TESTy NVIDIA RTX 2060 SUPER a RTX 2070 SUPER – nabízí to, co se zhruba čekalo už loni? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 02 July 2019
Přejít na obsah
TESTy NVIDIA RTX 2060 SUPER a RTX 2070 SUPER – nabízí to, co se zhruba čekalo už loni?
Výkon a provoz v praxi, ceny a výhodnost

 

 

  • Výkon a provoz v praxi, ceny a výhodnost …

Jak jsem řekl, zatím jsou dostupné jen referenční modely, kde jediným rozdílem je zrcadlová plocha a nové logo. Jinak jsou karty fyzicky stejné. Tedy RTX 2060 SUPER = RTX 2070 FE a RTX 2070 Super = RTX 2080 FE. Zpracování a všechno je stejné. Nereferenční modely dorazí později.

Pokud jde o výkon, parametry už řekly vše, takže absolutně žádné překvapení v žádném ohledu se nekoná. RTX 2060 SUPER je zhruba o 13-16% výkonnější než RTX 2060, tedy je o nějaké 2-4% slabší než RTX 2070. To zcela odpovídá parametrům, kdy má méně aktivních jednotek v jinak stejném GPU se stejnou konfigurací paměti. Proti 2060 je rozdílem těch 8GB 256-bit vs jen 6GB 192-bit.

RTX 2070 SUPER pak má jádro výrazněji očesáno proti výchozí RTX 2080, takže v některých hrách je rozdíl stále docela velký. Celkově však je rozdíl opět kolem 13 - 15% proti RTX 2070.

Všemu odpovídá také spotřeba, která u obou karet narostla, což je samozřejmě jasné, když výchozím základem jsou RTX 2070 a RTX 2080 modely. Nicméně spotřeba naštěstí příliš mnoho lidí nezajímá, ale ti, kteří rádi nižší spotřebu, budou asi hodně zklamaní, že to zase žere víc ….

 

  • Děkujeme AMD aneb Radeon RX 5700 rozhodnou?

Je asi všem nad slunce jasné, že NVIDIA vydáním RTX 2060 SUPER a RTX 2070 SUPER reaguje na AMD Radeon RX 5700 a 5700XT grafiky. Vzhledem k tomu, že AMD prozradilo naprosto všechno, včetně přesného výkonu, parametrů i ceny, aniž by ty karty finálně vydala (což není standardní přístup), NVIDIA prostě přesně věděla, jak musí karty nastavit.

A jedno je jasné. NV v žádném případě neplánuje slevy nebo snížení marží. Stávající RTX 2070/2080 už byly ukončeny a RTX 2060 bude po vyprodání velkých zásob následovat. Prakticky vzato se pro ni mnoho nezměnilo. Za těch několik měsíců, co jsou RTX na trhu, klesly i náklady na jejich výrobu (výrazně). Pro nás zákazníky došlo tak jen k nepatrnému zlepšení situace, kdy můžeme dokonce říci, že NV teď nabízí to, co jsme v nejhorší variantě čekali už minulý rok. Nová RTX 2060 SUPER tak za 11 tisíc nabízí výkon zhruba v úrovni GTX 1080 a tedy vyšší výkon, než co za podobnou cenu měla GTX 1070. Nová RTX 2070 SUPER za 14 tisíc pak nabízí výkon téměř GTX 1080 Ti (mínus fakt, že 1080 Ti má 11GB paměti).

Stále jsou NVIDIA RTX 2000 SUPER velký zdvižený prostředníček na všechny, kteří si nevýhodné RTX FE a jiné dražší edice a modely dosud koupili, ale všichni jsme před tím v recenzích varovali. Co teď bude zajímavé, je nabídka konkurence. AMD donutilo NV k této změně, protože si buďme jistí, že NV by tuhle změnu takhle narychlo nedělala, pokud by RX 5700/5700XT nebyly dobré a zajímavé. Co vydání RTX 2000 SUPER znamená, je určitě konec modelu Radeon VII z hlediska jakékoliv pozornosti hráčů. Ten je výrobně mnohem dražší a nemůže se svým 7nm GPU a hlavně monstrózně výkonnými a drahými 16GB HBM2, držet cenově krok. Vzhledem k tomu, že RTX 2070 SUPER se ve hrách bude výkonem dost přibližovat nebo vyrovnávat, je 499 dolarů vs 699 dolarů prostě konečná pro 16GB Radeon VII. Ale ten zjevně nikdy plánován pro hráče nebyl a vydání karty proběhlo jen díky přepáleným cenám RTX karet. Pro určitý okruh uživatelů je to ale stále nejzajímavější karta na trhu.

AMD ale rozhodně můžeme poděkovat, že NV musela alespoň trochu zlepšit nabídku, či spíše trochu napravit to, co sama NV rozbila, ale otázkou je, zda to skutečně trh ocení. Nemůže zde prostě fungovat nadále praxe, že NV napálí ceny, vydělává, pak přijde AMD s lepší nabídkou, NV trochu upraví tu svou a ve výsledku na tom AMD zase tratí a NV vydělá víc, i když má AMD o něco výhodnější nabídku. Tohle je neudržitelné. A je to problém nás zákazníků, že si lepšího poměru cena/výkon prostě nevážíme. NV udělala přesně to, co se čekalo. Majitelé GTX 1080 Ti stále nemají na co upgradovat .... majitelé 1070/1080 už možná mohou přemýšlet.

Záležet tedy bude hlavně na tom, jaké budou nové 7nm Radeon RX 5700 a RX 5700XT karty. A pokud AMD dodrží, co slíbilo, včetně oznámených cen, tak se potvrdí, že rezignovalo na politiku výrazně lepšího poměru cena/výkon. Pro některé lidi prostě znamená nižší cena = horší produkt. AMD tak sice stále chce nabídnout lepší poměr cena/výkon, ale ne tak výrazně, přičemž cenově se přizpůsobí nabídce NV a bude se snažit zákazníky donutit vyššími cenami se více ohlížet na výhodnost. Pokud zákazníci neřešili třeba 500 korun rozdílu u karet za 7 tisíc, tak je možná budou řešit u karet za 10-13 tisíc apod. Ačkoliv nové Radeon grafiky novináři (včetně DDWorld.cz) mají, ukázat vám jejich výkon nesmíme. Až 7.7.2019. Právě na nich ale bude záležet i finální hodnocení RTX 2000 SUPER modelů.

AMD nicméně už prozradilo, výkon i ceny. Víme, že Radeon RX 5700 je zhruba o 10% výkonnější než RTX 2060 přičemž cenový rozdíl je 349 vs 379 dolarů (10 290,-). Nová RTX 2060 SUPER je ale o 15% výkonnější než 2060 ovšem stojí 399 dolarů (10 990,-). Čistě matematicky je tak AMD o něco málo výhodnější. Nový RADEON RX 5700XT je pak o cca 5% výkonnější než RTX 2070 FE, ovšem cenový rozdíl je 449 vs 599 dolarů. Nová RTX 2070 SUPER je ale o 13-15% výkonnější než RTX 2070 FE kdy ovšem stojí 499 dolarů (13 500,-). Je ale o 50 dolarů dražší než RX 5700XT (12 190,-). Opět by tedy AMD mělo být matematicky o chlup výhodnější. Ale v každém případě nebude rozdíl tak obrovský, jak jsme byli zvyklí.

Tedy pokud AMD něco nechystá. Je pravdou, že muselo vědět, že když oznámí výkon a ceny karet tak dlouho před jejich skutečným vydáním na trh, že konkurence nebude sedět s rukama v klíně. Takže jsou možné dvě varianty. Ta pesimistická, AMD nehodlá už dále být za toho, kdo na vše doplatí a ty oznámené ceny prostě dodrží. Nebude honit podíl na trhu za každou cenu a bude se soustředit na ty zákazníky, kteří za její karty prostě zaplatí a nepodporovat ty, kteří jen čekají na to, aby si mohly za nižší cenu koupit zase NVIDIA. Spoléhat může na vlastní platformu, kdy osazení RX 5000 grafik k novým AMD X570 dává větší smysl než osazení RTX 2000 karty, protože AMD k AMD a protože PCIe 4.0, což NV neumí. Zároveň může spoléhat na podporu her a optimalizace, protože architektura AMD NAVI bude úplně všude na rozdíl od RTX, které mimo neintegrované PC grafiky nikde jinde nebude. NAVI ale bude konzolích (Xbox i PS), v telefonech (Samsung), ve streamovacích službách (Google Stadia) i v PC (Radeon RX 5000). Pro AMD tedy bohužel nejsou desktopové herní grafiky RX 5700 zdaleka nejdůležitějším NAVI produktem a nehodlá je dávat lacině.

