Zajímavé grafiky HD 4890 a GTX 275 – nereferenční edice Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 07 April 2009
alt Podívejme se na pár zajímavých nereferenčních edic nových grafických karet AMD-ATI HD 4870 a NVIDIA GTX 275.

 

 

 

Minulý týden byly za velké mediální pozornosti vydány dvě karty, které v žádném případě nelze považovat za úplně nové. V případě AMD-ATI to byla HD 4890, která přišla s čipem RV790, který je trochu více než nová revize povedeného RV770. HD 4890 přináší zhruba o 10-12% více výkonu v základu, než HD 4870, hlavně to ale přináší za stejných provozních podmínek a jako bonus tu máme OC schopnosti, které dalece převyšují schopnosti RV770. HD 4890 je vlastně zdokonaleným Radeonem HD 4870 za jen o málo vyšší cenu. Jako takový je skvěle dostupný a na trh už se chystají nereferenční edice.

Jako odpověď vydala společnost NVIDIA GTX 275. Ovšem tato karta není žádnou novinkou. V podstatě na ní lze nahlížet dvěma způsoby. Je to buď ořezaný GTX 285, nebo GTX 260 s jádrem GTX 285. Výkonově zaostává zhruba jen o 5% za GTX 285, čímž v podstatě tuto dražší sestru zabila. Zároveň je ale o 15% rychlejší než GTX 260 a ne o tolik dražší, čímž v podstatě přizabila levnější sestru GTX 260. Vydání GTX 275 mělo ale do bezproblémového daleko. NVIDIA nechtěla zaostat za HD 4890 a tak vydala tuto stejně výkonnou grafiku ve stejný den, ale počty dostupných grafik se pohybovali v řádu několika málo jednotek tisíců, zatímco konkurenční AMD-ATI mělo už v obchodech přes 50 000 kusů HD 4890. Není proto divu, že pár dní na to hlásí AMD, že prodeje HD 4890 proti GTX 275 jsou v poměru 30 k 1! HD 4890 se prodává i opravdu skvěle, čemuž pomohla i rychle snížená cena z 239 dolarů/euro na 200-210 euro/dolarů. Konkurenční podobně výkonná GTX 275 je k dispozici nejlevněji za 239 euro. Problém GTX 275 vůči HD 4890 představuje hlavně výrobní cena. Ta je u GTX 275 výrazně vyšší než u HD 4890. Jen jádro GT200 na GTX 275 má plnou specifikaci 240SP, ale jeho výtěžnost je velice malá a cena tohoto 55nm, jádra s 1,4 miliardou tranzistorů je značná. Zatímco RV790 je vylepšenou revizí RV770. Má 959 milionů tranzistorů, tedy o více než třetinu méně než GTX 275 a jeho výtěžnost je velice dobrá. Oba čipy jsou vyráběny 55nm. Ceny HD 4890 se tedy mohou v poklidu pohybovat kolem 200 dolarů/euro, zatímco cena GTX 275 pod aktuálních 239 euro není příliš reálná.

AMD však HD 4890 za až tak stěžejní produkt nepovažuje. Je to prý jen vyplnění mezery mezi HD 4870 a HD 4870 X2. Stěžejní produkt už připravuje k vypuštění a opět bude k mání ve velmi dobrých počtech. Bude jím levná, ale zatraceně výkonná první 40nm grafika na světě - Radeon HD 4770 za 99 dolarů/euro.
Nicméně tento měsíc patří GTX 275 a HD 4890. Podívejme se, co nám výrobci nabízejí. Protože většinu dodávek GTX 275 z důvodů toho, že jej NVIDIA chce přesvědčit k exkluzivní spolupráci, získala firma PALIT, NVIDIA tak většinu GTX 275 soustředila na Čínský a Evropský trh. Ostatní výrobci a trhy byly až v druhé řadě. Až tento týden se dostaly karty v omezených počtech do USA.

Gainward, který patří k Palitu, je dostupný i u nás v již nereferenční verzi. Tento model uvidíte také brzy v našem testu. Má vlastní chlazení ale jinak je výkonem a takty referenční. Stojí u nás zhruba od 6200 korun včetně DPH.

Další zajímavou grafikou je ZOTAC AC Extreme Cooler. Je to vlastně referenční grafika vybavená novým chladičem od Arctic Cooling. Bohužel je v této podobě zatím určena jen na čínský trh. U nás máme (nebo spíš mít budeme) dostupné maximálně referenční verze a jedno referenční s OC. Cena GTX 275 s AV chladičem bude zhruba o 45 dolarů/euro dražší než cena referenčního Zotac GTX 275.

Podobně vypadající GTX 275 předvedl Galaxy, který se ale u nás neprodává. Kromě onoho chladiče má Galaxy i vlastní návrh PCB, které umožňuje vysoké OC. V základu má karty již takty zvýšeny zhruba o 10%.

Stejným chladičem vybavenou grafiku má i Inno3D. iChill série má zvýšeno takty a její cena je 278 dolarů. Bohužel ani tato grafika není dostupná a i kdyby byla, tak u nás nebude. Tato značka se už delší dobu u nás neprodává. Dřív ale ano, sám doma ještě někde FX 5500 Inno3D mám :).

Konkurenční grafiky NVIDIA jsou zatím dostupné jen v referenční podobě. Výrobci už ale kutí vlastní edice. Mohu prozradit, že ASUS chystá už velmi brzy vypuštění vlastních edicí Matrix HD 4890 a Dark Knight HD 4890. Stejně tak se můžete již brzy těšit na Sapphire Toxic HD 4890 a Gainward pravděpodobně přijde s HD 4890 se stejným chladičem, jako má jeho GTX 275 – z pochopitelných důvodů je neuvedl najednou.

Prozatím o jediný nereferenční model HD 4890 se postaral PowerColor. A to dokonce dva modely najednou. V prvním případě se jedná o vlastní PCB a Zerotherm chladič. Karta má být k dostání již do dvou týdnů. Prodávat se bude i u nás a většinou patří k těm levnější, takže čekejte cenu někde kolem 5600-5800 korun včetně DPH.

Druhou nereferenční kartou od PowerColoru je vodou chlazený LCS HD 4890. Ten má v základu takty 900Mhz a 4GHz. Karta s vodním blokem pro 3/8“ a ½“ fitinky, vás vyjde zhruba na 350-400 dolarů. Vodní blok chladí kompletně jádro, paměti i napájení.

Tak to by bylo ve zkratce o HD 4890 a GTX 275 a aktuální situaci na trhu …

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
NeXuS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 00:09:49
avatar
Ten poměr 30 ku 1 se mi zdá až příliš vysoký, na jednu stranu hezký ale vsadím boty že se to týká zase vybraných států kde GTX 275 není/nebyla dostupná...
Miqq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 00:21:31
avatar
Sám sem k ty 30 přispěl. Skládal sem spolužákovi nový kompl, jakou jinou kartu jsem tam mohl dát než 4890
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 03:26:31
avatar
Podle me taky ty cisla prehanej ale neni to az tak velky prehaneni - nV dodala pri vydani 5000 karet zatimco AMD 50-60K - pochybuju ze by byly dostupny cisla za vic nez jen par dni takze limitujicim pomerem je velikost puvodni dodavky.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 10:20:11

