Microsoft oznámil dostupnost Kinect zařízení v ČR, ceny nejsou moc příznivé. Další novinky z konzolového trhu.
Jak víte, současná generace herních konzol se ocitá čím dál více pod tlakem kritiky, kvůli své zastaralosti. Prodeje her klesají a může za to jak jejich kvalitativní zastaralost, tak absence jejich herní kvality a herní business zažívá perné chvilky. Některé agentury, které počítají prodané konzolové hry, dokonce kvůli tomu změní své postupy a začnou započítávat i online hry a to včetně PC trhu a také dokonce uvažují o započítávání bazarových her. Tak špatná ty čísla jsou, že už se musí hýbat i se statistikou, kterou je ovšem z principu špatná už dlouho a zdaleka situaci na herním trhu nezachycuje.
Poslední snahou výrobců konzolí, hlavně pak Microsoftu a zejména SONY, jejíž PS3 je jasným poraženým v současné generaci, se snaží zvýšit zájem o své platformy uvedením pohybových ovladačů a méně náročných her, které mají za cíl přitáhnout ke konzolím více uživatelů včetně občasných hráčů. Microsoft, který mimochodem může být spokojen s přijetím vylepšeného Xbox360 slim, který uspěl v prodejích proti konkurenčnímu SONY na plné čáře, představil české ceny pohybového zařízení Kinect. Ty nejsou bohužel nijak příznivé.
V druhé polovině srpna se do obchodů dostane speciální baletní XBox360 se 4GB pamětí, zařízením Kinect a souborem her pro Kinect, za cenu zhruba 7990 korun včetně DPH. Samostatně pak zařízení Kinect se souborem her pro toto zařízení, bude k dispozici za 3990 korun. Samotná konzole Xbox360 se 4GB flash pamětí přijde na 5490 korun. Samozřejmě z pohledu technologických nadšenců nic moc zajímavého, přeci jen technologicky a výkonově 5 let staré herní zařízení za 5500 korun, je poměrně vysoká částka a 4000 korun za pohybové zařízení Kinect? No nejsem si jist, že to za tuto cenu bude v současných ekonomických poměrech, to pravé ořechové a něco, co k pohybovým hrám přitáhne masy. Samozřejmě bude hodně záležet na hrách, protože o ně jde především, takže uvidíme.
Z dalších informací ze světa konzolí jistě zaujme zpráva o tom, jak to bude se 3D na konzolích. O 3D se hodně mluví, jaká je to pecka, už méně o tom, že zdaleka ne pro každého, ale mnozí zapomínají na to, že výkonová a technologická zastaralost současné generace herních konzol je značná a má na možnosti provozu 3D zásadní vliv. V době, kdy „optimalizace her“ znamenají u konzolí nutnost ořezání všech speciálních efektů na kost, použití textur s nízkým rozlišením na všem a výrazné zjednodušení všech modelů, kromě hlavního objektu na obrazovce a to vše navíc v rozlišení často jen 720p aby se vůbec dala splnit hranice 30FPS, není zkrátka nasazení 3D technologie, kdy grafická karta musí scénu generovat 2x, jednoduché. Minimálně SONY už oznámilo, že pokud 3D hry vydají, rozhodně nebudou mít více jak 720p rozlišení. Můžeme si také domýšlet, jaké další „optimalizace“ budou hry muset mít, aby grafické karty v konzolích, které už jsou výkonově na úrovni integrovaných grafik současnosti, dokázaly hru ve 3D rozběhat alespoň na 30FPS. Otázka je, jak to bude vypadat s 3D scénou, kterou je nutno generovat 2x. Upřímně řečeno 720p rozlišení na fullHD monitoru mi nepřijde jako skvělá obrazová kvalita. Na druhou stranu není se co divit. HW herních konzolí pochází z doby, kdy se o masovém rozšíření stereo 3D, nikomu ani nezdálo. Nelze tedy čekat zázraky.
Upřímně řečeno, celý herní trh je v krizi a to je podle mě dobře. Souvisí to s tím, že hry mají být o hrách a ne o penězích na prvním místě a právě proto, že z her se stal trh, tak na to dojely jak samotné hry, tak herní studia, tak hráči. Astronomické růsty nákladů na špičkové hry neodpovídají jejich výsledné kvalitě. Pokud hledají herní businessmani důvod, proč jde herní trh to kytek, pak je tím důvodem jednoduchá věc.
