Testy FERMI pro masy – NVIDIA GTS 450 jako vyzyvatel HD 5700 a nástupce GTS 250! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 13 September 2010
Přejít na obsah
Testy FERMI pro masy – NVIDIA GTS 450 jako vyzyvatel HD 5700 a nástupce GTS 250!
GTS 450 - testy a výkon
GTS 450 - celkový výkon a konkurence

 

 

  • GTS 450 – celkový výkon a konkurence

 

Protože grafiky nižších cenových hladin nejsou žádné výkonové hody, ale požaduje se od nich výkonu tak akorát a hlavně nízká spotřeba za všech okolností, je rozhodně velmi důležitým aspektem právě nízká spotřeba za všech okolností.

(Spotřeba W - méně je lépe)

Zatímco v klidu současným grafikám nemáme moc co vyčítat a všechny jsou na tom +/- pár jednotek W podobně, v zátěži už GTS 450 moc potlesku nesklidí. Když si vezmeme, že karta má stejný výkon jako HD 5750 a o dost nižší výkon proti HD 5770, není o 14W vyšší spotřeba proti HD 5770 a o 34W proti HD 5750 to, co bychom očekávali.

TDP karty je sice 106W a jak víme, tak spotřebu přímo nevyjadřuje, ale stejně, když je HD 5770 uváděno 108W a u GTS 450 106W, člověk by očekával, že to tak dopadne i se spotřebou. Ale jak víme u GTX 480 s 250W a HD 5970 s 293W, to co uvádí NVIDIA je prostě trochu jinak. Ostatně NVIDIA dobře ví, že už takhle má s G400 grafikami problém a snaží se je nepenalizovat, protože kdyby uváděla TDP GTS 450 na hodnotě reálnějších 120W, proti HD 5700 by to mohla rovnou zabalit.

Taktování u GTS 450 také neoslní. Karta jde ze 783MHz přetaktovat na 874MHz a výsledkem je nárůst výkonu zhruba 10%. Jenže HD 5750 jde taktovat ze 700MHz na 850MHz a o HD 5770 ani nemluvě. Takže výkon po OC bude minimálně stejně dobrý, nebo vyšší. Na to, že GTS 450 má bezmála rok zpoždění na HD 5700 ….

 

  • Hodnocení

 

Celkový výkon v herních testech je jasný. GTS 450 stejně jako HD 5700 grafiky jsou určeny pro rozlišení 1680x1050. Ale také je pravdou, že když si dnes jdete koupit monitor, mají většinou už rozlišení 1920x1080 (1920x1200) snad všechny a těžko někdo bude kupovat menší monitor. A pokud NVIDIA tvrdí, že GTS 450 má výkon HD 5770 za cenu HD 5750, tak to není jednoduše pravda. A to vzhledem k parametrům i časovému odstupu karet dost překvapuje.

Výkon GTS 450 je bez AA v 1920x1200 o 4% nižší se 4AA/16AF o 4% vyšší a s 8AA/16AF o 8% nižší než u HD 5750! K výkonu HD 5770 se GTS 450 ani nepřiblíží. HD 5770 je na tom prostě o dost lépe.

Takže 10 měsíců po vydání ATI Radeon HD 5770 se 40nm čipem o 166mm2, přichází NVIDIA s grafikou GTS 450 s jádrem o 40% větším s vyšší spotřebou, která se mu výkonově nemůže rovnat. Konkurencí je tak jen slabšímu modelu HD 5750, který je ale slabší proto, že má nižší takty a trochu očesané jádro aby byl úsporný. Takže za stejnou cenu se stejným výkonem nám NVIDIA servíruje po 10 měsících kartu se spotřebou o minimálně 30W větší než má osvědčený Radeon HD 5750, který je navíc ideální pracovní kartou, protože si na něj můžeme připojit 3 monitory (na GTS 450 ne), což je pro práci trochu více než podpora PhysX, na který navíc hratelně stejně nemá tahle grafika sílu.

A aby toho nebylo málo, když GTS 450 srovnáme s GTS 250, která má výkon někde na úrovni kolem HD 5750-5770 tedy i kolem GTS 450, je to opravdu tristní. Jasně, GTS 450 žere o něco méně a má podporu DX11, ale to je všechno. A to nemluvím ani o tom, že oficiální cena GTS 450 1GB je 130 dolarů, zatímco GTS 250 už dlouho stojí kolem 99 dolarů. Nevím, jestli bych jako majitel GTS 250 letěl do obchodu pro GTS 450, i když na to NVIDIA zjevně přímo sází a spoléhá.