Je ale možná i optimistická varianta. Tedy že AMD schválně donutilo NV doslova odhalit „karty“ a všechno. A teď AMD přijde a oznámí toho 7.7.2019 lepší finální ceny. Najednou tak bude NVIDIA vypadat hloupě a její produkty budou viditelně méně atraktivní a AMD bude za hrdinu, že konečně nabídla zajímavý výkon za lepší cenu. Zeptal jsem se přímo AMD na to, zda neplánují přehodnotit ceny, a oficiální odpověď je zatím to, co jsem napsal výše. Tedy že technologicky, výkonem a vším si ty karty podle AMD tu oznámenou cenu prostě bez potíží obhájí. Jinými slovy, ani náznak toho, že by AMD plánovalo překvapit ve finále nižšími cenami. Ale samozřejmě to může být jen záměrné krytí. I tak se obávám, že ta optimistická varianta je spíše jen naše zbožné přání. Nicméně je faktem, že AMD už pro nás všechny situaci trochu vylepšilo, a to ještě RX 5700 karty na trh neuvedlo – donutila NV trochu vylepšit nabídku. Otázkou je, zda je to dost a zda to jako zákazníci oceníme zejména pokud jde o AMD produkty, abychom v příští generace nemuseli řešit, že mainstream bude za 500 dolarů+, protože AMD už nebude mít sílu a chuť donutit NV k čemukoliv.

 

  • Závěr

NVIDIA a její RTX 2060 SUPER a RTX 2070 SUPER za jejich ceny tu jsou díky AMD. Nejsou rozhodně senzačním zlepšením a už vůbec nejsou super v žádném ohledu a už vůbec nejsou novinkou a noou generací. Jsou spíše přiblížením se tomu, co jsme od nich čekali za ty ceny už loni a jistě nejeden majitel hlavně dražších edic RTX 2060/2070 skřípe zuby, ale to se dalo čekat.

Zákazníci prostě akceptovali vysoké ceny, akceptovali politiku NV a její chování k zákazníkům. Konkurenčnímu AMD tak stáčí jen o něco málo lepší nabídka + lepší přístup k zákazníkům, aby to překonalo, přičemž už prostě nehodlá výrazně zlepšovat situaci pro ty, kteří kupují NVIDIA karty za každou cenu a od AMD jen chtějí, aby k tomu zlepšení podmínek NV donutila. Proč by AMD mělo o takové zákazníky dále bojovat? Bez otestovaných Radeon RX 5700/5700XT karet nelze teď ani vynést finální hodnocení RTX SUPER edic, komě hodnocení jejich názvu. Ten je super stupidní, chybí tam snad už jen slovo Turbo. S nákupem karty každopádně počkejte, tedy ne, že byste měli na výběr. Prodej RTX SUPER edic v zajímavějších nereferencích stejně začne až 9.7., Radeon RX 5700 pak budou v prodeji od 7.7. tento týden tedy grafiky v cenových hladinách 10 - 25 tisíc radím nekupovat ;). Nejlepší hodnocení RTX SUPER grafik od NVIDIA je určitě tohle:

Na DDWorld.cz máme pro otestování Radeon RX 5700/5700XT přímo od AMD i nové RTX 2060 SUPER a 2070 SUPER ref. karty od kolegů z jiných redakcí, kterým se nelíbí přístup NVIDIA nejen k našemu webu, takže nám své již otestované vzorky přeposlali a můžeme je také zařadit do našich testů, i když později. NVIDIA a její přístup k nám, objektivitě a zákazníkům už nebudeme řešit a rozhodně se jí nebudeme ničeho doprošovat. Z naší strany jsme udělali maximum, stejné podmínky a objektivní přístup mají i všichni ostatní a nabízíme jej i NV, jediné co požadujeme je upřímnost, žádné lhaní a férový přístup. Každopádně recenze budeme mít příští týden pro vás kompletní, tedy včetně Radeon RX 5700 modelů, přesně v době, kdy to bude aktuální. Sám jsem ale zvědav, zda to skutečně AMD nechá takhle těsné a skutečně změní strategii a nebude o zákazníky NV bojovat, nebo má na poslední chvíli něco v rukávu …

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Zetor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-02 20:41:14

Citace:
Bez otestovaných Radeon RX 5700/5700XT karet nelze teď ani vynést finální hodnocení RTX SUPER edic, komě hodnocení jejich názvu. Ten je super stupidní, chybí tam snad už jen slovo Turbo.


Toto mnohé vypovídá o autorově nestrannosti. Každá firma přijde občas s blbým názvem, ale upozorňovat na něj mně připadá stupidní.
Mir.Dus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - super 2019-07-02 21:08:06

Kdysi dávno byl i "zetor 50 super"
fagot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-02 21:51:24

Tak tak. nVidia je s tím "super" trapná ale AMD zase chaotická, každá řada pojmenována podle zcela jiného schématu a ještě s absurdním vysvětlením (5700 protože 50 výročí? A kde tam ta padesátka v tom názvu teda je? Proč to není 5070 aby to alespoň dávalo smysl?), divným provedením (Proč je sakra sedmička ve Vega VII římskými čísly? Aby nevypadalo hloupě, že vyšla po Vega 64? No nepovedlo se, je to i tak hloupé ;-) ) atd.
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-02 22:30:51

Súhlas, obe firmy majú používajú chaotické názvy.
Rozumiem však, že Nvidia už mala pre vylepšenú 2080 obsadený názov 2080ti, tak musela vymyslieť niečo nové.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-02 22:36:31
avatar
sorry ale na RX 5000 není nic chaotického ani úsměvného ani matoucího ... na rozdíl od SUPER ...
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 09:29:34

Keďže zmenili názvoslovie oproti predchádzajúcej generácii, tak je to chaotické. Mali ich nazvať RX 670 a RX 680 a každému by bolo jasné o aké karty ide.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 10:03:59
avatar
proč??? RX 5000 je také zcela jasné je to zbrusu nová generace, proč by se to nemohlo jmenovat takhle? Navíc AMD už 5000 značení v minulosti používala ... HD 5850 pamatuješ? ;) a taky to nebylo matoucí .... takže fakt nechápu proč by to teď mělo být chaotické?


AMD má 50 let a prostě to zakomponovalo do názvu nové generace ....
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 12:48:24
avatar
Asi proto, že AMD u HD a RX grafik měla první číslo jako generaci a najednou tomu tak není?

Slavit 50 let takto je podle mě trochu neštastné. A přitom stejně ještě dělají 50th Edition CPU i GPU.

EDIT: a proč to taky neudělali o 3.gen. Ryzenů?
jawor56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 19:51:52

Proč by se to mělo jmenovat rx 680 když to není polaris ?
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-04 17:37:47
avatar
Historie značení grafik u AMD (i u NV) ukazuje, že se změnou čipu/architektury nemusí dojít ke změně značení. Podstatnější bylo, aby ze značení byla poznat generace karet.
(Rx 200, Rx 300, RX 400, RX 500)
A teď tu je RX 5000...ty tam vidíš, že jde o novou generaci? Já tam pořád vidím 5.gen.

Ale to je stejně jedno, nezměníme to. Musíme se s tím naučit žít.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-04 10:29:07

Spíše hysterie?
Zetor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-04 16:30:00

Máš AMD auru 100 a neumíš česky. Jak příznačné.
A ano, musíme se naučit žít se super označením Nvidia grafik.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-04 17:39:45
avatar
Velká omluva, čeština mi nikdy nešla...většinou za 3

Aura je za příspěvky a jejich palcové hodnocení, ne za češtinu.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-04 00:06:18
avatar
Jsi se v tom trochu zamotal.
Žádná karta Vega VII pokud vím není. Je pouze Radeon VII, což je takový dvojsmysl. Dá se to číst jako "Radeon 7" , ale správně je spíše "Radeon Vega 2". A proto je to římským čísly, protože symbol Vega je písmeno V a oni ho tam potřebovali do názvu propašovat. Zároveň to ale nemohli nazvat Vega 2, páč v první generaci udělali chybu, že přímo do názvu karet dali počet výpočetních jednotek. Jelikož druhá generace jich má méně, než plná verze první generace, tak to najednou byla slepá ulička...
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 08:28:18
avatar
Teď má NV stupidní název.. když to někdo okomentuje, že to je stupidní, je hned málo nestranej ? wtf?
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-02 20:55:05

je to prostě super
mXMach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-02 21:07:15
avatar
Ja jsem rad.

