Blíží se konec upgradů PC a konec herního vývoje? Nová generace konzol bude (ne)využitá 10 let Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 20 June 2011
altStagnace herního i technologického vývoje dostane novou kapitolu.

 

 

 

 

 

Není tomu tak dávno, co současná generace herních konzol narazila příliš viditelně na maximum svých možností. Ačkoliv tvůrci těchto platforem a někteří herní vývojáři tvrdí, že ne, lžou. Lžou proto, že se jim to samozřejmě hodí. Konzole a její HW se nijak nevyvíjí. To umožňuje dělat hry levně a jednoduše, protože jejich technologie se nikam nevyvíjí. Jejich vývoj je už dávno zaplacen, takže prodeje těchto archaických zařízení dnes vydělávají slušné peníze. A zavedený systém poplatků z ceny konzolových her, které jsou až o třetinu vyšší, než cena té samé hry v lepším provedení pro PC, také nikdo z vydělávajících není ochoten měnit.

V poslední době už však tlak na změnu stoupá. Přeci jen HW současných konzolí je opravdu hodně zastaralý a nedokáže soupeřit ani s velmi průměrným PC (spíše podprůměrným) a hlavně ani rozběhat ty hry v HD 1080p rozlišení. Čas střídání stráží se tedy přiblížil. Nové konzole prý mají být až 10x výkonnější, zejména v oblasti grafického čipu a pamětí. Jak víte, tak Nintendo už představilo následovníka Wii. Nové Wii U je postaveno na stejném, jen o něco frekvenčně rychlejším procesoru od IBM, než má stávající Xbox360. Grafickým čipem Wii U je ale ATI-AMD Radeon HD 4800 DX10.1, který však prehistorické grafické čipy Xbox360 a PS3 strká každým ohledem do kapsy. Už nyní je Wii U několikrát výkonnější než obě dvě velké konkurenční konzole, a to zdaleka nemá být tahounem trhu.

Nový Xbox, který dorazí v polovině příštího roku, bude mít DX11 grafiku do AMD (pravděpodobně HD 6800). Nový PlayStation pak s velkou pravděpodobností bude mít také DX11 grafiku a také od AMD, neboť situace na grafickém trhu v segmentu spotřebních grafik a jejich dalšího vývoje, se stává poněkud jednostrannou. Obě nové konzole budou podle Johna Carmacka, předního herního vývojáře (Id Software), minimálně 10x výkonnější než současné konzole a jejich technologické možnosti současní vývojáři prý nevyužijí téměř dalších 10 let!

Že je to přitažené za vlasy? Záleží, jak se na to díváte. Herní vývojáři dnes v mnoha případech zapomněli, co to vývoj vůbec je anebo spíše maskují to, že žádný vývoj kvůli stáří a nevývoji HW ani být nemůže. Používají stejné herní technologie stejně vypadající už několik let. Nic je k vývoji nenutilo (a neumožnilo jej). Samozřejmě jako u stávající generace konzol se objeví vykukové, kteří budou tvrdit, že právě jejich hra využívá potenciál konzole naplno, aby s novým dílem ohlašovali, že to nebyla pravda, ale že ten nový díl už ten potenciál využívá, aby u třetího a čtvrtého dílu mohli znovu tvrdit všechno znova, přitom je jasné, že až na pár malých vylepšení je potenciál konzole využit od počátku.  

Nutno říci, že nástup nové generace herních konzol sice konečně posune běžnou technickou a grafickou kvalitu průměrné hry konečně dál a ze současných ostrých obrysů modelů postav a hnusných textur, efektů a minimálních detailů v pozadí, se konečně dostaneme na úroveň vysokých detailů u nejlepších současných her vyvíjených primárně na PC. Jenže tohle všechno už máme možnost využívat na PC od roku 2009. Je jasné, že nové konzole nemohou dosahovat výkonu high endových PC letošního, nebo příštího roku. Do konzole za cenu nějakých 600-700 dolarů prostě nemůžete nacpat 8-12 jádrový CPU s TDP 120-130W, neosadíte tam 8-16GB RAM a už vůbec ne ultra výkonné DX11 grafiky, třeba i s dvěma čipy, které mají TDP 200-400W. A stejně tak musíte zapomenout na výkonné SSD s čtením/zápisem kolem 250MB/s. Jinými slovy s vydáním nové generace konzol se zasekneme tak maximálně na současné úrovni současných PC a tím položíme novou jasně technicky danou zarážku technologickému vývoji.