Naštěstí, i když spíše proto, že to jinak být nemůže, GTS 450 vstupuje do obchodů za cenu právě kolem 3000 korun včetně DPH, takže skutečně přímá konkurence HD 5750. Nvidia prostě musela slevit, protože na HD 5700 ve skutečnosti nestačí. HD 5770 dokonce po nedávném vydání GTX 460 ještě více začal prodávat a tak NVIDIA musela přikročit ke slevám GTS 460 768MB, které se prodávají už za 179 dolarů. To je jen o 50 dolarů více, než výkonově o moc slabší GTS 450, takže to má za následek jedno jediné. Poměr cena-výkon u GTS 450 nijak neoslní, protože o chlup dražší Radeon HD 5770 má lepší a použitelnější výkon a ještě o něco dražší GTS 460 taky. A když chcete grafiku se solidním výkonem, protože občas hrajete, ale chcete hlavně úspornou grafiku za 3000-3500 korun, je tu už 10 měsíců prostě lepší produkt než GTS 450.

 

(Navrženo pro hráče? Fermi? Že někoho huba nebolí ...)

 

GTS 450 je rozhodně méně, než se čekalo. Konkurovat HD 5700 dost dobře nedokáže. 10 měsíců zpoždění, obří jádro na v podstatě low end, vyšší spotřeba a i na vysoké frekvenci dokáže konkurovat jen HD 5750. Chtít za to více než 3000 korun dost dobře nejde a bohužel i z konkurenčního hlediska pro nás uživatele je to málo. AMD od vydání HD 5700 jejich ceny neposunulo a s vydáním GTS 450 k žádným slevám sahat nemusí. Ostatně vzhledem k tomu, že za měsíc zaútočí první modely HD 6000, je jasné, že GTS 450 je konkurencí spíše pro HD 6750/6770, ale něco mi říká, že ATI nebude vydávat horší grafiky za stejnou cenu, než jsou modely HD 5700 dnes. Nevím, ale v GTS 450 těžko můžeme vidět něco více, než jen alternativu k HD 5700, rozhodně ne konkurenci. Přichází pozdě a technologicky, provozně ani výkonově zkrátka nestačí, navíc když HD 5700 pro ní už dlouho konkurencí nebudou. Čekali jsme po 10 měsících víc. A GTS 450 jako nástupce GTS 250? GTS 250 začínala jako 8800GTS 512/9800GTX/9800GTX+, tedy grafiky vyššího mainstreamu. GTS 450 začíná jako nejnižší mainstream a brzy se spíše stane jasným low endem. Vyměnit GTS 250 za GTS 450 anebo koupit si místo starého PC s GTS 250 nový PC s GTS 450??? Nikdo normální, kdo ví, co kupuje, tohle neudělá! Takže sorry, ale GTS 250 byla se svou historií i zajímavá grafika … GTS 450 zajímavá nikdy nebude.

A to se ani nezmiňuji o tom, co by se stalo a jak by GTS 450 vypadala, kdyby se náhodou AMD rozhodlo ceny HD 5750/5770 snížit, k čemuž možná dojde. Ale odemně to nevíte ;).

 

 

 

Kompletní test chystáme na nereferenčních modelech, ale sami uznáte, že nemusíme spěchat, máme tady hromadu zajímavějších produktů …

Zdroj: Computerbase.de, DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - testovat? 2010-09-13 15:49:37

Milá redakce, to snad ani netestujte, škoda času. Než se k tomu dostanete, bude tu řada 6xxx od AMD a testy pro Nvidii dopadnou ještě hůř.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 15:54:05
avatar
prečo ? Až po vydaní sa ukáže ako zle na tom Fermi je. Chcelo by to viac makať a menej mávať atrapami. 160 EUR za HD 5770 je dosť. Ich cena sa za 10 mesiacov ani nepohla a keby nvidia dokázala niečím konkurovať, tak by mohol HD 5770 stáť kľudne aj 100 EUR a stále by bol rentabilný

Inak, keď sa pozerám na tie grafy CB.de a SLI tam škáluje až na cca 93%, GTX 490 by si asi poradila s HD 5970, keďže u CF je to tak do 75-80%. Otázne je, či to má vôbec zmysel...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 16:13:50
avatar
dvě HD 5770 se zase vyrovnají HD 5870 i jej občas předčí, takže tak zlé to u CF nebude ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 15:52:38
avatar
neboj, nějak to zařídím, když tak udělám test několika HD 5700 vs několika GTS 450 najednou v jednom článku. tempem, kterým nám teď chodí do redakce HW, to snad ani jinak nepůjde, jinak bychom po jedné vydávali recenze současných grafik do poloviny příštího roku
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 15:57:58
avatar
Výkon HD5750 za stejnou cenu to není zase tak hrozné, ale že by to bylo něco extra to taky ne Někdo kdo bude chtít Phyx si to koupí sice mu to na bude skoro na nic, ale koupí si to
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 16:01:35
avatar
no ako prídavná karta, prečo nie ? Ale zas na to postačí aj GTS 250 (DX11 je tam zbytočné) za 2500czk. Ale tá už je asi EOL.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 16:16:00

