Umělý zmatek kolem nových Radeon HD 6000 grafik – NVIDIA pod tlakem snižuje ceny Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 28 září 2010
altZačíná se nám to komplikovat, ale nebojte, je to jen uměle vytvořená komplikace …

 

 

 

Ani dnes se nemůžeme vyhnout tématu nových grafik, neb jsme právě v období, kdy se každý den objevují nové informace a hlavně naplno se rozjel marketing. Ano, ony úniky informací o nových produktech jsou vždy z větší části úniky řízené. Tu a tam se pustí kousek pravdivé informace a zbytek se udělá sám. Samozřejmě fungují tu i protivlivy. Takže jak se věci mají?

Člověk, který je s věcmi skutečně obeznámen se až baví, k jakým neskutečným informacím se někteří dopracují. Opět v dezinformacích vynikají zejména ti, kteří tradičně vědí kulové, věří všemu, co jim marketing nalže a následně lžou čtenářům, které navíc i uráží. V hlavní roli opět jistý „trpaslík“ roznáší lži a pomluvy na všechny strany. Ano ten, který se proslavil svými frázemi o GTX 470 jako grafice roku a FERMI v recenzích v listopadu a tak dále a tak dále (více zde). Takže udělejte službu sami sobě a hlavně všem rozumným a slušným lidem a ignorujte podobná individua. Nevědí nic, jen hloupě kecají a dezinformují a hlavně se neumí chovat a hrají si s vámi (cíleně vám lžou viz zde). Bohužel, často se podobná individua objevují na rádoby profesionálních magazínech, kterým pak snižují kredit až na nulu a kazí pověst i práci ostatním členům redakcí. Na druhou stranu díky takovým lidem se magazín typu DDWorld.cz těší stále rostoucí přízni čtenářů i všech významných firem v oblasti IT, protože než se spoléhat na „profesionály“ výše uvedeného „obr-typu“, raději ty nové produkty a informace o nich posílat přednostně přímo uživatelům a zákazníkům, které zajímá samotný produkt a ne honění si ega a hraní si na profesionála.

Aktuálně se na Digitimes, kterou následně převzaly další weby, objevila Informace, že se nové HD 6000 grafiky zpozdí a to prý z 12.10. na někdy v listopadu. Mohu vás ujistit, že je to nesmysl. 12.10 se žádné HD 6000 objevit neměly! HD 6000 jsou s vydáním stále aktuální na druhou polovinu října a to někdy kolem 24.10.2010 s dostupností grafik na přelomu října-listopadu. Jinými slovy, věci jdou stále podle plánu a žádné změny.

Protože ale výrobci grafik i vybraní novináři už vědí, jak to skutečně s novými grafikami je, ví to dobře i konkurence a hlavně ti, kteří ti grafiky vyrábějí, tedy opět výrobci grafik. Ti dobře vědí, že po vydání HD 6000 modelů mají současné G400 grafiky útrum. Jde hlavně o modely GTX 460, které jediné jsou schopné něco vydělat a mezi zákazníky mají jediné z celé FERMI řady slušnou pověst, za kterou vděčí dobrému cenovému pozicování, kdy přišly do segmentu, kde konkurence nic neměla.

Jenže výrobci grafik, kteří už nové HD 6000 grafiky vyrábějí, dobře vědí, kolik budou stát a jaké budou a tak se GTX 460 768MB dočkává dalších slev! Už krátce po vydání, protože o GTX 460 nebyl velký zájem, spadla cenově 768MB verze ze 199 na 179 dolarů. Jistě jste si všimli, že ceny klesají dál, v říjnu pak NVIDIA sama oficiálně sníží kvůli novým HD 6000 grafikám ceny opět. Protože jsme o podobném vývoji situace informován, už jsem vám dříve psal, že kupovat GTX 460 za současné ceny, pokud nutně tu grafiku nepotřebujete, je nesmysl a vyplatí se počkat. Jednak za stejné ceny, co dnes stojí GTX 460 budete moci mít mnohem lepší grafiku, anebo si také tu GTX 460 nakonec můžete koupit za nové ceny a levněji …

Pokud jde o parametry nových grafik a také to, jak se budou jmenovat, používáme kódová označení BARTS a CAYMAN, což jsou modely, které nás budou zajímat. Pro BARTS se více vžilo a používá označení HD 6700, které dává větší smysl, než to, které je bohužel také ve hře a které s velkou pravděpodobností vyhraje – HD 6800 :/. Jak už jsem vás ale informoval před několika týdny (5.9.2010 článek o přejmenování), je to proto, že AMD chce změnit lehce způsob označování modelů. Takže nástupce HD 5700 by tedy byly HD 6800 a nástupci HD 5800 by měly být HD 6900 a duální model HD 5970 už nebude mít samostatné řadové označení, ale bude to HD 6990, protože je to taky Cayman model. Mě upřímně se líbí spíše označení HD 6700 pro BARTS a HD 6800 pro Cayman. Bohužel, nemůže být vždy všechno tak, jak bychom si přáli. Co se týká označení, nechte se překvapit, na parametrech a výkonu i cenovém pozicování BARTS a Cayman modelů, to nic nezmění. A co se týká parametrů, víte od nás dost a přesně to, co je nejpravděpodobnější. Aktuálně tu mám, samozřejmě neoficiální, technologický popis nových modelů:

AMD Radeon ™ HD 6800 Series GPU Detailed Feature Summary

 

  • GDDR5 memory interface
  • PCI Express® 2.1 x16 bus interface
  • Eye-Definition graphics
  • Second generation graphics with full DirectX® 11 support
  • Shader Model 5.0
  • DirectCompute 11
  • Programmable hardware tessellation unit
  • Accelerated multi-threading
  • HDR texture compression
  • Order-independent transparency
  • Image quality enhancement technology
  • AMD Eyefinity multi-display technology
  • AMD EyeSpeed visual acceleration3
  • AMD Accelerated Parallel Processing (APP) technology
  • OpenCLSupport
  • DirectCompute 11
  • Accelerated video encoding, transcoding, and upscaling
  • UVD 3 dedicated video playback accelerator
  • Enhanced Video Quality features
  • Advanced post-processing and scaling
  • Dynamic contrast enhancement and color correction
  • Brighter whites processing (Blue Stretch)
  • Independent video gamma control
  • Dynamic video range control
  • AMD HD3D technology
    • Stereoscopic 3D display/glasses support
    • Blu-ray 3D support
    • Stereoscopic 3D gaming
    • 3rd party Stereoscopic 3D middleware software support
  •  
  • AMD CrossFireX™ multi-GPU technology
    • Dual GPU scaling
  • Cutting-edge integrated display support
    • Integrated dual-link DVI output with HDCP
    • Integrated DisplayPort 1.2 output
    • Integrated HDMI 1.4a with support for stereoscopic 3D
    • Integrated VGA output
    • Integrated HD audio controller
    • Output protected high bit rate 7.1 channel surround sound over HDMI with no additional cables required
    • Supports AC-3, AAC, Dolby TrueHD and DTS Master Audio formats
  • AMD PowerPlay™ power management technology
    • Dynamic power management with low power idle state
    • Ultra-low power state support for multi-GPU configurations
  • AMD Catalyst™ graphics and HD video configuration software
    • Certified drivers for Windows 7, Windows Vista, and Windows XP
    • AMD Catalyst™ Control Center - AMD Catalyst™ software application and user interface for setup, configuration, and accessing features of ATI Radeon products
    • Unified Graphics display driver - AMD Catalyst™ software enabling other PC programs and devices to use advanced graphics, video, and features of AMD Radeon™ products

 

Každopádně jinak platí všechno to, co jsem psal již dříve.Tedy:

  • BARTS grafiky, co by první HD 6000 a nástupce HD 5700
  • Pravděpodobné označeni Radeon HD 6850/6870, i když HD 6700 by bylo vhodnější
  • Vydání v říjnu, konkrétně kolem 18.10.2010 - 24.10.2010
  • Výkon BARTS XT (HD 6x70) lehce nad HD 5850 (při TDP kolem 150W)
  • Výkon BARTS PRO (HD 6x50) nekde kolem GTX 460 (při TDP kolem 120W)
  • Ceny 150 - 220 dolarů (přímá konkurence proti GTX 460)
  • Dostupnost konec října, začátek listopadu
  • HD 5750/5770 modely na trhu zůstanou zatím stále a pravděpodobně budou dále zlevňovat na pozici 89-139 dolarů
  • HD 5800 končí, nahrazeny budou stejně výkonnými BARTS (v případě modelů HD 5830/5850) a novými HD 6950/6970 (Cayman) ....
  • HD 6000 mají vylepšení zhlediska výroby, výkonu na Watt, je to evoluční krok, nikoliv revoluční
  • Dílčí technologická vylepšení v oblasti Eyefinity, podpory 3D, kvality Videa a a výkonu pod DX11

vice prozradíme až budeme moci to prozradit. Grafiky zcela určitě v říjnu vyjdou a s nimi i naše recenze. Brzy je dostaneme na testy ...

