Vylepšené NVIDIA RTX 4080 Super, 4070 Ti Super a 4070 SUPER dorazí v lednu – moc nečekejte Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 13 December 2023
altKosmetické vylepšení nabídky NVIDIA grafik se potřebné změny nedočká. Ceny budou nadále hrozné.

 

 

 

 

Grafické karty NVIDIA RTX 4000 sice nejsou samy o sobě technicky špatné, co je dělá opravdu špatnými produkty z hlediska nákupu, jsou jejich ceny. NVIDIA nám servíruje low endové modely za cenu mainstreamu, mainstreamové karty za cenu high endu a high end za absurdní částky. Samozřejmě by nemusela, protože i kdyby dnes darovala všechny RTX 4000 zadarmo, pořád by byla jako firma v masivním zisku díky AI produktům, na které se nyní logicky maximálně soustředí. A ten nezájem o hráče a o herní grafiky za rozumné ceny, je nadále vidět. A bude i u vydání nových RTX 4000 SUPER edic, tedy refresh stávající generace.

  • RTX 4000 SUPER dorazí v lednu

Všechny naše týdny či dokonce měsíce staré informace, se do písmene potvrzují. Blíží se vydání RTX 4000 SUPER série, která bude uvedená v recenzích a do obchodů v průběhu ledna 2024. A bohužel se potvrzují naše obavy, že vylepšení budou spíše kosmetického rázu, a hlavně na těch absurdních cenách (a tedy prokazatelného nezájmu NV o PC hráče) se nic moc nezmění, pokud vůbec něco.

  • RTX 4080 SUPER – stejná karta stejná cena jako 4080

Absolutní nezájem firmy je prezentovaný hned u nové RTX 4080 SUPER. Pokud jste se těšili, že NV přijde se skutečným nástupcem RTX 3080/3080 Ti, tedy použije jádro z RTX 4090 v nějaké nižší specifikaci a navýší třeba i množství paměti proti stávající RTX 4080, která používá jádro nižší třídy a má tedy jen 16GB ačkoliv stojí 1200 dolarů (33 tisíc korun vč. DPH), tak bohužel.

RTX 4080 SUPER je totiž úplně stejná karta jako dosavadní RTX 4080, se stejným AD103 jádrem. Jediným rozdílem je, že místo 9728 jednotek bude plně aktivní, tedy s 10240 jednotkami. Takty zůstanou prakticky stejné, 16GB paměti a 256-bit sběrnice také, stejně jako 320W TDP. Výkon podle našich informací od výrobců karet stoupne o cca 3% max. 5%. Pokud jste jako všichni doufali, že NVIDA alespoň sníží tu absurdní cenovku, tak to bohužel moc nadějně nevypadá.

NVIDIA tradičně oznámí finální ceny až na poslední chvíli, většina výrobců optimisticky očekávala snížení z 1200 alespoň na těch 1000 dolarů, ale nyní říkají, že NVIDIA pravděpodobněji zachová současnou cenu 1200 dolarů. Radost z toho moc nemají, protože RTX 4080 je nejhůře prodávanou grafikou xx80 série za několik generací. Je prostě příliš drahá, protože je fakticky určena jen těm nejmovitějším. Ovšem pro ně není rozdíl mezi 1200 dolary za 4080, nebo 1700 dolary za 4090. Pro ty, kteří na ceny a alespoň trochu rozumný poměr koukají, nemá RTX 4080 16GB co nabídnout, protože za 1000 dolarů je na trhu 24GB RX 7900 XTX, která dokáže v řadě her RTX 4090 i porážet, byť celkovým výkonem je mírně za ní. Ovšem také má jen 365W TDP a ne 450W a v praxi stojí polovinu. Samozřejmě RTX 4080 je objektivně mnohem horší karta, protože není jen dražší, ale samozřejmě nikde nedokáže RTX 4090 porážet. A bohužel tedy, RTX 4080 SUPER nebude žádným zlepšením. Je to fyzicky stejná karta jako dosud s prakticky stejným výkonem a pokud NV nenasadí tu nižší 999 dolarovou cenu, bude to právě díky ceně nadále mizerný produkt a velmi mizerný nákup. Stejně jako dosavadní verze, kterou tedy přímo nahradí.

  • RTX 4070 Ti SUPER – největší vylepšení nové „SUPER“ série

Aktuální RTX 4070 Ti je opravdu výsměch za současnou cenu. Mainstreamová karta s poměrně malým AD103 a jen 192-bit sběrnicí, se prodává za absurdních 799 dolarů, přičemž rasterizačním výkonem tak tak překonává Radeon RX 7800 XT 16GB prodávaný za 499 dolarů. Díky ceně tak dnes 4070 Ti 12GB stojí proti Radeon RX 7900 XT 20GB, která ji prostě o třídu překonává. A zdá se, že tento stav věcí je blbý i pro samotnou NVIDIA, takže nová RTX 4070 Ti dostane vůbec největší vylepšení z novinek.

Místo malého středního AD104 jádra se 192-bit a 12GB dostane novinka větší AD103 a 256-bit. Jinými slovy půjde o osekanou RTX 4080 16GB, kdy si jistě pamatujete, že původně chtěla NV už stávající RTX 4070 Ti uvést jako RTX 4080 12GB. A také ji tak uvedla, až po tlaku výrobců a všech ostatních ji oficiálně oduvedla a posléze ji opět představila jako tedy stávající RTX 4070 Ti. Nová RTX 4070 Ti SUPER ale konečně dostane stejný základ jako má 4080, jen místo 9728 jednotek bude mít aktivních 8448 jednotek. Dostane ale také těch 256-bit a 16GB paměti, ovšem na nižších taktech, kdy TDP karty by nemělo být přes 300W.

Pokud jde o výkon, půjde jasně o největší zlepšení v rámci novinek, a to o zhruba 10% možná až 15% proti stávající RTX 4070 Ti. Ta na trhu ale pravděpodobně nezůstane. Alespoň tedy ne ve stávající verzi. Co se však údajně nezmění, je cena. Stávajících 799 dolarů (22 tisíc korun) má zůstat. Nicméně karta by se konečně tedy měla přiblížit výkonu RX 7900 XT 20GB, které ovšem zůstane výhoda mnohem vyššího výkonového OC potenciálu a 20GB paměti.

  • RTX 4070 SUPER – alias přejmenovaná RTX 4070 Ti?

Zatím „nejslabší“ z RTX 4000 SUPER série má být 4070 SUPER, která bude mít tedy stále AD104 jádro, 192-bit a 12GB paměti. Vše nasvědčuje tomu, že NV prostě vzala stávající verzi RTX 4070 Ti, mírně snížila počet aktivních jednotek v jádře ze 7680 na 7168 a snížila trochu takty jádra i pamětí tak aby karta měla 225W místo 285W TDP. Proti ještě více utažené stávající RTX 4070 má tedy stejné paměti, ale jádro má místo 5888 těch 7168 jednotek.

Asi tedy nepřekvapí, že výkon novinky bude mezi stávajícími RTX 4070 a 4070 Ti modely. Konkrétně se bavíme o nějakých 10% možná až 14% výkonu navíc proti 4070. Na rozdíl od současných 4080 a 4070 Ti však i po uvedení SUPER edic, zůstane současná 4070 na trhu. Údajně by u ní měla klesnout cena na oficiálních 549 dolarů (15 tisíc), což je pořád víc, než obvykle stojí výkonnější RX 7800 XT 16GB a o 100 dolarů více než výkonem srovnatelná a taktéž 12GB RX 7700 XT. Pokud jde o cenu RTX 4070 SUPER, tak ta má stát těch 599 dolarů (16,5 tisíce korun), přičemž výkonem by tedy měla být blíže úrovni Radeon RX 7800 XT, který však stojí o 100 dolarů méně a má nadále výhodu 16GB paměti.

  • Závěr – NV dokazuje, že ji hráči nezajímají

Pokud jste čekali nějaká skutečná vylepšení a snížení těch absurdních cen, zejména když z hospodářských výsledků firmy objektivně vidíme, že ty karty jsou předražené, tak máte smůlu. Pokud NV na poslední chvíli opravdu všechny hodně nepřekvapí, její absurdní cenová politika, která ničí PC, co by herní platformu, bude pokračovat.