1. Tak to dělá poměr 1 ku 10, ne 1 ku 30, a právě o tom Nexus piše. A jeho myšlenka o tom, že statistika mohla zahrnout jen určité země není špatná. Hlávně proto, že v Evropě reální cena karet je vyšší a Nvidia je radší prodávala tady. Možná, DD má pravdu o tom, že Nvidia s ní hraje na hranici kladného zisku. A rozdíl dolar/euro ji pomáhá se přes tuto hranici přenést. V Evropě. A možná, že poměr počtu karet v dolarové zoně byl horší, než 1:10. Například, právě 1:30.
2. Myslím, tady mohlo zahrát i překvapení. Neočekávané vydávání zaskočilo zákazníky. Mnohé předem věděli o 4790, těšili se na něj a přichystali penízky. Na 275 nikdo penízky nepřichystal protože ji tak rychle neočekávali.
3. Nesouhlásím s tím, že 275 až tak potlačuje 260. Ano, 260 je o 15% slabší. Ale je také o 25% levnější. A OC potenciál má takřka stejný (v procentech). To je normální poměr nárůstu cena/výkon ve vyšším mainstreamu. Co se 285 týče, to je pravda. Platit o 25% výše kvůli 5% nárůstu se bude jenom v případě, pokud člověk kupuje "tu nejsilnější" kartu, což 285 není.
Miqq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 11:23:41
avatar
GTX 260 je o 25% levnější? A v jakém obchodě? Co já vidím tak cena je zhruba od 5k do 7,5k , takže si myslím že GTX 260 je v současnosti neprodejná, když už je GTX 275, ale ta je zase nesehnatelná
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 14:17:27
avatar
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=56297
cena 4 300kč, podle mě docela v cajku nabídka
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 19:26:09

192Sp verze, ještě slabší, proto ta cena.
N1Killer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 00:26:19
avatar
Ahoj DD, mohol by si my prosím poslať tú FX5500, na oplátku pošlem otruby pre kačičku, na posledných fotkách vyzerala nejak podvíživene, stavím sa, že ju zanedbávaš
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 02:35:04
avatar
no to bych musel hodně hrabat, abych ji našel
N1Killer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 08:25:57
avatar
Tú kartu alebo kačku
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 14:02:38
avatar
si ju zabil a zahrabal?
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 01:21:28
avatar
Prosím DD nemohl bysis již konečně ušetřit ty neustále opakované řeči o tom jak je celá série GTX 2xx nohorázně drahá na výrobu, jak malá je výtěžnost čipů atd. atd. ..
Protože za
1. to již museli včechni čtenáři DDWorldu číst stokrát
2. ukaž nám teda nějaký důkaz tvého tvrzení, že má jádro GTX2xx tak malou výtěžnost jako o ní mluvíš
3. to že je asi teda výroba GTX2xx dost drahá je přeci problém NVidie a samotných výrobců grafik, kteří by 100% nešli do výroby produktu na kterém by dopředu nevěděli, že na něm nevydělají.
4. nás koncové zákazníky tohle přeci nemusí zajímat - nás zajímá konečný poměr cena/výkon plus dostupné technologie.
5. píšeš o tom snad uplně v každém článku o grafikách
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 1,2,3,4,5 2009-04-08 02:24:54
avatar
nehnevaj sa, ale preco rozpisovat jeden bod do 5 ? to ze si nvidiak mozes napisat v jednom bode a nie to rozpisovat...
pani uz to konecne polknite alebo sa odstahujte na PCT proste to tak je ... treba sa stym zmierit, ati dnes valii a konecne po par rokoch vydelava... nedoprajete jej to ? po tolkej snahe ? raz si hore a raz dole... mozno sa furt omiela to iste ale o com chces pisat ? o tom ze je to na poli vyrovnane ? tak si dak klapky na oci, pozri si grafy, kup si grafarnu a par. ak ta nezaujimaju technologie, sa na to proste v..... cenovo to bude vzdy vyrovnane nemyslim len vykon ale aj +znacka a certifikacie, takze vyrovnane...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 15:09:28
avatar
ty si vážně vtipný. Tím, že si někdo dovolí kritizovat neustále se opakující odstavec nepříliš dobře podložených informací o tom jak NVide a její výrobci prodělávájí na každé kartě se u tebe automaticky stává nějakým nvidiakem či jak jak se to dnes nazývá?
Osobně sem vždy byl a jsem fandou AMD a ATI to ale neznamená že musím automaticky slepě zavrhovat vše ostatní.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 02:34:20
avatar
pišu to proto, abychom jako zákazníci věděli souvislosti proto tu DDWorld je a proto dělám to co dělám ... já nechci vědět jen že to tak je, ale proč to tak je ;)
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 10:18:10

To je sice chvalyhodný zaměr, ale prosím o upřesnění.
Promiň, proč je CO? Nvidia 275 je drahá ve výrobě a tak... Co vlastně? Jaký z toho je závěr, podstatný pro člověka, který rozhoduje, kupovat teď 275 nebo 4790? Že ji špatně seženeš v Americe? Tato souvíslost u Tebe v textu chybí.
Ovšem, chápu ten význám pro ekonomické důsledky a perspektivy firmy Nvidia. Ale ta ekonoická část buď zajímá většinu lidi tady lidi jen okrajově, nebo pokud někoho to zajímá (jako mně), tak by chtěl nějaký důkaz, cifry atd. Pokud tu výrobní cenu opravdu neznáme, a nejsem si jistý, že ji znájí i samotné firmy, potřebovalo by to podrobnější argumentaci. Takže buď nic, nebo podrobněji. Více o tom, co neznáme nebo neslyšeli jsme a méně o to, co už jsme četli. Je to, samozřejmě, jenom můj soukromý názor a přání. Chápu, že nárůst v kvalitě takovým způsobem stojí moc času a síl. Jsem vzdálen tomu, abych Tě k tomu nějak tlačil, ber to jako zbožné přání.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 15:50:27
avatar
to uz se tu resilo. nic konkretniho o vyteznosti nebo vyrobnich nakladech ti DD nerekne. to co pise jsou jenom jeho dohady, co si mysli, na zaklade velikosti jadra nebo poctu tranzistoru nebo nevim cem..
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 18:19:40
avatar
nam de prece hlavne o to kolik karta stoji kdyz si ji kupoujeme a ne za kolik prodava vyrobce cipy ...nam de hezky o peknou cenu a jeste hezci vykon za ni,,,i kdyz ja vim? potrebujem vykon vice? tedkom koupim kartu a 2 roky neli vice si muzu asi v klidku sedet a koukat jak hezky na ni pada prach ve skrini,,,nebude potreba menit,,,snad to je dobre pro nas,ale snad se tim sami vyrobci nepolozi tak trocha
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 15:12:05
avatar
jistě v tom s tebou sem za jedno a vím že opakování je matka moudrosti a všeho moc škodí a nutí člověka u tvých článků automaticky přeskakovat některé odstavce.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 08:23:48
avatar
osobne má zaujíma , teraz nie ako zákazníka, aj koľko ten ktorý výrobca na karte získa Toľko k 3.,4. bodu. Ale súhlasím s bodom 5. , že je to snáď v každej druhej novinke
Miqq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 1,2,3,4,5 2009-04-08 09:49:13
avatar
Ale lidi co chodí na tento web nejsou jen koncoví zákazníci, poměr cena/výkon je to poslední co je zajímá. My se nespokojíme s článkem na 2 odstavce jednou za 2 dny.
Jeden z důvodů proč má jádro G2xx malou výtěžnost je to že je obrovské, bylo tu jednou srovnání velikostí a čip RV770 o polovinu menší.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 14:59:36
avatar
Jeden z důvodů proč má jádro G2xx malou výtěžnost je to že je obrovské a to že je to obrovské jádro automasticky znamená nízkou výtěžnost? Odkud jsi tuhle informaci těžil? Dej zdroj rád si přečtu.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 20:14:50
avatar
No,selsky rozum hovori,ze ked robis nieco vacsie,tak je vacsia sanca ze nieco poseres,ako ked robis nieco mensie Problem vsak je,ze to hlavne v IT,niekedy neplati Ked chces zdroje,chod sa spytat inzinierov NV, jedine oni ti vedia povedat pravdu ( ak chcu )
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 03:22:36
avatar
Citace:
NVIDIA GTX 275. Ovšem tato karta není žádnou novinkou. V podstatě na ní lze nahlížet dvěma způsoby. Je to buď ořezaný GTX 285, nebo GTX 260 s jádrem GTX 285