 

Zdroj: DDWorld.cz, Digitimes.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 15:37:06
avatar
Jsem slyšel, že nVidia vydá koncem roku odpověď na HD 6xxx, prý našla pár starých beden s G92 a tak to jen přelepí jako posledně
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 16:26:08
avatar
opakovaný vtip už není vtipem....

Edit: ale vidím že místní atináři na to slyší ať to napíšeš několikrát za sebou, proto ti digiaura tak letí nahoru
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 17:03:12
avatar
No jak vidíš, tak je tu i hodně nVidláků, tak jsou bodíky vyrovnané, nepíši to kvůly bodům, ale pro pobavení a odlehčení situace
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 17:45:06
avatar
tak prvně to jako vtip ušlo ale teď už to vypadá jen na honění bodíků, s Nvidláky to nemá co dělat

Podle mě situace s NV k smíchu určitě není, ale však Ati nadšenci vystřízliví až jim AMD pěkně osolí ceny
Doteď levní být museli ale až budou mít navrch tak z toho budou chtít vytřískat maximum stejně jako NV
Ikdyby nějací hodní lidé z AMD chtěli ceny držet nízko tak by s nima akcionáři pěkně zametli, ti chtějí hlavně zisk
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 17:49:44

Je fakt že nvidii sem v PC ještě neměl a to už beru radeonky od řady 8 tisíc, ale pokud Ati bude mít na vrch a jejich grafiky budou předražené jako do ted u nvidie, tak jednoduše budu kupovat nvidii, nevim co na tom vidíš za problém :-)
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 18:01:22
avatar
já žádný , jen mě mrzí že tolik lidí má škodolibou radost z problémů NV, jako kdyby vlastnili akcie AMD. Já to nechápu, nejsem totiž správný fanda co by se za značku či klub popral

Mimochodem, moje poslední NV byla 8500GT GS s 256DDR3 od Gainwarda a pak jsem měl na vyzkoušení PhysX 9400+HD4850
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 17:59:47

Mě často lidi nazývali fanATIk, nicméně ja byl vždy cenoFantaTIk, jsem prodejná svině kdo nabídne více muziky za méně peněz ten u mě vyhrává, když to bude v budoucnu nvidia jako že už dnes je viz GTX 460 co si budem řikat v tý cenový relaci je prostě ta karta nejlepší je za cenu HD5770 s výkonem blízko k HD 5850 .Pro mě prostě nebude problém jít a koupit si nvidii.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 18:08:46
avatar
To jsme na tom podobně, akorát první pořádnou NV 6600GT 128 jsem si tehdy pořídil kvůli HDR ve FarCry, pak jsem se rozhodoval mezi X1600 a 7600GS ale ta Radeonka (její první verze) si nevedla dobře, zvlášť v hrubém výkonu tak jsem vzal tu GF a po ní po pár měsících tu 8500GT, která šla báječně taktovat. A pak už byl R 1950Pro s 512MB, to byla luxusní edice protože většina měla jen 256 (doteď jí má známý a pořád si na ní zahraje) a od té doby mam už jen Radeony (4850 dokonce 2x, jednou ref a druhou oc s 1GB, 4890 2G,5770 1G a nyní nouzově taktlou 4830 512M a taky se na ní dá dobře hrát.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-30 10:07:32

Pokud Nvidia odejde z herního sektoru, těžko od něj kupiš herní kartu
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 15:39:56
avatar
To je mi celkem jedno, ja nekupuji podle značky, ale podle toho, kdo je na tom v dané době lépe a kdo má lepší HW. Měl jsem GF 6600GT, GF 8800 GTS, HD 4870 - kupoval jsem to, co se mi zdálo v dané situaci nejlepší
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 23:06:30
avatar
já neměl tu 8800GTS a 4870 a přitom k té GF 8800 nebylo daleko ale souboj vyhrála Gainward HD 4850 1GB 700/2200
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 20:47:14

normální závist, že, DDR0
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 22:54:07
avatar
závist? Ale kdeže, jen informace o skrytém významu