Obecná nenažranost a fakt, že se hry a jejich herní stránka dostala až na páté místo. Na prvním jsou peníze, na druhém jsou peníze pro vydavatele, na třetím jsou peníze pro herní tvůrce, na čtvrtém je marketing a jak prodat co nejvíce hry co nejrychleji, než si lidi všimnou, že hra nestojí za koupi a až na pátém místě stojí samotná starost o to, jak hra vlastně bude. Že peníze kazí lidi, je známý a mnohokrát prokázaný fakt, a že peníze kazí hry, vidíme právě dnes. Jak to, že v dobách nedávno minulých byly ty nejlepší hry se skvělou grafikou, příběhem i hratelností dělány partou nadšenců bez mnoha milionových investic a byly zábavné, propracované a rozsáhlé a mnohé jsou dodnes legendami. Proč už to dnes není možné? Proč hra za 100 milionů dolarů mající k dispozici slavné jméno předchůdce jen zřídkakdy dosahuje jeho herních kvalit. Že by za to mohly právě ty peníze? Myslím, že jich v herním průmyslu lítá zbytečně moc. Ostatně nemyslím si, že je dobře, když nějaká hra rozhoduje o životním bytí a nebytí nějakých lidí, co to má pak společného s hrou, a jak může člověk ve stresu a s nožem na krku myslet na hraní.
Jestli na tom pohybové ovladače něco změní? No bylo by to fajn, ale vzhledem k jejich cenám si myslím, že bídu současné situace jen podtrhnou. Jako zařízení to v žádném případě nezatracujeme, vždyť Nintendo Wii kvůli nim vypálilo MS i Sony rybník a uspělo.
4 litre? To je samostatne nepredajné! By som chcel vidieť, kto z casual hráčov by do toho investoval. Šancu aspoň trochu rozšíriť sa bude mať Kinect v tom bundle. Alebo ak tomu dajú možnosť používať to s PC, niekedy čoskoro...
Inak výborná cenová politika, mi to pripomína slávny WiFi adaptér, ktorý sa normálne u nás nedá zohnať za menej, ako 1500,-
Obávám se, že to prodejné bude. Čtyři tisíce dají někteří lidé i u nás. To nehovořím o bohatších zemích. Mám tak obavy z toho, že se konzolovým společnostem podaří oddálit inovaci o pár let a budeme na konzolové brzdy nadávat mnohem intenzivněji .
PS: Dal bych si říci toto ovládání. Docela by mi prospělo se u počítače aktivně pohybovat (a nebudu sám).
JJ. Pohyb u pocitaca by bol urcite prospesny. Co sa tyka konzol tak kym neklesnu predaje stavajucej generacie pod urcitu neakceptovatelnu hladinu tak az potom podla mna pride k ich vymene. Pokial za ne budu chodit peniaze, nemaju ich vyrobcovia dovod na zmenu.
Ako sledujem tie dátumy, tak niekde hovoria o výmene na konci 2011 až 2012, najmä o Nintende a MS sa špekulovalo. Inde zase 2013 až 2015. Netuším, kto bude mať pravdu, ale myslím, že napr. nového Wii 2 sa nedočkáme skôr, než začnú klesať predaje súčasného. A to je stav, ktorý Wii ešte od uvedenia v roku 2006 nezažilo. Problém v tom nevidím, lebo na "našej" PC platforme Wii neparazituje. Dokonca sa špekulovalo aj o HD verzií Wii, ale výborné predaje obyčajnej verzie Nintendo presvedčili, že žiadne HD nie je potrebné. Súhlasím s nimi.
Pokiaľ ide o Xbox 720 a PS4, bol by som radšej, ak by ich uvedenie odsunuli na ten neskorší termín, lebo vtedy by celý konzolový trh mal najväčšiu šancu "rozbiť si poriadne papuľu", "nabehnúť na ľadovec", čokoľvek (prišlo mi to ako najtrefnejšie prirovnanie)... Naozaj by ma zaujímalo, do kedy by niektorý tvorcovia boli ochotný čakať s uvedením nových technológií, ktoré už teraz majú hotové (a to nemám na mysli len Epic a ich UE4). Myslím si a verím, že v prípade neskoršieho uvedenia na trh by niektorým mohla dôjsť trpezlivosť a pre PC by sa mohlo blysnúť na výborné časy!
