Výrobci grafických karet jsou naštvaní na NVIDIA a GTX 260 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 16 září 2008
altNVIDIA sice vyrábí grafická jádra, ale jsou to výrobci grafických karet, kteří nesou celé náklady na výrobu grafiky. GTX 260 je už dnes na hranici rentability a vylepšený model s 216SP situaci ještě zhoršuje...

 

 

Modely GTX 260 a GTX 280 jsou pohromou a velkým zklamáním hlavně pro výrobce grafických karet. NVIDIA slibovala v případě jádra GT200 skoro zázraky, dostavil se však pravý opak. Výroba jednoho kusu karty dnes vyjde v případě GTX 260 na nějakých 250 dolarů a u GTX 280 na 350 dolarů. Pokud by byly prodejní ceny těchto karet takové, jako NVIDIA stanovila ceny při uvedení, tedy 649 dolarů pro GTX 280 a 499 dolarů pro GTX 260, všichni (až na uživatele a zákazníky) by byli spokojení. Jenže oba modely jsou horkými adepty na největší grafické propadáky roku. Kvůli absolutní nekonkurenceschopnosti a pochopitelnému nezájmu ze strany zákazníků jejich cena strmě a rychle klesala a dnes se pohybuje na úrovni skutečného výkonu obou modelů odpovídající a to 269-299 dolarů za GTX 260 a 379-399 dolarů za GTX 280. Jenže to znamená, že oba modely jsou pro výrobce grafických karet na samé hranici rentability. Zkrátka jsou výrobně příliš drahé, výkonnostně se však vyrovnají jen mainstreamovému modelu konkurence. Model HD 4870, který je obě modelům na grafických jádrech NVIDIA více než zdatným konkurentem, totiž na výrobních nákladech přijde na pouhých 210 dolarů. A dá rozum, že prodávat GTX 260 a HD4870 za stejnou cenu, při tak rozdílných výrobních nákladech nevyvolává mezi výrobci zrovna dobrou atmosféru a náladu. Problém má i silnější model GTX 280, o který je minimální zájem. Ten totiž stojí tolik, že je jen o málo levnější než konkurenční duální model HD 4870 X2, který je ale drtivých 40% rychlejší. Navíc problémy s 55nm výrobním procesem donutily společnost NVIDIA posunout vydání 55nm jader GT200b až na konec letošního, či spíše začátek příštího roku. Výroba GTX modelů tak jen tak nezlevní. Naopak tlak AMD-ATI roste, protože 55nm výroba RV770 je skvěle zvládnutá a společnost se chystá na uvedení levnějšího duálního modelu HD 4850 X2, který za nižší cenu než GTX 280 nabídne zhruba o 10% více výkonu. Výrobci grafických karet tak v současnosti hodně počítají, zda se jim vyrábět GTX 260 a GTX 280 vůbec vyplatí. Do toho přichází NVIDIA, která ve snaze odskočit mainstreamovému modelu HD 4870, posílila jádro modelu GTX 260 o 24 aktivních jednotek. Nově by tedy mělo mít toto jádro 216 jednotek, což by ve výsledku znamenalo nárůst zhruba 5% výkonu (víc ani náhodou!). Jenže NVIDIA neplánuje tyto nové modely nijak odlišit! Tím pro výrobce grafik vzniká problém. Tyto drahé grafické karty totiž většinou kupují lidé a zákazníci, kteří dobře vědí, co chtějí a co kupují, a ti rozhodně, když už, tak už za podobnou cenu pořídí raději GTX 260 s 216 jednotkami, než GTX 260 se 192 jednotkami. Starší GTX 260, už dnes prodávané na hranici rentability, by tak zůstávaly na skladech a výrobci by je museli prodat pod cenou. Jenže GTX 260 216SP neohrožuje jen GTX 260, ale i GTX 280. Přetaktované edice GTX 260 SP216 se totiž výkonově vyrovnají GTX 280 a někteří výrobci si uvědomili, že je výhodnější vyrábět tyto OC edice, než GTX 280 samotnou, což zase ohrožuje prodeje jiných výrobců, kteří GTX 280 vyrábějí.

