Žádné DX11 grafiky NVIDIA letos – GT200 dostane DX11 v Q1-Q2? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 08 September 2009
altPodle aktuálních informací NVIDIA letos na trhu mít DX11 grafiku skutečně nebude a i další výhled je tristní.

 

 

Konec roku bude pro NVIDIA opravdu zajímavý. Za předpokladu, že se ATI podaří dostat na trh v dostatečném množství nové DX11 HD 5000 Radeony, plánované v modelech HD 5870 za 399 dolarů, HD 5850 za 299 dolarů, HD 5870X2 za 599 dolarů a HD 5670 za 199 dolarů, pak bude situace taková, že NVIDIA nebude mít doslova co nabídnout.

Podle aktuálních plánů totiž stále bude nabízet v klíčových segmentech trhu stále jen GTX 295/285/275/260 a GTS 250/240. Jedinou novinkou do konce roku má být ultra low end G2xx, který bude mít 40nm, ale jen malé vylepšení z DX10.0 na DX10.1, to ale hlavně a jedině kvůli lepší kompatibilitě s Windows 7, na hraní se v žádném případě nehodí.

Pokud se stejně jako já těšíte na skutečně nové GT300, tak to se na trhu začne objevovat až v Q1 příštího roku, ovšem stále spolu se současnou GTX 295. Až v Q2 s ním NVIDIA počítá výhradně. Výhledově to dobře nevypadá ani v segmentu, který by měl konkurovat novým HD 5870, či 5850. Snad se něco na DX11 objeví na konci Q1. Ale stávající modely tu s námi ještě budou a protože U12 je označení pro GT300, tak označení D11P/M může napovídat, že se může jednat o 40nm variaci na současné GT200b nebo G92.

Plány NVIDIA skutečně nejsou pro nás, jako zákazníky moc příznivé. Za předpokladu, že ATI bude mít dost DX11 grafik na konci roku, tak v podstatě je zde jediná možnost, co koupit za grafiku, protože kupovat DX10.0 grafiku bude s prominutím padlé na hlavu. ATI ale zároveň nebude mít důvod tlačit ceny nových grafik dolů – zájem je zajištěn a konkurence nikde. Naštěstí cenově to ATI nikdy moc nahoru netlačí a přeci jen chce mít dobrý poměr cena-výkon. Ale raději bychom skutečně měli na trhu výběr, což na konci roku asi moc nebude a ani to Q1 nevypadá zase tak růžově …taky doufáte v zázrak? Já taky ... GT300 musí být pecka, když s ním NV tak otálí ....

Zdroj: Nordichardware.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
pantera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - škoda 2009-09-08 11:29:13
avatar
hmm, na podzim chci kupovat novou GPU, ale víc jak čtyřku do toho dát nechci. Jestli nebude konkurence,tak sem zvědav,jakou cenu ati nasadí.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 15:56:20
avatar
Jenže ATI nemůže být zas moc drahá, to lidé raději oželí DX11 a koupí levnější karty Nvidie. Pokud chce ATi prodávat musí mít i odpovídající ceny.
pantera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 17:37:01
avatar
Tak samo. Koupím co bude nejlepší do těch čtyř litrů. Ati nebo nVidia... ať se o mě poperou
bobul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 11:30:48

GT300 bude pecka že by nVidia přidávala nějaký SP, aby aspoň trošku dohnala výkonovou mezeru
S takovouhle nám nVidia do pěti let skončí. Ono už za dva roky může být podíl GK 70:30 pro AMD/ATi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 11:37:24
avatar
zapomínáš na Intel ;) ten klidně může mít do dvou let 30-40% když se Larrabee podaří ;)
bobul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 11:47:24

Jen to ne, Intelu už bylo dost!
I když sám Intel mám, tak mi vadí jeho přemrštěný ceny a konkurence v podobě AMD je více než žádaná.
Bohužel v poslední době to vypadá, že na poli procesorů ujíždí AMD vlak (výkonu nabízí sice dostatek, ale oproti konkurecni je výkon podstatně nižší).
Doufám, že výkonné grafické řešení zůstane v režiji ATI/nV.
Integrace grafického čipu do procesoru je pomalu ale jistě vražda nVidie.
Podle mě Intel ví co dělá a časem se budemi divit
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 12:09:43

