Všechny čipy NVIDIA G84 a G86 jsou prý vadné a další novinky! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 11 July 2008
nvidiaJistě jste slyšeli už o tom, že NVIDIA bude muset vyplatit kompenzace ve výši 200 milionů dolarů. Otázka byla, za co ...

 

 

   Ona kompenzace není spekulací, ale realitou. Ovšem její výše zdaleka nemusí být konečnou. Společnosti NVIDIA se přihodila nepříliš často vídaná věc. Všechny mobilní grafické čipy G84 a G86 které po několik týdnů vyráběla, jsou vadné.

  Oficiálně NVIDIA nic v tomto směru nekomentuje, neoficiálně se hledá viník, kde se jen dá a můžou za to všichni ostatní. Nicméně oficiální pravda je podle pozorovatelů a analytiků taková, že se údajně jedná o výrobní vadu způsobenou nekvalitním materiálem, používaným na lepení částí čipů. Ten zkrátka nevydrží velké teplotní změny, které by jinak vydržet měl. Problém měla NVIDIA údajně neoficiálně uznat jen u společnosti HP. Nicméně i další firmy mají stejné problémy v souvislosti s grafickými čipy G84 a G86, jako jsou společnosti Dell, ASUS a další. Ta neoficiální pravda ale podle některých zdrojů je jinde. Za vším je prý prostě a jednoduše inženýrská chyba ze strany návrhu čipu a tedy společnosti NVIDIA. Zkrátka daný návrh nevydrží napětí a tedy požadovaný výkon.

nvidia-logo

 

  Na celou záležitost se ale přišlo, až když už čipy výrobci montovali a prodávali v hotových noteboocích. Zajímavá je ale také reakce společnosti NVIDIA,která se údajně snaží od celého problému distancovat, jak nejdále to půjde. Zkrátka se o tom moc nemluví, i když rozsah tohoto problémů je vzhledem k množství vyrobených čipů a poškozených výrobců notebooků, je obrovský. Oficiálně ohlášené kompenzace ve výši 200 milionů dolarů pro 2Q letošního roku nemusí zdaleka stačit a být konečnou částkou. Skutečný rozsah problému se možná nikdy nedovíme, ale oněch 200 milionů dolarů kompenzace je výmluvných více než dost, když si vezmeme, že celkový obrat (ne zisk) za 2Q 2008 celé NVIDIE je okolo 850 - 900 milionů dolarů, a to už udělá díru do rozpočtu.        

     A aby toho nebylo málo, NVIDIA má další problém, ve stylu, neštěstí nechodí nikdy samo. Společnost Rambus žaluje společnost NVIDIA za porušení svých patentů v souvislosti s paměťovými řadiči na grafických kartách NVIDIA, které mají údajně porušovat 17 Rambus patentů. A nemá se jednat o problém nijak čerstvý. Rambus říká, že se se společností NVIDIA snaží dohodnout už více než 6 let! Bezvýsledně a naopak NVIDIA porušuje více a více patentů. Rambus tak chce dosáhnout soudního vyrovnání a opatření a minimálně tím chce na společnost NVIDIA vyvinout tlak, aby se dohodla. Samozřejmě těžko říci na čí straně je pravda, jak to ostatně v podobných patentových sporech bývá, nicméně 6 let je opravdu dlouhá doba na dohodu a tak celou záležitost nejspíše bude muset rozsoudit soud. Zajímavé ale bude, pokud se NVIDIA s Rambusem dohodne, vlastně tím přizná vinu, což pověsti této společnosti rozhodně nepřidá, že své grafické karty prodávala a vyvíjela na ukradené technologii. Samozřejmě není vyloučeno, že Rambus se jen snaží získat nějaké ty peníze a jeho žaloba a nároky nejsou opodstatněné, v tomto případě by to měl celé rozhodnout soud a společnost NVIDIA tak zcela očistit. Každopádně pro společnost NVIDIA je tahle žaloba další problém v nepříliš vhodnou chvíli, který musí řešit a vyřešit.

