EPIC a DICE tlačí na výrobce konzolí – chceme větší výkon a grafiku, přidejte nebo vás iPad převálcu Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sobota, 10 březen 2012
altTvůrci nových DX11 herních engine tlačí na výrobce konzol, aby nešetřili.

 

 

 

Společnost EPIC a DICE vyjadřují obavy z nové generace konzol, že nebude dostatečně výkonná. Obě společnosti si přejí výkonné procesory, hodně výkonné DX11 grafiky a zejména hodně paměti, když 8GB by bylo ideálních.

EPIC pak jako tvůrce nového UnrealEngine4, který veřejně odprezentuje ke konci letošního roku na PC, pak rovnou Microsoft i Sony varuje, že pokud nevytvoří herní konzole dostatečně výkonné, aby zvládli to, co herní PC a tedy něco více než Tablety apod., převálcuje je iPad3 a Apple. Není bez zajímavosti, že nově představený iPad(3) má v určitých oblastech větší výkon a možnosti než Xbox360 a PS3.

EPIC prý osobně tlačí na oba výrobce konzol, aby udělali konzole s lepším hardware, než zamýšleli. Dotlačit je k tomu má i nedávno vydané DEMO Samaritan, které ale staví ještě stále na Unreal 3 engine, i když v jeho nejvyšší a nejpokročilejší verze. Terčem kritiky EPICU je prý fakt, že nový Xbox by měl obsahovat už nyní rok starou grafickou kartu AMD, místo nějaké z těch aktuálních. Právě tlak EPICu a dalších vývojářských studií stojí možná i za faktem, proč SONY připravuje nový PlayStation se zcela jinou architekturou a filozofií než doposud. Údajně má jít v podstatě o PC konzoli grafikou s procesorem AMD a grafickou kartou od AMD. Nutno říci, že Xbox360 a PS3 už jsou svým výkonem a možnostmi a neschopností zvládat hry v HD rozlišení opravdu tragické a komplikuje to vývoj mnoha her i jejich následná hodnocení. Příjmy z herních konzolí vytrvale klesají, hráči se buď vrací k PC, ze kterého naopak příjmy neustále rostou a digitální distribuce strmě nabývá na důležitosti, ale občasní hráči stále více času tráví právě hraním na Tabletech nebo SmartPhone.

Samozřejmě se jako nadšenec do propracovaných her a to nejen po stránce hratelnosti a náplně, ale i pokud jde o technologie a grafiku, k přáním EPICu a DICE přidávám, a pokud nebude mít nový Xbox/PS procesor výkonově srovnatelný alespoň se současným Core i5-2500 a grafiku s výkonem a schopnostmi AMD Radeon HD 7850, bude to zklamání a velký problém pro to, aby tady tyhle produkty vydrželi aktivní zase 5-6 let a nebrzdily herní vývoj už od svého uvedení na trh.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-10 21:06:48

Konzole této generacu už jsou opravdu důchodci. Opravdu to vypadá že vývoj na PC a konzolích se zasekl. Zajímavé je, jak raketově se vyvíjí ARM když příchází 4 jádrové procesory rok po dvoujádrech
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 08:04:49

Vse je otazka trhu a ceni. ARM ma tu vyhodu ze vie ponuknut zaujimave parametre, vykon za rozumnu cenu.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 11:19:16

ARM má proti x86 procesorům jednu velkou výhodu. Je to v podstatě svým způsobem lego. Proto u něj není takový problém rychle přidávat další a další jádra. Problém je ale pak s komplexnostní toho, co to ve výsledku umí.
x86 architektura je stavěna stylem, kdy umí v podstatě všechno, je tvořena velkými komplexními jednotkami. Daní za to je, že to pak nedělá tak rychle a efektivně jako specializované jednotky. ARM je v podstatě skládačka specializovaných jednotek. Díky tomu dokáže být rychlý a energeticky efektivní, ale daní je omezená funkčnost. Tak trochu to připomíná grafické čipy.
Další vývojovou výhodou ARMu je doposud velký počet výrobců. Velká konkurence tlačí vývoj rychle dopředu. Nakonec to ale stejně skončí jako v x86 segmentu, HDD segmentu, GPU segmentu atd... Vývoj bude čím dál nákladnější. Začnou se zvětšovat rozdíly mezi výrobci, velcí začnou kupovat malé. Nakonec zbydou dva velcí hráči. Doufejme alespoň, že to nedopadne jako CPU, kde je obr Intel proti malému AMD již neschopnému konkurovat. Doufejme, že to dopadne alespoň jako v oblasti HDD, kde je více méně rovnocená situace mezi WD a Seagate.
FlameBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 17:25:27

Hezky napsáno. Ono je také otázkou, jak by se ARM čipy chovaly u klasického desktopového využití, kde je mnohem větší důraz na multitasking. Přecijen je rozdíl mezi iPadem, který bude mít už slušné rozlišení, ale stále to bude jedna aplikace na jedné docela malé obrazovce a mezi PC, kde na FullHd panelu běžně běží několik aplikací v oknech vedle sebe.
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 19:55:49

Hlavni vyhodou ARMU je o ze jde stale o RISC procesor ... a stale 32bit ...

Zatimco x86 je puvodne CISC architektura s slozitym dekodovanim insrukci na microintrukce
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 11:53:51

Jenže nasazení nových konzolí s ARM architekturou by znamenalo přesně to, čemu se EPIC a DICE chtějí vyhnout - přílišnou odlišnost od PC a odlišný vývoj.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-10 21:23:13
avatar
No výkon 7850 je hodně nerealný...budeme rádi za 6850
Fry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-10 21:37:16
avatar
ehm, chcel si povedať HD 6670 pretože to bola grafika čo sa naposledy spomínala že v novom Xbox-e bude...
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-10 21:45:01
avatar
psalo se to...no ale pochybuji,to by bylo velice nekonkurence schopné.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-10 21:42:27
avatar
Jak nečekané prohlášení

Spíš mám obavy z portů her kdy optimalizace je nulová. S novými konzolemi to bude horší. Když se podívám na náročnost Alana a Crysis, pak srovnám grafiku tak někde je něco špatně.
gm4n [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-10 22:01:07

Ja tym vyrobcom konzoli trochu nechapem. Su to masiny urcene iba na hranie. Nemali by teda v dobe vydania obsahovat najlepsiu dostupnu graficku kartu? Ziadne 6850 alebo nebodaj horsie. Ale aspon 7950 a vyssie. To da rozum ne? Ved 7rada bude uz o rok iba spomienka. A konzole tu maju vydrzat par rokov.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-10 22:29:06
avatar
Vzhledem k problémům s výtěžností budeme rádi za 69XX, ovšem kdoví kdy chtějí uvést nové konzole.

79XX se mi jeví jako nereálná, lidi moc nechtějí konzole v ceně průměrného PC.
Marty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 00:49:54

No problem je ten,ze ty nejlepsi grafiky stoji vic, nez cela konzole.....a taky hry na konzolich vypadaji nekolikanasobne lepe, nez na srovnatelne vykonnem PC, diky velmi dobre optimalizaci, tim padem jim staci i z PC pohledu slabsi zelezo
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 08:00:10

To je sice fakt ale problem je ze nemuzes pri vydani konzole zit dneskem ale musis se divet alespon 5 let dopredu. Pokud pri vydani konzole neni vykonove srovnatelna s alespon lepsim hernim PC tak za rok dva pri soucasnem vyvoji uz prestava stihat.
Idealni by bylo vydat konzoli ktera diky optimalizacim i pri slabsim HW nez PC prekonava soucasna nejvykonejsi herni PC. PC se dorovna behem 2-3 let a konzole to pak jeste muze dalsich 2-3 roky zvladat naz se cyklus 5-6 let opakuje.
To by bylo idealni a nebrzdilo herni vyvoj.