Co je mi divné, proč v testech nefiguruji 512M verze 5750 a 5770. Jsou o dost levnější, ale o kolik méně výkonné? A v CF? Ticho po pěšině...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 16:22:48
avatar
upřímně, o moc méně výkonné to není, ale cena je jinde .... a protože většina webů měla grafiky od NVIDIA, jsou podmínky pro testování docela přísné. CB je jediný web, který je ne úplně dodržuje
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 16:36:31

OEM výrobci nVidii podrží! Za dobrou nabídku jsou schopni čehokoli, viz Intel P4. Teď jsem viděl v letáku sestavu s výbornou VGA nVidia 6150!! Oni lidi koupí a pěkně předražené.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 17:45:23
avatar
tak v těch letákových nabídkách je to pěkný šrot, sice k tomu nabídnou telefon či tiskárnu ale stejně na tom pěkně vydělají.
Taky by mě zajímalo kde tyhle čipsety s GF 6100 vykutali, vdyť je to starý jak černý uhlí
Pjenkys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 20:25:56

Tuším, že ta grafika je na nForce 430, takže to je 5 let, kdy byly tyhle chipsety uvedeny. Teď se koupilo do školy 15 nových PC. Všechny mají nForce 430. A jsou to HP cca za 15k. Pro mě absolutně nepochopitelný. Mohli rovnou nakoupit nějaké microcase s dvoujádrovým Atomem za polovinu s poloviční spotřebou a polovičními nároky na místo. Výkon CPU sice horší, ale bohatě by stačil a grafika? Jestli 6150 nebo GMA3150, to už je fuk...
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 22:21:28
avatar
za 15Kk?? To je maso... To určitě dohodili zakázku nějakým kámošům, protože jinak je to nevysvětlitelné
Klasická ukázka jak se ve státním aparátu plýtvá penězi.

Takový cvičný návrh solidní, úsporné školní sestavy bez softu:
CPU: Athlon 2 235e 45W za 1500
MSI 785GM-E51, AM3, AMD785G, DDR3, VGA, HDMI, mATX za 1400
Kingston 2GB 1333 DDR3 za 1013
Samsung F4 320GB za 931
Chieftec BS-01B-B-SL 230W černá/stříbrná za 1748
Samsung SH-S223F/BEBE DVDRW za 460
Genius KB-320e, PS2, černá s ochranou proti rozlití tekutiny za 221
myš Logitech M100 za 197
Philips 192E1SB, 19", 1366x768 za 2544
Celkem za 10 014Kč se vším všudy a to by tam třeba ta optická mechanika nemusela být a ještě pár drobností by se dalo slevnit, ale na úkor kvality Každopádně bych nehnal cenu až na kost protože pak životnost těchto sestav není velká a ve škole patří k hlavním hlediskům. A až by se přestávaly vyrábět Phenomy tak bych tyto stroje upgradoval na levná úsporná čtyřjádra a životnost by se značně zvýšila.
Teď nevím jak je to s Win ale vím že školy měly nějaké slevy tak by to velkou díru do rozpočtu neudělalo, třeba Win7HP+studentské Office.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 22:24:32

Souhlas na 95%
Ve škole by se mělo učit i práci s grafikou/fotkami a jak dělat prezentace. Takže myslím, 4GB by bylo lepší. Imho. Potom, 2x2MB se později dá vylepšit, kdežto 2x1Gb se budou muset vyhodit.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 22:30:17
avatar
Dal jsem tam jen jeden dvougigový modul takže v poho, doplnit by se to dalo jen cena by stoupla zhruba o tisíc Kč
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-14 09:13:35

Stejně je to pořád levnější než 15 tis :-)
Jo, a k otázce, kde se to dá 6150 sehnat - 6200 se prodávají doposud. V AGP variantě. :-) Možná, ty HP počítače jsou AGP? Nějaké repasované šunky, které by měly stát kolem 15 stovek, ne tisíc? Inu, nějaká svině zase si vydělala na dětech.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-14 12:45:46
avatar
No to je právě dobře, že tam je 1x2GB. Když těch PC bude sudý počet, tak pak za třeba 2 roky do poloviny koupíš 2x2GB a z té druhé poloviny uděláš 2x2GB.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 17:22:09
avatar
Navrženo pro hráče? Fermi? Že někoho huba nebolí - Asi to mělo být jinak - Navrženo pro ČEZ - Martin Roman Power
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 21:13:51
avatar
Stejně jako GTX460 má nízké takty, po OC na 800-850Mhz hned vypadá schopně a tahle malá by mohla jít na 1Ghz

Jo a jinde jsem četl novinky o výraznější změně Catalystů, co na to DD ?? Taktéž v softu NV došlo k inovacím...
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 18:31:54
avatar
to jadro možeš taktovať ako chceš, 128bit pamete to poriadne brzdia
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 19:42:11
avatar
No 128bit by bylo ok, když by ty paměti GDDR5 stěží nepřelezly 3GHz, zatímco konkurence má 4GHz a víc...
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 21:11:04
avatar
to je fakt, 3,6 vs 4,8 už je rozdíl víc jak gigahertz a to už je na výkonu znát. Se stejnou pamětí by byla velmi důstojný soupeř už v základu pro 5770tku.

