Řeči o tom, že stávající konzole nevyužily potenciál, berou rychle za své …
DICE předvedlo názorně rozdíl mezi PS3 a PC verzí chystaného Battlefieldu3. A rozdíly jsou naprosto brutální. O to více člověk musí přemýšlet o zdravém rozumu konzolistů, když za stejnou hru v mnohem nižší kvalitě i ořezaným obsahem a zážitkem zaplatí až o třetinu více než majitelé PC. Připomínám, že Battlefield3 je nativní DX11 hra. Je primárně dělána v DX11 a downgradována bude jen na DX10, což znamená, že musíte mít alespoň grafiku s DX10, což takový problém není. Hra vám ale nepojede na operačním systému Windows XP.
Pokud jde o obsahové rozdíly mezi PC a konzolovou verzí, budou poměrně značné. Pro konzole bude omezena velikost map a také menší počet hráčů, jen 24 proti 32 na PC. Značný rozdíl ale bude ve vizuální stránce, kdy všechny řeči o tom, jak současné konzole nevyužívají naplno svůj technický potenciál a výkon, působí skutečně jako pohádky na dobrou noc. Stejně jako řada jiných konzolových her, poběží hra jen v 720p rozlišení, což je rozlišení, které dnes má leckterý tablet nebo mobilní telefon, které jsou navíc schopny klidně poskytovat FullHD výstup. Když si člověk uvědomí, že to 720p někteří promítají na HD televizi o 40“, je to jako sypat si do očí sůl a ztráta času.
Kromě toho mizerného rozlišení jsou samozřejmě výrazně osekány všechny detaily. Textury mají nízké rozlišení, mnoho předmětů na scéně úplně chybí, někdy je dokonce jiné i pozadí scén a drtivá většina pokročilých efektů všeho druhů absentuje úplně. Navrch to všechno na konzolích poběží jen s obvyklými 30FPS, což je na MP akční hru skutečně k smíchu. Pro připomenutí, loňské Call of Duty MW2 na konzolách běží jen v rozlišení 1024x600 s 2AA jen aby to těch 60FPS dalo. Nutno říci, že v rámci konzolových her vypadá Battlefield3 hodně slušně, když ale vedle člověk vidí, jak to vypadá na současných PC, musel by být skutečně blázen hrát na herní konzoli a platit za hru o třetinu víc. Skutečně se těším, až si to pustím naplno v Eyefinity, to bude teprve podívaná, když už nějaký ten čas hraní obětovat.
DICE tleskáme, že má odvahu předvést názorně v praxi, jak současné konzole brzdí herní a technický vývoj už pár let a jak je skutečně dávno čas tato archaická zařízení přestat vyrábět a hlavně kupovat - nedávát to žádný smysl. Koupit si dnes nový notebook či telefon s 5 let starým HW nikoho ani nenapadne ... proč si někdo koupí 5 let starou konzolu a ztrácí na tom čas a peníze, když stejně potřebuje i ten PC? To asi většina z nás nikdy nepochopí .... :).
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|