 

gtx_260_216sp

 

Výrobci grafických karet jsou už delší dobu z modelů GTX 260/280 poměrně rozladěni (někteří jsou vyloženě nasr.... přesná vyjádření nelze publikovat). Důkazem toho může být i nedávné zrušení exkluzivity pro NVIDIA ze strany několika předních výrobců. Už tak mizernou náladu mezi výrobci grafik kolem GTX modelů NVIDIA tak sama NVIDIA ještě přiživuje uvedením GT200 jádra s 216SP pro GTX 260. Kromě odložení 55nm výroby a k samému dnu táhne náladu i fakt, že v následujícím více než půl roce není v dohledu žádné vylepšení stávající situace na poli grafických čipů NVIDIA. Navíc dražší výroba a tím snížená konkurenceschopnost začíná být problémem pro NVIDIA karty proti ATI Radeon, ve všech segmentech.

gtx-280-3

V nižším segmentu jsou parametrovými a z pohledu výrobních cen konkurenty ATI HD 4670 a NVIDIA 9500GT. Jenže výkonnostně 9500GT na HD 4670 nemá a tak NVIDIA musela nasadit jako konkurenci model 9600GSO. Ten je ale výrobně o dost dražší a prodávat ho za stejnou cenu jako HD 4670 není pro výrobce grafických karet výhodné, navíc je i provozními vlastnostmi výrazně horší, což snižuje jeho atraktivitu pro OEM výrobce, kteří tyto levné 70 dolarové grafiky nakupují nejvíce. Nejvyrovnanější situace panuje mezi ATI HD 3850 a NVIDIA 9600GT. Jenže oba modely jsou vzhledem k současné pozici vyložené mainstreamovým modelům HD 4850/9800GTX+ už trochu v pozadí zájmu výrobců i zákazníků. Mezi ATI HD 4850 a NVIDIA 9800GTX+ však vládne podobná situace, výkonově srovnatelné grafiky, je nutné prodávat za víceméně srovnatelné ceny. Jenže model 9800GTX+ je pro výrobce výrobně o něco dražší. Navíc výrobci měli obrovský problém s udáním modelů 9800GTX s 65nm G92, které ještě teď najdeme na skladech v hojném množství a trochu dost to připomíná právě situace s GTX 260 216SP. Jenže u 9800GTX to výrobce cenově nebolí tolik, protože výrobní cena 9800GTX nikdy nebyla vysoká a prodejní cena byla vždy slušná. U GTX 260 je to zcela něco jiného. Bude zajímavé sledovat další politiku výrobců ohledně GTX modelů. Upřímně bych se u některých nedivil ani ukončení výroby těchto modelů a přeorientování na výhodnější výrobu, podobně jako tomu bylo například u čipových sad NVIDIA, kdy mnozí výrobci neváhali a zařízli výrobu NVIDIA NF790i/780i a omezují i výrobu ostatních čipových sad NVIDIA, právě kvůli nerentabilitě.

Zdroj: DailyTech, Xbitlabs

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - njn každý chvilku tahá pilku 2008-09-16 11:04:06
avatar
Když přišla 8800GT lidi šíleli, za půl roku přišla 4850/4870 a vše je jinak, za dalšího půl roku se to může zase obrátit... já už bych spíš doporučoval nakupovat podle toho, kdy vyjde jaká hra, než kdy vyjde nějaká nová řada grafik, tak já třeba asi přesedlám z 3850 na něco nového přibližně za rok, kdy přijde na trh CoD5
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 11:08:19
avatar
Co5 vyjde v listopadu ne?
thno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vydání 2008-09-16 11:58:44
avatar
jj Odkaz
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 12:36:37
avatar
kurnik šopa toto sem nemyslel, mám na mysli verzi, CoD6 teda, tu kterou vydávají po dvou letech CoD2 - CoD4 - CoD6... tady ten CoD World at War si myslím, že bude propadák ( aspoň teda v mulťáku určitě - kdo by se vracel do 2 světové ? )
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 13:41:21
avatar
Milovníci WW2 třeba jo, já samozřejmě ne, vypustim to stejně jako CoD 1 a 3 (ta byla ostatně jen konzolová), 4ka je skvělá, takže též čekam jen na 6.
PeT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 13:45:37
avatar
Od Cod4 taky jen tak neutecu
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 18:57:23
avatar
"...kdo by se vracel do 2 světové..."

JÁ!!!

Už mám dost všech "maximum speed engaged" a "set laser pointer on targed"...
A rád bych si dal zase nějaké "Hande Hoch Americana!"
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 20:30:37
avatar
"...kdo by se vracel do 2 světové..."

Já určitě ale najisto nee k hovadinam jako je cela serie CoD
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 12:05:50

gtx260 je podobne rychla ako ati4870. Je jej zdatnym konkurentom. Ak nahliadnem do cennikov, priemer prvych 5 najlacnejsich gtx260 je 8308sk, 4870 je 7920sk. Ak vezmem do uvahy spotrebu, pretaktovatelnost, chladic, mozne gpgpu vypocty, phisx... nemusi byt radeon jasny vitaz! Jeho cena nieje podstatne nizsia. Co sa tyka karty ati4670.. ta je dnes drahsia ako 3850 a je menej vykonna. Co sa tyka 3850vs9600gt.. ale no taaaak, 9600gt je vykonnejsie ako 3850 a videl som vela testov kde je vykonnejsie aj ako 3870. Tam zas chladic, pretaktovanie cena... 3870 priemer 5 najlacnejsich kariet 3716sk a 9600gt 3393sk.
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 12:16:11
avatar
och och, já bych třeba zase neřekl že 4870 je méně výkonná než 3850 jestli by nebylo lepší si příspěvek přečíst, než ho vystavíš na webu
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 12:23:34

este ze to je tu mozne editovat. Samozrejme som myslel 4670, ktora aktualne stoji v jednom velkoobchode 2435, dostupna bude od 17.9.2008. V tom istom obchode ati3850 2409.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 12:42:48
avatar
jenže ono v tomto článku nejde o rychlost GTX 260 vs HD 4870 ;) Jasně že jsou tyhle karty srovnatelné, ale pro výrobce je HD 4870 daleko výhodnější, protože za skoro stejnou cenu se prodávají obě, ale GTX 260 je nezanedbatelně výrobně dražší tím pádem na ní minimálně vydělají ... o tom je článek, o tom jak to vidí výrobci ...
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 13:11:03

Nezbývá než souhlasit se zhodnocením situace. Prostě Nvidia se musí rychle vzpamatovat a v příštím roce uvést konkurenceschopné modely i cenově. Doba grafik za 15-18.000,-Kč definitivně skončila ..pro nás zákazníky je to samozřejmě dobře. DD zkus prověřit info, že 55 nm modely vůbec nebudou a Nvidia rovnou půjde na 40 nm model a potom ve třetím až čtvrtém kvartálu 2009 má představit novou generaci GF10 s podporou DX11. Mě to připadá logické ...a to z toho důvodu že 55 nm modely už nic nevyhrajou (stavět je proti další generaci Atin by bylo vysloveně směšné) a proto si myslím, že v lednu/únoru vypustí 40 nm verze jádra G200 a na nich budou ladit výrobní proces ..potom teprve na podzim 2009 přijde nová generace s podporou DX 11 ..paměti už jistě GDDR5.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 15:04:39
avatar
co se týká 55nm modelů ... vím že se na 55nm GT200 už docela dlouho pracuje, ale právě kvůli jeho velikosti se ta výroba nedaří a navíc není o moc levnější než 65nm .... a co více, výkonově prostě není kam GT200 posouvat a přizpůsobit ji pro GDDR5 dá víc práce než udělat jádro nové, takže prostě se teď rozhoduje, zda se vůbec s GT200 v jakékoliv další podobě dál patlat ... problém je, že když to teď NVIDIA odpíská, pošle tím akcie na úplné dno, už tak naštvaní investoři ji sežerou zaživa a ztratí řadu partnerů .... takže oficiálně zatím neřekne zda 55nm bude/nebude, platné jsou v tuto chvíli ty nedávno zveřejněné road mapy. každopádně počítejte s tím že letos už je dobojováno, když přijde 55nm GT200 tak s GDDR3 a to někdy začátkem příštího roku ... NVIDIA ale narovinu nic neřekne, protože nic jiného než mlžit mlžit a mlžit jí nezbývá - nemá zkrátka nic. Ale narovinu je mezi výrobci grafik nálada mizerná, ukončení exkluzivity pro NVIDIA karty je ejdna věc druhá, že i tak ti menší začínají mít probémy ... NVIDIA se skoro nevyplatí, ATI tak dělají všichni, takže uchytit se na tom trhu dá problém, ceny jsou pěkně nízko, ostatně AMD-ATI drží ze zvyklosti výrobní ceny níže než by bývala mohla a tak tam moc prostoru prostě není ...

40nm GT200??? no nevím .... je to možné, ale tohle je už opravdu hodně spekulativní ... kažodádně na přelomu 2Q/3Q lze čekat úplně novou architekturu, jenže ta už se musí objevit s DX11 a musí uspět proti RV870 s DX11 která přijde možná už na konci Q1! Zkrátka situace NVIDIA není zdaleka tak růžová jak tu někteří malují - problémy s výrobní kvalitou jader sežerou soro všechen zisk za poslední měsíce a roky, který NVIDIA udělala - nejde jen o přímé náklady, ale i o pokles hodnoty celé společnosti a kreditu firmy, na nových grafikách skoro nic nevydělá, bude zázrak když si GT200 na sebe vůbec vydělá a největší problém je, že NVIDIA nemá naprosto nic, čím by investory uklidnila na poli grafickcýh jader - kdyby měla, už by to udělala ... prostě absolutně nevíme, co bude nová generace zač. jedno je však jisté, GT200 v žádné podobě nemá šanci - architektura je už vyčerpaná ....
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 16:14:09
avatar
Měli by spíš zkusit malej krůček zpět a udělat 55nm G92. A pak nějakou slušnou duální kartu (něco ve stylu 4870X2). Díky nižšímu procesu tam půjde nacpat víc SP a trošku lepší takty. Sice to asi výkonově nedožene, ale bude to slušně rentabilní..