Nic se nemění na faktu, že parametrově je RTX 4080/4080 SUPER ve skutečnosti mainstream a nástupce nižší RTX 3070/3060 Ti série, ale prodávaný za cenu Ultra high endu, zatímco RTX 4070 Ti/4070 je parametrově nástupcem středního mainstreamu RTX 3060 řady, prodávaný za cenu nižšího high endu dnes. A vyloženě low endové karty série xx50, NV prodává dnes jako RTX 4060 Ti ovšem za ceny vyššího mainstreamu. Tahle politika firmy bude prostě pokračovat. Stále budou novinky o třídu méně výhodné než AMD Radeon RX 7000 karty, které si bezpochybně udrží lepší cenu i výkon v jednotlivých hlavních cenových hladinách a třídách. A tento způsob „konkurenčního“ boje PC platformě jako takové moc neprospívá. Na druhou stranu je to samozřejmě vítaná příležitost pro AMD, která také chystá vylepšení stávajících RX 7000 karet a má k němu hodně velký prostor. Ale také třeba je to stále příležitost pro Intel, který sice nedokáže opravit ARC generaci, jež je stále nepoužitelná v řadě případů, ale potenciál pro další generaci tu je. A v roce 2024 má uvést novou generaci BATTLEMAGE grafik.

RTX 4000 SUPER edice karet má NV oficiálně ohlásit 8.1.2024, přičemž recenze na vybrané edice 4070 SUPER (ty které budou mít uměle udržovanou doporučenou cenu) mají být zveřejněny 16.1. 2024 a o den později (18.1. 2024) dorazí recenze běžných nedotovaných edic, které si běžně budeme moci koupit a jejichž ceny budou samozřejmě vyšší než doporučená cena NV. A také se oficiálně začnou všechny karty prodávat. Ve stejném stylu bude uvedena i RTX 4070 Ti (23 a 24.1. 2024) a následně i RTX 4080 SUPER (30 a 31.1. 2024). Prioritou marketingu bude lhaní o tom, že karty díky DLSS3 mají zvýšený výkon, tedy minimálně nebude NV aktivně rozporovat tuhle lež o „vyšším výkonu“, kdy samozřejmě DLSS/DLSS 3 žádný výkon nezvyšuje. Výkon karty je pořád stejný, ukazovaná vyšší FPS jsou kvůli snížení nativního rozlišení, a tedy výpočetních nároků. A v případě DLSS 3 pak obohacené generováním falešných FPS ovšem bez efektu nárůstu skutečných FPS, pokud jde o plynulost hry, a hlavně lepší odezvu apod.

Bohužel to hlavní vylepšení, tedy herních karet prodávaných za ceny odpovídající parametrům a výkonu, se od NV nedočkáme, kdy firma používá DLSS prostě k přesvědčování, že karty s tradičními parametry nižších tříd nyní opravdu stojí za ty ceny karet parametrově tradičních vyšších tříd. A bohužel u části zákazníků jí to prochází. A hráči se tak sice zlobí na ceny karet, ale aktivně nákupem RTX 4000 série tu situaci vytváří a hlavně legitimizují. Ano, prodeje RTX 4000 jsou objektivně nižší, výrazně proti předchozím generacím, ale NV sama to nijak nepocítila, protože má na nich mnohem vyšší marže. A tak sice prodala méně kusů, ale utržila za ně stejně nebo dokonce více peněz, což ji samotnou utvrzuje v tom, že nemusí ceny snižovat/vylepšovat. A tak RTX 4000 SUPER jsou jaké jsou a jejich nástupce, kteří dorazí nejdříve kolem Q2/Q3 2025, může klidně ještě zdražit. Speciálně pokud se prostě RTX 4000/4000 SUPER budou i přes tu jejich nevýhodnost prodávat z příjmového hlediska pro NV, stále stejně „dobře“ jako dnes …

Zdroj: videocardz.com

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-18 13:06:44

Budme radi že ešte niečo Nvidia dodava na trh a neprešla kompletne na AI.