Herní vývojáři se už dnes a během dalších 2-4 let naučí pořádně využívat stávajících možností současných PC a „nových“ možností nové generace konzol a pak bude několik dalších let následovat další nucená technologická stagnace, rutina a žádná nutnost upgradů PC. Samozřejmě, mnozí se ptají, co bychom dalšího lepšího chtěli. Vždyť dostaneme DX11 s využitím nových efektů včetně Tessellace, HD textury, HD rozlišení, 3D a slušnou herní fyziku a je pravdou, že ačkoliv to bláhově stále někteří očekávají, že už prostě nemůžeme čekat vizuální skoky na úrovni DX8-DX9. Ale přesto, nevím jak vy, ale mě se ani trochu nelíbí představa, že když něco stačí, že se nebudeme snažit o něco nového. A když si v roce 2012-2013 koupím pořádný PC, že na něj 10 let nebudu muset sahat, protože bude stačit. Nelíbí se mi představa, že dalších 10 let (tj. třeba kolem roku 2020) budeme poslouchat, jak herní vývojáři využili – nevyužili na 100% možnosti uzavřeného hardwaru z roku 2012.

Na druhou stranu, nová generace herních konzol nemusí být tím hlavním, co nám zkazí radosti upgradu a nákupu nového hardware. Pořád je tu ještě onen přízrak výkonové centralizace a CLOUDu, kdy vrcholem našich možností výběru může být tvar a barva rámu naší obrazovky, dokovací stanice a přijímače internetového signálu nebo brýlí. Pak už budeme skutečně jen obyčejní konzumenti obsahu bez špetky znalostí a rozhledu, jak to vlastně celé uvnitř funguje.  

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 11:24:45
avatar
Z jedné věty Johna Carmacka postavit celý článek, který nepřínáší nic nového, jen opakuje to samé dokola, že jsou konzole na nic. Opět bojuješ s češtinou, konzole vs konzola. To ani nestálo za tu půl hodinu psaní ne?
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 11:33:41
avatar
Uvedom si, ze tohle je DDWorld, DD ma proste svoje nazory, a ty siri, od toho je to uzivatelskej magazin, nic vic. Nemusis s DDho nazory souhlasit, nemusi se ti libit jak pise, ale sakra, zijes v demokracii(radoby), takze te nikdo nenuti to cist.. ja si rad prectu DDho clanek, abych videl nazor jinyho cloveka, libi se mi ze se nesnazi bejt objektivni ale svuj, pouze ho tak musis brat, nesronavej ho s profesionalnima magazinama, to nelze...
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 13:43:07
avatar
Z těch palců si nic nedělej.

Nová generace "konzol".
Článek jsem přiznám se nečetl, neboť se nezajímám o stavební nosné konstrukce.

Mám nápad. Když už se tu vymýšlejí slova/používají se jiná tak odteď budeme říkat místo:
Konzole=cinkibřink
Počítač=hujábuřt
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 14:20:30
avatar
Asi je tu hodně stavařů a málo lidí co rozumí počítačům a češtině
pK! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 20:27:42
avatar
nebo je tu taky hodně lidí, co neřeší h*vna, tak jak to děláš ty
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-21 02:04:38
avatar
Tak svůj (ne)názor jsi zdiskreditoval svým rádoby vtipným avatarem.

Jestli ti to příjde cool, tak bych sbalil tvou velectěnou zadnici a poslal tě na převýchovu k Talibanu.
pK! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-22 14:34:53
avatar
a jéje. došli argumenty, tak se začnem sjíždět na avatarovi. vtipný avatar? lol, co je na něm vtipnýho ? posílání, někoho někam kvůli jinýmu názoru na věc tu už v dějinách bylo, ty fašisto/komunisto a jestli je můj avatar "cool" jak ty píšeš, nevím, ale jako provokace je good, vždy se najde nějakej blb, s jediným správným nazorem na věc jako jsi ty, kterej se chytí
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 11:31:43
avatar
Mno, nevidel bych to tak zhave DD, ono konzole diky absenci OS vzdy mela ve hrach vyssi vykon nez PC na stejny konfiguraci. Podle me novy konzole zpusobej rychlej rozmach rustu her, alespon na dva roky, tretim rokem se opet dotkneme limitu ktery nam diktujou konzole, a bude se jen optimalizovat, dalsich 5 let, po 7mi letech se vyda nejaky super duper ovladani, ktery konzole opet vzkrisi na dalsi dva roky, a 10 let mame uzavrenejch... kazdopadne s vydanim novych konzol se trosku rozjede vyvoj, a hodne se posune grafika dal.. to ze ted rikas ze 'vizualne' se nedockame skoku jako z dx8-9, ale podle me tu opet obdobnej skok bude... vzdyt pred prichodem 'next-gen' konzoli hry vypadaly uplne jinak, i kdyz v dobe vydani byli konzole zastaraly, a najednou to posunulo vyvoj dopredu... hlavne my sme si v ty dobe nedovedli predstavit kterym smerem se zacne vyvoj ubirat... ted si to taky nedovedeme predstavit co nas ceka, ale za dva roky(tzn rok po vydani novych konzol) budem na ty dnesni hry koukat stejne jako dneska na hry z roku 2005
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 15:43:20

Absenci os? A co si myslis ze je firmware a DRM u konzoli ...

