Vydání grafik ATI Radeon s DX11 ohrožují problémy TSMC a jeho 40nm výroby Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 20 July 2009
altŠpatné zprávy kolem 40nm výroby nadále trvají, nová generace grafik bude mít zpoždění …

 

 

 

Bohužel, týden nám začal hned dalšími špatnými zprávami o 40nm výrobě společnosti TSMC, která je nutná pro novou generaci grafických karet ATI i NVIDIA. Problémy této společnosti, která vyrábí grafiky pro oba hlavní rivaly, jsou obecně známé, bohužel všechny indicie nasvědčují tomu, že TSMC není schopna dát 40nm výrobu stále do pořádku.

ATI, která má technologický náskok před společností NVIDIA a ze kterého mohla už díky grafice HD 4770 opravdu hodně vytěžit, má vrásky i ohledně DX11 generace grafik. Jak už víme, ATI má již dávno hotový svůj nový grafický čip DX11, jenže jeho hromadná výroba stále neběží, ačkoliv grafiky již podle původního plánu měli v Srpnu vyjít na trh. ATI se sice snaží, aby grafiky představila spolu s vydáním Windows 7 v říjnu, a nepochybujeme o tom, že je představí, ovšem pochybovat můžeme o jejich slušné dostupnosti. Podle všeho totiž TSMC sice částečně 40nm výrobu zlepší, ale ne natolik, aby to stačilo a 40nm výroba nabídla z hlediska výtěžnosti to, co nabízí 55nm. Ačkoliv tedy ATI má všechny trumfy, co nemá je výrobní partner, který je schopen poskytnout bezproblémovou 40nm výrobu. Stejný problém má i NVIDIA, která ale díky zpoždění svého vývoje DX11 jádra na něj naráží až nyní. Ale bude to mít ještě složitější, protože jak víme, jádro GT300 má téměř 500mm2, což je 2x více než RV870 od ATI, počet tranzistorů u něj přesahuje 2 miliardy a jeho výroba 55nm není možná a při stávajícím stavu 40nm výroby se nedá se vší pravděpodobností vyrábět ani 40nm. Vzhledem k tomu, že zlepšení stavu 40nm výroby u TSMC se nezdá v dohledné době reálné, nastane to, že ATI i NVIDIA zkrátka nebudou moci uvést nové generace grafik tak, jak chtěly. Na trhu to bude znamenat fakt, že tu s námi stávající grafiky ještě nějakou dobu budou a to daleko déle, než být měly. Jen pár šťastlivců se dostane k DX11 grafikám, které nepochybně jako první uvede ATI, ale jsem si téměř jistý, že se bude opakovat situace s ATI HD 4770 a tedy, že výroba sice běží, vyrobeno je každý měsíc několik desítek tisíc grafik, jenže poptávka výrazně převyšuje nabídku a tak karty jsou vzácné. U DX11 modelu, který má jako první vyjít v říjnu se dá očekávat zájem ještě větší. Bohužel výrobní kapacity GlobalFoundries pro výrobu grafik ATI ještě nejsou dobudovány, takže si ATI nemůže samo pomoci, na druhou stranu problémy TSMC nahrávají faktu, že v příštím roce se opravdu stane skutečností, že kromě vlastních čipů ATI, bude AMD (GlobalFoundries) vyrábět i grafické čipy NVIDIA.

Ptáte se, kdy tedy uvidíte DX11 grafiky, které budeme moci využít pro DX11 hry už v letošním roce? Pokud jde tedy o ATI? Tak minimálně papírové oznámení v říjnu s vydáním Windows 7 určitě proběhne. Tohle je příležitost, kterou si AMD nemůže nechat ujít, navíc když už má co ukazovat. Podle mě ale uvidíme zatím je jeden grafický model na „RV870“ a tedy náhradu HD 4870/4890 za nějakých cca 6000-7000 korun. Nižší DX11 modely a také High endový HD 5870 X2, kvůli potížím 40nm výroby uvidíme se zpožděním a možná kromě pár kousků a papírového oznámení na ně už letos ani nedojde. Veselejší to nebude ani u NVIDIA, protože o jakýchkoliv novinkách se ani nespekuluje, protože není o čem. NVIDIA o DX11 ale bude muset také mluvit a čeká se, že představí alespoň část GT300, na nějakou dostupnost DX11 grafik NVIDIA si ale počkáme a myslím, že Q2 2010 je v této situace reálný datum, jinými slovy, ještě rok tu budou stávající NV grafiky a to v případě některých modelů už jim táhne na 4 roky! Bohužel, ani ATI, ani NV za vzniklou situaci nemohou, dobře promazaný stroj, který fungoval v minulých letech, se zasekl, protože důležitý prvek a to přímo ten výrobní to nezvládl. Není tedy možné se zlobit ani na ATI a i když se zpožděním, taky ani na NV, protože ani jeden své čipy nevyrábí a zejména u ATI mohou akorát mlátit hlavou do stolu a litovat promarněné šance, která hrozí opakováním …