Nejake novinky o Meteor Lake v notebookoch?
9W real 30W 15W real 57W a ten 28 watovi real 115W
Samozrejme velke s malimi jadrami zase blbe pridelovanie inštrukcii a niektore behmarky sa ani nespustia kôli tomu
Ako to inde napisali o Meteor Lake, je to velky skok pre intel, aj ked to neznamena že budu konkurencie schopne so zajímavym výkonem, spotřebou a efektivitou
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-18 17:59:06
avatar
ty super edice nic neresi AMD bude stale vyhodnejsi.. aktualni prodeje jsou jasny AMD drti nvidi skoro ve vsech segmentech trhu..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-18 23:36:23
avatar
drcení by to bylo tak 9:1 ... do toho má AMD opravdu daleko ;) v retailu je to teď tak 50:50 celkově, což je pro AMD skvělé číslo, ale OEM to pořád kazí, takže ve výsledku má NV stále 6 až 7:1
bond [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-20 17:12:26

Edit: delete
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-19 08:54:05
avatar
Odkaz
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-19 16:56:49
avatar
Na Mindfactory.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-19 17:31:10
avatar
ano je to jediny eshop v EU ktery ukazuje podrobne statistiky kazdy tyden.. myslite ze jinde je to diametralne jine? na CZC je nyni v TOP5 jenom jedna Nvidia a to stara 3060, jinak same Radeony a hned dva modely 7800XT uplne to kopiruje cisla z MindFactory, kde 7800XT dominuje prodejum taky.. Nvidia je proste predrazena uz jaksi netahne.. nejde zdrazovat donekonecna jednou narazi kazda firma na strop to je proste zakon nabidky a poptavky a to se uci na kazde stredni skole.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-19 18:35:43
avatar
Tak už třeba na Alze je to jinak a i v tom odkazovaném článku je zmínka o Amazonu a Neweggu a tam to vypadá taky dost jinak.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-20 10:42:49
avatar
alza dost proklamuje Nvidii maji banery jenom na nvidii jak na svem facebooku tak primo na eshou i pres tuto celkem brutalni snahu + na infolince doporucuji jenom Nvidie coz jsem si nekolikrat overil, je zde v TOP3 7800XT ale 4070 zde neni.. defakto nejlepsi 4070 je az na 6. miste prodejnosti. Tedy i na Alze se prodava 7800XT lepe jak 4070 presne jako na CZC a presne jako na Mindfactory.de tj i pres opravdu velkou reklamnio masaz + doporucovani jenom Nvidii karet na jejich infolicnce i na Alze dramaticky klesa prodej Nvidia grafik coz je asi posledni basta Nvidie v CR CZC ma tu obrovskou vyhodu ze jsou zde diskuze a primo lide si radi mezi sebou co je vyhodne aktualne koupit + se zde vkladaji odkazy i na zahranicni recenze a zde proste AMD nyni dominuje v pomeru cena/vykon ve vsech cenovych segmentech trhu coz potvrzuje i nejlepsi web na testy grafik u nas GPUReport.cz ktery kazdy mesic vydava clanek o aktualnim vykonu karet + jejich ceny + pomer cena/vykon a zde mesic co mesic totalne dominuji karty AMD.. a lidi uz to proste zacinaji videt protoze se o tom vsude mluvi.. Vsichni youtuberi sou uz na Nvidii taky nasrani, pokrok nula ale zdrazovani je uplne ukrutny.. nasrani sou na nvidii uz i samotni vyrobci a EVGA prave kvuli tomuto skoncila, Nvidia si nechava vsechny zisky pro sebe a na vyrobce nezbyva skoro nic..
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-20 10:47:00
avatar
jenom k te ALZE v TOP5 jsou hned 3 Radeony minulej tyden byla 6700XT dokonce na prvni miste.. takze uz i zelena Alza zacina bejt celkem ruda jenom ji to bude trvat o neco dele nez CZC protoze tam probiha obrovska reklamn masaz jenom na Nvidie.. zrejme investuje Nvidia hodne penez do propagace prave na Alze jako jednicce na trhu a mistni lide na infolince jsou instruovani o tom aby doporucovali jenom Nvidie.. Zda je toto moralni je uz vec druha..
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-20 12:13:05
avatar
Škoda že Alza neuvádí počty kusů. Třeba ta 4070 tam je 2x na 6. a 8. místě. Takže ono ve výsledku ten prodej nemusí být horší než u jedné 7800. Ale to jsou jen spekulace bez faktů. Nebudu že sebe dělat šaška a vyvozovat z toho celosvětové prodeje. Takže ano, na MF se 7800 prodává výrazně lépe, než 4070 i když jinde se to liší. Viz třeba ten Amazon. Spíš by mne zajímalo, proč je to jinde jinak.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-20 13:08:02
avatar
podivej se na pocet recenzi.. u 7800XT jsou jich mnohem vic nez u 4070 a to se prodavaji 1/2 dobu.. uz od tohohle lze usoudit ze posledni dobou je proste 7800XT opravdu hodne oblibena.. coz jenom potvrzuji cisla z mindfacotry i TOP5 na CZC. Hele hodne dela propagace, na alze mas vsude plno baneru na nvidii, + banerry a reklamni clanky na FB + jejich podpora doporucuje jenom Nvidie.. TOhle ti proste udela hodne protoze BFU uzivatelu je stale dost ti tomu nerozumi a proste daji na reklamu nebo na radu obchodnika na infolince mnohem vic nez zkusenej uzivatel co se nejdriv podiva na recenze a pak kupuje..
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-20 15:19:48
avatar
Ale jo, já netvrdím, že 7800 není oblíbená, nebo že se prodává špatně.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-21 06:41:15
avatar
jenomze dle staistik je 7800XT nejvetsi tahout v celkovem podilu.. diky teto karte si aktualne drzi AMD 55-60% retailu.. hodne tam jeste dela 6700XT.. ale dobre si vedou i vyssi karty jako 7900XTX a 7900XT ktery se prodavaj mnohem lepe nez 4080/4090
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-21 13:16:05
avatar
I kdyby to bylo 60:40, což tady podle toho nejspíš není:

