TESTY nové NVIDIA RTX 3060 Ti – další zajímavá karta, kterou si teď nekoupíte? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 01 December 2020
altNVIDIA oficiálně uvádí na trh RTX 3060 Ti – ořezaná RTX 3070 ale levnější. Za 11 tisíc by to byla pecka.

 

 

 

 

Bývaly doby, kdy uvedení nové generace grafických karet provázelo všeobecné nadšení. Tím spíše, když šlo o grafiky, které konečně nestály absurdní ceny, a naopak si je může dovolit mnohem více lidí. Speciálně karty kolem 10 tisíc korun. Nadšení nám ale letos kazí hodně věcí. NVIDIA se přes dosavadní extrémně mizerné zkušenosti s vydáním a „dostupností“ RTX 3090/3080/3070, rozhodla neodkládat uvedení RTX 3060 Ti. A to přestože ví, že těch karet má teď velmi málo a nic se na tom nezmění ještě několik měsíců, což říká sama NVIDIA.

Kromě problémů ve výrobě, kdy navíc velkou část produkce AMPERE grafiky prodala a nadále prodává NVIDIA těžařům digitálních měn napřímo, je tu samozřejmě obecně zvýšená poptávka. Jenže NVIDIA by se současnou výší dodávek nebyla schopna dostát ani obvyklé poptávce, takže problém zdaleka v jejím případě není jen ta poptávka. Zklamání teď bude pro mnohé o to větší, že konečně se nebavíme o grafické kartě za absurdní a nedostupné peníze, ale o novince za zhruba 11 tisíc korun vč. DPH, která je tak zajímavá pro mnoho uživatelů, speciálně pro ty, kteří kupovali karty jako GTX 970/1070 apod.

RTX 3060 Ti za tuhle cenu přináší nejlepší výkon, který jsme kdy v této kategorii viděli. Výrazně poráží v této hladině dosud vládnoucí Radeon RX 5700 XT a válcuje samozřejmě i delší dobu mizerné RTX 2060/2060 Super edice karet. Bohužel, jak dodává většina recenzentů, kromě právě recenzentů tuhle kartu do ruky hned tak někdo nedostane. Dodávky prakticky neexistují a nic moc se na tom nezmění několik týdnů.

Navíc ve své podstatně je RTX 3060 Ti jen ořezaná RTX 3070, takže FE verze jsou fyzicky identické karty a většina ne-referencí také. Rozdíl je jen v tom, že by cena měla být těch 11 499 korun místo necelých 14 tisíc za RTX 3070, což je dost podstatný rozdíl v téhle cenové hladině. Jenže FE verzi u nás nekoupíte a ta jediná tu oficiální cenu stála. Nerefereční edice RTX 3060 Ti mají ale ceny zhruba mezi 450 – 500 dolary, tedy tam, co by oficiálně měla stát RTX 3070. Ale to je všechno jen prostě te´d jen teoretická diskuse, dostupnost karet je tak malá, že opět toho není ani moc pro recenzenty. Do některých zemí nedorazil zatím ani kus. Takže recenze berte čistě jako akademické pojednání: 

 

  • Stručně o NVIDA RTX 3060 Ti:

RTX 3060 Ti dosahuje zhruba o 13% nižšího výkonu než RTX 3070, což v souvislosti s o 20% nižší cenou znamená, že je výhodnější. Ve srovnání se starou generací karet má výkon zhruba na úrovni RTX 2080 Super FE edice. +/- pár %. Je tak zhruba o nějakých 20% výkonnější než dosud nejlepší karta v cenové hladině kolem 10 tisíc, tedy Radeon RX 5700 XT. Mezigeneračně je pak asi o 30% lepší než RTX 2060 SUPER prodávaná za podobnou cenu. To ovšem není zrovna omračující generační nárůst. Ale nárůst to je. Spotřeba také zůstala na podobné úrovni. Velkým zklamáním dnes je ale pouze 8GB paměť, což na kartě nové generace z přelomu 2020/2021 za více jak 11 tisíc, je poněkud málo a skoro urážka. Pro mnohé hry není problém 8GB paměti využít i ve 1440p rozlišení a nároky na paměť stále rostou. Největší obětí RTX 3060 Ti je ale paradoxně sama NVIDIA a její o 100 dolarů dražší RTX 3070. Stejná velikost paměti, stejné technologie, fyzicky stejné karty a jen 13% výkonový rozdíl? Nedává smysl si tak RTX 3070 vůbec kupovat, nevyplatí se … pokud něco lepšího, tak jedině až Radeon RX 6800 se 16GB paměti za velmi zajímavých 16 tisíc, která je o dalších 10-15% výkonnější než RTX 3070 a má 16GB paměti s větším potenciálem do budoucna díky RDNA 2 optimalizovaným hrám v dalších letech …  

 

  • Konkurence:

V současnosti ji RTX 3060 Ti nemá, protože ještě nebyla uvedena :). Za těch oficiálních 11,5 tisíc je jasně lepší, než za tyhle peníze dosud prodávaný a nejlepší Radeon RX 5700 XT. Ten už má však stanovený konec výroby a nástupce. AMD velmi pravděpodobně v lednu ohlásí Radeon RX 6700 XT s novým NAVI 22 GPU a ten velmi pravděpodobně výkon RTX 3060 Ti nejen dotáhne, ale prakticky určitě i překoná. Navíc bude mít nikoliv 8GB, ale rovnou 12GB paměti. A to vše téměř určitě za podobnou cenu. Vzhledem k tomu, že reálná dostupnost RTX 3060 Ti nemá být ještě týdny, je pravděpodobné, že obě karty budou dostupné na trhu až zároveň. NVIDIA ale logicky nemohla odkládat uvedení, protože vydat 8GB RTX 3060 Ti až po uvedení 12GB RX 6700 XT, by nedopadlo moc dobře. Každopádně více o RX 6700 sérii zde:

 

Bohužel, situace je, jaká je, pokud jde o dostupnost karet. Nevylučuji, že pár RTX 3060 Ti karet se i u nás v obchodech objeví, ale podle mých zdrojů bude situace stejná jako v případě RTX 3070, kdy fakticky fyzicky jde o stejné karty, jen s odlišnou specifikací jinak stejného čipu. Pro majitele starších generací karet jako třeba GTX 970 nebo GTX 1070 by byla RTX 3060 Ti jistě zajímavým upgradem, ale na hodnocení toho, kdo má nejlepší grafiku v nové generaci kolem 10 tisíc korun, bych si radši ještě počkal. Tentokrát totiž nebudeme čekat dlouho a AMD i NV uvádí teď nové generace prakticky zároveň, takže těch několik týdnů stojí za to počkat.

Speciálně když je situace, jaká je a většina asi ani nebude mít na výběr. Takže bez srovnatelné generační konkurence na trhu, vypadá RTX 3060 Ti dost dobře, ale obávám se, že NVIDIA se moc dobře nepřipravila na to, že tu konkurenci v téhle generaci mít velmi brzy bude. Těch 8GB paměti v této kategorii a v současnosti je evidentní slabina a cena za to také není moc dobrá. A s konkurencí ze strany Radeon RX 6700 série s 12GB paměti a vysoko taktovaným GPU, by měla NVIDIA rozhodně počítat. Ostatně nejsou žádným těžce hlídaným tajemstvím. Nevypadá to, že počítá a podle mě bude mít AMD s Radeon RX 6700/6700XT v mnoha ohledech jasně navrch … ale jako zákazníci budeme mít velmi zajímavé karty, tedy pokud se potvrdí zprávy AMD i NVIDIA, že v Q1 2021 bude dostupnost karet skutečně lepší …