8600M-GT

   Ale aby těch negativních zpráv pro nás nebylo zase tolik, zakončeme to pozitivněji tím, že NVIDIA přijde v druhé polovině roku na 55nm výrobou celé své grafické nabídky. Jako první budou na 55nm převedeny G92 čipy, i když pozor, z počátku na modelech 9800GT, které by se měly s 55nm G92b objevit, budou stále jejich 65nm verze, protože těch má NVIDIA na skladě prý velmi mnoho a chce se jich zbavit. Na druhou stranu pro zákazníky to rozhodně není dobrá situace, když si v naději, že si pořídí něco nového v souvislosti s 9800GT, přinesou domů vlastně přeznačenou 8800GT.  Očekává se také přechod na 55nm u grafického jádra GT200b. Ovšem jakékoliv datum, kdy by se 55nm jádra GT200b měla na grafických kartách GTX 260 a GTX 280 objevit nepadlo a to ani ze strany výrobců grafik. Je to celkem pochopitelné, protože 65nm GT200 jader má NVIDIA vzhledem k neočekávanému neúspěchu těchto karet na trhu opravdu hodně na skladě a ty samozřejmě kvůli hodnotě jednoho ve výši nějakých 125 dolarů vyhazovat nebude. Ani výrobci karet natož prodejci nemají zájem, aby jim 65nm verze zůstaly v ruce. Po těchto čipech pak bude následovat kompletní přechod na 55nm výrobu u všech ostatních jader včetně mobilních. Podle odhadů by přechod z 65nm na 55nm měl ušetřit necelých 15-20% výrobních nákladů, což v současné situaci pro NVIDII znamená skutečně hodně.   

Zdroj: Tcmagazine.com, DigiTimes.com, TheInquirer.com  

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Greeny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 11:19:13
avatar
vubec se me nelibi to jak nvidia preznacuje karty a pouziva stare jadra na "novych" kartach.. vuci zakaznikum je to dost nehezke chovani
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 11:30:25

Ono svojho casu aj ATI mala v znaceni 'bordel' a zakaznik si musel davat pozor. Prikladom koncovka LE. Dufam ze sa ATI/AMD k podobnym praktikam nevrati.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 11:58:25
avatar
no low-end ati byla jeste nedavno opravdu famozni recyklace..zaklady z radeonu 8500 vydrzely tak 4 generace..kam se na to hrabe pocet variant g92
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 12:09:28

To ze tie karty vydrzali 4 generacie svedci len o tom ze boli technologicky vyspele.
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 12:16:42

A co robi NVIDIA s vyse 2 rocnym cipom G80? V podstate od uvedenia G80 nevydala novu kartu, resp. cip. Na tomto ale nevidim nic zle, ked je vykonnostna rezerva tak netreba vymyslat nic nove, ale utrpelo tym napr. DX10.1 a teda jeho neimplementacia zo strany NVIDIE. A aj ked DX10.1 oproti DX10 neprinasa nic prevratne, jedna sa hlavne o optimalizaciu, ktoru zial nikde nenajdeme, lebo hry ju nevyuzivaju.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 14:01:30
avatar
a kolik her vyuziva naplno obycejnej dx10 kterej podporuje i g80 stara 2 roky??zadnou takovou sem nehral...a mluvis tady o optimalizacich ale k cemu mi sou kdyz mi na 8800GTS 512 jede vse na plny detaily i s 4xAA???i ten assasins creed a nikde v nem sem ani zadne trhani nezaznamenal (i min fps se drzi kolem 30)..vyjimkou je jen crysis ale tam je to zprasenym enginem..
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 19:22:10

Myslis, ze ATI to nedela? To toho asi moc nevis, protoze dela a v mobilnim segmentu obzvlast.
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 11:27:26

Podla "The Inquirer" su chybne nie len mobilne, ale aj desktopove G84 a G86. Neviem vsak, nakolko je tato informacia a tento zdroj doveryhodny.
Co sa preznacovania tyka, je to vyslovene podvod a dufam, ze NVIDII konecne klesne hrebienok, troska sa popali. Potom tu snad konecne bude fungovat zdrava konkurencia a nie to, co tu NVIDIA za posledne mesiace predvadza (Assassin Creed a DX10.1, 3DMark).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 11:32:27
avatar
no je to docela dost věrohodný, protože zpráv o problémech s těmito čipy není málo a těch 200 milionů dolarů ej docela výmluvných. Na druhou stranu, NVIDIA maká na těch 55nm verzích, takže je otázka zda nás to vůbec bude za měsíc trápit ...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 11:54:00
avatar
nejaky dukaz ze za patch na assassina muze nvidia??nebo za absenci dx10.1 v 3dmarku?? jen tak mimochodem kdyby 3dmark vyzadoval dx10.1 tak je to opravdu skvely nastroj na testy karet ze?kdyby to mohla spustit jen ati jen se chteli ve futuremark vyhnout chybe co udelali v 3dmarku03..ale to si asi uz nepamatujes..
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 12:04:45