Odkaz

Je to za Q2, novější jsem nenašel, ale aby to tak najednou skočilo na 50:50, tak to si nemyslím.

No každopádně tím sám potvrzuješ to, že tvé tvrzení o prodejním drcení bylo silně nadhodnocené. Neříkám přímo lživé, protože si myslím, že tomu opravdu věříš.

A bohužel jsem se opět nechal zatáhnout do diskuze o něčem, co bylo jasné hned od začátku a jen to vyústilo ve ztrátu času.
Mave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-22 14:37:13

diskuze s Belkou vždycky vyústí ve ztrátu času, ten člověk si nenechá nic vysvětlit a vidí jen to, co vidět chce

On prostě vidí že AMD se nejvíce prodává, DLSS a raytracing jsou sračky, a vše o co jde, je poměr cena/výkon a raw výkon.

To, že jiní lidé vůbec neřeší poměr cena/výkon, chtějí používat DLSS/FSR i raytracing ho vůbec nezajímá, protože on tohle používat nechce.

Mě osobně třeba poměr cena/výkon vůbec nezajímá, když už mám peníze na to, že si koupím grafiku za 25-30k, tak už je zanedbatelnej rozdíl si připlatit 5k a mít lepší all round grafiku.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-22 17:16:38
avatar
Souhlasím. Já vím, že diskuze s ním jsou nikam nevedoucí totální ztráta času. Ale bohužel mi to někdy nedá, když čtu ty jeho moudra.
Mave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-23 12:31:34

Taky mi to někdy nedá nezareagovat, ale je prdel to číst
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-23 11:46:25
avatar
tvuj odkaz ale zohlednuje Retail + OEM, ja se bavim ciste jenom o Retailu.. tj trh kde kupuji lidi jako ja nebo ty, tedy normalni hraci her..

https://twitter.com/TechEpiphanyYT/status/1736008337882304587

jak vidis aktualne drzi AMD 60% a prodava se v retailu lepe nez Nvidia uz 4 mesice v kuse. Aktualne je nejprodavanejsi grafikou 7800XT, ktera se prodava skoro 2x tak lepe nez na tretim miste 4070...

Brutalni uspech slavi AMD i v Highendu 7900XTX je na krasnem 7. miste v TOP10 neni ani 4080 ani 4090, kdezto 7900XT/7900XTX jsou zde obe..
Mave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-23 12:31:42

zas:
1, ty vztahuješ prodeje z mindfactory na celej svět

2, koho zajímají 4 měsíce? To nic moc neříká

3, Nvidia má vydat refresh, takže logicky lidi, co by teď chtěli upgradovat, si raděj počkají ten měsíc dva, takže logicky stávající 4070/4080 se teď moc prodávat nebudou

4, vůbec nechápu proč se furt tak pereš všude na forech za ty prodeje, koho to vlastně zajímá Belko?

