Výrobci grafických karet zdržují vydání Radeon RX 7700/7600 série? Trh je přezásobený grafikami! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sobota, 22 duben 2023
altVelké množství hlavně NVIDIA grafik, které se nedaří prodávat, omezuje nástup dalších novinek.

 

 

 

 

Jak už jsme vás informovali, prodeje grafických karet jsou nyní hluboko pod očekáváním. Nejnovější NVIDIA RTX 4070 12GB, od které si mnozí slibovali konečně cenově dostupnou výkonnou kartou nové generace, je totální propadák. Nejhůře prodávanou kartou své třídy za mnoho let. NVIDIA sice ustoupila tlaku výrobců a nasadila nižší cenu a doplácí výrobcům rozdíly z původně zamýšlených cen (649 – 699 dolarů), které původně plánovala, ale ani za těch současných 599 dolarů je prakticky nikdo nechce. Mnozí obchodníci hlásí plné sklady z první dodávky a nechtějí naskladňovat další. Neprodávají se ani ty PROMO edice s garantovanou cenou a objevují se tak už pokusy dostat cenu pod 599 dolarů. V některých částech světa se tak ani prodejci nesnažili výrazně naskladnit tuhle novinku, protože věděli, že za současné situace jde o prakticky neprodejné zboží.

NVIDIA ale vyrobila a dodala již GPU pro zhruba 100 tisíc+ RTX 4070 grafik. Jenže všem, tedy výrobcům i distributorům je jasné, že tohle jinak nijak neobvyklé množství na tuhle třídu karet, se prostě hned tak neprodá. Důvod je prostý, RTX 4070 12GB za těch 16 tisíc korun rozhodně není cenově dostupná karta! Není to produkt, který by pro cílovou skupinu byl za tuhle cenu skutečně dostupný a zajímavý. Navíc parametrově jde jednoznačně o nástupce RTX 3060 série, rozhodně to není sedmdesátková karta, kdy generační posun vůči levnější 499 dolarové RTX 3070 je jen cca 20%. Velký problém má karta také kvůli dnes už nedostatečné 12GB paměti (rychle zastará) a faktu, že za stejnou cenu můžete mít výkonnější karty starší generace s více paměti. Například Radeon RX 6800/6900 série se 16GB stojí stejně nebo dokonce i méně!

Bohužel současná situace a problémy RTX 4070 ovlivní vydání i dalších nových karet. A to negativně. Je naprosto zřejmé, že poptávka po nových grafikách je velmi nízká. Speciálně když na trhu je stále velké množství starších karet, které jsou nyní za velmi atraktivní ceny. A i ty se prodávají všechny dobře. RTX 4070 12GB musí zlevnit. A není sama. Mnoho lidí včetně mě se shoduje, že lidé by nakupovali, ale nevidí důvod při současné cenové politice. Z nových grafik nemají problém s prodeji jen Radeon RX 7900 XT a 7900 XTX, které jsou stále skaldem dostupné jen v omezeném množství edic, mnohé jsou stále vyprodané. Proč? Protože na rozdíl od NVIDIA, nepřišlo AMD s výrazným generačním zdražením. Nástupce 6900/6950 XT v podobě 7900 XTX stojí „jen“ 999 dolarů, tedy dokonce méně než 999/1199 dolarový předchůci, speciálně při započítání inflace. A to je 24GB 7900 XTX podstatně lépe vybavená a výkonnější karta. Záměrně z počátku předražená 7900 XT 20GB za 899 dolarů už šla také výrazně cenově níže a nabízí se za 779 dolarů, což už není příliš daleko od RX 6800 XT, jejíž je skutečným nástupcem. A protože má lepší výkon i výbavu než 12GB RTX 4070 Ti, tak není divu, že 7900 XT jsou žádané. Jedinou grafikou od NVIDIA, která se opravdu dobře prodává, je RTX 4090. Ale ta se dobře prodává jen s ohledem na kategorii, a i zde už zájem opadá. Ostatní modely jsou zjevně silně předražené, kdy sice nabízejí vyšší výkon než minulá generace, ale cenově jsou často výrazně dražší než předchůdci. Není tedy divu, že zákazníci nenakupují.

