Microsoft i SONY závidí NIntendu jeho úspěch s Wii a přicházejí se svými pohybovými ovladači.
Herní vývoj skomírá. Mnoho her je dělaných jen za účelem rychlého výdělku a vytažení co nejvíce peněz z kapes uživatelů, než si všimnou, že ta hra stojí za starou belu. Kromě toho současné hry trpí také zastaralým HW konzolí, na které se herní průmysl soustředí, co by jednoduchý zdroj vysokých zaručených příjmů. Hlavními tahouny jsou Nintendo, Sony a Microsoft, kteří inkasují z každé hry velké peníze, aniž by na jejím vývoji hnuli prstem.
Zisky však nerostou a mnozí skalní hráči jsou naštvaní z toho, jak konzole brzdí vývoj a podobné hlasy se ozývají i ze strany herních vývojářů. Microsoft a Sony chtějí obchod opět rozhýbat a tak investovali miliony do vývoje pohybových ovladačů a další peníze do marketingu, který měl všechny přesvědčit o tom, že nové produkty spustí revoluci a opět nastartují herní vývoj.
Microsoft tak dnes na E3, která je letos ostře sledována, představí finální verzi svého pohybového ovladače NATAL. Jenže se nebude jmenovat NATAL, ale Kinect. Je to doplněk k herní konzoli Xbox360 a díky němu budete moci ovládat nové specializované hry jen pohyby těla před tímto zařízením. V prodeji se objeví v listopadu za necelé 4000 korun. K dispozici je i hlasové ovládání. Podobný produkt chystá i SONY, která ale vsadila na pohybové ovladače.
Pravdou je ale fakt, že ani Microsoft ani SONY nepřináší nic zajímavého, originálního a zdaleka nic nového. Je to jen velmi požděná reakce na konkurenční Nintendo Wii a jeho pohybové ovladače, které stojí za velkým úspěchem a tím, že Xbox360 a i PS3 jsou na hlavu poraženy výrazně slabší, nutno ale říci že jedinou skutečnou herní konzolí, která se drží toho, čím by herní konzole měla být. Fakt že Microsoft i Sony se snaží okopírovat systém Wii je patrný i z prvních her, které se s jejich systémy představí. A to ani nemluvíme o tom, že je Microsoft sází na prosté pohyby bez hmatové odezvy (nemluvě o rychlosti ovládání), což je jiný přístup k pohybovým ovladačům, než který razí Nintendo a Sony a protože hmat je důležitý vjem (proto třeba řídíme auta už 100 let stejně), těžko Natal-Kinect osloví ….
Microsoft i Sony mluví o revoluci, ale pravdou je, že nic revolučního na tom není. Na pohybových ovladačích není nic nového ani revolučního. Navíc o ně nemá většina skutečných hráčů zájem, což vyplývá z mnoha studií a průzkumů, a rozhodně nebudou znamenat nějaký nový impuls k vývoji herně lepších a technicky dokonalejších her. Pohybové ovladače jsou fajn, a mají své publikum, ale nejsou revoluční a nejsou v této podobě tím, co si většina hráčů žádá. Mnohem více by nás všechny potěšilo, kdyby Microsoft i Sony oznámili ukončení výroby zastaralých Xbox360 a PS3 a větší podporu technologicky pokročilé PC platformě, která umožňuje použití jakéhokoliv i pohybového ovladače a třeba i podporu CloudComputingu, aby si náročné a technologicky dokonalé hry mohl vychutnat i majitel méně výkonného PC, co by hlavní herní platformě. Samozřejmě herní konzole typu Wii jsou vítány i nadále, ale herní konzole se nesmí stát hlavní platformou, kam jsou hry vyvíjeny, jinak to povede k tomu, čeho jsme svědky – hernímu úpadku. Bojím se ovšem, že letošní E3 nám přinese sice řadu velkých oznámení, ale také řadu zklamání. Možná se ale také zvýší tlak na MS i Sony, aby se zastaralým HW konečně něco udělali ….
To mne zajímá. Konečně budou nuceni hráči ve větší míře místo pasivního sezení se i pohybovat (Ne jen u Wii). Dobrý počin pro zdraví lidstva. Jenom aby mne lidstvo nevypeklo a nedávalo přednost klasickému ovládání her .
To video jsem si neměl pouštět. Už chápu proč je v USA tolik lidí co si vezmou pušku a jdou si zahrát Dooma na živo. Pokud jsou lidé z videa mentálně i tělesně postižení, tak se omlouvám.
Posilovna není o utrpení, je o posílení těla i ducha
Jinak souhlas, ale dovedu si představit i zábavné hry s tímto ovladačem, ale chtělo by to nějaký nápad, ne kopírku wii
Akoze nic proti kazdy mame svoje ale makanie v posilovni je docela nuda.Kolektivne sporty su zabavnejsie.ste keby tak mali posilovacie stroje prepojene a sutazit napr vo virtualnej Tour de France na stacionarnych bicykloch .
tak ja tam chodim s kamosem a vsechny co tam chodej pravidelne znam taky takze vzdycky par slov prohodime a nejaka nuda tam rozhodne neni...a kolektivnich sportu si taky trochu uziju, pravidelne jednou tejdne chodime do skolni telocvicny na fotbalek, obcas si dem i na tenis.