Aspoň já teda si koupil 4080 protože je v rastru o malilinko pomalejší než 7900XTX ale za to o parník lepší v RT a můžu na ní používat jak DLSS, tak i FSR když hra DLSS nepodporuje. A rád sem si za to těch pár tisíc přilatil. Sice má méně VRAM, ale já tu grafiku nechci na 6 let a hrát za 2-3 roky vše na low protože budu mít mrtě VRAM ale malo vykonu.

A při koupi mě vůbec nezajímalo, co se jak prodává. I kdyby se AMD prodávalo 8:2 tak by to nic nezměnilo.

Na to proč tak řešíš ty prodeje všude na FB, PC bazarech a jiných forech a cpeš lidem jak super se AMD prodává mi prosím odpověz, to by mě fakt zajímalo.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-23 13:42:42
avatar
je to jedinej opravdu hodne velkej eshop co ukazuje svy pordorbny statistiky v tydennich prehledech..

To nejsou jenom 4 mesice, v tom odkazu mas statistky za cely rok 2023..


Pokud se podivame na CZC tak zde 7800XT slavi uspechy take.. v TOP 10 jsou dokonce dva modely 7800XT kdezto pouze jeden model RTX 4070...

Nvidia ma proste s radou RTX 4000 nejhorsi pomer cena/vykon za posledni roky, vsichni recenzenti na to neustale upozornuji, vsak se staci podivat na nejlepsi HW portal v ceske republice co mesic co mesic dela podrobny prehled jake karty se momentalne vyplati, coz je GPIreport.cz a kazdy mesic tam RTX 4000 totalne propadaji v tomto smeru, AMD nabizi za stejny vykon cenu klidne o 40% nizsi u nekterych cenovych segmentu a to je proste pro hodne lidi neprijatelne.. Zakon poptavky a nabidky se uci na vsech strednich skolach, pokud neustale zdrazujes coz nvidia posledni 4 roky dela, tak proste jednou prijde zlom kdy se zacne tato poucka uplatnovat do prace a zacne klesat prodej.. Recept je jednoduchy, musis zas cenu snizit presne podle zakona nabidky a potavky.. Coz ale Nvidia zatim neudelala a proto jim prodeje neustale klesaji a herni grafiky jsou u nich stale a stale mene oblibene..

Ovsem Nvidia je v situaci kdy ji toto spise vyhovuje, jak klesaji vyrobni kapacity pro herni GPU, muze navysovat vyronbni kapacity pro AI cipy, kde jsou marze ve stovkách %, coz u hernich hrafik nikdy nebude mozne dosahnout.. nikdo ti nekoupi herni grafiku za 200tis.. Ovsem AI cip ano protoze ten si na sebe vydela.
Mave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-23 16:08:01

Zas jedeš kolovrátka.

Ani si mi neodpověděl proč všude všem cpeš ty prodeje, když to nikoho nezajímá.

A nvm proč mi cpeš poměr cena/vykon když jsem psal že tohle mě vůbec nezajímá Pro mě není rozdíl zaplatit 25k vs 30k.

Já prostě chci aby mi na nejnovějších hrách šly zapnout max detaily včetně RT, klidně při DLSS/FSR, protože v tom nevidím rozdíl když je to on/off. A ty bys mi tu stejně cpal ať si koupím 7900 xtx protože poměr cena/výkon.

Nezajímá mě jaký má poměr cena/výkon 4080, protože nemám nic jinyho na výběr tak sem ji koupil. AMD může mít lepší poměr cena/výkon, ale na moje požadavky se nehodí prostě, a věřím, že to stejně má i spousta dalších uživatelů.

Prosím odpověz mi na mé otázky!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-23 17:21:22
avatar
1, proč tedy diskutuješ v diskusi o cenách?

2, Proč diskutuješ v diskusi o poměru cena/výkon

3, no tak rozdíl 25 a 30k opravdu moc není dnes, bohužel ...