  • Trh je zahlcený kartami v cenově dostupných kategoriích

No a s tím, jak mají přicházet na trh levnější karty vyvstává problém i kvůli velkým zásobám starších zlevněných modelů a také obrovské bazarové nabídky. Pro nové, levnější karty, není na trhu příliš místa. Speciálně, když jako NVIDIA u své nové RTX 4070 se snaží prodávat fakticky 400 dolarovou kartu za 600 dolarů. Věřím, že za 400 dolarů by se RTX 4070 12GB, co by generační parametrový nástupce RTX 3060 12GB, prodával slušně. Jenže z pohledu výrobců karet a distribuce to vůbec neřeší jejich současné problémy. Tedy obří zásoby starších karet i těch nově uváděných. Není tedy divu, že nestojí vlastně o žádné další karty teď. S tím má problém hlavně AMD, které uvádí novou generaci později než NVIDIA.

Většina výrobců, kteří vyrábí grafiky s čipy obou společností, tak nechce v současnosti o nových kartách ani slyšet. Mají plné sklady. To je problém pro uvedení očekávaných Radeon RX 7600/7700 modelů, zejména když AMD plánuje na rozdíl od NVIDIA velmi atraktivní ceny. Představte si, že by AMD nabídlo Radeon RX 7700 XT se 16GB paměti za těch cca 479 dolarů, tedy tolik co stála RX 6700 XT 12GB nebo dokonce méně (což je dnes možné), s podobným výkonem jako 599 dolarová RTX 4070 12GB? Pro výrobce grafik katastrofa, protože by samozřejmě měly problém prodat to obrovské množství už tak těžce prodejních RTX 4070 grafik. To samé s Radeon RX 7600 s NAVI 33, který už je podle mých informací hotový a klidě by na trh mohl jít. Karta s nízkou spotřebou a solidním výkonem až RTX 3060 Ti/RX 6700, by však stála určitě méně jak 300 dolarů, což by byl velký problém z hlediska zásob současných karet, které se výrobci/distribuce snaží neúspěšně prodat.

Jinými slovy blíží se Computex (přelom května/června), na kterém zejména výrobci vyrábějící jen Radeon karty budou prý ukazovat RX 7600/7700 modely. Ale ostatní výrobci se uvedení jakýchkoliv dalších novinek na trh brání, protože mají obrovské zásoby zejména NVIDIA modelů, které budou muset zlevňovat, čemuž se zuby nehty zase brání NVIDIA kvůli svým obřím maržím. Ale vypadá to, že nebude mít na výběr. Prodeje nových grafik jsou prostě mizerné, nehýbou se a nic nenasvědčuje tomu, že by se hýbat začaly. Se stávajícími cenami nemohu doporučit nákup jediné RTX 4000, jsou to předražené a nevýhodné produkty a ignorujte je. Výhradu mám i k ceně RX 7900 XT, což si myslím by měla být dnes 699-749 dolarová karta maximálně. A má výkon i parametry které za tuhle cenu očekáváme. Jediná karta nové generace, se kterou nemám cenově problém, je RX 7900 XTX, ta stojí to, co stát má jako HALO produkt (tedy „rozumně“ předražená, kdy nemá jít o kartu pro každého) i nástupce minulé generace. Nicméně jak se blíží modely, u kterých na poměru cena/výkon skutečně záleží, bude prodej nových karet těžší a těžší. Tedy pokud nenabídnou zásadní generační posun výkonu bez výrazného navýšení ceny, což z doposud uvedených karet nové generace dokázala jen Radeon RX 7900 XTX (velký posun výkonu za stejnou nebo nižší cenu než 6900/6950 XT) a omezeně RTX 4090 (velký posun výkonu, menší posun ceny vůči RTX 3090). Speciálně RTX 4070/4080 grafiky sice nabídly posun výkonu, ale často ještě větší posun ceny, kdy nákup těchto karet je sebepoškozování se a ničení trhu. Nikdo by je neměl kupovat.

Věřím tomu, že by Radeon RX 7600 XT 8GB (možná 16GB) nebo RX 7700 XT 16GB mohly u zákazníků uspět s plánovanou cenovou politikou AMD, jenže nedostanou v dohledné době šanci, protože velká část výrobců a distributorů karet bude jejich uvedení blokovat a zdržovat, kvůli velkému množství předražených RTX 3000/4000 karet, které nyní mají v ruce a nikdo je za ty ceny nekupuje. I když samozřejmě výrobci jako Sapphire apod. vyrábějící jen AMD Radeon zájem mají, problém je pořád distribuce a prodejci, kteří mají prostě plné sklady hlavně NVIDIA karet, takže cenově podstatně výhodnější novinky od AMD by jim život ještě zkomplikovaly a už by nebyly prodejné předražené RTX karty vůbec. A byl by ještě větší tlak na cenu. Dobrou zprávou ale je, že AMD prostě RX 7600 XT a 7700 XT uvede v dohledné době, na rozdíl od NVIDIA se totiž daří dnes vyprodávat zbývající RX 6000 modely, které nyní patří mezi nejžádanější nové karty (speciálně RX 6700, 6600 a 6800/6900 série, protože jsou prostě extrémně výhodné a výhodnější než cokoliv od NVIDIA. Takže prostor pro RX 7000 novinky se tím vytváří podle plánu. Jinými slovy, s nákupem grafických karet nespěchejte, speciálně u těch za vyšší ceny. RTX 4070+ atd. v klidu ignorujte. Jde o vyloženě špatný nákup v tuto chvíli a pokud současná situace vydrží, tak se za tu cenu objeví lepší karty a ceny budou klesat.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
LordBexr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Není důvod je kupovat 2023-04-24 13:33:05
avatar
Jednou ten pokles zájmu o nové grafické karty přijít musel, když lze nové tituly často rozběhnout i na 10 let starých grafikách. Já sám mám v počítači kartu už 6 let a zatím nehodlám měnit. Dříve jsem musel upgradovat co 3 roky, abych si ty nové tituly mohl zahrát. Dnes mě k tomu nic netlačí.
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-25 07:23:24
avatar
Tak kdo jede "jen" Full HD, ten se nemusí vůbec vzrušovat. A dokud mi monitor nechcípne, tak ani nebudu přemýšlet jestli mi GTX 1070 Ti bude ještě stačit.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-24 15:53:09
avatar
Keď je 4070 len 20% nad 3070, tak ohľadom výkonu 7700 xt podľa mna netreba mat väčšie očakávania, keďže tam bude podobny nárast.
anakinka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-24 16:04:03

Tomu nerozumím. Vždyť ty neprodejné grafiky se dají prodat v hotových sestavách a těch se prodává násobně víc než samostatných grafických karet.

Spíš bych řekl, že AMD se chce taky zbavit starší generace.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-24 17:56:29
avatar
??? prodeje hotových sestav a OEM i notebooků šly také rapidně dolů ... a i ty grafiky do OEM sestav jsou součástí dodávek GPU do distribuce atd.

