Varování: Ovladače NVIDIA odpalují novou GTX 590 – NVIDIA varuje i před taktováním Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 25 March 2011
altCo se stane, když se budete snažit GTX 590 taktovat a zvýšíte napětí? Máte šanci vidět ohňostroj.

Chyba v ovladačích NVIDIA odpaluje GTX 590 a NVIDIA vůbec nedoporučuje taktování a zvyšování napětí nad 0,96V! GTX 590 je na trhu sotva den a z té malé série, co se na trh vůbec dostala, už několik z nich není mezi námi. Jak lze udělat z HW za 15 000 korun nefunkční kus šrotu? No jde to poměrně snadno a může se to stát i vám. Následek vypadá to asi nějak takhle:

(Došlo k tomu při zvýšení napětí pouze na 1,025V z 0,95V a taktu 772MHz (jako GTX 580))

Osobně musím říci (a zaklepat), nikdy jsem neviděl, že by nám při běžných testech a taktování udělala nějaká karta až takovýhle efekt a odebrala se na věčnost a to někdy jdeme s napětím skutečně na krev. Na druhou stranu kvalita některých referenčních NVIDIA grafik, to je vždy kapitola sama pro sebe. Problémy s prvními sériemi 8800 GTX, či GTX 280 nebo GTX 480 jsou široce známé … V redakci máme několik nefunkčních GTX 285 i 9800 GX2, které už nedokáží běžet ve 3D režimu a docela se nám množí v poslední době odepsané levnější verze GTX 460, které odcházejí po pár měsících a vykazují značné problémy se stabilitou a fragmenty v obraze a tomuto problému se věnuje celá řada internetových diskusí. (osobně si myslím, že za vším stojí prostě snaha ušetřit, protože výrobní náklady GTX 460 jsou na cenový segment, kde se musela prodává, příliš vysoké a takhle to ušetření na kvalitě pak dopadá). V poslední době se ale množí problémy s ovladači NVIDIA. V živé paměti má řada majitelů starších 8800GT/GTS 250/9800GTX problém z loňského roku, kdy chybou v ovladačů a řízení ventilátoru pár grafik odešlo na přehřátí. Už vůbec pak nemluvím o několikaměsíční výrobě vadných čipů GF8, které tak rády hoří v noteboocích. NVIDIA má ale zdá se tyto vážné problémy nejen s ovladači dál. Jsem ochotný skousnout, že u grafických ovladačů obou firem (AMD/NV) v některých hrách třeba nefunguje CF/SLI nebo jsou nějaké drobné problémy s vykreslováním, ale nechápu, jak se může stát, že vyjdou ke stažení ovladače, které prostě odpálí grafiku.

Bohužel stejným problémem zdá se trpí i nová GTX 590. Chybou ovladačů, které byly ke grafice dodány, totiž několik z nich odešlo podobným způsobem, jako je to zachyceno na videu. Dokonce byly některé obětovány záměrně, aby se potvrdilo, zda je to skutečně problém ovladačů NVIDIA. Pokud tedy můžete, vyhněte se verzi 267.52, které se bohužel často nacházejí na CD v balení prodejní verze grafik. Má problém s bezpečnostními mechanismy, jež právě zabraňují podobné situaci. Instalujte novější 267.71, kde to funguje. Nově se objevují i 267.81 ovladače, které znovu uvádějí oficiální podporu QuadSLI.

Nicméně nebezpečí odpálení GTX 590 stále trvá. NVIDIA důrazně varuje před vyšším zvyšováním napětí. GTX 590 je dosti krátká a osobně jsem se ve včerejším článku pozastavoval nad tím, jakou nevýhodu ta kratší délka má, protože prostě když je skoro stejně dlouhá jako jednočipová GTX 580, tak mi to nejde na rozum. Přeci GTX 580 není tak dlouhá pro nic a za nic. Zdá se, že nejen napájecí kaskáda tím zkrácením skutečně utrpěla. Čipy na GTX 590 jsou speciálně vybírány a jejich napětí je pod 1V. Nicméně pokud od karty budete požadovat výkon a budete se ji snažit nataktovat na úroveň taktů GTX 580, vážně riskujete. Napětí musíte zvýšit značně, čím neskutečným způsobem zvýšíte odběr karty a tedy zátěž pro všechny komponenty, a ženete možnosti karty na limit a bohužel skutečně reálně hrozí, že ji odpálíte. Proto NVIDIA vybavuje své GTX 500 grafiky některými mechanismy, které automaticky zasahují a projevuje se to v některých aplikacích. Co se stane, když ty mechanismy nefungují, ukazuje právě výše uvedený případ.      

 

  • Problém: přiliš mnoho Wattů na příliš malou kartu a tiché chlazení

Jak jsem už podotýkal včera. Problémem nových TOP modelu HD 6990 i GTX 590 je obrovská spotřeba, která už žene grafiky na hranu možností. U AMD Radeon HD 6990 to ale až tak hrozné není, karta je masivní, stejně jako její chlazení a AMD má díky lépe zvládnuté 40nm výrobě a menším čipům větší rezervu. Jenže spotřeba GTX 590 je výrazně výše, což spolu se snahou o tiché chlazení a menší velikost karty vede k tomu, že karta je ještě více na hraně. Velice dobře to ukazují spektrální snímky rozložení teplot.