Nemyslim si ze integracia grafickeho cipu ohrozi NVIDIu. Ved v podstate ide akurat o nahradu k integrovanej grafike. Na hranie to urcite nebude...
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 12:26:31

nvidiu to urcite nepotesi.. z integrovanych grafik mali asi celkom slusne peniaze.. a tie uz nebudu..
bobul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 16:05:10

Jo, jenže časem se může klidně stát, že Intel vydá CPU+GPU které bude dostatečně výkoné a pak ne své desky nebudou montovat PCI-e 3.0 atd. A ati to bude mít uplně stejně. Vím že je to horizont několika let, ale klidně se to stát může.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-09 10:14:50

Ohrozi a to markantne, uvedom si ze po te integraci bude jakekoli jine reseni drazsi nez od Intelu ci AMD/Ati, takze nV ztrati to na cem nejvice prosperovala, na chipsetove divizi a tam si doted honi triko s podilem prodanych grafik....

Jakmile je toto "pole pusobnosti" skonci nebo omezi na zanedbatelnou uroven tak bude nV tretinova jak v prodejich, tak v ziskach. Proc si myslis ze stale vice honi nV alternativy jako ION? Aby si udrzela objemy prodejnosti chipsetu a tedy zisku...
kutil05 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 12:59:40

Netvrdil bych že AMD ujíždí v procesorech vlak, pořád mají na trhu modely s dobrým poměrem výkon / cena. Ani Core i5, na tom momentálně moc nemění, jedně snad i5 750. Ale jako platforma je stále Intel dražší.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 14:12:35

na to ze je to novinka a este sa len zavadza tak cena je vynikajuca.
kutil05 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 16:05:58

Já netvrdím, že na novinku má špatnou cenu, ale to že +- srovnatelný výkon má i AMD (zatím jsem pročetl 4. recenze) a přitom jde AMD složit cca o 2.000,- levněji. Jediný z celé řady i7 procesorů, který má lepší poměr výkon / cena je 750. Ovšem bez započítání ceny desky. To potom záleží na tom, jestli uživatle chce multi GMU, nebo ne.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 16:36:12

tak je lacnejsie AMD ale spotreba vyssia. a nekupujes pocitac na mesiac ale aspon na ten rok dva. a tam sa ti to vrati na uspore. samozrejme ze pokial pouzivas pc dost casto a nie ze zapnes kuknes email a za 10 minut vypnes.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 16:37:50

a preco v clanku o grafach kecame o procakoch?
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 12:05:42
avatar
K tomu otáľaniu ... skôr majú u nVidie problém s výrobou, pochybujem že ak by to bolo niečo hviezdometné že už teraz by veľkohubo nevykrikovali ako HD5xxx zadupú do prachu.
kutil05 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 13:47:43

NVidia má problémy s výrobou, pochybuju, že si můžou dovolit další zdržení s vylepšováním návrhu. Spíš je na vině výtěžnost, přidání jednotek, by situaci jenom zhoršilo. Jejich zaměření na ultra hi end je problém, ten je do budoucna neuživí a okrajová Tesla moc neřeší. Měli by si pohnout, jinak jim opravdu hrozí problémy. Je otázkou jestli jim marketing pomůže, lidé nejsou "blbý".
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 12:28:45

aby nvidii neusiel vlak.. to nechceme nikto.. konkurencia musi byt..

ved to vyzera, ze kym bude GT300, tak ATI bude mat reviziu v podobe 5890 a bude sa pripravovat dalsia generacia.. ;)
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 12:39:01

Na novej generacii sa uz urcite pracuje u oboch firiem.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 22:21:14

tam urcite uz pracuju na nie tej dalsej co bude po GT300 ale az hadam o 4 - 5 rokov co bude
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 13:34:52
avatar
Tohle me vubec netrapi,rozhodne nespecham a necekam na DX 11 grafiky jako na smilovani.
Ale uznavam,ze to neni pro nVidii moc dobre...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 13:39:40

Mě to trochu trápí, né že bych plánoval upgrade, ale těšim se na další bitku. Minulá generace grafik je jaksi slohově vyčerpaná
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 13:39:57