Zdroj: DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Candys.SLR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nevermind :D 2009-07-20 14:02:35
avatar
-myslím že tolik uživatelů co se na ně "těší" kvůli upgradu není ;) Já mám 19" + 4850@70 a vše si zahraju na max s 8AA :-)
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 15:10:24
avatar
Nechci byt rejpal,ale vsechno urcite ne
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 16:46:25
avatar
ja nechcem tiež rýpať, ale 90% hier si zahrá, na ostatných zníži AA na režim 4x a ani nebude ten rozdiel v kvalite poznať
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 17:05:06
avatar
S klidem bych rekl ze to je i vic jak 90%. Ale je par her,ktere neda ani se 4xAA a na to jsem narazel Nicmene vysvetlovat mi to nemusis,sam jsem vlastnil asi mesic primo 4870,tak vim jak a co
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 14:10:54
avatar
v pristim roce bude globalfoundries vyrabet grafiky?a dokonce i ty od nvidie?a muzes mi rict DD kde to bude?to budou mit stroje na vratnici nebo i na parkovisti?zacala se uz vubec budovat ta tovarna v new yorku?
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 15:40:06
avatar
Nezačala se stavět, a výroba začne až 2012, ale to se tady řeší pod každým článkem na tohle tema
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 15:56:52
avatar
2012 ? tak to aby sme si užili těch TSMC, pač na rok 2012 je plánovanej konec světa
zemřeme společně - TSMC !
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 17:40:03
avatar
Dokud mame onu plechovku se záruční dobou do 2013, tak pohoda
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-21 00:20:02
avatar
Hmm taky me to zarazilo, spekulace podavane s az nebezpecne nonsalantni jistotou: GT300 s poctem tranzistoru, srovnani s RV870... DD, trosku brzdi s tim gulasem, at ho neprepepris.
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TSMC 2009-07-20 14:12:23

nevim, jestli uz tomu tak neni, kazdopadne by TSMC melo platit jak ATI, tak NVIDII za usle zisky, otazka ale zustava, podle ceho usle zisky vypocitat...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 14:52:09

Na nic takovehleho se nehraje. A vzhledem k tomu, ze je okolo tohohle vcelku ticho po pesine, tak problem bude jak v blueprintu tak v samotne technologii vyroby, tudiz pravdepodobne chyba na obou stranach. Vzhledem k tomu, ze zadna konkurence jeste dva roky nebude, tak neni co resit a u TSMC se bude vesele vyrabet dal. A v tomhle oboru je tohle proste riziko podnikani, nikdo ti nazaruci ze novy technologicky postup bude hned od zacatku vynosny.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 16:49:18
avatar
raz sa to jednoducho muselo posrať a hneď je okolo toho humbuk. Teda ešte, aj keď nie v takej miere (hlavne čo sa výťažnosti týka) by sa dal ešte spomenúť 80nm proces.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 14:39:09
avatar
Nechápu DD proč pořád mluvíš o nesmyslu že bude globalfoundries vyrábět GPU od příštího roku, když továrna na výrobu 32,28,22nm FAB 2 se teprve začíná stavět a má začít s produkcí někdy na začátku roku 2012 Odkaz Odkaz. V současné době má globalfoundries pouze továrnu FAB1 která je plně uspůsobena pro výrobu CPU - technologie High-Performance SOI. GPU jsou naproti tomu vyráběny technologií High-K (eventuálně Low-Power), která je nezaměnitelná s jinou technologií výroby. Ono to nefunguje tak že by ve FAB1 od pondělí do středy vyráběli CPU a po zbytek týdne GPU.
Buble [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 15:08:40
avatar
TSMC má jediné štěstí, že nikdo jiný neumí 40nm procesem vyrábět. Né že by to TSMC pořádně umělo, ale něco málo jo. A co mě na tom nejvíc mrzí, že nVidia má čas dohnat nynější technologický náskok ATI.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 15:50:56
avatar
No nejsou jediný, máme tu např. NEC, Intel, Samsung, IBM atd... ale ty maj buďto dost svých zakázek, používají jinou technologii výroby, nebo jsou moc drahý, aby se někomu vyplatilo u nich vyrábět ( viz. výroba gf5900 nebo cellu u IBM), ale tenhle článek je stejně jen recyklace toho co se ví už dávno, a někteří se stím smiřují jen s velikými obtížemi...
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 16:00:47
avatar
co sem říkal, ATi nemá prachy tak řekla TSMC že ,,je problém,,
todle není nic proti ATi nVidii to brutálně hraje do karet a až vše bude ,,ok,, tak ATi vydá pulroku starou grafiku a nVidia zbrusunovou grafiku nemýlím-li se ATi má čip hotovej už měsíc-dva, nVidia prej ani zdaleka, takže si zatim muže s klidme dolaďovat a pak na tom bude líp vidím to na absolutní propadák ATi a nadvládu nVidie xD
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 16:30:00
avatar
40nm technologií disponuje ještě UMC, která ale zřejmně ještě není připravena na hramadnou výrobu, navíc jejich výrobní kapacity jsou mnohem menší než má TSMC
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-21 00:26:04
avatar
Hmm, ale na poradne predrazenou a nebezpecne nedostatkovou exkluzivni serii neceho vetsiho ala ocekavana GT300 na DX11 by kapacity UMC stacit mohly. Proste pokud to funguje, tak proste cenou upravime pocet zajemcu a je to. Pokud za PENIZE dostanu VYYYKON
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-21 00:31:23
avatar
jo no UMC momentálně dělá hlavně průmyslové čipy, ale občas vypomáhali když TSMC nestíhalo s výrobou GPU. Dávno to jsou časi kdy UMC vyrábělo i procesory 386/486 sám mám jeden kousek od nich ve vytrýnce-moje první PC.
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-21 16:13:14
avatar
Mne se zdá, že UMC vyrába 10% všetkých GPU Nvidie.´
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 15:56:49
avatar
Stejne neni poradne co hrat. Az se to povede vyladit, tak to pak bude trhak. Vsichni naraz prejdou na DX11 grafiku.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 16:28:35
avatar
..nejhorsi je,ze se o tom porad musi psat.. Ja bych to nechal na TSMC. O nejaky mesic drive nebo pozdeji,zkratka az to bude,tak to bude.
A bylo by to urcite rozumnejsi,nez se tu jeden tyden radovat,ze bude nova ATI generace v rijnu a druhy tyden smutnit nad tim,ze to asi nevyjde..
Osobne me to nijak neprekvapuje,odladit vyrobu neni mesicni zalezitost.Myslim,ze neni kam spechat
SaLaDiN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 16:38:21

tento clanok mi pripada ako kriesenie mrtvej panny...fakt kazdy tyzden to iste...raz sa tu radujeme a nahi tancujeme okolo ohna sa skalpom NVIDIE a teraz ako keby sme si ticho spytovali nase pysne svedomie ))) inak sa to ani nazvat neda ))
Fullesh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 16:54:16

Nechapem co tolko TSMC robi, naprava 40nm vyrobi bola planovana na mesiac, po vidani HD4770 a ubezpecovala, ze vyroba bude uz natedy vyladena. Hlavne, ze ohlasuje 32nm READY.
No ale dufam ,ze tych par grafik co sa predsa len dostany na trh, nebudu predrazene a stat ako za 3grafiky, 2 tie spackane a 1 co sa podarila.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 17:01:35
avatar
1. gramatika ti moc nejde
2. 32nm ?? TSMC prechádza na 28nm, t.j. tzv. half-node
Fullesh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 17:15:46

1. co mate stou gramatikou ? ved okrem makcenou a dlznov je to OK.
2. si to mylim s Intel-om co prechadza na 32nm, u grafik to je trosku posunute.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 17:24:12
avatar
vyrobi , vidani , natedy atd.

u TSMC to bude 28nm ...

RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 17:03:56
avatar
TO se prostě stává. Já taky občas soudruhům umělcům oznámím, že si to sice krásně vymysleli, maketu nechali schválit, podepsat, cenu "nastřelili", termín slíbili, tiskové prohlášení vydali, ale vyrobit to nejde...
Prostě to občas rupne...
Po pravdě řečeno si nemyslím, že by to byla tragédie... Určitě mě víc vytáčí (když už mě teda něco od kompů vytočí) vysoká cena SSD, nebo i ve win7 chybějící hotkey pro novou složku, než posunutí další generace (?) graf. karet...
A jestli máte pocit, že TOHLE je problém, tak si někdy kupte noviny, nebo pusťte v sedum zprávy a uvidíte, že svět mezi bočnicemi átéixového kejsu je růžový!!!
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 17:44:28
avatar
nj, hotkey na novou složku, to me trápí už od počátku věků, a pořád je to nenapadlo je to tam přidat...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 18:13:46
avatar
Ještě by mohli přidat "obarvování" souborů ala Mac. To jsou s hotkeyem na novou složku dvě věci které bych z Macka na Widlích uvítal... ěkdy je to sranda, jako třeba když jsem si vzal z Maca práci domů na PC, s tím, že jsem si v práci na Macovi obarvil soubory podle toho, co se s nima mělo dělat. A doma jsem na to v Total Commanderu vejral jak trubka, kdeže barvičky zmizely... Ještě že jsem měl nainstalovaného Hackintoshe...
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 17:11:52
avatar
Tyhle články už mě fakt docela nudí. Prakticky to stejný jsem slyšel i minulý týden i předminulý týden a je to pořád a pořád dokola.

jeden příklad za všechny : O tom, že ATi vydá HD4890 jsme veděli dlouho dlouho předem a o GTX275 jsme se dozveděli prakticky pár dní před vydáním a stejně to Nvidia zvládla ve stejný den co ati a se slušnou dostupností.

Lidi boj ati a nvidia není o milionéch, ale o stovkách miliard a my si jen můžem domyslet, kde tečou miliardy, aby se někde něco urychlilo nebo pozdrželo. Takže jestli někdy nastane den kdy jedna ze stran bude mít něco co ta druhá strana mít nebude a ta situace bude trvat aspon dýl jak 1 měsíc tak potom teprve přichází čas na tyhle články.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 17:17:44
avatar
Zase to ber z mého pohledu, už rok mám HD 4870 X2 a není na co lepšího upgradovat, jako tester mě testy grafik enbaví, protžoe už více enž rok, v případě NV už asi 3 roky, testujeme pořád to samý ... takžke chci novinky ..
Nightik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 17:43:10

Otázka je ale i, jestli je netnost pořád vylepšovat a upgradovat. Dle mého hlediska je lepší si pořídíit grafiku, která bude opravdu dobrá a použitelná i do budoucna, nežli si každý rok kupovat novou. Na tohle by měl hlavně koukat člověk jako Vy, ekonomicky založený člověk, který pořád skládá písně o výrobních nákladeh a cenách. Pokud 3 roky stará grafická karta dokáže rozjet drtivou většinu her na high nastavení v solidním rozlišení, tak nastává otázka, zdali je opravdu nutné mervomocí upgradovat. Ale ono se to momentálně něhodí do krámu, že? V tom případě je smutné, že několik let stará architektura nVidie pořád šlape na paty nové architektuře Ati. Oh ano, výrobní náklady...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 17:56:47
avatar
no počkej, ona architektura ATI také není nová ... RV770 je pořád RV670 a to vychází z R600 které bylo hotové v době vydání G80. Jde o to, že ATI je stále technologicky pokročilejší a NV stačí jen proto, že hry se nevyvíjí a stále je DX9 na prvním místě ... pokud by se více využívalo výhod DX10.1, které je tu už dva roky, NV by měla velký problém ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 18:21:49
avatar
tak pokud by se dx10.1 vyuzivalo poradne tak uz tu muzem mit nove grafiky od nvidie davno
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 18:52:03
avatar
kéž by ! mě je jedno jestli novinky budou od ATI nebo od NV, už aby tu byly
Nightik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 18:24:19

To souhlasím, že kdyby hry byly v současnou chvíli pokročilejší, tak by Ati mohla z plna využít potenciál implementovaných technologií alá DX10.1. Zase na druhou stranu, kdyby tu něco takového bylo, tak si myslíte, že by nVidia stím nic neudělala? Stejná situace je, že největší výrobce grafických čipů je Intel (teda alespoň tu se jako leader presentuje). Ačkoliv nemá jediný čip, který je graficky použitelný. Ale pro jeho účely, tj. integrace do čipsetů je plně postačující, tak v tom nikdo nevidí problém. A polemizovat nad tím, zdali si zahraju na tom Crysis nebo ne je absolutně mimo mísu. To same případ DX10.1 a jiné. Her je mizivé množství, já upřímně jich nenapočítám ani 5 slušných her a to hry celkem sleduji. A ať mi nikdo neříká, že v tom má prsty nVidia. Kdyby DX10.1 měl opravdu takový potenciál, jak se všude (na obhajobu Ati) uvádí, tak by opravdu mělo být o hodně více her. Vzpomínám si ještě teď na online hru Age of Conan, která měla být plná grafických orgií, měla mít dva klienty, jeden na DX9 a další čistě pro DX10.1 grafiku. Po roce a půl, i když Microsoft sponzoruje tento vývoj, není DX10.1 klient k dispozici. To samo už je zarážející. Proto ještě jednou. Kdyby DX10.1 byl takový neodvratitelný trhák, který přinese hraní do jiné dimenze, tak by si toho jistě výrobci všimli a využili toho, ale pravděpodobně tomu tak není. Proto vždy zůstane pouze u toho, že Ati je technologicky (v implementaci technologií třetích stran) kupředu, ale bohužel s mizivým přínosem. A jinak, ano, samozřejmě, kdyby na druhou stranu DX10.1 byl úspěch, tak jistě tu máme všechny nVidia grafiky s jeho podporou, jelikož toto je opět business a pokud je něco používané a tím in, tak se toho musí využít. V tomto případě je ale opak pravdou. Ale jinak grafiky nejsou jen o DirectX, že? Nebo ano? Pojďmě teď polemizovat nad tím, jak Ati nemá PhysX a nVidia ano, ale jak to na druhou stranu podporuje málo her. V tom případě si přečtěte znovu můj příspěvek, ale místo DX10.1 nahraďte PhysX. Pěkný den.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 18:55:41
avatar
PhysX má narozdíl od DX10.1 alterativou, kterou je HAVOK, ten je nadále nejpoužívanější fyzika ...

Zatímco absenci PhysX lze u ATI nahradit, absenci DX10.1 nikoli ani zpětně dodat. pokud NV předělá PhysX jako OpenCL, pojede i na ATI. DX10.1 ale na grafiku zpětně nedostaneš ...

DX10.1 navíc není vynálze ATI, je to lepší verze DX10.0 a podporuje jej kromě ATI i VIA atd. Mnozí se mylně domnívají, že DX10.1 je něco anvíc, nikoliv je to nejnovější verze DX10 a je normální ji podporvat. Anti reklama NV tomu určitě také nepomohla, obecně ale vývoj her silně stagnuje, díky zastaralým herním konzolám.

Mě je jedno jestli budou novinky od ATI nebo od NV, už aby tu byly, dva tři roky recenzování stejných grafik pooměrně dost znudí ...
Nightik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 19:25:02

No, když pominu, že pořád není verze Havoku, která pracuje na grafických kartách, čili drtivá většina her založená na enginu Havoku je počítaná přes procesor.

Nemyslím si, že by konzole hráli v tomto nějakou velkor roli. Samozřejmě, že v tom bude mít také svoje prsty, ale že by to byl hlavní viník, to určitě ne. V tuto dobu ve všem hledej peníze. Doba neuvážených investicí a riskování ve velkém je pryč. Teď, v době, kdy vývoj her stojí nepředstavitelné množství peněz, zaměstnává několik vývojových týmů, a to nemluvím opravdu jenom o programátorech a graficích, tak není lehké dělat něco jen tak. Samozřejmě, kdyby opravdu někdo chtěl super hru z pohledu grafické stránky, tak není problém takovou hru udělat. Ale otázka je, vrátí se finanční prostředky do této hry vložené? Těžko, pokud hra bude vyžadovat jako minimální požadavky C2Q na 3GHz, 6GB RAM a alespoň duální grafickou kartu. Takovouto sestavou disponuje minimální procento uživatelů.

