Nehorázná lež, absolutní nesmysl a ukázka toho, o co jde na konzolovém trhu …
Herní konzole vůbec není špatná věc, jenže v poslední době se herní konzolí nazývá něco, co jí ve skutečnosti být nemá. Jediná pravá herní konzole na trhu je Nintendo Wii. Ta plní přesně to, co herní konzole má. Nehraje si na hlavní herní platformu, je to prostě jen nenáročná herní konzole pro nenáročné hry pro pobavení.
Naproti tomu jsou tu Microsoft Xbox360 a Sony PS3, které se sice nazývají herními konzolemi, ale ve skutečnosti jsou to hodně očesané počítače. Uměle vytvořená herní platforma, která parazituje na PC platformě, která je ale jedinou, kde se hry tvoří. Tyto dvě „konzole“ jsou jeden velký marketingový podvod. Lhaní, klamání a přehánění je v případě marketingu kolem nich to, co je pohání a kam se dostaly. Zkrátka cílem je přesvědčit všechny okolo, že vlastně konzole tohoto typu strašně potřebujeme a že stejnou věc, jako ony nedokáže zastat jednodušší a levnější PC. Dělání z lidí idioty, kteří neumí ani připojit PC k TV a nainstalovat hru, je zkrátka v kurzu. Stejně jako to, že digitální distribuce je velké zlo a na PC se hry vůbec neprodávají.
Pravda je ovšem taková, že na ty osekané detaily v 720p rozlišení, ve kterém hry na těchto konzolích jedou, by vám stačil levný PC za 5000-8000 korun také a ještě by zvládl všechno okolo. Ještě vtipnější je, že za hry na konzole zaplatíte o 1/3 více, než za stejnou hru na PC. Nemluvě o tom, že digitální distribuce ve skutečnosti dávno převýšila na platformě PC prodeje krabicových verzí a tak když vycházíte ze statistik prodejů krabicových verzí, je jasné, že na tom PC úmyslně nebude dobře. Zkrátka marketing kolem Xbox360 a PS3 to je jedna velká lež, matení, a přehánění. A pro důkaz toho, že to tak opravdu je, nemusíme chodit daleko. Nedávno se jeden z tvůrců Kinectu pro Xbox360 vyjádřil opravdu tak, že člověk přemýšlí, zda je to vůbec ještě v mezích zákona takhle lhát. Jistě víte, že na pohybové ovladače, který má mimochodem Nintendo Wii od začátku, se u Microsoftu i Sony hodně soustředí a protože prodeje konzolí jdou do háje, stejně jako stoupá kritika na to, že brzdí herní vývoj, snaží se marketingově pohybovými ovladači udržet stávající konzole na trhu.
Každý slušný a rozumný člověk ví, že lhát se nemá a to ani v marketingu. Prodávat kvalitní produkty se dá slušně, bez přehánění a klamání. Což ovšem zdá se u Xbox360 a jeho Kinectu (i konkurence), zjevně nedá. Jak jinak si vysvětlit prohlášení Kudo Tsunody, který se jako spolutvůrce Kinctu nechal slyšet, že:
"Díky Halo už dnes skoro nikdo nehraje střílečky na PC. "Dokud se střílečky pouze portovaly z PC na konzole, nebylo to ono. Halo se však postaralo o redefinování žánru a proto už takřka nikdo nehraje střílečky na PC."
Co se na tohle dá říci? HALO je jistě na konzolích dobrá akční hra a velmi úspěšná, ale na PC máme úspěšných akčních her, které se hrají stejně nebo i více než HALO, mnohem více. Zkrátka podobné prohlášení je naprostá lež a další důkaz toho, že vše kolem Xbox360 či PS3 je jen marketingově vytvořená rádoby skutečnost. Mistr Tsunoda se zřejmě lekl, že Microsoft zjistil, že mu přílišná orientace na Xbox360 jaksi ohrožuje PC business a tak se MS na PC trochu více nově zaměřuje. MS si spočítal, že zatímco Xbox360 mu vynese pár miliard dolarů maximálně, PC platforma ho živí a vynáší mu desítky miliard. Tsunoda se tak lekl, že by už konzole nemusely být takový vývar, jako doposud.
Zdroj: DDWorld.cz
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|