Větší Radeon HD 6990 4GB dokáže teplo lépe rozprostřít a to za ty 2 cm navíc stojí. I když papírově jsou hodnoty TDP srovnatelné a HD 6990 má 350W a GTX 590 365W, dobře víme, že NVIDIA ty papírové hodnoty poněkud přikrášluje. GTX 590 má totiž reálně minimálně 400W TDP. Navíc je kratší, větší teplo, na které se vyšší spotřeba přemění se tak rozprostírá po menší ploše a zahřívá se výrazně celá karta, což samozřejmě klade zvýšené nároky na všechny komponenty na kartě. Takže varováním ohledně vyřazování ochran a pokusů o vyšší taktování, bych rozhodně věnoval zvýšenou pozornost, pokud nechcete mít za svých 15 000 doma pěknou skulpturu na poličku. Každopádně už alespoň víme, co vyvažuje výhodu kratšího PCB u GTX 590. Ne vždy je miniaturizace ku prospěchu věci.

 Zdroj: sweclockers.com, hardware.fr

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 17:03:44
avatar
Tak to je pecka, nikomu bych to nepral. A co se tyce hluku z chlazeni ... case dam do jineho pokoje nez hraju, natahnu kabely k lcd a periferiim a mam ticho jak vino
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 00:20:32

ja zaviram bednu pocitace do lednice ) natahnu se pro salam, ukrojim si kolecko cdromkou a zase jdu hrat
Brano77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HLUK GTX590 vs HD6990 2011-03-26 17:49:23
avatar
Pretočte na 1 min.
Odkaz
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 17:06:19
avatar
Na TechPowerUp to usmažili až na 1.2V Prej to bylo i se zvukovýma efektama.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 17:07:46
avatar
Teť jsem to četl na konkurenčním webu.Docela mne to překvapilo jelikož vím že NV si dost zakládá na svých ovladačích.No i mistr tesař se někdy utne.Věřím že těch zničených kusů moc nebude jelikož kdo má na 590.Doufám že informace o tomto problému se zveřejnili včas a na nápravě NV již maká.
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 17:52:36

oprava je prej uz hotova, alespon co jsem zaznamenal na PCT. Ale jelikoz je to uz podruhy co se tohle Nvidii stalo bych to s tim zakladanim tolik neprehanel.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 19:41:11
avatar
řekl bych že většina těch karet je odpálena téměř účelově a mají to na svědomí testeři.....takže myslím, že mezi normální populací to tak hrozné nebude, jen by mě zajímalo kolik testovacích kusů se vrátí funkčních
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 22:28:45

pěknej blábol.....nVidia tě platí? ;-)
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-28 08:40:50
avatar
jasnééé dávaj mi miliony... a spešl proto sem si pořídil kdysi dávno HD5870. to je ale nvidia co?



edit:
takový malý dodatek k té mé teorii. ta 5870 má v této chvíli cca rok. a doteď nemá na jádře ani pamětech ani MHz navíc. a rozhodně nejsem takový magor, abych ihned, jak koupím novou grafiku (v případě GTX590 za cca 15k!) tak rozhodně jí na jádře hned nehodím OC o 25% a nebudu zvedat napětí jen tak bez rozmyslu..... plácnout hned po testech na základních frekvencích rovnou frekvence (a voltáž) jednočipové karty, to si dovolí jen někdo, kdo tu GPU nevlastní, nebo má tolik peněz aby koupil další 4.
Kraah [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 06:04:44

Ta karta se srovnává s HD 6990, která se také taktovala a tak se zjistily některé nevýhody, třeba ten turbínový chladič. Jestli má být srovnání relevantní, musí se taktovat i tohle, aby se zjistily opravdové rozdíly, po kterých i někteří lidí tady volali. A jestli to udělali testeři účelně? To mi přijde dost přitažené za vlasy, bez důkazu bych tomu nevěřil.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 20:52:02
avatar
nikdo neříkal že to tak musí být ;-) je to jenom doměnka. bohužel to tady tak nikdo nebere, viz to pako co mě označilo za zaměstnance nvidie.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 17:10:45
avatar
A to měla mít dalších 30% výkonu navíc po přetaktování, místo to uživatel dostane kouřovou clonu na zamaskování celé skříně, to aby přejmenovali edici Super Over Clock na Super Smoke Camouflage
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re 2011-03-25 17:21:42

slo o chybu v starsich ovladacoch. nove ju uz maju odstranenu. vacsina testov bolo robenych novymi ovladacami,takze ide skor o smoliarov co si nestihli upgradnut ovladace pred tym nez taktovali.. kazdopadne, nic prijemne...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 17:46:11
avatar
jenže ty špatné ovladače jsou na CD, které jsou u všech prodejních verzí GTX 590 v tom je ten problém ...
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 18:33:26
avatar
Grafika je zrovna HW, ke kteremu bych ovladace z dodavaneho cd nikdy neinstaloval, protože kazdy ví, že na netu jsou uz jsou davno novejsi a lepsi, obzvlast u high-end karty... takže je to problem u těch pár recenzentů, kteri testovali mezi prvnimi a k novejsim driverum se nedostali, ale bezne se to nemuze nikdy stat.
Kraah [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 19:14:01