P.S: zřejmě to bude tím že čekají až AMD vybalí nové Radeony, nechtějí si přece vystřílet veškerou munici. Typuju ze refresh bude se 192bit sběrnicí a paměti také kolem 5Ghz.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 21:58:43
avatar
tak to nevím, Nvidia už na GTX2XX kartách používala pomalé paměti a ted v tom pokračuje, řekl bych že problém bude spíš v tom že ty jádra neumí rychlé paměti využít. A co se catalystů týče, není nad to stahovat jen ovladač a jinak používat ati tray tools
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 22:16:08
avatar
nevíš jak u ATT zlikvidovat to neustálé ukazování fps ?? Dost mě to rozčiluje

U GTX200 to nebylo potřeba, měly velkou sběrnici takže stačila levná GDDR3. U GTX400 s tím zřejmě nejaký problém je.
MikeKup [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-14 19:36:38

Nepletu-li se, musíš v nastavení (nástroje a možnosti) hledat OSD displej. A tam zrušit OSD displej a u FPS metru dát zrušit a na druhé záložce - Flash OSD zafajfkovat skrýt.
Mám nějakou starou verzi, tak snad to bude podobně i u té tvé.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 20:09:18
avatar
Sice je tu konkurence k HD57xx, ale nijak moc nevinika. NO, urcite se nejaka proda, o to nemusi mit strach
Pjenkys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 20:27:56

Snad to stihne, protože jestli obchody zaplaví HD6750, tak si možná neškrtá. Teda kromě vyložených BFU, který jdou nakupovat PC k nVidia partnerům
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 21:54:53
avatar
Můj přetaktovaný Radeon HD4850 za 3,5 tisíce z roku 2008 téhle kartě šlape na paty a ještě k tomu má větší paměťovou propustnost 70GB/s. Asi budu muset čekat až do příštího roku na 28nm...
THorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 22:25:18

Proč jsou tu jenom grafy 1920*1200 když Nvidia tuhle kartu doporučuje na hraní max. 1680*1050?
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 22:34:52

protože cb.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 22:39:42
avatar
ne protože já ... mám za to, že při současných nových LCD, které mají 1920x1080 snad všechny od 3000,- je to používanější rozlišení pro toho, kdo si jde koupit nový PC a novou grafiku
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 22:45:43

mam 1680/1050 a sem spokojenej, určitě nejsem sám, ale DD ... je to jedno
Ty proháníš Hd 5870, to běžnej smrtelník ne, proto je 1680/1050 ... hlavně u tohohle modelu dost podstatný.
Ale proč ne, že ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 22:46:32
avatar
no já to beru z pohledu toho, kdo si jde koupit nový PC i s monitorem ... a je dost těžké se při současných cenách vzít něco jiného než 1920x1080 monitor ;)
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 22:59:49

tý kartě nakládáš víc, než dokáže pobrat. Laicky řečeno ...
Jestli tohle rozlišení monitoru doporučíš čtenáři ke grafické kartě okolo 3 tisíc, tak to teda nevim.
Ale jdeme dál
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 23:31:34
avatar
jenže já za to nemůžu, že ty monitory se dělají s 1920x1080 - znám hromady lidí, co mají ty současné 21-22" LCD s 1920x1080 a mají podobné grafiky ... a když si trochu omezíš detaily, tak si i na grafice za 3000 bez problémů zahraješ v 1920x1080 .... a co si budeme povídat, pokud někdo hraje hodně hry a jde si koupit grafiku za 3000 a čeká zázraky, tak je idiot.

ten kdo hraje hry, tak si jde koupit herní grafiku - nemluvě o velkém LCD ... a to HD 5750 ani GTS 450 nejsou ani pro 1680x1050 rozlišení. Pokud si někdo chce hrát hry, tak si jde koupit herní grafiku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-13 22:38:49
avatar
protože si tuhle kartu kupují i lidé s novými monitory co mají 1920x1080 a protože je to stejně jedno z hlediska výkonového srovnání s HD 5700 kompletní testy se vším rozlišením budeš mít v naší recenzi ...
MiraDH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 1920x1080 2010-09-13 23:43:57

