Zmatek kolem AMD Radeon RX 560 grafiky – jsou dvě verze, čínská RX 560D se dostává do světa Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 06 December 2017
altNěkteří výrobci grafik ale neodlišují oba modely řádně. AMD je na to bude upozorňovat.

 

 

 

Obecně bychom tomuhle tématu nevěnovali žádnou pozornost, jelikož nejde o žádnou novinku, ale absence jednoho písmenka v nejviditelnějším názvu na krabici (v plném modelovém označení nechybí), aktuálně vyvolalo pochopitelné zmatení. Ne jen zákazníci, ale i někteří pisálci (nikoliv novináři, ti se zmást nenechají a zeptají se než začnou psát blbosti), si z nepochopitelného důvodu mysleli, že AMD v těchto dnech downgradovalo Radeon RX 560 z 1024 na 896 stream procesorů a nechalo jinak stejný název.

Není tomu tak. Radeon RX 560 existuje ve dvou verzích už hodně dlouho a není to nic nového. Jedna má 16 výpočetních jednotek tedy 1024 stream procesorů, tedy plný počet aktivních jednotek v malém POLARIS GPU. Druhá má 14 jednotek a 896 stream procesorů, tedy identická specifikace, jakou měla RX 460. AMD oficiálně uzvedlo obě specifikace už před dlouhou dobou, nicméně model RX 560D, jak se nazývá ta slabší 896SP verze, byl dosud dostupný pouze v Číně. Nyní se však tato karta oficiálně začíná prodávat i jinde, včetně České republiky.

I u nás tak můžete koupit například XFX model ve specifikaci RX 560D, problém je, že z nějakého důvodu XFX neuvádí RX 560D označení jednoznačně viditelně v hlavním nápisu na krabici. Samotný model ale jako RX 560D označený je, protože plný modelový název zní RX-560D4SFG, což je pochopitelně malým písmem i na obale. Protože v referenci přímo do AMD se RX 560 na trhu nevyskytuje a prodávají ho přímo ve svých provedeních jednotlivý výrobci, je pochopitelně podoba balení, a tedy design označení na výrobcích karet, nikoliv na AMD.

AMD už se ale nechalo slyšet, že zmatení zákazníků rozhodně nechce a bude výrobce grafik upozorňovat, aby používali jasně viditelné označení, tedy třeba RX 560 a RX 560D, a uváděli zřetelně i počet aktivních jednotek, tak aby bylo jasné, o kterou variantu jde.

Pokud jste tedy zmatené zprávy o RX 560 „kauze“ zachytili, vznikly prostým nedostatečně jasným označením RX 560D modelu na obale. Karty ve svém plném detailním názvu jasné odlišení mají a Radeon RX 560 v 1024SP verzi a RX 560D v 896SP verzi nejsou ani žádné novinky a jsou známé už dávno. Nyní se jen dostává lehce ořezaná, ale také levnější verze s výkonem původní RX 460, i na trhy mimo Čínu. Obecně podobná praxe není nijak výjimečná, ani nová, velmi často existovaly tzv. „LE“ Radeon grafiky apod. Je samozřejmě důležité, aby byly jasně viditelně označeny a zákazníci věděli, co kupují, proto také AMD potvrdilo, že výrobce upozorní na to, aby jasně na svých obalech uváděly všechny náležitosti, a že RX 560D je RX 560D "neschovávali" jen do detailních názvů karet. Jinak se opravdu nic neděje, nadále platí, že Radeon RX 560 je Radeon RX 560 s 1024SP, z později uvedený Radeon RX 560D je stále Radeon RX 560D s 896SP. Tak tomu bylo a bude, nyní jen máte možnost si ten levnější Radeon RX 560D koupit i u nás, což může být pro někoho zajímavé …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 07:03:18
avatar
Mám GIGABYTE Radeon RX 560 Gaming OC, 2GB GDDR5 ( GV-RX560GAMING OC-2GD ) - zajímavé je, že novější revize této grafiky už je pomalejší ( pomalejší takty ).
GamerX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 11:02:09

Gigabyte nové revize prostě umí. Stačí zavzpomínat třeba na B85M-D3H, která v revizi 2.0 dostala slabší napájecí kaskádu (o fázi méně), horší chladič, menší PCB (244x225 vs 244x215), které nedosáhne na pravé šrouby (pravá strana je celá bez podpory) a na desce na první pohled chybí hromada součástek. V BIOSu tak už nešlo nastavit napětí nad 1,2V a ze slušné desky pod G3258 se tak stal šunt, ale recenze měl na základě 1.0 stále pěkné.