Samozřejmě že se chce AMD zbavit starší generace, ale také tu generaci uváděla později než NVIDIA, takže novou uvádí také později ... ten čas ale už nastává. S RX 7600 se počítalo na přelomu Q1/Q2 s RX 7700 (kvůli odkladu a pracem na NAVI 32) se počít v polovině roku ...
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-24 16:39:55

AMD klidně nové GPU uvést může, má své výrobce a ti by podle mne byli rádi. A ostatní buď to uvedou taky a nebo ať si prodávají jenom svoji milovanou nV. Nevidím problém...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-24 17:42:12
avatar
Ani Sapphire, XFX a další zrovna na nové karty nespěchají ... trh je přecpaný kartami, bohužel i tyhle výrobce ovlivňuje že nikdo nekupuje RTX atd. a ty musí zlevňovat. Distributoři a prodejci prostě další nové karty na sklady nechtějí ...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-25 00:50:03
avatar
Tak tomuto nevěřím ani omylem. Sapphire, XFX nemohou přece existovat na výrobě dvou modelů nové řady a navíc těch nejdražších, kde okruh zájemců je díky ceně nejnižší. Dle mého DD píšeš jak zhulená kněžka v Delfách. Nebo je tu druhá možnost, že skladové zásoby GK minulé generace AMD si nezadají se zásobami NV a pak povídačky o tom, že AMD je na tom o proti NV mnohem lépe, nejsou pravdivé. Ono totiž nedává smysl, aby Sapphire a XFX sami sebe omezovali, protože berou ohled na svou konkurenci, která má odbytové potíže. Já za tím vidím spíš DD tvojí snahu nastavovat prsa za AMD, protože se netem nese kritika, že na rozdíl od NV která už téměř vydala celé portfolio nové generace, tak AMD vydala vlastně jen jeden čip GPU NAVI 31, protože XT varianta je jen ořezaná verze XTX, což ke na pováženou. NAVI 33 nepočítám, protože se zatím o ní mluví jako o GPU do přenosných strojů a mezi námi, nejsou na trhu vlastně ani vidět. Jsem přesvědčen, že kdyby Sapphire a XFX dostali od AMD GPU NAVI 32, vydají na nich svá GK přímo nadzvukou rychlostí. Mě to vychází tak, že problém je u AMD a nikoli výrobců GK.
GeoTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-24 17:04:42

A kde je 7800 seria? Ta kolosalne pos*ata 7900XT im v AMD teraz asi celkom komplikuje zivot.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-24 17:56:58
avatar
7900 XT je vynikající karta nikomu život nekomplikuje zatím ...

Ano, 7800 XT název by byl podle mě vhodnější, ale vypadá to, že AMD použije zkhrounuté NAVI 31 na RX 7900 XT, což bude osekaná RX 7800 XT se 16GB paměti, tedy výkonnější karta než je RTX 4070 Ti a cenou pod 600 dolarů ...
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-25 14:49:57

A kdyz 7800xt bude jeste orezanejsi NAVI 31 jak se budou jmenovat karty na NAVI 32 ??
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-25 17:50:19
avatar
je možné že ta osekaná NAVI 31 bude na RX 7800 XTX a na RX 7800 XT bude nejvýkonnější verze NAVI 32

Osekané NAVI 32 pak bude na RX 7700 XTX a ještě více očasené na NAVI 7700 XT

NAVI 33 pak bude na RX 7600 XTX a 7600 XT ...

nevíme jaké značení AMD zvolí
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-26 02:22:38

No ciste moje spekulace co me napadlo pote co se objevili fámy ze kluci z AMD maji problem s dosazenim vetsi frekvence pri normalni watazi(pote oprava u NAVI 32) tak ze 7900xt by mohla byt stejne vykona co NAVI 32 - 7800xt. Proste total osekana NAVI 31 mi nedava vubec smysl chapu ze se vyrabeji i kremikove smejdi co nejdou prodat a vyrobce to presto nak zkousi ale ma to svoje limity aby to trochu davalo vykonove smysl ale tohle mi smysl opravdu nedava.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-24 20:33:58
avatar
A v cem je jako problem? Participanti (nikdy neukonceneho) GPP necht si AMD karty nechaji na vystavkach a prodavaji/neprodavaji to, co sami zrovna chteji...
Ja jako uzivatel se bohate spokojim s nabidkou od Sapphire, XFX, Powercoloru, nebo treba Asrocku. Jsem si jisty, ze to tak vnimaji i mnozi ostatni. AMD karty od zaprodancu bych si stejne neporidil..
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-24 21:04:45

no zrovna jedine 6800 ktere jsou u nas skladem ve vice kusech jsou prave sapphire
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-24 21:26:24
avatar
Hadam ze jenom proto, protoze je porad cilene nechavaji vyrabet - jinak by krom noveho high endu vlastne ani nemeli co prodavat.
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-24 21:10:38