Dokaz? Hm, ziadny nemam, su to sice len spekulacie, ale fakty su take, ze patch odstranujuci DX10.1 bol vydany, lebo Assassin Creed mal problemy na NVIDIA kartach (nekompatibilita alebo nieco pod.) a na ATI bezal uplne v pohode a na ATI bolo AA rychlejsie ako na NVIDIA preto, ze DX 10.1 nepotrebuje 2 krat renderovat danu scenu ale iba raz (teda optimalizacia). Moj nazor je, ze za to moze NVIDIA, ale mas pravdu, svoj nazor vnucovat nebudem, nech si ho urobi kazdy sam.
V 3DMarku som narazal na PhysX instrukcie a nie na DX10.1. Ale ked uz sme pri tom a vraj by to bolo nefer voci NVIDIA, tak preco to moze byt nefer voci ATI, ked sa pocita fyzika?
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 12:35:21
avatar
NV fyziku počítat umí, ATI ne. Proč by to mělo být nefér? NV ATI PhysX nabídla, ATI odmítlo. Jejich problém. Stačí si k ATI dokoupit PhysX kartu a jsou na tom oba stejně. To není chyba NV, to je chyba ATI.

Mimochodem dočetl jsem se na dost fundovaném foru, že zatímco PhysX je reálný fyzikální model, který je ovšem brutálně náročný na výpočty, HAVOC je v podstatě jenom přibližná pseudoemulace, která se skutečnou fyzikou a opravdovým kolizním modelem nemá nic moc společného. Možná proto je v Vantage PhysX a ne Havoc.

Ostatně proto také havoc běžel a běží slušně i na pár let starých procesorech, protože výpočtů dělá asi 1000x méně než PhysX. Čím budou scény složitější a komplexnější, tím větší bude rozdíl mezi Havoc pseudoemulací a PhysX fyzikou. Pokud tomu někdo blíže rozumíte, fundovaný článek by byl určitě velmi čtený.
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 12:44:10

V poriadku, suhlasim, ale to ze NVIDIA DX 10.1 nevie je koho chyba? Snad nie ATI? Cize, ked sa zohladnuje jedno, nech sa zohladnuje aj druhe, alebo nech sme si vsetci rovni a nech sa zohladnuje iba to, co je na oboch.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 13:57:46
avatar
V podstatě máš pravdu, k tomu mám ale 2 poznámky.

1) NV nabídla AMD PhysX a AMD odmítlo, takže si těžko může stěžovat. Jak se zdá technický důvod to nemělo, a byl to jenom truc. Jestli udělali dobře nebo ne, to se uvidí. O zařazení PhysX do Vantage se rozhodlo ještě předtím, než ji NV koupila, takže upřímně řečeno, měla ji koupit ATI a bylo to naopak, akorát že na to AMD nemělo na rozdíl od NV.

2) stačí si k ATI přidat PhysX kartu a umí to i systém s ATI kartou. Na GPU skore to nic nemění, a celkové skore záleží i na ostatním hardware, to by ses pak musel zlobit i když s Athlonem X2 budeš mít poloviční celkové skore než z Q9xxx, notabene když i za každé další jádro jsou body navíc.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 14:05:18
avatar
prosim tě ty truc .... ATI má Havok takže žádný problém to zaprvý, navíc jak tobě by se líbilo, kdyby ti někdo pod podmínkou že můžeš použít PhysX nutil spolu s tím pro tebe nevýhodnou a neužitečnouv věc, kterou je CUDA, když máš stejnou vec a možná i lepší rozhodně lepší pro tvé výrobky ...? takže ty na truc, až NVIDIA přijde s rozumnou nabídkou, ATI physX klidně podporovat bude, ale nic ji do toho nenutí ...
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 14:52:25