Vykon 2080 by mel v soucasne situaci mit cenu okolo 15000 a vykon 2080ti cca 21000 (ocekavam stejny vykonovy rozdil u 2080 super jako u 2070 super) tak uvidime jestli se 2080 ti trochu zlevni.
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-02 21:14:16

těžko, 2080Ti zlevní až příští rok s příchodem větších NAVI čipu a grafik, NV nemá důvod zlevňovat, 2080 Super bude jen o 15% vykonnější než 2080 , a 2080Ti pořád bude vykonnější
mXMach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-02 21:25:16
avatar
Ano bude vykonejsi ale o kolik o 5 procent? Za to nikdo 11000 navic neda. Pretaktovana 2080 super sice nebude tolik future proof jako 11gb 2080 ti ale verim ze dorovna jeji zakladni vykon stejne jako 2070 super dorovnala 2080.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-02 21:57:00
avatar
2070S nedorovnala výkon 2080
fagot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-02 22:09:56

To je dost sporné. Těch 7 % rozdílu je podle mě v praxi dost těžko rozeznatelné. 2080 je za aktuální cenu mrtvá - nikdo za to nedá 10000 navíc. Ze stejného důvodu Vega VII zcela ztratila význam jako karta čistě pro herní použití (vím, že tak nebyla koncipována ale kupovali si ji i lidi, co to mají jen na hry).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-02 22:24:13
avatar
o tom že je 2080 mrtvá nepolemizuji, jen říkám, že 2070s nedorovnala výkon 2080 nemohla, kdy má stejné parametry až na méně jednotek v jádře ;)
mXMach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-02 23:18:50
avatar
Souhlasim ze ji nedorovnala. Ale jde mi o to ze kdo by si v soucasne dobe chtel koupit novou 2080ti za ty nekrestansky penize musi byt blazen. Kdyz za mene nez dve tretiny ceny dostane 90-95% vykonu. Uvidime doufam ze to cenou pohne po tom co Nvidia v bezkonkurencnim prostredi skoro rok tahala z lidi o 100-200 dolaru vice nez by melo byt vubec normalni. Uz se hodne tesim na test 5700XT doufam ze to bude dobre a bude mit pomer cena/vykon alespon o 10% lepsi nez nvidia. Ale to nam povite v nedeli, ze?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-02 23:35:49
avatar
no budeme se snažit .... ono toho bude 7.7. více ..... hlavní je pro nás 3900X, RX 5700 jsou na vedlejší koleji, ale chceme to stihnout .... každopádně příští týden bude hodně recenzí novinek ;)
mXMach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 00:02:05
avatar
Nateseny jsem dost. Dekuji za Vasi praci. V ramci Ceske Republiky neznam jiny web o pocitacovych komponentach kam bych chodil vice, protoze ono ani neni kam. Obrweb se mi zda v poslednich mesicich nejaky mrtvy a jinde toho ke cteni moc neni. Jinak na Ryzeny se tesim samozrejme taky. Stale nejsem rozhodnuty, ktery vzit. Rozhodnu se az na zaklade recenze.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 20:20:26
avatar
Je pravda že 2080 Super bude pravděpodobně výkonnem už natolik blízko ( k 2080ti) že s cennou 18999 ( za FE) bude mít mnohem lepší poměr ceny/ výkonu než 2080ti která je o 13701 dražší ( 32700 za FE) a tak je možné že opravdu přijde Nvidia s 2080ti Super později ( můj osobní odhad je oznámení na Computexu příští měsíc s tím že dostupné budou v září tak jako tomu bylo v loni u původních RTX karet) jak se i tady dříve psalo
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-02 22:23:08

Navi budú musieť ísť cenou dolu, inak ich nebude nikto kupovať.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-02 22:28:06
avatar
nemyslím si ... koupí je to co by je koupili stejně a ti kteří radši co nejlepší poměr cena/výkon ...

Ano, pokud by byly levnější, bylo by to zajímavé, ale pokud by AMD chtělo opravdu výrazně zasáhnout trh, musela by je prodávat prakticky za výrobní náklady .... NV by stejně vydělala víc, AMD by zase nevydělala moc a neměla by na ten marketing ....

na některé lidi navíc zabírá vyšší cena = kvalitnější produkt, AMD si tu cenu skutečně obhájí, ale konkurence je tak blízko, že to opravdu bude mít mnohem těžší ....

každopádně uvidíme ... 7.7. se blíží ....
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-02 22:32:54

Tak situace je poměrně jasná, aby Navi překonalo 2070 Super poměrem výkon/cena, tak bude muset stát méně než 13 500 a výkon mít na úrovni 1080 Ti, tak jako 2070 Super.

A další věcí je provedení, Navi bude mít v nejlevnějších provedeních blower, kdyžto 2070 Super FE už je vlastně v nereferenčním provedení.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-02 22:43:30
avatar
jenže třeba AMD nechce tlačit na cenu a hlavně být zhase "tím levnějším" ... prostě jí stačí stejný poměr cena/výkon kdy RX 5700 XT stojí 449 dolarů proti 499 za 2070S. To by mělo vycházet víceméně na stejný poměr cena/výkon ....

AMD se navíc může opřít o platformu AMD X570 která má PCIe 4.0 což NV na RTX nenabízí a AMD na RX 5700 ano. Stejně tak NAVI architektura bude všude a to bude mít vliv na hraní her jejich optimalizace atd., stejně tak AMD místo RT a snížení výkonu nabízí zvýšení výkonu, ostrosti a snížení latencí .... takže prostě proč by měla být výrazně levnější?

Souhlasím s tím, že blower je horší, ale budete docela překvapeni ... volba toho bloweru je horší volba hlavně z hlediska předsudků vůči blowerům a tomu, jaký byly v minulosti ... tenhle je hodně jiný ;) ale ano, nereference co nejdříve by byly fajn.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 00:11:52

pcie4 je u grafik absolutne k nicemu. vsak i u 2080 ti sotva zacina mit prinos pcie3 oproti pcie2. pcie4 se hodi jen novym nvme diskum..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 00:14:35
avatar
kdyby bylo k ničemu, tak ho nikdo nevymýšlí a draze nerealizuje ;) .....
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 00:30:59

to myslis vazne? to je tvoje odpoved? ja myslel ze sme na webu kde verime namerenym cislum a faktum misto dojmu. techpowerup to testuje dlouhodobe, no urcite i dukladny test pcie4 udelaji...

https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-gtx-1080-pci-express-scaling/24.html

https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-2080-ti-pci-express-scaling/6.html

jak pisu, teprve rtx 2080 ti dokazala nejak vyuzit propustnost pcie3 oproti 2x pomalejsimu pcie2. jak ma pomalejsi karta nez rtx 2080 ti vyuzit jeste 2x rychlejsi pcie4???
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 00:44:15

Připojení rychlých ssd disků a celého ekosystému HW variability. Platforma jako celek počítá se všemi parametry svého HW ve spojení i jiných komponent.
Holt jednoduchá vidina otázky NV nebo AMD je taková lehkovážná. AMD jako platforma bojuje ještě s Intelem, takže dohady typu hype RTX jsou diskutabilní.
Jako ve fotbale, fandíš tam kde se dá
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 01:07:05

jako kdybych v tom predchozim prispevku nepsal ze: pcie4 se hodi jen novym nvme diskum..

tvrdit ze k amd cpu musis mit vzdy i amd gpu je stejny jako ze do bot adidas musis mit vzdy jen ponozky adidas...nebo kdybych se mel drzet prirovnani z pc sveta, tak ze do asus desky bys mel vzdy davat asus grafiky.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 01:33:30

Nic takového netvrdím, Ryzen nakrmí stejně jako Intel i RTX 2080Ti, která dominuje v gpu.
Pak dál při pohledu do mainstreamu to bude těsné. Zelená čára, červená a zase zelená a rozdíl bude do 10 fps
Tak asi tak jsem to myslel.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-02 23:02:04

.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-02 22:45:48
avatar
zatím nikdo nepotvrdil .... to že je tam Korea může být kvůli tarifům ;) technicky ty čipy mohly vyrobit v číně a poslat to do korea tam s tím něco udělat atd. aby se vyhnuly tarifům ...

není zatím potvrzeno, že by ty čipy vyráběl Samsung, protože TSMC v koreji nemá kapacity ..... jinak i z provozních hledisek to nevypadá že by ten čip měl být vyráběn 11nm ... pokud by tomu tak bylo, podstatně by se to lišilo, protože TSMC a Samsung výroba jsou zcela odlišn é, bylo by to znát i na velikosti čipu, což není ....
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 00:09:51

Citace:
Zákazníci prostě akceptovali vysoké ceny, akceptovali politiku NV

no..pravda ze ty karty nemeli zadnou poradnou konkurenci..konkurovala jim jen uz prastara generace. a dalsi...vsak si kolikrat tady psal ze se rtx karty prodavaj mizerne!! treba tady http://www.ddworld.cz/aktuality/graficke-karty-gpu/nvidia-prisla-o-14-sve-hodnoty-za-jediny-den-prodeje-rtx-grafik-jsou-mizerne.-vyhled-jeste-horsi.html a casto si to neustale opakoval. ale ted v posledni dobe je to jinak protoze se ti hodi do clanku? nebo se nakonec ty karty teda prodavaj dobre?? vsak i zde https://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/ ma zejmena rtx 2060 naprosto mizerny podil a za me teda zaslouzene, protoze za ty prachy je to naprosto mizerna karta...a to jeste z tech 0,8% muzou klidne delat polovinu nebo i vic notebookovy verze, stejne jako u dalsich rtx, protoze notebook i desktop verze se jmenuje stejne. tak akceptovali to zakaznici, prodavali se dobre, nebo ne??? vubec to jako nechapu..
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 00:14:55