Pod tlakem a v pudu sebezachovy se kazdy snazi uplne jinak.Nvidia zacal ujizdet vlak uz u trojkove rady,ctvrta to potvrdila a pata je jen definitivnim potvrzenim.Nezapominejme ovsem na historii.ve stejne situaci byla ATI v dobe vydani 2900xt.az to ze je naprosto nekonkurnceschopna ji prinutilo pridat.mezitim Nvidia usla na vavrinech.viz vyroky ze ATI neni uz konkurence.Tak ci tak Nvidia ma dostatek elitnich inzenyru aby se znovu dostala na spici.jediny problem je ze navrh cipu nejde udelat za 3 mesice,spis tak 2 3 roky.Takze pokud preskocim 300 dalsi generace bude uz o uplne jinem.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 13:56:16
avatar
kde si prisel na to, ze nvidii zacinal ujizdet vlak uz u trojkove rady??vzdyt hlavne 8800GT znamenala pro nvidii fenomalni uspech...
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 14:14:37

on ma na mysli celkovy pohlad nie len jednu kartu. ;)
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 14:31:42

abych jen nelamentoval :
Jsou 2 roviny.
Fanatici vidí jádro RV670 značně vylepšené a zoptimalizované oproti předchůdci R600. To byla nová etapa dnešní architektury, která se zlepšovala a bylo vidět, že jde o skutečný kus práce, který by mohl vydržet déle, než u konkurence.
Kde se vlastně pouze ořezávalo G80 a jediný co bylo zlepšení, byl novější výrobní proces.
U Fanatiků jasně Amd bodovalo za inovativní přístup a snaha "dělat" nové věci. Ikdyž ono jim ani nic jiného nezbývalo
Naproti tomu u nVidiotů je jasný názor, že G80 bylo natolik megalomanské, že nV stačilo pouze ořezávat a stejně válcovalo konkurenci. A je to tak.
Když si rozlišíme tyto názory, zjistíme, že každý má trochu pravdy, záleží na které straně je.
Fanatici se drží technologií, nVidioti zase původního G80, které bylo narovinu úžasné
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 14:46:29
avatar
no RV670 tedy zdaleka nebylo tak znacne vylepsene a optimalizovane jak rikas. je to vlastne akorat R600 na mensim vyrobnim procesu s dodelanou podporou dx10.1. vzdyt HD3870 bylo i prakticky stejne vykone jako HD2900XT (stejny pocet SP a jen +30MHz na jadre), jenom diky nizsimu vyrobnimu procesu bylo chladnejsi a mene zralo. optimalizace udelalo ati hlavne v ovladacich, protoze ty byly pri vydani R600 tragicke.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 15:00:51
avatar
Jedine zmena v principu uvnitr jadra mezi R600 a RV670 byla ta ze se preslo z 512 bitove sbernice na 256bitovou.
Ve sve podstate si Nvidia a Ati nemaji co vycitat. Vyvoj vylozene noveho cipu se nedela casto. Vzdy se jedna o upgrade predchozi generace(viz. G80/G200 a R600/RV670/RV770/RV790). Rozhodne na tom ale neni nic spateho! Preznacovani stejnych modelu je uz druha vec kdyz tam neni vubec zadna inovace. Kdyz ale udelaji G92 na 40nm a pridaji podporu DX10.1 tak to ja osobne uz za inovaci povazuji. Nikomu to ale nenutim.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 15:12:29

při vydání R600 byly ovladače tragické, to ano.
Ale ještě než přišlo rv670, byli ovladače značně zlepšeny, ikdyž spotřeba zůstala, jak jinak
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 19:59:33

Tech zmen tam bylo vic, vice se pararelizovaly jednotky, opustil se ring bus a dalsi veci. Ovsem dulezite je podoktnout, ze to bylo v zasade zefektivneni R600 - predevsim po ekonomicke strance, vykonove to bylo az u RV770. Stale stejny debaty, ktery nikam nevedou. 99% lidi tady nema ani tucha o tom, jak vyvoj jadra probiha. Jediny co, tak si tady vylejval svy emoce ohledne toho, kdo je jak a v cem stve. Ovsem oznacit trojkvou rady Nvidie jako ze ji ujizdel vlak... To chce chrabreho ducha a velkou schopnost upravovat minulost...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 20:20:09
avatar
jak vice se paralelizovaly jednotky?RV670 a R600 maji stejne SP i ROPs. ringbus opustila az RV770. RV670 je opravdu jen R600 na 55nm s mensi sbernici, dodelanym dx10.1 a jeste vylepsenym UVD.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 20:30:31

