Testy a recenze NVIDIA RTX 2070 – nevýhodná nezajímavá grafická karta za vysokou cenu. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 16 October 2018
Přejít na obsah
Testy a recenze NVIDIA RTX 2070 – nevýhodná nezajímavá grafická karta za vysokou cenu.
NVIDIA likviduje herní PC platformu a žene hráče jinam?

 

 

 

 

 

  • NVIDIA ničí herní PC trh a žene hráče jinam?

RTX grafiky jsou drahé, protože hodně stojí na výrobě, kvůli drahým GDDR6 a ještě dražším obřím 12nm GPU, které obsahují Ray tracing a TENSOR jednotky, které ale hráči nevyužijí a tak je otázkou, zda nejsou slepou cestou, kterou se NV vydala a nyní ji potřebuje zaplatit. Fakt že stále nemáme možnost vyzkoušet Ray tracing v jediné hře, už radši ani nezmiňuji. Mám od výrobců grafik potvrzeno, že ty základní ceny, které NVIDIA stanovila, není prakticky možné dosáhnout bez snížení marží prakticky na nulu a to současně při osazení toho nejjednoduššího a nejlevnějšího chlazení (takže někteří použití i laciný hlučný blow chladič). NVIDIA navíc pro ty levné karty dodává horší čipy (jsou i označené) a karty výrobci nesmí taktovat. Přesto NVIDIA zejména u RTX 2070 vydání tlačilo na výrobce a recenzenty, aby operovali s tou základní cenou, i když je jasné, že 90% RTX modelů, které budou běžně dostupné, bude stát mezi 550 – 650 dolary (15,5 až 17,5 tisíce korun). Zejména modely s dobrým chlazením, o které v této cenové hladině samozřejmě hlavně stojíme. Všichni tedy měli mást zákazníky a uvádět je v omyl. NVIDIA dokonce ani některým novinářům karty neposlala, nelíbilo se jí, že říkají, jak se věci mají. Vůbec NVIDIA zkouší na novináře zajímavé věci, 5ti leté NDA je docela dílo, ale někteří stále skáčí, jak NV píská a snaží se tedy různě schovávat realitu NVIDIA grafik před zákazníky.

Osobně si stojím za tím, co už jsem říkal. Nechápu, proč RTX 2070 a RTX 2080 vůbec existují. Jsou drahé, nepřináší přitom o moc více, než karty, co už za stejné ceny na trhu máme. DLSS a Ray tracing jsou podle všeho ztracená zbytečná věc pro současnou generaci karet a her, navíc RTX 2070/2080 jsou o dost slabší než 2080Ti, který jako demonstrátor Ray tracing technologie plně chápu, ale šance že 2070/2080 Ray tracing zvládnou ve hrách použitelně, se limitně blíží nule. Jediné, co je zajímavé, je fakt, že NVIDIA konečně opravila podporu DirectX12/VULKAN, takže stejně jako RX VEGA karty mají i RTX modely konečně odpovídající výkon a těží z low level API.

Vše by bylo celkem v pořádku, pokud by RTX 2070 skutečně nahrazovala GTX 1070 a RTX 2080 nahrazovala RTX 2080. Ani jedno se ale neděje. RTX 2070 je výrazně dražší než i GTX 1080 a o co je dražší o to je stěží výkonnější. Takže kde je sakra generační posun po 2,5 letech?!?! RTX 2080 výrazně převyšuje cenu GTX 1080Ti, ne všude ji ale dokáže porazit, protože má jen mainstreamovou s256-bit sběrnici a 8GB RAM, zatímco 1080Ti je high end s 384-bit a 11GB paměti. Jediná RTX grafika, která dává smysl, i když je naprosto příšerně předražená, je RTX 2080Ti. A to prostě proto, že je to nejvýkonnější herní karta na trhu s velkým náskokem.

RTX 2080 a RTX 2070 však nedávají žádný smysl. Jsou to jen velmi drahé grafiky. RTX 2080 za 23 tisíc korun? Kdo má takové peníze na kartu, nebude si kupovat ušmudlaný druhý model v řadě, který výrazně zaostává za 2080Ti. To samé se dá říci i o RTX 2070. Za high endových 16 300 korun prostě nabízí málo, zejména jako nová generace. Že překonává GTX 1080/RX VEGA 64 o několik zanedbatelných %? To je prostě málo. Jako nová generace měla být o tohle minimálně rychlejší, ovšem současně má stát to, co stojí GTX 1070. To je obvyklý vývoj, a to co očekáváme. Takhle nechápu, pro koho je jako model RTX 2070 určena. Pro ty, kdo nakupují PERFORMANCE karty, nebo-li nižší high end, tedy GTX 1070/ RX VEGA 56, které dnes pořídíte kolem 11-12 tisíc korun? Těžko. Pro tuhle velkou skupinu zákazníků je poměr cena/výkon velmi důležitý a ten má RTX 2070 příšerný. Současně prostě není cenově dostupná. 16 tisíc je cena, za kterou už máte mít high end, není to 11 - 12tisíc za PERFORMANCE segment, kde kartám ledacos odpustíte, včetně faktu, že jsou až druhým-třetím nejlepším modelem v řadě. Koupit si ale třetí model v řadě za 16 300 korun? To je nesmysl. Rozhodně to tedy není karta pro ty, kteří mají GTX 1070 a koukají po nové generaci a upgrade.