Obecně souhlasím, žádné pochyby. Ale karta, která vyšla VČERA, tam by mě tenhle problém opravdu zastihnul s bradou na podlaze.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 21:28:44
avatar
ja pouzivam stale ovladace prilozene vyrobcom (cely cas co som mal 1950tku,aj teraz s 5770 a vsetky hry mi idu bez problemov,vykonu mam dost, a nemam ani cas kazde dva tyzdne skusat nove ovladace
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 19:45:47

V tom pripade by si nemal problem ani teraz. K odpáleniu došlo až po OC. Inak pokiaľ viem problém nebol. Okrem toho karty sa odpálili jednému recenzentovi, ktorý to hneď s NV riešil. Sú už k dispozícii nové ovládače s opravou tejto chyby.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 21:29:42
avatar
no, a co ty vies ci nemam oc, kazdopadne dodavat ovladace ktore nefunguju...asi sa nakoniec ukazuje ze ten limit 300W nebol zo srandy..
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 00:27:54

Tak s ovládačom to pokašlali. Každopádne sa to aspoň rýchlo vyriešilo a zatial neviem o tom, že by kartu odpálil kvôli tomu aj nejaký zákazník. Ak by sa to stalo kupujúcim tak ako nedávno kvôli inej chybe v staršich ovládačoch tak by to bola iná situácia. Tentokrát sa problém podarilo vyriešiť rýchlo.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 01:05:24

problem je v tom, ze niekto sa snazi prevadzkovat "pristroj" mimo specifikacii vyrobcu a potom pitchuje ked sa to odpali. Taktovanie je na vlastne riziko a vinit nvidiu, ze to nejde na 1V ked to ma ist standardne na 0,9V je trochu divne. Na druhu stranu uznavam, ze je rovnako divne ze sa to odpalilo, malo sa to seknut, restart a ide sa dalej. Nieco tam maju zle nadimenzovane.
Blue Storm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-27 10:04:05
avatar
Nějaký důkaz? Tohle je zatím jen odhad, že ASUS tyhle ovladače pálil na CD ke kartám, ale není to potvrzené, takže bych ta slova trochu mírnil.
Blue Storm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-27 10:04:47
avatar
-doublepost-
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 17:37:26
avatar
dobre upozornit na tuto chybu.. klasicka nvidia (paleni cipu) i na geeks3d (velci zastanci nvidie, primarne kvuli dobre podpore opengl a hafu ruznych api - hanba ati v tomto ohledu) uz shledali 6990 lepsi nez 590
Karel947 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To je fakt síla 2011-03-25 17:46:12

Karta za bezmála 16K Kč spálená během pár sekund. To se Nvidia zase pochlapila a ten obrázek teplot, u něj jsem docela trnul hrůzou, uplně červená karta
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 19:44:45
avatar
ten obrázek je mi hodně povědomý, jednou jsem někde viděl celý článek kde takhle testovali karty. tomuhle se tam vyrovnala tehdy jenom GTX480 (a i tak na GTX590 nemá), 5970 svítila cca stejně jako 6990.... jo, některé firmy se v otázce chlazení holt nepoučí.... leda že by počítali že to lidi hned napíchou na vodníka
maws [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - thermi strikes back 2011-03-25 18:06:57

docela mazec ale vetsina lidi co pouziva ovladace z cd pak moc netaktuje takze jich asi moc odpalenych nebude
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 00:52:40
avatar
Dobrej postřeh. CD od výrobců jsou stejně akorát zaneřáděný balastem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 01:51:18
avatar
jsou chvíle, kdy jsem to CD od výrobce rád využil ...
GhostXT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 18:49:53
avatar
Mne sa stalo ze som odpalil po roku a pol ATI 2900 XT kde mi bezalo jadro na 850 Mhz ale bez zvysovania napati,obrazovka mala same artefakty ale na niekolko pokusov sa mi podarilo navratit ju na povodne nadstavenia - vymenili mi ju za 4890 takze celkom dobry odpal
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 00:23:12

dobry odpal indeed skoro homerun
Lukeee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 18:53:17
avatar
Pořídím si na silvestra ...!
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 19:15:09
avatar
Naja holky jdou na krev. AMD take dava ruce pryc od sveho druheho nastaveni a na strankach pise neco o nemoznosti reklamovat odpalenou kartu v jejim OC rezimu, coz nechapu , kdyz tam ten rezim sami dali. Jeste, ze nekteri vyrobci se k tomu postavily celem a budou to snad uznavat.
K temto kartam by pomalu melo byt vodni chlazeni povinosti a s napetim bych si moc nehral, protoze co tam jiz v zakladu tece za proudy je neuveriteny