Tipuju, že RTX SUPER na tom budou podobně v oblibě, jako tebou zmiňovaná 2060. No nechme se překvapit.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 00:59:18

tak je jasny ze nebudou o nic moc oblibenejsi...o grafikach za vic jak 10k se sice hodne diskutuje ale o to min se prodavaj..jsou proste pro naprostou vetsinu lidi moc drahy. ja jen nechapu, ze po tolika clancich jak se rtx mizerne prodavaji coz i na steamu dokazujou mizerny podily na trhu, zacne DD s tim, ze zakaznici jejich ceny akceptovali a to zrovna v dobe kdy amd oznami novy radeony a taky za mnohem vyssi ceny nez vsichni cekali...ja tady vidim jen dve moznosti:

1. zakaznici akceptovali ceny NV, RTX karty se prodavaj skvele a DD nam tady o mizernych prodejich RTX karet lhal
2. naprosta vetsina zakazniku neakceptovala ceny NV a RTX se tedy prodavaj mizerne.

a priklanim se k te druhe moznosti...nechapu teda o jakych zakaznicich a jakym akceptovani predrazenych cen NV tedy tady od finalniho oznameni cen navi mluvi...nejaky RTX karty se muzou prodavat dobre akorat v noteboocich, ale tam je to tim ze jsou proste absolutne bez jakykoli konkurence od amd (kterymu snad vetsinu mobilnich gpu vyzere apple), stejne jako 6 jadrove intel cpu...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 01:14:14

Jsou věci které nezměníme. Můžeme polemizovat, ale celkový podíl a kor v mainstreamu, kde se to očekává, se s RTX řadou moc prodejů nekonalo.
Pokud jde o popisování situace mezi zákazníky a prodejema, tak to určitě vychází z dlouhodobých zkušeností a zpětného záběru.
Př. těžko komentovat aktuální řadu karet před X měsící, jak se prodeje budou vyvíjet. To prostě neví nikdo. Ale grafiky se prodávají dlouhodobě a ten trend kam to směřuje je evidentní.
Možná stačí tolik nelpět na jiném pohledu na věc a brát to jako doplněk ke svému pohledu. To je myslím nejčastější problém u horkokrevných hlav.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 06:35:13
avatar
No to mi taky není jasný. Karty se za tu cenu prodávají mizerně. To nám bylo tady jasně řečeno. Ale proč potom AMD nahodí podobnou cenu a doufá v jiné než mizerné prodeje?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 10:50:06
avatar
jo to je jedna věc, co by mě také zajímala a píši to v článku.

Jsou prostě dvě varianty: AMD rezignovalo na výrazně lepší poměr cena/výkon protože jej zákazníci ignorují a stejně nakupovali nevýhodnou NV, tak si AMD myslí, že prodá stejně karet ale bude to za vyšší cenu a nebude se podbízet ...

nebo AMD něco chystá a těmi ohlášenými cenami jen napálilo NV, donutilo ji oznámit a vydat Super edice za ty ceny a teď AMD přijde a řekne ha ha, a naše ceny jsou 329/399, tedy výrazně lepší poměr cena výkon a pojedeme dál ...

uvidíme. každopádně i kdyby se nic nezměnilo, současné ceny zcela odpovídají tomu co RX 5700 karty nabízí, jen nebudou poměrem cena o nic moc lepší než RTX Super edice .... a v tom případě souhlasím, že ani jedno velkou díru do světa neudělá, protože obojí je drahé pro velkou spoustu zákazníků a ti co tam běžně nakupují, tak mají GTX 1080/1080 Ti či VEGA 64 apod. a nové karty nejsou o moc lepší ....
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 02:26:06
avatar
Chtel bych k Ryzenu 2600 Vegu 56 v nitro + edici za max 9 tisic ale uz se neda sehnat,takze kdyby prekvapili cenou, tak bych nejakou RX 5700 v nereferenci za podobnou cenu bral.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 02:40:49
avatar
Já si myslím, že v AMD ty ceny nadsadili, protože čekali právě na reakci konkurence a teď, když to vydají nakonec levněji, tak každý bude rád a AMD přitom bude stále tam, kde počítalo že cenově bude a bude spokojeno, protože u zákazníků si šplhnou a přitom nic neztratí
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hodnocení viz poslední obrázek 2019-07-03 06:45:05
avatar
Hodnocení na posledním obrázku:

Nvidia it´s pretty undewhelming and it really wasn´t worth getting out of bed

Tak to asi bude platit obecně i pro AMD, pokud přijde s podobným poměrem výkon/cena.

A jsi si DD jistý, že tohle vyjádření:

"Důvod proč tyhle karty NV představila i s tím ultra hloupým a neskutečně pitomým názvem SUPER"

patří na objektivní web?
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 09:09:08

Na objektivní web toho nepatří mnohem víc.. třeba ty poznámky se vztyčeným prostředníkem. Já se tím pádem taky můžu cítit podveden AMD, když jsem před několika lety kupoval R9 290 v OC edici. Představte si, že si AMD později dovolilo vydat za stejné peníze kartu, která byla výkonnější! Tomu se neříká vztyčený prostředníček, ale pokrok a konkurence. A žádný se zákazníků původních RTX nákupu nelituje, protože nejsou hloupí a tušili, že dříve či později nVidia vydá rychlejší karty za stejné peníze. Já se fakt nedivím, že nVidia nechce zapůjčovat karty, tady se o objektivitě nedá vůbec hovořit. Už dlouho se vědělo, kolik nové karty budou stát, ale tady se stejně v pondělním článku objevily ceny o 100 USD vyšší.. A pořád se tu opakuje ten nesmysl s nepoužitelným RTX. Jasně.. proto bude v peckách jako Cyberpunk, Watch Dogs nebo Vampire. Ray tracing hratelný úplně v pohodě je. Podívej se na nejprodávanější monitory - většina lidí hraje v 1080p a fakt je nezajímá, že RTX nerozchodí ve 4k. A naopak ve prospěch AMD se zde argumentuje použitím PCI-E 4.0, což je z hlediska GPU naprosto nepodstatná záležitost a zbytečnost. Objektivní web by toto v článku uvedl, aby nemátl zákazníky a mohli se objektivně rozhodnout..

Každopádně se těším na přímé srovnání. Opravdu zajímavě zní i ta AMD technologie ray tracingu. Ideální by bylo, kdyby se jim to zpětně nějak podařilo rozběhat i na RX 5700. Pak by to byla jasná koupě. Pokud AMD neupraví cenu, tak pokud bych si teď musel vybrat, šel bych do RTX SUPER. Podle mě i výkonový rozdíl bude ve prospěch RTX o něco vyšší, než se zde uvádí, ale na to si budeme muset počkat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 10:10:03
avatar
nesouhlasím, objektivní hodnocení to je ...

FullHD u grafik za 10tisíc zajímá málo lidí, většinu má monitory s vyšším rozlišením 2K nebo 4K když jde kupovat karty ve vyšší cenové kategorii a tam to s RT hratelné není a objektivně to uvádíme ...

FullHD rozlišení je fajn u grafik pod 10 tisíc ale nemůžeme chválit výkon ve FHD u dražších grafik, je rok 2019!

PCIe 4.0 není k ničemu, ano ve hrách nebude mít moc rozdíl, ale jinde ano a je to prostě jasné technologické plus ....

stojím si za tím že vše co píšeme speciálně o NV je zcela objektivní, to že se vám to nelíbí z toho nedělá nic neobjektivního, jen se vám to nelíbí a máte jiný názor, ale já si stojím za tím že náš přístup k NV je stejné jako ke všem ostatním .... a fakt by mě zajímalo, zda jste se ptal všech zákazníků, když tvrdíte, že nikdo nelituje nákupu RTX modelů za ty původní ceny .... já jich pár znám a litují. Za ty peníze ty karty nestáli a teď to vidí.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 10:52:06
avatar
Citace:
"PCIe 4.0 není k ničemu, ano ve hrách nebude mít moc rozdíl, ale jinde ano a je to prostě jasné technologické plus .... "


Kde jinde bude mít Pci-e4.0 technologické a nebo měřitelné + ?
Prosím o konkrétní příklad u využití pro GPU. Díky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 11:12:47
avatar
NDA. Lze to změřit, je na to i herní benchmark, existuje i praktický případ použití karet, kde to vliv má ... PCIe 4.0 se už nějakou dobu používá v serverech a má tam jasný přínos .... a nikdo o něm nepochybuje.

opravdu nechápu jak vůbec můžeš polemizovat o tom, že dvojnásobně rychlá sběrnice má přínos proti předchůdci ... fakt je to zase jak když nastupovalo PCIe 3.0 taky lidi jako ty tvrdili, že je na nic atd. nebo dkyž nastupovala dvoujádra a čtyřjádra, také lidi jako ty říkali, na co 2 nebo 4 jádra v CPU když stačí 1 - 2 ....
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 11:32:20
avatar
V tom případě je dobré to napsat správně:

Citace:
"PCIe 4.0 není k ničemu, ano ve hrách nebude mít žádný rozdíl, ale jinde ano a je to prostě jasné technologické plus za určitých předpokladů .... "



Pokud si budete stavět server pro cokoliv co používá GPU, tak to poznáte na budoucí generaci karet, protože realita je že 8xPci-e ver 3.0 je dostatečné pro nyní všechny dostupné karty.