Každopádně je vidět že stačí dát anti-Nvidia heslo a digiaura jede jak divá
Pjenkys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-30 16:02:27

Bohužel tvoje nutkavá touha vždy, když někdo napíše něco pro AMD označit ho za fanAtika, je už taky dost nudná ;) A to i přesto, žes použil slovo Atinář.
Jen tak mimochodem, teď se dá dobře trefovat fantik, nVidiot, ale až budou karty jen AMD(bez ATi)? Co to bude ?
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-30 21:50:10
avatar
vždy? nějaký důkaz?
Jen jsem poukázal na to že správnému obecenstvu stačí "úderná hesla" a popularita roste, toť vše
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 18:09:19
avatar
Tak já zase slyšel, že budou opět přívěšky na klíče LOL
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 15:43:40
avatar
'Trpaslik' me fakt rozesmal
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 20:48:02

jo ten OBRovský bonus byl dobrý, ale tohohle člověka už řadu měsíců ignoruji, občase mi jej ale někdo připomene, tak dík DD
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 15:49:07

To je trochu schizofrenie, např Gigabyte na jedné lince vyrábí HD6XXX a vedle GTX460. A na obou chce vydělat! A bijou se proti sebe.
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 16:51:48

Proč proti sobě? Obě vyrábí stejná firma, takže peníze jí jdou z obou.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 17:37:21
avatar
asi to myslel tak, že Gigabyte musí najít takovou cenu aby se co nejvíce prodávala HD6xxx i GTX460
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 19:26:09

a to zabavnejsi na tom je ze musi nejak zapusobit aby ziskova byla i GTX460
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 20:39:56

Přesně tak pánové, nVidia a ATI ty čipy vyrobí, prodá je výrobcům karet (ASUS, Gigabyte atd.), ti vyrobí karty a musí je prodat! Čili reklama (na levé straně-Kupujte ATI!!, na pravé straně-Kupujte nVidia!!!), distribuce a SLEVY!
Suprak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 15:51:58
avatar
Jsem opravdu zvědavý kam až padnou ceny GTX460 po vydání 6xxx. nVidia už určitě slepuje Kepler a dává dohromady fajne keci, aby nám zase mohli předvést ty jejich fake ptákoviny jako minule.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 19:55:22
avatar
možný je všechno ale nemyslím že by si dvakrát chtěli střihnout ostudu...
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 20:52:37

uvidíme jak moc velký idiot nVidia je...
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 15:54:54

DD kašli na Obra. I když se do Tebe bude navážet. Moudřejší ustoupí ;)
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 17:38:50
avatar
Moudřejší ustoupí. Smutná pravda, na níž je založena světovláda hlouposti.

Maria von Ebner-Eschenbachová
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 20:52:42

To je fakt. Není správný nechat si kálet na hlavu. Respektive, mě na hlavu žádnej sr.č kálet nebude!
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 18:03:00
avatar
přesně tak, někdy je lepší ustoupit, někdy zase ne
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 16:31:33
avatar
Zase se clovek pobavil nad "trpaslikem" Ono nvidii nic nezbude nez zlevnit a aspon neco vydelat nez mit nic. To nove oznaceni AMD se nam za chvili vryje pod nehty a budeme si ho pamatovat. Hold zvyk je zelezna kosile
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CENZURA? 2010-09-29 02:31:28
avatar
tak vidím že se opět maže, akorát nechápu proč, nenapsal jsem nic konfliktního, že mi zmizel příspěvek a nechápu tuto reakci
Škoda že jsem si stránku neuložil, je vidět že tu někdo nesnese když se nemluví o Ob jen v nejhorším

EDIT by DD: si to nepochopil co? O tématu obr se zde diskutovat nebude, neb všechno co stálo za to bylo řečeno ...

Edit: diky za osvětu, ale nedal jsem tam námět k diskusi, jen konstatování... No alespoň vim co je tu tabu...