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-02 06:15:18
avatar
Táto karta je pre rozlíšenia 1440 a 1080, kde 8GB pamäti nemôže byt problém. V dobe keď bude 8GB pre 1440 malo (3+roky) už táto karta nebude mat dostatok výkonu na plne detaily a malo pamati bude ten menší problém.
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-02 07:23:51

Taky mne to zarazilo. Proč na kartě s výkonem na 1440p (na max detaily s odřenýma ušima) chtít paměť odpovídající 4k?
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-02 08:00:46
avatar
Ono není 1440 jako 1440. Vlastním ultrawide monitor s 3440x1440 a tahle karta mi rozhodně stačit nebude. Osobně čekám na představení 3070ti.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-02 08:26:32
avatar
Si říkám, jestli by se nemělo u výkonu grafik začít mluvit o počtu px protože výška rozlišení je dnes skoro nic neříkající hodnoty když je několik poměrů stran nebo se použije více monitorů.
Ale kdyby se řeklo že výkon grafiky stačí na 2 Mpx (např. 1920x1080) a 3,7 Mpx (např. 2560x1440), ale už nestačí na 5 Mpx (např. 3440x1440), tak by to možná byl univerzálnější ukazatel.
Neostep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-02 19:10:43

Pro mě jsou ty Mpx ještě víc matoucí . Stačí napsat celé rozlišení a je klid než furt vymýšlet další zkratky. Nikoho dalších 5 znaků nezabije.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 13:17:24
avatar
Je to tak, rozlišení si každej hned zařadí k tomu, co má doma, nebo v práci. I když uvádět v Mpx by bylo určitě lepší, než pouze verikální rozlišení. Ono totiž neexistují jen 21:9 rozlišení, ale i mnohem "širokoúhlejší"
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 13:58:48
avatar
Rozlišení je zaběhlé to je jasné.
Ale osobně už v nich mám docela bordel

Citace:
než pouze verikální rozlišení

Právě!
Když někdo řekne 1440 tak vím prd neb neřekne ten druhý rozměr a nebo poměr stran. A pak někdo řekne 2K a vím zase prd, protože chybí ten druhý údaj. A nejlepší je, když někdo řekne 2K a myslím 2560x1440..tak to jsem v háji úplně
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 15:32:48
avatar
a pritom by bohate stacilo pouzivat ty bezne pouzivana znaceni jako full HD, QHD, UW-QHD, UHD a podobne. Ty jsou podle meho vystizna dostatecne, bordel v tom delaji spise az ti uzivatele.
Jinak jo, to znaceni v realnem a vystiznem poctu pixelu se mi taky libi, jen se obavam, ze mnohym tem mene zainteresovanym uzivatelum by taky zase tolik vypovidajici nebylo.
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 20:28:58
avatar
a práve to je naprd. Ako píšu nado mnou. Ja mám "iba" 1080 ale pri monitore 32 : 9 je to 3840 x 1080,,a to je teda 2 x Full HD, takže ak niekto povie že toto stačí na 1080 u mňa treba 2x...preto ako píšu hore, počet pixelov je rozhodujúci.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 23:57:16
avatar
a to je prave ta chyba...sam mas monitor s rozlisenim, ktere by se melo znacit DFHD (Double Full HD) a vnasis do toho akorat sam zmatek, kdyz to tak neoznacujes ;)
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-04 07:23:33
avatar
Rozlišení monitorů ať je takové jaké je. Ideálně uvádět obě hodnoty px. Z toho si každý jednoduše ty Mpx spočítá.
Jde mi ale o výkon GPU. Tam by se klidně mohlo uvádění rozlišení zahodit a uvádět výkon pro počet pixelů.

Mám doma 1920x1080, potřebuji grafiku co utáhne 2 Mpx.
Mám doma 2560x1440, potřebuji výkon pro 3,7 Mpx.
Mám doma grafiky co utáhne 5 Mpx, můžu koukat po monitorech které mají takový či menší počet px.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-02 23:21:58

Měl jsem vždy zato, že výstup grafiky dává obraz v maximální kvalitě a v rozlišení, které je grafika schopna. To že monitor zobrazí jemnější obraz v tom rozlišení je věcí monitoru, nikterak grafiky. Tedy výkonostně by to nemělo mít vliv na 2 Mpx nebo 3,7 Mpx.