pak je tu ještě třetí způsob, je to přesně půlka sendviče GTX 295

Nereferenční karty pěkné, ale podle me je nejvyhodnejsi koupit nejlevnejsi referencni model a na nej dát accelero. Koukám že mnozí výrobci to nedělají jinak, ale za svou práci si jistě nechají připlatit... třeba na HD 4890 by jiste stacilo i Accelero S1 s turbo modulem
N1Killer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 08:31:34
avatar
Myslím si, že presne v tomto duchu môžme hovoriť aj o Amd, takže HD4830 je orezaná HD4850, a HD4870 je HD4850 s DDR5 pamäťou a vyššími taktmi. No a na záver: HD4890 je nataktovaná HD4870, ktorá je vlastne HD4850 s DDR5 pamäťou a vyšším taktom, z ktorej zas vychádza 4830 (pre tých z vás s rýchlou myšou, nedočkavým ukazovákom a oltárom AMD pred PC: "prečítajte si to ešte raz, než dáte palec dole, fakt to dáva zmysel" )
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 09:07:55
avatar
Ano , ale ATi nepotrebovala rovnako výkonné 640SP RV770 premenovať 3x ako nVidia svoje G92, a to že sa karty líšia v pamäti (GDDR3 a GDDR5) je podľa mňa dosť zásadný rozdiel. Nvidia vďaka archaickému Crossbar-u z dôb GF4MX používa na komplet všetkých kartách GDDR3 (verím, že niektorým modelom ako 9800GTX+ alebo GTX285 by aspoň pár percent pomohli DDR5 vo vyšších nastaveniach kvality) a marketingovo by taká GeForce GTX285 1GB GDDR5 vyzerala viac než dobre.

Takže v tomto duchu o ATi/AMD nemôžeme hovoriť ani náhodou Tá sa vôbec nesnaží vy***ať so zákazníkom ako sa len dá (prípad nvidie , ktorej sa napr. údajne veľmi dobre predáva premaskovana GTS250 )
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 12:19:30

GTS250 je jina karta nez GTX9800+. Poznas je od sebe na prvni pohled, GTS250 ma dve spojeni pro Tri-SLi, GTX9800+ jedno. Tu informaci o udajnem rodeji maskovanych TS250 jsi vzal prosim kde? Jedine o cem se spekulovalo bylo, zda vsechny GTS250 budou mit 0,8ns pameti, coz se ukazalo ze nemaji. Tohle ale neni problem si ohlidat.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 12:33:57
avatar
premaskovanu 9800 alias 8800GTS som myslel

Citace:
GTS250 je jina karta nez GTX9800+
GTS250 = 9800GTX+ .
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 12:39:37

Precit si to znova co jsem napsal, pak vypni emoce, zjisti si o tom neco vice a pak teprve pis. GTS250 neni 9800GTX+. Ma jine PCB, ktere se vyznacuje mimo jine tim, ze ma dva konektory na propojeni do Tri-SLI, coz 9800GTX+ nema. Tak je mozne na prvni pohled ty karty od sebe rozeznat. To ze ma prakticky stejne takty je vec jina, ale nikdo neprodava 9800GTX+ jako GTS250. Stejne jako to neni 8800GTS, jsou tam jiste rozdily, ktere ty karty pod sebe odlisuji. Rict ze 8800GTS je 9800GTX+ ci GTS250 je silna nadsazka, ktera je sice zalozena na pravdivem predpokladu, ze jadra jsou stejna, ale karty stejne nejsou!
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 12:58:44
avatar
Tri-SLI je vec tak nepodstatná, že tieto karty od seba vôbec neodlišuje. Mňa zaujíma výkon a možnosti karty, prípadne taktovanie.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 17:14:13

Ty jsi lolek. Bavili jsme o tom, ze ty tady predkladas, ze Nvidia prodava 9800GTX+ jako maskovane GTS250. Ja ti prave ukazal, ze je to nemozne, protoze GTS250 se od 9800GTX+ lisi. Ty mi na to napises toto, no co k tomu vice dodat. prosim priste alespon nesir bludy.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 15:14:59
avatar
Jaj , no podľa teba by boli karty fatálne rozdielne aj keby mala jedna z nich oproti druhej 234 miliónty tranzistor vadný ako vidím
Citace:
prosim priste alespon nesir bludy.

prosim te chod na pct.cz, tam takých chytrákov ako teba žerú
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 22:03:06

Opravdu uroven. Pokud napises hloupost, vypadas pak jako hlupak. Tezko uz to nejak okecas....
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 15:16:03
avatar
hlúposť som napísal len podľa teba , každý vie že GTS250 = 9800GTX +
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 21:45:08

GTS a 9800GTX+ neni to same. mas na mysli, ze obe maji G92b, ale nejsou to stejne karty. jsi vazne tak hloupy nebo se jen tak tvaris?
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-10 22:02:28
avatar
ok, mysli si o mne čo len chceš (úprimne je mi to u prdeli ) , ja som svoje napísal a .
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 20:40:22
avatar
nevím jestli je mezi jádry 9800GTX+ a GTs 250 nějakej jinčí rozdíl jak mezi RV790 a předchozí
snad v tom že si dali víc záležet na výdrži při max frekvencích ?..
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 21:48:33

Nejde o jadra, tam rozdil neni zadny. Jde o karty a tam rozdil je, jestlize naznacuje ze nekdo prodava maskovane 9800GTX+ jako GTS250, tak proste nema pravdu. Jadra jsou identicka, rozdil je v pametech a mozna u nekterych edic v trochu v taktech. Ovsem plest si pojem karta a jadro je docela faux pas.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 17:10:17
avatar
ATI má GDDR 5 nvidia lepší sběrnice a menší spotřebu .. bla bla
to sou dohady nastejno a neřešit
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 09:02:39
avatar
no jasne ze to dava smysl, je to presne tak. Co je na tom spatneho? Takhle se karty prodavaji uz mnoho let. Rozdíl je v tom že taková HD 4850 přišla jako nová karta a ačkoli je na trhu již skoro rok nezměnila jméno, což se o NV modelech říci nedá. Zkrátka značení ATi je jasné a zákazníka nematoucí. Když uvede ATI nový model je opravdu nový a ne jen starý a přejmenovaný
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 00:27:24
avatar
tohle můžu posoudit z role skoro laika (o modely hw se zajímám jen v době kdy něco kupuji) a musím s tebou plně souhlasit: ve značení karet ATI se celkem vyznám (zhruba vím který model je výkonější než jiný) ale u nVidie člověk nikdy neví.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 08:07:16
avatar
s novymi ovladaci ma hd4890 pry uz konecne aji snizenou spotrebu v idle oproti hd4870, dalsi duvod, proc ji dat prednost
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 08:21:19
avatar
DD: Koukám na CZC a Gainward GTX 275 tam mají skladem 8ks za 6199,-... zase tak katastrofické to s tou nedostupností a příšernou cenou nebude.

4890 mají skladem 3 kusy... 1x asus za 6664,- což není moc prodejné, a 2x sapphire za 6069,-..., kterou teď zlevnili, protože ji nikdo za skoro 7 nechtěl.
Saki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 08:40:03

LoL Bennie.
GTX maji tolik,protoze minuly tyden dostali 9ks,ted maji 8.
4890 meli 30ks a ted maji 3.

