Na PC prý už dnes skoro nikdo Střílečky nehraje – v marketingu konzolí se může lhát naplno Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sunday, 26 September 2010
altNehorázná lež, absolutní nesmysl a ukázka toho, o co jde na konzolovém trhu …

 

 

 

Herní konzole vůbec není špatná věc, jenže v poslední době se herní konzolí nazývá něco, co jí ve skutečnosti být nemá. Jediná pravá herní konzole na trhu je Nintendo Wii. Ta plní přesně to, co herní konzole má. Nehraje si na hlavní herní platformu, je to prostě jen nenáročná herní konzole pro nenáročné hry pro pobavení.

Naproti tomu jsou tu Microsoft Xbox360 a Sony PS3, které se sice nazývají herními konzolemi, ale ve skutečnosti jsou to hodně očesané počítače. Uměle vytvořená herní platforma, která parazituje na PC platformě, která je ale jedinou, kde se hry tvoří. Tyto dvě „konzole“ jsou jeden velký marketingový podvod. Lhaní, klamání a přehánění je v případě marketingu kolem nich to, co je pohání a kam se dostaly. Zkrátka cílem je přesvědčit všechny okolo, že vlastně konzole tohoto typu strašně potřebujeme a že stejnou věc, jako ony nedokáže zastat jednodušší a levnější PC. Dělání z lidí idioty, kteří neumí ani připojit PC k TV a nainstalovat hru, je zkrátka v kurzu. Stejně jako to, že digitální distribuce je velké zlo a na PC se hry vůbec neprodávají.

Pravda je ovšem taková, že na ty osekané detaily v 720p rozlišení, ve kterém hry na těchto konzolích jedou, by vám stačil levný PC za 5000-8000 korun také a ještě by zvládl všechno okolo. Ještě vtipnější je, že za hry na konzole zaplatíte o 1/3 více, než za stejnou hru na PC. Nemluvě o tom, že digitální distribuce ve skutečnosti dávno převýšila na platformě PC prodeje krabicových verzí a tak když vycházíte ze statistik prodejů krabicových verzí, je jasné, že na tom PC úmyslně nebude dobře. Zkrátka marketing kolem Xbox360 a PS3 to je jedna velká lež, matení, a přehánění. A pro důkaz toho, že to tak opravdu je, nemusíme chodit daleko. Nedávno se jeden z tvůrců Kinectu pro Xbox360 vyjádřil opravdu tak, že člověk přemýšlí, zda je to vůbec ještě v mezích zákona takhle lhát. Jistě víte, že na pohybové ovladače, který má mimochodem Nintendo Wii od začátku, se u Microsoftu i Sony hodně soustředí a protože prodeje konzolí jdou do háje, stejně jako stoupá kritika na to, že brzdí herní vývoj, snaží se marketingově pohybovými ovladači udržet stávající konzole na trhu.

Každý slušný a rozumný člověk ví, že lhát se nemá a to ani v marketingu. Prodávat kvalitní produkty se dá slušně, bez přehánění a klamání. Což ovšem zdá se u Xbox360 a jeho Kinectu (i konkurence), zjevně nedá. Jak jinak si vysvětlit prohlášení Kudo Tsunody, který se jako spolutvůrce Kinctu nechal slyšet, že:

"Díky Halo už dnes skoro nikdo nehraje střílečky na PC. "Dokud se střílečky pouze portovaly z PC na konzole, nebylo to ono. Halo se však postaralo o redefinování žánru a proto už takřka nikdo nehraje střílečky na PC."