Hodnocení a pohled na RTX karty je u většiny objektivních recenzentů stejný, jaký mám i já. S výjimkou RTX 2080Ti, která je sice silně předražená, ale alespoň prostě nejlepší, jsou RTX 2080/2070 jen drahé karty a smysl jejich existence je prostě obrat zákazníky o peníze a využít toho, že situace a nabídka je jaká je. Pokud by NVIDIA RTX 2070/2080 prodávala za cenu GTX 1070/1080 řeknu super, jsou jednoznačně lepší a jsou alespoň nějakým generačním posunem, i když na to, co přinesl PASCAL proti GTX 900, nemají. Jediným pozitivem RTX grafik je, že NVIDIA konečně dohnala tu ztrátu, kterou měla na AMD v oblasti podpory DX11/VULKAN, takže už snad nebude blokovat nasazování těchto API do her, jako to blokovala, protože PASCAL prostě byl při zapnutí DX12 slabší než v DX11 a konkurenční AMD mu unikalo. Současně také NVIDIA se svou cenovou politikou u RTX karet dělá AMD Radeon RX VEGA karty atraktivnější, než když před více jak rokem vyšly. Fenomenální VEGA 56 je nyní nejvýhodnější kartou v segmentu. Navíc NVIDIA pokračuje v kasírování hráčů za technologie, které jsou jinak jinde funkční zdarma a záměrně nepodporuje standard jako je FreeSync. A to si pište, že podporu této technologie mohla NVIDIA do RTX série zařadit. Ale nechce, radši bude své ovečky kasírovat za GSYNC a někteří si přitom ještě šťastně bekají.  

Ač jsem fanda high end grafik a RTX 2080Ti se mě líbí, vnímám trh jako celek. Účtovat si za třetí nejslabší model v řadě high endových 16 tisíc, za trochu lepší ale stále zdaleka ne top model šílených 23 tisíc a teprve to nejlepší nabízet za nedostupných 33 tisíc, to je prostě úlet. A na rovinu, NVIDIA tímto škodí herním PC jako platformě! 99% hráčů si nemůže dovolit utratit za grafiky tolik a ani by tolik nemělo být nutné tolik utrácet. Spousta hráčů podléhající marketingu a reklamně NV teď tak bude uvažovat o tom, jestli koupit novou grafiku od NVIDIA, nebo se na PC vykašlat a koupit si Xbox One X nebo PS4 PRO za 11 tisíc. Silně mě vadí cenová politika NVIDIA, protože prostě škodí PC platformě jako herní platformě z dlouhodobého hlediska, dělá ji dražší a méně dostupnou, než by měla být a je. Nepotřebujete grafiku za 20-30 tisíc, abyste si mohli na PC hrát bez problémů hry ve vysokém rozlišení a bez velkého omezování a v lepší kvalitě než na konzoli! Nákup tak šíleně drahého HW má být volba a možnost pro horních 1% nadšenců. V podání aktuální nabídky RTX karet a marketingu NVIDIA to však vypadá, jako by to měla být nutnost, protože RTX 2070/2080/2080Ti mají nahradit GTX 1070/1080/1080Ti. Jenže se bavíme o cenovém posunu ze 400-700 dolarů na 600–1300 dolarů! To je nepřijatelné, tím spíše že NVIDIA za to prostě nenabízí žádnou herní odpovídající hodnotu či multi-generační posun výkonu. Neřeknu, kdyby byl ty karty 2-3x výkonnější ve hrách, pak bychom sice pořád mručeli, ale ta hodnota by tam prostě byla.  

NVIDIA RTX 2070/2080/2080Ti jsou za současné ceny špatné karty, nekupujte je. Jejich nákupem dáte najevo, že vám očividné předražování nevadí a může se v něm pokračovat i v dalších měsících a letech. Až klesnou ceny RTX 2070/2080/2080Ti karet na úroveň GTX 1070/1080/1080Ti modelů (max o 1000-2000 korun dražší kvůli výrobním cenám pamětí i GPU), pak to bude teprve standardní situace a generační posun jaký být má a vše bude v pořádku. Zatím tomu tak není a je to špatně a ohrožuje to budoucnost herní PC platformy jako takové, protože se tlačíí mimo možnosti 99% hráčů ... naštěstí karty s mnohem lepším poměrem cena/výkon na trhu existují, jsou dostupné pro 99% hráčů, takže RTX řadu můžete s klidem ignorovat ...