Jj,kazdy si to umi napsat,jak mu to vyhovuje ;)
Nebo mas nejak potvrzene,ze 4890 nikdo nechce ?
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 09:14:24
avatar
A to si myslíš nebo to víš?

Netvrdil jsem, že nikdo nechce 4890, jen že nikdo nechtěl Sapphire za zaváděcí cenu kolem 7000 a tak ji zlevnili na 6.

Netvrdil jsem ani, že se GTX prodává lépe nebo hůř než ATI, jen jsem si dovolil nesouhlasit s tím, že GTX 275 není dostupná a HD4890 jsou skladem tisíce a že zatímco ATI je kolem 200 EUR tak GTX pod 239 EUR je nereálná. V CZC je realita zcela jiná, jak ohledně dostupnosti, tak ohledně ceny. Nic víc.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 09:22:58

HD4890 tza 7000 se moc neprodavaly. HD4890 Sapphire za 6100 sla nadracku, ale stejne sla na dracku GTX275 za 6200,--. Skladem stale jsou obe, takze problemy s dostupnosti zatim nejsou, to je jedine co muzes realne napsat. Zatim se situace s 8800GT neopakuje. Uvidime za tyden.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 14:20:49
avatar
no minulý týden tam byla jedna várka a ta šla na dračku, teď už je to ale asi druhá dodávka v pořadí
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 09:03:30
avatar
Přesto,že jsem spíš na ATI vyměnil jsem 4870 za Invidii 275. Naprosto bez problémů jsem ji přetaktoval na 700/2400 a ten výkon je opravdu znát oproti 4870 a to je přesně důvod proč jsem nešel do 4890,která pro mě neměla žádný přísun a to i výkonově.Dostupnost 275 je bez větších problému,pokud víte,kde máte nakupovat.Ati mě svým počinem s revizí jádra doslova zkalmala.Téměř po roce měly vyjit 5xxx.Nějaké ty řeči o umělé vyvolané krizi mě nezajímají.Kdyby vydala 5xxx dnes,zašlapala by Invidii do země a nepřišla by tak o zakazníka.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 09:14:29
avatar
Citace:
dyby vydala 5xxx dnes,zašlapala by Invidii do země a nepřišla by tak o zakazníka.
aha, a nechceš im tie karty vyrábať rovno ty ? Možno keby si tam bol , tak by tu bola RV870 už dobrý rok a nVidia na pokraji bankrotu nie ?

Milujem takéto chytrácke reči, vývoj čipu a prechod na zložitý 40nm proces nie je otázkou jedného týždňa/mesiaca

a okrem toho , tým že prišla o jedného zákazníka sa nič nemení, pretože tá ma RV790 jadier x-násobne viac v obehu ako nVidia GTX275
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 09:17:18

Tady neni co brat jako zklamani. Vzdyt by bylo nelogicke, aby po 8-10 mesicich vydavaly uplne novou kartu, kdyz nemuseji. Krom toho, ze to k nicemu neni potreba, tak ATi potrebuje neco, na cem taky konecne vydela. DD tady sice usilovne oznacuje RV790 za "vice" nez jen revizi, ale to dela spise z toho duvodu, ze proti Nvidii vzdy brojil za to, ze prejmenovava, kdyz k tomu nema duvod. HD4890 je prirozeny evoluci krok, prekvapit ci zklamat nemohl nikoho, kdo to bere realne. Me osobne spise prijemne prekvapil prave vysokym OC potencialem a lepsi provozni teplotou. Na druhou stranu GTX275, byt to neni zdaleka nova karta, prekvapila vice a to prijemne. Konecne karta, ktera prinasi pro G200b odpovidajici umisteni a vykonovy naskok.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 10:29:28
avatar
DD proti NVIDIA nebrojí a tyhle lži ho nebaví poslouchat ... RV790 je více než revize RV770 proto, že se jedná vlastně o stejné jádro, jen vyráběné konstrukčně jinak ...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 11:59:04

a tedy je to revize?

Nebo jak by jsi definoval pojem revize? RV790 je revize RV770, nevim co je na tom tezke k akceptovani, pokud tedy nechces na tom trvat z duvodu, aby byla tva kritika Nvidie za prejmenovani opravnena. Protoze potom by to, ze by jsi akceptoval RV790 jako revizi RV770, nesedelo do tveho boje proti prejmenovavani. A pardon, ale nejsou to lzi. Kritizujes Nvidii za prejmenovavani nebo ne? Ja nic jineho k tomu nedodaval, pouze jsem konstatoval fakt a k tomu pridal svou domnenku, proc usilovne odmitas akceptovat Rv790 jako revizi RV770.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 12:07:18
avatar
protože to není jen revize, revize čipu je většinou to, že vyrobíš ten samý čip úplně stejně s lehkou optimalizací a opravou některých chyb - počet tranzistorů zůstává stejný ...

RV790 má o 3 miliony více tranzistorů, zcela jiné pinové uspořádání a nový prvek v konstrukci, není to tedy zcela nový čip, ale rozhodně to není jen revize ...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 12:13:01

Ja vedel, ze to nejak takhle dopadne... Revize znamena optimalizace cipu za ucelem lepsi vyteznosti - obecne, technicky je to cokoliv co tomu cipu pomuze k one lepsi vyteznosti krom zmeny architektury jako celku. RV790 ma stejny pocet SP, ROP's, TMU's. Jsou tam lehke konstrukcni zmeny, ale ty se stale daji zahrnout pod pojem revize. Neni to nic neobvykleho a je to naopak spravny postup.

Pokud to tedy neni jen revize, je to co?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 12:50:58
avatar
Já věděl že to prostě nepochopíš ... jsi dost mimo pokud jde o chápání věcí v souvislostech. já jasně říkám, že RV790 je více než jen revize RV770 ale zároveň říkám, že to není zcela nový čip. Že je to víc než revize je jasné téměř každému, protože když za revizi považujeme třeba u procesorů aktuálně to, že Core i7 má nově v revizi D0 proti CO a neliší se vlastně tranzistorově nijak natož konstrukčně, tak je jasné, že RV790 je trochu více než jen revize RV770 ... ale to je jasné každému kdo není tak neuvěřitelně zaslepený. Sorry ale lžeš že nadržuji jedné značce a přitom nevidíš jasné rozdíly.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 13:16:15

Kde zase lzu? Ja ty rozdily prave vidim, ale nejsou takove aby se nedaly zahrnout pod pojem revize. Proto nechapu, proc tak lpis na tom, ze to je vice nez revize. Nevim, ze musis vzdy zklouznout k osobnim invektivam? Ja se snazim komunikovat slusne a na urovni. Pokud mas jiny nazor, tak ho predloz a predevsim ho necim podloz. Takhle bohuzel opet skoncime pouze u toho, ze ty mas na to jiny nazor nez ja. Ty zmeny jsou stale natolik minoritni, ze bych pro ne jiny nazev nez revize nepouzil. 3 miliony tranzistoru navic jsou v celkovem souctu minimalni procento, absolutne nepodstatne. Ty konkretne vis na co tam jsou pridane? Co ja vim, tak hlavni zmena je pridani decap ringu, ktery umoznuje vyrazne odrusit sum signalu a tudiz provozovat jadro na vyssich frekvencich. Koneckoncu je uz dokazano, ze RV770 a RV790 na stejnych frekvencich dosahuji identickeho vykonu http://www.hardware.fr/articles/755-5/dossier-radeon-hd-4890-vs-geforce-gtx-275.html . Jadro Rv790 je tedy o neco malo vetsi, ale je to spis pridanim prave onoho decapringu, ktery ale s vykonosti jadra jako takoveho nema nic spolecneho. Takze si stojim za tim, ze je to revize a nutno podoknout, ze velmi vydarena.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 13:21:33
avatar
lžeš o tom, že nadržuji jedné firmě nebo že shazuji NVIDIA, možná proto, že nejsi objektivní. Pro mě je to prostě urážka nejhoršího kalibru, můžu se sedřít aby tu nějaký obsah byl a bylo to ke čtení a pak přjde člověk jako ty a řekne to co říkáš. Sorry ale to mě prostě dokáže naštvat vzít hodně chuti do práce, možná by si to chtělo uvědomit, že zkrátk já dělám věci jinak a říkám vám všechno tak jak to je a ne tak, jak někdo chce abych to říkal. to je halvní výhoda absolutní nezávislosti DDWorldu.