Jednu SPE u PS3 okupuje hypervizor co ma za ukol pouze kontrolovat legalnost obsahu coz u teto konzole znamena 1/8 vykonu cpu ...
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 16:10:28
avatar
Mno, coz je duvod proc ma PS3 8jadrovy procesor, ackoliv ho zadna z her nevyuzila... nejvic jader vyuzilo snad GTA4 a to byli 3 jadra zaroven
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 22:43:44
avatar
Jj, OS si bere dost velkou režii a v grafických aplikacích je prý ta režie až 20% výkonu grafiky s DX9. DX11 to mění a je zaměřeno na optimalizace a razantní snížení režie ale dosud se neuchytilo - to co se dnes nazývá DX11 hry jsou postaveny na DX9 a k tomu přilepeno pár efektů z nových DX, takže místo menšího nároku na výkon ho razantně zvyšují....
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 22:58:03
avatar
Ono se totiž dosáhlo úrovně kdy už se razantní zlepšování grafiky ani čekat nedá - doby kdy každá nová verze DX znamenala hodně viditelné zlepšení obrazu je definifivně pryč. Poslední DX je z větší části o optimalizaci, zmenšení režie a taky o snaze přimět vývojáře aby nepouživaly z gk akorát hrubý výkon jak je dost oblíbené, ale aby přešly na větší využívání pokročilejších technologií.
Vždyť i ono zastaralé API DX9c dovede vykouzlit hodně dobrou grafiku - ale za ohromných nároků na výkon. I starý Unreal 3 engine vypadá hodně dobře když si vývojáři dají práci udělat pěkné modely a dají textury s vysokým rozlišením, nebo nový CryEngine a ten taky pracuje jen s DX9c. Toto rozhraní je vlastně pořádně využito až v poslední době, jeho nevýhodou jsou bohužel velmi velké nároky na výkon. DX11 tyto věci dovede udělat rychleji a lépe. Když uvážíme jak dlouhou dobu je s námi DX9 a že je vlastně využit naplno až nyní, tak jistě nikomu nepřijde divné že DX11 bude plně využito až po roce 2020....
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-21 21:06:34
avatar
já bych spíše řekl že to bude trochu jinde. zatímco konzole renderují obraz v 720p (tzn 1366x720?) tak počáky to samé v dnešní době skoro bych řekl musí zvládat v 1680x1050, 1920x1080 a podobně.... ano, znám ještě pár jednotlivců co valí na 1280x1024 ale i to je celkově více bodů.

takže ano, konzole možná vydrží déle, ale taky jsou na ně z hlediska kvality daleko slabší nároky než na pc, takže tvrdit jednoznačně že za "vyšší výkon" může určitě absence os je podle mě mírně troufalé.
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 11:41:53

Tak já pořád doufám, že po BF 3 konzole spáchají z ostudy harakiri
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 12:01:51
avatar
Myslím, žes to pochopil uplne spatne, protože Carmack neřekl nic nového a nečekaneho, protože takhle to funguje už dávno, PS1 byl na trhu od roku 1994-2006, PS2 2000-dodnes, XBOX360 od roku 2005-2015, a mozna bych mohl jít ještě hlouběji do minulosti k nintendu, 16bitům (amiga, commodore atd..) a hry na PC se tak vlastně vždycky jen vezly za konzolema, tak nevím co by se ted melo zmenit. Navíc kdyby tu nebyly konzole a vsechno zaviselo jen na maximalnim vykonu PC, tak většina hernich studii zkrachuje do 5let, protože ani sami vývojáři nebudou schopni drzet krok, kdyz budou muset stále vyvýjet nove a nove enginy, což je slozitejsi a slozitejsi, kdyz to má vypadat pekne, a kdyz uz by to mozna stihli, tak je nestihnou optimalizovat a dopadnou jak s Crysis, a kdyz uz to stihnou, tak uz tu bude dalsi generace GK a vsechna prace bude marná, tak to snad radsi vzdají a to nemluve o piratství, které je at si rika kdo chce co chce na PC o mnoho vyssi, takže buh žehnej konzolím

