Nintendo 3DS – kapesní 3D konzole ukazuje stinnou stránku současných 3D technologií
Současné 3D technologie mají více problémů než pozitiv. Tím hlavním je, že nejsou pro každého. Už dlouho se objevují varování, že část populace (až 20%) není schopna 3D obraz vytvořený použitím 120Hz technologií, vůbec vnímat. Další část uživatelů, které jsou schopní 3D obraz vnímat, má pak ale pro změnu zase značné zdravotní obtíže. Je tedy opravdu risk od výrobců že tuto letitou a nikdy nedoladěnou technologii dále nabízejí.
Na celý problém nejnověji upozornilo Nintendo se svým 3DS. První kapesní 3D konzolí. K té nemusíte používat brýle, protože je má de facto na displayi, jako vrstvu. Mnoho uživatelů si ale při používání této konzole stěžuje na bolesti hlavy a také migrény. Mnozí také musí hrát proto bez toho 3D, čím se samozřejmě celý smysl té kapesní 3D konzole ztrácí. Je tedy skutečně dobrou radou, si před koupí konzoli vyzkoušet, zda jste ji schopni vůbec používat.
To se ale dá říci dnes o každé 3D technologii zejména o 120Hz. Upřímně řečeno, celý současný humbuk kolem 3D považuji za přehnaný, v podstatě pro domácí použití žádná skutečně použitelná 3D technologie, kde by výhody převážily nad nevýhodami, neexistuje. Osobně tedy doporučuji tento rádoby moderní prvek zatím ignorovat a myslím, že si úplně vystačíme z 3D zážitkem z kina. Bude to trvat pár let, než se 3D stane skutečně použitelným a já si stále myslím, že jedinou budoucností 3D jsou prostě prostorové hologramy:
V současné době prostě od 3D zobrazovadel raději ruce pryč, recyklace 20 let staré technologie v novém designu brýlí mi nepřijde příliš atraktivní. Varování samotných výrobců, které v manuálech zabírají už několik stránek, mi přijde samo o sobě dost dobrý argument. Ale řekněme si na rovinu, kdo ty manuály čte. Stejně tak u Nintenda 3DS bylo jasné, že se stejné problémy budou objevovat a stejně se mnozí diví.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|