Me minulej rok, take najednou zamrdelo z PC a tma. Vse jsem ocuchaval az jsem prisel na grafiku.
Po sundani chladice jsme zjistili, ze jim nejak nevysla cinova vlna, a cestoval tam mezi soucastkama kus cinu ve tvaru U az docestoval nekam, kde udelal neplechu a byla tma Jednalo se o Sapphire, coz jsem povazoval za precizniho vyrobce a i tam se muze stat chyba
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ovladače? 2011-03-25 19:36:20
avatar
Já bych problém viděl spíš v přetaktování a zejména zvedání napětí, ale někdo za tím vidí i ty ovladače, každopádně oprava je hotová Navíc, pokud se nepletu, tak to nikdy nebyly WHQL ani (nebo jak je ta zkratka) ani doporučené ovladače, takže podobné riziko se dalo očekávat...když je někde chyba, tak na ni někdo jako první narazit musí:-)
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 22:13:04

No potom je neměli dávat na CD ke kartě...
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 00:24:31

^this
to dle me znamena, ze se nikdo ani neobtezoval vyzkouset, co ze to rozdavaji
alosaurus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 19:39:59
avatar
Já bych tento článek někam pěkně uložil,bude se jistě brzy hodit znovu až tu zase nějaký trouba bude vyřvávat jak má Nvidia skvělé ovladače proti AMD
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 19:48:47

Išlo o beta obvádače a nie WHQL.
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 20:43:49
avatar
islo o ovladac dodavany ku karte....
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 17:00:08

JJ. Máš pravdu.
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - wow 2011-03-25 19:51:12
avatar
ještě není prvního dubna a už si na nás zelení něco nachystali , smutné a ubohe , Sorry hoši .
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 20:47:09
avatar
No tak jsem si trosku zagooglil a je to trosku jinak. Nevim proc DD sem pises tak zavadejici vec.
Nadpis "Varování: Ovladače NVIDIA odpalují novou GTX 590 – NVIDIA varuje i před taktováním" je naprosty bulvarni vykrik, hodny nekterych znamych tydeniku.

Muze se stat,ze na karte odejde silova soucastka, ale jen pri navysovani napeti, coz je dulezite zduraznit a ne navozovat dojem,ze mi tyto ovladace odpali grafarnu sami odsebe pri normalnim provozu.


Jak jsem psal nahore v postu, obe holky nam jedou jiz pomalu na krev. Obe jsou to zvirata hodne respektu.
Ale tento web by snad mel byt usetren techto nafouknutych bublin at se jedna o zvelicovani zalezitosti kolem ATI nebo kolem NV.
Je to urcite zajimave z duvodu aby si nejaky stoural nekde na netu nevyhrabal tyto bety a nezvysoval napeti.

Je ale zajimave,ze treba jsi nam jaksi nenapsal upozorneni, ze AMD dava ruce pryc od OC profilu, ktery primo nabizi HW prepinacem na svych kartach. Nekteri vyrobci oznamili ze oni reklamace uznavat budou, ale jako zpravicka by se to take hodilo.
Kdyby to bylo u NV jiz vidim ten bulvarni nadpis jak NV udelala kartu, kde si ji uzivatel, muze uzivatelsky odpalit a nema narok na reklamaci a kde by jsi svolaval hromy a blesky a nesetril slovama jako podvod stoleti atd.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 21:01:00
avatar
1, V článku máš jasně napsáno, že to hrozí při zvýšení napětí a máš tam jasně napsáno, kdy k tomu došlo a za jakých okolností, takže proč ze mě děláš idiota a vymýšlíš si, že jsem něco nenapsal - za to že neumíš číst já opravdu nemůžu!!

2, Nadpis není bulvární, ty ovladače skutečně GTX 590 odpálily, je to prokázané a NVIDIA nedoporučuje zvyšovat napětí nad 0,96V to je také ofico ... co je na faktech bulvárního???

3,AMD si klidně ruce pryč od záruky na OC profil dávat může, protože za něj ručit nemusí!!! A to proto, že ti grafiku neprodává! Výrobci grafik dávají záruku zákazníkovi - a třeba XFX a Sapphire ale přímo řekli, že tu záruku na to OC nastavení dávají na 100%! ASUS přidává podporu svého OC Voltage Tweak, takže kde vidíš problém konkrétně? Osobně si nemyslím, že by se nějaká HD 6990 na to OC nastavení zhroutila, takové nebezpečí myslím nehrozí, nárůst proti prvnímu nastavení není markatní. Jinak beru jako vyloženě napadání psaní to, že kdyby tak by .... kde máš důkaz? Až se to stane, pak jo, ale jinak mě to tvé obvinění vyloženě uráží ...
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 22:03:48
avatar
Psal jsem o bulvarnim nadpisu. Po jeho precteni to vypada, ze ovladace naistaluji a odpali mi grafiku.
Cist umim, ale nedavno jsi neco psal o zbytecnych bulvarnich nadpisech, ktere pouzivaji nejmenovane stranky aby si zvysovali navstevnost. Proc v nadpisu neni "beta ovladace mohou pri zvyseni napeti odpalit 590" a hned je jasne,ze se nejedna o standartni chod karty a clovek si rad precte zajimavou informaci.
Takze pokud pouziji tva slova a ty neumis cist, nemohu zato,ze jsi v mem prispevku necetl, ze se jen pozastavuji nad tim, ze jiz v nadpisu neni uvedeno, ze se to stava po zvyseni napeti a tuto skutecnost, ze se to stalo na uvedenych ovladacich nepopiram, tak proc se rozcilujes.
To je jak kdybych napsal nadpis skoda superb pri pouziti natural 98 vybuchuje a pak v clanku jsem vysvetlil, ze se to stava pokud majitel upravuje cerpadlo na nadrzi, aby mel vetsi tlak paliva.