Pravda, mixnul jsem to dohromady.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 21:40:56
avatar
buďte rádi, že neznáte podrobnosti ... v R600 totiž byla poměrně vážná konstrukční návrhová chyba která v RV670 není a vyžádalo si to velký zásah, proto rozhodně není RV670 jen zemnšeným R600 ;)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-09 08:52:02

No ovsem odstraneni konstrukcni chyby se da povazovat i za revizi... Zkratka, zmeny tam byli, ale v zasade je RV670 die R600. I sam Demmers to oznacil takhle, takze nevim co resit..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-09 09:38:04
avatar
ty změny jsou daleko hlubší než jen revize ;) já se nehádám že RV670 nevychází z R600, ale změny tam jsou dost velké ...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-09 09:58:49

To by byla zase debata, co je a co neni revize.. Ja bych bral jako bernou minci, ze sam Demers to oznacil jako v podstate die-shrink. Protoze hranice toho co je a neni revize mame urejme dost odlisne, viz debata o RV790. Mimochodem, jeste by me zajimalo: v newsce o AMD880 jsi napsal, ze soucasti bude RV8xx na 40nm. To mas odnekud dolozeny nebo spekulace?

Odkaz
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 21:41:58

edit: zdravym a sorry
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 14:46:35

"cenově to ATI nikdy moc nahoru netlačí"
No jasně, a Athlony, kdy byly špičkou, za tisíc dolarů prodával asi někdo jiný.
Myslím, opravdu s koupí se musí čekat na jaro, dříve ceny na nové grafiky neklesnou. :-(
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 15:47:17
avatar
Čo mala ATi s Athlonmi keď boli špičkou prosím ťa ... ?
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 20:11:30
avatar
vtedy nic ale teraz je to ta ista firma co predavala svoje opterony za pekne peniaze
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 20:29:14
avatar
a Radeon 1950XTX za 25 tisíc zřejmě taky s Ati neměl nic společného )
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 21:41:25
avatar
recenzoval jsem ho mezi prvním a stál 16 000
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 15:19:46

sorry
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 15:18:14

2raigor.u treti rady zacal byt zrejmy rozdil v pristupu obou firem.zatimco ATI slapala na plne obratky Nvidia se spokojila s tim ze je nejvykonejsi a celkove nejlepsi reseni.jenze pak prisla doba kdy tvrdila ze x86 je k nicemu,dx 10.1 je k nicemu a i ATI je k nicemu.ted se ji ta arogance vraci.ted si myslim ze 300 nebude nic moc ale dalsi rada vsem vytre zrak.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 19:43:31

Za a) prispivej do vlakna
za b) co to krucifix meles?...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 15:22:05

proč by to nV nestačilo ?
Proč by dělala zásadnější změny, když šla na dračku ( taky díky marketingu), navíc grafy nemusela ani nijak upravovat, poněvadž si na konkurenci došlapovala více než dobře.
To AMD měla co dohánět, nVidia se jen pakovala. Otázka je co nabídne do budoucna. Je jasné, že musí přijít s něčím novým
kutil05 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-09 11:15:23

nVidia se pakovala možná na začátku, potom ale přišly problémy s notebookovými chipy a nVidia solila, krom toho Nvidia měla problémy s kvalitou, nezpočítám počet reklamací, kdy na nV odcházely paměti, s notesovýma grafikama jsem kupodivu problémy nezazanamenal, ale to bylo asi tím, že jsme pordávali hlavě note s int VGA. Ale určitě o tom všichni četli... Neříkám, že to bylo tragické, vzhledem k počtu kolik se jich prodalo, ale reklamace byly. A vzhledem k tomu, kolik se jich prodalo, někdy trvaly dost dlouho. U ATI zase byly potíže s ovladači, i kydž záleží na kofiguraci, já osobně mám 2900 Pro a nikdy jsem s ovladači neměl problém... Možná to bylo i rukama...
Jinak k tomu vlaku nVidia opravdu zaspala, sice né na začátku, ale postupem času a s tím Jak ATI uváděla nové modely a nV jen přejmenovávala, to začalo bý tčím dál víc zřejmé. A konflikt s Intelem už to jenom završil.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-09 11:40:39