Mimoto tím je i samotný smysl u desek X570 dosti diskutabilní, když ta deska vlastně umí jen maximálne 2x 8xPci-e

Nepopírám přínos pci-e 4.0 ale u desek x570 pro použití s GPU to zbytečné je a úplně zbytečné to je u karet jako 5700XT, je to jen marketingové číslo bez reálného přínostu asi jako Mpix u foťáků a nebo dříve oblíbené 1GB karty s 64-bit sběrnicí.

PCi-e 4 bude mít reálný přínos až u TR desek a nových karet s jiným výkonem než má 5700XT v rámci použití pro GPU.

Disky sou jiná kapitola.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 11:29:22
avatar
není to zbytečné! mám už změřeno některé věci a prostě vyšší výkon to s PCIe 4.0 v mnoha ohledech má ... neříkám že ve hrách rozdíl dnes poznáte, ale jinde ano je to měřitelné a tak PCIe 4.0 je lepší mít než nemít, na rozdíl od RTX třeba výkon zlepšuje ne snižuje ;)
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 11:14:38

tak jestli si nekdo myslel ze rtx karty za ty puvodni prachy byla dobra koupe a stali za ty penize, tak je hlupak a dobre mu tak nevim no, ale nevidel sem ani jednu recenzi rtx karet nikde na webu, kde by si nestezovaly, ze ty karty jsou oproti predchazejici generaci predrazeny...ale kdyz amd je schopne az tri ctvrte roku po jejich vydani pripravit nejakou konkurenci a navic jen pouhe dve karty a na dalsi se musi zase jeste nejaky mesice cekat...a to drive vychazely novy generace kazdej rok..
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 13:19:57

No přestože je rok 2019, tak pokud si někdo koupí GPU za 10 tis. s tím, že bude hrát vše v ultra detailech ve 4k, tak je naivní. Z mého pohledu je třeba 4k mnohem větší nesmysl než RTX. Výkonu žere ještě víc a vizuální rozdíl zanedbatelný. Myslím, že spoustě lidí při běžné velikosti monitoru a rozumné vzdálenosti křesla od monitoru FullHD stačí. Alespoň mě teda při hraní her otravují úplně jiné věci a nikdy mi nepřišlo, že by obraz nebyl dostatečně jemný. A pokud má někdo náročnější oko, 1440p ho musí nutně uspokojit. Třeba jsem výjimka, nicméně spadám do skupiny lidí, kteří jednak neupgradují každý rok a druhak o 4k nejeví sebemenší zájem. Z toho plyne, že kupuju vždycky trochu dražší GPU, aby mi nějakou dobu vydržela. A taková karta má v normálním rozlišení sil na rozdávání a hry včetně RTX utáhne bez problémů. Zahraniční weby píší, že RTX 2060 Super se zdá být skvělá volba a já si myslím to samé. Ale těším se na 7.7. Pevně věřím, že AMD nezaspí a nenechá se předběhnout těsně před cílem, našlápnuto má dobře.

A samozřejmě jsem se neptal všech zákazníků, ale prostě je to nesmysl. To je jako když si člověk koupí nové auto a za rok vyjde nový model. Asi nikdo nebude skákat radostí, když si uvědomí, že kdyby rok počkal, mohl mít za ty peníze víc. Ale to je život a to by si člověk nekoupil nic. Nemyslím si, že by bylo čeho litovat. Pokud potřebovali koupit kartu před rokem a nemohli čekat na představení Navi (a logicky současnou odpověď ze strany nVidia), AMD nic moc konkurenceschopného tehdy nemělo, takže v kontextu tehdejších možností se určitě nerozhodli špatně..
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 17:40:58

televize se pomalu jiny nez 4k uz ani neprodavaji, u monitoru to muze byt za chvilu podobne. kdyz je podle tebe 4k nesmysl tak si nekupuj 4k monitor, ale jsou lidi co uz maji 4k monitor, a ti na tom prece nebudou hrat ve fullhd nebo 2k, na tu mazanici se neda z normalni vzdalenosti divat... vsak i to dlss samo o sobe obraz nemaze, jen se snazi nizsi nez nativni rozliseni napr. fullhd do toho 4k doostrit tak, aby to vypadalo lepe nez samotny upscaling monitoru a i pres to jak je to na implementaci narocna funkce, i kdyz je trosku lepsi nez si rovnou na 4k monitoru nastavit fullhd rozliseni ve hre, porad je to rozmazanej hnus na kterej se neda divat.
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 19:00:18

Ano v tom přesně vidím ten problém.. že spousta lidí si koupí 4k monitor a pak si uvědomí, že jim všechno běží v 30 fps a pak jim nezbývá, než hrát ve FullHD na 4k monitoru :-) To radši rovnou FullHD nebo 1440p monitor a hrát v nativním rozlišení při dostatku FPS :-). Televize bych do toho nepletl, tam přece rozlišení nijak nesouvisí s výkonem..
Richi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 23:15:55

Asi záleží na co monitor kdo bude potřebovat ne?
To je jak vyrábět tramvaje. Pro jednoho to je super, ale ten, kdo bydlí na Orlíku bude tvrdit, že je to drahá kokotina, protože mu stačí kajak.
vondry87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-04 10:05:48

Vždyť já ani neříkám, ať se jiné monitory nevyrábí :-D Jen říkám, že si spousta lidí neuvědomuje, že 4k je pořádný žrout výkonu a pak litují, že si raději nekoupili pořádný 1080p nebo 1440p monitor. A taky to, že 1080p jsou stále ještě nejprodávanější monitory (seřaď si herní monitory na czc nebo alze podle prodejů a budeš koukat). Tím jsem chtěl oponovat názoru, že současné RTX karty ray tracing neutáhnou a že si nikdo v dnešní době nekoupí RTX kartu, aby pak hrál v 1080p nebo 1440p. Koupí. A takových je naprostá většina. A ray tracing jim poběží naprosto plynule a proto u těchto karet ray tracing smysl dává.. a já osobně bych si kartu bez ray tracingu nekoupil, takže mně AMD v tuto chvíli nemá co nabídnout.. tak snad se to změní dřív než příští rok, už bych taky pomalu potřeboval obměnit železo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 10:04:52
avatar
nesouhlasím, obojí je zcela objektivní hodnocení jak názvu tak toho jaké nové RTX S karty jsou .... je to přesné, správné a objektivně to vystihuje situace .....
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 10:56:53
avatar
Aha, takže tím že je to tvůj názor na název SUPER je to automaticky objektivní. Ok. A když bude poměr výkon/cena u AMD grafik podobný, tak objektivně by mělo být i stejné jejich hodnocení, nebo ne? Tak počkáme s čím přijde AMD a jsem zvědavý na hodnocení. A DD, opravdu každé slušné vyjádření jiného názoru hodláš považovat za SPAM a FLAME?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 11:10:04
avatar
tak v případě RX 5700 NAVI musíš brát v potaz, že jsou to novinky, navíc 7nm s PCIe 4.0 a dalšími technologiemi které SUPER nemají kdy ty navíc ani nejsou vlastně novinkami ...

NAVI je prostě novinka. Samozřejmě že ohledně doporučení karet samotných bude hrát hlavní roli kromě technologií i výkon a cena ....

není to jen můj názor je označení SUPER je debilní ... říká to prakticky každý, protože je to pravda! A objektivní.
Peřina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 11:17:13

Poslouchejte, admine, já vás nechci urážet, případně se předem omlouvám, ale toto už vážně hraničí s nějakou diagnózou.

Říct o sobě, že jste objektivní při hodnocení NÁZVU produktu, to značí dvě věci:

1) nevíte, co znamená objektivita atd. (mimochodem, začínám být na toto slovo alergický);

2) trpíte představou jakési nadřazenosti, kdy vaše názory jsou vždy správné a, už zase to musím napsat, objektivní.

Opravdu by vám prospělo více pokory a méně té nadřazenosti, zase takový frajer opravdu nejste.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 11:27:52
avatar
vy nevíte co je objektivita. Říci o stupidním idiotském názvu že je stupidní je zcela objektivní ...

jediný kdo se tu chová nadřazeně jste vy, takový frajer opravdu nejste a nevím kde berete tu drzost mě říkat co říkáte .... neznáte mě, hodnotíte jen subjektivně to co se vám hodí ...