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-16 20:40:14

Snad Nvidia díky tomu svému přístupu jednou zapláče, protože by si to velmi zasloužila.
BlackCell [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-16 22:22:57

Zaplace urcite zakaznik sa da osklbat sem tam ale nie vecne
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-16 21:02:28

Ahoj, co byste dělali v mojí situaci? Jsem bez grafiky a chci ji koupit +/- během měsíce. Hodlám ještě min. 2 roky pokračovat na 1080p. Co byste koupili vy? Přemýšlím o gtx 1070 nebo 1070ti. Ale pokukuji spíše po bazaru. Nechce se mi dávat 12 tisíc za novou
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-16 21:08:30
avatar
1070ti nebo vega 56 z bazaru ...pokud možno se zárukou
n3v3r3k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 07:32:38

Jj dnes mi přijde sapphire nitro+ 56tka za krásných 9,5 s rok a půl zárukou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 13:39:26
avatar
dobrý nákup ... ta jistě do nástupu nové 7nm generace dobře poslouží
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-16 21:48:24
avatar
Ceny údajně v obchodech budou začínat na 13 500,- což jestli bude pravda tak bych řekl že ta RTX 2070 nebude až tak špatná.Těch 16 000,- je na nVidia stránkách za tu lepší verzi která je asi o 100 dolarů dražší takže se nechme překvapit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-16 21:50:08
avatar
mě bylo řečeno, že nejlevnější budou kolem 15 tisíc, ale většina kolem 16 ... úplně nejlevnější modely mě nikdy nezajímají, protože to není reprezentativní vzorek toho, kolik daný model reálně v průměru stojí ...
Rolandes [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 02:07:48

A taky na té ceně začínají. Viz Alza
https://www.alza.cz/gigabyte-geforce-rtx-2070-windforce-8g-d5481143.htm?o=1
https://www.alza.cz/asus-turbo-geforce-rtx-2070-8g-d5480617.htm?o=2
Obě za 13490,- Otázka je zda je za tu cenu dodají a zda budou někdy skladem.
Georrge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-16 22:30:45

Když inovativní technologie, které se momentálně ještě nevyužívají nebo se využívají jen málo, nasadí AMD, tak je to podle DD super a jednoho dne to určitě všichni oceníme. Když se o nějaké inovativní technologie pokusí nVidia tak to podle DD hráči nevyužijí a jedná se o slepou vývojovou větev.

Ale teď vážně. Mě se možnosti Ray Tracingu líbí a jsem rád, že se to alespoň v malé míře začíná objevovat. Grafiky konečně dosáhly výkonu, aby se Ray Tracing objevil alespoň v malé míře. Za pár let už může Ray Tracing běhat ve velkém a rozhodně ho nepovažuji za slepou vývojovou větev. Je jasné, že bude ještě nějakou dobu trvat, než dosáhne použitelné úrovně a než se stane nedílnou součástí všech nových her. Tak to ale s novými technologiemi (ačkoli samotný ray tracing nová technologie není, ale v herním nasazení nová defakto je) chodí a DD mi vždy přišel jako fanoušek nových technologií, tak nevím proč se mu to najednou nelíbí.
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-16 22:35:42

Já bych tušila.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-16 22:51:25
avatar
pokud čtete nejen mé články o tom, co je RTX zač a jak funguje a jaký může mít přínos a co je třeba aby se rozšířilo, tak nemusíte tušit, ale víte to co se nám na "Ray tracing" schopnostech RTX karet nezdá: Odkaz, Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-16 23:08:26
avatar
pokud byste četl články, co o tom píši, tak byste tu nepsal takové nepravdy

o tom jak a komu je Ray tracing na RTX určený jsem napsal stohy. Já tomu fandím, podle mě je to posun vpřed atd. jenže to není použitelné pro hráče. Ta karta prostě nemá dost výkonu na Ray traciung a ten sám je stále extrémně neefektivní, takže by ta karta musela být 10x výkonnější aby ten real time ray tracing mělo smysl používat ve hrách.

Jinak celá ta technologie je dobrá skutečně pro tvůrce her, kteří ji využijí. A detailně jsem nejen já, ale i mnozí jiné rozepsali v čem je prostě problém Ray tracingu ..

a ne tohle není o tom, že by to bylo/nebylo součástí her. Tohle je skutečně o tom, že Ray tracing je extrémně neefektivní pro 90% grafiky, kterou dnes vyváříme rasterizací a jeho nasazení do her nemá smysl do chvíle, než to bude použitelné s levnou grafikou dostupnou pro 90% hráčů a v konzolích ... Ray tracing není nový Direx12/VUlkan není to nové AAA apod. Je to jiný způsob vytváření grafiky, vyníkající pro několik efektů, ovšem extrémně neefektivní a náročný na výkon pro velkou většinu toho, co dnes děláme rasterizací ...

RTX 2000 karty navíc prostě nemají dost výkonu na nasazení do her. Nikdo si nebude kupovat grafiku za 33 tisíc na hraní v 1080p s téměř neviditelnými efekty dělanými přes Ray tracing a nic víc ty současné karty nezvládnou. Pro hráče je to plýtvání křemíkem a nesmysl. pro tvůrce obsahu je to o něčem jiném, je velký rozdíl když to co ti dnes zabralo hodiny a potřeboval si na to sílu tří super high end karet, zvládneš s jednou kartou za třetinovou cenu.