U GA-C1037UN-EU v revizi 2.0 zase odstranili PATA konektor. Atd. atd.

Prostě Gigabyte je v tomto ohledu pěkný šulin.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 11:13:36
avatar
revize se mohou lišit, proto se číslují a jasně označují. Je to plně v režii výrobce jaké parametry zvolí, je to jejich karta jejich design atd. Pokud by to prodávali jako referenční RX 560, musela by mít parametry jaké stanovilo AMD ...
pi.ou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 10:18:59

Takže u RX560D ví zákazník úplně přesně co kupuje, u GTX1060 3GB je to podvod na zákazníka. Zajímavé.
beYYYk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 11:02:14

edit by DD: napadání redakce si nechte od cesty
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 10:56:27

samozrejme Protože Nvidia to oznámila před uvedením karty. Zatímco u AMD čekali jak to dopadne a jako na potvoru to zase prasklo
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 11:09:37
avatar
RX 560D existuje a byla uvedena už dávno, není to žádná novinka ...

Jak RX 560D tak GTX 1060 3GB jsou podle mě špatně a zbytečně matoucím způsobem pojmenované grafiky a podobný případ, i když GTX 1060 je stále horší protože v názvu neodlišuje specifikaci jádra (správný název by měl být třeba GTX 1060LE), RX 560D ano. Fakt že RX 560D se nyní prodává i mimo Čínu je fajn, ovšem má být jasně označeno na krabici, nikoliv jen v podrobných parametrech a to jsem také napsal ....samotná existence této karty ale prostě není žádnou novinkou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 11:08:37
avatar
osobně se mi nelíbí ani GTX 1060 3GB ani RX 560D .... obě se mají jmenovat jinak .... na druhou stranu RX 560D není tak matoucí, jako GTX 1060 .... RX 560D prostě není RX 560, ovšem GTX 1060 3GB nikde v názvu nemá uvedeno, že nemá stejné jádro jako GTX 1060 6GB ... podle mě by se měla GTX 1060 3GB jmenovat GTX 1060LE třeba ....
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 10:21:40

Ta grafika zdá se být dobrý kompromis mezi RX 550 a RX 560. Cena do 3 tisíc a výkonem má blíže k plné RX 560. Ale cenový rozdíl je 3-4 stovky, což bych určitě přihodil na plnou RX 560.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 10:41:26
avatar
Z principu je nekorektní když 2 různé modely nejsou od sebe dostatečně rozlišené úplně jiným názvem, z kterého to je jasné i neznalým (nebo ne-úplně znalým) a je jedno jestli to dělá AMD nebo Nvidia.
Na druhou stranu nikoho z Vás to trápit nemusí, jelikož čtenáři tohoto webu ví např. že 3GB 1060 je ořez nebo že teď existují 2 verze RX 560, takže jste schopni si to při nákupu ohlídat.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 10:49:46

Ať je to jak chce, podle mě to bylo účelové, přišlo s tím pozdě na veřejnost a tudíž nejsou o nic lepší než co u konkurence udělali s GTX1060 3GB která se tu tak probírala, u které alespoň každý věděl co kupuje... kdo ví kolik lidí si nevědomky ořezanou RX560 koupilo, podle mě to moc jako seriózní jednání nepřijde..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 11:10:10
avatar
není, ale AMD tu kartu v referenci neprodává, správné a viditelné označení na krabicích tudíž jde na vrub výrobců grafik, protože všechny jsou v jejich designu .... RX 560D není navíc žádná novinka .... jediné co může AMD teď udělat je, tlačit na výrobce grafik, aby kartu jasněji označovali na svých obalech ....