A nebo zkusit nějak narvat 4 jádra na jedno PCB. (nebo aspoň tři.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 18:25:24

Souhlas ..nechápu proč máme stejně + jako - ale to je vedlejší. Možná by se ještě slušelo dodat, že situaci může Nvidia zase zvrátit ve svůj prospěch případným úspěchem počítání fyziky přes GPU. Ale kolem toho je také poslední dobou nějaké podezřelé ticho.......
B4rr4cud4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 19:21:44
avatar
to pochybujem dokial sa presadi physX tak uz tu bude nova rada grafik
jjiri [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 23:25:08

Fyzika je určitě fajn, ale v době kdy vyjde (leč třeba povedená) pouze jedna hra, tak bych chtěl vidět toho člověka co si kvůli jedné či dvěma hrám kupuje druhou vga na počítání fyziky...? Prostě ještě není úplně ta správná doba. Uvidíme třeba příští rok to bude jiné...
GaGy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - příklad 2008-09-16 13:17:05

Budeš prodávat chleba NVIDIA ,kupovat od nich budeš za 15kč celý a prodávat ho budeš za 20kč
Dále budeš prodávat chleba ATI který koupíš za 12kč a prodáš za 20kč

A ted otázka ,který tedy raději budeš prodávat ?
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 13:42:29
avatar
Hezké srovnání.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 14:21:34

ak predam mesacne 10 nvidia chlebov a 2 ati chleby tak je to jasne, ak predam 10 ati chlebov a len 2 nvidia chleby tak je to tiez jednoznacne. Teda polopate... ja budem predavat to, po com je vacsi dopyt a kolko je na tom moj zisk z 1 kusu je druhorada zalezitost. Preto je dobra strategia msi, asus, ainych a zla strategia sapphire. Lebo mozno dnes predas tych 10 ati chlebov ale za tyzden sa budu predavat nvidia. Proste objednam to co ludia chcu a netlacim im ze musis toto, lebo je tu konkurencia a ak ja budem tlacit ati chleby lebo ma vydu len 12 ale ludia budu chciet nvidia chleby, tak pojdu do vedlajsich potravin a ja predam prd.
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 15:45:51

To teda koukam, jeden z mala chytrych lidi na DDworldu.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 16:10:28
avatar
Zdravý selský rozum se občas hodí že
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 16:16:31
avatar
Jo, proto patří Sapphire grafiky mezi jedny z nejprodávanějších. (osobně je díky kvalitě moc rád nemam, ale prodat to co vyráběj teda umí..).
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 16:19:11
avatar
Já nechci flamovat Sapphire jsem také vždycky kupoval, ale není třeba ASUS nebo Gigabyte "trochu" větší a úspěšnější než Sapphire?

Narážel jsem na ten značkovej chleba, ne na hodnocení obchodní strategie Sapphire, do toho zase tolik nevidíme
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 17:20:08

zaciatkom roku bolo zastupenie ati na grafickom trhu tak 20%. Z toho saphire predaval kolko? Fakt uspech. Ak by bol saphire robil posledne 3 roky aj nvidiu, jeho zastupenie na trhu by bolo PODSTATNE vacsie, a zisky tiez. Napriklad take MSI robilo len nvidiu este pred nejakymi 4-5 rokmi, pochopili, ze to je hlupost. Saphire to pochopi kedy?
B4rr4cud4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 19:25:12
avatar
tak momentalne by to asi sapphire lutovala
Radas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-17 13:04:13

Jenže Sapphire NVidii vyrábí. Přesněji řečeno, vyrábí je firma PCpartner, což je vlastník značek Sapphire a Zotac
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 16:45:29

To seš teda mírně řečeno idealista, když věříš že prodáš příští týden 10 chlebů Nv a 2 ATi.
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 18:08:23

Nepochopils, nebo vola jen predstiras?
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-17 06:04:03

16. september 2008
http://www.steampowered.com/status/survey.html
Bernie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Steam jako statistika?? 2008-09-18 01:41:51