Nicméně jak říkám, o tom všem jsem psal. Nečetl jste to? Protože to co tvrdíte že říkám je prostě v přímém rozporu s tím co skutečně říkám ... tady máte pár článků, věnujte pozornost rozboru který udělali na Gamers Nexus a pochopíte o čem mluvím a co vy si vykládáte špatně: Odkaz, Odkaz

a prosím příště prostě čtěte ty články, než tu začnete vykládat opak toho, co skutečně říkám. Já novým technologiím fandím, ale musí být k něčemu a tím nemyslím k marketingu ... přínos RTX vzhledem ke stavu věcí a dostupnému výkonu, z hlediska hráčů nic, co by bylo na pořadu dne ... problém prostě je v tom, že ta malá míra Ray tracingu ve hrách je blbost pokud to má tak obří nároky an výkon, není důvod se tím zabývat. Ray tracing nikam neuteče takže proč si nepočkat až na to ten výkon bude.
Georrge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-16 23:13:15

Chápu a děkuji za vysvětlení, leč asi stále nemohu úplně souhlasit. Souhlasím s tím, že RTX karty jsou drahé a že přínos ray tracingu je momentálně dosti diskutabilní. Teď je ale otázka, jak se vývojáři her a grafických karet k tomu postaví a jak rychle se bude zvyšovat výkon a množství ray tracingu ve hrách.

Není přece nic neobvyklého, že nové efekty zvládnou pouze nejdražší karty a lidé na slabších strojích si jich neužijí klidně i několik následujících let. Stejné to bylo s teselací a dalšími efekty.

Pokud už dnešní karty zvládnou ray tracing alespoň na nějaké použitelné úrovni, bylo by ideální, pokud by se zapojilo i AMD a z Ray Tracingu se stal nějaký standart, kterého se budou oba výrobci držet. Jen tak se podaří zvyšovat efektivitu karet a dostat ray tracing do her. Pokud na to bude AMD kašlat a nVidia to bude používat pouze pro marketing, tak se to nikam neposune, to máte pravdu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-16 23:35:03
avatar
vy ale pořád nechápete, že Ray Tracing není efekt ;) v odkazovaných článcích je video, kde to krásně vysvětlují ;)

Ray tracing standard dávno je, není to nic nového ;), AMD i Intel ho dávno podporují, používá se běžně v řadě modelovacích a grafických programech.

NVIDIA se sanží tvrdit, že s RTX kartami dokáže Ray tracing nabídnout real time ve hrách. Bohužel, vše nasvědčuje tomu, že je to silně přehnané tvrzení .... ovšem tomu aby to šlo, NVIDIA konstrukčně obětovala hodně a ty čipy jsou tak velké právě proto. problém je, že žádná hra to skutečně nepoužívá, v těch několika co to možná bude, to bude prakticky neviditelné a tak náročné, že je otázka, zda to bude vůbec někdo používat a jak říkám, dokud Ray tracing nebudou zvládat maionstreamové karty a konzole, tedy nebude k tomu mít přístup většina hráčů, na Ray tracing ve hrách zapoměňte, je to akorát práce navíc za současného stavu. Není to efekt, je to jiný způsob dělání grafiky. potíž je, kromě RTX karet to žádné jiné neumí a nenabídnout ani teoreiticky použitelné, takže tvůrci stejně budou muiset dělat grafiku her jako dělají a Ray tracing je tak práce navíc a nic co by se nějak v dohledné době mohlo rozšířit ... než se to řozšíří, RTX karty budou dávno v muzeu, protože ten výkon co je na reálné viditelné používání Real time Ray tracing třeba, prostě nabídnout karty až za několik generací ...
Kubajsz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 08:20:52

Mě by zajímalo...kdyby s RT vyšla první Vega, tak tady tu technologii budeš vyzdvihovat do nebes

Já bych se toho nebál. Lidi to podle mě tolik kupovat nebudou a ceny pujdou dolu.
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 09:19:50

hele ale tohle není o vychvalování.....

porovnáváš to stále s AMDčkem ale neuvědomuješ si jak AMD přišlo s mantle.... oni přišli s hotovou věci, ne s polovičatým produktem nebo s něčím co je na půl cesty...

ray tracing není jen jeden efekt (odraz nebo stín atd.) ale soubor fyzikálně počítaného světla a to je to co měla Nvidi udělat, jak je možné, že to ve statickém renderu umějí implmentovat třeba v Octane rendereru nebo cycles rendereru... přes cudu a dokáží v reálném čase na nízké nastavení a třeba jen do 500 000 poly/fejsů vše počítat, ne jen jeden efekt ale komplet fyzikální světlo!!

Nvidie sehnala podporu pro dílčí efekty u několika her, AMD získalo podporu u několik desítek her a studii!!! a to bylo jen pro mantle... hlavně pokud máš na své straně DICE a nebo 2K (firaxis games) či EA (BioWare) tak se pak ta podpora dělá rychleji a i MS za AMD pak přišlo...

a to se tu nebavím ani o tom že není pro tenhle výpočet ani potřeba speciálního HW protože už asi od roku 2013-4 je tu tolik GPU rendererů které to umí počítat přes CUDU nebo přes OpenCL a hlavně tyhle výpočty podporuje i DX12...

tak a ted z druhého soudku, co se AMD nepovedlo protlačit je techologie TESELACE amd podporuje již od Ati teselaci, s prvním Stalkerem vlastně a dokonce má v grafikách i teselační jednotky a je to něco o čem by jsi věděl? nebo něco co by se AMDčku povedlo protlačit? ne proože se Ati nikdy npovedlo sehnat pro tuhle vychytávku podporu... Tedy ano je to u hoodně her poslední dobou využívané (protože už to není nadstavba enginů ale je to součást u DX api)... tak že slepé větve a cesty jsou na obou stranách....
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 10:03:32

BUMBPKIN:
Tak na tohle už jsem opravdu nevydržela a musím reagovat. Ty frajere vůbec nemáš ponětí o čem tu tlacháš viď? Když něčemu nerozumím tak alespoň nedělám chytrého a veřejně blbce. Já ti to tedy vysvětlím aby jsi příště nebyl za troubu a třeba si z toho něco vezmeš a my tady nebudeme příště muset číst takové blbosti co tady píšeš.