4, jestli nevidíš rozdíl mezi nativním rozlišením a upscalovaným, tak je mi tě upřímně líto

5, kup si co chceš, je nám to všem úplně jedno, ale nám ostatním prostě záleží na poměru cena/výkon na výkonu karty jako takovém, na cenové politice i chování firmy vůči nám-zákazníkům atd. ;)
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-23 18:08:26
avatar
Tahle diskuze/vlákno není o cenách, ale o nesmyslném tvzení o prodejním drcení.

A chápeš, že položka "výkon" v poměru cena/výkon může být pro každého jiná? Pro někoho jde o jen o výkon v renderingu, někdo pro sebe třeba do položky výkon zahrnuje i spotřebu, zkušenosti z předchozími výrobky firmy, nebo další funkce (RT, DLSS), nebo kdoví co ještě. Takže pro někoho může být pro jeho potřeby 4080 v jeho poměru cena/výkon výhodnější.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-23 18:41:47
avatar
jasný, ale na DDWorld.cz musíme podle něčeho objektivně hodnotit a doporučovat ;) takže položky cena, výkon, poměr cena/výkon atd. jsou pro nás určující
Mave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-23 18:59:29

1. Jak píše Kisch, nezačínalo to jako diskuze o cenách. Ale i kdyby tak myslel sem obecně vyjadřování pana Belky jak zde tak i mimo ddword, kdy třeba na různých bazarovych fb skupinách když někdo prodává AMD gpu a napíše že mění za nvidii, tak těm lidem nadává do blbců a vůbec jim zasírá inzeráty nežádoucím spamem ať už o prodejích AMD, tak o cena výkon věcech apod. Přitom každý má právo si prodat a koupit co chce.

4.rekl bych, že v tom případě ten rozdíl moc nevidí drtivá většina lidí, viz třeba Hardware unboxed a spousty dalších hw channels kde ať už dlss tak i fsr chválí a při hře prostě ten rozdíl vidět nejde, protože se člověk soustředí na hru a ne na hledání malých artefaktů. Spíš mi je v tom případě líto Vás, protože těchto technologií bude do budoucna pravděpodobně jen více.

5. Přesně jak psal Kisch, cena /výkon je subjektivní a pro každého to může být jiné. Ale nejde to prostě zevšeobecnit a říct, že tohle je určitě špatně a tohle určitě dobře.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-23 19:36:08
avatar
1, pan Belka je externí spolupracovník redakce, jeho články vydávám po úpravě, a nemám tušení co kde píše jinde, není to má věc, je to jeho soukromá věc. Každopádně pochybuji, že by někomu zakazoval něco prodávat/nakupovat ;)

4, Já ten rozdíl bohužel vidím. Jinak testování DLSS/FSR nemá příliš smysl z výkonového hlediska, protože když testujeme nativní 4K a pak třeba 4K vytvořené FSR/DLSS, tak to druhé je vlastně jako bychom testovali nativní 2K .....

5, Poměr cena/výkon je prostě objektivní vlastnost/hodnota, vezmeš cenu, vezmeš naměřený výkon a vyjde ti objektivní číslo. To jestli ho někdo bere nebo nebere v potaz je věc jiná. Ovšem i velmi drahé produkty mají nějaký poměr cena/výkon ;)
Mave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-23 21:30:34

1. Nepsal jsem ze zakazuje, jen že odrazuje od prodeje, hádá se s lidma a přesvědčuje je o své pravdě a rozjede tam vždycky flame. Ať už na bazarech, jiných fórech nebo i na fb příspěvku/reklamy od Alzy apod. Je to samozřejmě Vaše věc, jestli to řešíte nebo ne, ale faktem je, že tu, i tam vystupuje pod svým jménem, a vrhá to pak na tento jinak vcelku kvalitní web špatné světlo.