Dneska to proste funguje tak, ze herní studia rejžují jen na těch starych a osvědčených hrach (CoD, Sims atd..), které prakticky nepotrebují zadny technicky vyvoj, jen nejake kreativce, to plní obsah, zatimco dalsi tym vyvojaru jednou za 5 let udela engine, ktery se bude dalsich 5let pouzivat, at uz tu ty konzole budou, nebo ne.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 11:55:45

Ak novy Xbox ma mat povedzme 6870 tak potom naozaj ten graficky skok pre nas pcckarov nebude asi ziadny. Ved uz aj sucasne hry vid. Metro 2033 a niektore ine davaju 6870 zabrat na hranici jej moznosti a staci iba obmedzene pouzitie teselacie a pada do kolien. Ja osobne som cakal next gen grafiku na urovni Samaritan demo alebo 3dmark11 na extreme a rozsiahle pouzitie teselacie ale taku grafiku by 6870 nezvladla ani omylom. Takze dost som skepticky v tomto smere ze pre nas pcckarov sa toho moc nezmeni ani vydanim novych konzol. Ved v tej dobe uz budeme mat hd 8000 a vykon ostane znova nevyuzity.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 12:08:16
avatar
Bobesko: Postav PC se stejnym HW zakladem jako jedna z konzoli, a zkus rozjet dnesni hru na stejny detaily jako ta na konzoli... uvidis ze to bude nehratelny, proc? Protoze konzolovy hry pristupujou primo k HW, zadny zbytecny prekladani pres API(DX,OpenGL) zadny zbytecny OS vyuzivajici nekolik threadu, zadny antiviry atp... konzole s konfiguraci dnesniho mainstream PC bude mit herni vykon takovyho PC ktery dneska jeste nemame... vzdy to tak bylo a vzdy to tak bude, konzole budou v dobe vydani vzdy o krapet vykonnejsi nez PC, a to prave kvuli optimalizaci a opravdu 100%mu vyuziti HW ktery konzole ma... navic, kdyby bylo Metro 2033 napsany korektne, rozjedes ho se stejnejma detailama na o generaci starsi masine, jenze Metro2033 je vicemene novej engine, kterej potrebuje doladit, stejne tak jako Cryengine2 atd atd atd
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 12:55:00
avatar
Konzole že nepřekládají přes API? Omyl, mají své vlastní a podporují klasické DX . Xbox 360 - DirectX 9.0c API DirectX Xbox 360, and Shader Model 3.0+
PS3 používá OpenGL ES 2.0
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 13:05:12
avatar
Pockej, je rozdil, jestli je grafickej cip postavenej na standardech urciteho API a jestli ho opravdu vyuziva... vsechny dnesni graficky cipy jsou postaveny na onech standardech, ale primo ona podpora tam neni, kdyby totiz byla, a opravdu to tak jelo, tak jsou konzole schopny rozjet PC hry bez jakyhokoliv prepisovani ci uprav... a to samozrejme nemuzou
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 14:21:22
avatar
Grafické chipy u konzolí nejsou speciálně postavené pro konzole. Jsou to obyčejné grafické chipy jako v PC, jen upravené pro konzole a to je rozdíl.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 14:53:50
avatar
Ano, a presne o tom mluvim, jsou to stejny chipy jako u PC, to znamena tvoreny na miru standardum PC API, jenze jelikoz konzole k tomu HW pristupuje primo(nebo alespon primeji) tak dokaze podat lepsi vykon nez na PC
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 15:57:19
avatar
toto tvrzení u stávajícího Xboxu a PSka není pravdivé.

v době kdy vyšly měla Ati Radeony X1000 a Nvidia GF7000. Jestli jsou ty čipy teda stejné, jak je možné že minimálně čip v Xboxu využívá unifikovanou architekturu? Jakto, že ty celé konzole žerou tolik co žraly jenom grafické čipy té doby?