Jestli tomu dobre rozumim, tak odchazeli pameti na GPU, konkretne desktopovych? Jak ovsem potom muzes obvinovat Nvidii? Vzdyt pameti jsou zalezitosti vyrobce karty, nikoliv Nvidie.
kutil05 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-09 12:18:43

Ovšem potíže s desktom GPU byly též, jen jsem se s nima osobně nesetkal. Bylo to vdobě, kdy už jsem s prací technika začínal pomalu končit. Faktem ale je, že problémy jak s desktop, tak notebook GPU byly a nVidia se k nim dlouho nehlásila a bagatelizovala je. Pak na to samozřejmě dolplatila, musela spoustu chipů měnit a odškodňovat velké odběratele.
Pokud k tomu přičteme spor s Intelem, není se čemu divit, že v současnosti v noteboocích vede ATI. Je vidět, že výrobcům záleží na kvalitě a opouští dlouho zajeté koleje a přestávají nVidii věřit.
Doufám ,že tato situace nebude trvat dlouho, sice fandím AMD/ATI, ale konkurence je potřeba. Na druhou stranu ATI konečně začíná sklízet ovoce a to jí přeji.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-09 12:46:20

Stale nechapu, vyse zminujes reklamace, kvuli vadnym pametem. Z toho ale tezko obvinovat Nvidii ne? To je zalezitost vyrobce, Nvidia je dodavatel jader.

AMD v notebocich vede, ovsem pouze v dedikovanych GPU, coz je zrovna v mobilnim segmentu dost maly kolac. A i tam je to 53% podilu. Celkove v mobilnim segmentu dost drtive prevazuje stale Nvidia. Nebran samozrejme v potaz Intel.
kutil05 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-09 13:04:11

V druhém příspěvku jsem již nepsal o pamětech, proto nechápu proč jsi se o tom znovu zmínil. A o koláči adedikovaných grafikách se nepřu. Že v int řešeních stále s náskokem vede intel a za ním nVidia je jasné. Mně šlo o problémy s výrobou a reklamace. Krom toho dnes bych v deskto int VGA opravdu kombinoval jedině Intel/Intel a AMD/AMD. Smysl nVidia chipsetů mi lehce uniká. Krom toho kombinace AMD cpu a nVidia chipsetu byly poněkud problémové. A osobně jsem je nikdy neměl rád a stejný názor zastává i celá firma, ve které jsem dělal. Použití u značkových výrobců je jiná kapitola, tam rozhoduje cena a tradice ještě z doby, kdy AMD vlastní chipsety neměla.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-09 13:11:46

Zminuje se o tom znova proto, ze nemam rad vyjadreni: Nvidia mela problemy s kvalitou, ktere zcasti zakladas na tom, ze se reklamovaly vadne pameti. Takze to neni problem Nvidie, nybrz vyrobce dane karty. A ty jsi mi na prvni otazku odpoved nedal.. Ale to je fuk, vidim, ze v tvem pripade tech predsudku je vicero a nehodlam je vyvracet jeden po druhem... Nechame to byt.
kutil05 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-09 14:42:41

Nejedná se opředsudky, ale fakta a s těmi se dá kroutit. NVidia rád nemám, to je fakt, ale to neznamená, že bych nikdy neměl jejich grafiku v počítači. Dvakrát to byla nVidia a dvakrát ATO, takže mohusrovnávat. Taktéž jsem měl několik CPU AMD i Intel, takže opět mohu srovnávat. Krom toho jesme se jako technik s celkem dlouhou praxí setkal se všemi kombinacemi. Nejčastěji Intel / nVidia - protože to byla a je preference firmy. Nicméně posun je i ve firmě znát. A to hlavně u notebooků. A v kontaktu s firmou jsem stále a HW slauji také stále. Pokud mě někdo nařkne z předsudků, tak možná ano, ale daleko víc se jedná preference, krom toho jsem nikdy netvrdil, že s ATI žádné problémy nebyly.
kutil05 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-09 15:00:09

Na provní otázku: Zmínil jsem se o tom proto, že jsem se s tím osobně setkal. O ptížích s GPU četli snad všichni, jen někteří nVidii uvěřili, že se nejedná o vážný problém. Co se předsudků týče, jsem také odpověděl. Znovu opakuji jedná se o osobní i firemní zkušenosti.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-09 12:57:43

já bych zase něco o těch ovladačích
Pokud se nemýlím, tak 2900PRO přišla o dost později, kdy už ovladače byli použitelné. Kdyby sis koupil 2900XT hned po vydání, věř mi, že bys kvalitu ovladačů musel svádět i na své ruce
kutil05 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-09 15:02:12