Trozku off topic. Kdy bude DD recenze na ME3. Jsem v tom zaboreny po usi a krome trosicku slabsiho pribehu nez u ME2 je to po vsech strankach lepsi nez predchozi ME 1&2. I graficky se chlapci snazili a nejake vylepseni je tam videt.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 09:42:53

To neni tak jisté. Pokud by se rozhodli výrobci konzoli téměř nedotovat a jít cestou "PC konzole", můžou její životní cyklus zkrátit na polovinu.
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 19:59:06

dotovat budou vzdycky ... uz proto ze snadnost hrani na PC je diky steamu/originu a impulse to same co na konzolich a s prichodem Gakai a OnLive to bude jeste jednodussi ...

A dalsi vec vyroci konzoli neziji z hw ale z HER - > licence na vyvoje kity , procenta z prodeje a za cetifikace her , patchu atd ...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 09:55:46
avatar
Jenže vždy existuje okamžik, kdy z lejna už bič neupleteš. Kdysi dávno existovala Amiga, která sice nebyla nejvýkonnější, ale zato měla unifikovaný HW a hry se pro ni vysoce optimalizovaly. Tohle ale stačilo jen na pár roků, pak přišly řádově výkonnější stroje (i486) a bylo "srovnáno" a nakonec Amigu "zabilo" Pentium a první 3D akcelerátory.

Očekávat, že xboxu bude bohatě stačit defacto 3 roky stará grafika s dnes už podprůměrným výkonem, je samozřejmě nesmysl.

Na druhou stranu, konzole není PC. Její možnosti chlazení a uživatelského servisování jsou velmi omezené, tudíž instalace čehokoli s TDP nad 150W je čiročirá utopie.
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 10:27:08
avatar
presne tak, treba si uvedomit, ze konzola musi stat 200-300 dolarov, inak to bude nepredajne, taktiez si treba uvedomit, na co je to urcene, komu je to urcene a ako sa s konzolou zaobchadza. mat tam 200W grafiku a 100W procesor je utopia...., Sony vkuse dotuje PS3 az im je z toho zle... taktiez pozrite si ceny tych komponentov, co by ste si tam zelali + ostatne veci ako BD mechaniku, wifi, HDD, kvalitne sasi, Hlavnu dosku a ine veci je to utopia za 200-300 dolarov. cela konzola moze mat maximalne 150W aby bola dlhodobo stabilna, aby sa nekazila, aby zvladala vselijake zaobchadzanie.... a teraz skuste podla tychto poziadaviek vybrat nejaky hardver vzorovy a budeme radi, ak by tam bol procesor o vykone cca Ci3/FX4100 a k nemu HD7750/7770, myslim si, ze az take odveci by to nebolo ale bojim sa, ze som to prehnal.... ale cakat nejaky supervykon neide koli viacero faktorom, co som napisal /spotreba, cena, jednoducha vyroba.../ Nemyslim si, ze Sony sa chce vydat zase cestou masivneho dotovania konzoly a tak to asi aj dopadne..
bananomet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 21:01:50

AMD určitě dá množstevní slevu
Stillson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-10 22:59:14
avatar
Jak tu někdo psal,tak konzole je čistě na hry.A pokud chci hrát nejnovější hry s parádní grafikou a o nic dalšího se nestarat,tak by měla mít špičkový hardware,aby mohla držet krok nějaký ten rok.Pokud chce někdo hrát a je mu jedno jak hra vypadá,tak ať koupí Wii.
Já zůstávám u PC a pokud bude další Metal Gear Solid na PS4,tak si koupím klidně PS4.Ale kvůli ničemu jinému bych si konzoli nekoupil
Marty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 00:51:29

No ale kdyz pak takovy konzole nebude stat pr uvedeni 10 000 ale 25 000 tak by je nikdo nekoupil....
nostromo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-12 19:02:29
avatar
Mám PC i PS3 (předtím SEGA MEGADRIVE, PSX a PS2). Prostě mám tu PS3 kvůli hrám které se na PC nikdy neobjeví. Pokud si chci zahrát tak je mi jedno na čem. Jak už tu psali: Excelentní grafika hru neudělá, zato příběh a hratelnost ano.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-10 23:57:28

Citace:
Nutno říci, že Xbox360 a PS3 už jsou svým výkonem a možnostmi a neschopností zvládat hry v HD rozlišení opravdu tragické a komplikuje to vývoj mnoha her i jejich následná hodnocení.


Jejich hodnocení to ovlivňuje především na tomto webu. Nemůžete se všude řídit heslem "Podle sebe soudím tebe";. Na PC jsem si z multiplatformních titulů koupil akorát OF: Red River, Crysis 2 a BF3. První bylo totální zklamání, ale to byl Dragon Rising na XBoxu taky. Druhé bylo velké zklamání už jen proto, že grafické vylepšení dorazily až o půl roku později. Poslední jmenovaný má opravdu nádhernou grafiku, ale koupil jsem to teprve nedávno, takže zatím nemám téměř nic odehráno - herně mě to zas až tak moc nechytlo. Všechny ostatní zajímavější multiplatformní tituly jako DeusEx, Skyrim, Mass Effect 3, Assassin atd. beru na XBox.

Ano hry na konzoli mají dnes výrazně hnusnější grafiku. Ano těším se na novou generaci herních konzol, ale hraju na zařízení kde mě hra víc baví, i když tam vypadá podstatně hůř, protože pohodlné příjemné hraní je pro mě důležitější než pár efektů navíc.

Podle mě tu spousta lidí nadává na konzole a volá po úžasné grafice, ale když si tu proklikám profily, tak tu místní sestavy rozhodně nevypovídají o tom, že by si většina lidí mohla tu nadupanou grafiku v nativním rozlišení jejich monitoru užít.

Mimo jiné doporučuji prohlídnou službu OnLive. Grafika na max. není důležitá pro všechny hráče a někomu prostě stačí průměr až podprůměr na to herní vyblbnutí.
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 20:02:55

Skyrim na XBOX ... to udela jen blazen uz kvuli moznostem modifikaci na PC .. uz ted vypada s par mody 10x lepe nez pri vydani

A kdo si Pamatuje TES3:Morrowind ten zustane mozna hledet na MGSO2 -> Odkaz
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-10 23:57:45

Citace:
Společnost EPIC a DICE vyjadřují obavy z nové generace konzol, že nebude dostatečně výkonná. Obě společnosti si přejí výkonné procesory, hodně výkonné DX11 grafiky a zejména hodně paměti, když 8GB by bylo ideálních.


To nejsou reálné požadavky. Konzole má i jiné parametry, které se tu zase až tak často neuvádí: spotřebu, množství generovaného tepla a od toho se odvíjející nutné chlazení a hlučnost, cenu a podíl dotace v době uvedení.

Nikdo nechce mít v obýváku topení, které bude mít odběr 300W. Dnešní XBox má 135W zdroj a pod zátěží si bere tak 90W. Je to zhruba půlka toho co potřebovaly první modely. Konzole by měla mít mnohem nižší energetické nároky než PC, kde hráči jaksi na ekonomiku provozu nekoukají. Od nové konzole očekávám spotřebu pod zátěží 150-200W, ale radší bych viděl tu dolní mez. Čemu taková spotřeba odpovídá?

Dále je tu pohled ze strany výrobců. Čím vyšší bude cena konzole tím více jí budou muset dotovat. Cena pro koncového zákazníka by neměla být hodně nad 10k - a teď si zkuste postavit herní PC za 10k. Pak si zkusete postavit herní PC, které byste od konzole očekávali a spočítejte si kolik by musela být dotace ze strany výrobce. Čím více bude muset výrobce dotovat, tím atraktivnější konzole bude, především pro současné PC hráče, ale zároveň tím déle tu nová generace bude a tím více bude výrobce riskovat komerční neúspěch jako v případě PS3. Upozorňuji, že cena konzole není jen ten HW, ale i rozpočítané náklady spojené s jejím vývojem a uvedením na trh. V případě PS3 to pravděpodobně byly i náklady na Playstation Network.