Já si to prostě beru osobně, DDWorld nedělám pro peníze, kdybych to dělal pro peníze, tak jdu někam, kde mě zaplatí což na DDWorldu nehrozí. Jen tak tak to přežívá a to proto, že marketing a finanční stránka věci natož nějaké přetahování s rádoby konkurencí prostě není priorita ...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 13:34:05

Stale mas tu moznost to vsechno smazat, me zabanovat a mit klid. Jak jsem rikal, svuj nazor nezmenim a stojim si za nim. Diskutuji slusne, neurazim te, neoznacuju te nijakymi nadavkamy. Na rozdil od tebe nikdy o sobe netvrdim, ze jsem objektivni, protoze si moc dobre uvedomuji, ze to nejde. O objektivni pristup se snazim a proto tady upozornuju na ty nejvetsi prehmaty, kterych se dopoustis. Tvoji praci ocenuji, ale to ze nemeris stejnym metrem v identickych situacich proste prehlednout nemuzu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 13:37:33
avatar
proč bych to dělal? Já nemám zájem banovat lidi, protože kvůli vám to tu taky dělám.

Já nesouhlasím s tím, ž enejsem objektivní, pokud vím objektivnost a vlastní názor se nevylučují a já se snažím abych měl maximum informací k tomu abych mohl být objektivní a mít objektivní pohled na věc, že s tím někteří nesouhlasí, dobře, OK, stačí říci jednou, ale to ještě neznamená, že nutně musíš mít pravdu ... měřím stejným metrem všem ... ostatně protože za ty věci dáváme peníze, nevdím důvod proč bych měl někoho vydzvihovat jen tak na úkor někoho druhého ...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 11:52:50
avatar
Hele Zeregrounde, ja už začínam mať fakt silný pocit, že ty si DDworld pletieš s jedným trošku podobným českým webom, ale to prečo to tak u teba je fakt netuším. Web o ktorom hovorím (všetci vedia o ktorom) je tak zelený, že by to aj slepý videl a recenzie na ňom sú neskutočne neobjektívne, kde výsledky z nich sú výrazne iné, než na všetkých ostatných IT weboch. No ale keď si vezmem hoci len diskusie pri článkoch - na spomínanom webe tam môžeš vidieť dennodenne komentáre, ktoré sú doslova ukážkovo slušne povedaným názorom, lenže asi odkrývajú klamstvá v článku a to autorom očividne nevyhovuje(aj mne tam zmizlo pár príspevkov a to i takých, ktoré tiež s porušovaním pravidiel nemali ani na hony čo robiť). A teraz mi chceš povedať, že nejak podobne to funguje na tomto webe??? Tak to bude teda nejaká chyba u teba, pretože v živote som tu nezažil žeby tu len tak mizli a keď aj DD niečo vymazal, tak to už fakt prekročilo všetky medze a do daného príspevku vysvetlil v diskusii vymazanie, či pár krát pomazal silne nevhodné OT flame pri ktorom vopred upozorňoval, že keď ho neukončím, tak nám bude ďalšie príspevky mazať, no každopádne ale všetkých týchto pár prípadov boli na 110% oprávnených!
A ohľadom objektívnosti - nech si hovorí čo chce a kto chce, že DD niečo nenapísal objektívne, no to je viac než jasné - DD nepíše veci aby vyzerali nejak profesionálne objektívne, pretože profi magazíny nemôžu nejaký výrobok silno skritizovať, keď je u určitej skupiny čitateľov konkrétny výrobok obľúbený a tak by daný "profi" magazín mohol prísť o čitateľov a teda i zisky, čo si nemôže dovoliť. No u DDho takéto veci jednoducho nerieši a píše veci tak - "čo na rozume, to na jazyku". Jednoducho píše veci presne tak ako ich vidí a cíti, a keď sa niekomu nepáči, že skritizoval jeho obľúbenú značku, tak nech chodí čítať žvásty na weby, ktoré sú konkrétnym značkám povedzme, že oveľa viac, než len naklonené a nech si kľudne číta články v ktorých výsledky sú absolútne nezmyselné, či nech prispieva do diskusii, v ktorej nenájde žiadnu objektívnu kritiku článku, keďže je pochopiteľne vymazaná a môže sa pridávať k slepým fanúšikom danej značky...toť hádam vše čo som chcel povedať, aj keď som sa teda nejak rozpísal
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 12:00:49

Co ti na tohle mam napsat? Mozna doporucuju si precist znova cele vlakno, pak si promyslet co tim chtel autor rict a nasledne reagovat. Tohle mi prijde jako cistokrevny vykrik do tmy bez souvislosti s diskuzi.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 12:39:33
avatar
No myslím, že DD to povedal absolútne výstižne - "si dost mimo pokud jde o chápání věcí v souvislostech." Neber si to tak, že by som chcel kritizovať tvoju inteligenciu, ale táto veta jednoducho na teba úplne sedí. I keď nepatrím k tým, ktorý by písali primitívne jednoduché komentáre, ktorým by pochopilo 100% ľudí (včetne i tých pod úrovňou najnižšieho normálneho IQ), tak myslím, že môj príspevok je teda určite pre väčšinu plne zrozumiteľný.

Btw neboj - vlákno som si prečítal dobre(to by som inak rozhodne neprispieval) ;)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 12:55:25

Veyrone, Veyrone tohle nema cenu resit... Asi holt mame kazdy z nas jine pojmy pro souvislosti a chapani... Nehodlam to resit, ulevil jsi si, v poradku, pojdme dal.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 14:10:14
avatar
Si to teda zakončil asi najlepšie ako sa dalo. Som čakal, že ma zavalíš nadávkami, ale ty si nato zareagoval s nekompromisnou rozvahou Takže za toto palec pro tebe
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 17:18:19
avatar
je to dobrý jádro ale nemyslím že nový ;-)
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 14:12:17

Nové věci v RV790:
1. Změna vnitrní strukury:
Změna balancu vnitrních timingů
Optimalizace vnitrních napájení
2. +BurstRead, který byl zaveden pro 710 a 730, v 770 nebyl
3. +DecapRing z kondenzátorů kolem jádra - pro lepší stabilitu na vyšších frekvencích.
(http://www.fcenter.ru/online.shtml?articles/hardware/videos/26461#01)
Ano, jsou tam změny. Ostatně, na stejne procesu beze změn by se frekvence 770 zvýšit prostě nedalo.
To DD: Tyto věci bys mě dát do Ty. A do článků. Víš, noho se dá proínout, ale chybějící data ve stežejním pro Tebe tématu, to je Tvoje velká chyba.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 16:00:57
avatar
kdesi sem cetl ze burstread pritomen neni..i samo amd to melo potvrdit.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 09:50:30

Možná. Má inforace je z článku od 2.4.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 17:01:41

Burstread u RV790 se snad nepotvrdil, to dementovalo i samo AMD/ATi. Vyznamna zmena je prepracovani pripojeni jadra na napajeci kaskadu (optimalizace pro vyssi frekvence) a pridani DecapRingu, kvuli stabilite na vyssich frekvencich. Hledal jsem cele odpoledne nejake informace o tech pridanych 3 milionech tranzistorech. Vsichni cerpaji z jednoho slajdu od ATi, kde je HD4890 uvedena s poctem 959 milionu. Zajimave je, ze se to pravdepodobne vyskytlo pouze v tom jednom slajdu a samo AMD/ATi na svych strankach uvadi pocet transistoru u HD4890 jako 956 milionu. Docela me to svadi k tomu si myslet, ze spis nez o realny pocet se u toho slajdu jedna o preklep. A ona velikost jadra je mirne zvetsena je kvuli DecapRingu.
Saki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 09:58:48

No ono to de napsat tak,ze nikdo ty Sapphire za 7000,- nechtel a nebo tak,ze kazdy vedel o slevach a jen cekal,az se projevi i u nas. Pak to vyzni uplne jinak
Kdyby se o slevach nevedlo,prodavala by se hned od uvedeni asi kapanek jinak ...