Možná bych doporučil statistiky od firem, které se tím živí a ne od Steamu, který prodává hry.
Viz: http://www.jonpeddie.com/about/press/2008/q2-2008-gpu-shipments.php
Intel 47%, NVIDIA 31%, ATI 18% - pokud odstraníme Intel, tak vychází poměr NV a ATI asi na 60:40. Navíc Peddie poznamenává "we expect to see AMD make impressive gains in Q3".
Kde máte těch 8 prodaných chlebů NV na 2 chleby ATI?
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-18 12:16:16

ja som netvrdil ze pomer je 8:2, "nvidie kupuje aktualne tak 60 a viac % trhu" to je citat z prispevku v nizsie. Tvrdim to, ze nemienim svojich zakaznikov ovplyvnovat co maju kupit, a teda nemienim pretlacat vyrobky ktorejkolvek z firiem iba preto, ze mam na nich vacsi zisk. Ludom odporucam karty, ktore mi pridu vyhodnejsie z hladiska ich potrieb, ceny a vykonu. Aktualny zisk je druhorady, lebo ked im poradim dobre dnes, tak pridu kupit aj zajtra. Ked sa ale nahodou dozvedia, ze mohli mat lacnejsie/vykonnejsie tak zajtra pojdu k inemu predajcovi. (to je zjednodusene povedane, ale dufam ze chapes co tym myslim)
B4rr4cud4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 19:23:22
avatar
a kto kupuje tie nvidie??? len ty co vidia a toto povedal kamaratov kamarat ze je dobre bo ....
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-17 05:52:30

nvidie kupuje aktualne tak 60 a viac % trhu. Jak kto, vacsina. Ono je to celkom jedno, ked kupujes konkurencne produkty s rovnakym vykonom a rovnakou cenou, tak moze rozhodnut aj dostupnost na sklade. Preto napr ja dnes mam 9600gt a nie 3870. A je mi to jedno.
julo9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 16:55:01

si chytrý ako šalamúnova riť.
predaje sú 40:60 pre nvidiu zatiaľ, aplikujem tu tvoju chytrosť
na 40 kusoch ati chlebov zarobim 320 kč
na 60 kusoch nvidia chlebov zarobim 300 kč
tak čo chytrák
julo9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 17:06:32

a nemysli si, že u výrobcov kariet sedia taky chytráci ako ty tam si vedia zrátať na čom zarobia a nehladiac na to ze na výrobu 60 kariet sú iné náklady ako na 40, tam majú už dávno odsledované, že predaj nvidia klesol od začiatku roka o cca15% a na výrobnej linke ich nebrzdí nvdia a možu produkovať niečo iné
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-17 06:06:27

pochopis to, ze mne je jedno kolko zarobim (relativne) Ak ludia budu chciet ati tak im predam ati, ak budu chciet nvidiu tak nvidiu, ak s3 chrome tak im predam s3chrome. Ak klientovi povies, ze "ja ti nepredam toto lebo na tom mam mensi zisk ako na tamtom" tak ta posle do p**e a pojde do vedlajsej predajne.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-17 10:02:22

Jenze ty to aplikujes na celej "kolac" trhu a tam ta srovnani proste nesedi. Vy tu stale rozebirate high-end a dejme tomu vyssi mainstream. Ale "vdolky" se delaji jinde a to predevsim v low-end a nizsi mainstream a tam pokud vim, nVidia ma marze podtstane vesti (procentuelne) nez na G200. Takze predpovedi typu - nvidia ztraci na techto jadrech cely vydelek za posledni roky (nepresna citace, ale nechce se mi vyjizdet nahoru..mi prijde hodne usmevna.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 19:52:12
avatar
Hm to je zase pěkná spekulace

Copak někdo výrobce karet nutí vyrábět karty od NV? Kdyby to bylo tak jak DD píše, tak všichni vyrábí jenom Radeony a karty GTX se nevyrábí vůbec Nikdo výrobce nenutí, aby od NV ta jádra nakupovali

GTX260/216 vytlačuje GTX260 a GTX280... ale to je přesně to co NV chce. Lidi si koupí raději GTX260/216 za 5 tisíc než GTX280 za 8800. Je jedno jaký model karty NV prodává, hlavně když nekupují zákazníci konkurenci ))

Neviditelná ruka trhu vyřeší vše Oni ti chudáci výrobci karet dozajista umí počítat, kdyby na tom nevydělávali, tak to nebudou vyrábět a všechna jádra pěkně hodí zpátky NV ať si s nima vytapetují kanceláře