Cvíčím už asi 2 roky, a nikdy jsem to jako utrpení nebral. Vždycky mě bavilo sáhnout si až na dno svých sil, i když tam bylo vždycky mělko Prostě někdo má potěšení z televize, někdo z cigaret, někdo z chlastu a někdo z fyzického pohybu
pro me je vzdycky utrpeni tam dojit, protoze to mam do kopce a obcas trpim i druhej den, kdyz se to prezene s vahama nebo zkousime nejakej novej plan. jinak me potesi vsechno z toho kdyz je v ty televizi teda nakej dobrej film
Když to přeženu tak hlavním proudem vývoje her jsou televizní hry...ano mají lepší grafiku ale v principu je to to samé na čem jsme pařili maria, letadla a podobné hry...
To promo video je opravdu "suché" .
Jinak souhlasím s tím, že pohyb při hraní her je bezva, ale klasické ovládání (mysš, klávesnice...) je klasické ovládání...
Já už fakt nevím, dle čeho se tyto společnosti orientují pro vývoje a vyrobu dalších herních věcí a her. Uživateli to určitě nebude! Uvést na trh něco podobného co už tady několikrát bylo a neujalo se to mi přijde jako když vydá nějaká firma automobilový simulátor/arkádu a neda tam pohled z KABINY!!! Ti lidi snad nikdy v životě nečetly recenze na podobné věci, tak jako jsem přesvědčený že krom blizzardu (a i u toho už občas pochybuju) snad žádný výrobce nečte recenze na své hry když dokáže vydat pokračování kde jsou uplně ty stejné chyby.
Mě stačilo, kdyý jsem si ztáhnul hry na webku a musel jsem pět minut mávat rukama, abych rozhejbal panáčka.
Komu přišla jako makačka mačkání šipek na starech winter games, tak toho tohle zabije
Mě stačí dobrá myš, a na závody volant s feedbackem.
Tak u her se jiné smysly dají použít velmi snadno. U aut sotva bude řidič říkat "kousek doleva", "malý minikousek doprava" atd.. Takže srovnání dvakrát moc nesedí..
No tak musel by tam bejt nějakej elektromotor navíc, kterej by hejbal ojí dle toho, jak se točí imaginárně volantem.. Jenže to je způsob "proč to dělat jednoduše, když to jde šložitě"..
To samozřejmě taky, ale myslel jsem to spíš z hlediska ovládání. Bude tam chybět hmatová zpětná vazba, přesně tak jak psal DD. A bez zpětné vazby, jak víme z teorie systémů, se nedá pořádně ovládat nic
Tak z tohohle teda necintám. Nápad to není marnej, ale už vidim, jak na to budou roubovat hry který by se tímhle zařízením ovládat rozhodně neměly. Pokud se chci protáhnout, tak si půjdu zahrát sport v reálným světě (Tenis, Squash, fotbálek) a nebudu u toho (snad) vypadat jako naprostej idiot.
Dávám M$ bod za to, že alespoň přišli s něčím novým a nejsou jen sprostá kopírka Nintenda jako Sony. Jestli se bude prodávat, to uvidíme. Mě se ale zdá lepší koupit rovnou wii, než xbox a ještě tenhle ovladač skoro za 4k. Navíc na wii mám jistotu spousty skvělých her pro ty pohybové ovladače.
.... je to kopirka jestli se nemejlim tak sony melo neco podobneho uz na PS2 ;)
Btw Gamecam pro PC me pridje jako daleko lepsi napad protoze s timdle budou akorat problemy a hlavne by me zajimalo kdyz ma nekod treba bilej koberec a bilou stenu a ten clovek ma potom bilou bluzu jak to bude fungovat :/ proste nedomyslene navic s Wii si klido sednu treba k Zeldovi nebo tak (kdyz neni zapotrebi jina pomucka) todle je Na dve veci....
V Natale vidím výhodu oproti Wii jednoznačne v lepšej grafike. Inak pojde pripojiť aj k PC, otázka je, koľko hier, hlavne na PC, ho bude podporovať. Jediná hra, ktorá by ma na tom, neviem ako dlho bavila, je box, ktorý je známy z Wii. Ale nejaké skákanie pred obrazovkou...to by sa asi otriasal barák a susedia by ma milovali.
a také už bych byl pro novou generaci konzolí, jenže záleží také na vyvojářích.. dokud tu nebude nový přelomový další engine typu Unreal 4.0 a jiný, tak nové konzole nemají smysl, když to zvládnou stávající
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!