Každopádně mě se nelíbí ani RX 560D ani GTX 1060 3GB, obě karty by se měly jmenovat prostě jinak, nicméně stále je lepší označení RX 560D než GTX 1060 3GB bez "LE" v názvu třeba ....
jezisek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Titulek 2017-12-07 11:02:23

Mám takové tušení, že být to Nvidia, tak titulek bude znít nějak takto: Neoznačené čínské verze v českých obchodech - hnusný podvod a okrádání zákazníků. Předražené karty nyní ještě více nevýhodné.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 11:08:31

Ale zase takove drama by to snad nebylo

Tady původní článek o 1060 3GB Je to v druhé polovině článku.
http://www.ddworld.cz/aktuality/graficke-karty-gpu/nvidia-napina-hranice-podivna-mereni-vykonu-rx-480-a-slabsi-jina-verze-gtx-1060-3gb-2.html
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 11:15:22
avatar
ta vaše tušení, fakta ignorujete, stejně jako to co skutečně píši a prostě si vymýšlíte, co se vám hodí ...

na GTX 1060 3GB nejen mě vadí a vždy vadilo, že neuvádí v názvu odlišení od GTX 1060 6GB ohledně rozdílné specifikace jádra, což RX 560D proti RX 560 ano. Proto je ale určitě špatně, pokud výrobci grafik neuvádí RX 560D přímo viditelně na krabici ... to je celý aktuální "problém"

Zkrátka opět někteří přehlížíte fakta ....
pi.ou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 12:29:35

Muzu videt odkaz na specifikaci cipu, kde AMD uvadi 560D?
GamerX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 15:26:44

No zatím ale ani AMD karty nijak neodlišilo (viz. "specifications"):
Odkaz

Žádnou "RX 560D" na stránkách nemá:
Odkaz(neexistuje)

Mají tam jen zmínku u RX 560:
"Compute Units 14/16" a "Stream Processors 896/1024"
Aktuální screen, kdyby to náhodou doplnili:
Obrázek
To je podle mě naprosto nedostatečné a matoucí.

Nvidia to má také obojí pohromadě pod GTX 1060, ale 3GB a 6GB verzi má alespoň ve dvou sloupcích (tím Nvidii nijak neobhajuji, měli prostě udělat "1060" a "1060 Ti" a hotovo):
Obrázek

Tohle prostě zaslouží jasný článek o tom, že si AMD dělá z lidí neomluvitelnou prču a prodává jim RX 460 / RX 560D pod názvem RX 560.

Kdy jindy než teď můžete dokázat, že AMD nenadržujete? To není nic proti redakci, to jsou prostě fakta.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 15:30:26
avatar
AMD y grafiky ale neprodává, neexistuje referenční RX 560D to je specifikace, kterou prodávají výhradně výrobci grafik jako nereference, já AMD nijak nenadržuji, ale tohle jsou prostě fakta.

Ta karta existuje už dávno, byla označena jako RX 560D na čínském trhu a nikdy s tím nebyl problém. Na rozdíl od GTX 1060tek je tak označeno, že jde o jinou specifikaci jádra. Já nijak neomlouvám výrobce grafik, že na svých obalech viditelně neoznačují RX 560D jako RX 560D i když v podrobnějších specifikacích to někteří mají a stejný názor má i AMD, které oficiálně vydalo prohlášení, že na to výrobce upozorní. AMD však samo referenční RX 560D nenabízí, takže nemá na podobu balení a co je na něm uvedeno vliv ...
GamerX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 15:40:59

Takže podle vás, je toto jasně přehlednější:
Obrázek
Než toto?
Obrázek

Že je tu RX 560D dávno, to vím. Dokonce v našich obchodech jsem ji zaregistroval už před několika měsíci. Ale byla označena jako RX 560D. To, co se děje teď, je hnus. A AMD tomu svými specifikacemi jen nahrává. Nebo kde mají zvlášť specifikaci RX 560D? Nikde jsem ji nenašel.
pi.ou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 16:39:45

