Výrobci grafik hlásí, že prodeje nových karet jsou špatné. Výjimkou jsou Radeon VII a RTX 2080 Ti. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 02 April 2019
altPo obou nejdražších kartách v nabídce je slušná poptávka. Zájem moc není o nižší modely.

 

 

 

 

Výrobci grafických karet bojují se skladovými zásobami starších karet. Zájem uživatelů rapidně poklesl. Neexistuje dnes poptávka ze strany těžařů a dříve prodané těžařské karty pak v bazarech za velmi výhodné ceny ještě více snižují zájem zákazníků o nové karty z běžných obchodů. Jak výrobci AMD, tak především výrobci NVIDIA modelů tedy neskáčou zrovna radostí do stropu. Pro nás uživatele je ale situace diametrálně odlišná, než jaká byla přesně před rokem. Tehdy koupit slušnou grafiku za normální peníze nebylo prakticky možné, dnes si můžeme vybírat, ceny klesají a výrobci se snaží prodeje podporovat bonusy. Stále nejzajímavější nabídku má AMD, které přidává ke kartám opravdu skvělé hry, kdy NVIDIA měla naopak trochu smůlu a s výjimkou jediné hry jsou ty co přidává poněkud propadáky. V případě nabídky AMD je však neuvěřitelné, že dvě nové povedení špičkové hry můžeme mít i levné RX 570, která stojí méně než 4 tisíce, ale také k RX 580, 590 které klesly. Nicméně výrobci i prodejci grafik obecně hlásí, že zájem o nové grafické karty není příliš velký. Nic moc na tom nezměnily ani novinky od NVIDIA, kdy GTX 1660 a 1660 Ti prakticky jen téměř vyrovnaly výhodnost RX 580/590 modelů AMD a nic nového nenabídly. Zájem o RTX modely pak zůstává velmi nízký, i když NVIDIA se snaží své investory uklidnit, že i když prodává méně karet, tak RTX stojí více, a tak firma více vydělá (proto drží ceny nahoře a marketing jede na plné obrátky a někteří zákazníci na to prostě slyší).

Každopádně zejména NVIDIA výrobcům i prodejcům zůstávají velké zásoby starších GTX 1050/1060/1070 modelů, které se nyní obtížně prodávají kvůli konkurenci ze strany přeci jen zajímavějších TURING modelů. Výrobci Radeon grafik pak hlásí, že se jim skladové zásoby podaří v pohodě udat do nástupu nové generace RX NAVI karet, kdy už vědí, kdy k tomu dojde.

Co jsem se bavil s výrobci karet, tak zatímco se všichni shodují že zájem o grafické karty je nízký, a i přes nižší ceny karet a bonusy k nim, nejsou prodeje takové, jak by měly být. Dva modely je ale překvapili. Prvním z nich je RTX 2080 Ti, vůbec nejdražší běžná herní grafika na trhu. Ač je počet představených modelů a verzí velmi vysoký, na některé modely se stále čeká! Bavíme se sice o velmi malých prodejích kusově, ale výrobci tvrdí, že karet mají prostě i tak málo a poptávka je vyšší než nabídka některých edic. Stejně tak si výrobci grafik pochvalují prodeje AMD Radeon VII karty. I v jejím případě se nebavíme o závratných číslech, ale poptávka i tak převýšila očekávání a nabídku některých výrobců. Někteří tak stále přemýšlí o tom, zda neudělat nereferenční model. Zatím se k tomu stále nikdo neodhodlal. Prodeje Radeon VII i tak převyšují očekávání. Samozřejmě jak RTX 2080 Ti, tak Radeon VII jsou okrajovým zbožním a z hlediska celkových prodejů grafických karet jsou naprosto zanedbatelné. Ale ukazují, že zájem o výkonný HW stále je a dokonce roste. Každopádně k většímu rozhýbání prodejů to chce uvést něco zajímavého i pro masy. A protože GTX 1660 a 1660 Ti jsou zklamáním, jelikož nabízí prakticky to samé, co 2 roky staré karty a za podobné ceny, protože NVIDIA si chce držet vysoké marže, o to více se očekává od nových 7nm RX NAVI karet. Ty se začnou prodávat v létě spolu s novou platformou 7nm procesorů AMD, takže v druhé polovině roku se očekává větší zájem o nákup nových karet a většina výrobců tak přes mizernou první polovinu roku očekává slušnou druhou půlku.