Jinak k AMD samozrejmne, ze tam problem nevidim, i to jsem psal, jen jako zajimavost i jsem psal, ze vyrobci to budou uznavat, ale zajimava zprava ze zakulisi to jiste je.

No snad je vse vysvetleno, hlavne klidek a nerozcilovat se, ja se slusne zeptal Jinak nadpisy, ktere navozuji neco jineho i kdyz je pak vysvetleno jak to vlastne je, me rozciluji naprosto na vsech webech, proto jsem napsal o tom, ze je to zavadejici.

PS: Prosimte mohl by jsi se vyjadrit k i-net septande, ze jak jsi psal, ze jiz kartu mas testujes, tak pry jeste kartu nemas ani jsi nemel.
Dekuji
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 22:06:25
avatar
Já jsem nikde nepsal že kartu testujeme!!! Psal jsem že je terpve na cestě k nám! A to platí ... psal jsem že jsem viděl výsledky recenzí od kolegů (ve smyslu kolegů recenzentů ne ve smyslu kolegů na DDW!)... to je všechno!!!

Kartu jsme neměli a netestovali ještě a nikdy jsem nepsal že ano ... kdybychom ji měli tak vám ji ukážu v preview ... karta je na cestě. Karet je málo, zdržovali nám ji u "kolegů" ... příště to otočíme budeme ji mít dříve.
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 22:10:09
avatar
Super diky za odpoved.
F0rd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hm 2011-03-26 00:25:29
avatar
ale ved nvidia uz mala podobny problem aj na kartac hktore bezali normalne tiez ten istyproblem s ovladacom, karta proste nezapla ochranu a zhorela, co si nepamatas sa mi zda za asi pred rokom to bolo
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-27 17:10:00
avatar
"Varování: Ovladače NVIDIA odpalují novou GTX 590 – NVIDIA varuje i před taktováním"
skus si DD este raz precitat nadpis a uvidis, ze je zavadzajuci. je tam jasne napisane, ze odpalenie nastava bez OC. pokial toto neuznas, tak si pre mna len jeden nafukanec, co si vzdy mysli, ze ma pravdu a nevie prijat kritiku. nikto nie je dokonaly, ale niekedy mi tak posobis....
Nethmed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 22:15:02

Tak Milambera se tu musím zastat. DD, ty dost často nadpis podáš jako jasnej bulvár. Po přečtení si člověk může lehce udělat špatný obrázek, přitom v článku to máš později vysvětleno. Trošku se nad tím zamysli, nepíšu ti to tu prvně, a nejsem evidentně sám ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 22:16:18
avatar
Nadpis je nadpis a článek je článek ... trošku se nad tím zamyslete, nic bulvárního na tom není!
Nethmed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 22:28:34

No právě že nadpis je nadpis. Je to to první co člověk z článku vidí a čte. Takže se přestaň bránit všem možným názorům které ti nejsou po chuti, a přijmi fakt že tvé nadpisy jsou zavádějící. Buď to děláš záměrně nebo z nevědomu. Každopádně tyhle praktiky se učí v psychologii...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 22:43:43
avatar
Nemůžu přijmout lež .... nadpis není nijak zavádějící, obsah článku to jasně vysvětluje ...

Zkus přijmout fakt, že v tomto případě prostě nemáš pravdu. Já jsem měl psychologii jen jeden rok na VŠ

Jinak přestaňte přehazovat problémy NVIDIA a když se jí něco nepovede na mě, já o tom jen píšu, já za ně nemůžu ... takže nehledejte v nadpisu, že ovladače odpalují kartu problém, když je problém v ovladačích a na kartě na které já nemám žádný vliv!
Nethmed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 22:44:37

Já jsem výše napsal že to později v článku uvedeš na pravou míru. Mě vadí ten nadpis, který řádně, stručně a pravdivě nevystihuje obsah textu pod ním. Dokážu si představit několik možností nadpisu kterým jsi to mohl podat lépe. Máš ale svou pravdu jako vždy, takže dál tě přesvědčovat nemá cenu..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 22:47:18
avatar
Nadpis jasně a stručně vystihuje co se stane, když to s těmi ovladači nataktuješ ... ovladače nemají aktivní tu ochranu a tak doslova a do písmene odpálí tu kartu!