Ne ne, pánové, dnešní konzole mají čipy třebas příbuzné s tehdejšími (ehm, xbox spíš příbuzný s čipy R600 které vyšly později) ale rozhodně to nejsou stejné ani jen upravené čipy.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 16:34:35
avatar
Jedna se o chipy vychazejici z architektury ktera byla pouzita u profesionalnich rad grafik, u Xboxu to byl chip ATI Xenox zalozena na ATI Radeon X1900/X1950 architekture Odkaz a u PS3 pak nVidia RXS 'Reality Synthetizer' zalozena na Nvidia GeForce 7800 Architekture Odkaz

Samozrejme to nejsou uplne ty samy chipy, ale architektura a zaklad musi byt stejny
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 17:09:36
avatar
z části možná, ale přehlédl jsi tu část kde jsem psal že měl Xenos (kde jsi tam vzal to xko?) unifikovanou architekturu? pokud se nepletu, a to teda nepletu protože X1900 mi dobře sloužila, tak unifikovaná architektura byla až u čipů R600 a tedy karet HD2900.
Kde vidíš u X1900 unifikovanou architekturu? už jenom tohle znamená že architektura a zaklad není stejný, ale že vychází z roky připravované R600.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 17:37:07
avatar
xko se vloudilo ukliknutim.. co se tyce unifikovany architektury, asi mas pravdu
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 12:11:08
avatar
Bobesko: PŘESNĚ PŘESNĚ PŘESNĚ PŘESNĚ PŘESNĚ PŘESNĚ PŘESNĚ PŘESNĚ PŘESNĚ PŘESNĚ PŘESNĚ PŘESNĚ
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 22:21:53
avatar
přesně ten sen že přidáním milionu polygonů se nezmění framerate by si prál každý už od cca. 2005, jenomže to by se konzole musely navrhovat až se vývojáři naučí používat tesselaci všude kde to udělá rozdíl a vude dost výkonu abys neviděl jak modely morfujou protože detaily budou aktivní i v dálce. A to si vem že neexistující realtime odlesky a existující deferred lighting by potřebovaly taky nahradit a musel by nastat ještě větší boost výkonu.
sonoluca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 13:27:34
avatar
Když už zmiňuješ Carmacka - nedávný rozhovor pro Game Spot

[i]GS: Do you find yourself pushing up against the limits of the consoles' technology? I mean, right now, we're six years into the Xbox 360's life cycle…

JC: The interesting thing is, I don't feel at all that the consoles are tapped out right now. It's different than back in the old days when you're looking at Super Nintendo or something where many programmers would know every single register in a device like that and they really have at least thought about just about every possible way you might choose to exploit a platform like that. But the current platforms are so powerful and so sophisticated. I don't think there's any person anywhere that can really honestly say they know everything about one of these platforms. I'll randomly page through documentation on the 360, reading articles that I haven't read before realizing that, "Oh, there probably are smarter ways to use that vector processor."

So, that is a different situation than previous generations where there's still a lot that can be exploited in there. I mean, we did know up front, "Here's the memory we have, here's the amount of processing cycles we have." [But] there're still plenty of alternate directions that we could wind up looking at. It is interesting that on the PC side, we have systems that are 10 times more powerful than the consoles. But it's frustrating in that a lot of the PC systems that are many times more powerful still have trouble holding the same 60 frames-per-second rate because of API overhead, API clocking issues, and things like that. We're working with Intel and Nvidia on all these issues, but it is kind of frustrating when I know that the hardware is vastly more powerful but because we don't have quite as tight control over it, a lot of power goes to waste.[/i]

Jinak nic novýho anebo opět srovnáváme konzole s PC
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 15:00:44
avatar
Ano potencial ne zvysenie vykonu tam je , ale je to len minimum a strasne tazko sa hlada , proste sa neoplati dalsich X rokov optimalizovat a hladat tam + 2-3 FPS .
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 13:32:23
avatar
další nesmyslněj článek
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 14:12:51
avatar
Nekonečný téma . Tento článek už je tady minimálně po třetí a pořád mám stejnej názor. Herní konzole je pro mě jen WII :-). Zbytek je slabej odvar PC.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 15:01:34
avatar
Strašně mě baví číst ty komentáře konzolistů

Jinak Bobesko to napsal krátce a výstižně
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 15:08:28
avatar
Zajímalo by mě jaký, tady sem jich moc nechodí : D )řekněme naštestí, konzolista je člověk co má konzoli a iPhone na všechno ostatní). Já osobnmě o sobě uvažuju jako multiplatformnim hráči : D
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 15:22:54
avatar
Taky jsem tu nejak nepostrehl ciste konzolovyho cloveka, ja mam doma teda jak Xbox(3rl) tak PS3(OtherOS++), ale hry hraju zasadne na PC, pouze hry ktery se nedaj hrat na PC hraju na konzolich(NHL, Dante's Inferno, God of War, Mortal Kombat etc.), a diky tomu o sobe taky muzu rict ze jsem multiplatformni hrac...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 16:52:54
avatar
Já zase hraju převážně na konzoli, nějak mi to začlo víc vyhovovat mýmu životnímu stylu, kdy prosedim nad PC spoustu času, protože si musim nějak při studiu vydělávat a tohle je v dnešní době ideální cesta. Takže na hraní chci bejt někde jinde, každopádně na PC sem toho tenhle rok docela dost hrál. Hlavně Shogun II mě nějak vzal : )
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 15:04:10