V listopadu jsem koupil jetou PowerColor RX6600 Fighter za 4600,- peněz. Dobrej kauf. Jsem spokojen. Ale větší cenu ta karta prostě nemá. Víc než 5k bych nedal ani za funglovku.
CZviper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-25 09:36:38

Neustále se tu oháníte objektivitou, ale obvinit konkurenci s jejich otřesnými, neprodejnými, pomalými, předraženými a navíc zastaralými kartami nové generace, z toho, že nikdo na trh nechce dodat ty skvělé, rychlé, úsporné a skoro zadarmo karty, tak to neodpovídá žádnému chování trhu.

Pokud chcete něco "objektivně" hodnotit, tak se laskavě již po těch letech oprostěte od osobních invektiv na jakoukoliv stranu. Jinak to není seriózní novinařina, ale přitroublá pisálkovina.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-25 17:48:36
avatar
??? plácáte tu něco o objektivitě a obviňujete mě, že chci aby výrobci dávali ty karty skoro zadarmo ... kde to přesně říkám?

Já nemám invektiva, já vycházím z výkonu, ceny, poměru cena/výkon a srovnání s minulostí a cen současných produků, tedy z objektivních faktů. Osobní invektiva tady máte jen vy ..
CZviper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-27 09:17:58

Trochu nadhledu by neškodilo. Já Vás z toho neobviňuji, nicméně AMD zřejmě někde dělá chybu, když jejich podíl na trhu, přestože dle Vašich závěrů mají mnohem lepší nabídku, je poměrně malý. Přestože má AMD lepší poměr cena/výkon, toto není jediné kritérium, které Vy považujete za mantru. Stejně tak, jako neustále operujete s tím, že RTX 4090 má 450 W spotřebu, ale v grafech ji pro jistotu nemáte, aby náhodou nebylo vidět, že to není tak úplně pravda.
Každopádně jste snad jediný web, kde je výkonový rozdíl mezi RXT 4090 a 7900XTX ve 4k 10%, ale to bude nejspíše tím velmi malým, pečlivě vybraným vzorkem her.

A k té poslední větě, Vy se tu snažíte dělat novinařinu, já ne.
Richi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-27 13:59:52

To nebude chyba. Počkat s výrobou GPU tak dlouho, dokud si všichni, kteří by snad chtěli nebo potřebovali novou grafiku nakoupí u konkurence, není chyba. Tak blbej asi nikdo nebude.
Takže co zbývá? Ekonomická sebevražda asi taky ne, jedině snad opět "huba plná keců."
V tomhle se tedy na Intel u AMD už tutově dotáhli.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-29 11:38:08

AMD ostatní 7000 grafiky určitě má jenom je nechce prodávat
vearth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-25 10:02:15

Co me desi mnohem vic je sileny Intel monopol v noteboocich
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-26 10:17:17

Jó kdyby AMD začlo pořádně dodávat notebook čipy tak by se to trochu rozhejbalo.

Jenomže problém je prioritní využití kapacit pro server procesory a je to více než pochopitelné když tam za stejný kus křemíku dostanou 10x víc peněz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-26 10:39:02
avatar
pořád mnozí nechápete realitu ....