Edit: reakce spíše na Jirku.

Aha 2560 x 1440 vs 3440 x 1440. No ale potom proč řešit další zkratku v Mpx
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 05:49:48
avatar
Monitor zobrazuje digitálny signál. Vykresľovanie robi grafika a je rozdiel či vykreslí 2mpx alebo 8mpx. Na 8mpx (4K) treba ~4x taký výkon.
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 06:27:54
avatar
No protože jak píše Cemada, aspoň u tohoto rozlišení by se to lehce poznalo 2560*1440 by bylo 3,7Mpx a 3440x1440 by bylo 5Mpx. Je to sice zajímavý a dobrý nápad, ale klasické rozlišení je tak moc zaběhlé, že by si podle mě lidé na to vůbec nezvykli.

@DD - kup si Ultrawide monitor a dávej to jeho rozlišení (3440x1440) do testů Nás cca 5 lidí co ho máme by za to bylo rádo
hovnousek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 07:51:32

Ja mam taky 3440, tak se taky primlouvam za 5Mp
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 13:19:54
avatar
Nebo alespoň napsat "1440p v poměru 21:9", ať už je v tom aspoň pořádnej maglajz
Taky mám 3440x1440... ale testovat, kvůli pěti lidem, to asi nebude dostatečný argument
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 13:54:11
avatar
Tak jasně že tohle DD ani nikdo z CZ/SK scény nebude testovat, je nás opravdu málo co jedem na tomhle rozlišení.

Aktuálně sleduju tohohle borce Odkaz tam aspoň tak nějak zjistím na čem jsem a co koupit do budoucna (3070ti)
LordDave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-09 21:55:34
avatar
"je nás opravdu málo co jedem na tomhle rozlišení"
..taky jedu na tomhle rozlišení (kdo jednou zkusí,..) :-)
..možná nás tak málo zase nebude,.. :-)
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 14:07:53
avatar
Jen tak pro zajímavost...

Odkaz

(rozlišení a jejich označení vytaženo z CZC)
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 15:35:27
avatar
Ty bláho to jsem ani nevěděl že jich je tolik...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 15:53:51
avatar
Tak část je dost za zenitem, ale i ten zbytek (od FullHD) stačí aby se v tom člověk ztratil
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 14:10:18
avatar
Souhlasím, sám hledám něco pro 1080, ale 5760x1080
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 14:18:33
avatar
Jasně, 3x FullHD. Tak GPU co dá jen tak tak 3840x2160 a budeš mít ještě výkonovou rezervu
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 15:29:49
avatar
a já si říkam že mám problem s 3440x1440 a ty tu vyvalíš takovou zhovadilos

Hele nenapadlo tě to třeba vyměnit za 21:9?? Mě by tam strašně srali ty rámečky
dakuhonoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 12:22:28
avatar
No ja mám 5700 XT s 8GB pamäťou a hrám na 1440p, v modernejších hrách idem cez 6GB VRAM, ale to sa myslím s novými hrami má zmeniť, takže si viem predstaviť, že takto o rok na moderné tituly portnuté z konzôl už tých 8GB stačiť nemusí.

Keď si k tomu pridáme fakt, že mnoho ľudí kartu nekupuje na rok, ale tak na 3-5 rokov, tak tých 8GB v karte z prakticky 2021, kedy ich všetci budú kupovať, môže byť málo.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 12:40:07
avatar
Ja si to taky myslim. Nove konzole maji k dispozici 16GB graficke pameti a jsou zrejme pro vyvoj her primarne cilenym hw. Takze nove tituly, ktere vzniknou s ohledem na tuto skutecnost, tak vyhledove tu vetsi kapacitu urcite budou umet vyuzit. Byt se to tak dnes muze zdat, tak ty konzole po strance hw zase tak nadcasove vybaveny nejsou a tvurci budou jiste vyuzivat veskerych moznosti, ktere jejich hw nabizi.
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 14:09:49

s tou pameti to u konzoli neni tak primocary. xbox rezervuje pro OS 2,5GB, pro hry pak zbyva 13GB, kdy 10GB je k dispozici na rychlejsi sbernici (560GB/s) a zbyvaici 3GB na pomalejsi (336GB/s). u ps5 by pak na hry melo byt k dispozici 14GB. ale k tomu take pamet vyuziva i CPU pro sva data, ktera jsou na PC ve standardni RAM. Takze ze by hry nejak brzo standardne vyzadovali 16GB VRAM rozhodne nehrozi...jedine kvuli nejakym ultra HD texture packum a podobne
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 15:07:48
avatar
Ano, jsem si techto skutecnosti vedom. Porad ovsem pro grafiku u tech konzoli muze zbyvat vice nez tech 8GB a tedy se asi da ocekavat, ze ty 8g karty muzou po tom prichodu novych konzoli zacit rychleji zastaravat. Dnes to zadne zasadni omezeni vylozene neni, ale treba uzivatele, kteri ty grafiky planuji uzivat dele, by to zohlednovat pri vyberu karty mohli. Troufam si odhadovat, ze kdyz si nekdo poridi treba neco ze serie 6800 od amd, tak mu takova karta muze pohodlne vystacit po celou zivotnost ps5/xbox x, coz muze byt treba i dalsich 5 let. U 8gb (a zrejme i tech s 10) dnesnich modelu tem kartam zacne drive dochazet dech a nebudou to takove drzaky v case. Ano, ten kdo si v nove generaci zase koupi novou kartu to asi resit nemusi, ale takovi vsichni uzivatele nejsou.
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 15:25:23

jako jasne..cim vice tim lip, tak nejak pro sichr. ale hodne pochybuju ze 8GB bude v nasledujicich 3 letech problem. hry co potrebuji vic pameti pro ultra high detaily ve 4k uz jsou ted..treba hodne mizernej godfall na kterym spolupracovalo amd. ale jinak to zadne omezeni nebude. a jestli si za par let na 3070 nebudes moct kvuli 8GB zapnout nekde ultra hd textury a na 6800 ano nebude hrat zadnou roli, protoze obe karty budou na ultra detaily proste slaby.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 15:44:02
avatar
hele, vzdyt je to tady porad dokola znovu a znovu... 2gb jsou zbytecne moc, za tri roky to jsou 4 gb, za par dalsich zase 8gb...aneb jeden neslavne prosluly citat:

„Nikdo nebude nikdy potřebovat více než 640k RAM!“ (Bill Gates, 1981)
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-04 14:05:17

cetl si vubec co pisu??? reakce uplne nesmyslna...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 18:59:17
avatar
Přesně proto si myslím, že RX 6700XT se 12GB RAM by mohla být ideální karta.
Jediné co by jí mohlo trumfnout by byla RTX 3070Ti se 16GB, ale tam už to nejspíš narazí na cenu...
Spacekd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-02 08:36:59

Tak MSFS2020 si vezme 8GB i na FHD.
úžasný George [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-02 19:01:26

Zvlastni, ja si dnes ulovil dve. Tak to s tou dostupnosti asi nebude tak zly
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-02 19:50:05
avatar
a kde si je koupil pokud to není tajne :-)
úžasný George [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-02 20:26:08

Czc
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-02 21:29:01
avatar
heh tak asi ne, když je namaji ani naceněny atd ...
falsche Information .
úžasný George [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-02 21:35:40

nevím, zda nemají.., ale měli a já dvě objednal.
TO jestli jednu dostanu je věc druhá. Jak jsem psal ve 21:10 mi příšel na Ventus potvrzující mail..
Zatím bez výzvy k vyzvednutí...
Takže uvidíme možná tady budu zítra nadávat, že to v CZC posrali a prodali mi něco, co nemají...

