Microsoft tvrdí, že by výkonnější Xbox mohl vydat už letos, nebylo by to prý ale ono.
Microsoft hodně překvapil na E3 a naštval, či přinejmenším zbořil letité konzolové „jistoty“ velké části konzolové komunity. V první řadě asi už jen blázen by nesouhlasil, že Xbox konzole je vlastně funkčně omezené PC. Ostatně jede na Windows 10 atd. Microsoft navíc dělá vše proto, aby spojil PC a konzole do jediné herní platformy a ohlásil hned několik pokračování dříve pro konzole exkluzivních her, které vyjdou prostě pro Windows 10 a budete si za jedny peníze (bohužel konzolové ceny her) moci hrát na konzoli i PC a dokonce budete moci jako hráči soupeřit i proti sobě. Výjimkou jsou některé hry, třeba Halo Wars, kde by PC hráči měly díky ovládání moc velkou výhodu (a tak hádejte co, MS pracuje na tom, jak připojit a optimalizovat klávesnici+myš k Xboxu). Každopádně Microsoft pokračuje v maximálním sbližování obou platforem a jednoznačně tak dokazuje, že PC platforma, které mnozí prorokovali smrt už před mnoha lety, nejen že neumřela, ale konzolovou platformu fakticky pohltila. Ale to není všechno …
Microsoft sice potěšil řadu hráčů i z řad konzolistů, na druhou stranu i naštval spousta militantních konzolistů, kteří tvrdí, že MS zabíjí konzolovou platformu, či už ji vlastně zabil. Já si to nemyslím, podle mě MS udělal jedinou správnou věc, kterou už měl udělat dávno. Jen už k tomu dnešní technické možnosti daly všechny podmínky. Konzole nadále zůstává na trhu a je určena prostě těm, kteří nejsou dost technicky způsobilí pro obsluhování PC, neradi se v něm hrabou a zkrátka mají radši jednoduché věci a řešení čehokoliv nechávají na jiných, ale platí za to. Takže konzole ve smyslu konzolového PC, kterým Xbox One je, dává stále smysl a nemyslím si, že se jeho prodeje výrazně změní.
Microsoft ale také udělal velký krok proti konkurenční SONY, která současné generaci konzolí s PS4 vládne. Nově představený Xbox One S je sice atraktivnější, ale jako konzole stále za PS4 zaostává a přes nějaká ta velká očekávání se HW uvnitř nezměnil ve smyslu lepšího výkonu. Umí navíc jen HDR, přehraje 4K video obsah a dokáže upscalovat do 4K, ale to je všechno. Vyšší výkon HW nemá, MS tvrdí, jen že vývojáři mohou využití o něco více výkonu než u starší verze Xbox One, což je dáno pravděpodobně optimalizacemi Windows 10 a větším využitím DirectX 12. Samotná konzole nemá hardware s vyšším výkonem než stará verze a tak proti PS4 je stále zejména grafickým výkonem v nevýhodě. MS tedy v první řadě zaútočil cenou Xbox One S, v druhé řadě tedy univerzální herní Windows 10 platformou a v třetí řadě chystanou novou výkonnější PC Xbox One SCORPIO konzolí.