První odstavec: Mantle nebylo hotové ani zdaleka. Ale to už je historie to tu pitvat nebudeme.

Ray tracing v podání nvidie není jeden efekt, jsou to přesně všechny ty efekty, pouze záleží jaké se implementují. Jak je možné, že to umějí ve statickém renderu? No asi protože ten statický render trvá na jedné kartě titan X 2 hodiny? Zatímco ty potřebuješ mít nejméně 30 snímku za každou sekundu?

RTX také počítá fyzikální světlo.

Jaké dílčí efekty o čem to tu pořád plácáš? AMD získalo podporu u desítek titulů? za jak dlouho ? x let? A jakou podporu mělo hned u uvedení ? Ha? Nvidia má minimálně nějakou roadmapu toho jaké studia a hry to podporovat budou a reálně jsou ve vývoji.

OMFG tolik rendererů? Jsi retardovaný? chápeš, že ty renderery fungují úplně odlišně než je potřeba v realtime prostředí? RT počítání podporují renderery v DX? WTF? To jako vážně? víš že DX a počítání přes Cuda a nebo openCL nemají vůbec nic společného? K tomu abych mohla udělat RT render nemusím mít ani DX nainstalovaný. Hmmm zajímavé co?

Teselace byla normálně podporovaná v DX už v době o které píšeš, ale AMD čekalo, že po tom každý skočí a začne to užívat, což se nestalo a mělo to jen pár podporovaných titulů, velkému rozšíření došlo až později a překvapivě AMD karty s touto technologii měli větší problém jak karty od nvidie. Dokonce nvidia jednu dobu využívala vysokou teselaci v podporovaných titulech aby výkon amd karet v testech byl horší. Viz Witcher 3 a Crysis 2.
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 11:03:15

Bumpkine budeš si muset lognout více jak 3 účty Aby jsis to svoje "skore" dostatečně vylepšil.
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 15:43:36



tady stačí napsat jen info o Akvizici PhysX karet a evoluce v Cuda rozhraní......

no a finálně jen doplním že se v REÁLNÉM čase v některých titulech přes CUDA počítá fyzika ve hrách...... a tedy i speciální efekty vody srsti a podobně a zase v REÁLNÉM čase jsou to stejně složité výpočty jako ten rendering ray tracingu tedy transformace je možná!! a DX12 to už má taky..... tvrdit mi tedy to ž Octane který používá CUDA rozhraní není možné použít pro herní engin je největší šílenost když enginy sami používají CUDU pro fyziku.....


Na teselaci a DX11 v nich nebudu ani reagovat protože se tu bavím s někým kdo nezažil ani rozdělení společnosti na AMD a Ati....

DX11 vznik 2009
Teselace a podpora již od jádra R520 a to je rok 2005 opravdu se tu budeme bavit o Witcheru 3 (rok 2015) a Cryis 2 (rok 2011)? když HW teselaci ma Ati už od roku 2005?
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 17:14:29

Ty jsi opravdu nebetyčný trouba.

Počítání fyziky a počítání odrazu světla a jeho šíření v prostoru je sakra velikej rozdíl!!!

CUDA počítá fyziku i RT to je pravda, ale ve hře nemůžeš použít tento ray tracing, protože by jsi měl asi tak jeden snímek za hodinu ty pako. ty tady tvrdíš, že spočíst každý jednotlivý pixel jeho odraz a dráhu světla k němu skrze různé materiály a jeho odrazy je jako počítat fyziku vody ?D

Ad tesselace v DX 11 pouze přišel update pro tesselaci.

Když jsi takový odborník můžeš mi sdělit kolik toho máš vymodelováno a vyrenderováno v RT? A nebo jen blbě tlacháš?
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 11:07:55

Kdyby Vega 64 stála 33 tisíc jako 2080ti tak by ji nevychvalovali ani zde
Kubajsz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 13:30:20

K tomu by musela mít výkon, což nemá.
nVidia si to může dovolit, když nemá konkurenci.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 13:38:26
avatar
píšete nesmysly ... Ray Tracing není záležitost jen AMD nebo jen NV, NV s ní nepřišla. Vše co jsem k tématu měl říci jsem řekl, v odakzovaných článcích jsou skvlá videa, která vše vysvětlují. Tohle není o AMD vs NVIDIA, tohle je o technologii Ray tracingu a jejích nárocích ...
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 09:38:23
avatar
Souhlas s technologiemi u jednoho plus i když se to nikdy nepoužilo / nepoužije. Napíše se, že to tvůrci SW ignorují. U druhého je to mínus. Tohle není úplně fér od redaktora. RT a DLSS u 2080TI beru jako bonus, dá se pochopit i u 2080, ale u 2070 mi to přijde jako zbytečné plýtvání křemíkem. S tím se nedá nesouhlasit.

