síce trošku ubíja, ale za tú cenu.... No proste parádička, snáď takto ATi dokáže nahrabať nejaké prašule aby sa im v ďalšom rozvíjaní tejto architektúry ľahšie dýchalo. Celkom slušná výkonová rana pre nVidiu...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Dragon Age: The Veilguard – recenzenti jej chválí, fandy originálu zklame?
Dragon Age: The Veilguard – recenzenti jej chválí, fandy originálu zklame?Pondělí, 23 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1042x
Komentářů: 0
V tichosti na PC vyšlo God of War: Ragnarök – jak se port povedl?
V tichosti na PC vyšlo God of War: Ragnarök – jak se port povedl?Čtvrtek, 19 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1538x
Komentářů: 6
Starfield: Shattered Space rozšíření aneb Bethesda couvá?
Starfield: Shattered Space rozšíření aneb Bethesda couvá?Středa, 18 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1460x
Komentářů: 0
Nový Battlefield bude a vrátí se prý ke kořenům. EA se poučilo?
Nový Battlefield bude a vrátí se prý ke kořenům. EA se poučilo?Úterý, 17 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1196x
Komentářů: 1
UBISOFT doufá, že nový Assassin's Creed Shadows nepropadne
UBISOFT doufá, že nový Assassin's Creed Shadows nepropadneSobota, 14 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1787x
Komentářů: 5
Test Drive Unlimited Solar Crown – návrat se nezdařil?
Test Drive Unlimited Solar Crown – návrat se nezdařil?Čtvrtek, 12 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1552x
Komentářů: 0