Core i7 920 4.20GHz, Asus GTX 460 TOP 1GB (930Mhz/4580Mhz/1.087V(max. možnost 1.100V) - na vzduchu, ale raději dodatečně chlazeno 120mm ventilátorem - vodní fullcover blok Cawedog připraven na montáž - takže se bude dál taktovat ) - přesto hraji na Asus 19" 1440x900 - až budou monitory kvality Eizo cenově dostupné a ve velikosti 20" bude roz. 1920x1080 - a pixel(bod na obrazovce bude menší než 0.200) tak si koupím nový monitor. Ale ted na to kašlu, víc než roz. 1920x1080 mě zajímá hlavně, barevné podání a kalibrace obrazu, rovnoměrnost podsvícení, pozorovací úhly, stabilita kontrastu atd. Ještě dlouho tu s námi bude technologie TN, který je na nic, a výrobci na inovaci zvysoka kašlou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-14 00:15:03
avatar
ehm ... no okrádáš se o hodně prosímtě podívej se po nějakém S-PVA ... mám ACER AL2723W ... ještě se koupit dají za 12 700,- jako člověk, co na ně šel z 22" TN mi můžeš věřit, že to otřevře uplně nové obzory ... trpět na 19" ... nechápu ... navíc s Core i7
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-14 00:29:13
avatar
já taky "trpím" na 19 palcích a hrozný mi to nepřijde. U monitoru sedím hodně blízko, takže úhlopříčka stačí a hry běhají rychleji díky nižšímu rozlišení
MiraDH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-14 11:38:07

No ,já u toho sedím dost blízko takže bych to stejně viděl na max. 22" monitor (mám malý pokoj, bohužel). Se mi líbí Eizo FlexScan EV2333W, ale je 23" (což by ani tak nevadilo), ale stojí 15000kč (jsem ochotný ivestovat cca 10000kč) tak musím počkat jestli nezlevní, anebo nenajdu jiný, lepší.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-14 00:50:00
avatar
Oháňaš sa Eizom a pritom máš Asus monitor... Roky už používam výhradne Samsung LCD a som nadmieru spokojný. Nikdy som nemal problém a na moje domáce hranie stačia kráľovsky, aj keď stále len TN. Najmä môj najnovší, ejjj veď oni vedia, prečo okolo toho LED robia taký marketing... A hádaj čo, minule som sa tu v diskusií dozvedel, že vraj Eizo do svojich monitorov montuje panely made by Samsung...

Skúsil si si niekedy, aké to je pracovať, hrať a jednoducho baviť sa v rozlíšení 2.1 Mpix ?? Je to celkom veľký skok oproti bývalému štandardu 1.3 Mpix, ale zvyká sa na to úplne prirodzene.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-14 10:52:08
avatar
sak samsung dela dobre panely, tak proc by je eizo nepouzilo. jenze mezi ips a tn je obrovsky rozdil at uz je dela kdo je dela a tnku ani led nepomuze.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-14 12:29:48
avatar
Dobre, beriem, nevidel som ips na vlastné oči, takže protirečiť ti nechcem. Ja len že na domáce používanie som zatiaľ nepostrehol nejaké nedostatky v tn.

V čom konkrétne je ips či pva o toľko lepšie? Lebo vždy keď som pozeral taký monitor, bola to veľká rároha a pôsobilo to na mňa, že je to skôr určené do profi segmentu, než pre mňa domov. Pozorovacie uhly ma veľmi nezaujímajú, nestáva sa často, že by niekto okrem mňa pozeral súčasne na monitor a 3 zapájať zatiaľ nechcem. Pritom majú tie monitory vyššie odozvy a o dosť vyššie ceny...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-14 12:54:10
avatar
obraz celkove naopak papirove (casto se odezva u ruznych monitoru uvadi jinym zpusobem nebo v realu maji nektere monitory vyssi odezvy nez na papiru) vyssi odezvy nicemu nevadi, doby duchu na lcd jsou davno pryc snad u vsech technologii. jestli si mohl drive porovnat obraz klasickeho crt a nejakeho kvalitniho trinitronu, tak u lcd je to mezi tn a ips stejne. pro malou ukazku si muzes zkusit najit nejaka videa na youtube, jedno z tech lepsich treba tady (Odkaz), ale je to jen slabej odvar proti tomu to videt nazivo.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-14 12:54:29
avatar
No. Ono panely od Samsungu montuje do svých monitorů hodně výrobců. Mě se zdá, že i ten Asus
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-14 13:44:22
avatar
Nie tak nahlas! Ešte budem vyzerať trápne...
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-14 07:06:33
avatar
Co dodat,dobrá recenze nechci se tady pouštět do delší rozborů jelikož jsem hlavní nápor již prošvihl tak asi jedině mám LG 2x jak plazmu tak LCD a super. Ps.vím že šlo o test gráfi ale tady na konci se již řešily zobrazovací zařízení.
lambo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-14 07:47:06

Nechci se vytahovat, není s čim, ale před mesicem jsem si koupil nový monitor 22" 1600 x 1200 před tím jsem byl zvyklej na 15" v plným rozlišením 1024 x 768. A take se mi otevřeli nové obzory.. hlavně v unigine heaven 2.1 (Tesselation extreme), když s mojí HIS 5830 turbo mi poklesly FPS z 38 na 16 .
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Prober se z tý diskotéky!!! 2010-09-14 13:28:46
avatar
Po přečtení článku ani nevím jak ho mám okomentovat..
Snad je aby se autor probudil z diskotéky! Nechci aby to vypadalo jako osbní útok, ale autor je mentálně mimo...