Co se na tohle dá říci? HALO je jistě na konzolích dobrá akční hra a velmi úspěšná, ale na PC máme úspěšných akčních her, které se hrají stejně nebo i více než HALO, mnohem více. Zkrátka podobné prohlášení je naprostá lež a další důkaz toho, že vše kolem Xbox360 či PS3 je jen marketingově vytvořená rádoby skutečnost. Mistr Tsunoda se zřejmě lekl, že Microsoft zjistil, že mu přílišná orientace na Xbox360 jaksi ohrožuje PC business a tak se MS na PC trochu více nově zaměřuje. MS si spočítal, že zatímco Xbox360 mu vynese pár miliard dolarů maximálně, PC platforma ho živí a vynáší mu desítky miliard. Tsunoda se tak lekl, že by už konzole nemusely být takový vývar, jako doposud.

Zdroj: DDWorld.cz

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
snipermaniak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 13:41:38
avatar
Ehm? Co takové CoD? Marketingem nejvíc protěžovaná hra...
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 16:23:57
avatar
Ono na konzolích se CoD prodává výborně, ale říct že se FPS hraje jen na konzolích, tak to si předtím asi musel něco šlehnout...
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 08:14:58

Já myslím že si nešlehl a přesně věděl co říká Je to jenom reklama, vnášení do povědomí že borci hrajou na xboxu a ne na PC Nemůžu říct že je to pitomec, protože to dělá účelově a jisté ví že to není pravda.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 14:40:31
avatar
U něj bych si nebyl tak jistej, on je mimo stačí hledat na netu...nebo spíš je to "Kudo Tsunoda" alter ego nějakýho dobrýho herce, to bych viděl jako spíš...
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 13:43:15
avatar
No třeba to myslel tak, že díky konzolovému Halo už prostě konzolisti nehrají střílečky na PC, jinak je to jen výrok pomateného konzolisty, kterých běhá po netu stále dost
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 16:56:39
avatar
No odkedy vyšlo Halo 2 pre PC, už sa ďalšie diely radšej ani nepokúšali portovať na PC, lebo tá hra bola v porovnaní s inými dobovými PC FPS úplne priemerná. A k tomu ešte to úbohé "Vista only" obmedzenie...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 14:41:39
avatar
Je to sr*čka souhlas. Halo 3 je nejvíc přeceňovanou hrou v "next-genu" a dneska mi kámoš pučí Reach abych se přesvědčil, že všechny díly Halo sou přeceňovaný : D
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 08:16:00

Podle mě není pomatený, ale jenom vědomě lže.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 13:50:12
avatar
Tak ono se není čemu divit. Největší trh má pravděpodobně USA a tam jsou jakékoliv teoretické znalosti o PC a jejich praktické využití mezi běžnou populací téměř "ostudou" (není to totiž Apple ani konzole). Navíc většina her je maximálně intuitivní (prostě šablona jako hrom) a není nutné ničemu věnovat chvilku času a učit se to. Nechápu, jak na konzolích fungují prodeje nové F1, vždyť ta hra je tak krásně složitá a člověk má radost z každé desetiny sekundy, kterou utrhne na trati že to pro řadového konzolistu musí znamenat vyvolání dávivého reflexu.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 14:39:07
avatar
Tohle je hodně omezeneckej pohled na trh konzolí a svědčí o stejný omezenosti tebe samého jako přisuzuješ americké populaci, ovšem nedáhám se, že běžný američan je nějak moc vzdělaná to ne...ovšem hry jako Braid, Silent Hill ,Brain Training a mnohé další jsou původně konzolovky a je opravdu velice slabé spokojovat s herní platformou intelektuální kvocient jejich hráčů. Sudoku můžu hrát i na mobilu ne, je to blbá hra pro debily?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 14:47:00
avatar
Tak podle mě je hraní stříleček na konzolích velký výsměch. Já to hrál už několikrát, dokonce se už i umím trefit, ale přijde mi to pořád spíše jako soutěž v bizarnosti než cokoliv jiného. Na druhou stranu by se za to dalo označit i hraní s myší u toho, kdo má rád konzole. Každopádně mě se to nelíbí a rád to nemám. S čudlíkem, který se posouvá v kloubu, je střílení ve hře opravdu nepochopitelným uměním.
Mesi2017 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 18:45:09
avatar
Tak nejak, jako kdybych se snazil jezdit na motorce s volantem. ^^ Marketing pro Console je jak PR nVidie.
Samoman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 15:05:40

Tu je odpoveď id Software : http://www.strategyinformer.com/news/9277/pc-will-always-be-the-core-of-industry-says-id-fps-still-great
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 16:24:51
avatar
Posadil bych toho pána k multiplayeru PC verze BC2, třeba by ho to blouznění přešlo
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 16:41:09
avatar
Bohužel na youtube je slušný podíl videí s hraním této hry na konzoli. Takže by to asi nemělo žádného účinku. Přestože jak jsem je sledoval, některé hity jsou jako z pohádky o hitboxu přes půl obrazovky.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 16:22:52
avatar
Střílečka na konzoli :-D Přišel jsem ke kámošovi a zahráli jsme si multi player od Medalu. On mě střílel pořád protože než jsem páčkama něco namířil už sem měl hlavu. Zas na kompu příjdu ke kámošovi. Klasicky vezmu WSAD myš popřípadě ještě jiný a jede se a pak je "aim" skoro všude stejnej. Na konzoli leda nějakou "ultimátní" jeblovinu na zabavení s kámošema. Chci vidět hrát na konzoli clanwar v Teamfortress 2 :-D jako medik bych nic neuhealoval :-D
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 16:25:15

To je opravdu lež jako věž.Ještě nám budou tvrdit že strategie se hrají líp na gamepadu
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 16:28:28
avatar
Kudo Tsunodo, uz to NEHUL Nejspis ho odchytli po nejakem vecirku v rausi
Michal3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 16:35:06
avatar
A je to tu zase, boj proti konzolam...ako ja som zatial nehral hry na ziadnej z hlavnych konzoli (PS, PS2, PS3, Xbox, Xbox 360, Wii), ale zase ich vyhody su nepopieratelne, a konzole mi absolutne nevadia, aj napriek tomu, ze hry hram vyhradne na PC.

Citace:
Pravda je ovšem taková, že na ty osekané detaily v 720p rozlišení, ve kterém hry na těchto konzolích jedou, by vám stačil levný PC za 5000-8000 korun také a ještě by zvládl všechno okolo.


- rubbish, chcete mi povedat, ze PC kupeny v roku 2006 (priblizne rok vydania Xbox 360 a PS3) za 8000 korun zvladne napr. hru F1 2010 v takych detailoch ake su na konzole a s tym istym frame ratom?


No co sa tyka samotneho vyjadrenia toho cloveka z MS, tak to naozaj neviem, co tym ako chcel povedat...cize pointa clanku v pohode, ale pls, zdrzte sa uz tych detinskych utokov na konzole, Apple, atd.

btw...casto kritizujete aj marketing nVidie a ten uz spada do PC, takze nadpis: "v marketingu konzolí se může lhát naplno" je tiez trochu zavadzajuci, takze ked uz, tak by to malo byt IMHO napisane skor takto: "v marketingu se může lhát naplno"
Mesi2017 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 18:51:49
avatar
Tady neni zadnej boj proti consolim, ale o velky lzi hrani console v FPS hrach. Takze jestli se tu chces rozepisovat a zastavat consoli, tak tady se to moc nehodi. Nic ve zlem ..
Michal3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 20:25:05
avatar
Cital si vobec ten moj prispevok? Teda co maju tieto vety z clanku spolocne s klamstvom o FPS na konzolach:

Citace:
Naproti tomu jsou tu Microsoft Xbox360 a Sony PS3, které se sice nazývají herními konzolemi, ale ve skutečnosti jsou to hodně očesané počítače. Uměle vytvořená herní platforma, která parazituje na PC platformě, která je ale jedinou, kde se hry tvoří.