Pro nás zákazníky je vlastně dobrá doba na nákup karet, i když trpíme tím, že většina zákazníků v mnoha minulých letech umožňovala úspěch produktům z horším poměrem cena/výkon a tak nyní ceny některých karet vypadají, jak vypadají, a konkurenční prostředí nefunguje. Nemůžete požadovat fungující konkurenční prostředí a výhodnější produkty, když dlouhodobě nakupujete více méně výhodných produktů, takhle to prostě nefunguje. Za současný stav věcí si mohou zákazníci sami a nehledejte jiné výmluvy, nemusí ten marketing přece poslouchat a většina vám řekne, že neposlouchá, i když prodeje tvrdí opak ;). Můžeme jen doufat, že alespoň v některých segmentech se to letos trochu zlepší, ale doufat ve zdravý rozum většinového zákazníka? Radši zůstávám nohama na zemi.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-02 13:19:33

Mě by celkem zajímalo, co na tom konkurenčním prostředí vlastně nefunguje. Jak by si autor předtavoval funkční konkurenční prostředí?
Jinak..."A protože GTX 1660 a 1660 Ti jsou zklamáním, jelikož nabízí prakticky to samé, co 2 roky staré karty a za podobné ceny"
Zklamáním jsou asi pro vás, ale pro valnou většinu uživatelů a recenzentů jsou naopak příjemným upgradem než zklamáním. Nevím, co stejného nabízejí...1660Ti s výkonem 1070 za 8k vs 12k mi moc stejné nepříjde. Stejně tak výrobní proces 16nm vs 12nm
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-02 15:02:28
avatar
GTX 1070 stála 10 tisíc už delší dobu takže 1660Ti za 8 není žádná výhra po téměř 3 letech navíc má méně paměti (6 vs 8GB).... GTX 1660 má jen o kousek vyšší výkon než RX 580 nebo skoro stejný výkon jako RX 590 což obojí jsou vlastně vylepšené RX 480 téměř 3 roky stará karta ... a RX 480/580/590 jsou za podobnou cenu jako 1660 takže kde je to generační zlepšení?

Zklamáním jsou pro každého objektivního recenzenta i zákazníka, který ví, jak se věci mají. Jestli tvrdíte, že po téměř 3 letech jako zbrusu nová generace nabízí něco zásadně lepšího a odpovídajícího co tu ještě nebylo, tak byste se měl nechat prohlédnout ;)

nikdo neříká, že jsou to špatné karty, že nabízí mizerný výkon a poměr cena/výkon, ale nabízí prakticky to samé, co za velmi podobnou cenu jste mohli mít se stejným poměrem cena/výkon už delší dobu ...
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-02 15:17:46

Dobře tak jinak. 1660Ti má oficiální cenu 279 USD. 1070 379 USD. To je rozdíl 2800Kč. Tento výkon za 8000,- (to nepočítám levnější varianty za 7200 atd..) jsme tu ještě neměli. Zásadní je (podle vás) posun z 16nm na 12nm. Mě je celkem jedno jak je to vyrobený. Mě zajímá výkon. Pro mě je veliký posun z karty za 379 na 279. Je to prostě výkon, který tu za ty peníze ještě nebyl
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-02 23:39:44

Oficiální ceny po 3 letech od uvedení karty jsou nesmysl, protože se prostě zasekly...

To je úplně stejné, jako když Intel Core i7-7700K má oficiální cenu 10 130Kč, přitom novější Intel Core i7-8700K stojí 10 964 Kč (viz. CZC). Jak je možné, že generaci starý procesor stojí skoro stejně?!! Protože ta cena je taky nesmysl a je zaseklá...

Aktuální ceny GTX 1070 dobře ilustrují bazary, pohybuje se mezi 5-6 tisíci, takže brát cenu kolem 12 tisíc, za kterou ji ještě obchodníci nabízejí, jako argument, je ultimátní nesmysl...za tu cenu se na bazaru prodává GTX 1080Ti !!!

Potom GTX 1660Ti za nějakých 8 tisíc absolutně nemá smysl kupovat...zs to máte GTX 1080
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-03 00:25:35
avatar
on ale bere to co se mu hodí, fakta ho nezajímají ... překorutí cokoliv a zamlčí o se mu nehodí ... typické od něj a jemu podobných
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 14:59:30

Poprosil bych aDDmina, aby mi vysvětlil, co překrucuji. Možná jsem něco pochopil špatně. Ale rád bych se vyvaroval případným dohadům, kvůli možnému nepochopení příspěvku.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 19:35:22

Nic proti, ale pokud se nemýlím, tak kolik že stála GTX 1080 a gtx 1070 při uvedení na trh ? 12 000 ta gtx 1070 nestála ani omylem, myslím že začínaly na 17 000 a gtx 1080 tuším na 22 500, pak po 4 měsících možná déle přišla gtx 1080 Ti za cenu 27 000 ?? po cca 2 měsících ceny všech tří karet spadly a to tak, že za gtx 1080 Ti za 22 500, gtx 1080 cca 17 000 a gtx 1070 cca 13-14000. Za 12 000 začínaly vyloženě základní modely gtx 1070. Než ty karty cenově spadly, tak se Nvidia hrabala než AMD přišlo s RX 480/470/460 ruku v ruce skoro společně s GTX 1060.