4. To chápu, ale neřekl bych že to je to samý, jakoby jste tu hru pustil ve 2k. AI prostě něco v té scéně downscaluje, a něco nechá ve 4k podle nějakých algoritmu. Čili se určitě nedá říct, že 4k v DLSS bude mít stejný počet fps jako 2k v nativu. Ale neříkám že se tohle musí vyloženě testovat. U hry co rozjedu bez toho tak whatever. Ale třeba u her jako Alan wake 2 kde ve full RT to nedá v nativu žádná grafika, tak tam bych ocenil testy v DLSS a FSR

5. Uznávám že tady máte víceméně pravdu, i když si ale myslím, že by se do toho poměru měl započítávat i výkon v RT
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-24 00:22:39
avatar
ukaz mi screen kde nekomu nadavam ze je blbec..
Mave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-24 02:37:30

Rozhodně teď nebudu hodinu hledat po skupinách a různých nejmenovaných pc magazinech a fórech kde jsem to viděl. Blbec neblbec tak to, že lidem vnucujete všude své názory, své pravdy a zasirate jim příspěvky, vyvoláváte flame a hádky, odrazujete je od koupi či prodeje nějaké gpu ať už na fórech, fb skupinách nebo reklamách na fb je holý fakt, a na tohle vám sem klidně předložím důkazy za 5 minut hledání protože to vidím fakt často.

Si asi vůbec neuvědomujete, že tímto chováním tuhle stránku dost shazujete, protože svým způsobem ji reprezentuje, a zároveň u mnoha lidí vyvoláte vyloženě odpor k AMD kartám, což je velká škoda. Drtivá většina lidí totiž začne už jen z principu nesnášet věci, co jim někdo pořád predhazuje.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-24 14:27:13
avatar
takze lzes.. diky za potvrzeni
Mave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-24 16:01:14

Tak reaguj i na to ostatní a ne jen na jednu věc. Říkám, klidně si mysli , že s tím blbcem lzu, whatever, ale s tím zbytkem co jsem psal klidně předložím X screenů kde ty věci děláš, protože to vidím každý týden, toho blbce jsem viděl dávno a neděláš to často, proto prostě nebudu hledat něco co bylo nějaký měsíc zpět. Ale ten zbytek sem viděl před pár dny, tak jestli chceš, ti to rád předložím se vždycky chytneš jedné věci a na zbytek vůbec nereaguješ

EDIT: klidně tu poznámku že nadáváš do blbců beru zpět, jelikož mi nestojíš za to to dohledávat, a kdo ví, jestli by to tam ještě bylo, jelikož se tyhle věci mažou. Takže mi jen prosím odpověz na ty ostatní obvinění na ty ti rád doložím screenů kolik budeš chtít
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-23 19:03:07
avatar
@aDDmin @Mave Po účely recenzí a vzájemného porovnání to dává smysl.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-19 17:29:23
avatar
Na tuto řadu bych pouze odpověděl... slovy klasika "A není to málo, Antone Pavloviči?"
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-20 21:21:13

Nebýt toho cenového absurdna vůči konkurenci, tak karty ve 4 řadě jsou po stránce efektivity na tom hodně dobře. Završuje to 4090 s přehledem, prostě masakr
schali [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-22 09:44:46

Celej segment je v utlumu a vlastne na tom ani neni co hrat, nic nevychází.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-23 13:43:42
avatar
AMD celkem roste hlavne v retailu vladne jak na polic CPU tak i posledni mesice i v GPU... Stale se snazej herni trh co nejvic podporovat ted treba uplne uvolnili zdrojaky pro FSR 3.0
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-23 17:22:27
avatar
no nevím ... rok 2023 byl z hlediska her jedním z nejlepších v historii a já tedy měl opačný problém, nedostatek času k hraní toho všeho ještě teď mám rozehrané 4 hry a recenze na ně musím dodělat ...
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-23 22:25:44
avatar
Plně souhlasím.. Hraji hry 25 let staré, pouze jsou v remasteru a hraji je víc než ty nové kvašky ala AAA+++++ Je smutné, že stále nejlepší RTS je Command & Conquer (Red Alert) popř. StarCraft 1,2, D2 Resurrect, TTD. Co si budeme, prostě nové hry nemají nic co by mě zaujalo nebo mohli nabídnout, nemají myšlenku až na vyjimky, třeba Become Human.
Richi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-12-24 00:10:37

RA2 a Yuris mi šel na Win 8.1 s nějakým patchem parádně.
Teď na Win 11 jsem to ještě nezkoušel, máš nějaký tip jak to zprovoznit?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 734x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 504x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 976x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1203x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1528x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1349x
Komentářů: 6