To je fakt, tak proč mě přesvědčuješ o opaku? Je krásné, že mi tu kážeš o pravdě, přitom ji v tomto případě evidentně nemáš ...
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 01:01:39
avatar
Citace:
když to s těmi ovladači nataktuješ

Jestli jsem dobře pochopil, tak samotný taktování neškodí. To až zvyšování napětí. Ale to není taktování, že ne. Jestli NV varuje před taktováním, tak je to podle mě z čistě preventivních důvodů. Ale k věci: ten nadpis je opravdu trošku jinačí než samotný článek. Který mimochodem situaci vysvětluje celkem srozumitelně a seriózně.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 01:52:10
avatar
no protože taktovat GTX 590 musíš se zvýšením napětí, tak je to varování před OC
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 09:07:42

Pánové, už v prvním ročníku žurnalistiky učí, že název článku je nejdůležitější! musí přilákat, zaujmout. Co je v článku je věc druhá. Obal prodává.
Citace:
Ovladače NVIDIA odpalují novou GTX 590
Z čehož jasně plyne, že ovladač odpálí jakoukoli kartu bez zásahu do nastavení. Ale již ve článku najdeme seriozní rozbor.
Citace:
NVIDIA varuje i před taktováním
Takže nejenom samotné ovladače, ale i zásah do nastavení. Dvě odlišné a na sobě nezávislé věci.
Titulek nalákal (trošičku v bulvárním stylu), článek seriozně vysvětlil.
Písmenko "i" to celé způsobilo.
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-27 17:12:34
avatar
presne tak. staci odpalit prec pismenko "i" a vsetko bude v poriadku.
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-29 11:39:14

Všechno ne:-DDD
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 23:01:17
avatar
Nevim proste na to mame jinej nazor.
Jak pise Nethmed, Nadpisy, napisy, pusob jako prvni na cloveka, zanechavaji dojem a prodavaji, na tomto je postavena reklama a vse jine.

Takze jak jsem uvadel nahore, jen mi prosimm napis jestli by ti prislo normalni napriklad toto:

Firmware Samsung odpaluje nove LCD televize!!!

V clanku pak bude napsano, ze se jednalo o prvni kusy televize a jen pokud lide prez utilitu stazenou z webu, zvysovali napeti na televizi aby meli napriklad lepsi vykon anteniho vstupu DBTV nebo napriklad lepsi moznost pretaktovat procesor na prehravani mkv z USB.

Ja nevim, ale me by to prislo silne zavadejici. Ovlivnilo by to i zakazniky co nikdy ani nenapadlo zvysovat nejake napeti a jak zname system predavani informaci a sumu, by se zacalo kolovat, ze televize od samsungu, muzou pri normalnim provozu shoret.


Nikdo na tebe problemy neprehazuje v clanku situaci popises, ale nadpis je proste zavadejici.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 23:10:48
avatar
Nesouhlasím, píšeš o voze a já o koze .... neznám TV, která by něco podobného dělala ... naproto nesrovnatelné ...

Já na něm skutečně nevidím nic zavádějícího, protože přesně tak jak je to naspané, tak se to vlastně děje ... zvýšíš grafiku a ovladače ve kterých nefungují bezpečnostní utility, odpálí grafiku. TEČKA

Jasně, že by v nadpisu mohlo být kdy, jaké ovladače a že to bez OC asi nenastane, ale od toho máš článek a nadpis sám je znakonvě hodně omezen ...

Pod bulvárním a zavádějícím nadpisem bych si představoval třeba: Pozor na NVIDIA GTX 590, ráda hoří, nebo GTX 590 poráží HD 6990 ... prostě prokazatelně lživé a zavádějící nadpisy a ten můj není ani jedno.
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 23:33:03
avatar
Dobre tak jinak

To je jak nadpis: Geforce 590 GTX rozdrtil AMD 6990

A v clanku bude napsane, ze ji porazil pouze v hlasitosti chlazeni.
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 06:16:44

nice one tady se musim zastat kluku.. dle me to myslel "dobre" a ne bulvarne, nicmene urcite se to da pochopit ruzne, coz bude asi i tento pripad

Podle me je dulezite, ze v tom clanku probehlo to uvedeni na pravou miru.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 09:16:31

jj kdyby napsal:
"NVIDIA varuje před taktováním na ovladačích verzi 267.52, odpálíte novou GTX 590!!"
Je to bez problému, ale článek vznikl v noci.
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to je fuk 2011-03-25 22:33:56
avatar
to maš jedno co přesně a jak odpaluje grafiky ,
spíše bych se zamyslel nad tím proč se to vubec děje , kdyby ty grafiky byly tak kvalitní jak zelení mužíčci píšou tak asi neodchází jak na výrobním pase , a ještě k tomu tam prej sou ty nej součastky :-)
tak pak nevím co motnují do těch nejlevnějších grafik .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 22:45:12
avatar
přesně tak ... ale někteří mají zjevně dojem, že za to může DD, protože ten přeci může za všechno, co NV podělá ...

hledají problém v nadpisu, přitom je v ovladačích a kartě což je v článku jasně napsáno ...
Nethmed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 22:48:21

Grafiky jsou kvalitní, chyba se stala v ovladačích.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 23:04:39
avatar
To je dost odvaha tohle tvrdit ... já bych si to tedy nedovolil ... jak píši v článku, každá refereční grafika je kompromisem mezi kvalitou a cenou a vzhledem ke kvalitě, kterou později nabízí některé nerefereční edice (Lightning, DCUII), bych s tím označením kvalitní zacházel opatrně ...