Taky lze ignorovat fakt,ze jsme sousede Polska a chrochtat blahem,jak je 275 luxusne dostupna a nebo se na to podivat trosku s rozumem a priznat,ze je dostupnost mizerna ...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 10:10:02

Prosimte bud realista, ty karty se v Polsku nevyrabeji!!! To ze ma Palit zastoupeni v Polsku vubec nic neznamena, kriste. V Evrope je celkova dostupnost GTX275 dobra, v USA horsi. Slevy nikdo necekal, ty prisly jako reakce na GTX275, ktera je proste lepsi nez HD4890 a Nvidie nasadila agresivni cenu. kdyby jsi alespon premyslel a nepapouskoval pouze informace, ktere jsou spatne. Zatim je prave dostupnost dobra, kdyby jsi se na to kouknul s rozumem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 10:30:00
avatar
GTX 275 určitě není lepší než HD 4890
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 11:43:01

GTX je urcite lepsi nez HD4890. Ne o moc, ale lepsi je. Alespon v pomeru cena/vykon. Kdyz uz ne jinymi parametry. Ne nadarmo sla cena HD4890 o 500 KC dolu za jeden den.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 12:05:15
avatar
není pravda, HD 4890 je minimálně určitě lepší poměrem cena-výkon
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 12:08:13

Pouze v 8xAA, tam jedine. Jinak je za predpokladu HD4890 (6100,--) a GTX275(6200,--) lepsi GTX275. Pokud nekdo chce 8xAA je pro nej lepsi HD4890. Obecne ma momentalne GTX275 lepsi pomer cena/vykon.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 12:46:33
avatar
HD 4890 stojí 5800 ... obecně má HD 4890 momentálně lepší poměr cena výkon...

jestli mi nevěříš můžeš zkontrolovat i jiné testy viz Odkaz

zkrátka HD 4890 a GTX 275 jsou stejně výkoná, HD 4890 je ale dostupnější a levnější
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 13:24:17

V tomhle testu zastoupena GTX275 neni. Tezko to brat jako porovnani. HD4890 stoji 5800,--. GTX275 sezenu za 5950,--. I pri tomto rozdilu stale GTX275 je krom 8xAA lepsi v pomeru cena vykon. Ja vsak bral radeji ceny z czc, ale jak je vidno ten rozdil 100-150 Kc ve prospech HD4890 prevlada celym trhem. Co je ovsem zajimavejsi je to, ze HD4870 se dostal ve sve 1GB variante na trun nejlepsi karty v pomeru cena(vykon narozdil od drivejsiho stavu, kdy to ovladal HD4870 512MB.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 13:26:35
avatar
ale je tam GTX 285 a protože víme že GTX 275 je nemlich to samý o 5% slabší tak nám to úplně stačí ...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 13:36:20

Hmmm, mozna jako porovnani pro predstavu, tezko to vsak brat jako bernou minci v souboji dvou karet, ktere se od sebe lisi 150 korunami.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 13:44:42
avatar
no jo, ale při stejném výkonu hraje těch 150 korun rozdíl taky já neříkám že je GTX 275 špatná karta, to vůbec ne, osobně si myslím, že je z celé série GT200 jednozančně nejlepší, ale přišla dost pozdě. Jako takové bych jí ale dnes přednost při stejném výkonu nedal, protože nemá DX10.1 které se stále prosazuje víc a víc a do příchodu DX11 her ještě více prosaovat bude a kdo ví, třeba DX11 hry budou spustitelné i s DX10.1 grafikou díky přítomnosti tesselace v DX10.1 na čemž DX11 staví. To je samozřejmě jen možnost. Zatímco PhysX za stěžejní nepovažuji, protože to vypadá že NVIDIA chtě nechtě bude muset PhysX předělat na OpenCL a pak jej podporovat budou i stávájící RADEOny - anvíc je tu HAVOK. Zkrátka PhysX lze na stávající ATI karty dodatečně dostat, ale API Microsoftu DX10.1 na stávajícíc NV grafiky nenaroubuješ. A to nic nebránilo NV DX10.1 na grafiky dát, zatímco PhysX na ATI prostě být do teď nemohlo (politické důvody, technicky by to fugnovalo stejně jao fto funguje na NV).
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 13:53:40

Jenze prave pokud pominu 8xAA tak je vykonejsi GTX275, ne o moc, ale je, urcite o tolik aby ten rozdil 150 KC smazala. Proto se presunula na ten pomyslny trun pomer cena/vykon. Ale pozor pouze oproti HD4890, jinak vsechny stale valcuje HD4870 ke vsemu konecne s 1GB, v zavesu GTX260.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 18:59:45

prosím, nepište už o 8xAA, není mi z toho zrovna nejlíp
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 20:07:24
avatar
Tesselace DD funguje i na stávajících GF grafikách... nebo o tom nevíš?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 20:42:42
avatar
tesselace je součástí DX10.1 grafika s DX10.0 jako mají NV plně nepodporují nebo o tom nevíš?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 21:56:26

Jenze jiz delsi dobu se ukazuje, ze hw jednotka na tesselaci primo potrebna neni. Je mozny ze se to s prichodem DX11 zmeni, ale Radeony jiz maji tesselacni jednotku dlouho a zatim se tesselace v takove mire nevyuziva, aby se projevil naskok, pokud je pocitana pres HW.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 13:48:44

vsetci chceme 8xAA a teda je 4890 lepsia..
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 17:39:24
avatar
aha..tak si to vemem tak ..máme 100%
10% lidí má 30obrazovky a peníze na to aby měli GTx 295 nebo Hd 4870X2
15% lidí má 30obrazovky a peníze na GTX 295 nebo HD 4890
5% z toho na 8xAA nehraje protože jim to buď to přijde zbytečné, nebo se jim hra nezdá dokonale plynulá
25% lidí má 30obrazovky a má nějakou GTX 260 nebo Hd 4870, hraje na 1900x1600(nevím jak to přesně je) a AA si dá 4X nebo bez něj
zbytek (50%) má 19,22 hrajou na rozlišení 1280x nebo 1600x
bez AA a sou spokojení s tím co mají
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 12:06:40
avatar
Ak som tvoj príspevok dobre pochopil, tak najmenej polovica všetkých hráčov má 30" obrazovky...no tak to ste teda v česku riadne pokrokový, pretože toto si teda o slovensku netrúfam povedať ani z ďaleka(alebo to myslíš všeobecne celosvetovo? no myslím, že to je jedno) ...ešte aj ja ten priemer kazím, keďže mám monitor s rozlíšením 2048x1152 o veľkosti 23", takže to aby som si rýchlo bežal kúpiť 30", nech nekazím priemer
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 20:41:51
avatar
samozřejmě že širokoúhlé obrazovky řadím do těch 30tek zapoměl jsem je zmínit, tak promiň zlato ;-)
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 17:25:43
avatar
poměr cena výkon je ale to jediný co ati má
pořád sou ve skluzu a pokud takhle pujdou cenama dolů budou vydělávat jen o málo víc jak vrazej do výplat zaměstnancům, dovozů výroby atd.
je hodně webů kde GTX 275 je lepší o víc jak 5% .. tomu osobně ale moc nevěřím
zase sou weby kde sou hodně vyrovnané obě karty, a někde weby kde HD 4890 nemá konkurenci
každopádně ati by měla zapracovat na spotřebě a ovladačích..pořád zaostávají ( nvidia na výrobní ceně .. už konečně ! )
prutik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - trepeš 2009-04-08 12:01:16