Citace:
Pravda je ovšem taková, že na ty osekané detaily v 720p rozlišení, ve kterém hry na těchto konzolích jedou, by vám stačil levný PC za 5000-8000 korun také a ještě by zvládl všechno okolo. Ještě vtipnější je, že za hry na konzole zaplatíte o 1/3 více, než za stejnou hru na PC.


A mnoho, moho dalsich, mohol by som sem dat vlastne cely clanok s vynimkou poslednych troch odstavcov (z ktorych su mimochodom dva najkratsie z clanku), ktore sa naozaj venuju tejto teme.

Praveze, keby v tom clanku neboli narazky na konzole a venoval by sa naozaj len tomu, co je v nadpise, tak by som sem tento prispevok ani nedaval.
A ja sa nemam preco zastavat konzoli, hram na PC, a konzole ma nezaujimaju, ale stve ma, ked sa niekto pri sebemensej prilezistosti navaza do niecoho (v tomto pripade konzole), hlavne keby to aj hned bola pravda, tak to do tychto clankov nepatri.

A ako som napisal, uz nadpis jasne ukazuje o co v tomto clanku ide, veda "v marketingu konzolí se může lhát naplno" sa tvari, ako by sa v kazdom inom marketingu hovorila ta najcistejsia pravda z najcistejsich...
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 08:35:52

Máte pravdu PC za 5-8000 kč z doby vydání konzolí ani omylem nezvládně dnes vydávané hry ani v detailech konzolí. Zřejmě myslel dnes zakoupené PC za 5-8000 kč a srovnávat starou konzoli a dnešní ceny a výkon hardwaru..., na druhou stranu xbox stojí 4-7000 korun a PS3 9000 kč dnes. Tak že to srovnaní není úplně od věci vzhledem k aktuální ceně konzolí, o hrách nemluvě.
Mesi2017 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 22:05:42
avatar
Cital cital, 2x :o) Abych to uved na pravou miru, tak to napisu jinak a promin, ze jsem te trochu zmystifikoval. Reagoval jsem jen na tvoji prvni vetu a na nadpis tohodle clanku, ktery mluvi za vse, coz jsem mel napsat. Neslo mi o zadny boj Console vs. PC, ale o hrani FPS na Consoli o proti PC.
Uz z principu ten nadpis je lez a je jedno jestli je tohle vykonejsi nebo slabsi. Na PC se proste FPS smazit bude vzdycky, jen to nema tak dobrou reklamu, jako tlustej amik s gamepadem v tlusty pazoure. To ze se vsechny americky tlusty deti s tlustejma prstama neumej ohanet s krysou a klaveskou, ptz se jim nevejde jeden tlustej prst na jeden malej cudlik a zmackly by pet cudliku najednou, hned amici radsi vymyslej gamepad, kde nemusej namahat tolik tlustejch prstu a staci jim jenom tlustej palec a trochu min tlustym ukazovackem, se kterym se nemuzou ani dloubat v nose, ptz by se jim tam nevesel, reknou nebo napisou, ze na PC(klavesnici) uz se FPS moc nehraje, aby mohli prodat vic gamepadu pro vic ovci ve Statech, neznamena ze to je pravda.
Console ma svoje, PC ma svoje, uznavam .. ale FPS a Console jde dohromady jako tlustej slon co se snazi poskrabat tlustou nohou na cele, vytece z nej pul tuny omastku, ale podari se to.
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 16:54:45
avatar
tak takhle jsem se uz dlouho nepobavil NA KONZOLICH SE HRAJE FPS VIC NEZ NA PC kdyby nekdo rekl ze na konzolich se hraje nejvic hry typu Princ(tzv.skakaci hry kde ma klavesnice proti ovladaci nevihodu,nicmene na PC se da ovladac take poridit) nebo "bojovky" tak na to nic nereknu,ale FPS


PS:mozna to odvodil stoho ze na xboxu neni "zadna jina"(poradna)FPS a proto na Halo je online pripojeno vic lidi nez u jinych PC her,ale kdyby secetli hrace co hraji na PC CoD2,4,6+Quake+UT+couter strike atd. tak by Halo bylo namidleny
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 08:44:06