No, spis AMD ma Havoc ne? Pokud vim, Havoc jede na CPU ne na GPU a kdo ma Nvidia, tak ma jak Havoc tak i PhysX, nebo se snad pletu???
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 15:00:24
avatar
Jak jsem nakoupil, tak předávám. Havoc je i v HL2, ale podle toho co jsem se dozvěděl, tak HAVOC je spíš parodie na fyziku poplatná době vzniku a omezením x86 procesorů. Během několika let by se měly nůžky mezi schopnostmi Havoc a PhysX rozevírat a v hrách to bude sakra poznat (teda pokud do té doby vůbec nějaké hry na PC kvůli konzolím budou). Lámat chleba se bude s další generací konzolí, kde už bude určitě i fyzika, buď Mikroměkkej licencuje PhysX, pokud ho NV rozjede, nebo si udělá svůj vlastní DirectPhysicsXXXUltra a jsme stejně všichni v čudu

Kombinace NV+Intel/AMD má PhysX i Havoc, tak proč bych si měl vybírat? Havoc údajně není na GPU vhodný, proto se z CPU na GPU nepřesune.

NV nabídla licenci a nabídla implementační prostředí, obojí sakra draze zaplatila a AMD to nabídla zdarma jak jsem slyšel

Z pohledu vývojáře je přece jednodušší psát to v CUDA pro NV i pro ATI, než to pro kažou kartu psát ve dvou prostředích ne? Přijde mi to trochu klukovské trucování, když by to pomohlo oběma a hlavně hrám.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 15:29:41
avatar
jde o to zda je prostředí CUDA lepší enž to co má ATI, mnozí říkají že není ... takže třeba je lepší použít to GPGPU prostředí ATI než CUDA ;).... tady nejde ani tak o PhysX, to je jen nástavba, tady jde o to, že NVIDIA prostě chce bojovat proti procesorlm a k tomu potřebuje svoje CUDA dostat všude možně,a el proč by mělo zrovna ATI ustoupit a kde je napsáno, že CUDA je pro všechny lepší to by mě tedy zajímalo ...
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 18:15:33

No mne osobne to vubec nevadi, jen at se Nvidia snazi dostat vsude mozne a aspon uvidime ceho je Cuda schopno.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 21:39:46
avatar
Má to jednoduchou logiku Byl jednou jeden OpenGL, který byl super. Pak přišel jistej MS a všem vnutil DirectX a od té doby OpenGL ve hrách strádá. Já netvrdím, že cuda je lepší, i když někteří odborníci to tvrdí, já tvrdím, že CUDA má větší šanci na úspěch, vzhledem k tomu, že je na převážné většině herních GPU. Zatím.

NV má PhysX a má Cuda, nabídlo AMD PhysX zadara, za podmínky, že implementuje i CUDA a pomůže NV s jejím rozšířením a standardizováním AMD-ATI prostě bojuje na dvou frontách s Intelem o procesory a s NV o grafiky. A jeho pozice teda moc dobrá není. TO že NV dostala licenci na Nehalem a Atom je jasným důkazem, že tah s VIA a tlak na Intel měl úspěch. Uznávám, že grafiky 4xxx se ATI povedly výborně, ale v procesorech nula nula nic, a i kdyby zdesateronásobila prodeje grafik, AMD do černých čísel nedostanou ani náhodou.

Jasně že to NV nedělá pro Rubyiny krásné woči, ale proto, aby do budoucna měla v ruce trumf, jako Mikroměkkej drží pařáty na DX, tak NV si představuje, že bude držet pařáty na PhysX. A pokud by se to stalo standardem, musel by to i Intel i MS respektovat, natož AMD.
paco [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 22:52:57

>Lámat chleba se bude s další generací konzolí, kde už bude určitě i fyzika ..
nevim co kde kdo slysel, ale Havok i PhysX se na konzolich davno pouzivaji
Odkaz
Odkaz
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 08:47:01
avatar
EDIT: kde se bude používat hadrwarově akcelerovaná fyzika.
Na aktuálních konzolích to počítá pokud vím zatím CPU.

No chápu že CELL s 9 jádry má pro PhysX trochu víc štávy nazbyt

Na nové generaci to má být speciální čip a otázkou je jaký.