2 Gagy: to je jednoduché, ten který budou zákazníci kupovat Chtějí ATI, dostanou ATI, chtějí NV, dostanou NV Když budou chtít růžový chladič, dostanou růžový chladič, a když na něm budou chtít zelené hvězdičky, tak jim tam namaluju klidně i zelený měsíček ))
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 14:25:10

tak je. Ati chce mat do konca roka 50% trhu, takze dnes maju menej ako 50. Nechce sa mi hladat teraz presne kolko, dd to sem dopise, on to vie Ale je tu kazdopadne >50% trhu priestor pre nvidia gpu a o ten sa kazdy vyrobca vga rad pobije.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 17:40:14
avatar
Neviditelna ruka trhu? Jo tim proslul vaclav klaus pri kuponove privatizaci , dnes zase perli globalnim oteplovanim a konfliktem s ruska a gruzie. Ja bych byl s tou neviditelnou rukou opatrnejsi, myslis si ze vyrobci nejsou vazani zadnou smlouvou vuci Nvidii? Urcite jsou a jiste by je nedodrzeni smouvy stalo dost penez...

Kurunu by tomu nasadila ATI, kdyby prodavala HD4870 pod vyrobni cenou GTX 260 , ale asi se nechce pripravit o vysokou marzi...

Nvidii fakt nechapu, proc vydala jeste drazsi GTX260 s 216 procesory a nijak ho neodlisila? ted zakaznik nevi co vlastne kupuje... Kdyby oznacila kartu GTX 270, prodavala by se jiste lepe a zakaznik by aspon vedel co kupuje... Ati ma ve znaceni poradek a tak to ma byt, tak je to spravne
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 19:20:54
avatar
Moc o tom nevím, ale i v podstatně menších kšeftech existuje něco čemu se říká dohoda o ochraně skladu. Když NV sníží ceny, tak to musí svým (hodně velkým a důležitým) odběratelům velmi pravděpodobně kompenzovat i na zboží, které už odebrali a ještě neprodali. Navíc silně ale opravdu velmi silně pochybuji, že GPU čipy jsou něco, co leží na skladě měsíce, spíš bych si troufal tvrdit, že se to rychle vyrobí, rychle doveze, napájí a prodá, v době kdy NV vyjede s GTX260/216 tak už podle mne TSMC klasická jádra 260 ani vyrábět nebude, výrobci karet už je nebudou ani montovat a doprodávat se budou jenom skladové zásoby koncových prodejců, a na ně se ale ochrana skladu s největší pravděpodobností nevztahuje )) Jejich riziko . Bylo by absurdní vyrábět souběžně staré i nové jádro pro GTX260.

2Sine: ale neviditelná ruka trhu vážně funguje, důkazem jsou ceny ATI a na to reagující brutální zlevnění NV. ATI je levnější než by se slušelo, protože se musí podbízet a NV je levnější než by chtěli, protože zachrápali. Pro nás dobrý ne? Že si jistý pan profesor (přezdívaný též často a jistě neprávem Papá Tunel) plete spotřební komoditu se sociálními externalitami, a myslí si že tvrdý kapitalismus patří i do oblastí, kde si ani v USA netroufnou nechat to jen na obyčejném trhu plném hyen, to je bohužel politováníhodné.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 13:41:41
avatar
Jedno za čo skladám hold AMD-ATi je ich zásluha na neuveriteľnom znížení cien v každom segmente grafických kariet, jednoducho skvelý ťah pre zákazníka. Keď si ešte spomeniem že som chcel začiatkom júna kúpiť 8800GT za 5000 SK ....
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 14:10:20

8800gt aj dnes stoji 5000, napriklad MSI NX8800GT-T2D512E-OC Over Clock Edition, 512MB DDR3 5.043sk Je pekne ze ceny sli dole, ale nesli dole ceny 3870. Ta aj zaciatkom leta stala tesne pod 4000 a aj dnes tak stoji. Alebo napr. 9600gt top som kupoval 18.6.08 za 4401 a dnes stoji 4.040 Vyrazne dole sli len high end modely a to hlavne (iba) nvidia.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 16:23:02
avatar
No nevim, když použiju aktuální kurz CZK vs SK, tak mi vychází na CzechComputeru HD 3870 na nějaké 3000 SK. Srovnatelná veze 8800GT je tam za cca 3900 SK (což mi přijde jako silně nevýhodná koupě..).
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-17 06:18:54

aktualnu cenu 8800gt mas tam hore, a aktualna cena 3870... MSI RX3870-T2D512E-OC, 512MB DDR4 4.669,- sk. Takze ta msi je lacnejsia o celych 374sk. Kazdy vie, ze 8800gt je vykonnejsie ako 3870, a teraz je na tebe, ktoru kupis. Mas slobodu vyberu. Ale kto by tu 3870 a aj 8800gt kupoval, ked MSI R4850-T2D512, 512MB DDR3 stoji 5.118, ze?
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-17 06:19:43

preco sa na tomto novom onom neda editovat??? to bola najsamlepsia funkcia.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-17 06:23:25

a na cz verzii daneho webshopu vidim tu msi3870 za 3712 ceskych. 8800gt je za 4009 ceskych. Bum 288 korun za silnejsiu kartu.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-17 06:28:58

no a na tvojom czechcomp dana 3870 stoji 3820 ceskych. DD vazne, preco nejde editovat?
B4rr4cud4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 19:30:34
avatar
teraz zacina uhorkova sezona pre predajcov PC pomali ale isto sa blizia vianoce takze ceny pojdu skor hore ako dole
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 16:48:18