Zítra se uvidí.
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-02 22:01:21
avatar
neni nahodou ventus MSI ? hm a to Cze ted nemaji , maji jen info o ASUS,Gainward,PALiT atd ... kdo ví jak obchod funguje tak si uděla obrazek sam .
takže falsche Information .
Svetr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-02 22:13:11

Ty o tom fungovani evidentne nevis nic...
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 17:18:46
avatar
Alfa a další žvanomil weby nemněli karty . Mužu doložit dukazy ! zakoupy na alfa+ další weby 4 karty !!! do tedka neni žadna karta ale objednavky jsou, jsou to jen vymyšlene kusy ktere vubec nemaji !!! objednavka přijata č... expedujume mužeš divat se na stav objednavky . kecy v kleci , to jsou jen kecy . osobně jsem pak jednu zakoupil na Alfa a nic objedna vše na email , kartu expedujeme vše v pořadku . jasně už jede do DE lol .
Jsou vanoce tak pohadky se hodí . Krasný večer všem .
Svetr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-02 22:15:07

Pokud mas blokovano 0ks a nemas jeste expedici, tak uz si to nestihl.
Svetr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-02 22:08:55

Taktez jsem na czc dnes karty koupil, dva ks Gainward 3060 Ti Ghost a jednu GB 3060 Ti 3060 TI GAMING OC, rano vyzvedavam. Karet bylo docela dost, objednaval jsem v 15:17, vse zaplatil a jiz mam potvrzeno k vyzvednuti. Nenakupoval jsem pres zadneho boota, pres mobil. Pristi tyden budou dalsi, hlavne v Alze.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 13:23:41
avatar
Myslíte, že když se změní u produktu stav, nebo zmizí ceny, je to důkaz o tom, že ty karty vůbec neměli?
Mě v tom případě asi prodali kartu, která vůbec není určena k prodeji: https://www.czc.cz/sapphire-radeon-rx-6800-xt-16g-16gb-gddr6/304879/produkt (Odkaz)
LordDave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-02 21:10:29
avatar
Hmm,.. Já ačkoliv fanda AMD jsem dneska zkusil ulovit taky 3060Ti - skladem víc jak 5, placeno hned jak to šlo a dodání nejdřív zjišťujeme, nebo zajišťujeme (nebo tak něco) - k vyzvednutí to mělo být v sobotu (tuto sobotu - 5.12.2020) a pak koukám "očekáváme 10.12.2020" - a to jsem do toho šel hned v cca 15 : 02 jak byly karty skladem (ale šel jsem jen do té za 11490,-).
PS: dělal jsem i screeny jak to postupně mizelo - do cca 25min to bylo komplet vše pryč :-)
Dostupnost dražších modelů - aspoň něco (šlo to)
Dostupnost toho za 11490,- .. minuta ? +-
úžasný George [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-02 21:21:31

ve 21:10 mi přišel na jednu MSI kentus potvrzující mail s dodáním zítra.
Palit zatím ještě ne e

Tak uvidíme no. Třeba bude aspoň jedna. Jen ten Ventus no nevím nevím...
rime [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nakup 2020-12-02 20:26:43

Dneska sla normálně koupit, mozna i ted jde dokonce zakoupit, samozrejme za nekrestanske penize, ale jde. Prece jenom je to o neco lepsi jak 6800XT, o 6800 vubec nemluve, ta karta asi neexistuje. Nicmeně tady bych asi pockal na konkurenci od AMD, ta muze teto karte brutalne zatopit.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - I stay away 2020-12-02 21:10:53
avatar
dovolte mě takto parafrázovat jednu píseň grungové kapely z 90tek na které jsem v dospívání ujížděl.