Cen bych se úplně nebál, půjdou dolů až se vyprodají zásoby řady 1xxx. Důležité je, že umí DX12 / Vulkan a je výkonově i cenově srovnatelná s VEGA 64. A nereference s lepšími čipy (A-grade) na tom budou ještě výkonově lépe. Jediné co má VEGA 64 navíc je FS. U této výkonostní třídy s 2K FS monitorem jsou to plusové body právě ve prospěch AMD.

Kéž by mělo AMD něco použitelného pro 4K - takhle to FS neozkouším :-/
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 11:01:54

Akorát, že když AMD zakomponuje nové technologie tak si za to nedává "vysokohorskou přirážku" jako ted Nvidia.
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Do 5000Kč 2018-10-16 23:31:32

Na grafiku střední třídy vždycky bohatě stačilo 5K (3dfx voodoo3, Geforce3, NV 6600, HD4850, Hd 7850), co to zkoušejí za 16K?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-16 23:43:27
avatar
no vzhledem k inflaci atd. je těch 5K tehdy jako 15k dnes ;) ...
Kýbl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 07:47:36
avatar
Podle mě si dnes koupí herní PC už jen nadšenci. Konzole stojí pár korun a jede na tom všechno. To že NV nasadila tyto ceny podle mě jen ukazuje, jak moc potřebuje doprodat předchozí generaci, jelikož kdyby 2070 stála jako 1070, tak si 1080 už nikdo nekoupí. Co se nových technologií týče, doufám že se to s Ray Tracingem nakonec vývojářům povede a že karty tuto zátěž utáhnou. Podle ukázek si totiž myslím, že to herní zážitek posune zase o pěkný krok dál.
Harry69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - PC vs Konzole 2018-10-17 08:23:41

Presne tak, poslednou kvapkou trpezlivosti pre mna (a urcite aj pre mnohych inych) bola ta nestastna mining mania z pred dvoch rokov kedy som chvala bohu radsej namiesto noveho a predrazeneho GPU kupil PS4 PRO. Pozriem sa na ceny GPU dnes a mainstream GTX1060/RX480/580 je stale na tom rovnako, dokonca este drahsie ako vtedy
K tomu pristup k exkluzivnym first party hram ktore su kvalitou o kus dalej nez multiplatformy, absolutne ziadne patalie s tym pojebanym Windowsom z ktoreho ma vsak stale ide jebnut aj dnes ked PC pouzivam uz len ako DLNA server a pocas sledovania filmu si zmysli ze treba updatovat a resetne sa
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 09:50:07

PRO ADDMINA: Proč u těchto lidí nereaguješ na jejich lži absolutní nesmysly a nepravdy?

Vždy reaguješ jen na přízpěvky lidí co se jakkoliv otřou o AMD, ale tyhle tady necháš psát svoje moudra i když to jsou absolutní blbosti.

Toto je reakce k přízpěvku BUMPKIN nahoře.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 16:02:42
avatar
a co mám na to napsat jiného než co jsem už řekl? Mohu zkopírovat mou reakci:

Citace:
vy ale pořád nechápete, že Ray Tracing není efekt ;) v odkazovaných článcích je video, kde to krásně vysvětlují ;)

Ray tracing standard dávno je, není to nic nového ;), AMD i Intel ho dávno podporují, používá se běžně v řadě modelovacích a grafických programech.

NVIDIA se sanží tvrdit, že s RTX kartami dokáže Ray tracing nabídnout real time ve hrách. Bohužel, vše nasvědčuje tomu, že je to silně přehnané tvrzení .... ovšem tomu aby to šlo, NVIDIA konstrukčně obětovala hodně a ty čipy jsou tak velké právě proto. problém je, že žádná hra to skutečně nepoužívá, v těch několika co to možná bude, to bude prakticky neviditelné a tak náročné, že je otázka, zda to bude vůbec někdo používat a jak říkám, dokud Ray tracing nebudou zvládat maionstreamové karty a konzole, tedy nebude k tomu mít přístup většina hráčů, na Ray tracing ve hrách zapoměňte, je to akorát práce navíc za současného stavu. Není to efekt, je to jiný způsob dělání grafiky. potíž je, kromě RTX karet to žádné jiné neumí a nenabídnout ani teoreiticky použitelné, takže tvůrci stejně budou muiset dělat grafiku her jako dělají a Ray tracing je tak práce navíc a nic co by se nějak v dohledné době mohlo rozšířit ... než se to řozšíří, RTX karty budou dávno v muzeu, protože ten výkon co je na reálné viditelné používání Real time Ray tracing třeba, prostě nabídnout karty až za několik generací ...