Kdyz je tedy neprodavaji, tak co ta specifikace RX560? Zadne D, dva ruzne cipy, hromadu "up to". No proste nadhera.
GamerX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 15:42:39

A ještě pecka. Ony nejenom jsou horší, ale kromě toho, že nejsou označené, stojí stejně jako plnohodnotné RX 560 s 1024 SP. Tak to už vůbec nechápu:
Odkaz

Aktuálně na CZC (platí teď, ceny se mění):
- Jedna jediná označená jako RX 560D je tam za 3000,-
- Další 4 označené jako RX 560 stojí od 3400 po 3800,-
- Plnohodnotné RX 560 4GB stojí od 3300,- po 3700,-

Tak to je fakt síla. Plnohodnotná RX 560 4GB je dokonce o něco levnější, než tahle neznačená švindl karta. Tak na to neměla žaludek ani Nvidia u GTX 1060 a to je co říci.

Možná za cenovou politiku nemůže přímo AMD,ale spíš výrobci a prodejci, ale tím, že karty neoznačilo pořádně, jim plně nahrává do karet.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 16:00:56

Déčko je stále nejlevnější než ostatní plnohodnotné RX 560 karty.

Ouha chyba moje, nevšiml jsem si Asusu. No proč to ten nemá nějak označeno v názvu těchto karet, jinak popisky odpovídají. Cena je odpovídající za to chlazení. Ale je fakt, že bez označení D je to nefér.
GamerX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 15:54:55

Ano, ale jen to jedno označené. Ostatní stojí více:

896 SP:
Odkaz

1024 SP:
Odkaz

Je zajímavé, že všechny neoznačené RX 560D jsou od Asusu, který tam nemá jedinou plnohodnotnou.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 16:10:45

Jsi mě úplně zmátl. Asus používá přídavek EVO k těmto kartám. Sice by mě to nenapadlo na první pohled, že jde o jinou specifikaci čipu, ale označení EVO ty grafiky mají. Parametry odpovídají. Nu což.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 16:14:45

a teraz nam tu vysvetli, uz ked tu davas taketo fakty, aky vplyv ma amd na ceny?

to ze nejaky vyrobca alebo predavac naceni tuto kartu vyssie nie je problem amd, vid rx 580, ktorych ceny sli riadne hore

kus zbrzdi, lebo zacinas pisat nezmysli
GamerX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 16:21:00

K tomu jsem se už vyjadřoval:

"GamerX 2017-12-07 15:42:39
Možná za cenovou politiku nemůže přímo AMD,ale spíš výrobci a prodejci, ale tím, že karty neoznačilo pořádně, jim plně nahrává do karet."

Problém AMD to je, protože výrobci to značí přesně podle toho, co má AMD na stránkách:
Obrázek

Pokud máš odkaz na samostatnou specifikaci RX 560D na stránkách AMD, sem s ním.

Nevím, proč do toho motáš cenu RX 580. Tam šly nahoru všechny kvůli těžbě. U RX 560D není žádný důvod, aby stála více než RX 560. Nikdo normální by si za ni nepřiplácel, neposkytuje vůbec nic, co by vyšší cenu ospravedlnilo.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 16:25:19

560D je preznacena 460, nic viac, nic menej, cielena na cinu, preco sa tu predava, nik netusi, ale pochybujem, ze to amd vymyslelo

dokonca sa aj oni vyjadrili, ze doslo k nejakej chybe na strane vyrobcov a ze to s nimi prekecava

fakt nechapem co riesis
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 16:29:29

Ale to je přeci normální, že každý výrobce má jinak nastavené ceny. Ovlivňuje to provedení karty, chlazení, značka..
Jinak RX 560 patří do lowendu a nemůžete chtít, nějakou velkou estrádu na stránkách AMD. Mají uvedeny dvoje specikace RX 560 . Zbytek je na výrobcích.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 16:33:08

jemu to nevyavetlis, on to musi mat cierne na bielom inac je to klam, blud a nepravdive info na zmetenie zakaznika
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 17:00:48