O tom, že to s novou grafikou nV neni žádná sláva se nemá cenu rozsáhle diskutovat. Ale to fatální zkrslení a překrucování faktů je do nebe volající!!

1) cena - ta je kolem 3tis/kč a je ok!
2) takty netakty - spotřeba nespotřeba cca prd rozdíl..
3) úplně je vynecháno skvělé škálování v SLI
a výkon je vyšší než u 5850 a cena za dvě karty o 1000Kč
nižší!!!
4) A že to přišlo o 10měsíců později?? Jaká je teď nabidka
trhu?? Kterou kartu by si koupil zákazník 5850 nebo 450?
To je asi jasný!! Tři monitory?? Kdo to v reálu používá?
Ten kdo má na tři monitory, si nejspíš i pořídí dražší
kartu..

Proč se tady pořád někdo snaží schazovat produkty nVidia???
Kdo je placenej od toho a toho a kdo že je nezaujatej??

Takže autore!! Prober se a nelži nám tady! Nebo neomýlej že z toho nic nemáš a že jsi nezaujatý - nás čtenáře to bolí!!

A uráží to naší inteligenci!!!

PS: já vím, že sem nemusím chodit, ale když se člověk zajímá o it, tak zde nalezne i dobré články..

Žádám o vysvětlení proč jsem neustále mazán??!!
mato1234567890 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Žiadať môžeš 2010-09-14 12:20:31

Žiadať môžeš, ale to je asi tak všetko.
A ako vidno z príspevku, ešte stále na tej diskotéke si a mal by si si už konečne ľahnúť.
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-14 12:38:21
avatar
Sakra, honem musím uvědomit DDho, aby tento příspěvek vymazal a autora trvala zabanoval!
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-14 16:34:30
avatar
to se stalo asi třkrát, že to smáznul..
Chtěl jsem slyšet jen jeho reakci a té jsem se dočkal až po několikátým vložení mého příspěvku..

Je mi hodně špatně z toho, jak se tady píše a překrucují se fakta a taky hodně zveličují..

Proč tu kartu nedoporučit, když má větší výkon než 5500 a stojí stejně? Koho zajíma jak veliký má jádro? Topí to stejně +-20W a jestli je to o 25W víc tak to pardón - je to nehorázně moc a každej zákazník si k tomu bude muset koupit vodní blok..

Mě nezajímá co bude za měsíc či dva. Jako zákazník který potřebuje kartu okamžitě je jasná volba.

A dokolo omýlaná fráze že přišla o deset měsíců později...
jasně hodně mi to pomůže ve výkonu - ten starej radeon za těch pár měsíců vyrostl a možná když ho rozeberu bude mít víc SP.. a silnější parametry - včem je to výhoda???
O nové generaci se nabavím - ta tady není!! Až bude můžeme srovnávat - a nepočítám že AMD dá stejnou cenu.. nedá!

Takže do tří tisíc bude karta jasná!

Jinak budu reagovat i na frekvenci-některé top modely mají i frekvenci jádra kolem 950MHz!!! Paměti na 4100MHz - takhle nataktovaný karta bude šlapat na HD5770 a cena bude +- stejná..

Proč mám takovej dojem že škálování SLI a CF zajímá víc lidí, než o čem nás tady autor přesvědčuje..
Minimálně zmínit se o skoro 100% škálování mohl - jenže to by pochválil nVidii a to se tady někomu do krámu nehodí..

A ty tři monitory... ať nám tady autor udělá anketu, kolik %lidí používá víc než dva/tři monitory...
Když to bude víc jak 10-15% bude to hodně!!!

Řekl bych že právě tohle je menšina a je to stejně tak duležitý jak "PisX" u nVidie..

Nechci tady dělat rozbor zeleného a zeleného tábora (AMD/nVidia) jde mi jen o porovnání a to prosím nezaujaté porovnání modelů karet..

O hw se již nějaký ten rok zajímám. Pamatuji si když GF8800GT stála proti HD3850/70 nepsalo se o slabém výkonu HD3850/70 ale o všem možným proti GF. Velké a výrobně dražší - koho to ale zajímá, že?

Dnes je situace pro nV úplně jiná a nemá cenu si to přibarvovat. Na druhou stranu neni důvod psát o všem co nV vyrobí-že je to k ničemu.

Karty typu GTS460 se mi docela líbí a je jedno že zrovna proi nim nic nestojí od AMD!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-15 00:21:44
avatar
neexistuje důvod, proč dát GTS 450 přednost nebo ji okomentovat nějak jinak s fakty, jako jsem předložil, před HD 5750 ... stejný výkon, stejná cena, vyšší spotřeba ....
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Spotřeba??? 2010-09-14 23:36:32
avatar
Bože proč tady pořád dokola omýláš tu spotřebu???
Navíc kolem dvaceti watů!!! Za rok to dejme tomu udělá dvě stovky..
Navíc pár nereferenčních modelů se výkonově dotáhne i na HD5770ku a pořád bude levnější. Jsi si jistý že je GTS450 opravdu tak špatná karta??