řekněme že víceméně funguje dle stadnardních parametrů ...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 09:25:09

Odvážné, ale pravdivé. hardwérově to jelo v pořádku, ale softwáre zřejmě odblokoval (neaktivoval) ochranu karty. To je jako když si dáš místo pojistek hřebík (nebo je překleneš- deaktivuješ) a spálíš motor na cirkulárce při velké zátěži. Taky nemůžeš říci: "To je blbá pila", ale "Kterej debil co dělal s pojistkama!"
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - grafiky 2011-03-25 22:46:02
avatar
a dodám jen třešničku ,
pokud někdo vyrobí , a říká že maj svoje nej , tak snad podle toho to musí vypadat ,
Přirovnám jak by Audi vyrobilo totálni šrot auto a nic si z toho nedělaj ,
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 15:31:51
avatar
Asi myslis audi TT kteremu ustrelovala zadni naprava ve vysokych rychlostech? A ticho po pesince, az kdyz se par lidi zabilo, zacli montovat ESP a zadni kridelko na lepsi pritlak, zadni napravy.

Myslis mercedes A ktery neprosel losim testem a musel zacit byt vybavovan esp jako standartni vybavou?
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 09:23:06
avatar
tak audi nieje velmi dobry priklad malo natacanie kolies? to som este nepocul ze by to malo, ja som pocul ze bol problem s aerodynamikou a pri velkej rychlosti sa zmenilo spravanie auto z pretacaveho na nedotacave, coho vysledkom boli tie nehody.. Takze skoncilo to so zadnym kridlom.. Naskok vdaka technike

co sa tyka mercedesu, myslim si ze to bol reklamny tah na uputanie pozornosti, nedavno ako dacia logan co sa prevratila a potom zistili ze tam mali rezervnu pneumatiku na kolese
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 09:33:45

Auto se nesmí převrátit v běžném provozu při vyhýbání se náhlé překážce. Mercedes to zřejmě nedomyslel, bral "A" jako městské auto a na to ho testoval. TT - toto se SPORTOVNÍMU autu nesmí stát!! Drahé, hodně testované, jde o lidské životy. Logan? Úděsné crash testy, rezervní pneumatika musí vydržet to co každá jiná! Něco jiného nouzovka na dojetí.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 10:35:43
avatar
vsak prave ze tam mali to koleso z bicykla, nudzovu rezervu...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 11:25:14

Rumuni, co dodat
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 12:47:36
avatar
skor mi to pripadalo ze ADAC chcel zosmiesnit to auto, pretoze tam tu rezervu namontovali oni a potom isli robit ten test. aspon co som cital vtedy davno, ci to je pravda ale neviem
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 13:44:51

ADAC je velice seriozní instituce. Top Gear to bych věřil, tam je možné všechno
M4S4CR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 22:55:23
avatar
Mám jedno zásadní pravidlo, nikdy nepřetaktovávat grafiku. Proto jsem ještě nikdy neměl nic na reklamaci. Mám pouze velmi špatnou vzpomínku na zdroj Fortron, který bouchnul cca 2 metry ode mne a z prstu mi stříkaly červené ódy...
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 23:37:52
avatar
Tak to je masakr. O tak violentním odchodu komponenty jsem jakživ neslyšel. Zasažen střepinou? Ve skříni nebo volně?
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 00:31:33

taky dobry ja videl zdroj jenom čadit, ale exploze..
no pravda, driv jsme tam meli dobry sunky v tech pocitacich
M4S4CR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 10:32:44
avatar
Počítač byl u mne pouze na čištění a znovusestavení a čistil jsem vše kromě zdroje, takže bočnice byla otevřená a skříň namířena na mě. Zapnul jsem PC, jenže nic se nenastartvoalo, větráky stály a před tím jsem jenom něco slyšel pískat a najednou bum.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 12:38:13
avatar
Niečo podobné som zažil s hnojom od Eurocase. Konkrétne 400W verzia vybavená pasívny PFC Až na to, že sa jednalo o nový zdroj, ktorý v ostrej prevádzke fungoval necelú hodinu. Žiadne pískanie ani známky nestability či nenabehnutia PC, všetko fungovalo 3D Mark bežal len zrazu dutá rana komp zhasol vetrák v zdroji začal chrastiť a cez mriežky vyleteli kúsky PVC a papieru (neskôr sme zistili že sa jedná o ostatky veľkého kondenzátora na primárnej strane. Pri výbuchu tie ostatky vleteli do lopatiek ventilátora, tri z nich ulomily a vyleteli von zo skrine. Komp bol otočený normálne ku stene takže sa našťastie nikomu nič nestalo.) Inak následky boli viac než fatálne, celý počítač odišiel: matičná, grafika, ramky, hard disk, napaľovačka, procesor - dokonca aj chladič na procesore - vemtilátor odišiel. Čerešničkou na torte bolo, že sme nevyskúšali skriňu. Veď čo by sa na PC skrinke mohlo pokaziť že Pri ďalšej skladačke do tej skrine som zistil že nesvieti Power ani HDD Ledka Odvtedy zdroje Eurocase nebjednávam, nepredávam ani nemontujem. To isté platí aj o lacných Fortronoch keďže Fortron kúpil Eurocase. Zažil som už mnoho zlyhaní zdrojov, vrátane absolútnych čínskych šmejdov Mercury či Delux ale žiadny z nich ani po X rokoch prevádzky nespôsobil také fatálne následky.
alosaurus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 15:21:04
avatar
jj, kondenzátory,to je častý problém v kde čem. a nezápasí s tím jen pochybní výrobci,ale i přední výrobci PC zdrojů jako Enermax
Jano952 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-27 23:19:20