Prostě lidi jsou dnes jak malé děti. Chtějí ty svoje kartičky jako nějaký fetiš. Dejte jim jasně najevo, že za tyhle ceny a za těhle nehorázných podmínek na trhu nebudete nakupovat nic a hned bude vše jinak. Jenže ne lidi nadávaj ale nakupujou klidně od překupníků. Jako za komančů, nadávalo se, ale prakticky se pracovalo a málokdo dělal nějakou aktivní protistranickou činnost. Jsme národ přizpůsobivých poserů. Když teď máme kapitalismus tak pro změnu přijímáme jeho specifická "zvěrstva" jako to, co se teď děje s trhem HW. Místo toho abychom si z každého vybrali jen to dobré a to špatné odsoudili, volíme raději to špatné z toho co se aktuálně nabízí. Nezměnili jsme se ani trochu a proto volíme za premiéra oligarchu, bývalého estébáka a dnes velkého kapitalistu. Vše dává perfektní smysl

Zpět k tématu - Já se na to vyprdl, nakoupím za normální ceny klidně za rok, grafické karty nejsou jídlo nebo bydlení.

Ne že bych neměl prachy. Raději jsem si koupil Renoir na pokusy (4650G PRO). Když bude zájem vyhodím další prachy za nějaké hodně rychlé moduly a udělám Vám recenzi int. grafiky, protože jsem ji nikde na českém webu neviděl. Taky bych Vám mohl ukázat jak je memory controler v Zen3 stejná srajda jako u Matisse (o bojí 12nm Glofo shit) a jak Renoir v této disciplíně nakopem všem zadek. Nebo Vám snad Ryzen 5000 chodí s pamětma na 4400mhz a výš?
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 08:26:04
avatar
Přesně... tu nadrženost si koupit předraženej HW hned co spatří světlo světa nechápu... je to až komické (nebo spíš smutné)
bobysix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 09:15:23

Je třeba to brát s nadhledem pánové (MACHINA; buzulug). Existuje početná skupina lidí, pro které karta za X desítek tisíc korun není významná položka a pokud je hraní baví, prostě si udělají radost a ty věci nakoupí hned. Navíc v téhle době, kdy se lidé nudí...A pak jsou tu jistě i maniaci, kteří si na to i půjčí, ale to by byla dlouhá debata. Viz ceny nemovitostí v ČR. Banká půjčí, tak co, co je na tom, že kupuji o dvě mega dráž, banka dala a stejně budu splácet celý život. To už je pak ale otázka intelektu a ten v ČR zoufale chybí, viz. politická reprezentace a jejich voliči
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 15:15:05

Nechápu co si tu dokazuješ svými pseudoargumenty. Tato karta je výhodná při této ceně v poměru k dnešní průměrné mzdě. A to že jsou navzdory koronakrizi vůbec nějaké kusy dostupné je taky úspěch. Běž si raději moralizovat jinam. Naštěstí si spotřebitelé mohou dělat se svými penězi co chtějí a tvoje žvásty nás nemusí vůbec zajímat.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-04 07:54:14
avatar
jj ovce co koupí všechno za jakoukoliv částku nám normálně myslícím a uvažujícím rozhodně na trhu vylepšují situaci

A nechápu vůbec na co konkrétně podrážděně reaguješ, jen vyjádřil názor a má celkem pravdu...
hovnousek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD KO 2020-12-02 21:09:47

Fandil jsem AMD, ale totalne to posrali. 6800 je total na hovno, 6800xt je na hovno kvuli srackovymu RT a vsechny tyhle karty dostanou na prdel od 3060ti a 3070 s DLSS. A AMD nasadila cenu naprosto absurdne. A nvidia si bohuzel muze s cenama delat opet co chce a pomalu se blizi turingu (viz 3080). AMD melo dat 6800xt do 550USD a bylo by jasno. Takhle si Radeon s mizernym RT a absenci DLSS koupi jedine magor, kdyz za tu cenu muze mit bohate 3060ti i 3070. Bohuzel bohuzel...
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-02 21:26:19