O tom se přít nebudu, a uznávám, že to tak bylo. Důvodem proč jsem s novým PC koupil nVidii byla cena. Důvodem k nákupu ATI byl výkon. Důvod proč jsem koupil horší 2900 Pro a né v té době novou 3850 byla opět cena.
CNN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Moc by som tomu neveril. 2009-09-08 16:01:13
avatar
Pre neinformovanych:

Vzhladom na to, ze zdrojom zdroja tejto spravy je semiaccurate.com, co je blog najvacsieho Nvidia hatera na svete, moc by som tym informaciam neveril.

Zvlast, ked v original verzii ma semiaccurate.com dokonca na tych slidoch, ze v Q4 2009 bude Nvidia ponukat ako enthusiastic model GTX280 s 1792 MB (ano skutocne 280 nie 285!), co je proste taka blbost aku moze naozaj napisat o Nvidii len Charlie. ;-)
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 16:18:23
avatar
OBRa rozhodí...
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 19:02:59

no som zvedavy na ten marketing ohladne GT300.
tipol by som si ze :

Nvidia spravy marketingovy start GT300 (na papiery najlepsie na nejakej conferencii - TGS(24-25.09.09) by sa nato hodila, prezentacie a fotky a nejake slajdy do vtedy zbuchaju)

Premeneuje GT260, GT275, GT285 na GT330, GT340,GT350
Spravi update Cuda ktory bude nazyvat Cuda 7 (lebo pojde aj pod Windows 7)
Physics premenuje na physics2 (to preto ze pofici pod Cuda7)
No a na zavar to zaklincuju novou seriou ovladacov Big Bang 3 - (alebo hned big bang 7)
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 20:33:01
avatar
k tvému tipu se připojuji stoprocentně, s tím že to přejmenování G200 řady bude spojené s doplněním DX10.1 a částečně i přechodem na 40nm.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 21:47:02

G200 dostane bud DX11 nebo nic, DX10.1 by v jejim pripade neprinesl nic.
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-09 10:54:40

"TGS(24-25.09.09)" - myslis GPU Technology Conference (30.9 - 2.10)? ... na nej by mimochodom malo byt oznamene nieco omnoho vyznamnejsie ako "GT300"
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Opat ciste 2009-09-08 19:24:22
avatar
nahodou v den oficialneho predstavenia novej rady grafik ATI ma Nvidia nejaku prezentaciu pre novinarov (a Zdenka Obermaiera :-)), kde predstavia stvrty alebo siesty krat premenovane jadro Gx0 s novou technologiou DX10.1.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 22:44:53
avatar
pro zdenka ne, tomu to reknou soukrome u piva nebo v cine u husy ;)
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 19:41:02

no som zvedavy ci moja sucasna GT240 teda predtym 9800GT ktora ku mne prisla este ako 8800GT nahodou znovu nepovisi na napriklad na GT320.
Drzim jej palce chudatko zelene si to za svoju kazdodennu robotu urcite zasluzi .
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 20:23:43
avatar
Já si myslím že nVidia asi zhruba zjistila jaký výkon nové radeony budou mít a jednoduše musela svoje čipy ještě nějak předělat aby novým Radeonum stačili...na druhou stranu sem někde četl(pravděpodobně na ddworldu) že nové Geforce co měli ted teda vyjít ale nevyjdou tak že je nvidia vyvíjela už od vydávní 8800,Tak to by snad za tu dobu měli bejt už docela vypiplaný nebo snad ne?
kutil05 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-09 11:21:28

To se mi moc nezdá, na co by tak dlouho čekali... Jistě že vývoj nové generace nějakou dobu trvá, ale tohle je trochu moc. A předělání GT 300, možné to je, ale nVidia ji chtěla vydat zároveň s ATI a to stihnou leda na papíře. Krom toho pokud znají výkon řady 5xxx, mohli se připravit.
bobul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-09 13:35:25