Vím, ve všem lžu, mluvím nepravdu a nejsem objektivní, ale při uvedení GTX 1070 stála 17 000, stejný výkon jakou má GTX 1660 dnes, kterou koupím za 8000 ?? Tedy skoro polovinu ceny a za to vděčím AMD a mám nadávat na bezkonkurenční prostředí. Sorry, ale hlava mi to nebere..... Za mě je to gut.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 19:36:15

Tak ať mi ten člověk co mi dal palec dolů řekne jaké byly ceny GTX 1080 a GTX 1070 při uvedení na trh.
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 20:00:13

Minus jsem ti nedal, ale:
1080 699USD founders
599USD nereference
1070 449USD Founders
379USD nereference

Při uvedení 1080Ti ceny spadly. 1080Ti stála při uvedení 22500. 1080 spadla cca na 17k
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 21:48:56

To je o voze a o koze. Uvedení na trh a zlevnění toho samého produktu po půl roce jsou dvě nesrovnatelné věci. Ty samé bazarové karty prodávané po roce jako používané je třetí věc a srovnávat je nelze, to jsme zajedno. Jinak by mě zajimalo, kdo koupil gtx 1070 v roce 2016/17 za cenu 450 USD v přepočtu cca 10.000,-Kč na našem trhu a cenu 379 USD se neobtěžuji ani přepočítavat.

PS: pokud takový zdroj máte, tak až vyjdou nové řady grafik, tak mi to postněte abych zbytečně neutrácel.
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 22:16:23

Jen dávám oficiální ceny při vydání. Tady jsou ceny v ČR i s nějakým tím daumem

28.7. 2016 Asus strix 1080 23000
5.5. 2017 MSI 1080Ti gaming X 21600
26.10.2017 Gigabyte 1070 12500
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-05 12:56:39

A jsme tam kde jsme byli na začátku. Dnes za 8000 si koupím stejně výkonnou grafiku jako před dvěma, třemi lety za cenu třeba i těch 12.500,-Kč, spíše víc. Je to snad špatně? Díky náročným hrám, vysokým rozlišením a trochu možná i špatným optimalizacím her vlastně vymizel low end v cenách kolem 2500-3000,-Kč, resp. je v uvozovkách téměř nepoužitelný a nahrazuje je postupně integrovaný grafický čip. Dát 5.000,-Kč za grafiku už mi nepřijde to low v pravém slova smyslu, když tu máme použitelné low procesory za cenovku bratru 1500 - 2500.
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-05 13:16:44

Jak říkáš. Já na tom taky nevidím nic špatného. Resp vidím v tom dobrý posun v poměru cena/výkon. Jen mi zde bylo tvrzeno, že přehlížím fakta a překrucuji atd. Vysvětleno mi nebylo co překrucuji, katže vlastně nevím, co tím chtěl básník říst.

To stejné Kojot. Ten tu diskuzi taky utnul bez reakce. Páč nejspiš zjistil, že nemá pravdu. Ale napsat: ok spletl jsem se, myslel jsem to jinak atd... To už by bylo asi moc na ego
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-06 22:40:54

ajó, tak to jo, už mlčím.
Oxbowww [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-06 06:16:15

Já jsem přesně 2.5.2017 kupoval MSI GTX 1070 Aero za 8123,- Kč s DPH na Itpas a sloužila velmi dobře. Měl jsem kliku, bylo to těsně před tezarskou horečkou.
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-03 08:34:03

Děkuji. Souhlasím s tebou, i když jen na půl. Ceny zaseklé jsou, ale je to tak jak to je.
S čím nesouhlasím, je porovnávání bazarových cen s cenama nových karet. Ono by pak totiž nedávalo smysl si kupovat 2080 a RVII, když bazarově koupíš GTX1080Ti za 12k. Prostě někdo si to musí koupit nový, aby se to pak nabízelo na bazaru.

pro pana aDDmina "on ale bere to co se mu hodí, fakta ho nezajímají ... překorutí cokoliv a zamlčí o se mu nehodí ... typické od něj a jemu podobných"

Ptám se, co jsem překroutil. Já neberu jen to co se mi hodí. Naopak jsem použil váš argument, který jste mi dal o kartě RVII. Tam jsem se ptal, proč je v testu cena RTX2080 22k, když se dají sehnat i pod 18k. odpověď byla: "NVIDIA prodává 2080 FE za 22 tisíc .... je to oficiální cena za tuto referenční (lehce OC) edici a je to velmi běžná cena za 2080 kartu, řada je ještě dražších, jen minimum je levnější ....
"
Stejně tak je to dnes s 1070. Offiko cena je 10500. Dají se sehnat i pod 9. Ale je jich málo a většina je přes.

Znovu opakuji. Výkon, který má 1660Ti tu za 8000,- ještě nebyl.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-06 22:57:08

To je jako kritizovat prodejce za to, že svoji Octavii nezlevnil, když vydal nového Karoqa a navíc proč kupovat novou octavii, když Kodiaqa koupíte bazarového ještě levněji než tu novou Octavii.... zní to divně že ? Ale přesně tohle tady tvrdíte.
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-02 17:47:57

Jo a ještě co to konkurenční prostředí? Jak by si to autor představoval to funkční prostředí
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-02 17:51:39
avatar
podíly trhu mezi dvěma konkurenty co nejblíže 50 na 50, tedy skutečně konkurenční prostředí kde nerozhoduje podíl na trhu a zákulisní dohody ale produkty a zákazník nedoplácí na to, že má jedna firma monopolní chování. A nejprodávanější produkt je skutečně ten nejlepší a nejvýhodnější ... bez ohledu na marketing
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-02 18:01:07