Když budu chtít hrát něco, co nepodporuje DLSS nebo RT, což je 99,9% her, nechci se spoléhat na sračkoidní výkon RTX3070 či RTX3060Ti, ale na pořádnou herní mašinu za ještě relativně rozumnou cenu. A tou třeba taková RX6800XT za 19K rozhodně je.
Ale máte pravdu v jednom, hovínkový pane. Za půl litru USD by ta karta byla ještě lepší.
LordDave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-07 07:55:05
avatar
"Fandil jsem AMD, ale totalne to posrali" a
6800 je total na hovno, 6800xt je na hovno kvuli srackovymu RT
No, počkej si na nějakou hru s RT, která je dělaná na RDNA2 architekturu - potom suď. Na DLSS v podání AMD už se také pracuje. Tak v čem je problém?
Šel jsem do 3060Ti jen z důvodu relativně pěkné ceny za ten výkon a nechtěl jsem čekat do ledna/února na 6700/6700XT. Když mi sdělí že toho 10.12.2020 3060Ti nebudou - je mi to fuk - mám Vegu56, která i dnes obstojně na 3440x1440 stíhá. Budou svátky - volno - chci si taky s něčím hrát :-)
Ten tvůj příspěvek - tak 15let, ne?
Edit 7.12.2020: tak už jí mám od včera doma.
hovnousek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 07:44:46

Ja chtel jit do AMD ale za tu cenu je to spatny. 6800xt v dobre edici NEBUDE stat 19 stejne jako 3800. AMD proste debilne nastavila cenu v podstate na uroven 3080 resp 3070 a to je uplne v haji kdyz 3060ti je cca 10% pod 3070 cenove pod 15 tis za dobre edice. 6800xt v edicich mela stat hodne pod 20. Proste jsme v situaci kdy stredni trida 3060ti stoji 15 a v podstate ji clovek musi koupit pokud vylozene nepotrebuje 4k. Hry kvuli kterym si clovek kupuje silnejsi grafiku RT a DLSS podporovat budou a v tim se proste (zatim) 6800xt absolutne nechyta. A RT je proste blizka budoucnost, i to blby WoWko uz ho podporuje. AMD jsou dobry karty o tom zadna a fandim jim, ale cenu proste prestrelili. Uvidine jestli pujdou dolu, az se uklidni situace a AMD zjisti, ze lidi si za 25 radeji (logicky) koupi 3080...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 19:14:36
avatar
RT a DLSS jsou jen marketingový blbosti fungující v pár hrách.
DLSS 2.0 už je sice zajímavé ale to promile her které to podporují je jen kapka v moři...
A ceny AMD očividně nepůjdou dolů dřív než opadne poptávka a začne snižovat cenu i NV. Byli by u AMD hloupí, kdyby šli s cenou dolů.
Jo,taky mě to štve, ale taková je aktuální situace:-(
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 15:18:02

DLSS, RT další věci naprostou drtivou většinu uživatelů nezajímají. Chtějí jen hrát hry.
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-02 23:30:04

Tak našel jsem ještě teď jednu 3060Ti skladem-ventus v alfacomp za 17 000 Kč.OMG....ale vsadím boty že ji nějaký cvok veme
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 05:29:00

To sou opet prepaleny ceny no vanoce se blizej
janekjankovatej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nadpis ja prasátko Pepina 2020-12-03 09:13:49

No to si může ohledně dostupnosti karet podat AMD a NVIDIA ruce
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-03 10:55:31

tak zrovna 3060 Ti bylo v obchodech aspon u nas tak 2x vic nez novych radeonu a 3070/3080 dohromady kamos ulovil 3, dneska rano vyzvedaval...no hodne premyslim jestli za 12,5k ho nemam o jednu odlehcit
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 735x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 505x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 976x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1203x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1528x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1349x
Komentářů: 6