Hlavní problém je, že AMD a Intel mnozí vnímají jako rovnocené konkurenty. jenže rovnocenní nejsou. Intel má 15(!) wafer továren po celém světě. AMD nemá ani jednu! Je sice druhým největším zákazníkem TSMC, ale pořád menší než Apple a o výrobní kapacity TSMC se dělí s Apple, Qualcomm, NVIDIA atd. A TSMC je kapacitně větší výrobce než Intel, jenže u Intel vyrábí jen pro sebe + dokonce své GPU má i u TSMC, zatímco TSMC obhospodařuje mnoho dalších. AMD tak prostě ani zdaleka nemá kapacity srovnatelné s Intelem.

Jinými slovy, zatímco Intel může udělat dost svých produktů pro všechny segmenty, AMD si musí prostě vybírat. A vybírá si chytře ...


Serverové/HPC produkty jsou to, co platí vývoj všeho ostatního. A hlavně jde o mnohem dlouhodobější záležitost, jak z hlediska kontraktů, tak trvání příjmů. Herní produkty si na svůj vývoj zcela nevydělají.

Bohužel, dokud nebude mít AMD a Intel stejné kapacity, což se asi hned tak nestane, nebudeme mít skutečně vyrovnanou situaci na trhu. AMD by muselo u TSMC získat všechny kapacity NVIDIE a APPLE, aby se kapacitně Intelu vyrovnalo a byla tedy reálná šance skutečně výrazně ohrozit Intel a hlavně AMD by mělo kapacity výroby na to, obsloužit většinu světové poptávky ve všech segmentech.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-26 12:40:47
avatar
Možná si to špatně pamatuji, ale neohlásilo TSMC, že kapacity nejsou využity naplno a že tedy mají volné kapacity? Pokud jsem to správně četl, tak výrobci snížili požadavky na výrobu z důvodu propadu prodejů. Co tedy brání AMD převzít (byť dočasně) tyto volné výrobní kapacity a navýšit výrobu? TSMC by určitě udělala AMD dobrou cenu. Je totiž stále lepší na volných kapacitách vyrábět a něco vydělat, než je nechat pro omezenou poptávku stát.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-26 14:21:46
avatar
5nm kapacity jedou naplno 3nm nestíhají
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-26 20:07:02
avatar
To je zajímavé, kde komu se propadají prodeje PC počínaje přes tablety a telefony konče. Snad jediné co nepadá jsou konzole a TSMC nestíhá. Jak u jsem psal, původní zamluvené kapacity u TSMC byly mnohem větší. Vždyť i Apple snižuje výrobu a to je co říci. Tak pro koho TSMC vyrábí natolik, že nestíhá.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 7800? 2023-04-25 10:13:24
avatar
7900XT už je pod 20 i u ufouna
, jen tak dál. Otázka je kolik by mohl stát hypotetický 7800. 16GB VRAM by ho oproti 7900XT příliš nebrzdilo, navíc by mohl mít lepší efektivitu (monolit) a novější revizi tzn. opravené nějské bugy z Navi31, takže aby to nakonec nemělo třeba 90% výkonu 7900XT za lepší cenu. Pak by byl důvod aby zdržovali její vydání.

Každopádně s 7900XT pod 20 jsem +- spokojen. Na druhou stranu je to jedinná karta nové gemerace o které má smysl uvažovat (kromě 4090 pokud máte nekonečný příjem). Tzn pokud nekoukáte po kartě zrovna v téhle kategorii/segmentu, tak toho k nákupu moc není. Pokud navíc poptáváte RT výkon , tak situace je pro Vás ještě blbější. Pořád platí že levně koupená bazarovka 3090/Ti může být volba. Výkon ok, netrpí na VRAM (že 4070Ti)
Ziik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-25 12:16:47

Ahoj MACHINA,
Navi32 je chiplet řešení jako 31, akorát má o dva méně, tedy 4 celkem. Monolit je až Navi33.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-26 02:29:11
avatar
nj máš recht, nicméně úvaha je platná i tak, Navi 32 má čipletů méně, tzn. výrobně může být levnější, 16GB VRAM se neprojevuje na výkonu atd.
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-26 10:20:20

Pokud bude u rx 7800xt opravený bug a poběží na 3GHz tak může AMD ukončit výrobu Rx 7900xt protože výkon bude cca identický ALE výrobní náklady dost rozdílné.