Tak 50 na 50...To přeci není o fungování a nefungování prostředí.
V první větě píšete "podíly trhu mezi dvěma konkurenty co nejblíže 50 na 50," a hned na to "skutečně konkurenční prostředí kde nerozhoduje podíl na trhu"
Zákazník si přeci kupuje produkt. Je JEN A POUZE na zákazníkovi, co si vybere. To znamená, že když je JEN A POUZE na zákazníkovi co si vybere, tak konkurenční prostředí funguje. Nikdo nikoho do ničeho netlačí. Nebo aspoň mě ne. Vás ano?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-02 18:48:28
avatar
no když se kouknu na nabídku hotových sestav a OEM počítačů nemám pocit, že bych měl na výběr a konkurenční prostředí by fungovalo, ale vy velmi záměrně ignorujete tu hlavní pointu mého příspěvku a překrucujete .... zase staré koleje? nový nick staré zvyky?
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-02 19:43:35

Překrucuji? Co překrucuji? Jaká je hlavní pointa toho příspěvku tedy?
Vždyť to, jestli je v hotových sestavách Nvidia nebo AMD je přeci o obchodních podmínkách, které si dané firmy nastavily.
Jinak já tedy vycházel z toho, že se bavíme o kartách jako takových a ne o hotových sestavách. Každopádně sám čas od času někomu složím PC. A upřímně sám doporučuji do takového herního základu RX580, kvůli ceně.
Kdyby jste napsal, že nabídka OEM PC není rozmanitá s AMD kartami jako s Nvidia, tak bych tomu rozuměl.
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-03 00:16:20

ale veď 1660 je predsa jasne označená ako predchádzajúca generácia ...nová generácia je 2xxx takže nie nieje sklamaním ... zato rx580 bola označená ako nová generácia a čo nového priniesla oproti 480? to bolo sklamanie a nie tento počin od nvidie
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-03 00:24:28
avatar
??? předchozí generace byla GTX 1000 série ... GTX 1660 série je nová, nová generace architektura výrobní proces a u vyšších modelů i nový typ pamětí ....

AMD nikdy o RX 580 nemluvila jako o nové generaci, důrazně všude uváděla že je to vylepšená POLARIS, což naprosto sedělo. Zklamání to nebylo protože to nová generace prostě nebyla, navíc soudobéhokonkurenta GTX 1060 dnes jasně poráží, takže se nakonec ukazuje, jak skvělá to je karta,navíc stačí i GTX 1660 což už je co říci ...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-02 23:16:38
avatar
No a teď se prodala pěkná MSI GTX 1070 Ti na Aukru za 6800,- CZK.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-02 23:35:09

A na Bazoši jsem už viděl GTX 1070 Ti i za 6500, byla hned pryč...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 15:31:48
avatar
Jojo, jsou dobré koupě.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-06 08:10:42

Nemohou být upgradem. Před dvěma roky jsem koupil RX580 4G za 5,5k, zcela nový model, prvni dodávka do ČR. Teď jsem si vyfiltroval nVidii v cenové relaci 5-6k. Upgrade neexistuje.
janpsar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ceny 2019-04-02 14:58:13

Ceny jsou takové jak určuje tržní síla. V případě výhodných bandlů u AMD RX je vidět, že o kartu není zájem, když se musí podbízet tak, že je pro AMD nerentabilní takový prodej.

Jinak taková GTX1660 je dražší o pár stovek oproti RX580, ale ve většině hrách má vyšší výkon plus daleko nižší spotřebu (i přes nižší RAM), kde je pak ta výhodnost RX?

Když se podívám na prodeje např na Alze, tak RTX se prodá násobně více, než RX karet.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-02 15:03:35
avatar
RX 580 je na trhu skoro 2 roky ... má 256-bit a 8GB paměti GTX 1660 má stejnou slabinu jako 1060 (192-bit a jen 6GB) která dnes za RX 580 výrazně zaostává a to právě ta paměť ... tam je výhodnost RX 580 ... navíc v této cenové hladině jde o každou stokorunu takže na těch pár stovkách také hodně záleží ....

ceny neurčuje tržní síla, ceny určuje nabídka/poptávka a prostředí, které vytvoří. Nabídka byla, ale poptávka po dobrých kartách za dobrou cenu nebyla, byla po kartách za horší ceny, takže podle toho situace vypadá ... a fakt že zcela nový produkt nové generace nabízí jen tu stejnou výhodnost jako starý produkt starší generace mluví za vše ...

která karta je dnes nerentabilní a podbízí se? To že má někdo 40% místo 65% marže neznamená, že karta je nerentabilní ;)
janpsar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-02 16:10:47

Nechci tu rozjíždět flame, ale jak bylo vzpomenuto: RX580 má vyšší RAM i sběrnici, ale k čemu ji to je, když GTX1660 nabízí více výkonu, dokonce i ve 4K, kde by měla být znevýhodněna, ale není.

Plusem několik set korun ročně ušetřeno za elektřinu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-02 16:20:59
avatar
více paměti je v určitých případech znát, stejně tak vyšší paměťová propustnost ... pořád je RX 580 levnější na pořízení. Jinak si pamatuji, jak GTX 1060 bývala výkonnější než RX 580 ... a kde je teď ... právě kvůli té paměti bude GTX 1660 stárnout hůře než RX 580/590 z hlediska výkonu bude na té paměti záležet více a více ....
MTB.Petr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-03 07:01:58

Můžete uvést ty určité případy ať vím jak se rozhodnout?
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-03 10:24:42

Tak co porovnavali na DigitalFoundry 2080ti a radeon VII, jedina vyhoda vacsej pamati bolo pri renderovani videa. Bohuzial, absolutne nikde inde.
MTB.Petr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-03 11:24:18

Tady jde spíše o porovnání 6GB vs. 8GB, kde konkrétně je 6GB málo.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-03 18:56:28

To je jen hra o rozhodnutí se, že?
V pointě Vašeho uvažování je přece jasné, že upřednostníte NV, ikdyž současný a budoucí potenciál karet i díky VRAM je menší u NV.
MTB.Petr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 07:00:18

Ne, je to jen hra zdravého rozumu. Pokud z toho vyjde, že problém má například jedna hra a drobným snížením nastavení je to vyřešeno, tak budu vědět, že pro FHD je to naprosto ok. Pokud to bude problém například u 6 nových her na maximální nastavení, tak už je důvod uvažovat o kartě s větší kapacitou paměti.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 08:23:43

Jenže GPU za desítku je pro FHD nesmysl. Takže za ty peníze míříš do vyššího rozlišení. A tedy i většího vytížení VRAM. Tedy pokud výrobce není pako nedá ti tam nesmysly typu 6GN,apod.
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 10:50:52

Myslím že se tady baví o GK RX 580 vs GTX 1660,ty desítku určitě nestojí a pro rozlišení full hd jsou ideální.
No,viděl jsem spoustu testů těchhle karet,zajímavé jsou např.na youtube.Neviděl jsem v žádné hře nějaké propady výkonu GTY 1660 kvůli nedostatku vram oproti své konkurentce.Takže já bych bral hned tu GTX 1660,nebo pačkal na novou generaci GK od AMD a rozhodl se podle toho jak moc se povede proti současným novým gk od Nvidie.
MTB.Petr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 12:56:05

Hele kojotku, od kdy stojí 1660 10000 Kč? Pokud tady chceš trollovat a místní admin ti to nepochopitelně trpí, tak se na to vykašli raději sám. Požadavek na autora citátu zněl jasně, v jakých konkrétních případech je 6GB paměti málo. Takže pokud nemáš odpověď, tak se do toho nepleť.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 16:16:56

Téma 6GB VRAM.
https://www.czc.cz/msi-geforce-rtx-2060-gaming-z-6g-6gb-gddr6/251893/produkt
MTB.Petr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 17:03:08

WTF? Takže žádné konkrétní případy nemáš a jen trolíš, jo? Co jako na tom czc mám najít?
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-06 23:40:22

Kartu prý atakující 4k hraní s 6GB VRAM...
MTB.Petr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-07 13:21:14

Takže jak píši, žádné konkrétní případy nemáš a jen trolíš.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-07 20:46:17

Jde o potenciál pro hry co teprve přijdou a 6GB je u některých her na hraně i ve FHD. Schválně jsem spustil na yt první video Odkaz na které jsem narazil a hned první hra z 9 jde přes onu hranu 6GB.
Tak jak by jsi se rozhodnul, pokud bys letos upgradoval?
MTB.Petr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-08 11:38:20

??? Já tam tedy vidím 59xxMB. To je podle Vás přes 6GB?
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-08 13:26:18

Jak si pls. představuješ indikaci zaplnění kapacity nad fyzickou možnost? Zabráno 8GB z 6GB?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 19:06:21
avatar
sorry ale hledat na webu který má přímý zájem něco prodávat objektivní informace? ;)
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-03 08:16:53

No jsou dvě téma 4k, 4k jako rozlišení, 4k jako textury. Ona totiž hra v 4k s "rozplizlýma" texturama nemá opravdu jak využít VRAM.

Ostatně podívej se na texture packy (obvykle modifikace do starších her), jak brutálně rostou nároky na VRAM.
phv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-02 16:13:35

už jsou bez her
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-02 16:21:26
avatar
??? já stále nabídku her zdarma k RX vidím všude kde byla ...
jawor56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-02 19:28:38

Všude ne, u RX karet už to nabízí jen Alfa, což je divný.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-06 08:25:12

A opět, ne. Koupil jsem RX 580 za 5,5k před dvěma lety, zcela nový model na trhu, jako nyní 1660. Jenže 1660 je o skoro 20% dražší, asi dává o 20% vyšší výkon (nechce se mi teď hledat) a oproti 110W u mě karty má daleko nižší spotřebu (takže tak 80W?).
To není upgrade, to je prostě jiný produkt. Více výkonu za více peněz jsem si mohl koupit i tehdy.

EDIT: Tak jsem jukl na testy, 1660 nedává 20% ani náhodou. Dost možná má dokonce horší poměr ceny za výkon než karta před dvěma lety, oh god...
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-06 12:22:13

Jako docela by mě zajímalo kde jsi to koupil. V dubnu 2017, tedy 2 roky z5 byla rx580 za 7000+.Za 5500 byla RX570. Kámoš kupoval září 2016 gtx1060 od msi za 8800
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-06 13:18:10
avatar
4GB 580ky se v te dobe kratce pohybovaly opravdu uz od tech 5,5k Kc, 570ky byly i lehce pod 5k. Druha vec je, ze to trvalo jen velice kratkou dobu nez byly nedostupne vlivem kryptopoblaznenosti a cenovky letely rychle nahoru. Trochu informovanejsi clovek v te dobe nakoupil, pac se o nastupu kryptosilenstvi v tu dobu mluvilo snad na kazdem webu, zabyvajicim se hw. Sam jsem par lidem v tu dobu dohodil nejake tyto karty za tyhle cenovky a dodnes sou za to velice vdecni.
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-06 16:36:33

Aha. 4GB. Je to možné. Počítal jsem testované 8GB modely v té době
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-08 13:26:42

Tak trochu selhala paměť, 6,3k. Tedy podobné jako dnes 1660, která má cca 10% nárůstu výkonu. Po dvou letech....
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-02 15:20:36

Ono to najskôr dopadne tak, že gtx 1660 a hlavne gtx 1660 ti budú predajnými hitmi tak ako to bolo v prípade x60 kariet v minulosti. Nižšie predaje sú asi dôsledkom celkovo sa nižšieho záujmu v období okolo q1 2019. V porovnaní s pascalom, sú predaje za rovnaké obdobie o 40% vyššie. V konečnom dôsledku vyzerajú byť najvýhodnejšími kartami práve gtx 1660 a 1660ti v porovnaní s rx 590 ponúkajú o 20-40% vyšší výkon pri skoro polovičnej spotrebe, majú podporu pre moderné technológie ako variable rate rendering, či súčasne spracovanie FP32 a FP16 výpočtov (tento fakt ich činí naozaj futureproof do istej miery). Dovolím si tvrdiť, že Amd dalo väčšinu finančných prostriedkov do Navi architektúry (má sa objaviť v konzolách, čo je stále pre Amd kľúčový trh, ktorý im zabezpečil od roku 2012 prežitie a akú takú existenciu) a zvyšok portfólia je taký aký je, postavený na znovuvydanom Polaris jadre a high end tvorí zmetok z výroby mi60.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-03 08:11:40

Na hit má 1660(Ti) aktuálně špatnou cenu. Dobrou cenu může mít, až se vyprodají více zasoby starší generace. Jenže to tu už může být skutečný nástupce generace, Navi a na konec na nějaké 1660ky historie v klidu zapomene
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RADEON VII 2019-04-02 16:05:00

Od piatku som hrdým majiteľom Radeon VII od Asrocku. Zatiaľ som s tou kartou mega spokojný a je perfektne tichá v normálnom režime a prekvapivo tichá aj v záťaži.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-02 15:54:53
avatar
jo proběhly nějaké updaty ovladačů apod. byly tam vylepšení ohledně regulace ventilátorů tak je to trochu tišší než to bylo, dá se to i manuálně namapaovat není to hlučná karta když se to nastaví dobře a zcela nový level je to když se podvoltuje ....
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-02 22:05:47
avatar
Na kolik otáček jede v zátěži?
Mě tedy její stav při uvedení dost otrávil. Že jde slušně podvoltovat je fajn, ale podle měření dB to byla jen změna z "hlučná" na "hlasitá" (3000 > 2400 ot/m). Osobně se mi nechtělo čekat měsíce na (neohlášené) nereference a pořídil jsem v "akci" RTX 2080, cenově vyšla nastejno a ta paměť snad bude nějakou dobu stačit (4K nepoužívám) - Odkaz
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-02 23:17:35
avatar
U RTX je spíš otázka, aby ta paměť vůbec vydržela vcelku. Ale snad jo, poslední dobou už to nějako utichlo.

Radeon VII je kapku hlučnej, ale jsou i vodní bloky..
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-03 06:15:00
avatar
To mě trochu znervózňuje, ale prý je to hlavně u 2080Ti a spíš Micronu (mám Samsungy). Starou 1070 zatím pro jistotu nechávám "v šuplíku".
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 11:43:15

Menej náročné hry ako napr. Hades 900 RPM. Potom som skúšal Shadow Warrior 2 1600 RPM som tam mal. Far Cry New Dawn 2200 RPM. Nier Automata som skúšal tam idem na 2100 RPM. Ďalšie hry vyskúšam ešte a ak chceš môžem ti dať vedieť.

Zatiaľ mám tichšie alebo rovnako hlučné PC ako keď som v ňom mal R9 290-tku od Sapphire.

Hrám zatiaľ na QUAD HD 60 fps ultra.
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 22:32:21
avatar
Dík za náhled. Pro mě by to nebylo, sice nejsem maniak na ticho (hned vedle mám skříň s velkým čerpadlem pro akvárko), ale snesl bych to tak do 1500 ot/m. Myslím, že při použití kvalitního chladiče u nereference na to R7 má a ještě si užije pozici smysluplné karty v této cenové skupině.
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-09 14:26:20

Nie je zač. Ja som chcel čokoľvek čo šlo pod 3000 RPM a približovalo sa ku 2000 RPM. Zatiaľ môžem potvrdiť, že referenčná Radeon VII mi v tomto vyhovuje.