Já mám vše fakty podložené, nevymýšlím si a nazývám věci pravými jmény, většina z vás jako vy jen hloupě žvaní a subjektivně hodnotí objektivitu ... to já nedělám. Mě zajímají jen fakta. Ne nadřazené subjektivní žvásty a lidi co si o sobě moc myslí jako vy ...

a nebudu tolerovat dál žádné napadání mě ani DDWorld.cz .... náš web a můj přístup je objektivní a nikdo nikdy nedokázal objektivně opak ... subjektivní dojmy a žvásty a čtení mezi řády mě opravdu nezajímá.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 12:18:56

Citace:
vy nevíte co je objektivita. Říci o stupidním idiotském názvu že je stupidní je zcela objektivní ...

podle me je ten nazev taky stupidni...ale to je proste subjektivni nazor a vzdycky bude, jak muj tak tvuj. objektivne hodnotit nazvy produktu nejde..jestli si to myslis tak opravdu nemas zadny tuseni, co to je byt objektivni. verim ze i nekterym lidem se to bude libit, vsak lidi co si lepi na pocitace, auta, cokoli nalepky super je taky dost a dle me sou to stejny idioti, jako lidi kterym prijde mit vsude radoby cool pismeno X nebo nedejboze jeste trapny RS, GT...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 12:39:12
avatar
Ne ten název SUPER je objektivně stupidní hlupý a nesmyslný ...

Kromě toho že už tak dlouhý název karty dělá dlouhý, jmenují se SUPER i některé nereference ....

především na těch kartách není nic super. RTX 2060 Super je jen přeznačená RTX 2070 s horším jádrem, RTX 2070 SUPER je jen přeznačená RTX 2080 s horším jádrem ... nižší ceny jsou sice fajn, ale pořád jsou vysoké tak, že jsou je SUPER drahé. A obě edice jsou také SUPER výsměch těm, co si koupili RTX 2000 modely do této doby ...

SUPER je tak stupidní hned několikrát .... kdyby se ty karty jmenovaly RTX 2065 a RTX 2075. Ale SUPER? to je stupidní .... a zcela objektivně.
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 16:12:19

A mně se třeba název líbí, hlavně ten font na kartě.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 17:31:06
avatar
"především na těch kartách není nic super".

No jen taková drobnost jako vyšší výkon za stejnou/podobnou cenu (tedy mimo 2060S). Pro mne název SUPER znamená vylepšenou verzi. Nechápu tu potřebu se po názvu pořád vozit. Jsem hrozně zvědavý jak super budou AMD grafiky. AMD má šanci ukázat se v lepším světle.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 17:46:53

ok tak ja teda objektivne prohlasuju ze veskere RGB kraviny na deskach, na ramkach a chladicich a ve skrinich a na mysich a vsude jsou proste objektivne stupidni hloupe a nesmyslne. to je uplne stejne tvrzeni jako to tvoje objektivni stupidni super.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 17:58:37

objektivně můžeš konstatovat, že to nepřináší nic k výkonu a z toho hledisk aje to na prd, dále můžeš konstatovat, že to objektivně umožňuje změnu vzhledu, což může pro někoho být subejktivně značný bonus, pro druhého pouze subjektivně vzato nadbytečný náklad.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 18:40:50
avatar
Trošku ironie od ReveNCZ?
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 17:54:59

jen takový myšlenkový konstrukt... když je "objektivně" název "super" debilní, tak by měl být "objektivně" debilní i marketing, který to vymyslel, a když je debilní marketing, tak by firma neměla "objektivně" moc prodávat a celkově být dost neúspěšná a.... a teď se mi zadrhly kolečka.

není to zase tak, že my si "objektivně" myslíme, že u nvidije je to samý kokot co neví co dělá a oni na truc zase zvednou prodeje karet?


Jinak podle mě slovo "objektivní" dost nadužíváš.
Objektivní znamená faktický, skutečný. Takže subjetivně si myslíme, že ten název je zcela debilní a že ty karty stojí za prd. No, ale objektivně, tedy odpovídajícně realitě to může být tak, že se většině zákazníků (a teď si přeber kdo je reálný zákazník) ten název bude líbit a prodá se těch karet mrtě.

Prostě to že něco tvrdíš a podpoříš to fakty neznamená, že to tak je. Moje žena prostě není objektivně ta nejlepší ani njhezčí na celém světě, i když bych jí zcela subjektivně dal plný počet bodů ve všech kategoriích. Takže to, že něco odargumentuju a podpořím fakty neznamená, že závěr bude objektivní, protože nebude globálně platný.

Opět, naše vláda stojí za prd, protože tisíc důvodů. Je ale obejktivně špatná, když to vezmeš celosvětově? Jistě, mohla by být lepší, ale ve většině zemí by nám místní populace řekla, že naše vláda je vlastně super, protože do nás nestřílí a život nám komplikuje jen maličko. Takže je obejektivně vlastně dobrá, nebo ne? Subjektivně je jistě špatná, ale objektivně?


Podle mě můžeš objektivně jen konstatovat fakta. Závěr už ale bude vždy subjektivní.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 12:40:38
avatar
No pokud má nějaká technologie přínos třeba v kvalitě obrazu, výkonu, nižší ceně, pak je určitě plus. Ale hlavní je ten poměr výkon/cena. Pokud budu mít kartu, která má výhodný poměr výkon/cena, tak je mi jedno kolik to má "nm", nebo jestli data přes PCIe nosí trpaslíci. Určitě jí dám přednost před kartou která bude mít třeba vodotrysk, když bude výkon stát za prd.

Mě se třeba označení SUPER nějak debilní nezdá. Respektive to nijak neřeším. Proč bych taky měl. Záleží na produktu. A ten podle názvu opravdu nekupuju. Jestli je to SUPER, XT, GT, AT, XTX nebo co já vím a ty s tím máš problém, tak je to tvůj osobní (tudíž subjektivní) názor. To že se oháníš objektivitou to z toho objektivní názor nedělá. Určitě je hodně lidí, kterým název SUPER nijak nevadí.
Stapor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 07:05:24
avatar
Myslím že v této diskuzi se zbytečně vynášejí rezultáty o tom, jak něco "bude". Co bude, zatím nevíme. Jediné co víme, je co je a to že RTX 2060 je fail, který se opravdu špatně prodává, což ale může 2060S změnit.
Nejlépe prodávanou RTX je 2070 a s Skem, se to určitě nezhorší, ale to si podle mě AMD uvědomuje.
Výsledky testů eSek vs 5700 neznáme, pouze spekulujeme.
Ale pokud by měl být hrubý výkon +- stejný, určitě AMD zareaguje, protože ať chceme, či ne, oproti RTX má hendicap právě to RT, které NVidia silou marketingu protlačila do podvědomí lidí a stejně výkoná karta od NV, se vždy prodával lépe než AMD.
Asi je lepší počkat čtyři dny a uvidí se, určitě lepší než tady na sebe pokřikovat a vynášet soudy, jak je něco špatně, když zatím víme starou Blažkovou.
AMD se svojí dosavadní cenovou politikou nikdy nezklamalo a ani určitě teď, si nenechá ujet vlak. když se ty grafiky nebudou prodávat, tak je zlevní a hned to půjde :-).
Přece si tu grafiku nemusím koupit hned, klidně nějaký měsíc počkám.
Peřina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 10:57:46

AMD musí s těma cenama dolů, jinak to podle mě půjde s jejich prodejema úplně do hajzlu.

Důležitá věc je totiž také to, že turing karty mají velmi slušnou referenci, už tam není takovej sešup oproti neref., koupě reference tedy není rozhodně špatné rozhodnutí.

Oproti tomu AMD tam má zase ten blower. Nepochybuji, že to bude zase o něco lepší než minule, ale pořád je to blower. Zákazníci tedy budou více nuceni jít do dražších nereferencí než u konkurence, čili vysolí ještě víc.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 11:14:24
avatar
jsem si jist, že ceny neref. a ref. RX 5700/5700XT budou hodně podobné ;) v řadě případů stejně, některé neref. budou i levnější, protože ty blowery které AMD používá jsou výrobně dražší než některé neref. řešení ;)
Peřina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 11:23:12

Taky myslím, že to nebude nějak dramatický rozdíl, ale ono se ty klady prostě u nvidie kupí, i když jsou třeba malé, ale nakonec právě tu misku vah převáží.

- (zřejmě) lepší reference
- nižší spotřeba při starším procesu. Rozdíl je to fakt už zanedbatelný, ale prostě tam je.
- rtx, sice obrovsky náročné, ale prostě to tam je.
- (zřejmě) o něco vyšší výkon. Jde třeba o 5%, ale opět "o něco lepší" než konkurence.
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 12:31:16
avatar
Nvidia vylepšila proces výroby.. A hle.. Ještě z toho archaického procesu vymackla dalších 10% výkonu.Oni prostě nemusí přijít s něčím novějším...Novej zákazník si zase koupí NV protože je SUPER a je lepší nezli Radeon,Vega.. Atd. TOP Karta od AMD.. Radeon VII dostane nakladacku uz od RTX 2070 SUPER. To se na trhu ani pořádně neohřál. Jak jsem uz psal... 5700XT budou karty.. Které nikdo kupovat nebude. BOHUŽEL Snad ty 5900XT..dozenou dnes uz vlastně společnosti "staré" RTX karty řady 2000.Co to jako je? AMD prostě trvá dlouho nežli něco vydají. U CPU je to tak nějak jedno.. Tam se na nejakej půl rok nehraje. S plnou slávou vyleze 5900XT... V době vydání uz vlastně stará karta. No.... A NV? Řada karet 3000.Proste AMD není konkurence(zatím). A můžou se kasat ze mají SUPER nejmodernější GPU.. Uživateli je to fuk... Dej bůh.. Brzkého nástupu Intelu. EDIT:Jak se asi cítí normální uživatel.. Když si koupil TOP Radeon VII? Kouká jak Tele.. RTX 2070 SUPER vs Radeon VII. To jen pár měsíců od uvedení.Stara mrcha RTX 2070 SUPER je srovnatelná a hlavně levnější?Levnější o tolik? Pak tu máme RTX 2080TI.. Dnes uz vlastně starší karta.. Doteď není AMD schopna dodat na trh něco podobně rychlého. Měl to být RVII..Doufám ze ta Ředitelka co teď vede AMD.. To tam pořádně rozjebala..a grafická divize se probere. Zatím teda těžkej podprumer... Chci si zase kupovat něco jako 1800XT To byl kousek
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 12:41:14
avatar
?!?!?! Co?!ses něčeho někde nadýchal?

NVIDIA neudělala nic jiného, než že vzala RTX 2070, hodila tam jádro horší kvality s méně SP a vydala to jako RTX 2060 SUPER ... pak vzala RTX 2080, hodila tam jádro ještě nižší kvality s nižším aktivním počtem SP a vydala ji jako RTX 2070 SUPER .... žádné vylepšení technologie, procesu ani vymačkávání výkonu ....

takže NV zvala existující karty, udělala je o něco horší a snížila cenu na úroveň kde jsme ji pesimisticky čekali už alespoň loni ... a přidala stupidní logo a název ... to je všechno. O jakém vymačkávání výkonu tu mluvíš? Radeon VII vyšel jen proto, že NV ty úvodní ceny tak super napálila, stejně se dá řici že Radeon VII se může vesele prodávat dál, protože si svou cenu více než obhájí zejména u cílové skupiny zákazníků (a to nikdy nebyly hlavně hráči ;) )

Jinak je ti jasné, že srovnáváš karty s čipy kolem 500mm2 (RTX) s kartami s poloviční velikostí čipu? (RX 5700) ;)

Jinak jestli si myslíš, že Intel bude tlačit na nízkou cenu , tak fakt nevím z jaké jeskyně si vylezl .... Intel a tlačit ceny dolů a dělat konkurenci? Intel podle mě udělá to, že nabídne horší grafiky za horší peníze a protlačí je silou v rámci své platformy na OEM a AMD s NV s tím neudělají vůbec nic ....
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 12:39:26
avatar
Prodává staré krámy a AMD stejně nemá nárok. Pro člověka neznalého.. Je to vylepšená karta.. Neco jako Škoda RS. Karty s 5800XT nebo 5900XT nevydaji protože jim to SONY s Mic zatím nedovolí. Budem čekat a zase čekat.Pak nam přinesou nějaký pokrok v podobě tech 5800-5900 karet. To uz ale bude vyhlášené datum PS5 nebo XBOX. To si pak kazdej rozmyslí jestli koupit samotnou kartu.. Nebo celej stroj. AMD to je fuk.. Prodají tak jako tak.
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 12:46:31
avatar
Me je úplně fuk kolik bude stát TOP karta od Intelu. Prostě když jednou koupíš TOP kartu ve vydařené Edici od nějakého kvalitního výrobce.. Tak ji pak v dobrý čas strelis..Dohodis peníze a opět koupíš TOP produkt. Furt dokola... Takhle to řeším uz roky. Kupovat střední třídu.. Je provar. Nikdy vlastně nehrajes Novinky v pořádné kvalitě. Casem se sice dohrabes k nějaké špičce.. Jako ze si zahrajes Crysis 3 ve 4K v MAX nastavení(Radeon VII).. To uz vlastně hraješ starou hru. Kupovat karty střední třídy je provar. Nakonec ti zestarne tak hodně ze ji prodas jako starou mrchu. To uz ta GTX 1080TI je na prodej lepší nezli celej slavnej Radeon VII. Furt ma svou cenu
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 15:31:34

Taky to není žádná sláva s 1080ti, aktuálně mám jednu zbytečnou v pc, co už nepoužívám, za 12.000 na aukru žádnej fičák, když si připočteš jejich provizi, tak ji reálně udám za 10.500 cca, nic moc jako (v porovnání cena výkon vs RTX). Ale jo, pořád to má nějakou hodnotu :-) Každopádně důvod k upgrade absolutně žádný, ta karta je stále vynikající, pokud se nebavíme o 4k, a i tam by některým stačila.
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 15:57:57
avatar
Furt tu GTX 1080TI prodás lépe nežli ekvivalent od AMD. Samozřejmě pro AMD bude hovořit záruka...když vlastně její Ekvivalent je Radeon VII? Nebo co...vlastně. Ten záruku ještě mít určitě bude Otazka je.. Az jemu bude končit zaruka.. Kolil bude stát? Tvoje GTX 1080TI(jestli je to nějaka dobra edice) ti ještě udělá pri prodeji radost
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Normálny uživateľ: 2019-07-03 14:47:58

Mám Radeon VII v desktope a vôbec nekukam ako tele. Hrám v 3440*1440, stabilný framerate(najčastejšie 90+ fps, závisí od hry). Ešte vymením CPU za Ryzen 9 3950X, lebo Radeon VII je momentálne brzdený i7 4790 a bude to paráda. NVIDIA mi svojim prístupom k zákazníkom príde až odporná a tie ich uzavreté technológie nejakú extra dieru do sveta neurobili a rozhodne nie sú dôvod na kúpu ich produktov. Čiže ja som si kúpil to najlepšie, čo mi v danej chvíli AMD ponúka a som spokojný.

Ak vydajú v 2020+ niečo výkonnejšie napr 5900XT s RT budem zvažovať o výmene, dovtedy mám od nich to najlepšie, čo aktuálne v GPU majú.

A skôr než začneš, že som AMD fanboy, tak mám notebook s i7 7700HQ a NVIDIA GTX 1070.
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 15:52:40
avatar
Tak.. Jak dlouho mas ten Radeon VII? A uz klesla jeho cena? Si vem ze to je TOP Karta od AMD.. A uz je tady pokles. Za takovou chvilku. To ještě NV ani nevydala nástupce řady 2000.Je to na pytel. NV s tou RTX 2070 SUPER... Prostě udělala na trhu peknej vítr.
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 22:02:39

Takmer 4 mesiace mám Radeon VII. Super by nedošli nebyť Radeon RX 5000 série.

Vidno, že fanboyovia ma už mínuskujú a šak keď vám to spraví radosť.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 12:20:59
avatar
Všechny ty karty jak RTX 2060s/ 2070s/ 2080s/ti tak i RX 5700/XT jsou předražené a omlouvat cenu RX 5700/XT tím že má PCI-E 4.0 mi přijde stejně špatné jako když někdo obhajuje vyšší cenu RTX karet tím že mají HW akceleraci pro RT ... v obou případech totiž nemají dostatečný výkon na využití těch technologií až na pár vyjímek, v případě RT snad jen 2080ti je použitelná na HW akceleraci a to ještě s omezením detailů nebo rozlišení a v případě PCI-E 4.0 když nepočítám benchmark kde ten rozdíl bude vidět tak snad jen v případě osazení dvou RX 5700XT to může mít nějaký přínos ve hrách ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 12:32:36
avatar
já cenu neomlouvám PCIe 4.0 i když samozřejmě je to dražší řešení dnes ...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zase ten hiend 2019-07-03 12:52:59
avatar
...který AMD chybí. I když článek může mít pravdu ohledně 2060+2070 Super, proti 2080 Super už opět nic není a nebude - rok. A protože další sleva RVII se nechystá, bude to v této cenové kategorií horší než bylo:
- předtím proti sobě stál alespoň RTX 2080 s RVII, což se dalo +- považovat za konkurenci.
- nově RVII proti 2080 Super? Docela problém

Proč to píšu - mít AMD konkurenceschopnou grafiku v tomto segmentu, nakupuji celou platformu po uvedení Ryzenu 3xxx na trh. Takhle čekám, což se rovná tomu, že mi AMD neprodá ani jinak skvělý Ryzen 3xxx, bohužel. Za mě tedy špatné strategické rozhodnutí od AMD nevyrukovat s hiendem. Na druhou stranu, za ten rok by pomyslný R 5800/5900 mohl toho i technologicky nabídnout více než 5700 - např. i ten RT a pod. Pak se ale budou majitelé 5700 cítit technologicky ochuzeni, no uvidíme pořád asi lepší, než ti chudáci, co si nedávno koupili nějakou tu non-super RTX
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 13:20:28
avatar
Pokud RX 5800/5900 vyjde až někdy za rok tak je možné že již nepůjde proti RTX 2080s/ti ale proti nové generaci RTX 3080/ti s novou architekturou na 7nm která v té době již bude ( téměř) na trhu což asi nedopadne pro AMD dobře ale nakonec ani pro nás co chceme výkonnou hiend kartu za rozumný peníze, protože tím hrozí že se bude situace opakovat
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 13:26:50
avatar
No to určitě. Ty karty nevyjdou jenom z jediného duvodu. AMD ma podepsanou dohodu se SONY a MC. Ty karty nebudou dříve nežli bude ohlášeno datum PS5 a XBOX. Vyjdou tedy o pár měsíců dříve.. To uz ale lidi budou čekat na Vanoce.. Tam si koupí to same.. Ale v podobě Herní Konsole. AMD je to jedno.. Při tom milionovém prodeji tech Herních mašinek.. Mají vystaráno na nekolik let dopředu. Lidi at si klidně kupuji High od NV ci Intelu.. Tech svejch nekolik desítek milionů GPU a CPU maj jistejch. Ta smlouva je pro AMD prostě parádní.EDIT:a rychlostne natom budou tak nejak okolo RTX 2080TI a RTX 2080. To jsou dost výkonný mrchy.. Pri jednostranným zaměření Konsole.. Maj výkonu na rozdávání
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 13:46:31
avatar
Tady je hlavně důležité, že AMD bude v nové generaci konzolí, tedy hry dostupné pro obě platformy budou mít většinou lépe vyladěnou optimalizaci pro AMD.
Názvy karet u nové generace jsou praštěné u obou firem, ale název kvalitu karty nedělá. A zatím ani jedna z firem nepředvedla nic, co by mě přesvědčilo GTX 1080 vyměnit. Buď to má podobný výkon, nebo je to drahé jak prase
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 17:51:21

ps4 i xbox one jsou na trhu skoro 6 let a obe sou komplet postaveny na amd platforme. nevidim ze by jim to nejak vyrazne v pc segmentu pomohlo...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 23:42:17

Pomohlo jim to v tom, že se zlepšili ovladače pro hry. Možná to bude už dýl jak 6 let.
Ale není to jen o ovladačích, ale také o testování vývojářů přímo na HW k tomu určeném a v rozsahu her. Těch 6 let by odpovídalo, protože si už hodně dloouho nepamatuju žádné newsky ohledně problémů s AMD ovladači.
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kde jsou 2019-07-03 13:57:12

ty časy, kdy v roce 2013/2014 stál absolutní high-end od AMD R9 290X nějakých 10 000 Kč a překonával tehdy nejlepší věc od Nvidie GTX 980 a odlehčená verze R9 290 (asi od 6-7% pomalejší než 290X) pak kolem 9000 Kč. Čipy to byli obří (438 mm2, 512-bit, karty dlouhé a veliké) a přesto cena příznivá. Pak přišla coinmánie a všechno šlo do kopru, ceny vylétly nahoru a už zůstaly. Uvidíme co na to Intel, ale vzhledem k jeho cenové politice (na všem marže jak prase) asi nové grafické karty nebude prodávat levněji.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 14:21:19
avatar
v roce 2013 byl kurz dolaru 19,6 .... R9 290X stál 549 dolarů, tedy 13 tisíc vč. DPH, R9 290 byl za 399 dolarů, tedy 9500 vč. DPH.

Máme rok 2019, kurz je 22,5 ... 549 dolarů je dnes díky inflaci cca 605 dolarů, 399 dolarů je pak díky inflaci 440 dolarů. takže v přepočtu dnešním kurzem se bavíme o 16 500 a 12 000 korunách ...

Inflace a kurz jsou mrchy ;)
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 14:43:11
avatar
No zas tak růžový to nebylo, já kupoval R9 290X Tri-X od Sapphire, což byla jedna z levnějších nereferencí a stála 14 500 Kč. Ale koupě rozhodně nelituju, protože slouží do dnes a na fullHD zvládá prozatím ještě po tolika letech skoro každou hru na max nebo téměř na max. Ovšem chci už lepší monitor a tak se nyní upgrade přímo nabízí. Bohužel hodnota bitcoinu a tedy všeobecně kryptoměn opět hodně rychle roste a kdoví, jestli nenastane další situace kdy grafické karty budou vyprodané a ještě za šílené peníze.
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Na coiny 2019-07-04 11:09:14

už se používají spec. ASICy, kde je poměr výkon/watt někde jinde. Bohužel, zpátky k tomu, že AMD teď výrábí ve stejné továrně, tak zafungovala průmyslová špionáž a Nvidia tyto karty nastavila tak, aby byla nad novou RX 5700 řadou a přidala jen to nejnutnější minimum nad, aby si udržela co největší rozestup k svojí následující generaci. A bylo to pro Nvidii hodně jednoduché, řádný redesign čipu, prostě jen posunuli řadu stávající generace. To jim zabralo minimum vývojářských zdrojů, takže vývoj nové generace jede na plný pecky. Amdéčko ale zabírá, v podstatě pokud bude mít srovnatelné karty do vyššího mainstreamu a nižší cenu, tak může uspět. Samozřejmě absolutní high-end dělá celé řadě jméno, na tom je založen marketing Nvidie, nemáte na RTX 2080ti? Nevadí můžete mít jeho menšího bráchu (2060, 2070 atd.). Jinak polemika k PCI 4.0, je to pokrok, to je jasné, ale vliv na grafický výkon to bude mít spíše minimální, úzká místa jsou jinde. Možný vliv by to mohlo mít na Crossfire, kde se u AMD posílají framy slave karty master kartě po PCI sběrnici, mělo by to mít menší latence a rychlejší přenos, tudíž možný vliv i na menší microstuttering.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 19:54:29
avatar
Byl bych velice rád kdybych už dlouho nemusel číst slovo "objektivně" a jeho všechny odvozeniny.
Je to tu jak na objektiworld.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 20:06:38

+1
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-03 20:29:42
avatar
hmm dobrej název asi si ho půjčím ...
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-04 10:17:18
avatar
Mám dotaz pane Stachu,

budete znovu testovat "staré" grafické karty (Vega, RX 5X0) s novými i starými AMD CPU tak, aby byl vidět vliv vč. aktuálních ovladačů a patchů her?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-04 10:52:41
avatar
První recenze samotných RX 5700 bude ještě na 2700X a X470 ... samozřejmě vše na aktuálních ovladačích atd.

Pak samozřejmě později přejdeme i na novu platformu a v plánu jsou i samozřejmě i srovnávací testy na X570/X470 procesorů atd. všude herní testy budou Radeon VII je anše hlavní testovací karta nadále
QproTest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RX590 2019-07-04 15:37:31
avatar
Já spíš nechápu, proč RX 590 je stále tak drahá. Když vyšla, byla o trošičku dražší než GTX 1060. Nyní je RX 590 dražší téměř o dva tisíce než GTX 1060. To mi hlava nebere.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-04 16:36:31

Není se co divit, RX 590 je výkonnější a má také svoji kupní sílu.
Někoho třeba taky štvou zelené grafy na jiných webech, kde poměřují 5 edic stejných NV karet, proti 1.. doslová jedné kartě od AMD jako jediného zástupce té řady. Navíc ti vlci kolem co pějí superlativy na jednoho výrobce, také může někoho odradit od NV.
Prostě AMD může mít vzhledem ke svým produktům vyrovnané ceny s NV.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-04 17:36:48
avatar
je výkonnější .... navíc většina stejně jde a koupí RX 580 která je o dost výhodnější ;)
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-04 17:49:34

Nebo RX 570 jako v mém případě, za tu cenu i ohledně rozdílu FPS nekompromisně
QproTest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-04 18:51:52
avatar
Děkuji za info, já nejsem příznivcem žádné značky. Jen politika nvidie mi nevyhovuje a mám rád výrobce Saphire. Efekty spojené s RTX mě nezajímají, ale rád bych na full HD hrál bez většího omezení tři čtyři roky. Proto jsem dost uvažoval o 1660TI. U ní je cena dost vysoká. 1060 je levná, ale už by to do budoucna mohl být problém. Zvažoval jsem tedy RX590, ale není už zajímavější 1660?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-04 18:54:05

Takto se můžeš rozhodovat neustále zda přihodit.
Já to myslel tak, že i AMD má svoji ponuku ať se to někomu líbí nebo ne.
Ona i ta Vega 56 za ten peníz ohledem výkonu nevypadá zle
jawor56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-07-04 20:27:02

Jj, taky jsem za ty super love koupil rx 570
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 628x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 421x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 920x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1183x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1507x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1339x
Komentářů: 6