vy prostě nechápete, že mě je úplně jedno jestli nemožné slibuje AMD nebo NVIDIA, nebo jestli daná techologie je přínosná a přišla s ní AMD nebo NVIDIA ... v tomto případě hodnotím samotnou technologii a říci, že NVIDIA v tomto případě značně přehání a že celý koncept plave na vodě a v praxi není zatím nijak zásadně využitelný, není žádné otírání se o NVIDIA ale objektivní popsání skutečnosti a pokud by s tím samým ve stejné použitelnosti přišlo AMD, budu tvrdit to samé ...

spíše máme problém jiný, kdykoliv napíšeš objektivně o NVIDIA, že její technologie za které žádá hodně, nejsou úplně výhodné pro hráče a mají dost mouchy, hned je tu úderka která do tebe tepe jako neobjektivního ...

já reaguji na všechny hlouposti, nicméně na ten příspěvek na který mě nutíš odkazovat se dá naspat ta samá reakce jako na jiný, který jsem tedy citoval. Spousta lidí prostě nechápe, že Ray tracing není další fičura a není to záležitost NVIDIA ....
fagot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 12:54:09

Výkon mírně nad Vegou64, cena také, nižší spotřeba. Pokud je nezajímavá 2070 tak tím zároveň tvrdíš, že je nezajímavá i vega64.
Kubajsz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 13:33:23

Přesně, když juknu na testy na webu u moderních her, tak skoro všude je RTX2070 dost vysoko nad Vegou 64.

Na Alze nejlevnější Vega64 za 14300Kč a RTX2070 za 13500
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 13:37:02
avatar
jukněte na novou FORZA apod. to je velmi moderní hra ... ;) ta využívá DX12 a vypadá fantasticky ... mají tu 2070 za těch 13500 dostupnou nebo se na ní tradičně jen těší?
Kubajsz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-18 21:46:18

Zvláštní...všude mám násobně vyšší poměr palce nahoře, ale digiaura mi najednou spadla z 51 na 0
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 13:36:31
avatar
VEGA 64 nikdy nebyla moc zajímavá a výhodná karta, dnes je nejzajímavější v historii .... nicméně řeč je hlavně o VEGA 56 pokud chceš zajímavou výkonnou akrtu za slušnou cenu, co umí DX12/VULKAN i Freesync pořádně ...
Krakonoš144 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 17:22:15

Citace:
VEGA 64 nikdy nebyla moc zajímavá a výhodná karta

No sláva, toto trvalo...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 20:26:24
avatar
já jsem někdy tvrdil něco jiného?!

fantastická to je a byla karta pro toho, kdo dokáže využít její výpočetní výkon a HBM2 paměti které má, protože jiné obodbné řešení s HBM2 stojí o poznání více ;)
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 14:51:09

Ahoj lidi, dokázali byste mi poradit co nejtišší ale ještě dost výkonnou grafiku pro rozlišení 1440p? Díky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 14:57:47
avatar
cokoliv od VEGA 56/1070Ti výše ... s vodním chlazením? ;) nebo obřím chladičem .... NITRO+ od Sapphire, MSI GAMING+ apod.
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-18 13:00:54

ok, díky
vaskos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 19:02:19
avatar
2080 je predrazena a 2080Ti je pre beznych ludi nedosiahnutelna.Moj nazor je ze ak by som siel do RTX tak jedine do 2070. Cena / vykon nieje optimalny, ale z produktovej RXT rady je to stale najlepsia a najdostupnejsia moznost.
palda00 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 19:26:10

Souhlasím, mám přeobjednaný RTX 2070 Gigabyte windforce do druhého systému za 13500, přijde mi to jako přijatelná cena. Výkon lehce nad GTX 1080 a určitě o pár procent poroste do budoucna a DLSS, uvidíme.
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 22:47:32
avatar
tak schválně jestli bude za těch 13.500 prodejná nebo jen předobjednávka
Protože za 13.500 by to byla super karta, jen ti si ale budeš muset tak 3.000 připlatit
Hurikan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - graf 2018-10-17 22:03:18

Obrázek

Toto mluví za vše
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-17 23:20:32
avatar
no já myslím že VEGA super ... na to že je na mnohem horším 14nm GF procesu a ne na 12nm TSMC, na to že mají oba čipy podobnou velikost (kolem 450mm2), obě konečně umí plně DX12/VULKAN, a mají podobnou cenu 8GB pamětí a že VEGA vyšla na trh více než před rokem, tak gratuluji. NVIDIA dohnala a mírně předehnala AMD potřebovala k tomu více než rok a 12nm výrobní proces ... stále přitom NV není schopna podporovat FreeSync standard.

no a pak jsou tady vývojové náklady. Vzhledem k tomu, kolik AMD mělo v letech 2014-2016 na vývoj, když VEGA vznikala, tak VEGA nemohla na vývoji stát více než půl miliardy dolarů. NVIDIA za TURING prý dala několik miliard dolarů ... to mluví za vše.