hah u Eurocase to je uplne normalne najprv zhorel regulator otaciek vetracika, ten som zahodil a tak vetracik bezal na plne. O rok normal uspim ocitac ako vzdy a rano len vyrazene poistky v celom dome... Eurocase sa "roztopil" (asi 10 suciastkam odhoreli nozicky a povypadavali z PCB, bola z toho dobra hrkalka ) zobral si so sebou MB.Z casti to bola aj moja chyba, vymenil som R9600 za R2600XT a nezratal som si ze to nanho asi bude trochu moc

ale odchadzaju akekolvek zdroje, uz mi "odisiel" (elektronika, nechel sa zapnut) aj Enermax 525 W
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Milamber 2011-03-26 08:36:08
avatar
pro pana Milamber , tak ohledně TT první verze !!. žadný natačení zadních kol nemá , co jim ustřelovalo bylo to že při vyšší rychlosti se jim zvedala prdel z duvodu špatne aerodinamiky , bylo pár smrtaku a hnedka svolávali auta zpět a montovali tam zadní přitlačne křídlo ,
Sorry DD je to off topic , pokud to pak pujde tak to klidně smaž , jen jsem chtěl vysvětlit voco goo ,
A musím podotknou ještě v dnešní době se tyto první paskvily najdou na našich burzách a u pochybných prodejců ,
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 09:37:25

Dobrá připomínka, jenom příště klikni na "Odpovědět" u jeho příspěvku. Ikdyž se mi taky už stalo, že jsem kliknul na Odpovědět a hodilo mě to jinam
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 09:59:47
avatar
myslím, že v referenčnej podobe to nemá zmysel kupovať. ak vôbec...
Brano77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 14:27:12
avatar
na co tu pises o karte ktoru si nikdy v paprci nemal. vatciky na konariku nieco zasepkali a hned to tak musi byt :|
CZ_viper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Karta na poličce 2011-03-26 16:35:44

DD, co to píšeš za blábol o skulptuře na poličce? Když by ta karta vyhořela, tak se prostě vyreklamuje.
KyBoSh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 20:12:47

Burn, Baby! Burn! xD aneb Bij nVidii, bij nVidii do hlavy!
Vilík [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - spousta srandy 2011-03-27 17:21:03

http://stripgenerator.com/strip/473704/birdfinity/

Dělají si tam srandu z nějakého fanatika Nevím, kdo to je. Jsem rád, že tu máme DD-ho. Ten všem ukazuje, jak má vypadat objektivita!
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-27 20:21:44
avatar
to zase niekto nema co robit a lieci si komplexy
Vilík [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-27 17:35:34

Takovými články DD jasně dokazuje, že je to charakter. Zacpal hubu všem, kteří o něm prohlašovali, že je nakloněný nvidii. Málokdo si dovolí takhle kritizovat nvidii. Plno profesionálů je podlacených nvidií. DD, jen tak dál!
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-27 21:05:57
avatar
Jasne, doufej aby ti ta koupaci cepice nebyla mala
Vilík [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-27 22:26:00

Tak tvoji reakci moc nechápu. To mě mělo nějak urazit? Snad se mi teď nebudeš smát, že jsem to nepochopil.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-27 22:33:29

Toho nechápeš trochu víc, když si dovolíš sem něco takovýho postovat.
Vilík [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-27 22:45:35

To je zákaz si udělat trošku srandu z eyefinity? Snad mě nezavřou. Když poruším pravidla, může mi dát správce kdykoliv BAN. Je to jeho magazín, platí jeho pravidla.
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-28 00:35:57

Mňa by zaujímalo prečo sa na chvíľu zastavil ventilátor
Ten by totižto mohol byť príčinou toho odpálenia, keď sa náhle zvýšila teplota a nejaký regulátor tam zhorel

To že sa to stalo zrovna pri zvýšenom napätí len znamená, že tam rvú viac ako treba a ten regulátor sa prehrieva, čo pri nedostatočnom chladení môže viesť k tomu, čo bolo vidieť na videu ... burn baby burn
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 508x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 340x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 878x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1163x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1484x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1324x
Komentářů: 6