Ja to vidim z tej lepsej stranky.Hry na konzole zaplatia aj vyvoj PC verzii.Vela hier by vobec nevyslo ak by nebol konzolovy trh ale iba "piratsky" slabsi trh PC.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 16:55:32
avatar
A ty si myslíš že na konzolích se nepirátí? možná na PS3 to nějak moc nejde/nešlo, ale Xbox.... však si kdysi stěžovali že co prodaná konzole, to minimum kusů prodaných her

Kdepak, PC verze si na sebe vydělají i samy, pokud to není nějaká békovina. tohle "PC hráč = pirát" pramení jen z těch podělaných každoročních statistik prodejnosti do kterých jaksi nikdo nezahrnuje online distribuce, ale to taky nemá jak, když např. steam info o prodaných kusech nezveřejňuje....
foxocs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-21 10:37:53
avatar
na PS3 sa viac piráti ... stačí stiahnuť 3.55 waninkoko v2 cez servisný mód ho nainštalovať stiahnuť nejakú xmb aplikaciu na hry (rogero manager najlepší) kúpiť aspon 2TB externý disk plus nejaky TB do vnútra a si za vodou ...s lepším cfw jak od waninkoka som sa nestretol

a k téme hry ako Infamous 2, God of war 3, Mortal Combat si asi nikde inde ako na PS3 tak nevychutnáte ...lenže také L.A. noire ked tam musíte útočníkovi ustreliť palicu tak aby ste nezabili rukojemníka sú na tých necitlivých sisaxis shitoch náročné a to nehovorím o strielačkách proste myš je myš a žiadny vydžubaný analóg sa tomu nevyrovná ...ešte musím pochváliť TOP spin 4 ale tam to hasne ...neni možné aby tam v niektorých pasážach F1 2010 padla pod 20 fps a to ide tuším úplne bez antialiasingu keď sa pozerám na tie kostrbaté monoposty ...steam a ostatné online distribučné systémy celým konzolám vyfuknú všetky tromfy a PC to definitívne vyhrá ...
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-21 21:51:39
avatar
tak jo, teď už se na PS3 taky asi pirátí hodně, ale dřív to byla v této generaci konzolí výsada Xboxu, který oproti PS3 skoro žádné zabezpečení neměl si pamatuju jak mi kolega říkal že si Xbox 360 nějaký jeho kámoš kupoval rovnou přečipovaný

jinak, k ovládání, naprosto souhlasím ;-) taky mi to nikdy nevyhovovalo, holt jsem zvyklý na ověřenou PC kombinaci klávesnice + myš

kvalitu jsem popsal někde výš, ale co by kdo čekal od konzolí.... detajly a kvalita nižší, rozlišení oproti pc poloviční (počet bodů celkem), a pak že to má vykonnější HW
Ambardos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 15:10:48
avatar
uz ma zacinaju stvat.
vacsina novych hier vyzera otrasne.
nove konzole by aspon grafike pomohly no aj tak si myslim ze gameplay sa nezlepsi. vsetky sucasne hry su zjednodusene hluposti prehnite mainstram prvkami pre tupe masy skrz na skrz.

aj tak neviem co maju z toho ze navysaju novu konzolu.
nech sa pozru na apple. vydaju ipad, predaju ho v milionoch, o rok-dva vydaju ipad2 a ma to pomaly este vacsie predaje.

keby vydali nove konzole tak by si namastili kapsy a peniaze su to jedine o co v sucasnom hernom priemysle ide tak nechapem vyznam preco su tu stale tieto zastarale skatulky.

osobne som rad ze som si zazil zlatu eru hier ktora sa uz nevrati.
sonoluca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 15:25:02
avatar
Jenomže Apple je velmi velmi specifická značka a tudíž aplikovat její "pravidla" na jiné je naprosto mimo
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 16:58:32
avatar
přesně tak, navíc když vnitřnosti ipadu jsou hodně podobné ne-li často skoro stejné jako vnitřnosti iphonů.