No hlavní je o tom vědět a hlídat si to při nákupu
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 11:14:05

ja neviem co riesite, chapem, ze vela z vas je nasratych, kvoli afere ala 1060 3gb, ale ruku na srdce, kde v nazve 1060 mate naznacene, ze ide o kartu, ktora je totalne nerfnuta oproti 1060 6gb? keby som to nesledoval, tak by som si povedal, ze je to klasicka 1060 s mensim poctom vram

pri 560D je to prave naopak, jasne mohli kludne pouzit iny nazov ako napr 550 alebo 555 alebo ja neviem ale uz len to "D" co tam je naznacuje, ze je to iny typ karty, cize enviem co sa vzrusujete, pri 1060 neje absolutne nic naznacene, ze pojde kartu, ktora je orezana oproti 6gb verzii

ale chapem, rypnut si musite a pri nv ste sa naucili, ze mozog netreba pouzivat (co mi to len pripomina, uzivatelov ovocia?)
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 11:15:44

Ale ono to D tam právě není A o tom je tento článek.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 11:17:28
avatar
je, v podrobnějších plných názvech některých výrobců tam to D je ... problém je, že by mělo být viditelnější ...

stejně tak by ale GTX 1060 3GB měla nést označení GTX 1060LE, protože stále je její současné označení prostě matoucí a určitě více než RX 560D proti RX 560 .....
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 11:21:15

No myslím,že vznik jak 560 tak 1060 3Gb je všem jasný. Jedná se o odbyt čipů, které by jinak šly do kontejneru.

Označení je v obou případech špatné. Nevidia 3Gb specifikaci oznámila předem. AMD zase kartu označila D. Ale výrobci si ji jedou jako 560 stejne tak je zalistovana v cenících. Takže normální BFU to tak jako tka nemá šanci rozpoznat
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 11:19:06

to "D" tam nedali vyrobcovia, nie amd, amd ked raz uvednie cip, ktory sa nazyva 560D ale vyrobca namiesto "D" tam hodi EVO (pozeram na teba asus) tak sa necuduj, ze je taky zmätok
pi.ou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 12:28:05

Muzu videt odkaz na specifikaci cipu, kde AMD uvadi 560D?
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 13:30:17

https://www.tweaktown.com/news/58291/amd-gives-radeon-rx-560d/index.html

mas clanok popisu ako vznikla 560D, kde mas jasne napisane, ze je to len preznacena 460, kedze plny sklad

a kedze je to 460, tak tu mas specifikaciu na nu:
https://www.anandtech.com/show/10530/amd-announces-radeon-rx-470-rx-460-specifications-shipping-in-early-august
frano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 13:48:29

to je oficialni web AMD?

na ofi webu je jenom RX 560 a 14/16 896/1024
GamerX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 15:47:34

Oficiální specifikace je na stránkách AMD. A tam je toto:
Obrázek
Odkaz

Podle toho tedy výrobci značí karty správně.

Samozřejmě pokud někdo na stránkách AMD najde specifikaci "RX 560D", rád uvítám odkaz. Já ale našel jen toto.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 19:39:57
avatar
Nechci vam brat iluze, ale ja na webu amd vidim "Radeon™ RX 560 Graphics", nebo "Radeon™ RX 500 Series", takze se tam mluvi v mnoznem cisle, coz je tedy pravdepodobne mysleno jako vsechno 560-569, prip. A-Z a neznamena to tedy nic vylozene zavadejiciho.
Pouzite znaceni se mi sice taky nelibi, ovsem AMD asi nemelo moc na vyber, kdyz uz tu osakenou verzi chtelo uvest:
- RX 550, resp tedy RX 555 pouzit nemohlo, tady uz je jiny chip a to by vam tedy pravdepodobne taky vadilo
- RX 565, by pro pomalejsi chip vypadalo taky spatne
- zvysovat stovkouvou radu by byla uplna hloupost, takze nezbylo nez pridat nejake pismeno..

