Kolem nového Xboxu 720 a PS4 je až nezvykle rušno. Jde o hodně. WiiU vyjde asi v listopadu.
Tohle už přerůstá běžné spekulování o parametrech novinek. Z velmi dobře informovaných zdrojů jak od výrobců, tak od herních vývojářů unikají poměrně zásadní informace o nové generace herních konzolí.
- Nintendo Wii U v listopadu 2012
Opět jako první se představí nové Wii, které už je hotové a ve výrobě a chystá se letos na trh. Wii však jde jinou cestou než současný Xbox360 a PS3, i než jejich nástupci. Wii U se soustředí na cenově dostupné hraní, je to pravá herní konzole. