Zástupce společnosti Crytek uvedl, že nový engine je prioritně zaměřen na nástupce současných konzolí.
Ze zajímavého rozhovoru vyznělo, že CryEngine 3, již oznámený nový pohon budoucích her, je zaměřen s velké části na nástupce stávajících herních konzolí. Bohužel k tomuto tématu se blíže nechtěl crytek dále vyjadřovat. Většina pozorovatelů však považuje za nepravděpodobné, že by tak Crytek činil, aniž by znal cílové platformy. Crytek uvedl, že je připraven na paralelismus – což je součást zejména současných grafik ATI a jejich 5D architektury a bude hlavním prvkem následující generace grafik jak ATI, tak NVIDIA tak Intel. Má se tedy za to, že Crytek už ví, pro co cryEngine3 vyvíjí, a tedy že minimálně hrubé parametry nových konzolí PS4 a XBOX už jdou hotové.
Samozřejmě k tomuto tématu se MICROSOFT ani SONY nechtějí vyjadřovat. Protože kdyby to potvrdili, samozřejmě by utrpěli prodeje stávající generace konzolí. Vyčkávat budou až do poslední chvíle. Všeobecně se ale má za to, že nové konzole by měli přijít již na konci roku 2010 (XBOX) a o rok později i PS4. To by korespondovalo i s dalšími informacemi. Každopádně výměna hardwaru by byla potřebná jako sůl. Protože se hry dnes dělají multiplatformně jak na PC, tak na konzole a protože konzole HW i technologicky zaostávají, začíná to být až neúnosné. Zatímco na PC už se chystáme na DX11, na konzolích není ani DX10, což je kamenem úrazu malého rozšíření a používání DX10. Nové konzole bychom tedy rádi viděli co nejdříve, aby se vývoj her konečně trochu posunul.
tak, tak
At už nemusíme ve hrách zapínat zbytečný 8AA, aby se nějak využil výkon současných grafik a konečně HW dostával co proto z pořádných grafických orgií, což ze současných her z konzolí nelze.
jj, Crysis na plných je krása(samozrejme som tak prešiel oboch Crysisov), ale taký Stalker: Clear Sky(či aj jeho prvá verzia) je tiež naozaj krása. Sú to odlišné grafické enginy a pri oboch sa využíva úplne iné prostredie, no oba sú perfektné a je to krása na nich hrať(občas som sa i pozabudol a iba som tak behal a zabával sa na grafike, či len tak strieľal do premetov a obdivoval ako skvele to vyzerá). Btw ale Stalker: Clear Sky je asi o čo to náročnejší, teda pri ňom už je na vysokých rozlíšeniach s AA trošku problém(hra nebeží tak perfektne), zatiaľ čo pri Crysise ani nebadať úbytok výkonu po zapnutí 4xAA(teda aspoň pri High-Ende od AMD/ATI...ale myslím, že ani u zelených to nie je horšie, no to som sám teda netestoval).
Každopádne je ale veľká škoda, že okrem týchto dvoch hier tu nemáme žiadnu inú, ktorej grafika by sa niekam posunula za posledné roky. Nehovorím, že podaktoré najlepšie hry majú zlú grafiku, ale bohužiaľ k týmto dvom hrám sa nepribližuje zatiaľ nič, čo sa grafiky týka.
No myslím že jak Sony tak Microsoft budou muset sáhnou po opravdu kvalitním železe, ale asi není lepší volba jak demonstrovat sílu nového hardware než na enginech od Cryteku. Třeba pak konečně uvidíme plynulej Crysis ve FullHD na maximálních detailech
Prosím??? Dovolím si nesúhlasiť - momentálny high-end nemá problém s maximálnymi detailami i s 4xAA vo FullHD, tak teda nechápem čo riešiš. Je pravda, že v rozlíšení 2560*1600 je to už horšie, ale tak to je od FullHD teda dosť rozdiel a na FullHD Crysis beží bez problémov(nemá vysoké FPS, no Crysisu stačí na plynulosť i 25FPS, aby bol bez problémov hrateľný a bez akýchkoľvek "sekov" a pod....jednoducho tak ako pri filmoch je 25FPS výborný plynulí obraz, tak je to aj pri Crysise).
Jenže to by chtělo, aby nové konzole zvládli už DX11, jinak budou stále brzdy. Jenže jestli Crytek zná už jejich parametry, tak se dá o DX11 na nové generaci herních konzolí pochybovat
Prečo?? Špecifikácie DX11 sú už predsa jasné, však už preň vyvíjajú Nvidia aj Amd nejaký ten čas grafické karty, alebo si myslíš, že to robia len tak od oka a typujú, čo asi v tom DX11 bude podporované, pochybujem
Cože? Crytek chce zkrachovat? Nebo tam snad dokonce nečtou DDworld? Konzole přece umírají!
A nevím, proč by mělo být hraní na PC závislé na nějakých konzolích, přece je tu miliardový trh...
Nie, nie, smrť konzolí je nevyhnutná, však sa pozri na vývoj akcií, po článku DD klesli ich ceny u Sony a Microsoftu o 15%(jedine Nintendo stúplo o 5%), PS4 bude vlastne netop od Aceru s linux distribúciou psX-suse
To je velice důležitá informace - pokud budou konzole na DX11, tak na to bude mnoho her. A to znamená, že kupovat teď nějakou mainstream nebo hi-end grafiku s DX10(.1) v podstatě nemá smysl - musí se čekát na podzím.
dx11 bude tak leda na novym xboxu. na nastupci ps3 asi tezko..sony vyuziva otevrenych standartu, velmi pochybuji ze by zacal microsoftu jeste platit nejakou licenci za dx
btw DD proc porad svadis male rozsireni dx10 na konzole?to je jen jeden az z tech podradnych duvodu. hlavni duvody musime hledat u sebe na pc platforme. jako treba mala rozsirenost win vista a pocet piratu mezi hraci.
No to, že demonštrovali na konzolách nejakú orezanú verziu Cryenginu zase neznamená, že nemôže byť natívne robený pre DX11, no orezaný i na DX10(.1), či DX9 pre staré konzoly. Ako ale tiež si nemyslím, že DX11 bude natívny v Cryengine 3, no myslím, že natívny bude DX10(možno 10.1) a nejaké prvky DX11 budú dorobené ako pri súčasnom Crysise, teda budú fungovať iba pri maximálnych detailoch. A zase pri starých konzolách to orezajú ešte aj o DX10 prvky a bude to fungovať i na nich, i keď vyzerať to bude podobne ako terajší Crysis, či ešte horšie(čo nie je zlá grafika, ale predsa len oveľa horšia). A možno, že bude v hre i nejaké low nastavenie, ktoré bude určené, pre DX9 na PCčkách, teda napr. pod XPčkami to bude jediné, ktoré bude fungovať, tak ako v dnešnej dobe funguje pod XPčkami všetky okrem najvyššieho, tak teraz bude možné iba to najmenšie(ale toto všetko sú len moje dohady a teórie ako by to možno mohlo byť).
staci si precist zdroj. je to porad ten samej cryengine jak v tom videu, ale hotov jeste neni. ve zdroji je takova pekna veticka, kterou DD z me neznamych duvodu neuvedl, ale pritom je podle me velmi dulezita. cryengine 3 ma byt totiz velmi dobre skalovatelny a jednoduse jde pry prizpusobit kvalitu a rychlost jak pro next-gen konzole, tak i stejne dobre pro soucasny xbox a ps3.
Cryengine 3 byl představen na stávajících konzolích ale ve značně ořezené podobě ..jinak je to engine primárně určený pro PC (tady ale z pochopitelných důvodů představen nebyl). Včera byl s Cevatem Yerlim rozhovor uveřejněný na incrysis. com. Z tohoto rozhovoru jednoznačně vyplývá, že engine sice zvládá konzole staré generace ale také uvádí, že vývoj her trvá cca 3 roky a tou dobou tady budou konzole nové generace, pro které je samozřejmě také určen. Takže je to takhle ..byla předvedena ořezanější verze enginu, aby dokázali zájemcům o licenci, že to jde rozběhat už na dnešních konzolích a hlavně demonstrovali tím možnost snadného ovládání hry přes gamepad. Bohužel chybí zmínka o DX 11 ...takže spíš se bude jednat o engin umožňující využití jak DX9 tak DX 10 a DX 11. Sázka čistě na novou generaci konzolí a PC by totiž finannčně nemusela vyjít a vývojáři by pak méně licencovali.....
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!