Snad tady nedostanu "nářez" ale nechápu, proč nVidia nedá na své grafiky paměti DDR5 jako má ATi. To by výkonu určitě pomohlo.
Jinak nV mohla trošku zvýšit takty na kartách a situace by byla taky růžovější.
Všichni víme, že stačí přidat pár MHz a výkon se posune o 5-10%. Pak by byl výkonový odstup patrnější a vyšší cena GK nV alespoň částečně opodstatněná..
Nikdo by pak netvrdil, že je nV špatný a nevýkoný čip-to určitě není, protože i přes svou velikost má stejnou spotřebu a výkonu dostatek.
SaLaDiN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 23:24:22

mna by len zaujimalo, ze ci sa aj niekto zamyslal, ze kto tie grafiky kupi, pravdaze, taky DD kupi z kazdeho druhu po jeden kus, ale co ti ostatni...

prosim, vysvetlite majitelom 4830,4850,4850x2,4870,4870x2, 4890, 4770, 9800gtx, 9800gtx+, gtx250, gtx260, gtx 275, gtx 280, gtx285, gtx 295, ze preco by mali investovat najmenej takych 5 az 6tisic na novu kartu?

Ti, ktori maju pc starsieho data, si urcite DX11 kartu nekupia, ti si kupia nove pc, a v nom budu tieto hore uvedene karty alebo aj starsie, co je dnes zvykom pri "vykonnych hracskych" zostavach.


a PADNUTE NA HLAVU je tvrdit, ze ked Ati vyda DX11 grafiky, tak to bude jedina moznost, co kupit.

edit: a davajte palce este dole, ten kto tu nadava na nvidiu a trepe nezmysli, date palce hore, ale ja napisem pravdu, este este, odbavte sa na mne ))) nova generacia kariet je absolutne nepotreba a kupia si ju akurat taki fanatici co mi davaju zaporne hlasy, esteee cem )))
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-09 01:07:27
avatar
Jestli mas HD4870/GTX260 nebo neco lepsiho,urcite se do koupi nove generace jen tak nepohrnes. Muzes v klidu pockat na nove hry,na to co predvede nVidiia s G300...

Ale vetsina lidi ma karty slabsi.Mnoho jich ceka uz od minule generace (38xx,8800GTS),nekteri jeste dele.A na co podle tebe asi cekaji? Prave na to,az si budou moct koupit kartu s DX11,protoze ted bude ta doba,kdy se to vyplati i tem,co upgraduji jednou za cas



Edit: Mimochodem tohle co jsi napsal,je hloupost "ked Ati vyda DX11 grafiky, tak to bude jedina moznost, co kupit" a nikdo to tu netvrdi.
Moudrejsi pockaji na konkurenci (pokud to nebude trvat 3/4 roku) a ti nedockavi si koupi Ati.
No a co? nVidie problem..
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-08 20:55:05
avatar
Vzdycky jsem fandil tem co meli na trhu mensi podil a pral jsem si aby byla konkurence jak ma byt. A ted koukam, ze se misky vah mezi ATIAMD a NVIDIA obraceji resp. muzou obratit.
Kazdopadne pevne verim ze NVIDIA vyda GKty co budou stat za to i kdyz se zpozdenim. Zkusenosti maji prece jenom na rozdavani..
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-09 10:26:23

DD napsal:
ale jen malé vylepšení z DX10.0 na DX10.1, to ale hlavně a jedině kvůli lepší kompatibilitě s Windows 7, na hraní se v žádném případě nehodí.


Moc jsi mne nepotesil, ani ja te nepotesim DD. Mel by jsi prehodnotit vsechny testy grafickych karet a vsechny preview a vsechny newsky a smazat tam u Atin tu vyhodu DX10.1 kdyz uz na to DX10.1 mas jiny nazor, NEMYSLIS?!

Jinak doufam ze se nedoziju toho ze budu fandit nV, vzdycky fandim slabsim protoze jsou z pravidla cenove vyhodnejsi....
Osobne si myslim ze tohle je pekne vypecena kachynka aby byl ten nastup a navrat nV na krale grafickych karet jeste umocnenejsi a bombastictejsi, v kazdme pripade se nechame prekvapit ne?
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-09 15:30:38

Zde jasně DD myslel ze se dnešní lowend nVidia DX 10.1 karty nehodí na hraní, ne, že se DX 10.1 nehodí na hraní ....
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 372x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 245x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 842x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1155x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1469x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1315x
Komentářů: 6