Je úsměvné, když EPIC žádá 8GB RAM a zároveň ukazuje že iPad(3) konzole převálcuje se svým pravděpodobným 1GB, ale mnohem vyšším rozlišením než je potřeba pro konzole. Trochu mi to připadá, že se chlapcům prostě jen nechce optimalizovat načítání textur a chtějí mít pořádnou rezervu.
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 00:48:01

Samozřejmě, žě nechtění optimalizovat, kdyby museli optimalizovat hry hned ze začátku tak mohou zůstat rovnou u stávající generace..
nostromo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-12 21:08:57
avatar
Optimalizovat? Proč nechtějí? Podívej se na profili lidí co tady chodí. Podívej se na ty co mají nové procesory a jsou pomalejší než ty staré. Ona vyjde aktualizace a vše. Jaký je podíl grafických karet? Kolik lidí má HD5XXX, 6XXX, 7XXX? To se nedá optimalizovat.

A začni dělat hru.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 09:49:34

Jako taková alternativa pro dosažení nízké spotřeby mohou posloužit mobilní komponenty, ale tam je cena opět vyšší a výkon nižší. Notebook s 6770M stojí 20k+ - řekněme, že třetinu dělá cena displaye, takže je to zhruba to o čem např. MS přemýšlel.
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 10:21:08

No pokud bych si v minulosti kupoval XBox, jako že nějaké obývákové hraní ve více lidech, tak bych k tomu koupil adekvátní TV nebo projektor, spotřeba až 300W a výhřev prostoru (zvláště plasma) také solidní. Tak nevím:-)
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 11:24:14

Právě kvůli spotřebě TV (která už dnes taky není tak hrozná) si nebudete kupovat další 300W kotelnu. Ta malá krabička v podobě herní konzole má i problém se při vysoké spotřebě uchladit - viz. problémy s prvními revizemi XBox 360.
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 17:42:26
avatar
"Konzole má i jiné parametry, které se tu zase až tak často neuvádí: spotřebu, množství generovaného tepla a od toho se odvíjející nutné chlazení a hlučnost...."

Snad ti nemusim pripominat problemy s Xboxom a jeho RROD (problem s chladenim) a samozrejme PS3 kde dokonca boli vtipky ako sa da na tom kvalitne grilovat mäso.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 18:13:58

Ne nemusíte. XBox mám od jeho příchodu na český trh. Právě proto si výrobci nebudou tyto problémy chtít zopakovat. XBox se tavil, i když jeho spotřeba pod zátěží byla kolem 180W. Sám jsem jednu reklamaci absolvoval. S PS3 nemám žádnou osobní zkušenost.
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 180W??? 2012-03-12 14:46:34
avatar
omg mam i7 860 + 16GBram DDR3 + 5870 a mam rovnaku spotrebu v zatazi ako na tom Xboxe co spominas, no vykon je asi o 10 tried vyssi ... takze neviem preco by mal byt problem "uchladit" vykonnejsie komponenty a uz vobec nehovorim o spotrebe ... hovori ti nieco vodne chladenie ... resp. vapor chamber a pobodne vychytaky.

Ano cena bude potom viac ako 10k ... no a ? sak ked xces hrat nove hry aj za PC das okolo 15k ... a je to v pohode. A to je snad moj problem ze vyrobcovia su "na hlavu" a musia dotovat konzoly ... vsak ked sa im tento "biznis" nepaci nech z neho vycuvaju a nestazuju sa stale ako prerabaju ... naco potom vobec take nieco vydaju ? ha ????

Kamo a to nehovorim ake prachy zarabaju na "hrach". Skus ceknut obcas STEAM a uvidim o com to je ... ked tam stoja hry tak 5e po roku vydania ... a skus ist teraz niekde kupit "hru na konzolu" ci uz PS3 alebo XBOX ... bude ta stat od 20e a viac ...

Takze nechapem ludi co si kupia konzolu ... ok je tu JEDNA vyhoda a tou je ze vopcham CD a hram sa ... ale to je jedna a jedina vyhoda, nato PC tam dokazem upravit fotky, video, snimat real time kameru co mi sleduje barak, office, 3D studia, kreslenie, ... atd. + hry po roku vydania stoja tak 1/4.

a este neviem ako inac chcu konkurovat "s novymi konzolami" o rok resp. o dva ... to tu opat bude "shitny HW" ktory bude opat vsetko naokolo brzdit.

A este k tym 8GB ... no vidno ze nemas ani paru o tom ako funguje PC a ani o tom ze vlastne RAM je tu nato aby bol "PC rychlejsi" (poviem to polopatistycky ... cim viac RAM tym je pc relativne rychlejsi). Takze preto 8GB ram pretoze uz teraz je to pomaly standard a to nehovorim o dobe za 2-3 roky kedy bude standard uz 16GB. Kam by sa potom hrabali konzole ... do hrobu. TAKZE ANO 8GB JE NUTNOST PRE NOVE KONZOLE (btw urcite to bude najlacnejsia polozka).

a posledne ... povedz mi ty sam ... ci si o 2-3 roky kupis "novu konzolu z roku 2012" ked budes vediet ze obsahuje HW z roku 2010 ? ... to bude 2015 a budes kupovat "pc z roku" 2010 ... hmmm no super kupa a este to bude drahe ako svina (teda tych 399, alebo kolko dolarov), takze teraz ruku na srdce a povedz mi ci nebudu vyrobcovia o 2 roky tie konzoly aj tak dotovat ???? ha ???? no jasne ze budu, lebo si ich nikto za cenu 399 nekupi ... pojdu na 299 resp. 249 a to uz je tak pomaly 1/4 az 1/2 povodnej ceny ... tak to asi stale nebudu dotovat ... lebo je tam dobry HW (z roku 2010).
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-12 15:50:21

Ano máte spotřebu jako první revize XBoxu, která je šest let stará. Super, jste borec. Každopádně o herním výkonu vašeho PC pro dnešní dobu a především ve vztahu k obsahu článku už nám toho asi moc neřeknete. Silně pochybuji, že by tu zavládlo nějaké uspokejení, pokud by nová konzole odpovídala vašemu PC.

Za 15k si koupím low end herní PC s životností nula nula nic. Nemusim mít PC kvuli tomu, abych chodil no nastavení hry a dával si tam detaily na low.

Vaše argumentace s hrami mě pobavila. Když se těšim na hru, koupim si jí v den vydání. Nečekam rok na slevu. Když se na ní těšim trochu míň počkám na akční slevu po 1-2 měsících. Takové herní sucho sem nikdy nezažil, abych musel kupovat rok staré zbytky. Zajímá mě jen cena při vydání a v tom je Steam naprosto špatná služba i pro PC, protože v obchodě hru dostanu za cenu o deset euro nižší. IMHO po roce od vydání by spousta dnešních her mohla být klidně zadarmo.

RAM - naprostá většina her je 32bitových ... Doufám, že jako expert na HW víte co to znamená? Pokud k tomu přidáme unifikovaný specializovaný HW a OS konzole plus rozdílnou správu paměti, zjistíme, že 4GB by byl naprostý ranec a vývojáři by si chrochtali blahem. Sakra vždyť dnešní hry tam mají 512MB rozdělený na 256 pro grafiku a 256 pro zbytek. S tim byste si dnes na PC nepoustil ani kalkulačku.