Pridávam test Borderlands GOTY Enhanced 1000 RPM.
MTB.Petr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-03 08:40:03

Zdroj: Výrobci říkají ...
Stačí se podívat na https://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/ jaká je realita (stav konec 03/2019):
- 2080 Ti: 0,26%
- 2080: 0,50%
- 2070: 0,65%
- 2060: 0,27%

A zde statistika prodaných karet z mindfactory.de prakticky kopíruje steam:
- 2080 Ti: 2235 ks
- 2080: 9090 ks
- 2070: 12000 ks
- 2060: 3680 ks
Dirtrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 12:44:54

Prošel jsem si statistiku a při letmém pohledu jsem viděl, že jenom 1060 je zastoupená více než všechny modely AMD dohromady. Nevím, jak moc je statistika Steamu vypovídající, ale čekal jsem, že ten nepoměr bude výrazně menší.
MTB.Petr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 14:12:06

Pokud má AMD podle JPR prodeje pod 20%, tak to není nic překvapivého: https://www.svethardware.cz/jpr-ukazuje-zmar-trhu-s-grafickymi-kartami/48854
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 14:57:52
avatar
JPR a další sledují jen dodávky GPU od výrobce čipů k výrobcům grafik, prodeje karet jako takových jsou zcela něco jiného ....
MTB.Petr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 17:08:02

Jako že si výrobci grafik hrabou pod sebe a nakupují čipy na sklad? No to asi ne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 19:07:09
avatar
ano buddeš se divit, ale karet se může vyrobit více než se jich ve finále prodá, zejména v těchto měsících ;)
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-03 10:31:47

Stale nerozumiem ako moze byt 1660ti tragedia ked na vacsine testoch dopadla vzdy v top 5 cena/vykon vzdy iba 2-5% za RX570, kedze nechcem vyminovane 1070ky a chcem plnu 3 rocnu zaurku + stroj mam hlavne ako HTPC - taze mi ide o spotrebu nemam inu moznost ako 1660ti. RX590 topi neskutocne a taktiez vobec sa nevyplati.
Hry zdarma na slovensku k GPU som nevidel ani u jedneho predajcu, no k ryzenu 2600 som dostal division 2.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-03 14:06:38

2-5% posun za dva roky coby upgrade? Špatné, velmi špatné.
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-03 14:35:26

on píše 2-5% v poměru cena/výkon za RX570. Oproti GTX1060 je to v poměru cena/výkon zlepšení o cca 20%. Oproti GTX1070 je to posun o cca 27%. Vždycky mají výkonnější karty horší poměr cena/výkon než ty slabé
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 08:17:35

Resp. když se vezme horší produkt, než který si můžeš koupit
MTB.Petr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 08:22:23

Aha, takže nějaký Veyron jezdí kolikrát rychleji a kolikrát je dražší než třeba Octavia RS?
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 08:34:59

OK. Takže si koupíš RX570 na 4k hraní, protože má nejlepší poměr cena/výkon...To, že ti výkon té karty na to nestačí je ti jedno....Ty se mi asi zdáš
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 08:40:46

4K hraní není téma pro GPU za 5k a adekvátní sestavu / rozpočet.
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 09:17:56

Ale tady jde o to, že slabá karta bude mít lepší poměr než výkonná. O tom se celou dobu bavíme. Takže když budeš chtít kartu za 7-10000, tak si nebudeš kupovat rx570 jen kvůli tomu, že má nejlepší poměr. Chceš výkon na plnohodnotné FHD nebo na 1440p. Tam už jsi v jiné cenové hladině. A v té budeš vybírat kartu. A tou může být rx590, 1660ti, 1070, vega56, rtx2060. A z tohoto si můžeš vybrat.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 09:23:07

Nicméně zazněla jen ta RX, 570.
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 10:32:38

Vážně?
"Stale nerozumiem ako moze byt 1660ti tragedia ked na vacsine testoch dopadla vzdy v top 5 cena/vykon vzdy iba 2-5% za RX570,"
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 12:27:27