říkají to skoro všichni. NVIDIA s TURING ukazuje jak moc se AMD VEGA povedla, zejména s ohledem na to v jakých podmínkách vznikala ... VEGA díky RTX kartám nikdy nebyla atraktivnější ...
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pomer cena vykon 2018-10-18 21:39:04
avatar
Ak zoberieme v uvahu pomer ceny a vykonu tak vychadzaju najlepsie prave 500 eurove 2070. Co sa vegy týka, tak ta je cca 10 percent pozadu. Cenovo je tiež mierne drahšia. 2070 ma tiez asi o 100w nizsiu spotrebu. Tiez výkonom pojde urcite hore, keďže ide o novú kartu a ovládače sa budú ešte ladit. Rozhodne sa nejedna o spatnu kartu a radiť ľuďom nekupovať je podľa mna hlúposť.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-18 23:36:38
avatar
Vega má nárok být o 10% pozadu (a zdaleka ne všude je) ... vyšla před 1,5 rokem je to minulá generace! RTX nekupovat je to výsměch zákazníkům (kromě 2080Ti když chcete to nej)

500 dolarové RXT 2070 je mýtus! Záměrná manipulace a lež ze strany NVIDIA ... mám potvrzeno od výrobců že by museli karty prodávat s prakticky 0% maržemi, aby ta cena byla dosažitelná. Sama NVIDIA prodává 2070 za 600 (16 400 korun) ... to je realistická cena. Levnější než 550 dolarové modely neboudu reálně v obchodech (nejsou ani v zájmu výrobců), většina bude stát mezi 550 - 650 dolary. Vůbec sem 500 dolarovou cenu netahej, je to nesmysl, drtivá většina 2070 modelů bude stát výrazně více ...

a levnější 2070 navíc mají levnější verzi jádra, dražší mají lepší verzi "A" ...
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-19 06:09:59
avatar
Tu je napriklad 2070 za 522EUR: https://m.alza.sk/asus-turbo-geforce-rtx-2070-8g-d5480617.htm?o=2
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-19 08:11:25

No já mohu říci, že MSi Armor 2070 mi byla nabízena za 13700 Kč Cena co je na Alze je pouze přiostřená samotnou Alzou a dejme tomu že během následujících týdnů se cena ustálí na oněch 13 500+-. To že má méně "účinný" čip je sice možný, ale i tak jde o 10% přetaktovat.

K ceně ostatních karet. 2080Ti je sice šíleně drahá karta, ale jaké jsou moje možnosti jako majitelky 1080Ti? Mohu si za 15 koupit druhou 1080ti a nebo tu svou za 15 prodat a s příplatkem dalších 15 si pořídit 2080Ti a budu mít opět to nej.

Ceny těch karet jsou stejně zatím tak vysoko díky 10xx serii, která až se během pár měsíců vyprodá tak ceny půjdou dolů což bude na novej rok. Zatím nikam nespěchám stějně pro RTX serii zatím není hotová podpora pro ony Asic processory.

Ten kdo má kartu starou X let a nebo kupuje novou sestavu na hry a chce dobrý výkon, pro něj je 2070 dobrou volbou. Výkon mezi 1080 a 1080ti za 14 tis je fajn nabídka. V pár DX 12 titulech se reálně dostane i nad 1080Ti. A vzhledem k provozním vlastnostem není defakto co řešit.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-19 11:26:39

Ten chladič je skvělej u malých skříní a zvukovek přímo pod kartou, ale nad 50% jde turbínka slyšet -> přetaktování jen na 1900/15600MHz Odkaz (za příplatek +50eur se jde s MSI GeForce RTX 2070 Armor dostat na 2000Mhz Odkaz).
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mini ITX 2018-10-20 14:47:53
avatar
Já nekupuju už přes dva roky nic. Mini ITX segment zazdili všichni výrobci (styďte se)
35W Intel 6jádro je předražený odpad a Ryzen 2700E stále nekoupitelný.
A grafiky? Powercolor Vega56 Nano nekoupitelný taktéž, přičemž jeho výkon je pro 3440x1440 již na hraně, chtělo by to něco výkonnějšího a to v mini ITX není.
Ještě pár let této stagnace a nezbyde nic než konzole
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Re MACHINA 2018-10-20 20:07:44
avatar
Mini ITX desek je dost.
ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX
GIGABYTE AB350N-Gaming WIFI
MSI B450I GAMING PLUS AC
GIGABYTE B450 I AORUS PRO WIFI
atd.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-21 20:42:44
avatar
Stěžoval jsem si v mém příspěvku na desky že?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-21 20:57:58

Máš sice pravdu, ale stejně si myslím, že 65W cpu uchladíš i v mini pidi case. Navíc ti dá vyšší výkon, než zesláblá 35W verze, ale chápu, že své kouzlo tyto úsporné verze mají.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-23 12:46:10
avatar
V 8,5 litrovém case 65W CPU neuchladím. Zkoušel jsem to, nestačí na to ani Big Shuryken a nic většího tam nevejde. Už 35W Intel jde přes 60 stupňů v loadu (i přes 3x120mm ventilátor). Ale je to v pohodě. Prostě kdo nezkoušel tyhle experimentální opravdu malé buildy, tak nepochopí, je to úplně jiná liga - custom úpravy na denním pořádku, věci typu front usb před montáží CPU chladiče a desky do case protože to jinak nejde atd. Prostě vyšší dívčí. Hodně lidí nechápe proč tolik úsilí, ale ten výsledek pak když máte výkonné pidi PC které nemá nikdo ve Vašem okolí je parádní
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 747x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 511x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 984x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1207x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1531x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1349x
Komentářů: 6