To ze nektery dalsi vyrobce vyuzil situace a "zapomnel" uvest pismenko D je pekne pitome, na druhou stranu ale AMD ihned vydalo kriticke prohlaseni a snazi se vznikly problem resit.
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 11:27:12

Určitě Ládíku, všichni zákazníci Nvidie nepoužívají mozek. To jen ty a tvůj plyšák na spaní s logem AMD víte, co je nejlepší. Za tyhle hlášky bych rozdával medaile, tohle totiž normální člověk nevymyslí.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 12:35:16

jop moj plysacik si perfektne rozumie s nv a intelom, ktory pouzivam kazdy den
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 14:03:03

Počkej, ty ses dobrovolně zařadil mezi bezmozky?
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 14:12:31

omg nepoznas sarkazmus?
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 14:17:50

V diskusi na tomto webu? Skutečně ne.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 14:33:02

tak si zvykaj
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 14:29:56
avatar
sletu pacientů z PCt to nevysvětlíš... tam se bere jinej matroš...
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 16:16:46

problem je, ze dakedy sa tu dalo v pohode pisat

teraz je tu sam minuskar, troll atd

asi ich pct zabanoval tak prisli skodit tu
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 13:25:54
avatar
Len dalsi zbytocne matuci model grafiky na trhu Je ale jasne, preco to vyrobcovia GPU robia. Potrebuju predat co najviac GPU jadier, teda aj tych horsich, orezanych o nejake tie bloky CU. Len keby to riadne a viditelne znacili uz v samotnom nazve grafiky. Nie aby uzivatel musel studovat, co za parametre ma jeho karta. Ked vyrobcovia kariet vedeli na cinskom trhu jasne oznacit aspon tym D, tak nech to tak oznacia aj na ostatnych trhoch.
myzrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 14:25:10

Kdysi dávno jsem si koupil kartu od ATI nějakou novou revizi s 64 bitovou sběrnicí ( nevědomě ). V testech měl tento totožný model s úplně stejnou krabicí solidní poměr cena/výkon, ale se 128 bitovou sběrnicí ! Ta moje s***** byla o 30-40 procent slabší a byla úplně na nic.

Ten článek mě nadzvedl že židle. Tohle je prostě prasárna ! nVidia mají kartu označenou aspoň 1060 3 gb. Ale tohle ? Do Ryzenu bych šel, ale do grafik od AMD do PC nikdy. Už jenom z principu.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 14:19:41

Můžeš napsat přesný typ té ATi karty? Protože ATi používalo přípony Pro, LE, XT. Zrovna tak NV dříve používala GS, GSO atd.
Jenže se to nějak vytratilo a už to není marketingově atraktivní.
myzrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 14:43:10

OK, pokusím se nastartovat mozek. Je to fakt dlouho.
Myslím že to byl Sapphire Radeon 8500 64 GB. Žádný LE ani nic podobného ( věděl jsem o tom a stejně jsem dostal černýho Petra ). Pamatuji si i diskuze v online obchodě, byla to docela oblíbená karta kolem 2500-3000 kč a najednou lidi začali dostávat karty s 64 bitovou sběrnicí. To byla neskutečná plečka, Unreal Tournament 2003 se s tím nedal hrát.

Myslel jsem si, že tyhle praktiky už skončili. Asi ne.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 14:32:23
avatar
a nebyl si kdysi dávno spíš s PC začínající BFU ?

taky jsem se spálil, hanil všechny okolo a nakonec s odstupem času zjistil, že chyba byla mezi klávesnicí a židlí ...
RotBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 14:46:18

DD mam rád tvoje članky videa su pecka,, ale ten názor že D niečo naznačuje a 1060 3gb nie je fakt SCESTNE a poviem aj prečo. keď prihliadneme na to, že 90 percent kupujúcich sú BFU čo si skôr taký BFU všimne ,že pričom bude mat nižší vykon ? pri 1060 iba "3gb,, alebo rx 560 d čo by mali pre bežného laika to D znamenat ? prečo by malo to pismeno niečo znamenat? však len ak sa pozrieme na názvy napr gtx 1060 vymenujem priklady

