SONY zdá se neuhne ani u PS4 z cesty co největší nekompatibility s PC a jinými platformami.
SONY ví, že konzole jsou ve skrze umělá platforma, která řeší to, že mnohé firmy nechtějí řešit problém pirátství na PC. Udržet nadále platformu samu pro sebe je zdá se cíl i pro novou generaci konzolí PS4. Normálně by asi pokračovala spolupráce s IBM a také s Intelem, který měl dodat grafiku Larrabee.
Jenže ke smůle SONY IBM nedávno zrušilo vývoj nové generace procesorů CELL. Důvodem jsou grafické čipy ATI a NVIDIA, jejichž schopnosti udělali na IBM velký dojem a IBM oznámilo, že musí přehodnotit celý svůj dosavadní vývoj mikročipů a zvolit nový směr. SONY PS4 tedy nemůže využít nástupce procesoru CELL, který neexistuje. SONY tak podle aktuálních informací pracuje na vlastním multijádrovém čipu.
Problém nastal i na grafické straně. Zde měl nejslabší článek konzole PS3, grafický čip NVIDIA, který pochází vývojově ještě z neunifikované generace GF7 (v Xbox360 tiká ATI XENOS, který už má modernější unifikovanou architekturu), vystřídat Intel se svým Larrabee. Že se to po zrušení Larrabee, co by produktu běžné grafiky nestane, je 100% jasné. SONY tedy hledá, co by použilo. Možností moc nemá a zatím je tato otázka tedy otevřena.
Co bude v PS4 je tedy otázkou, je však jisté, že PS4 přijde opět později, než konkurenční konzole Nintendo Wii2 a Microsoft Xbox“720“. Tam to zatím vypadá, že Nintendo u Wii2 asi použije očekávaný 32nm CGPU čip AMD FUSION a konzole Wii2 se tak objeví na přelomu roku 2011/2012 a u Microsof Xbox“720“ se pak jako o hotové věci mluví o opětovném použití grafiky ATI, nejpravděpodobněji na 32-28nm DX11 nástupci současné DX11 generace Radeon HD 5000. Nový Xbox“720“ by se tak mohl objevit krátce po Wii2.
Nevadí, nech si Sony k tým 5tim mld. čo doteraz prerobila, ešte pár pridá, napríklad takýmto nezmyselným vývojom vlastného čipu... Potom môže nastať situácia, že PS4 bude znovu prepadák oproti Nintendu... a potom možno Sony pochopí, že tadiaľto cesta nevedie. Dovtedy musíme my hráči tento stav nejako pretrpieť.
Tak jako vlastni CPU mozna. Vlastni architektura sotva. S nejakym poradne nadupanym ARMem by to mohla bejt legrace. (a at mi nikdo nerika, ze kdyz by spotreba mohla jit do desitek Watu nedal by se postavit procesor na architekture ARM kterej by vykonem i v plovouci carce predehnal dnesni procesory.) Navic si porad muzou nalicencovat PowerPC od IBM, ktery bude pravdepodobne pohanet i pristi generaci Xboxu..
Snazia sa spravit konzolu, ktora bude najbombastickejsia a za pomerne rozumnu cenu. Jednoducho najnovsia technologia sa musi aj zaplatit a teraz vyvoj vlasneho procesoru Dost odvazne po PS3, nuz co drzme im aspon palce
Kua, pred sviatkami som bol donútený moje staré mechaniky vymeniť kvôli nespoľahlivosti v čítaní aj napaľovaní. Napaľovačka bola dokonca ešte single-layer ASUSka , obidve rok výroby 2004. Tak reku nech to mám zase aspoň na 5 rokov, vravel som si... ale pri tých cenách Blue-ray som siahol opäť ku dvom ASUSom, 23€ kus.
Cely clanek je napsan v totalne spekulativni rovine a neobsahuje absolutne zadnou informaci ktera by mela nejakou vypovidajici hodnotu. Mozna az na jednu - PS4 prijde opravdu za dlouho, za tak dlouho ze nemuze absolutne nikdo vedet z ceho bude vyrobena jak se to cele semele.
doufam, ze v PS4 bude zase neco nextgen, jako bylo v PS2 (128bit procesoer a GPU ze 7mi samostatnych casti)a ted v PS3 (cell, ktery umi pocitat i grafiku) bay ho to udrzelo pri rustu vykonu PC graficky zase dlouho na trhu.Je jasny ze bude stat zase 20 000, jako vse, ale snad zase brzo olevni a nebude s tim mit sony takovy trable jako ted s PS3. Snad se od Xboxu poucily
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!