SONY prý dopředu vědělo, že MS se na E3 chystá nový Xbox oznámit, takže proto se SONY o nové PS4 NEO nechtělo bavit. Jednoduše by v případě oznámení obou konzolí došlo k přímé konfrotnaci a PS4 NEO by z toho nevyšla moc dobře. Ačkoliv má výrazně vyšší výkon, než stávající konzole na zdaleka SCORPIO nemá. A to PS4 NEO se ještě neprodává a nebude nijak levná. SONY ji ale téměř jistě letos uvede na trh (příští rok by totiž bylo pozdě), protože ji nutně potřebuje ke svým VR brýlím. PS4 NEO jak už je v podstatě potvrzeno, staví na stejném, ale rychleji taktovaném procesoru AMD JAGUAR, má 8GB GDDR5 paměti na vyšší frekvenci, ale především má pravděpodobně Radeon RX 470 grafiku (POLARIS 10 jádro), což by mohlo odpovídat tomu uváděnému výkonu kolem 4,5TFLOPS. Také je to reálné i z hlediska výroby, která by už tak měla startovat. Jenže Microsoft oznámil, že Xbox One Scorpio bude ještě o téměř polovinu výkonnější a bude mít výkon kolem 6TFLOPS! Že by Microsoft použil RADEON RX 480 v OC verzi? To není příliš pravděpodobné, to se u konzolí a vůbec OEM PC nenosí. Mnohem pravděpodobnější tak je, že Microsoft použije chystané větší GPU VEGA na nižší frekvenci a k tomu ZEN procesor. I když tady mě zase nejde do hlavy uváděná propustnost jen 320GB/s. VEGA téměř jistě ponese HBM2, které mají propustnost několikrát vyšší. Do úvahy tak přichází, že MS si od AMD nechá postavit platformu využívající ZEN architekturu CPU a větší VEGA GPU v kombinaci s 8-16GB GDDR5 jako sdílené paměti. Zkrátka SCORPIO je stále ve vývoji a není připravena jít letos na trh.
MS se tak nechal slyšet, že by sice dokázal letos uvést výkonnější Xbox (pravděpodobně testoval stejnou HW konfiguraci a úpravy jako SONY v PS4 NEO), ale prý by to nebylo výkonově to, co by chtěl. Osobně si myslím, že PS4 NEO je dost málo. Ano Radeon RX POLARIS 10 uvnitř je výkonná grafika, ale je to pouze „PC mainstream“, splní jen minimální požadavky na VR a za 2 roky bude tak PS4 NEO opět v pozici současné PS4, tedy hry budou muset být viditelně ořezané, zejména pokud by měly běhat i ve 4K rozlišení, která za 2 roky bude už opravdu běžné u velké části hráčů hrající dnes ve FullHD. Microsoft se tedy rozhodl, že použije o třídu výkonnější GPU, tedy pravděpodobně jedno ze dvou chystaných VEGA jader, které bude nástupce R9 290/390 série, tedy určené pro „PERFORMANCE“ segment pro grafiky kolem 10-15 tisíc. AMD pro high end chystá téměř jistě ještě velké VEGA jádro, tedy nástupce FIJI se vším všudy. Použití performance GPU by MS umožnilo udržet Xbox One Scorpio déle aktuální, tedy zatímco PS4 NEO bude graficky výkonem za 2 roky low end, SCORPIO bude pořád mainstream a rozdíl může být dost velký … 30FPS ve 4K vs 60FPS ve 4K třeba.
Každopádně konzolová komunita skřípe zuby, i když se najde pár blbců, kteří věří řečem SONY a MICROSOFT, kteří tvrdí, že prý hry budou nadále vycházet pro stávající Xbox One/PS4 stejně jako pro XBOX Scorpio/PS4 NEO a že prý bude hratelnost (a tedy i grafický dojem) atd. stejné a dokonce, že framerate bude stejný. Tomu může věřit jenom blázen, co o tom moc neví. Jaký by asi mělo smysl uvádět 2,5-3,5x graficky a výpočetně výkonnější konzole stejné generace, pokud by měly hry na nich vypadat stejně apod.? Navíc, když nové konzole budou o poznání dražší a budou stát někde mezi 15 – 20 tisíci. Vtip je v tom, že PS4/Xbox One jsou tu na poměry konzolí krátce a už se mění, navíc by měly všechny 4 konzole, zůstat aktuální celou dobu … nepřipomíná vám to ony vysmívané údajně nutné upgrady PC a různorodost PC sestav a tedy „obtížné“ optimalizace apod.?
Osobně si myslím, že by SONY a MS měli stávající verze konzolí buď zaříznout, nebo je nechat, jak jsou a primárně optimalizovat hry pro ty nové, výkonnější, s tím, že hry prostě na stávajících verzích půjdou v mnohem nižších detailech. Optimalizace „nastavením detailů“ zabere zkušeným vývojářům her opravdu jen pár dní maximálně, včetně nutných dovolených, pracovních dýchánků apod. (zkušený domácí hráč zvládne na PC nastavit nízké detaily z vysokých už za pár sekund, za ty méně zkušené to dělají "ovladače" grafik). Každopádně kecy o tom, jak budou hry stejně běhat na tak výkonově odlišných platformách, jsou výsměch. PC hráči, zejména s novými AMD Radeon grafikami POLARIS/VEGA se tomu mohou jen smát a mohou se těšit z přínosu stejných optimalizací, kdy samozřejmě budou vývojáři preferovány výkonnější verze obou konzolí a konzolisté si je se skřípěním zubů pravděpodobně poletí koupit co nejdříve. Ti chytřejší možná přejdou na Windows 10 PC a připojí se k nejlepší a největší herní platformě na světě ;). Už vidíte proč MS dělá, co dělá … ? Když nemůže SONY porazit konzolí, porazí ho PCčkem ;). Na mrtvou platformu je každopádně PC nějak moc aktivní a v popředí zájmu všech (mimo SONY) :).
A? Budú mať dajme tomu verziu hry pre staršiu konzolu a tomu odpovedajúci vizuálny "zážitok" ...či si myslíš že kúpiš dajme tomu x360 a na neho gta V a keď si kúpiš x- one tak sa ti zvýšia detaily hry? na pc si to dovoliť môžeš stačí vymeniť grafiku a hráš na full ale myslím si že ak by si chcel zvýšiť detaily už spomínaného GTA V tak by ti nestačila len konzola ale nová kópia hry pre x - one takže troška blbý argument ...
Asi si to nepochopil jak jsem to myslel, když teď máš PS4 Xone tak nemusíš kupovat ty nové co chystají protože hry co budou vycházet půjdou i na ty současné (PS4 Xone) takže X360 bych do toho vůbec netahal.
LOL PS4/Xone byli za cca 1/2 ceny předchozích generací takže investice na rok užívání je +- stejná, cena her je jiná věc tam se platí majiteli platformy, ale je vidět snaha cenu snižovat nehledě na to že hru můžeš prodat dál popřípadě koupit z bazaru takže si zas na jiných cenách.
jasné, je tam ten bazar, ale zase na PC koupím hru hned od vydání v rozmezí cca 800-1100 Kč (když neberu přepálené ceny novinek na Steamu) a nemusím čekat týdny/měsíce než bude někde na bazaru za tuhle cenu...
PC může být i na jiné platformě než x86. Stejně tak PC nemusí být kompatibilní s Windows.
Dále je třeba rozlišovat pojmy počítač a osobní počítač (PC).
Xbox 360 a PS3 se dají bez pochyby zařadit mezi počítače. Pokud bys zařadil Xbox One a PS4 do kategorie PC, pak bys musel do kategorie PC zařidil také Xbox 360 a PS3.
PC je definován způsobem používání, ne HW ani SW platformou.
Tak ti poviem že dnešné telefóny toho dokážu oveľa viac ako tie tupé nevýkonné konzole
DD má pravdu ...HW na to aby dokázali aj iné veci majú ale sú obmedzené aby sa dalo povedať že tam nejaký rozdiel je ...
Pri ps3 / x360 si mimo pretože sa odlišovali (cell & powerPC ) nieje windows architektúra a hry boli optimalizované pre ňu. Akonáhle sa ale stalo to čo sa stalo pri ps4 & x-one tak slovíčko konzola stratilo význam pretože už sú dávno preč časy keď špecializované procesory a nízkoúrovňová optimalizácia na konzolách boli lepšie/výkonnejšie ako x86 ktoré svojou univerzálnosťou a výkonom je ďaleko pred hrami ktoré ani nedokážu využiť výkon súčasných cpu ..a grafická karta tam bola pokiaľ viem vždy rovnaká s tou čo bola v PC akurát tomu dali iné meno aby sa to odlišovalo, jediný dôvod prečo mala väčší výkon bola práve tá nízkoúrovňová optimalizácia ale je rok 2016 a máme tu DX12 ide o to že peknú bednu s omnoho výkonnejšími črevami a hlavne omnoho univerzálnejšiu (pozerať HD,4K filmy v milión formátoch, počúvanie hudby, prezeranie & editácia fotiek, browsovanie) si dokážeš poskladať aj sám aj keď prvotná investícia je dajme tomu raz taká vráti sa ti to na hrách, výkone a využití ....tak ako mobily zničili prenosné konzoly, počítače zničia tie neprenosné a už sa to deje
Tebe nepríde mať zbytočné mať doma 2 zariadenia ktoré majú úplne rovnaké vnútro ale jedno dokáže všetko a druhé je obmedzené len na hry? nehnevaj sa ale na nič ostatné už by mi konzolu treba nebolo pretože moja smart tv dokáže prehrať oveľa viac filmových formátov z usb, dokáže aj ukladať film na HDD, dokáže prehrať hudbu zo spotify, dokáže brúzdať po nete ...proste už len skalní si kvôli dvom trom only ps /xbox hrám kúpia konzolu
"Tak ti poviem že dnešné telefóny toho dokážu oveľa viac ako tie tupé nevýkonné konzole"
Nesmysl. Žádný telefon se výkonově ani vzdáleně nepřiblíží konzoli. To snad musí být jasné i tomu největšímu prosťáčkovi. Výrobní proces je +/- stejný a konzole má čipy, co žerou několik desítek Wattů, kdežto mobily mají CPU typicky pod 1 W.
"Pri ps3 / x360 si mimo pretože sa odlišovali (cell & powerPC ) nieje windows architektúra a hry boli optimalizované pre ňu."
IBM Intelli Station 7047 je také PC, ale Windows na něj nedáš, protože to je PowerPC.
Rozlišovat jestli něco je nebo není PC jenom podle toho, zda na to jde Windows a zda to jede na x86 procesoru, to je prostě blbost.
A když už jsme u toho, tak operační systém PS3 (i PS4) je postavený na BSD, což je rodina operačních systémů, která je i na PC.
Dokonce šel na PS3 dát linux.
Když už chceme říkat, že PS4 a Xbox one jsou PC, tak musíme říkat i o PS3 a Xbox 360, že to jsou PC.
"Tebe nepríde mať zbytočné mať doma 2 zariadenia ktoré majú úplne rovnaké vnútro ale jedno dokáže všetko a druhé je obmedzené len na hry?"
To je trošku hloupá otázka. To je jako ptát se, jestli někomu nepřijde hloupé mít doma auto a motorku, když v obou je spalovací motor a do jednouho se vejdou 4 lidi, kdežto do druhého jenom dva.
Oveľa viac funkciami a grafikou tiež niesu nejako moc pozadu tak to bolo myslené k telefónom
Bohužial PC platforma je doménou windowsu ..nerátaj pracovné stanice a iné veci xbox tiež nepoužívajú v práci ostatné systémy a ich podiel v neprofesionálnej sfére je zanedbateľný preto ich nemá zmysel riešiť
S tou motorkou blbý argument pretože motorka je lahšia, a dokážeš s ňou iné veci ako s autom a to isté naopak auto má kapotu, 4 kolá, lepší prejazd zákrutami ale čo takého pridaného ponúkajú konzole oproti PC? nič iba samé mínusy
Tak já to zkusím jinak, na web mám telefon/tablet, videa přehrávám taky přes telefon/tablet na TV, editace čehokoliv telefon/tablet zcela dostačující netočím celovečeráky ve 4K a nefotím pro blesk, hraju na konzoli, tak se ptám na přidanou hodnotu PC?
P.S. jen příklad, nechci nic vyvolávat jen poukázat na to že se na to dá dívat pod různým úhlem
"Oveľa viac funkciami a grafikou tiež niesu nejako moc pozadu tak to bolo myslené k telefónom"
Adreno 530 (nejvýkonnější grafika v mobilech) 300 GFLOPS proti 1,8 TFLOPS v PS4. 6x větší hrubý výkon, to "fakt není moc pozadu".
"Bohužial PC platforma je doménou windowsu ..nerátaj pracovné stanice a iné veci xbox tiež nepoužívajú v práci ostatné systémy a ich podiel v neprofesionálnej sfére je zanedbateľný preto ich nemá zmysel riešiť"
Zdroj?
"S tou motorkou blbý argument pretože motorka je lahšia, a dokážeš s ňou iné veci ako s autom a to isté naopak auto má kapotu, 4 kolá, lepší prejazd zákrutami ale čo takého pridaného ponúkajú"
Na hloupou otázku, hloupá odpověď. Právě proto, že konzole je určena pro něco úplně jiného než PC, tak je to neporovnatelné.
"konzole oproti PC? nič iba samé mínusy"
Konzole mají třeba takové plusy, že za 10k dostaněš krabici na které rozjedeš nejnovější hry i po několika letech. O konzoli se také nemusíš vůbec starat z hlediska softwaru.
Spoustu her vychází exkluzivně na konzole.
Třeba kvůli Uncharted 4 jsem o koupi konzole na chvíli uvžoval. Bohužel, na hry už nemám čas.
Mě přijde škoda, že ty konzolová APU si nemůžeme koupit do PC. Tím že to jsou APU, tak by mohla být za slušnou cenu a většině lidem by mohla stačit. Jak to pro PS Neo - 8x jaguar k tomu Polaris nebo pak to nové pro Xbox - Zen jádra s Vegou. Nádherní parťáci pro AM4 desku. První by mohlo stát klidně 6 tisíc, to druhé i přes 10. I kdyby bylo TDP 150W nebo klidně i 200 a víc, člověk by na to hodil jediného all in one vodníka a mohl by to mít v mini itxu. Stejně to tak za pár let bude. Nejdříve se do CPU integroval north bridge, paměťový kontrolér, teď už u některých i southbridge. 14nm velké APU už teoreticky pojme jak dostatek jader, tak i velké GPU. V budoucnu nejspíš přijdeme o samostatná CPU. Proč ne, alespoň se to všechno ochladí jediným vodníkem, přece jen koncept grafik které jsou v case otočeny dolů není nejšťastnější když teplo stoupá nahoru (do karty)
Microsoft tlačí obě platformy (konzole a pc) k sobě po stránce softwaru, tak je jen otázkou času, kdy vyjde i jednotný hardware ve smyslu Windows 10 PC, kde budou módy xbox/desktop.
14nm má problém s držením tepla v chipu a chladit tak výkonný CPU+GPU na jednom chipu i kdyby vodníkem nevím nevím a s postupem času a zmenšováním procesu ten problém bude narůstat, nedivil bych se kdyby uměle zvětšovali plochu chipu kvůli chlazení. Tu poslední větu ohledně otočené grafiky myslíš jak vždyť pod GPU není žádný zdroj tepla který by jí měl ohřívat, nehledě na to že se tam dá dát vodník taky.
Každopádně konzolová komunita skřípe zuby, i když se najde pár blbců, kteří věří řečem SONY a MICROSOFT, kteří tvrdí, že prý hry budou nadále vycházet pro stávající Xbox One/PS4 stejně jako pro XBOX Scorpio/PS4 NEO a že prý bude hratelnost (a tedy i grafický dojem) atd. stejné a dokonce, že framerate bude stejný.
Většíně konzolové komunitě je to jedno, protože stejně nerozumí hw.... To, co konzoli dělá konzolí jsou hry, na pc nejsou žádné splitscreen hry, a sportů je taky poskrovnu. Typickej konzolovej bfu je prostě chce rozvalit na gauči a zahrát si s kámošema nhl apod. Samozřejmě se dá argumentovat že na PC by to šlo taky ale trh takový řešení prostě nenabízí. Ten hejt na konzole nemá cenu, zbytečně frustruješ se kvůli blbosti, kterou stejně neovliníš, ledaže by si byl akcionářem MS/Sony. Naštěstí to vypadá že díky propojování xboxu a w10 se pro nás pc hráče blýská na lepší časy ;)