A teď takhle každej rok vydávej konzoli jejíž vývoj se ti za ten rok ani nemá šanci vrátit....
foxocs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-21 10:37:24
avatar
Nedá? všetko sa dá keby používali bežne dostupné komponenty a nie vyvíjali niečo svoje čo im nedalo žiadny výkon naviac ...apple to robí takto dokonca si na to prenajme externu firmu foxconn ktorá im tam nalepí jablko a majú z toho ryžu takže hovoriť že nedá sa je zcesty ...ps-ko bola tiež exkluzívna značka ale to max po playstation 2 vtedy sa ešte nehrabalo na PC scénu ...za to si môžu sami v sony ;-)
naviac keď si porovnáš cenu iPADU 2 s konkurenciou tak vychádza o dosť lacnejšie a má ovela lepšie odladený OS jak ostatné tablety ...o kvalitatívnom spracovaní ani nehovorím to že im to žerieš aj s navyjákom tie ich reči a výhovorky je len tvoja vec ...keby si vedel aké sú skutočné výrobné náklady ps-ka v porovnaní s predajnou cenou tak by sa ti asi panenky pretočili ...čakal som že aspon do tých novších drbnú 10 000 otáčkový disk ale opak je pravdou v rok a pol starej 80GB fat nájdeš 5400rpm 80gb disk, externé disky môžu byť len fat 32, grafiku niekolko generácií starú jedine ten cell procesor ale aj to sa mi zdá že v ps3 je orezávatko so 7 aktívnymi namiesto 8-mych jadier z dôvodu ušetrenia nový vzhlad ps3 fat a ten použitý plast že vyzerá ako zložené z lega radšej ani nejdem komentovať ....
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-21 21:59:00
avatar
tak je mi jasný že výrobní náklady/prodejní cena je něco šíleného, kdysi jsem chodil na brigádu do velkoskladu hraček a věc, co se normálně prodávala v obchodech za 1000 z toho velkoskladu šla prodejcům za 500.... si nedovedu představit za kolik že se to vyrobí.... za 80? :-D

takže je mi jasné že výrobní náklady/prodejní cena = rýžujeme kde se dá, ale i tak pochybuju že by za jediný rok prodali tolik konzolí aby se jim to vrátilo. možná u Applu by si na to troufli aby ukázali že to de, ale myslím že Sony a ostatní.... no, nevím nevím :-D

jinak já jim to nežeru, já jsem PC-only antiApplář takže
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 18:51:33
avatar
To se nedá než souhlasit. Nemůžeš srovnávat běžný produkt a produkt pro sektu ...
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 20:37:29
avatar
DD: Mohl by si sem dát Anketu: PC vs. Konzole
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 15:44:45
avatar
Tyhle dvě záležitosti sou neporovnatelný : )
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-21 11:51:47
avatar
Nebo si dát anketu co je správně, Konzole nebo Konzola?
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-21 12:29:41
avatar
Já sem myslel obě Konzole (PS3 a XBOX 360)
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 16:33:52
avatar
Konzole nebrat!!!!!!!!
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 17:38:35

Pre mna bolo tohtorocne e3 viac ako ktorekolvek ine v minulosti iba potvrdenim toho co tu DD pise. Mozno som slepy ale vo vacsine hier vid. FC3 vidim nielen stagnaciu grafiky ale dokonca degradaciu. Jedine co ma tento rok na E3 tradicne nadchlo boli cgi trailery.
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 17:40:23
avatar
Konzole nekonzole, StarCraft, World of tanks nebo X3 Terran conflict si na něm stejně nezahraju... Tak to mají u mě konzole spočítané...
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 18:49:03
avatar
Jo, tak WoT jsem dal šanci a docela mě to baví.

Oceňuji, že tvůrci nechávají Free hráče hrát bez nějakého tvrdého znevýhodnění.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 18:21:57

Tak vidim ze se svym 2500k sandy bridge 8GB ram a 6970 2GB si vystacim dobrych pet let. Tech relativne par korun vrazenych do takto pekne vykonneho PC se vyplati. S novou konfiguraci konzoli nebude jedina hra kterou si nepustim na max takze v tomhle vyhoda. Uvidime jak se to bude libit vyrobcum HW mozna az jim budou klesat zisky tak zatlaci spravnym smerem, uvidime. A ty prisery (hry) co dneska vetsinou vychazeji to cloveka ani nelaka. Mozna az to po par mesicich budou zoufale tlacit na Steamu za 5 ecek protoze to nikdo nechce tak to clovek ze srandy zkusi. Nastesti PC hrac ma takovou kolekci her vsech zanru na vyber ze ho ten nedostatek dobrych novych her vubec nemusi trapit. Vyvojari si ale neuvedomuji ze i konzolisti se casem nakrmi tech braku a vyspejou a pak se ta politika obrati proti nim.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 20:02:53
avatar
PC nebude nikdy mimo, prostě proto, že mají i dost jiných využití. Kolik lidí asi leze z konzolí na třeba blbej Facebook? Úprava fotek/tvorba grafiky na konzoli? Asi sotva..