MSI GTX 1060 ARMOR 3G OCV1
MSI GeForce GTX 1060 AERO ITX 6G OC
ASUS ROG STRIX GAMING GeForce GTX 1070 DirectCU III 8 GB
ASUS DUAL GTX1060 O6G


pri tych nazvoch si myslíš ,že bežny BFU bude rozoznavat neake D ? a vtej poslednej 1060 si všimne neaku nulu nebo O za názvem ? moj názor je ,že je to pekna srajda takto to deliť.. a pre bežného BFU je to STO PERCENTNE viac metúce ako 1060 3gb ktora už z velkosti pamate znači,že ma niečoho menej ... D znači čo ? nič , prečo by som si nemal mysliet ,že je to iba súčasť názvu neakej firmy? ako maju iné grafiky ?
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 14:51:40

len pozor, to ze 1060 3gb ma nerfnute jadro sa nevedelo, ani nv o tom nevravela az pokym nevysiel leak na internet, inac by vam veselo predavala akoze 1060 len s mensim poctom vram

amd to aspon avizovalo, ze to takto bude
GamerX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 16:01:29

Zde máš článek z tohoto webu:
Odkaz

Jak vidíš, o tom, jak bude 3GB verze vypadat, se vědělo hned od představení.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 16:18:31

heej? a toto je co?

Odkaz
Phantomiux [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 15:58:39

Nechapem zmysel debaty okolo GTX 1060. AMD ma RX 580 a tiez akosi nema o nic lepsie rozlisene, ze existuju 2 varianty tej karty...
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 16:21:09

ano, ale to su plnohodnotne jadra, rozdiel je 8 vs 4 gb
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 16:46:01

btw sa mi paci ako za kazdy prispevok dostanem minus niekomu asi silno lezim v zaludku
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-07 23:59:03
avatar
OMG takze AMD udela pro Cinu Dcko,a asi tenkrat necekalo ze se Dcka budou prodavat ve svete(proto zdrejme i ta mala zminka na ofic.webu)Jenze vyrobci se rozhodnou ze to pusti do sveta a nedaji tomu jinou krabku a Trolove od zelene strany hned bombarduji forka,ze na 1060 se psaly "spatne" clanky a ted kopou do vsech kolem sebe,ale ve vysledku AMD to na ofic.webu ma(samozdrejme bylo by lepsi lepe)a za to ze to vyrobci poslaly do sveta bez radneho oznaceni muze AMD :winkkappa) vyrobce usetrit na novem navrhu ci tisku na kabce + pocita ze se nekdo .....

PS:a neni to stejny pripad jako u 1060,kterou nVidia "prodava" jako referenci.Neplantejte si pojem - prujem
chimera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - prostě se o věci zajímat nebo 2017-12-08 11:07:20
avatar
No za mě neberu jako podvod ani jednu z karet, zákazník co není úplný mamlas se podivá na spec. a bude mít otazník co znamená to "D" za typem karty. Nu a NVIDIA by si měla za mě dát větší práci tam prdnout, alespoň to písmeno, a když má méně paměti opět človeka může napadnout, že se může jednat od "odlehčené" karty. PS: a když nevím zeptám se
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-10 13:32:58

Zákazník by nebly mamlas, kdby v názývu karty to D bylo. Jenže ono je až v produktovém čísle. A netvrď mi, že je normální kontrolovat produktová čísla.

Jedna věc by byl rozdíl v názvu produktu, kdyby tam byl, to by bylo neoddiskutovatelné:

XFX Radeon RX 560 4GB Core Edition Single Fan
XFX Radeon RX 560D 4GB Core Edition Single Fan

Druhá věc je ale kontrolovat product number u karet. Mě to tedy opravdu, ale opravdu do očí netrkne:
GV-RX560OC-2GD
RX-560D4SFG5
11267-19-20G
ludva [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-01-15 13:55:29

Přesně GRNDL, navíc třeba tahle Asuska to nemá ani v názvu na krabici, ani v produktovém čísle není nikde D
Odkaz
90YV0AH9-M0NA00

V technických specifikacích na webu výrobce se to ale člověk dočte Odkaz
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 735x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 505x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 976x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1203x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1528x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1349x
Komentářů: 6