Koukněte se na tržby v zahraničních eshopech (tř. amazon), nvidia možná tolik nevydělá na jedné kartě ale prakticky všude je v top 10 jenom grafiky od nvidie. apple taky možná vydá slabší řadu ipodu, ale masy budou kupovat o tom není pochyb. Radši bych DD počkal na konečné tržby, takhle soudit je nesmysl.
T90 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 15:04:17

a co ked je to top??? mohli tam supnut top lebo sa to nepredava.
top je vecsinou 8600 a neviem precoooo...

inak deneb je hviezda (normalna hviezda ako slnko)
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 15:22:56
avatar
Proc mam pocit,ze se v kazde DDho informaci/clanku o grafickych kartach opakuji stale a dokola ty same vety naprosto beze zmeny...
Napriklad ze ma ATI skvele,vykonne a levne jadro je samozrejme pravda,ale jak se lisi od stejne skveleho,vykonneho ale draheho jadra od konkurence,kdyz me obe prijdou na ty same penize??Je to opravdu tak dulezite,aby to clovek musel cist v kazdem clanku?
Ze jsou vyrobci karet ponekud rozladeni?Vsak oni se zase naladi Jedna ne/povedena rada karet vubec nic neznamena Hlavni je,ze maji konecne obe dve strany co nabidnout a pekne si konkuruji cenou i vykonem.
graup15 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 15:43:55

Taky mám pocit,že by se DD World měl jmenovat Ati World
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 15:48:53

Tomu nerozumis, Nvidia krachuje.
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 16:48:41

Koukni na tržby karet chytráku.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tržby nejsou zisky! 2008-09-17 09:27:35
avatar
No jo, ale tržby nejsou zisky.. :-) O tom, že nVidia dnes ztrácí pozice na čipsetovém trhu, že nemá co by postavila do budoucna proti HD5xxx (když nemá ani finančně přijatelnou konkurenci k HD4xxx), že má problémy s vadnými sériemi grafických čipů - o tom všem si štěbetají vrabci na střeše. A teď si připočti blížící se globální krizi... Na nvdii bych nevsadil ani pěťák a už vůbec bych nekupoval jejich akcie (však taky padají dolů jako meteor)
PeT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 15:52:25
avatar
Jaaajinci A proc porad opakujete take to same stale dokola. Samozrejme ze pro uzivatele je dulezita koncova cena, to je to co nas zajima, to vi kazdy. Ale me a i nektere ostatni lidi, zajimaji i jine veci-clanky, o necem jinem. Chci vedet i dalsi veci, ne jen to moje, moje, moje Napr. jak jsou na tom zrovna vyrobci karet, vyrobci chipu, proste to co se deje v zakulisi, kam proste obycejny clovek nevidi.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 16:15:24
avatar
Me ale zajimaji take jine veci,ale nepotrebuju cist v kazdem clanku ty vecne stejne ohrane vety o krachu,propadacich,o tom,co se komu vyplati,kdo koho drti,co je na hranici,kdo je konkurence schopnej,kdo je zklamanej,rozladenej..... Vetsina z toho je autoruv subjektivni nazor,ktery ma informacni hodnotu nula. Nerikejte mi,ze na grafickem poli neni o cem jinem psat
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 19:10:06
avatar
No, já mám život doost bohatý a barvitý na to, abych měl co dělat se "zákulisím" vlastních "věcí" . A karty mě taky zajímají jen ve vztahu já-výkon-cena-spotřeba-já. A kolik na tom výrobce vydělá a s kým spí ředitel Ati/NVidie mi přijde jako bulvár. Stejný jako na nejmenované stránce "Diana Kobzanová ukázala kalhotky-máme video!!!"
Žijte vlastními vztahy! Běžte ven na burčák a za babama! Až přijdete domů zkřehlí a s červeným frňákem, bude vám vaše gamesa chutnat o to lépe!!!
PeT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-17 08:42:21
avatar
Neboj ,neboj, vsak taky toto ctu jenom v praci Doma se k pocitaci zase tak nedostanu, max na chvilu si jdu neco zahrat, ale to me vychazi tak na 3 hodiny tydne a kdyz se do toho opru i o vykendu, tak max 5-6 hodin celkove za tyden, hold pritelkyne me vic nenecha . Burcaku na jizni morave mame dost, za chvilu uz me poleze aji usima
B4rr4cud4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 19:33:11
avatar
Citace:
Jedna ne/povedena rada karet vubec nic neznamena