v idle rozhodne zatiaľ ano, uvidime keď sa odladia ovládače
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 14:51:36

myslis, ze ovladace este nie su dostatocne odladene na 4870? zeby tie optimalizacie boli take zasadne, ze by to vyzadovalo dalsie ladenie ovladacov? myslis/myslite si, ze nastane este vyraznejsi odstup v prospech 4890?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 16:22:44
avatar
vykonovy urcite ne to jen bezne optimalizace..ale s cat 9.4 beta pry vyrazne podle ehw klesa spotreba 4890 v idle..ze by powerplay zacal snizovat i napeti jadra?
Saki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 11:00:24

V USA horsi ?

O slevach se vedelo dostatecne dopredu na to,aby to ovlivnilo pocatecni prodeje karet a ne ze ne.

No jen at ta cena a dostupnost vydrzi alespon na stavajici urovni, ktera je ted v CR,budu jen rad,ale neverim tomu.

Zakoncim to obligatnim : cas ukaze.

Edit: A jeste ti neco napisu k tomu Polsku. Delal jsem ve firme,ktera dovazela do CR polske vyrobky(volanty,mysi,reproduktory). Jezdili pro to do Polska kamiony.Samozrejme vsechno vyrobene v Cine.
Jestli to s kartama funguje jinak,nez znam z me osobni praxe,tak se omlouvam.
Jeste je otazka,jak moc ma pod palcem Palit svuj region,jak uprednostnuje sve partnery ve svem okoli atd atd,ale to uz jsou obchodni podminky,do kterych nevidim.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 11:53:55

V USA je GTX275 stale ve vetsine nedostupna, oproti Evrope, kde je vsude. Startovaci cena byla 249€ vs 239€. To ze Sapphire nasadil jeden model HD4890 pod cenovou hranici GTX275 se nevedelo, ta cena prisla az po uverejneni testu GTX275. A pote co se prokazalo, ze Nvidia skutecne nasadila rovnez jeden model za agresivni cenu. Pokud chces tvrdit, ze o tomto kroku se vseobecne vedelo dopredu, pak to nejak doloz. Ja tuhle oblast sleduji velmi pozorne a byl jsem velmi prekvapen, ze je Sapphire schopen takhle rychle reagovat, protoze jeste dopoledne dne uvedeni byli vsechny HD4890 za 6800,-- a vyse.

Ad Palit, to ze ma zastoupeni v Polsku nic neznamena, protoze Nvidie nasadila pravdepodobne vetsinu karet pouze v Evrope (respektive Gainward), protoze v Evrope je vetsi vydelek na jednom kusu. S dostupnosti to teda vazne nema co delat, ta je stejna v cele Evrope - spekuluje se, zda dalsi dodavky budou kontinualni ci zda dojde k situaci jako byla pri uvedeni 8800GT. To je cele, ale zatim je dostupnost v Evrope dobra, kazdy kdo o kartu ma zajem si ji koupit muze.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 14:05:42
avatar
Takže ještě jednou speciálně pro tebe - Palit nemá s Polskem nic společného, je to blábol. Maximálně je tam nějaké lokální zastoupení, jako má v ČR zastoupení AMD, pobočka Palitu je v Německu, sídlo a další pobočku mají v Asii.
Ke zbytku diskuze se nemá cenu vyjadřovat, je to furt dokola.
Saki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 15:34:51

Jestli v Polsku(Nemecku) nemaji sklad,tak souhlasim,ze je to blabol.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 17:29:00

Takze Palit sice vlastni Gainward, nicmene struktura spolecnosti je odloucena. Vyrobni zavody i prodej si resi kazdy sam. Gainward ma evropskou centralu v Nemecku, Palit ma v Evrope zastoupeni v polsku, Nemecku a pokud beru do Evropy i kus Asie, tak v turecku. Predpoklad, ze Gainward bude delat shipment pres Poslko, kdyz ma v nemecku HQ pro Evropu je sa o sobe divny. Budiz za predpokladu, ze Palit i gainward maji stejny system na distribuci svych vyrobku (predpoklad), nebylo by mnohem vhodnejsi distibuovat pres Nemecko nez pres Polsko? Cely tenhle argument s tim, ze je u nas Gainward dostupny protoze je v Polsku zastoupeni palitu stoji vice nez na vode, nezda se ti? Nebude to spise tak, ze Gainward jako jeden z prvnich vyrobil dejme tomu tech zminovanych 5k karet a rozhodl se je distribuovat v Evrope, kvuli vyssimu zisku? Protoze Gainward je dostupny v cele Evrope, ne jen u nas, sousedu Polska. Co takhle trochu premyslet?
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 18:07:59
avatar
Mohu vědět, odkud je informace, že Palit má zastoupení v Polsku? Nějaký pěkný odkaz, abych si početl, by nebyl? Byl bych ochoten uvěřit, že tam mají z důvodů finančních sklady, ale nic o tom nevím a byl bych rád, kdyby se tu konečně objevil nějaký zdroj, který by nebyl očividně vycucaný z palce, když už tu každý operuje s Polskem.
Každopádně gró rádoby problému je v tom, že DD se opět spolehl na své "kdesi slyšel, kdesi četl" a bez ověření tu původně rozhlašoval, že za dostupnost 275 může to, že Palit je polská společnost. Ať už je to způsobené tím, že Palit je společnost zaměřená na Evropu a na Asii, a v USA nVidii prodeje nepálí, protože tam problémy nemá a proto nechala větší část čipů právě Palitu, nebo ať je to čímkoliv jiným, Polsko jako takové v tom nehraje absolutně vůbec ani tu nejmenší roli. To je všechno, o co mi šlo...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 18:18:01

Cely je to zalozeny na tom, ze Palit ma stranky v Polstine. Jinak on sam uvadi:

With headquarter in Hong Kong, factories in Mainland China, and branch offices in Germany and Taipei, Palit has developed worldwide sales network and cooperated closely with our customers.

http://www.palit.biz/main/about.php?id=1

O Polsku nic, jinak na poslkych strankach dokonce nemaji GTX275 v nabidce, narozdil od worldwide. Cela ta konstrukce je postavena na hlavu.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 14:56:47
avatar
Mimochodem ohledně té dostupnosti GTX275 tak v některých evropských schopech se začínají objevovat skladem od Zotac, takže už nejen od Palit/Gainward.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 17:30:42
avatar
ono je taky možný že ta dostupnost a to jak se prodávají radeonky je způsobené právě amerikou .. protože pokud se v USA atd. prodává HD 4890 10x víc jak GTX 275 a v evropě je to nastejno..tak se pak nemužeme divit
nebo sou všechny ty testy o dostpunosti a prodjích dělány jen na evropu ?
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 22:09:37
avatar
Jsem ochotný věřit tomu, že se v USA prodává GTX275 10x víc než Radeon 4890, ale určitě ne naopak... z čeho čerpáš?