"4K hraní není téma pro GPU za 5k a adekvátní sestavu / rozpočet."
Preco by to nemohla byt tema ? Nas ako zakaznikov samozrejme zaujima kedy budu dostupne mainstream graf. karty ktore budu dostatocne vykonne na hranie v 4K. Podla statistik vyrobcovia jasne vidia kolko su zakaznici ochotni utracat za graf. karty. Ak chcu predavat vela tak musia postupne tlacit na zvysovanie vykonu aj nizssich cenovych segmentoch.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 12:47:08
avatar
Souhlasim a jak pisu nize - dokud nam vyrobci nabidnou jen "malo muziky", za o chloupek lepsi/podobnou cenovku, tak budou mit jen maly odbyt. Ja vim, ze je vyvoj drazsi a drazsi, ale neni lepsi motivace k nakupu nez skokove vyhodnejsi/vykonnejsi nabidka. Kdyz nam nabidnou jen malo navic, tak se spokojime s tim co uz mame. Na fullHD vpodstate staci uz i lepsi integrovane grafiky, na to 4K jsou na hrane i nejvyssi modely za nejvyssi cenovky. Dokud se 4K nedostane na mainstreamove cenovky, tak se uzivatele spokoji se starym fullHD, prip QHD a prodeje budou..no takove jake jsou..
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-03 21:07:03
avatar
Ceny jsou celkem vysoké a bez těžařů chybí poptávka. Navíc nová generace karet třeba u NVIDIA výkonem zas tolik neoslňuje, výjimkou je top model, jinak o stupeň lepší karta předchozí generace je za srovnatelnou cenu a v některých hrách je i výkonnější...
Podle mě se situace změní za dva, tři roky, kdy budou cenově dostupné herní 4K monitory (120Hz+) a zároveň grafické karty, které na 4K umožní 60fps a více i v nových hrách na vysoké detaily. Teď sice někteří hráči mají vyšší rozlišení monitoru než FullHD, ale zatím je FullHD standard. Brzy bude standard 4K a bude to tak trochu důvod k upgradeu. Zatím je 4K moc náročné a neherní a jen top modely mají dostatečný výkon, a i tak jen někde.
A pokud se neobjeví hra jako kdysi Crysis, tak žádný velký tlak na upgrade není.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-03 23:42:36
avatar
Kdyz oni ti tezari to meli na vytvareni zisku. Defakto jako pracovni nastroj a tak pro ne cena nebyla az tolik dulezita. Ja jinak verim, ze nejaka poptavka by i byla, ale jelikoz je v poslednich 2-3 letech nabidka v hladine cena/vykon jen s minimalnima zmenama (neberu v potaz dobu tezebni spicky, pred tou spickou se dalo nakoupit taky jeste relativne dobre), tak ten hlad po gk proste neni takovy.
Ano, 4K monitory to maji potencial zase trochu rozhybat, ale to se taky ty panely nejdrive museji stat lepe dostupne a musi byt dostupne i rekneme mainstreamove karty, co takove rozliseni budou zvladat. Do te doby ta vetsina beznych koncaku proste zustane u toho obstarozniho fullHD a budou se presvedcovat ze jim to staci. Ono to je vpodstate uplne jednoduche, pokud zakaznici nebudeme dostavat ob ten rok dva porad vykonnejsi a hlavne vyhodnejsi karty, tak ta poptavka nebude nijak zhava. Vetsi zajem vzbudi zasadne vetsi mezigeneracni narust vykonu, za slusivejsi cenovky - kdyz nedostaneme dostatecne vyhodnejsi produkty, tak je tolik kupovat nebudeme a vetsina jednoduse zustane u starych generaci, ktere maji na to fullHD porad vykonu dostatecne. Bohuzel se porad vic a vic blizime limitum kremikovych, polovodicovych technologii vyroby a tedy ty narusty uz nemaji takovy potencial jako drive. Tipuju tak 2-3 vyznamnejsi skoky a uz se bude spise "jenom" optimalizovat.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-04 08:20:43

No ono ve skutečnosti velké to 4k je v podstatě jen o tvorbě obsahu, a to ještě jen grafického. V konzumaci nemá mnoho smyslu, ani u monitoru, ani u tv. Pokud někde, tak VR, ale k dual 4k 90Hz+ v HDR máme aktuálně neskutečně daleko.
TdiRs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-04-03 21:25:02
avatar
Já koupil Vegu 64 Liquid Cooling za 8 500kč
Zaruka pul roku.
GTX 1080 bazar-stále vysoké ceny :-/
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - konečně 2019-04-04 13:23:22

Před 6 lety jsme koupil PC den po té, co vyšel Intel Haswell. Jediné, co se mi tehdy zdálo šíleně drahé byli paměti. Tehdy totiž téměř skokově podražili o skoro 100%, takže jsem v 06/2013 musel za 32GB vysolit neskutečných 5000Kč. (ještě v lednu téhož roku vyšlo 32GB na 2500Kč) Jinak to byla nejlepší investice do PC v historii. PC pořád neztrácí dech, tak jsem jej před 3 týdny trochu omladil Asus Strix Radeonem 570, kdy cena konečně klesla pod 4000Kč. Dále jsme si konečně dopřál lepší než integrovanou zvukovku a vyměnil první díl, který v mě v PC začal limitovat - systémový SSD Crucial M4 120GB jsem vyměnil za Apacer 960GB. Ten se teď prodává za 2500Kč. Data storuji v NAS, takže storage mě přímo v PC nikdy limitovat nebude. S touto grafikou se konečně můžu pustit do hromadného převádění H264 domácích videí do H265. Děti rostou a Terabajty dat domácího videa potřebují trochu výpočetní výkon. A v NAS jsou jen 4 šachty pro HD. Takže ano, konečně jsem si koupil GPU, které využiji. Hry nehraji, takže nabídka her zdarma je fajn, ale pro mě nezajímavá. Jediná věc, kterou ještě budu muset pořešit je zdroj, protože v něm začalo nějak pištět.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 597x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 398x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 906x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1176x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1502x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1334x
Komentářů: 6