Mimochodem nepřijde mi že by těch HAVOC her bylo nějak podstatně víc než PhysX jak se tady neustále freneticky omýlá
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 15:19:48

Otazne je ze za akych podmienok ponukla NVIDIA PhysX.
Ked teraz nebudeme brat do uvahy riesenia NVIDIE a ATI/AMD najviac skodi nepritomnost DX10.1 Mikrosftu. Nemoze naplno rozbehnut kampan o plnom vyuzity Visty v hrach. Vyzera to tak ze doslo k tichej dohode kde DX 11 je v podstate DX10.1 mierne vylepsene a ATI karty to uz plne podporuju (az na par nepodstatnych drobnosti) A NVIDIA zavedie urychlene do konca roka nove cipy s DX11.
Nasvedcuje tomu cenova politika s GTX260/280.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 15:50:48
avatar
Pár ludí tu ospevujete PhysX, ale neni to žiadna novinka. PhysX karty sú tu snami už nejakú dobu a s kludným svedomím môžeme konštatovať, že je to kus nepotrebného hardwaru. Prečo to tak bolo? No je to jednoduché neuchitilo sa to, lebo je to nepotrebné. A nvidia na tom nič nezmení. A mimochodom ak to nebude podporovať intel a AMD tak to nemá budúcnosť. Čo ale iste budú podporovať , tak to je havok.
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 18:43:33

1. No, to jsi si ale musel koupit do pc dalsi kartu za nejaky penize. Kdo ted ma Nvidia od rady 8 nahoru, nic kupovat nemusi a uz to ma vlastne v pc...
2. Myslim, ze Nvidia je natolik silna a ma takove kontakty na vyvojare her, ze urcite nejake hry budou PhysX podporovat....

Nechme se prekvapit, jen mam pocit, ze kdyz ma neco Nvidia, tak je to spatne....
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 19:09:43

NVIDIA je silna to sa da uznat. Ale pokial PhysX oficialne nepodporia INTEL , ATI/AMD moze to bit aj strata casu aj penazi.
INTEL PhysX nepotrebuje hracske karty nerobi , ATI/AMD sa oficialnej podpore PhysX najskor vyhne pre neho je dolezitejsi DX nakolko jediny OS na ktorom sa daju hrat hry (bez problemov) je WINDOWS. Vsetky tie HAVOK , CUDA a ine drobnosti su dobre akurat tak na PR prezentaciu.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 14:04:21
avatar
srovnavat male vylepseni dx10.1 s kompletnim fyzikalnim enginem je trochu mimo..a implementace physx do vantage byla dohodnuty davno predtim nez ageiu koupila nvidia..
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 12:08:07

Ono napriklad to ze ovladace NVIDIE si prepisovali DLL subory 3DMark Vantage je zaujimavy.Len problem bol v tom ze sa potom nedali spustit ATI karty a NVIDIA to rychlo opravila.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 12:40:25
avatar
Nutil snad někdo majitele ATI karet, aby si na AC patch 1.01 instaloval? Kdo měl NV a padalo mu to, ten si patch nainstaloval a padat přestalo. Kdo měl ati, ten si pach instalovat nemusel!

Všechny slušné servery testovaly AC u NV ve verzi 1.01 a u ATI ve verzi 1.00.

Zlobíte se na NV, že si vynutila patch odstranující padání, ve skutečnosti chyba je u tvůrce hry, že to neměl na převládajícím herním hardware tj. kartách od NV dobře otestované a optimalizované, aby to nepadalo.

Instalovat ATI kartu do systému, ze kterého nebyly komplet odstraněné ovladače NV a naopak je sebevražda. Holt ten dotyčný přeinstaloval catalysty a pak i 3Dmark, no bože Nedělejte z reinstalu aplikace něco neobvyklého. Při výměně ATi za NV a naopak je nejlepší znovu nainstalovat i okna, stejně to většina lidí dělá, tak co řešíte?
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 12:49:34

Ked sa napriklad niekomu stane ze vlastni ATI kartu a dojde kamarat odskusat NVIDIU a ovladace karty si prepisuju bez upozornenia software inych vyrobcov nastava problem. Aka je zaruka ze ovladace neprepisuju aj iny software? Tieto praktiky sa mne osobne nepacia a pochybujem ze po tomto zisteni niekedy na svojom PC nejaku NVIDIU odskusam.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 13:26:37
avatar
že si aplikace přepisují navzájem knihovny je ve Windows bohužel úplně běžné To je chyba ale i výhoda návrhu Windows, že všechny DLL cpou do systémového adresáře i když to není potřeba. Většinou to pomáhá ve sdílení, občas to ale dělá problémy. Doplnit si nějakou DLL do systémového adresáře je běžné, jsou na to i DLL archivy na internetu.