Nicméně dle mého ten bug neopraví. Když ho neopravili na vydání rx7900 tak to zcela jistě bude něco hodně složitého na opravu.

Lepší rozhodnutí je nechat to bejt jak je a soustředit se aby RDNA4 žádný takový problém nemělo
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-25 14:38:44
avatar
Krypto padlo, a dost bežných lidí neni ochotna skalpové ceny akceptovat, ti co na to mali nakoupili i tak, zbytek čeká toť vše.... A taky kdo už čekal 2a púl roku, počká další měsíc/dva
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-25 16:05:49

kdyby to bylo mesic dva tak asi v pohode, jenze to by uz tu byli aspon nejaky leaky o 7800/7700 kartach. ale vlastne o novych kartach je uplne ticho, spis si myslim ze budem hodne radi kdyz amd vyda neco do konce leta...
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-26 10:24:59

RTX 4070 se prodává tak strašně blbě až je na vrcholu žebříčku prodejů německého Mindfactory a není to o málo.

https://twitter.com/TechEpiphany/status/1650070656501809153
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-26 10:29:25
avatar
ano, je to nová karta nový očekávaný produkt, takže je logicky na prvním místě, ale ty počty prodaných kusů jsou směšné, všichni to vědí. Karty podobné třídy se ve stejné situaci prodávalo násobně více ...

to že se karta prodává špatně není prohlášení nějakých haterů, ale NVIDIA partnerů ...
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-26 10:41:08

Všeho ohledně PC se prodávalo násobně víc než teď.
I radeony řady Rx 7000 mají násobně menší prodeje než z řady Rx 6000 nebo Rx 5000 nebo Polaris

Prostě postcovid postkrypto regrese
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-26 11:33:22
avatar
ano, jenže od RX 7900 se žádné zázraky s ohledem na cenu nečekali a obě se prodávají tak dobře, že nabídka stále nestíhá poptávku, mnohé modely pořád nejsou dostupné a všichni se shodují, že prodeje RX 7900 překonaly očekávání AMD i výrobců.

... RTX 4070 je mnohem cenově níže a tak se očekávali tomu odpovídající prodeje, jenže to se nestalo ... ty prodeje jsou mizerné a ceny půjdou dolů ...
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-26 15:10:30

Chci vidět jaké prodeje bude mít Rx 7700xt, jestli to teda v dohledné době vydají.
Tipuju že to bude stejný případ.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-26 16:23:48
avatar
Pokud by stála 600 dolarů a měla za to jen už dnes nedostatečných 12GB paměti, tak určitě by byly stejně mizerné ... spíše horší když podobně předražená a nesmyslná karta už tu je v podobě RTX 4070 ...

Nicméně pokud AMD nabídne RX 7700 XT se 16GB s podobným výkonem jako RTX 4070 a bude za rozumnou cenu cca 449 dolarů, tak tipuji že to nebude stejný případ ...
pcmaker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-26 19:05:47
avatar
Obávám se, že lidé nekupují nové grafiky, protože i ty staré jsou prostě už tak výkonné, že jim to na takové to běžné domácí hraní stačí. Možná je tady prostor pro výrobce her, aby zvedli laťku náročnosti na HW.
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-27 10:30:25
avatar
a to se úplně nestane protože konzole
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-28 15:15:17
avatar
...doufám, že se moje nová 4070 za ty prachy excelující ve FlightSimu 2020 vcetne VR (vliv DLSS 3 neskutecny) nedozvi, jak strasna podle tohoto Urválkovského manifestu je.
To uz se fakt neda hodnotit jinak, nez ze je na miste doporucit nejake relaxacni techniky....
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 861x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 582x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1032x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1221x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1556x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1375x
Komentářů: 7