EDIT by DD: Ale už toho mám dost, pokud okamžitě nepřestaneš s tím flamem a obecně kecama očividně vizdvihující NVIDIA tak dostaneš BAN. 10x víc se GTX 275 prodávat v USA nemůže protože jich tam moc není. Rozhodně se HD4890 prodává i v USA více. Každopádně poslední varování pro tebe, už ten tvůj flame a NVIDIOTISMUS nemíním dále podporovat prostorem
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 23:18:21
avatar
z ničeho..je to úvaha
pořád tu někdo píše že GTX 275 v USA téměř není.. a že nVidia dala zásilky hlavně do evropy a asie...
bohužel nevím jak je to s dostupností HD 4890 v USA, protože sem zatím nenašel žádnej článek o tom jak to je s prodejníma kusama jinde než v Evropě
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 22:04:48
avatar
tak to asi čteš nějaký jiný magazín než všichni ostatní, ale je to tvůj názor. Doporučuji test dalšího nezávislého magazínu jako je DDWOrld http://www.svethardware.cz/art_doc-7E176F3F5783D205C1257591002C3EBE.html
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 22:15:37

Jenze tam ta GTX275 neni, nechces pockat nez ji otestuji? To ze je GTX285 o 5% rychlejsi nez GTX275 je mozna pravda. Ale ty karty jsou natolik podobne, ze jen odhad si myslim nestaci. A predevsim cely clanek je o porovnani s GTX285, proto vyzniva jednoznacne pro Radeon, testy samy o sobe tak presvedcive nejsou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 22:17:59
avatar
čekat nemusíme, koukni na takty a ten výkon ti musí být jasný ... je to myslím dost přesvědčivé. Dokonce tam má i minimální FPS
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 22:56:49

No ja ti nevim... Stalker:CS jim vychazi jako pred pul rokem a zarazeni C&C Uprising? No ja bych na tom nebenchoval nic, natoz pak grafiky, ten engine je zmrsenej uz od dob Generals a EA s tim nepohli.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 23:16:09
avatar
jasně, ale kdyby si věděl jak tam píšou, a byl by si já, tak bys určo neměl názor jako teď...
ale neřeš to, nechci dělat reklamu nic podobnýho, jen říkám že ty články sou hodně realny, když už se najde chyba u nvidie, podotkne se že ati dělá to samý nebo k tomu má nakorčeno a naopak
rozhodně si nemyslím že mu dali 1000ovku premii za to že píše pro nvidii nebo ati ;-)
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 23:23:05
avatar
šmajne rajne
http://www.svethardware.cz/art_doc-7E176F3F5783D205C1257591002C3EBE.html
nvidia jediná karta GTX 285 a vycházejí jí výsledky docela dost nízko na to že poráží ve všech webech HD4890 jasně a zřetelně
seš si jistý že to nedostává dotace od amd ?
nvidia je na tom chudák eče hůř jak tady
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 22:15:54
avatar
Ohledně dostupnosti nedostupnosti stačí sledovat zahraniční media http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=12999&Itemid=1 nevo přímo US obchody. Dostupnost GTX 275 v USA je sporadická.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 22:26:44

Spis tragicka. Ale pomalu se to vylepsuje. Newegg uz ji skladem ma za 259USD. HD4890 je ovsem dostupna v x modelech a cenove zacina s Rebatem o 30USD nize.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 23:10:33
avatar
hohou... já snad píšu že se GTX 275 prodává 10x více jak HD 4890 ... ? přečti si všecko řádně ještě jednou
PersonalComputer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Rozdíly, budoucnost. 2009-04-08 22:36:32

Jsem laik ale když k tomu přistoupím selským rozumem (Nejsem Fanatik ani Nvidiot, prostě kupuju to co je momentálně výhodnější...)

ATi spolu s Intelem přislíbili že umožní běh Havocu i na Nvidia kartách. (I když to snad není novinka ne ? "Havoc" je ve hrách už léta viz Painkiller atd...)

NVidia oproti tomu možná uzpůsobí Phys X na jiných kartách...

DX 10.1 se vyskytuje tuším ve třech hrách... Není to nic masového (Řekněme si to na rovinu - ani DX-10 hry nejsou moc masové...)

Nejsem žádný odborník, ale - není možné že by NVidia - kdyby to bylo just nutné (čti - přece se nenecháme tím kanadským trpaslíkem zahanbit - do svých karet DX-10.1 dodala ? Aby na tom běhalo DX-11 ?)

DX-11 - dodnes nemáme nativní DX-10 hru... Sice se nyní k DX-11 vzhlíží jako k naději herního průmyslu a opět se pějou ódy ale vzpomeňme si jak se pěly ódy na dx 10-vše bude méně náročnější a pustíte to na každé kartě a opak byl pravdou, z toho důvodu se dodnes moc DX-10 neprosadilo...

Jedna konzole vládne všem, jedna jim všem káže... I když to říkám nerad - není tou konzolí PS-3 (Která je mi sympatičtější nežli Xbox) a nejde tady o prodejnost (tam vede Nintendo - nebo už né ?) ale právě MS konzole... Která jede na DX-9c a PS-3 taky... Takže - protože bohužel prodej her táhne především Xbox... jaká je naděje že se DX-11 prosadí brzy ? Myslím že masový nástup DX-11 nás čeká až s nástupem nového xboxu... Otázka - pokud budou současné karty na hry stačit ( Ony stačí s přehledem, se podívejte na grafy v 1680x1050 a 1920x1200 proč by lidí běželi hned pro Dx-11 železo ???) Nejrozšířenější engine je unreal 3 a tam 4870, 4890, 260,275 a 280 atakují hranici hluboko za 100FPS... Nejovčekávanější hrami jsou Mafia 2 (kdo čte level zná názory Dana Vávry, ten určitě nevypustí nevyladěnou hru.., Diablo III, Starcraft 2, Bioshock 2... všechno hry buď na starších anebo podle všeho nenáročných enginech...)

Se podívejte - stalo se něco neuvěřitelného - nyní tu máte za pět tisíc výkon který stál před 8 měsíci patnáct... S normálním "22-24 panelem nic víc nepotřebujete... Grafy v rozlišení 2590+ zajímají jen pár "milionářů" protože na tyhle grafy je potřeba super grafika, super procesor a super panel (bratru za 50k a to dnes moc lidí dle mého názoru odmítá dát...) prostě to není mainstream... Zatím...

Takže... Není nakonec celý spor Ati vs. Nvidia, GTX 275 vs. 4890 k smíchu ??? Kdybyste pařili tak dlouho na X1950 jako já... (Přestoupil jsem kvůli tomu že na ni ATi přestala pravidelně upgradovat ovladače a přece jen už byla trochu dýchavičná, 75% her však dávala v pohodě !!!)

Vím že pořád bude klub nadšenců, taktovačů a geeků s neomezenými financemi ale přiznejme si že 90% lidí stačí - k nezměrné lítosti firem - karty typu X4850/9800+...Proto se lidé těší na tu 4770 - a přiznejme si to tyhle karty jsou na úrovni staré 8800Ultra... Přesto jsou pořád populární, mám známého co vlastní 4850 a nemůže si ji vynachválit, jen Far Cry 2 mu prý nejde nějak dobře nebo co, půjčil si 280 a ono mu to nešlo stejně plynule...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-10 00:53:54
avatar
ps3 nepouziva dx9, ale opengl.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 23:31:59
avatar
přiznám se ti nechtělo se mi to číst, ale nedalo mi to a začal sem ani nevím proč od konce
jako laik nevypadáš měl bys začít spolupracovat s DD, píšeš vcelku dobře, a pravdivě ;-) hlavně o těch rozlišeních
palec up
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 852x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 576x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1029x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1219x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1554x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1374x
Komentářů: 7