Není to rozhodně zcela od NV u 3Dmarku korektní, ale fungovalo to a o to jde. Realitou je, že když se změní hardware, spousta věcí se musí instalovat znovu, pokud jsou na hardware navázané. Nedávno jsem měnil integrovaný Realtex SoundMAX za SoundBlaster X-FI a musel jsem reinstalovat Wokna, protože ten SoundMax nešel odinstalovat ani zaboha a to jsem všechno vymazal, vyeditoval registr použil CC i Spybot a pořád to házelo při bootu chybovou hlášku SoundMaxu ( Zabít.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 16:13:04
avatar
Ja uz mám 3 dosku + 3 CPU na jednej inštalácii win xp x64 Corporate Edition. A žiaden problém, všetko sa dá odinštalovať, všetko fachá tak ako má. Po výmene hardwaru som vždy nanovo inštaloval Sp2. A mimochodom mal si si tu integrovanú zvukovku nechať inštalnutú. Integrovaná sa znesie s x-fi.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 21:44:57
avatar
No nevím jestli na desku nebo CPU je potřeba ovladač? Co vím, tak na rozdíl od grafiky se kvůli desce ani CPU žádné ovladače neinstalují, teda obvykle

Btw. nesnesla. SoundMax vždy nahlásil, že se změnilo hardware, je potřeba jej znovu nainstalovat a zablokoval jak Realtek tak SoundBlaster.
paco [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 23:16:34

>No nevím jestli na desku nebo CPU je potřeba ovladač?
zmena chipsetu, integrovanych veci jako sitova karta, radic firewire, PATA, .. samozrejme ovladace potrebuje
zmene CPU za novejsi prospeje novejsi Update.sys (pokud se microcode update neresi jiz v BIOSu) a v pripade prechodu z 1 na vice jader je (predpokladam) vyzadovan update Widows kernelu (na SMP)
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 07:54:10
avatar
na všetko je potrebný ovladač. Len niektoré ovladače sú integrované priamo vo winoch, čiže sa nemusia inštalovať.
forest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmmm 2008-07-11 11:29:50

"když si vezmeme, že celkový obrat (ne zisk) za 2Q 2008 celé NVIDIE je okolo 850 - 900 dolarů, a to už udělá díru do rozpočtu. " Nevěděl jsem, že je na tom nVidia až tak špatně
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 11:30:57

sa mi zda ze dobra povest ktoru si nVidia cele roky budovala v poslednom case celkom uspesne nici a to preznacovanie starych cipov je dost ubohe, asi maju v plane predavat to iste 2x tzn. zlacnia 8800GT po prichode 9800GT ale bude to to iste a ludia co sa v tom az tak neorientuju si priplatia vlastne za nic, mno to nie je prave moc fer k zakaznikovi celkom to zavana zavadzanim
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 11:50:40
avatar
me vic nefer prislo kdyz si v dobe vydani 8800GTS 512 nekdo neznali priplatil radsi za 640MB verzi...takle to melo byt znaceny od zacatku..nebo myslis ze je spravne znaceni cele 8800 rady kdyz i 9600GT si poda v pohode stare G80 GTSka??
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 11:58:14
avatar
niekto sa v nV musi sakra snazit aby tuto spolocnost potopil. neviem si pedstavit ako by sa toto mohlo zomliet "nahodou". ked si spocitame vsetky tieto veci, ako preznacenie starej generacie, vydavanie novej 9800gt s oboma jadrami (bez akehokolovek rozdielu, neda sa poznat ktory to je), stiahnutie dx10.1 z AC, zle cipy, udajne kradnutie technologii (zatial udajne, este nevieme) atd, atd... to sa tam fakt musi niekto veelmi snazit potopit povest nV.
Marthinez [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ach ta nvidia 2008-07-11 11:30:58
avatar
nvidia ma osobne dost zklamala ako takto citam...a cim viac si myslim, ze sa stala takou vyznamnou firmou hlavne pomocou investovania obrovskeho poctu penazi...ale chybu robi v tom, ze ich mina neefektivne i ked to vyzera efektne + nesprava sa podla pravidiel...ich taktika je asi ist silou a cez mrtvoly, ale nie vzdy to je ten spravny pristup ako vidime, lebo sa im to teraz pekne vracia...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chybička 2008-07-11 11:48:56
avatar
"že celkový obrat (ne zisk) za 2Q 2008 celé NVIDIE je okolo 850 - 900 dolarů" To i já měl za 2Q 2008 větší obrat než nVidia
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 12:17:31
avatar
nj ... pardon
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 12:31:30

No ty vádné čipy jsou zajímavé, ale v případě Rambusu nevím, to je spíš čest být obžalován Rambusem, pokud vím tak neexistuje větší IT výrobní společnost, na kterou Rambus nepodal žalobu
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 12:45:14
avatar
Neboli v tomhle oboru se každý soudí s každým, patentové spory to jsou takové gentlemanské pošťuchovačky, které většinou vyšumí a nebo se finančně urovnají, tam vůbec nejde o to kdo má pravdu, ale o to, kdo koho zbrzdí ve vývoji, zíscích, obsazování trhu atd.. Intel-AMD se soudí neustále, třeba MS jen na to má snad 1000 právníků proč asi Když si vezmete se Windows samy v sobě mají licenční technologie od několika stovek firem, tak logicky těch sporů je a bude

V americe Vám vydají patent na kdejakou blbost, přihlásit si patent a pak se soudit s kdekým aby z toho něco káplo je tam oblíbený sport.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-11 13:52:44
avatar
Rambus jeste existuje? Neslysel sem o nem od doby, kdy ho Intel pustil k vode (P4 na zacatku podporovalo jen rychle, ale extremne drahe pameti od Rambusu, GDRAM nebo tak nejak... A Rambus se porad nemel ke slevam, az uz nemel komu prodavat ) Co ted vubec vyrabi? Nebo se zivi jen na zalobach?
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-12 22:36:52

Ja neviem ale pre mna posledny dobry cip nvidie bolo jadro G92 a to konkretne 8800GT.
Od vydania tohto cipu mi totiz prijde ako by nvidia narazila na svoje hranice a zacina sa uberat podbnym smerom ako neboha 3dfx co je mozno len vypovedou toho ze do nvidie presla vetsina vyvojarov potom ako 3dfx otrcila kopyta.

Cely ten rebranding s 9tkovou radou nedopadol dobre a zpravy ktore sa objavili uz davno ze Nvidia nehodla nijako odlisovat 55nm jadro od 65nm jadra si tiez neziskal vela fanusikov.

Uz len fakt ze maju vysoky prebytok g92 na 65nm musi kazdeho trknut ze zrejme pocitali este dlho s tymto cipom pre mainstreem . Navyse podla cenovej politiky a konstrukcie to vobec nevyzeralo ze by sa GT200 mal niekedy dostat do mainstreemu (rozhodne nie cenou) .

A uplne posledny dodatok bol ze uplne odignorovali DX 10.1 co zasa minimalne marketingovo nepomohlo.

Trochu paradoxna situacia ked sa z firmy ktora drzala primat v mainstreeme a high ende za par mesiacov stala spolocnost ktora nema jedinu kartu ktora sa dnes oplati kupit.

Ani nvidia si nemoze dovolit viac takychto preslapou mozno preto sa uz na webe zacina pisat otom ze nvidia sa snazi dostat na trh GT300 aj s GDDR 5 co najskor ...otazkou je ci to bude zasa mamut ...lebo tie ako to vyzera su na vyhynutie .
http://en.hardspell.com/doc/showcont.asp?news_id=3710
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Sniper Elite: Resistance v ukázce – více toho samého?
Sniper Elite: Resistance v ukázce – více toho samého?Tuesday, 26 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 276x
Komentářů: 0
War Thunder dostal nový grafický kabátek
War Thunder dostal nový grafický kabátekMonday, 25 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 817x
Komentářů: 5
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1141x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 834x
Komentářů: 1
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1166x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1288x
Komentářů: 0