Nehledě na to, že takováto hra rozhodně nepůjde na konzoli. Konzole nechce chce brát spíše jako odnož počítačů pro ty, kdo něchtějí drahé PC na hry. Jsou jednoduché na ovládání, lehce přenosné a levné. Proto rozhodně se do rodiny malým dětem hodí na hraní konzole za 4000,- něžli počítač za 20000,-. Ano, konzole z jistého důvodu brzdí vývoj, ale ne tak brutálně. Ano, hry se v tuto dobu vyvíjejí z drtivé většiny pro konzole, protože na rozdíl od PC se zde dá více vydělat. Ne, konzole jen tak z trhu nevymizí, proto nemá cenu je hanit nebo jim podkopávat nohy. Ne, konzole rozhodně nejsou konkurenty hraní na počítači.
Buble [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 20:18:49
avatar
Když si to tak vezneš, tak konzole se skoro nevyvíjejí, narozdíl od PC. Jednou za 3-4 roky ti vyjde konzole a ta se nedá upgradovat.Počítač ano. A už po roku konzole zaostává po mainstream počítači. I kdybychom brali jak ty říkaš konzole jako odnož poítačů, tak vývoj her je pro konzole a PC podobný, vývojáři udělají obě verze hry skoro stejné a v tom je ten problém. V tom se podílejí konzole na brždění. A máš pravdu, nezbavíme se jich. Jsou v tom příliš velké peníze, kolem těch se to točí.
Nightik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 21:08:37

Jasan, že konzole zaostávají. Ale momentálně si koupím stávajíí generaci, která stojí 4000,-, to mi vydrží 3 roky, za ty léta si koupím další za X000, která opět vydrží těch několik let. Za tu dobu si absolutně nemusím dělat starosti stím, že mi nějaká hra nepůjde kůli tomu nebo onomu. Prostě všechno je bezproblémůvé. Konzole je prostě pro ty, kteří chtějí bezproblémovou věc, která nepotřebuje znalosti počítačových věcí. Pořád jsme v normálním světě, ve kterém každý není expert a nevím proč si má koupit grafickou kartu za 1000 nebo 8000. Prostě toto je ideální řešení pro tyhle lidi. Já, upřímně, kdybych nehrál na počítačí v drtivé většině online hry, tak si také koupím konzoli. Pak bych klidně vystačil s notebookem za 8000 a nepotřeboval bych dělo za 30000. To samé pokud budu mít doma děti, raději jim pořídím konzoli, do které investuji minimum a případné škodě na ni budou minimální (pořád, jsou to děti a ti dokáží zázraky) nežli na PC za desítek tisíc. Na závěr na toto jsme malí páni, v tomto segemtu se točí stamiliony a my se buď přizpůsobíme, nebo to budeme ignorovat.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 22:03:45
avatar
teď de o to jak se na to kdo kouká, někdo je pohodář a nevadí mu hrát 3 roky 5 stejných her ... někdo je ale jinčí typ člověka ( jako já ) a hra ho většinou za pár měsíců omrzí, potom se musí neustále vracet ke starším gamesám, protože na ty nové nemá pc(a vlastně peníze na onen stroj) a ty které rozjede ho nebavěj
pak si jednoho dne našetří na pc za 20 000 a říká si ,,konečně počítač na 5 let,, a za pul roku vyjde hra která mu na pc opět jede pomalu nebo nejede vubec, tak je to pořád dokola
a lidi kteří maj na pc, kterej rozjede všecko, ty už nebaví hrát nejnovější tituly, protože je rozjedou a nemaj potřebu upgradovat, a místo toho si přejí hry
blá blá ... ani nevim o čem píšu
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 20:21:28
avatar
DX (10.1) samozřejmě má spoustu alternativ.. například OpenGL nebo raytracing.. Nebo koneckonců i ten Flash či Java hra se dá udělat i bez DX

Na čem myslíš, že se hrají hry na non Windows systémech? Třeba Mac nebo PS3?
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-21 00:22:36
avatar
Já to beru. Prakticky až na HD4770 se nic v grafickém průmyslu neděje, ale to není důvod psát každý týden o TSMC a jejich problémech. V posledním měsíci jsi měl alespoň 3 články o TSMC a zdržení 40nm technologii a pokaždý ty články byli podobný.

P.S. nech to chvilku spát a za pár měsíců budeš mít takových novinek, že nebudeš vedět co dřív testovat
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 17:15:09

Mě je to celkem jedno ..stejně většina her, která stála za zahrání je odložena na příští rok a fakt nemám strach, že s GTX 280 nedám Modern Warfare 2 na full detail
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 17:40:13
avatar
mno vzhledem k tomu že MW2 nebo-li CoD6 bude na trošku vylepšeným enginu jako jede na CoD5WaW tak máš asi pravdu, to rozjede dnešní mainstream minimálně na medium-high s 50fps+ v poho
mě by spíš zajímala fyzika - nikdy sem se nedozvěděl jestli je tam nějakej specialnni fyzickej prográmek nebo je to havok .. ? nevíte vo tom něco ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 17:59:02
avatar
Buď mají vlastní, nebo HAVOK, je to celkem jedno, současná fyzika naprosto dostačuje ...
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 19:14:38
avatar
mno taková fyzika u CoD 4 bo CoD 5 mi moc hezkej dojem nepřináší, sotva ty těla spadnou, a když spadnou tak sou pulkem těla v jinčím těle nebo zabodnutí a nesmyslně zkourcení xD
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 19:47:00
avatar
Myslieť si že nVidia po získaní pár mesiacov navyše na vývoj čipu zakope ATi pod čiernu zem je trošku detinské, nie? Za ten čas žiadnu revolúciu nespravia, možno tak maximálne optimalizujú. A ATi má k dispozícii rovnakú porciu času, a pochybujem že čakajú a klopkajú prstami po dreve kedy bude výrobný proces bezproblémový.
Buble [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 21:09:36
avatar
Tady jde spíš o to že nV má čas svůj čip dokončit. Kdyby s 40nm nebyly problémy tak ATI zadupe nV už s 4770. Protože nV neměla grafiku která by mohla 4770 konkurovat. A ted kvuli těm problémům ztratí ATI náskok že už má navrhnuté čipy. Jen je vyrobit. Aktualně nv nemá navrhnuté G300 jádro, nemá ho připravené k výrobě. Ale v době kdy se podaří optimalizovat 40nm pro ATI už by to mohla mít.
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ceska hlava - za 5870 2009-07-20 20:22:05
avatar
Panove snad by sme mohli zistit jak ty cipy dostat k nam. Redakce snad ma nejake kontakty aby sme par kusov -1000 zjednali a kupili vopred

Takze prva recenze Dx11 Win7+DIRT2 bude na DD
ze jo
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 20:30:29
avatar
Ano, DX11 ATI grafiku budeme mít mezi prvními .... včetně nějaké DX11 hry ... to není problém, je otázka, kdy to bude :/
Leos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Stalo sa... 2009-07-20 23:52:53

No jo, ruplo to....ale prečo to ruplo teraz, keď mala Ati možnosť dostať sa pekne do plusu a šancu ukázať, čo v nej je a to aj NVidiotským BFUčkam (hovorím o tých, ktorý kupujú iba grafiky NVidia alebo GeForce), ktorý by si v auguste možno všimli, že DX11 má zatiaľ len ATi a ich jedinečná NVidia nie. Mohlo to radšej prdnúť v čase uvedenia G80 (GeForce 8800GTX), aby ATi získala čas a mohla lepšie odladiť čip R600 (Radeon HD2900XT) a lepšie konkurovať NVidii.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-21 12:13:28
avatar
Nic proti, ale přát NVidii (a tím pádem i nám) problémy s G80, díky které měla spousta lidí bombové karty ala 8800GT, což prostě bomba byla o tom žádná, tak to je skutečně na Chocholouška...
Jo leda že bys byl majoritním akcionářem AMD ATI, o čemž bez despektu pochybuju...
A hlavně, vývoj má pokračovat kopáním do zadku těch co se táhnou vzadu, ať přidají a ne okopáváním kotníků těm, co jsou vpředu a daří se jim... Ať už jsou to "naši" nebo "jejich" koně...
Jednou jsou vpředu jedni, za čas zase druzí... Tržní prostředí se tomu říká...
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-21 12:57:49
avatar
Presne jak pises. Nechapu ty, kteri haji jednu barvu. Nase barva neni ani zelena ani cervena, ale my jsme sami za sebe. Jsme zakaznici a at se zeleni a cerveni perou, jak chcou. Mas ode me palec nahoru chlape.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-21 11:25:34
avatar
nVidia by teď taky mohla brečet že má ATi náskok s DX11 ať na ně počká že sou pozadu
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 610x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 403x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 909x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1180x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1504x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1335x
Komentářů: 6