Současný Xbox One Microsoft také upravil. Jmenuje se Xbox One S, má nový tenčí design a cenovku.
Takže je to oficiální, po SONY a jejím oznámení, že chystá novou vylepšenou PS4 NEO s více než 2,5x výkonnějším HW než má současná PS4, oznamuje Microsoft prakticky to samé. A jde ještě dál. Nový Xbox One SCORPIO má také nový HW.
Má mít nový 8jádrový procesor a podstatně výkonnější AMD Radeon grafiku. Celkový výkon by měl dosahovat až 6TFLOPS! To by podle Microsoftu mělo stačit na hraní her ve 4K rozlišení. Stejně jako SONY i Microsoft tvrdí, že nová výkonnější verze konzole nebude nahrazovat stávající, ale bude ji doplňovat (určitě bude dražší). Gamepad i hry na stávajícím Xbox One mají fungovat i na SCORPIO.
Drobným zádrhelem na celé věci je fakt, že Microsoft začne prodávat Xbox One SCORPIO až o Vánocích a to ne těch letošních, ale až příští rok, tedy na podzim/zima 2017! A co bude dělat s beznadějně pomalým a prohrávajícím Xbox One současné generace, který výkonově zaostává za PS4? Inu, upravil ho a uvádí „nový“ Xbox One S:
Je to vlastně kompaktnější verze. Má dokonce integrovaný zdroj, přesto je menší. Nevíme, jak velké změny jsou v HW, ale asi moc ne. MS nemluví o žádném výkonovém zlepšení. Konzole má umět jen přehrávat 4K videa, což pro HW uvnitř není žádný problém. Novinkou je 2TB verze (ano pořád HDD). Ke konzoli můžete mít i speciální stojánek pro vertikální umístění nové kompaktní verze. Výkonově to tedy bude docela mizérie, MS ale zjevně spoléhá na Windows 10 a DirectX12, kdy PS4 One s AMD CPU/GPU uvnitř dokáže využívat výhody obojího a tak by prý měl u nových her být 1080p standardem.
To ale pořád neřeší, že PS4 je prostě výkonnější. A tak MS spolu s novým designem představil i nové ceny. Základní 500GB verze bude začínat na 299 dolarech tedy nějakých 8 700 korun vč. DPH? 1TB verze bude za 349 dolarů (cca 10 200 korun vč. DPH) a za 2TB verzi zaplatíte 399 dolarů (11 600 korun vč. DPH). Jestli je to zajímavé s 1/3 příplatkem na hry proti PC verzi (i když se MS snaží ceny srovnat=navýšit i pro PC v rámci UWP Windows 10), no nevím. Výkon zůstává hodně omezený a blíží se úrovni low endových PC současné generace. Každopádně SONY uvede vylepšenou PS4 NEO asi ještě letos spolu se svou VR. Microsoft bude mít zase rok zpoždění?
Nesmysl, že to přijde pozdě. 6TFLOPS je výkonově NAD R480, konkrétně je to přesně mezi GTX 1070 a R480. Kdyby ta konzole vyšla na tyto Vánoce, její cena by mohla klidně být hodně přes 20k, což by mohlo znamenat neúspěch. Nemluvě o rozšířenosti 4K monitorů a TV všeobecně. Za rok a půl to dává pravý smysl - výrobní náklady poklesnou a všechny "potřebné" technologie se rozšíří, včetně ceny VR brýlí. Každopádně si myslím, že jestli se to MS podaří nahodit za zajímavou cenu, řekněme max 550 - 600usd, tak se bude jednat o velice zajímavou alternativu k high end PC. Říkejme si co chceme, ale zas tak drasticky výkonnější grafiky příští rok nepřijdou, když se teprv tuto generaci karet zase vylepšil výrobní proces.
Problém je, že oni ten výkon nemají a potřebují už TEĎ na 1080p, natož na 4k Za ten rok, kdy bude 4k velmi rozšířené, tak na tom budou stejně, ne-li hůře, než dnes s 1080p, kdy při některých hrách nedokáží dát ani 1080p/30fps. Jestli přijde new PS4 před Vánoci, budou ve 2017 v háji, stejně jako teď.
za rok a pul to je prd platny,protoze budou zas nove graficke karty a navic jestli bude na trhu novy PS s vykonem R480,tak nebude vubec zadny duvod se zamerit na Xbox...
PS Neo má mít výkon nějakých 4,15 TFLOPS, nebo kolik, což je do R480 daleko. Vzhledem k tomu, že Scorpio není nástupce XO, tak zrovna teď ho na trhu nepotřebují, protože by to bylo zbytečně drahé a málo kdo by to reálně využil. Pokud říkáte o konzoli s hardwarem letošního high-endu za dohromady 25+ tis (imho tam bude Zen procesor a dedikované grafické jádro, protože 6TFLOP a dostatečný procesorový výkon do APU prostě nenacpete), co vyjde příští rok, že už bude zastaralá, tak pak nevím, jak by měla pro vás konzole vypadat. A reálný 4K gaming je podle mě mnohem pravděpodobnější na konzoli, jako Scorpio, než na kompu s Intelem a GTX1080, už jen díky principu konzole, tudíž daleko jednodušší optimalizaci.
No jestli se dá výkon skoro jako GTX1070 považovat za mainstream, tak ok (aneb jak jsem řekl, Scorpio je přesně mezi R480 - mainstream, a GTX1070, což je vyšší střední třída a prakticky high end. 1080 si koupí opravdu jenom pitomec a skalní fanoušek). A stále se bavíme o konzoli, kde bude větší optimalizace. Výkonový rozdíl mezi touhle a budoucí generací grafik bude, ale rozhodně ne tak markantní jako byl letos. Dá se zase očekávat nárůst o 0,5 - 1 TFLOP v high endu. Nástupce R480 by měl tedy cca 6TFLOP, GTX 1070 by měl cca 7TFLOP a nástupce 1080 by měl kolem 10... A nejsou to vycucané údaje, ale klasická situace, která se už několikrát opakovala. Navíc, stále to nemění nic na tom, že mít konzoli s výkonem prakticky GTX980Ti, která stále stojí přes 20 tis, je krásné.
ono nevis presne,taky vykon nova PS mit bude...Scorpio samozrejme nastupce XO je,akorat je tam kompatibilita a MS to hezky zabali to svych reci...ale jednoduse si musis koupit novy hardware,takze je to nastupce...to je pak slovickareni...je to proste nova dalsi konzole...
letos v lete bude mit novy RX480 vykon kolik? lehce pod 6 TFLOPS...a to bude letos v lete vyssi mainstream...a my mame byt u vytrzeni z toho,ze pristi rok na vanoce to dostanes v konzoli?
proste MS klasicky mimo a kdo vi,jestli s tou specifikaci vydrzi,nebo budou muset trochu pritvrdit..
Jak možná šlo poznat z mojich předchozích příspěvků, je oznámení 6TFLOPS Scorpia poměrně luxus, a dlouho tu nebyl žádná konzole, co by držela krok aspoň s mainstreamem. Buďme rádi aspoň za něco :-) X360 i PS3 (tady až na cell procesor) byly taky poměrně obstarožní systémy