Je možné, že eventuálně se proberou hráči a začnou si vybírat kvalitnější věci .. a pak konzole umřou.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-20 20:38:17
avatar
Konzole je beh na dlouhou trat ... bud dlouho trva nez uvedou novej model a nebo ten starej model je tu dlouho
Marty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To je jenom dobře ne? 2011-06-20 21:17:20

Grafika je už dneska na luxusní úrovni, jaksi nevidím důvod proč by se měli vývojáři hnát za co nejlepší grafikou, když rozdílu už nebudou moc vidět..... budu mnohem radši když svůj čas budou věnovat raději kvalitnímu hernímu obsahu než tvorbě grafiky
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-21 08:40:46
avatar
Jsi se zbláznil, ne? Kvalitní herní obsah by mohl potencionální hráče natolik nadchnout, že hru bude hrát opakovaně, nebo nedejbože pár let, nebo dokonce i po několika letech. Vydavatelé potřebují aby jsi si hru užíval tak měsíc (pokud nejde zrovna o MMO kde jim minimálně budeš přispívat za novou barvu oblečení), i když s tím herním časem na pár hodin bych i to viděla jako moc, a potom si šel koupit jinou hru. Maximálně tu hru hrát až do vydání druhého pokračování, které vyjde za několik let a mezitím si dokupoval DLC.

Nemám ten pocit, že bych slintal nad grafikou třeba Fallout, Icewind dale, nebo podobných her, ale přitom si je klidně zahraji i dnes
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-21 12:43:31

Citace:
Nemám ten pocit, že bych slintal nad grafikou třeba Fallout, Icewind dale, nebo podobných her, ale přitom si je klidně zahraji i dnes

A to je práve ten problém, ktorý sa tuto zvrháva čisto na grafiku. Tiež si rád zahrám stré vykopávky z čias Voodoo a PS2 a nemám najmenší problém s grafikou. No tuto sa stále prezentuje, že grafika je prvoradá a inak to nejde ...

A potom vývojári nerobia nič iné, len tvoria nové enginy, ktoré vydržia rok-dva a nemajú čas na nič iné ... Nie, nie nie ... hrateľnosť, hrateľnosť a ešte raz HRATEĽNOSŤ

Kokos kde je tá doba Warcraft II, Settlers II, Age of Empires, Baldurs Gate, Icewind Dale a Diabla
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-21 17:10:06

To je ale tezke zjednoduseni. Grafika je prezentovana jako dulezita dokonce jako velmi dulezita protoze proste jak jde vyvoj dopredu hraci chteji lepsi grafiku a ne porad to same. To ale neznamena ze by nezalezelo na hratelnosti. Zkusim to podat na svych pocitech. Hral jsem treba kostickovane dungeony ala Dungeon Master, Black Crypt apod. Pak prisel Might & Magic Mandate of Heaven a ja byl z toho proste na prach. Vykon poskocil a uz to nebyl kosticky ale prehistoricka 3D grafika ktera proste byla lepsi. Nebo treba HL 1 super skvela hra a pak prisel HL2 s mnohem lepsi grafikou a minimalne stejne skvely jako HL1. Sam si poloz otazku kdyby ti nekdo naserviroval HL1 v grafice HL2 nechrochtal by jsi blahem? A vo tom cela nespokojenost s grafikou je. Neplet do toho hratelnost to je jina stranka veci. Muzem u her nadavat na cokoliv ale kdyz je dobra hra tak proc k ni nevyzadovat super grafiku? To je nejak na skodu? Ja bych treba byl rad kdyby hry uz nemely graficky co zlepsovat a vypadali by jako naprosta realita treba pomoci raytracing (jestli tohle je cesta nevim). Ale to neznamena ze si hru koupim jen kvuli toho. Budu se divat na hratelnost ale nemam duvod nevyzadovat nejlepsi moznou grafiku.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-21 10:09:28

Luxusni urovni? LOL
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-21 13:15:06
avatar
Cloud na hraní je dost pochybná věc. Pokud něco potřebuje nulovou latenci, pak je to samotné prostředí hry. Co jsem zkoušel hrát něco na onlive (samozřejmě musím zmínit, že ten má srevery v Americe), tak to bylo NAPROSTO nehratelné právě kvůli velké odezvě.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 552x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 371x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 892x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1171x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1490x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1331x
Komentářů: 6