Asus GeForce GTS 450 DirectCu TOP (ENGTS450) - 925/1850/4000
A když si jí výrobce dovolí takhle pustit do světa - určitě pujde poladit o trošku víc a podle typu pamětí by se mohla dostat až kolem hodnoty 4300MHz - počkejme na testy..

Nicméně už takhle jak je je zhruba o 18% výkonější a když si to přepočítáš je na stejných hodnotách jako dražší HD5770..(ta se dá také taktovat a velmi pěkně, jenže je dražší..)

Já bych GTS450 s klidným svědomím i svému kamarádovi do levného pc doporučil!

Nechci se s tebou přit o tom kdo má a nemá pravdu - stačí jen umět počítat - nejde o vyloženě špatnou kartu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-15 00:24:52
avatar
Fakta:

1, GTS 450 refereční stojí stejně jako HD 5750, která má o 30W nižší spotřebu a stejný výkon a jde skvěle taktovat - doporučit GTS 450 tedy nelze, pokud nejseš hňup. proč kupovat za stejné peníze stejně výkonou grafiku s vyšší spotřebou?

2, GTS 450 nerefereční OC, se výkonově dotáhne na HD 5770, ale stojí stejně, enbo více než HD 5770, která jde také skvěle taktovat a pořád má lepší provozní vlastnosti a po OC vyšší výkon ... tedy ani tady nejde objektivně GTS 450 doporočit

3, GTS 450 přichází o skoro rok pozdě, přináší stejný výkon, az stejnou cenu s vyšší spotřebou ... a to nelze přejít jen tak, protože za měsíc vyjdou nové a lepší HD 6700! Jako zákazník, který není idiot, bych rád věděl, zda se vyplatí kartu koupit! V současné situaci nelze GTS 450 doporučit v žádném případě ... za stejnou cenu se stejným výkonem je tu už 10 měsíců lepší grafika, kterou za měsíc vystřídá ještě lepší grafika ...

To jsou prokázaná a dokázaná fakta. Stačí jen umět počítat, že v případě GTS 450 jde o špatnou kartu (horší než co tady máme na výběr skoro rok za stejnou cenu), na špatném místě ve špatný čas (nestačí na to, co přijde) ....

kdyby tady byla GTS 450 ve stejné době co HD 5700, bude to odncoení vypadat trochu jinak, i když jí pořád nikdo neodpáře, že na HD 5700 prostě nestačí, což je dobře patrné ...
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Do nebe volající.. 2010-09-15 16:23:15
avatar
A kupodivu už jsme u tý spotřeby zase..

Chytrýmu napověz a blbýho kopno...
Umíš si spočítat, kolik je to peněz za rok v elektrice?
Hńup je tady kdo? Takhle vyrovnaný karty jsme tady dlouho neměli a ty si budeš mlýt pořát to samý..

Ale i nereferenční edice lze dotaktovat a výkonově budou stejně jako HD5770!!

Co se týká ceny, tak dnes je HD 5750 za 3100Kč a za stejné peníze seženeme i GTS450!!! 20W vem čert!! Vyrovnané karty!

Co se týko uvedení na trh - ano je to se spožděním, ale já novou generaci koupit momentálně nemůžu takže 67xx je zatím jen virtuální karta!!

V článku tedy mělo a mohlo zaznít pokud chceš kartu do 3tis kup HD5750 nebo GTS450 a ne že 450je šmejd!!!
Mohlo tam taky být doporučení, aby jsme chvilku počkali pokud je to jen možné, že bude nová generace ale určitě že nebude za stejné peníze!!!

Nepočítám že nová generace HD6750 bude stát 3.000Kč - takže co?? Kdo tady klame - dáváš tady naděje, že si za měsíc možná koupíme novou kartu za stejný peníze jako rok starou!
To je ale blbost - znám obchodníky a bude to nějakou dobu trvat!

Navíc pokud bude nVidia o hodně pomalejší tak se podle toho upraví i cena..

A to že tak HD5750 je tady už deset měsíců mi pomůže v čem? Mě osobně je jesno jak stará je karta - jde mi o to jak je výkoná - sám jedu na GTS250 alias 9800GTX+ alias 8800GTS...

Ty prokázaný fakta se tady opravdu podávají seriózně..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-14 13:30:15
avatar
LŽEŠ URÁŽÍŠ A VYMÝŠLÍŠ SI! Já prezentuji jen fakta:

1, GTS 450 přichází 10 měsíců po HD 5700 a nestačí navíc HD 6700 jsou za rohem ...
2, GTS 450 má větší jádro než HD 5700 a vyšší frekvneci a stejně nestačí amá vyšší spotřebu
3, Škálování v SLI nikoho nezajímá, škálování CF na HD 5700 je minimálně stejně dobré, ale SLI i CF má smyls jen když jedna výkonnější grafika nestačí ...
4, tři monitory používá hodně lidí, na práci neocenitelné a dražší kartu na to nepotřebuješ

cena je v poho, ale jiná být nemůže, o tom jsem v článku jasně psal. Takže se prober, nelži, nepřekrucuj a neurážej naši inteligenci! A hlavně nekritizuj, když nevíš co to nezaujatost je ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-14 13:45:19
avatar
az na ten ctvrtej bod se s tim da souhlasit. nevim co je pro tebe hodne, ale pro me par desitek lidi v cr tedy hodne neznamena. osobne znam jen nekolik lidi co pouzivaji dva monitory a zadneho co pouziva 3. ze ses ty se 3 monitorama co ti dal acer spokojen je dobre, ale s tou propagandou eyefinity to prehanis uz prilis.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-14 13:55:42
avatar
já nic nepropaguji jen konstatuji, ale znám hodně lidí, co má dva LCD a uvěžuje nebo už má třetí ... eyefinity je podle mě technologie roku ... taková blbost a je to tonejlepší co jsme si letos vyzkoušl a mohl používat ... bylo by super, kdyby to bylo spojeno s WiDi
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-14 13:57:13
avatar
Souhlasim. Znam jen 1 cloveka co to vazne vyuzije, ale ten dela velmi komplexni simulace. 2 monitory vyuzije uz hodne lidi. Architekti a strojari potrebuji spise 1 velky. Na domaci vyuziti jsou moc i 2.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-14 14:09:44
avatar
Já mám taky 2 monitory, ale ten druhý často používám k druhému PC. O třetím monitoru neuvažuju. Taky k tomu ještě nemám kartu s eyefinity, ale taky bych řekl, že to je asi to nejlepší, co tento rok přišlo. A znám 2 lidi co už to využívají.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-14 14:22:00
avatar
neprislo to uz loni?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-14 14:24:35
avatar
já to mám od letošního roku
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-15 07:49:03
avatar
Je to možné, ten čas hrozně letí.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-14 16:26:42
avatar
ad 2 - frekvenci rozhodně vyšší než 5770 nemá, než 5750 ano
spotřeba plus mínus stejná
ad 4 - jen tvá propaganda, přesně jak píše Denton
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-14 17:33:01
avatar
spotřeba je vyšší jak proti výkonější HD 5770 tak halvně proti stejně výkonné HD 5750 ... neexistuje důvod, proč dát GTS 450 přednost před HD 5750 ... stejný výkon, stejná cena, vyšší spotřeba ....
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-14 20:12:12

Jendo, zkus někdy hodit zpátečku a zamyslet se co ti tady kdo píše.
Víc psát nemusim, jen to zkus.
Pomalu dejchej, otevři oči a jednej bez tvých zajetých kolejí.
My taky musíme tolerovat tvé (někdy) jiné názory, pokus se to taky někdy oplatit.
Napiš, máte pravdu čtenáři moji ... !!! ale bez smajlíku
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-14 21:32:46
avatar
proč zpátečku? vždyť jsem neřekl nic špatného, jen jsem na základě faktů řekl objektivní a podložený názor ...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-15 08:11:28

tak třeba proč zatracovat GTS 450.
Jednoznačná přednost před HD 5750 to rozhodně není.
Na chlup stejnej výkon, stejná cena, jen pár watů navíc.
Nechci to zjednodušovat, ale pár watů nikoho nezabije, navíc pokud jde o jednotky W.
Je jasný, že těžko budou 2 konkurence mít spotřebu totožnou, někdo ji bude mít vždy vyší
V tomhle případě to není žádná tragédie, tak proč nepřivítat aspon nejakou konkurenci, plno lidí si ji určitě koupí a idioti to opravdu nebudou
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ???? 2010-09-21 09:29:18
avatar
Lžu?

Nevím kdo tady nesnese aby měl někdo jinej názor než ty!
Neurážim - nevim kdo tady psal že by tuto kartu mohl doporučit jenom blbec???

Nevím jak na tvoje "slinty" mám reagovat, prostě nevim..

Na jiných webech testy prováděli a vychází jim velice zajímavé výsledky..

Skvělé taktování až o 35% na jádro a 25 na pamětech.
S referenční kartou..
S takto poladěnou kartou jsme na výkonu HD5770 a ještě mám nějaký 2-3% v průměru navíc..
A to nemluvím o ceně, která je postavená líp!
Tebou dokola omýlané že tady bude 67xxřada je hezké, ale neni a když chce někdo kartu hned, tak proč ji nedoporučit??

Kdo tady dělá všechno možný abyc pomluvil nVidii??
Tohle má být seriózní? Nevím kdo uráží cí inteligenic - já se jen vyjádřil nesouhlasně a ty jsi mě slovně uražel!!

Navíc si mi mazal přízpěvky, kde nebylo nic vulgárního, jen jsem s tebou nesouhlasil..

Myslím si, že když tě nazvu "LHÁŘEM" tak to nebude urážka, jen konstatování co jsi..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 579x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 388x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 897x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1173x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1496x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1333x
Komentářů: 6