Já nevim jestli si novou konzoli koupim. Asi jo, ale rozhodnu se až ta hračka bude na krámě a né jen ve flamewaru.
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-13 17:40:05
avatar
ano suhlasim ze aj 4GB ram je dost a podstate vela a na vsetko by to malo stacit ... no lenze dolezite je to slovo "MALO" ... ano bolo by fajn keby vsetci optimalizovali ... no ak "hrate" tak ako hovorite ... potom viete ze optimalizacia = 0 (slovo sa rovna nule), takze na to je tych 8 prip. 16GB ram ... aby to nemuseli optimalizovat ... a islo to vsade "rovnako" dobre

a k tym hram ... niesom taky bohaty aby som si kupoval hry hned po vydani ... btw a ani taky hlupy ... nekupujem macku vo vreci ... radsej si hru zahram a potom ... ak je super, resp. mi legalne ponukne pridane hodnoty ... kupujem ... ale zasa len v zlavach ... takze tak (a urcite nie hned ako hra vyjde).

Citace:
Silně pochybuji, že by tu zavládlo nějaké uspokejení, pokud by nová konzole odpovídala vašemu PC.


a preco nie ... pokial konzola zvladne v dobe svojho vydania vsetko na MAX (tak ako hram ja) ... tak to bude mega uspech ... pretoze konecne (aspon na 2 roky) prestanu brzdit herny vyvoj a myslim ze to je ten JEDINY a NAJVACSI PROBLEM. Ak toto ta konzola dokaze ... kludne si ju kupujte plnymi naruciami (a kludne aj po dve do domacnosti) ... ja budem len rad .. pretoze konecne debilne "producentske a vydavatelske" spolocnosti budu mat "VELA" penazi a nebudu sa srat do piratov.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-13 18:22:47

No jenže na konzole se zatím optimalizuje poměrně aktivně. Pokud by se neoptimalizovalo, tak tam dnes můžeme hrát tak PacMana.

Osobně by mě vůbec nepřekvapilo, kdyby nové konzole měly 2GB RAM (nepočítám grafickou kartu), protože i nejnovější PC hry většinou více nepotřebují (např. BF3 - takže nechápu k čemu chce DICE 8GB) a konzole opakovaně dokazují, že i do budoucna mohou fungovat s mnohem méně paměti.

Pokud konzole v době svého vydání nezvládne vše na max jako PC tak se vůbec nic nestane. Pouze splaskne bublina, která vznikla s touto generací. Vlastně to bude dobře, protože vydavatelé budou muset buď oddělit vývoj pro konzole a PC nebo přijít s engine, který bude dostatečně flexibilní pro využití obou zařízení a nebo bude jasné, že problém neni v konzoli, ale u vydavatele ... Např. BF3 ukázalo, že se hra dá udělat dobře na PC a zároveň na konzole. Problém skutečně není v HW, ale v prioritách tvůrce.

Vydavatelé po pirátech pujdou i nadále a budou vymýšlet vše možné, aby pirátství zabráníli. Z prodeje konzole nic nemají.

Mimochodem, Vy nehrajete dnešní hry na max, protože nemáte DX11.
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-13 18:47:07
avatar
myslim ze sa nemylim ked poviem ze 5870 ma DX11

aj dokonca sa tak hry aj hravam

ano suhlasim ze su hry optimalizovane pre konzoly a preto tam idu aj nove hry (aj ked na 1-2GB) ... ale tak potom nech optimalizuju viac aj na PC ... a ak nie tak samozrejme ze to to chyba vydavatelstva ze to od vyrobcov neziadali.

Kludne som za to nech su konzoly a hry pre ne ale nech su aj PC a hry pre PC a nech su obe optimalizovane pre ten ktory HW. Potom budem spokojny. A nic ine nechcem (resp. engine ktory frci vsade dobre).
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-13 19:59:08

Nemýlíte se. Já se spletl o generaci. 5870 skutečně DX11 má.

Na PC je to s optimalizací o hodně horší. Nikdo k tomu vývojáře nenutí, protože je mnohem jednodušší a pro producenta levnější přenést náklady na lepší chod hry na hráče. Další problém je přílišná různorodost PC HW a ovladače, se kterými si výrobci HW dělají co chtějí. To že něco odladíte dnes neznamená, že se to bude stejně chovat i v příští verzi ovladačů.
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 08:25:32
avatar
ano tak to je pravda ze je HW roznorody ale aj tak ... doteraz sa hry akosi stale vedeli "zoptimalizovat aj na PC" ... no len "trend" poslednych 4 rokov tomu akosi nepraje.
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 20:05:13

kazda optimalizace zavadi dalsi chyby a je zatracene draha ..
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-16 08:11:13
avatar
ok ja Vam to neberiem ... ale vsak rovnaka optimalizacia je aj pre konzolove hry ... a ta uz narocna nieje ? resp stoji nemej casu a penazi ... ??? ... no nie ... je to v podstate to iste ... tak preco teda viac neoptimalizuju aj na PC ???

takze optimalizacia pre konzoly ano ... lebo maju slaby HW ... ale pre PC uz netreba ci ako ??? (PC hraci si kupia lepsi HW ked im to nepojde ci ako ????)

Tak ked nie optimalizacia pre PC tak ani pre konzoly. Resp ked je to pre jedno preco nie pre druhe ? Vsak nech to neoptimalizuju ani pre konzoly ... a co potom ? si budu musiet kupit novu konzolu ? a aku ked ziadna uz pomaly 10 rokov nevysla ... ha ?

RIADNA NESPRAVODLIVOST ... proste na konzoly to optimalizovat proste musia lebo inac by to tam nikdy ani len nespustili ... ale na PC netreba ... vsak PC hrac ked mu to nepojde si kupi novy HW ... tak preco by mala trapit vyrobcov neaka optimalizacia pre PC.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-13 09:13:27
avatar
hochu ty jsi hodně vedle, jenom HD5870 kterou mám taky má TDP 188W a moje pc s podělanýma 4GB RAM a X6 1090T žere v zátěži 300+ W že by tvoje pc se stejnou grafikou a více RAM žralo o 120W méně je kec z kategorie utopie
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-13 17:18:59
avatar
no mam uspornejsi CPU (i7 860), aj RAM (1,35V) ... a to niesu zanedbatelne polozky. V plnej zatazi ... napr GTA4 mam spotrebu okolo 230-250W (to je spotreba PC nie odber zo siete) no a to mam este v skrini 7HDD (500+2*640+4*2TB) .. a myslim ze kazdy s tych diskov ma spotrebu cca 3W ... to je +/- 20W ... takze az tak daleko od "180W" zasa niesom ... takze by sa dalo povedat ze spotreba je priblizne rovnaka ... ale vykon je uplne niekde inde.

inac v idle mam 90W.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 14:45:25
avatar
je fakt že já vycházím z toho co vyplivl měřák ze zásuvky, ale i tak mi tvoje hodnota 230 až 250 připadá poněkud nízká - ještě k tomu počtu disků. ber to jak chceš ale i tak je ten rozdíl podle mého názoru hodně vysoký.
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 16:02:35
avatar
ako kamo ... nemam vobec ziadnu potrebu si tu nieco vymyslat a dokazovat ... proste ti hovorim tak ako to je (zdroj "merania" je Zalman - ZM-MFC2). Mozem ti kludne poslat aj fotky ak neveris.