Len to by sme nemohli mať medzi nami zradcov, ako Gabe Newell... To čo spravil na tohtoročnej E3, sa nezabúda.
Zrádců..kdyby ti nabídli pár mega do kapsy, nevim jestli by ses moc bránil a nehledě na to, že u Valve je PC vždycky prioritní, takže je úplně jedno kde ještě to vyjde...
Niektorí výrobcovia hier sa vracajú na PC platformu, hlavne z dôvodu slabého predaja na konzolách. Slabé predaje sú väčšinou zapríčinené zastaralou kvalitou hier a hlavne slabým hardware konzolí. Ako PC hráči sa tým môžme tešiť na viac hier vydaných na PC. Ale...dokedy??? Neviem sa zbaviť pocitu, že keď onedlho prídu nové konzole, tak vývojari hier upustia od PC, a znova sa vrátia len ku konzolám. A história sa bude opakovať...
To se opravdu budou ty hry vylepšovat už jenom graficky? Možná je na čase seknout s hranim řikám si. Hrál sem teď Deus Ex abych si zkrátil čekání na mnou očekáváné LIMBO a nestačil sem se divit, jak moc dobrá hra to je. K čemu mi je, že budou hry vypadat jako realita, když to bude di, schovej se, střílej, di, schovej se, střílej. Vim, že budu asi rozcupován na milion kousků, zvlášť tady, ale radši bych aby vývojáří museli pracovat stim co maj a když to nepude posunout graficky, tak by mohli zaujmout něčim jinym než jenom oslnivejma visuálama. Plánuju koupit něco od Nintenda, tam zdá se, že dou jinym směrem...dobrou noc preju : )
---
Mimochodem hraju teď Braid, kdo nehrál, tak napravit, je to na všechny plaformy, takhle nějak sem si představoval v roce 2005 onen "next-gen"
taky nevim proc tolik lidi resi furt tu grafickou stranku.... mne by treba bohate stacila grafika na urovni half life 2, nebo kdybych chtel byt jo narocny tak oblivion..... i kdyz pokud buh da a prijde ten vyhrany asus 5770 cucore tak si k nemu poridim novy komp a treba te "super truper" grafice prijdu na chut :-)
Oblivion byla jedna z nejhorších her kterou jsem kdy v životě pustil, to dokazuje že grafika špatnou hru nezachrání
(představte si hru, kde se si trénujete charakter, a když konečně zesílí aby se aspoň ubránil, všechna monstra se změní v jiná a zesílí na vyšší než vaši úroveň, a ty slabší už nikdy ani nepotkáte. Pak se rozhodnete jít do katakomb, kde se dvě hodiny úporně snažíte probít až na konec, kde je sladkou odměnou ještě neviděný Dwarf BOW, jaké pak bylo překvapení, když po návratu na povrch je jím vybaven každý!!! chtěl by jste být dobrý kouzelník? stoupněte si proti dveřím a snažte se je otevřít, za dvě hodinky budete tak daleko jako po dvaceti hodinách normálního hraní. Olivion je těřké projít, nejde se probít dal než do první věže? já ho prostě celý proběhl! jinak to nešlo) ...
Bál jsem se aby muj milovanej Fallout Besheda nepokazila stejně jako oblivion.. nakonec to dopadlo tak, že jsem si ho odmítl koupit a stále hraji hry staré 5 i více let.
neviem za koho si hral ty, ze to bolo take tazke ....ale to ze nepriatelia levelovali spolu s tebou to je pravda, ale ako inac to urobit v otvorenom svete? neviem si to predstavit...
Mna hra oslovila svojou komplexnostou, otvorenostou, RPG systemom.....teraz som hral DA a po case uz ma to zacalo fakt nudit....
Dragon Age je teda podle mě jedna z nejpoctivějších her poslední doby. Ano, je ukecaná někdy až hrůza, ale když to srovnám třeba s takovým Sacred 2, které nemá o moc horší známky, tak je to jak nebe a dudy. DA mělo neuvěřitelný příběh, atmosféru, skvělé a zábavné souboje, no prostě radost. Jinak mile mě překvapilo minulý týden Singularity. Moc příjemný mix HLF a Bioshocku.
ako jasne DA je naj RPG za posledne obdobie o tom niet pochyb, Sacred 2 som nehral a ani nebudem
Singularity sa mi velmi pacilo, skoda tej obtiaznosti, kde nebola ziadna vyzva mozno ta najtazsia bude?
oblivion me narozdil od fallouta bavil. s takovou velkou obtiznosti sem se nesetkal, ale je fakt ze jak si mel uz nejlepsi itemy a byl si velevelovanej na max tak uz pak nudil a ty brany byly strasne otravny. ale zase spousta vedlejsich ukolu me tam bavila, dobry byly i ty gildy nebo daedricky svatyne a s par mody, ktery trochu vice upravuji herni system a pridavaji do dungeonu nejaky unikatni predmety, tak je ta hra hratelna a zabavna opravdu spoustu hodin a to se ani nezminuju o shivering isles, coz je jeden z nejlepsich datadisku jaky sem hral.
Nevim snad tě nezkazí a budeš uznávat stále hry a ne ten jejich obal, držim palce : ) Každopádně pěkná ggrafika neni špatná to ne, ale nejduležitejší je nesoustředit se jenom na ni při vývoji her...nicméně pro mě je grafika hlavně o stylu a ne o 8x AA 16x AF. Pro mě nejhezčí hra za poslední roky je tenhle počin: Odkaz
Naději herního průmyslu u sebe samého vidim v indie hrách, ty lidi nemaj na to udělat realistickou grafiku, ale maj na to udělat zajímavou hru...
Pravda, indie hry su v poslednej dobe jedine poriadne hry ... Paci sa mi na nich hlavne ten napad a skvely graficky styl ... Napr ten Limbo ,na ktoreho si hodil odkaz vyzera neskutocne dobre ... Dufam ze to vydaju aj na PC
Podle člověka od MS to má vyjít v listopadu na Steam. Já sem to teď právě před 10ti minutama dohrál a je to neskutečně dobrá hra, puzzle naprosto logicky vyřešitelný a přesto složitý a to se moc v hrách nevidí, pro mě je to i přes vydání ME2 pro tenhle GotY. Chci víc, asi si koupim zájezd do nizozemí, abych tam ty kluky z Playdead trochu podpořil aby dělali víc : D
Ostatně nemyslím si, že je dobře, když nějaká hra rozhoduje o životním bytí a nebytí nějakých lidí, co to má pak společného s hrou, a jak může člověk ve stresu a s nožem na krku myslet na hraní.
takze by hry meli delat lide jen jako zabavu ve svem volnem case?s takovou by sme meli na herni scene tedka rok 2000...
Tak i 720p na tolik let starý zařízení je sakra výkon - jinak matematicky lze spočítat proč asi není 1080p v 3D:
vývojář optimalizuje hru na třeba 65FPS tudíž 65x1920x1080 = 135mil bodů co se za sekundu musí vykreslit - a tohle má 1 měsíc stará hra i 3 roky a některé jsou opravdu na hraně, takže kdybychom přidali 3D, tak bude hra mít sotva něco přes 30fps
teď ale můžeme spočítat 3D u 720p : 1280x720x65x2 = 120 mil bodů - hra je ve 3D míň náročná než základní 1080p
Sony by ani nic lepšího mít nemohlo
A kinect? prezentační video natalu vypadalo suprově, ale v reálným světě na E3 to byl naprostý trapas a hlavně nuda - lízátko uspěje mnohem pravděpodobněji
Já se nechci opakovat jelikož jsem se již k tomuto tématu několikrát vyjadřoval.Takže stručně,konzole nebrat alespoň do té doby dokut nevyjedou úplně snovou řadou. Pak jsi to řádně promyslet a jít do PC :
Tak to docela zklamání, žádná invence ani zkoumání, jen prosté převyprávění báchorky o nedostatku výkonu PS3. Například na fudzile byla mnohem důmyslnější zpráva, ve které bylo 720p zdůvodněno tím, že pro 3D v 1080p nemá HDMI 1.4 přenosovou kapacitu.
Jinak osobně by mi bylo fuk, kdyby bylo 3D ve 480p, protože mě zajímá obsah. Takže nemám problém hrát Dune 2 na 24" monitoru, protože mě to zabaví.
Jak to, že v dobách nedávno minulých byly ty nejlepší hry se skvělou grafikou, příběhem i hratelností dělány partou nadšenců bez mnoha milionových investic a byly zábavné, propracované a rozsáhlé a mnohé jsou dodnes legendami. Proč už to dnes není možné?
Protoze v dobach minulych byla "skvela grafika" neco jineho nez co je to dnes. Dnesni grafika je samozrejme mnohem detailnejsi, takze logicky zabere vice casu jeji vytvoreni. A kdyz dneska vyjde hra s trochu zastaralou grafikou, 99% lidi uz si ji proste nekoupi a recenzenti ji zkritizuji. A dneska jsou nekteri schpni skritizovat grafiku, ktera podle mne vypada celkem hezky.
Ano, samozrejme je pravda ze velkym spolecnostem uz jde jenom o co nejrychleji ziskane penize, ale fakt, ze konzole zpomaluji zlepsovani grafiky, dava malym tymum naopak vetsi sanci konkurovat svou grafikou temto velikanum, a take vic casu, ktery muzou venovat hratelnosti.
Je mi lito ze je ta valka mezi konzolemi a PC, driv se delaly hry zvlast pro obe platformy, a vsichni byli spokojeni. PS2 je skvela konzole a vykonne GPU k tomu nepotrebuje. Potom s dalsi generaci nekdo zjistil, ze je financne vyhodnejsi vyvyjet hru multiplatforme, a od te doby se o jednotlive hry pretahuji - PC hraci chteji neco jineho nez konzolisti a naopak. S tim se asi neda nic delat, sila penez je velka, ja bych pro ne udelal spolecne MP servery, at se vyvztekaji ve hre a nenadavaji po celem internetu .
Vinu za nekvalitni hry bych nehazel na vyvojarska studia, ale na vydavatele, kteri sice nicemu nerozumi, ale o vsem rozhoduji, a vyvojari je musi poslouchat, protoze vytvareji produkt, ktery patri prave vydavatelum.
Dale jsou na vine obcasni hraci, hlavne v americe, ti kupuji podle dobre znacky nebo marketingu a tvori asi 90% vydelku. A z toho taky vyplyva soucasna herni situace, protoze vetsina lidi radeji pude za temi 90% s dobrym marketingem, nez aby pro 10% udelala dobrou hru.
Nastesti se cas od casu nejake ty kvalitni nebo inovativni tituly objevi - dle meho nazoru STALKERove, FarCry 2, nebo dokonce MoH: Airborne a MAG, ktery je jen na ps3.
ja bych rekl, ze zrovna "vyborna" grafika je jeden z duvodu upadku her, spousta hernich studii naprosto zbytecne vyvyji vlastni engine, jenom kvuli nekolika pochybnym technologickym novinkam(a kdyz po letech hru konecne vydaji tak je grafika stejne zastarala), misto aby pouzili nejaky stavajici produkt
dopada to pak tak, ze horko tezko udelaji engine a na vlastni hru uz jim nezbudou prostredky nebo cas
na tento technologicky postup ma jen minimum studii, ostatni by si meli nechat proslapat cesticku
no a druha vec je vek platicich hracu, nevim presne kolik je vekovy prumer, tipuju neco mezi 25-30 lety, a proto nechapu proc je vetsina her cilena na hrace stare 10-15 let nebo je jim aspon hodne prizpusobena :-(
Pohybove ovladace na spestreni ano. Jinak sebelepsi grafika nemuze vynahradit pribeh (hratelnost) gamesy. Uvidime, jak se bude novy XBox360 prodavat u nas.
grafické karty v konzolích, které už jsou výkonově na úrovni integrovaných grafik současnosti
ukaz...ukaz integrovanou grafiku co zvladne Gears of War 2 na detaily jako u Xboxu...a ukaz integrovanou grafiku co zvladne GT5... Uncharted 2... Celej clanek je celkem v poho, ale tohle je fakt kec roku
NEvim proc nemuziou delat kvalitnejsi hry (pobsahove), grafika mi absolutne staci...ted jsem dohral Gears of War 2 a graficky mi to dostacuje...nevidim v tom zadnej problem.
Kinekt mne s tou predrazenosti taky stve, myslel jsem si, ze si ho poridim spolu s forzou 4, ale za 4k at si ho nechaj, to se budu dal rozhlizet analogem
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!