PC herní handheld konzole ROG ALLY slaví slušný úspěch. ASUS ale musí vyřešit některé věci.
ROG ALLY konzole zaznamenala zaslouženě velký úspěch. Pro ASUS vůbec první svého druhu, protože na poli handheldů jde o první takhle komplexní produkt firmy. Většina recenzí se shoduje, že trhu v nabídce podobných zařízení jde o jedno z nejlepších, ne-li v mnoha směrech nejlepší řešení, i když STEAM deck je stále celkově lépe vyřešen. V této souvislosti jsme tak zvědaví na vylepšený ROG ALLY, který by měl některé nedostatky řešit.
Bohužel ASUS o těch nedostatcích nerad mluví, ba některé očividné problémy současného ALLY se přímo snaží zamést pod koberec a komplikuje uživatelům i reklamace, ačkoliv některé věci přímo sliboval, že reklamovat a měnit bude. ROG ALLY se nejčastěji potýká s problémem nefunkční SD čtečky, která je celkem nešikovně umístěna u zdroje tepla, a tak často odchází. Dalším celkem rozšířený problémem jsou vady joysticku a také baterie ztrácí na kapacitě rychleji, než by bylo vhodné. Bohužel uživatelé narážejí na potíže s reklamací, což na svém příkladu demonstroval Gamers Nexus, který se pokusil konkrétní vadu u svého ROG Ally reklamovat:
Výsledkem bylo, že se jim ASUS pokusil vnutit výměnu obrazovky, se kterou nic nebylo a následně jim naúčtovat tzv. poškození šasi, což byl jeden škrábanec v plastu. Chtěl po nich přes 200 dolarů. Gamers Nexus odmítl výměnu obrazovky a oprava špatně fungujícího joysticku spočívala ve výměně prakticky všech základních desek uvnitř. Pro ASUS tedy rozhodně velmi nákladné s ohledem na marži na celém zařízení tedy prodělává. GamersNexus proto spekuluje, že ASUS se snaží ze zákazníků při reklamacích vytáhnout peníze, protože prostě musí měnit spousta věcí kvůli zjevně nedokonalému designu některých prvků, a tak se prostě snaží snížit ztráty. A ke smůle ASUS se GN na to hodlá zaměřit a prozkoumá zkušenosti dalších uživatelů s reklamacemi ASUS, kdy bohužel už v minulosti měla firma u GN škraloup, který se sice snažili vyřešit, ale následně zástupce firmy, který řešení slíbil, z firmy odešel. Takže je otázkou, zda se něco vyřešilo a čerstvá zkušenost GN s reklamací ALLY ukazuje, že nejspíše ne …
ASUS podivně ohlásil vylepšený ROG ALLY X
Jak už od nás víte, ASUS připravil novou verzi konzole, ale zatím nejde o novou generaci, protože nová generace AMD RYZEN platformy se ZEN 5 dorazí až později v tomto roce. Oficiálně představení vylepšené stávající generace ALLY se očekávalo na COMPUTEXU začátkem června. Podivně se však AUS rozhodl oznámit prostřednictvím svého zástupce nový ROG ALLY X už během online rozhovoru s jedním novinářem.
Dozvěděli jsme se tedy, že konzole nepřekvapivě používá stejný AMD RYZEN Z1 Extreme APU procesor s grafikou, stejný 7“ 120Hz displej ale má více než 16GB RAM (pravděpodobně tedy 32GB) a používá větší formát M.2 2280 SSD disk. Jo a bude místo dosavadní atraktivní výhradně bílé verze, v poněkud nudném okoukaném černém provedení, jako většina podobných produktů na trhu. ASUS však udělal i další úpravy, které se jistě náhodou týkají nejvíce reklamovaných aspektů u stávající verze ALLY.
V první řadě prý přesunul SD čtečku dál od heatsinku a současně vyměnil baterii za zcela odlišnou specifikaci a má i větší kapacitu. Zajímavé zejména s ohledem na nepřiznané potíže současné verze ALLY právě v oblasti SD čtečky a baterie ;). Jinak asi nepřekvapí, že ASUS si za nový X model naúčtuje více, cena prý bude vyšší než těch 699 dolarů za původní verzi. Plně jej představí 2.6.2024. Pokud jde o zcela novou generaci, té se pravděpodobně dočkáme nejdříve na CES 2025 v lednu, nebo možná až za rok na Computexu 2025. Uvidíme tedy, zda ASUS u vylepšené ALLY X opraví ty zjevně designové konstrukční nedostatky dosavadní verze a současně udělá pořádek v tom, jak vyřizuje reklamace, protože to vrhá na firmu špatné světlo.
Speciálně pokud jde o reklamace, kdy EU i další státy zavádí přísnější pravidla s cílem, aby se zařízení skutečně opravovala a bylo to výhodnější pro uživatele než je nevyhodit. A výrobci budou muset u mnoha věcí tedy změnit design, a hlavně začít dodávat náhradní díly a mít podporu delší dobu. ASUS konkrétně byl vždy solidní, pokud jde o reklamace a opravy, u nás speciálně proto, že má velké reklamační středisko přímo v ČR. Tak doufejme, že u nás vyřizuje věci lépe, než dle zkušeností GamersNexus v USA. Ale vlastní zkušenost nemám, neměl jsem to „štěstí“ něco u nich reklamovat :).
Nie som fanúšik tohto zariadenia, keďže sa snaží pridávať nepotrebné funkcie bez toho, aby kládol dôraz na to, čo je pri handheld-och dôležité: dostatočný výkon a výdrž batérie. Osobne vlastním gpd win Max 2021 (predtým som mal verziu 2020) a s handeld zariadeniami mám bohaté skúsenosti. Zariadenie nepotrebuje 120Hz display, keďže aj pri hrách, ktoré by bežali na takejto obnovovacej frekvencii by došlo k zásadnemu zníženiu vydrže batérie. Skôr mal byť kladený dôraz na variabilnú obnovovaciu frekvenciu, možnosť jej uzamknutia na napr. 40fps a možnosť ladenia výkonu. Gpd ponúka napríklad nastavenie rýchlosti pamätí, tamktu čipu, či počet jadier. Spolu so zamknútim fps sa takto dá dostať zo zariadenia naozaj pekný herný zážitok so slušnou vydrzou batérie.
Přesně tak, naprostý souhlas. Mám steamdeck a i u her které stabilně běží na 60fps si to omezuju na 50fps protože výdřž na baterii stoupne klidně o hodinu nebo víc (forza horizon 4 nebo GTA). Vůbec jsem nepochopil k čemu je na přenosné konzoli režim "vyždímat to za hodinu hraní" ..nabíjím steam deck max 2x za týden když si zahraju kolem hodiny denně a mezitím je ve standby a úplná spokojenost
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!