PS: aky mas zdroj ? mozno to je tym.
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 20:03:57

dnesni XBOX , ale kolik bral pri uvedeni?
a to same PS3 ...
crevice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-10 23:52:16

No koukám na to a souhlasím s článkem a taky všemi diskutujícími. Jen bych dodal, že lidi by opravdu rádi to nejlepší, ale moc drahou konzoli by asi moc lidí nekoupilo. Takže výrobci opět poskládaj to, co trh koupí. A kdyby se ke grafice povedlo ještě udělat skvělou nestupidní hratelnost. Ale to bych už asi chtěl hodně. Dnes vlastně ani neznám hru, co by nebyla špatným portem z konzole. Ale je pravda, že hraju málo her. Producenti si za to v podstatě můžou sami. Jsou nenažraní a tak serou na kvalitu.
aradan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zábava 2012-03-10 23:54:35

Konzole dělají chybu, že se snaží poskytovat to, co počítač. FPS bude vždy lepší na PC s myší. A podobně. V čem mě, ale dostalo Nintendo je v naprosté zábavnosti. Hráli sme s kámošema tenis pomocí pohybových ovladačů a královsky se bavili. Sud piva, kamarádi a Nintendo. Stejně tak, když jsem zkoušel Kinect. Hrál jsem voleyball a skákal až do stropu. Když jsem málem skočil rybičku, tak mě došlo, jak moc mě to pohltilo. To je prostě něco jiného. Čirá zábava, bez toho jak vypadá grafika. Tohle je správná cesta, kdy si konzole i PC nekonkurují a člověk by vlastně chtěl oboje, kdy si na konzoli zablbne s dětma, nebo návštěvou a večer pak na PC zahraje clan war v BF. Je to jednoduché, ale do cesty se tomu staví ekonomičtí manageři, kteří vlastně ani hry nehrají a vůbec jim nerozumí. Chtějí jen prachy a zvolili si cestu společného vývoje jedné hry na všechny platformy. Kdy jim dojde, že jedině tvorba her, které využijí přednosti každé platformy a jejich určení? Zabijí svojí nenažraností trh a pak půjdou parazitovat do jiné společnosti? Škoda, že hraní pro ně už není o zábavě, ale scvrko se v prodejní čísla.
crevice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 00:06:46

A takhle to není jen s hrama. Takhle se to na prachy scvrklo úplně všude. Počínaje potravinama, autama, hudbou, filmama....
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-13 10:14:36
avatar
vítejte v kapitalismu.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 09:57:31

Tuhle chybu nedělají konzole. To je něco co se líbí především vývojářům / producentům. S příchodem XBoxu 360 si vývojáři zvykli na to, že udělají hru jednou a přidají dva porty na další dvě zařízení. Jenže tohle je do budoucna v této formě neudržitelné. Konzole původně nekopírovaly PC scénu - existovaly porty, ale port většinou znamenal vyměnit engine. To je něco, co by si EPIC a DICE měli uvědomit a připravit na to svůj engine, místo toho aby kladli nereálné požadavky na HW na jehož dotaci se nepodílí.

Mimochodem hry které popisujete (Kinect, Wii) patří do kategorie party her, které jsou zábavné právě pro skupinu lidí. Pokud byste hrál sám, bude vás to bavit tak 20 minut.
aradan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 15:43:14

Exitují hry typu Zelda, které využívají pohybové ovladače a jsou to singe player. Není problém trochu popustit uzdu fantazie a člověka napadnou další typy ovladačů a jejich využití ve hrách. To je cesta, kterou PC nemůže jít.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 18:09:45

Tak Zelda a další hry z produkce Nintento jsou naprosto specifická záležitost, ale zase těch her má poměrně málo. Naopak pokud na Wii vyšla nějaká multiplatformní záležitost, tak to byla tragédie. Nintendo je jediný výrobce konzol, který se nesnaží kopírovat PC scénu.

XBox nikdy takové hry neměl a Kinect to zatím příliš nezměnil. PS se příliš přiblížilo XBoxu a PC.
nostromo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-12 20:25:39
avatar
To je pěkná blbost. Konzole byly dřív než PC. V roce 1990 už fungovala SEGA MEGADRIVE která v Japonsku vyšla 1988. To Intel vydal 80486 až v roce 1989 a to se o grafice nedalo mluvit.

A o ceně už vůbec.
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-13 13:34:05
avatar
Tak to jsi vedle a zaspal si dobu. První konzole, nebo spíš prototyp byl už v roce 1968, ale na trh přišla až v 1972. Jenomže PC a hry tu byly k tvé smůle dříve
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 20:10:59

Sega Megadrive byla 16bit konzole , v te dobe existovaly vec typu Atari ST , Amiga atd .. ktere byli o dost jinde co se tyce vykonu i grafiky
nostromo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-22 22:28:37
avatar
To jistě, tady byla ale řeč o tom že konzole kopírují PC a na to jsem reagoval. Na Atari ani Comodore bych nikdy nic neřekl. Sám jsem vlastnil Atari 800XL.
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-12 22:29:52
avatar
Ale ja nechci hrat nintendo, ja chci takhle bezstarostne hrat i FPS, RPG, MGS... Nintendo me nejak moc nevzalo, vzala me ta jednoduchost, zapbnu a hraju a neresim gk, cpu, ram...os...
Trewis506 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 00:06:59

kazdy tyden citam nejaky clanek k next konzolam a som viac a viac zvedavi na ten vykon coz teda bude asi sklamanie ale nechajme sa prekvapit dufam ze prijemne a ukazu uz na E3 v plnej parade. Tu grafu by som tam dal minimalne 7750 potesila by 7870 to uz by podla mna bolo vykonu dost. Neviem aka bola cena ked zacinal Xbox 360 ale neviem ci sa bude predavat konzola za viac ako 500e.
sonoluca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 00:19:15
avatar
Nejlevnější verze 360 stála při uvedeni okolo 210 liber
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 00:15:57
avatar
Myslím, že s tím budou muset něco udělat, jinak ostrouhají "mrkvičku"
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - XBOX 2012-03-11 00:38:48
avatar
DD: Tak takový výkon bych si představoval taky. No jsem zvědav co nové konzole budou mít za HW třeba překvapí třeba zklamou ,ale osobně si myslím že vývojáři na ně stejně budou hry dělat protože vydělávají a pro nás PC se jakoby zasekne doba a řekl bych že nebude mít cenu ani měnit HW když to dopadne hůř.
crevice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 00:50:33

To není pravda, budeš potřebovat kupovat novej HW. Přece výrobci neostrouhají. Protože jak vývojáři dřou, aby každá nová hra jela na starý konzole pořád dobře a vypadala v rámci možností líp jak ta předchozí. Tak budou samozřejmě kašlat na optimalizaci špatných portů na PC. A ty si musíš kvůli titěrnýmu zlepšení koupit dvakrát výkonnější mašinu.
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 04:54:02
avatar
No to máš pravdu. Ty jejich odflákli porty jsou děs a hlavně brutálně náročný vs CRYSIS 2
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 11:06:30
avatar
Když se podíváme na jakém HW běží dnešní konzole tak nechápu jak to může rozjet tak dobrou grafiku :-P
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 11:11:08
avatar
dobrou? vždyť to jede v rozlišení 640p bez hafo afektů, s rozlišením textur tak 0,001MB a bez pořádného AA/AF .... hezkýho na tom není nic, to jen slepec může tvrdit, že mají dobrou nebo hezkou grafiku.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 11:37:01

No já mam takovou obavu, že AA má smysl jen v případě, že renderování jede v nativním rozlišení displaye, protože pokud je grafika nastavená na nějaké rozlišení tak se renderuje do bufferu s danym rozlišením a od tohodle bufferu se odvíjí veškerý výpočet AA. Pokud se to pak vykreslí na LCD monitor / televizi, který to rozlišení nemá (má vyšší), tak tam k nějakému přepočtu někde musí dojít - pokud je ten přepočet až po AA, tak je vymalováno a AA nemá ten efekt, který by mělo mít, protože je tam interpolace navíc.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 12:05:20
avatar
věř mi že na FullHD televizi s úhlopříčkou 50" to AA smysl rozhodně má
crevice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 12:42:20

Chtěl jsem se zeptat, jakej rozdíl v bude v AA, pokud obraz bude zobrazovat LCD anebo CRT? Dejme příklad, aby se líp rozmýšlelo, že obě obrazovky budou mít stejné rozlišení a velikost. Na které obrazovce bude obraz v tomto případě lepší?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 12:51:29
avatar
záleží na rozteči bodů, na jemnosti displaye .... čím je rastr hrubší, tím jsou zuby větší a přínos AA viditelnější, pokud je to jemný display s malými rozteči, je přínos AA mnohem méně viditelný ...
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 12:58:52

na zastaralém CRT (zuby krásně rozmázne)
crevice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 13:31:30

A ted by mě zajímalo, jestli na tom CRT bude mít vzhledem k výkonu a kvalitě obrazu, větší smysl menší rozlišení s AA anebo adekvátně větší rozlišení? Řekněme, že mám monitor 21" s max rozlišením 2560x1600x60Hz.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 20:45:02

60Hz na CRT je bolehlav, minimum je 85Hz, jaké rozlišení ti to CRT dá při 100Hz
crevice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 22:23:10

Jistě, souhlasím, napsal jsem však maximální rozlišení. Například 2048x1536 už jede 75Hz. 1600x1200 jede 100Hz. Ale odpověď na mou otázku jsem nedostal.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 12:46:06

Ne, hlavní efekt AntiAliasingu je zjemnění přechodu mezi dvouma barvama(černá+bílá). Pokud se renderuje do nižšího rozlišení tak se dejme tomu berou 4vzorky na pixelu(vznikne nově 16 odstínů šedé). Ta interpolace co provádí monitor nemá přístup ke geometrii scény, jenom při roztáhnutí odhaduje hodnoty(AA zvyšuje i detaily).
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 18:05:14

Můžete více rozvést jaký má tedy dopoad pokud hra spočítá anitialising pro výsledný buffer, který má 640p a následně se těch 640p vykreslí do rastru s 1080p = interpolace? To přeci výstup toho AA musí minimálně častečně znehodnotit nebo ne?
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 12:21:12
avatar
konzole jsou poměrně dost graficky zdatné na svůj věk.Stačí se podívat na crysis 2 nebo BF3 pořád to ujde.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 12:52:25
avatar
když se koukneš jak to zvládá i průměrná dnešní PC sestava a dal bys to na ty TV vedle sebe, tak by ses z té úrovně Xobx360/PS3 pozvracel
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 12:56:46
avatar
DD není o tak strašný jak říkáš,to jen tvůj uhel pohledu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 13:33:37
avatar
já to viděl na vlastní oči a je to horší než hrozný to není o úhlu pohledu ....
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 16:04:45
avatar
Já taky vyděl toho poustu ,a není to nic co by neodpovídalo věku konzolím,ale i tak si vedou víc než dobře.
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-12 22:34:15
avatar
ne? A cos videl, nedotazeny a hnusny pretechnizovany BF3 co COD MWX, nebo GT5, Heavy Rain, Uncharted ci GoW? Tyhle hry mam za to ze by prumerny PC (za cenu konzole) na takovehle detaily nezvladl...
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-13 07:45:31
avatar
neboj se vlastním ps3 tak vím jak vypadá uncharted 3,killzone 3,infamous 2 atd.
Abraham [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 13:42:51

Nevím kde to bylo, možná tady. Byly to fotky srovnání grafiky na PC a Xboxu a byl to propastný rozdíl...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 13:44:49
avatar
a v reálu je to ještě mnohem horší, když to vidíš vedle sebe ....
crevice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 13:51:33

Ano, určitě to je rozdíl. Ale člověk si to opravdu nevšimne, dokud to nemá vedle sebe. Stejně je to s bednama. Moje hrají krásně, ale nejsem s nima tak spokojenej, když je slyším vedle beden za 5000€. Tím chci samozřejmně říct, že lidi jsou na kvalitu málo nároční a nechce se jim porovnávat. A to je špatně. Protože na tom je například založena konkurence.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 13:55:30
avatar
bedny a obraz mezi konzolme a PC je dost mimo srovnání ...
crevice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 14:00:06

Myslím, že srovnání je v pohodě. A to hlavně, protože si to neodporuje, ale oba případy říkají v podstatě to samý.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 14:16:08

Všimne , když ví co má hledat. Nejzoufaleji je na tom dnes PS3(66% výkonu xboxu360, a 20% výkonu PC), hry na ní pak jedou 15-20fps. Základem pro nové konzole je těch 8-16GB RAM(kratší loadingy + větší mapy).
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 20:12:46

a hlavne v pohybu
nostromo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-12 19:37:49
avatar
A viděl jsi to na vlastní oči? 24" monitor ze 40cm a 50" televizi ze 3 metrů? Nebo jenom plácáš podle pár fotek?
Abraham [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-12 22:26:26

Mám 55" Plazmu a konzoli jsem měl půjčenou, takže ano.... vím co a jak
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 17:50:20

Ale no tak. Moc rád se ohrazujete, jak jste objektivní, ale používáte objektivní přístup jen když se vám to zrovna hodí do krámu.

Samozřejmě že pokud vezmete průměrné herní PC a porovnáte jeho výstup s konzolí tak z toho PC vyběhne s drtivým vítězstvím, ale kolik vás to PC stálo? Tu konzoli seženete použitou za 3k novou za 4,5-6,5k a teď buďte objektivní a řekněte mi, jak by tohle srovnání dopoadlo s PC za stejnou cenu? Pokud porovnáte poměr cena výkon, tak za ty prachy co dáte do konzole dostanate celkem hodně legrace, protože do toho vašeho herního PC, bych možná dal víc jen za tu grafickou kartu. Zároveň nikoho nemůže překvapit, že při téhle ceně nemůže konzole výkonem konkurovat dnes už pomalu ani tabletu.

Naopak, v minulém roce jsem viděl jak si hodně známých lidí pro ten XBox šlo, protože pro ně začal být cenově velmi zajímavý a na příložitostní hraní dostačující.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 17:51:11
avatar
buďte objektivní a řekněte taky to, že PC není jednoúčelový stroj ;)

a hlavně buďte objektivní a připomeňte, že ty konzole byly dotované výrobci a že jsem to říkal od začátku že je to neférové a když vezmeš dohromady mnohoúčelovost PC, možnosti upgradu a další věci, že vyjde mnohem lépe než konzole .... a říkal jsem to vždy.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 18:11:01

Nepopírám, že PC je víceúčelový stroj. Je to taky spolu s jeho variabilitou pro hry největší slabost.

Nechápu jakou má možnost upgradu v tomhle výhodu, kromě toho, že mě to hraní bude ve výsledku stát mnohem víc. XBox mám cca 6 let. První jsem kupoval za 13k v roce vydání (cena byla nižší než adekvátní graficka karta) - po jedné reklamaci běží do dnes u bráchy. Druhý sem kupoval po třech letech za 9k kvůli HDMI. To jsou jediné investice, které jsem za 6 let udělal do "výkonu" (nepočítam sem tam nějaký kabel, sluchátka nebo další ovladač) a stále hraji nejmodernější hry v grafice, o které bych si u investice 22k za 6 let do PC mohl jen zdát.
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-13 17:20:25
avatar
ano ale porovnavas konzolu z roku 2006 za cenu na konci zivotnosti a teda tych 5k (co je za konzolu ktora umiera strastne vela vyhodenych penazi), a teraz zrovname PC z roku 2006 za 5k bez monitoru ... co je dajme tomu 2jadro (volaka M2 dajme tomu 2500MHz) + 2GB ram DDR2 + MB + ATi 1950PRO ... no myslim ze viac ako 5k by si za tuto zostavu nedal a myslim ze aj vykonom bude od "konzoly" daleko daleko a pritom je to opat PC na pokraji smrti a to za cenu ktoru si zadal sam.

Tak teraz bud objektivny ty a porovnaj ... co je vykonnejsie a hlavne praktickejsie.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-12 15:44:52

Objektivně konzole, protože na tom PC si půlku nových her vůbec nezahraju a ta druhá pro něj nebude správně optimalizovaná, takže na konzoli bude vypadat lépe.
nostromo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-12 19:25:14
avatar
Myslíš že na tom rozjedeš hratelně CRYSIS2 v té samé grafice co PS3?
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-12 21:29:23

http://www.youtube.com/watch?v=YZbLAtoZNOY
http://www.youtube.com/watch?v=jHWPGmf_A_0
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-13 17:30:40
avatar
Citace:
Myslíš že na tom rozjedeš hratelně CRYSIS2 v té samé grafice co PS3?


no kedze C2 ide v konzole tak max 720p a aj o tom pochybujem a este s low nastaveniami ... tak myslim ze "ta 1950pro" tu konzolu rozdrti kedykolvek (Odkaz)

Citace:
Objektivně konzole, protože na tom PC si půlku nových her vůbec nezahraju a ta druhá pro něj nebude správně optimalizovaná, takže na konzoli bude vypadat lépe.


ano ok s tym suhlasim ... urcite nove hry rozbehas na konzole (lebo su na ne lepsie optimalizovane a hlavne prioritne vyvijane pre ne a to je cele zlo ... pretoze hry sa robia na slaby HW a potom vyzeraju tak ako vyzeraju) ... ale nemam pocit ze by bol problem v nastaveniach na PC (s 1950pro) "ubrat" na kvalite tak aby bol C2 hratelny a dokonca sa odvazim tvrdit ze bude mat pri rovnakych nastaveniach viac FPS ako konzola (vid odkaz hore).
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-13 18:01:04

Tak zaprvé dokud si ten XBox a to vaše imaginární PC nepostavíme vedle sebe a ten výsledek neuvidíme na vlastní oči tak se tu hádáme o h***ě.

I tak si myslím, že by konzole ze souboje měla vyjít lépe, protože HD 1950Pro není oficiálně podporovaná karta - minimum je myslím HD 3800, tedy o dvě generace novější karta. Podle videa je vidět, že to na 1950Pro jede, ale Crytek by zbytečně nedal do minimálních požadavků mnohem novější kartu pokud by k tomu nebyl nějaký důvod, tzn. v té hře je pravděpodobně něco, kde to ta karta nezvládá.

Každopádně mě je to jedno. Zrovna Crysis 2 jsem pořídil na PC a ani grafika na max s HD texturama a DX11 patchem z toho pro mě neudělalo hru, která by mě bavila.
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 08:38:10
avatar
Citace:
Tak zaprvé dokud si ten XBox a to vaše imaginární PC nepostavíme vedle sebe a ten výsledek neuvidíme na vlastní oči tak se tu hádáme o h***ě.


takze tento "imaginarny PC" som kedysi vlastnil takze az tak "imaginarny" teda nieje a teda viem aky priblizne mal vykon. Plus som majitelom PS3, takze si viem vybavit "aky asi ma vykon" XBOX vs PC.

Citace:
I tak si myslím, že by konzole ze souboje měla vyjít lépe, protože HD 1950Pro není oficiálně podporovaná karta - minimum je myslím HD 3800, tedy o dvě generace novější karta. Podle videa je vidět, že to na 1950Pro jede, ale Crytek by zbytečně nedal do minimálních požadavků mnohem novější kartu pokud by k tomu nebyl nějaký důvod, tzn. v té hře je pravděpodobně něco, kde to ta karta nezvládá.


no akoze to ze je "doporucena zostava s 38xx" nic neznamena ... vela krat som v minulosti hraval hry s omnoho slabsimi kartami ako boli v "doporucenej zostave" ... je to len o tom ako sa kto vyzna a vie kde moze ubrat a kde zasa pridat. A ako som postol vyssie ... vykon je proti 7600GT skoro dvojnasobny.

Citace:
Každopádně mě je to jedno. Zrovna Crysis 2 jsem pořídil na PC a ani grafika na max s HD texturama a DX11 patchem z toho pro mě neudělalo hru, která by mě bavila.


tak s tymto sa neda len suhlasit ... ano je to tak ziadny uzas to teda fakt nebol ani s tym "dx11" ktore tam bolo umelo (a hlavne "prehnane" orientovane na tehdajsie nV (kto by sa ale tomu divil, ked crytek bol dvorny tvorca tech dem pre nV) a ich "vysoky" tesselacny "vykon" (resp. schopnosti)). A taktiez suhlasim ze to nebola vobec zabavna hra (linearna a stale dookola to iste ... no proste nuda, preto som to ani nedohral).

Poznam omnoho "graficky horsie" hry, ktore ma bavili sto krat viac (dajme tomu ze MW,2,3, enter the matrix, ...) no zas hrat 6 rokov hru s rovnakym engine a nevidiet v tom ani "stipku" pokroku je taktiez dost velke sklamanie.

Takze som za to nech tie hry vypadaju dobre (napr UE3, FB2, atd.) ale taktiez nech su zabavne a dobre hratelne a nie tie konzolove porty s dementnym ovladanim a hroznou grafikou.
nostromo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-12 19:17:12
avatar
Prosím o upřesnění "průměrné" sestavy.
matox01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hw 2012-03-11 16:42:41

no líbil se my ten článek jak psali že ipad 3 je výkonnější než PS3 a XboX360
aspon se to dostane do široké veřejnosti a lidi si uvědomí že nemá cenu ten stárý konzolový krám kupovat a začnou volat po něčem pořádnem
bNKdnb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2012-03-11 18:09:42

Hlavně neříkej lidem co mají a co nemají dělat díky, pokud si někdo chce konzoli koupit tak ať si jí koupí, určitě ví její výhody/nevýhody, jiní lidé mají také mozek. Neřikam, že jsou konzole nějak světoborný, ale výhody tam jsou. Typickej zakonzervovanej ignoratní čech.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 18:50:55
avatar
konzole typu Xbox360/PS3 nemá žádné výhody ... je to jen skvělá ukázka marketingového zblnutí

jenže když začneš počítat, zjistíš, že je lepší si koupit solidnější počítač, se kterým můžerš dělat vše (počítat navíc ptořebuješ i velde té konzole) a hry tě pro ně stojí méně a můžeš v něm měnit jendotlivé komponenty atd. Tvrdit že konzole má nějakou výhodu je dost zcestné ...

Ani údajná snadnost instalace atd. jednak se na tom PC alespoň něco naučíš, a hlavně není žádná věda udržovat PC aktualizovaý a v pohodě a instalce her je věc na 3 kliknutí - za pár minut nainstalováno a můžeš hrát s čímkoliv a kdekoliv (klidně v obýváku s gamepadem v ruce) ....
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 20:59:58

Počkám na slevy před příchodem nových konzol a hned si nějakou 360-ku vemu jako zábavu k našim, kam čas od času jezdím. Her je na to taky spousty a jejich cena taky klesne. Docela se těším ... jako nouzovka no co.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 21:57:21

Mě by zajímalo jaké máte zkušenosti s konzolí - myslim ty skutečné herní a né hater předsudky, abych si mohl udělat představu na základě čeho vystupujete s takovými tvrzeními.

Rád začnu počítat. Dejte mi čísla - kolik stojí mít po dobu šesti let solidní herní PC, na kterym si můžu dopřát parádní grafiku?

Tady je to samé PC, PC, PC a co lidi co maj Maca - např. majoritní část USA, jako hlavního trhu? Co lidi co nemusí kupovat PC, protože mají služební notebook, který jim na vše ostatní stačí, jen se na něm nedají hrát hry? Dnes už můžeme mluvit i o lidech, které mají místo PC tablet, protože PC je pro ně jen vstupní portál do Internetu. Přestaňte posuzovat trh podle svých potřeb a považovat všechny ostatní za blbce. Stejně tak může někomu připadat jako nesmysl kupovat každý rok nový HW jen kvůli tomu, že vývojáři chtějí.

Ta vaše instalace her mě pobavila. Můžete mi říci, která že hra se to instaluje pár minut? Moje zkušenost je instalace + download patche + instalace tak 1-3 hodiny. Smutné je, když se podobná hovadina stane i při nákupu na Steamu, kde bych čekal, že dostanu rovnou poslední verzi a nebudu muset stahovat žádný patch.

Naučit se něco na PC - krása. Tak proč PC hráči pořád brečí kvůli češtině ve hrách? Hrajte originální verze. Alespoň se naučíte anglicky. Zní vám to divně? Ale je to úplně to samé.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 23:35:28
avatar
Souhlasím, zvlášť s tou češtinou ve hrách .

Vy znáte někoho kdo používá jen tablet a ne PC či mac? Pokud k němu nemá klávesnici je to masochista, psát maily nebo jakýkoli delší text na tabletu je všechno jen ne ergonomické či pohodlné.

Co se instalace her týče je to jednoduché dost, hlavní je nastavit kam se to má nainstalovat. Patche stahuje origin či steam automaticky a pokud vám to trvá 3 hodiny, tak to máte holt pomalý internet a není to vina PC her.

problém nastane po pár letech kdy je windows zralý na reinstal a toho se BFU děsí, sami si na to netroufnou, protože se bojí že přijdou o data a nebude jim to fungovat jako dřív (nehledě na to že to trvá celé odpoledne). Znám lidi kteří dokáží systém tak zas*at že se jim po půl roce kouše i video na youtube (a pomalým netem to fakt není).

Zkrátka konzole jsou mnohem víc user friendly a pro spoustu lidí ideální volba. Což bohužel někteří lidi asi nikdy nepochopí
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-12 11:14:15

Mám 20Mbs, ale jak Origin tak Steam nejsou co se týče downloadu vždy zrovna našláplé servery. Např. nechápu proč má BF3 4GB patch, který se stahuje přes hodinu a půl.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-13 10:12:32
avatar
u steamu hodně záleží na vybraném download serveru, sám jsem radši zkoušel nastavovat německé. s mou wifi jsem se jednu dobu ve špičce pohyboval až u 4,5MB/s (opravdu myslím megabajty) ale je fakt že v poslední době mi přijde že se to loudá max okolo 1MB/s....
sonoluca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-12 01:37:38
avatar
Podle DD by měl každej mít doma PC ať ho potřebuje/nepotřebuje, protože je prostě nejlepší. Posledních pár let sem si vystačil s notebookem, nepřipadám si že bych se nějak omezoval. Taky sem se vrtal v PC, ale radši ten čas využiju jinak. K tomu blbou konzoli za pár šupů, která slouží už pátej rok - stála kolem 200 liber - investice během posledních let do hardwaru konzole - nulová. To že jí výrobce dotoval, mě absolutně nezajímá (Kindle Fire?), cena her - stačí pár týdnů počkat a koupit si jetou za pár šupů. Jednoúčelné zařízení - hry, Netflix/Lovefilm a pár dalších služeb, za ty prachy slouží dost než dobře
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-12 01:32:54
avatar
jo next gen konzole už tohle nakupování her z druhý ruky zatrhnou
bNKdnb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2012-03-12 06:53:43

Tak to jsme se asi špatně pochopili, jasně hardwarově ani softwarově to žádný výhody nemá, ale na to abych si zahrál nějakou mlátičku typu mortal kombat s kámošem si radši sednu na pohodlnej gauč ke konzoli připojený k velký televizi. Nehledě na to, že hry tohodle typu rozhodně patří na konzole.
To, že sou konzole a věci s nima spojený pozadu to už je věc jiná a snad o tom doufam ani nemá smysl s nikym diskutovat .
nostromo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-12 19:31:09
avatar
Ne, PS3 je pouze "nepovedený" nástupce předchozích LEGENDÁRNÍCH konzolí. Stačí se jen podívat na prodeje PSX a PS2 a nikdo nemůže říct ani půl slova.
matox01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 21:22:26

a v tom to je lidi rozhodně neví výhody a nevýhody (mnoho lidí ani neví že zaplatili za několik let starou krabici v novém přebalu a myslí si že je to novinka ! ) proto jsem napsal to co jsem napsal
a konečně si to uvědomí (když už to hlásá apple) že už je na tom něco špatně když je náká placka sylnější než konzole !

nevím co je na tom zakonzrvováno že volám po inovacích
nostromo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-12 19:52:06
avatar
Nevěřím
Bart.coo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 18:48:20

Mě by docela zajímalo kdo vyhrál v tom demu,jestli ten chlap nebo ten robot
Trewis506 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 19:11:26

Mal som konzole obe a teraz mam zasa PC ale mozem povedat ze boli obe dobre.Su tam dobre optimalizovane hry takze to proste nemusim riesit ci mi to pojde na high alebo medium to ze tam su na PC nejake detaile a efekty naviac ma netrapi presiel som na PC kvoli BF3 v 64 hracom a sem tam si zahram aj strategie ktore na konzole niesu.
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - samozřejmě že nepřeválcuje 2012-03-12 08:19:54
avatar
Samozřejmě, že iPad nepřeválcuje konzole. Konzole né PC atd... tohle věčné rovnání je lidoví folklór nebo divadlo pro diváky kterým se jednak zvedá cena akcí a hlavně manipulativní část kupujících se na to chytne.

Je to prostě reklama. Z praktického hlediska to bude koexistovat a nemá to potenciál nepřeválcuje to druhé.
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - konzole zrušit 2012-03-12 13:40:04
avatar
Osobně bych byl jen rád, kdyby se konzole úplně propadly v dějinách času. Je to slepá vývojová větev. Budoucnost by se měla zaměřit na lamahráče, kteří paří na FB - těm stačí i telefony. A na hardcore hráče, ti budou potřebovat pořádné PC, které jednou za rok, za dva vylepší. Ta první část hráčů nikdy nepotáhne herní vývoj kupředu, maximálně ho budou brzdit, proto jsem pro jasně oddělené typy her. Ty klony, co vznikají dnes jsou odporné. dobrá hra se nenaprogramuje na PC i na konzolu stejná. Jsou to příliš rozdílné požadavky, jak hráčů, tak té technologie.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-12 14:00:53

No tak zrovna ty konzole jako nástupce herních automatů tomu hernímu průmyslu daly tolik, že si to zřejmě neumíte ani představit. Možná se časem v dějinách času propadnou, ale co je zabije ukáže teprve čas - na PC bych si ale rozhodně nevsadil.

Souhlasím s tím, že dnešní situace není dobrá, ale to není něco za co by mohla konzola nebo konzolový hráč. Konzole měly svůj vlastní trh a své vlastní výrobce her. Za sloučení těchto trhů s PC v první řadě můžou manageři v EA, Activision, UbiSoft atd. Manager rozhoduje o tom, že jedna hra bude portovaná na více zařízení. Manager chce za jedny náklady posbírat peníze z více zařízení a není se zase čemu divit, protože on je za to placený. Pokud se PC hráčům situace nelíbí, tak si ty porty prostě nemají kupovat a mají brát jen hry odladěné pro moderní PC. Jenže tady se právě naráží na fakt, že těch pár remcalů nezmůže vůbec nic, proti mase, která stejně nemá žádná našláplá PC, a ta současná kvalita jim zas až tak moc nevadí.

Co je to hardcore hráč a jaká je kupní síla hardcore hráčů proti mase? To je to jediné o co jde.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 11:23:15
avatar
Sakra!

Bratři slováci, nepoužívejte slovo "konzola". U vás to má správný význam, ale DD a někteří čtenáři jsou pak zmatení a často to používají taky.

Říkejte místo toho třeba "Ficova krabica".

Díky kluci a ať se vám daří.
Nvidi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 13:12:28

Cert nam bol dlzen tie crepy. Najlepsie by mozno bolo ,keby mali vlastny tym na vyvoj low-end hier.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 472x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 309x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 869x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1162x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1480x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1323x
Komentářů: 6