To jo na PC jsou hráči víc rozdělení podle toho co se jim líbí. Ale xbox obladač je výbornej za to xboxu 360 opravdu vděčím.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 17:32:19
avatar
,,....proto už takřka nikdo nehraje střílečky na PC."
Větší píč.vinu a lež jsem fakt dlouho neslyšel, jak tohle někdo může vůbec vypustit z huby takovej nesmysl
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 17:45:15
avatar
Co na to říct?

PC forever
Alhan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmm 2010-09-26 21:12:44
avatar
Zdá se mi to nebo DD nemá rádo konzole a Nvidiu?
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 21:30:45
avatar
Nemít rád konzole by měli všichni pcčkáři protože brzdí vývoj PC technologií, sám sem si toho v minulosti nikdy nějak nevšímal ale dnes má člověk 2 roky starý pc a většina her mu jede na max. detaily,což se v minulosti moc nestávalo a když se dělají hry primárně na konzole tak se pak není čemu divit.
Ať si konzole existují proti nim nic nemám já míval playstation 1 a byl sem moc spokojen, pokud by byly hry na konzole a pc dělaný zvlášť tak v konzolích nevidím problém - nebo aspoň aby pc verze využila všech vymožeností - grafika,ovládání..
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 23:24:36
avatar
Otázkou je proč se to tak už nepraktikuje a tady by se mělo 90% PCkářů zamyslet...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-26 23:25:37
avatar
Kudo Tsunoda je hlavně debil a člověk tekrýho pro jeho neschopnost vyhodili z EA, nechápu proč ho v Microsoftu pořád držej. Natal byl celkem nadějná technogloie, ale pod jeho taktovkou se z toho stala casual sračka nevhodná i jako samotná periferie k PC...
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 08:57:06

Vývoj brzdí, ale né víc než moje peněženka. Upřímě řečeno abych si každý dva roky kupoval novej hardware na to taky nemám. Tak že mě současná situace moc neštvě protože si zahraju víc her v přijatelný grafice, nemluvě o tom že v současný době není moc kousků hardwaru co by zvládly DX11 hry naplno (třeba metro se vším všudy) a při rychlejším vývoji by se museli i víc snažit i výrobci hardwaru. Tak že mě to moc nevadí, ale vadí mi zjednodušování her, to je jediné proč mi konzole vadí, nejde o grafiku ale o osekanost her.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 20:47:09
avatar
Souhlasím stebou,taky sem stím spokojen že i na 2 roky starých strojích jede skoro vše na max. ale z hlediska vývoje to dobře není.. to uznej.
Zjednodušování her je hlavně proto aby se co nejvíc prodávaly - aby je uhrálo i každý dnešní dítě.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 21:37:44

Tak to samozřejmě Vývoj to brzdí.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 10:28:11
avatar
ne nezdáseti to ještě tomu musíš připočíst apple
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 06:43:25
avatar
To je nejvetsi blbost co jsem kdy cetl,ja nic jineho nez strilecky na PC nehraju.Hmm... mel bych se nad sebou zamyslet.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 13:49:27
avatar
Tuto informaci jsem cetl uz na zahranicnich serverech a vsechny servery bez vyjimky rekli, ze by se Kudo Tsunoda mel venovat vice svemu bizarnimu vzhledu, nez velkohubym prohlasenim. Prakticky nikdo s nim nesouhlasi. Je to jen marketingovy kec, ale ze se tento marketingovy tah povedl sveci to, ze cely IT svet o tom mluvi.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 14:58:19

Já jsem to četl i na nějakém českém webu před několika dny. Myslím že je vlastně i škoda o tom psát a diskutovat, je to prostě nesmysl.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 617x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 406x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 911x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1180x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1505x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1336x
Komentářů: 6