mam pocit ze na burze si to nemyslia bolo tu pisane ze pred totou nepodarenou radou bola cena 37 USD za akciu mam pocit a teraz??? menej ako 10 tak asi ta rada nieco znamena
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 16:45:14
avatar
S Nvidiou to ide dole kopcom. Podla mňa teraz majú dosť zamotanú hlavu s chybovosťou ich GPU. A tam teraz potečie najviac doláčov. Samozrejme potom im nič neostane na 500 miliónový vývoj našlapaného GPU. A to sa pred časom naparovali, že AMD nemôže byť ich konkurencia, bo nemá prašule na vývoj. A tak sa mi zdá, že nakoniec ich nebude mať nvidia. Možno si to veľa ľudí neuvedomuje, ale oni sú v peknej sračke.
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Strike 2008-09-16 16:45:30
avatar
....Vetsina z toho je autoruv subjektivni názor...
co naděláš, je to přeci JEHO web a JEHO názor, takže s ním můžeš polemizovat a nebo brečet nad jeho "ohranými větami" a nebo založit vlastní web a tam mu to pořádně natřít skvělejma článkama o současné situaci!!!A když budeš lepší, půjdu na tvůj web a podpořím tě, na to se spolehni!! Ale zatím to vidím tak, že ač amatér, trhá prdele těch rádoby českejch "profiwebů" na cucky!!! That´s all!!!Míru Zdar!!!
PeT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 17:16:29
avatar
Presne tak, kritizovat umi kazdy, ale neco dokazat jen malokdo ;)
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 17:24:39
avatar
Samozrejme souhlas! Jen se snazim ventilovat svuj nazor za vidinou lepsich zitrku Mozna staci jen na chvilku vymenit IT web..
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GTX260 2008-09-16 16:55:42

Ke dnesku se da GTX260 koupit za 5500,- coz uz neni vubec zle.
julo9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 17:07:52

nie je to zlé ale nebyť konkrencie tak cáluješ 2x tolko
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena 2008-09-18 21:46:45

Neni treba hned videt rude, jen konstatuji ze 5500,- se za GTX260 da.
Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 17:32:23
avatar
DD vam tu krmi hlavu. Nv neprodava graf. karty ale jen ty jadra.Tudiz ona ma co chce.Jelikoz jsem neslysel nic ze by je ona sama prodavala za nebe nez vyrobi.
A DD tim dlouhym clankem chtel rici asi to to. Nv se pakuje jako by nic na jadrech GTX 2xx ,kdezto vyrobci karet zalozanych na techto jadrech maji vice mene prd a Nv jim jeste pritopuje novou GTX 260 . A proto teda jsou nastvani, a urcite si rikaji ze delat jen Nv a vubec Nv se jim nevyplati .......................
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 18:28:57

ale zase jsou firmy jako Evga, která si na výhradní spolupráci s Nvidií zakládá a těžko půjde ke konkurenci. Samozřejmě za exkluzivitu dostává jádra levněji než jiní výrobci. Nvidia stejně plánovala redukci partnerů ....ale myslím, že takhle to součástí plánu nebylo
julo9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 18:50:48

to je pravda ale gk nie je len jadro, výrobná cena karty amd je tolko co cena jadra nvidia
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-16 21:36:55

Chcem sa spytat odkial je ze Nvidia nebude novy a stary model GTX260 nijak odlisovat?
Ved predsa samotny distrubutori kariet uz ohlasili svoje finalne modeli na druhu generaciu kariet napriklad taky Zotac prijde s GeForce GTX 260 a Evga bude ponukat na referencnych taktoch kartu nazyvanu GeForce GTX 260 Core 216.
Samotny distrubutor sa teda postara oto aby si vedel aku kartu dostanes , samozrejme aj za nejaku tu trosku vyssiu cenu.
Tam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena 2008-09-18 17:37:27

onu vyrobni cenu $250 za 260GTX a $350 za 280GTX mate pane Stach nejak podlozenou, nebo jste si ji jen vycucal z prstu ?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
War Thunder dostal nový grafický kabátek
War Thunder dostal nový grafický kabátekMonday, 25 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 673x
Komentářů: 5
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1092x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 794x
Komentářů: 1
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1145x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1275x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1608x
Komentářů: 0