Edit2:a hlavně by mě zajímalo co bylo za flame téma co jsme psali já a Thorn dole?? Pokud vím tak o tvém "tabu" tam nebyla ani zmínka a přesto jsi je smazal , to už silně připomíná praktiky odjinud
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - JEŽIŠ 2010-09-28 17:09:33
avatar
Prosím osazenstvo DDw aby se uklidnilo. Nebo snad se chcete povraždit navzájem? Jsme v 21. století lidi probuďte se
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 20:55:27

Diskutovat neznamená vytahovat kudlu. I když kdybychom se potkali a řešili to v reálu, možná by nějaká ta krev i tekla... člověk je od přirození tvor agresivní.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 02:50:35
avatar
Jo to máš pravdu, je štěstí že DDW,PCT a EHW nejsou v jednom městě a v jedné ulici, to by se určitě navzájem pozabíjeli . Docela by mě zajímalo zda je v zahraničí mezi tech magazíny taková nesnášenlivost jako u nás
dr_who [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hehe pobavil jsi. 2010-10-01 15:57:59
avatar
Mozna ze lidskou prirozenosti je agresivita. Urcite vsak ne prirozeni. Celkem pekne si pletes pojmy prirozeni a prirozenost.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 17:35:49
avatar
To nové označení mě pěkně se*e
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 19:40:17
avatar
toho naděláš, když to bude mít onen výkon, tak se to může jmenovat třeba "Malý a Tlustý" a je mi to fuk
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 20:52:59
avatar
už to by bylo lepší než to co udělali
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 21:04:33

OPATRNĚ!!!!!! Malý a Tlustý! Malý chlapec (Little Boy) se jmenovala atomová bomba svržená na Hirošimu a Tlustý muž-tlouštík (Fat Man) atom. bomba na Nagasaki!!
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 21:18:53
avatar
A?
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 21:27:50

Suchare
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 22:02:27
avatar
Little Boy a Fat Man nie sú sú nič oproti Tsar Bombe ktorá pri svojom výbuchu uvoľní energiu rovnajúcu sa 1% výkonu slnka (5,4x10 na 24 Watt). Jej výkon 60MT je 3800 krát väčší než výkon "malého a tučného mužíčka". Nechcem si predstaviť čo by sa stalo keby ju Rusi deportovali do Ameriky a Amíci by ju zostrelili nad Československom Myslím, že Poľsko, Maďarsko, Česko, Slovensko a časť Rakúska by sa na počkanie stali mŕtvou zónou.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 22:59:45
avatar
tudy by letěla těžko, to by poslali přes pól a v tom případě by Kanada zanikla
Na druhou stranu těžko poznat jaký kalibr raketa nese, tak třeba by to zkusili sundat u první základny u hranic a v tom případě by se půlka USA prostě vypařila....
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 23:10:29
avatar
Pravda, zvolil som túto trasu aby si aj zemepisne menej zainteresovaný dokázali predstaviť jej rozsah
Rastislavovic2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2010-09-29 04:19:51

Tsar bomba je bomba a nie raketa, takze zostrelovat by sa muselo lietadlo a nie raketovy nosic. USA by v tomto pripade mali par hodin na zostrelenie. Tsar bomba bola len ukazka toho, co sa da dosiahnut. Na prvy uder to bolo totalne nevhodne.
....................................................
Rusi ale planovali atomovu lod. Ano, pocujete dobre, atomovu lod. Plan bol taky, ze ta lod mala byt v podstate plavajuca vodikova bomba neskutocne velkych rozmerov, prakticky plavajuci kriznik. V pripade vojny sa mala odpalit kdekolvek a jej vybuch mal v podstate radiacou znicit zivot na zemi. Bola to odstrasujuca zbran. Bohuzial, Rusom uniklo, ze ani jeden pristav na svete takuto lod u seba zakotvit nenecha. A kotvit to u seba Rusi tiez nechceli
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 16:10:33
avatar
tou lodí jsi mi akorát připoměl plavidlo Japonců v RA3: Uprising, myslim že se to jmenuje Gigapevnost, kdyby se něco takového vyrobilo tak by to byl nářez
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-30 22:53:09
avatar
Ta loď (mám za to, že se jmenovala Ivan) byla plánovaná na zničení světa v případě pádu komunismu, protože pak už by život na Zemi /podle soudruhů) neměl smysl. Ale pořád by to bylo lepší řešení než jaké zvolila paní Goeblesová. Otrávila svoje děti s slovy, že si nedokáže představit, že by vyrůstaly ve světě bez národní demokracie. Fuj.
tomora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 19:47:15

Niekto v diskusii hodil link na computerbase.de, kde sa testuje kvalita obrazu nv vs ati pri AF. V sucastnosti sa pri testoch popri FPS akosi na kvalitu obrazu zabuda. V minulosti sa to testovalo a boli burlive diskusie o tom kto ma lepsi obraz.
Ma v sucastnosti zmysel sa zaoberat rozdielmi nv vs ati v kvalite obrazu?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 21:41:20
avatar
no rozdíl tam bude vždy, protože jsou to jiné čipy a to nejen z hlediska AF, ale i kvality AA, kvality fitrů atd.
tomora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 18:22:43

Mal by som napriklad vykonnostne a cenovo rovnake GTS450 a HD5750, hram HL2 a obe mi daju povedzme 100fps. Urobim screenshot. Nasiel by som tam nejake rozdiely, ktore by ma mohli ovpyvnit pri kupe GK?
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 6870ka 2010-09-28 20:01:12

bude zřejmě mít také o 60% více shaderů, tj. 2560. Víte někdo kdy přijdou na trh 6850/70?

Docela mi překvapilo, že i v shaderech jsou celkem podstatné změny. V dřívějších článcích se totiž psalo, že shadery v 6xxx budou stejné jako v 5xxx.
honzitamichal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 21:52:01
avatar
No, je docela blbost, aby novější model měl menší výkon jak model, ze starší generace(HD5870 vs. HD6870(6770))
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 22:27:49
avatar
ano to je můj názor, AMD je ale jiného názoru ... BARTS se budou jmeovat téměř jistě HD 6800 už se tisknou krabice :/
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 22:23:34

EDIT by DD: mažu příspěvky týkající se toho, o čem jsme psal výše , ty moc dobře víš .... prostě vše co mělo být bylo řečeno, netřeba to více rozpatlávat a špinit si diskuse ....

No myslím, že jsi právě přišel o jednoho velkého fanouška tvého serveru. Jsou věci, které snášet nechci a nebudu. Viz můj komentář o kálení na hlavu. Upřímně mě to dost mrzí. Chodil jsem sem kvůli tvým příspěvkům a také kvůli tomu, že jsem mohl diskutovat. Mohl jsi mě třeba varovat, ale tys ten příspěvěk rovnou smazal. To se fakt nedělá.

EDIT by DD: Já jsem varoval před flamováním o jistém člověku všechny jasně, nikomu nebráním v konstruktivní diskusi, jen si nepřeju, aby se tu dával prostor flamerům, už to tady bylo. Nevím proč se tak rozčiluješ. Diskutuj si jak chceš, ale víš že diskuse o jistém člověku nikam nevedou, neboť vše co mělo být řečeno a co je jasné, řečeno bylo .... prostě se o něm v diskucíh bavit nebudeme a nebudeme mu dělat publikum. To snad chápeš. Pojdmě diskutovat o věcech, o kterých má smysl diskutovat ...
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 09:34:18

ten, ktoreho meno sa nevyslovuje.. Lord Voldemort? ;-)
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-30 22:55:06
avatar
Si čuměl v sobotu na Pottera, co?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 23:28:46

Co se týče označení, DD, máš naprostou pravdu - je to jen další očividní chyba marketinku AMD. Zajímá mně, proč tuhle divizi nerozeženou? 6850 bude slabší, než 5850! Takže konkurenti budou moci mluvit o degradaci AMD grafik...
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 06:25:27
avatar
Někdo holt neumí jen kecat blbosti a vymýšlet hovadiny a jiní umí zas jen to a grafika skoro nic i když bude to ještě více matoucí
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 09:04:41

No, dobré marketinkové oddělení by mělo umět nikoliv kecat blbosti, ale vytvářet adekvatní obraz své firmy a popularizovat produkci. V obou Nvidia i AMD marketink dělá něco úplně jiného. V Nvidia snaží se o maximalizaci popularity TEĎ. To, že při tom mohou úplně zahubit dlouhodobou reputaci firmy, jim nevadí. Cíle marketinku AMD zůstávají pro mně utajené...
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 08:36:07
avatar
Nechame to na dobu kdy budou v prodeji a pak zacnu spekulovat na zaklade presnych podkladu tak ze jiz to nebudou spekulace a hlavne psani o nicem a budou to presna cisla.Nekdy moc neceho skodi ZE.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 09:53:58

Citam ze 6870 a 6850 budu odprezentovane 18.10., cize skor ako som cakal, to je dobre lebo asi aj dostupnost bude skor snad.
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zajímavý screen 2010-09-29 10:45:21

Na zive.cz se objevil screen Odkaz(zdroj uvádějí chiphell) s údajnými parametry čipů BARTS a srovnání s Cypressy a Junipery.

Jednoduchým porovnáním to vypadá, že HD6700 nebudou nástupcem HD5700 ale právě HD5800.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 14:12:36

Citace:
Na zive.cz se objevil screen Odkaz(zdroj uvádějí chiphell) s údajnými parametry čipů BARTS a srovnání s Cypressy a Junipery.

Jednoduchým porovnáním to vypadá, že HD6700 nebudou nástupcem HD5700 ale právě HD5800.


Nesmysl! To by popíralo základ jakéhokoli pokroku. Mají stejné parametry, ale v Compute Performance a Texture Filtrate jsou horší HD6700 než HD5800! Nové musí být lepší, jinak to nemá smysl.
dynamis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 12:08:56

bambula, zle si pochopli asi tu tabulku 5850 a 5870 nahradia ine grafiky, nie 6750 a 6770, hoci vykonovo sa im budu blizit.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 13:03:58

Citace:
Jednoduchým porovnáním to vypadá, že HD6700 nebudou nástupcem HD5700 ale právě HD5800.

Na toto jsem reagoval. Klepl jsem "Odpovědět" ale vyhodilo to jako samostatný komentář (což jsem zjistil až teď). Jsem stejného názoru jako ty. HD6700 je nástupcem HD5700. Nikoliv HD5800, jak tvrdí EuGenio.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 13:32:56

V tomto případě asi souhlasím s Bambulou. Ne s formou, ale s obsahem. To je jedno, co bude nahrazovat 5850.
Doposud nejslabší AMD kartou s 256 bit sběrnici je 5830. Nová karta 6850 bude nejslabší 256 bitovou kartou nové generace. No a kde je vlastně ten pokrok? Ano, lepší příkon a o ždibec lepší výkon. Bylo nutné tu kartu vůbec dělat? Má takřka stejný obsah jako 5850 a takřka stejný výkon. Pokrok opravdu není, tady Bambula má pravdu.
Na druhou stranu, myslím, že DD za to nemůže, Bambula velice přeceňuje vliv DDho na aktuální politiku AMD. Nadávat se nemá.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 13:25:06

Citace:
Na druhou stranu, myslím, že DD za to nemůže, Bambula velice přeceňuje vliv DDho na aktuální politiku AMD.

Kde jsi toto vyčetl???? Ale máš u mě palec nahoru
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 13:38:55

No, DD píše o parametrech nových karet, a Ty říkáš: Nesmysl! v reakci na článek.
Mně se tato informace zdá nějakou divnou, ale zatím nikoho nebudu hodnotit... mimo marketinku AMD, protože marketink odpovídá za DOJEM, a svůj dojem znám. Jinak počkejme na spolehlivější data.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 14:16:42

Moje chyba, reagoval jsem na předchozí příspěvek "EuGenio" , ale vyhodilo mi to jako nový příspěvek, čili reakce na DDho. njn Bambula, co chceš víc.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 15:43:08

Tak sorry, tady to je opravdu problém - nedá se smazat příspěvek nebo přenést ho do jiného threadu. Já to kompenzuji tak, že edituji ho a píšu v názvu "to NNN" nebo tak nějak. Není to ideální, ale nějaké procento nepochopení vyloučí.

Ale podle šířky sběrnice 6850 je dědicem 5850 nebo 5830, ať AMD říká co chce.
A upřímně řečeno, nechápu, proč AMD nevydá 128bitovou kartu na vyšších frekvencích a s lepší pamětí, a se stejným výkonem. A pokud to chystá, tak ty 5850/70 je jen velice dočasná karta.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 16:53:44

To je otázka, kdyby jenom zvedli frekvenci, tak z toho moc nevymáčknou. Rychlejší paměti mohou být dražší atd. Výsledek se dozvíme za 3 týdny. Tak mi DD odpověděl na dotaz jestli změna proti RV870 je spojování 4 steamu, místo pěti. Odkaz
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-30 09:28:34

Upřímně řečeno, nechápu, jak se dá zpracovávat obrázek, pokud v každém bodě povrchu objektu máme najednou 4 souřadnice... 5 - ok, x,y,z, a 2 - orientace. Struktura povrchu - zvlášť. A co zobrazují 4 souřadnice?
dynamis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 13:35:04

az vtedy to bude aktualne ked to bude v shopoch s realnou dostupnostou do 24h, nie ze objednane, alebo cakacia doba mesiac
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 12:38:38
avatar
mal by som jednu blbú otázku: Môžu ísť nové ati grafiky 6000 do crossfire s staršími grafikami radu 5000 a 4000?
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 14:58:06
avatar
Netuším, ale môžem ti napísať aspoň toľko, že 5870 mi so 4870 nefungovala, takže som staršiu predal a bolo.
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nejspíš ne 2010-09-29 16:53:09

Kdysi jsem tuto otázku řešil. Na stránkách ATI jsem nalezl tabulku funkčních CF kombinací, ze které jasně vyplývalo, že dohromady fungují jenom karty stejné série (tj. HD4xxx pouze s jinými HD4xxx, nikoli s HD5xxx nebo HD2xxx).

Tehdá mě to docela nakrklo, protože na mnoha místech (v eshopech a recenzích) se mnohdy psalo, že ten a ten Radeon lze zapojit do CF s libovolným jiným Radeonem podporujícím CF.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 09:20:52

Bohužel to nefunguje, ale jediné co mě z článku opravdu zaujalo je tato větička:

"HD 5750/5770 modely na trhu zůstanou zatím stále a pravděpodobně budou dále zlevňovat na pozici 89-139 dolarů."

Počítám že 139 bude za 5770 což je asi tak 2500 Kč, tak že já pujdu do crossfire dvou 5770 To mi snad nejěkej čas vydrží a uvidim třeba koupím dva podobné radeony 6000 až budou nahrazovány 7000 řadou Je to krásná cena.
Nem3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nazvy 2010-09-29 16:21:46
avatar
Já chci dopi*i XT a XTX hned bych si jednu x950XTX koupil
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 16:57:09

Co o ti vadí? Stačí se pořádně podívat a lehce zjistíš, že:
HDxx50 odpovídá bývalým PRO verzím
HDxx70 odpovídá bývalým XT verzím
HDxx90 budou pravděpodobně dvoujádrové verze (2x HDxx50)

XTX bude nějaká nataktovaná verze HDxx70
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 18:14:51
avatar
Ty by si potreboval kartu XXX, aby si ju mohol zasunúť do tvojej "skrinky"...
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jen houst a vetsi kapky, 2010-09-29 19:54:35
avatar
pokud se 1GB verze dostane tam, kde je ted 768MB, tak to asi vezmu, deal by to byl dobry. Jinak take neverim, ze by ted AMD nejak nasazovalo nejake agresivni ceny, prece jen banky a akcionari by radi videli nejaky ten zisk, nehlede na to, ze jadra, zda se, krapet "nabobtnala", coz nizsim cenam jiste take nenahrava. No uvidime, situace se ale mozna obraci a v blizke dobe to mozna bude NV, u ktere budeme vidat dobry pomer cena/vykon (i kdyz zase ted Cray oznamil jejich rozhodnuti osazovat masiny Fermi Teslami, tak to jsou urcite zeleni slasti v sedmem nebi ).
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 20:04:07
avatar
jo, za 4500 kdyby byla ta dvougigová tak bych ji bral hned. Ona ani dnes moc nestojí - 5600, o pokles o litr by byl nářez
Sice v segmentu herních grafik se moc NV nedaří ale u profíků boduje, zrovna jsem četl zprávičku že nové Tesly půjdou do Cray superpočítačů
Dá se říci že situace není pro NV tak černá jak mnozí říkají. Je tu sice jistý pokles v herních grafikách ale alespoň zčásti to vyvažuje profi segment kde se točí jiné cifry
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak 2010-09-29 20:39:48
avatar
osobne si stale myslim, ze Fermi proste mirila (a miri) uplne jinam - na Cloud Computing. Bohuzel se ale zda, ze v NV pani inzenyri predbehli dobu jak technologicky (40 nm zadna lace), tak i ideove (CC mozna bude tak v Americe, kde maji sidlo, a v Japonsku, ale na "zaostalost" zbytku sveta asi tak trochu pozapomeli - no, mozna ho ani neznaji, kdyz si vzpomenu na znalosti zemepisu v US a Kanade I kdyz pravda, ja zase nijak zvlast nevladnu zemepisem USA, ale ty hlavni mista bych nasel ).
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 486x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 325x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 876x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1163x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1482x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1323x
Komentářů: 6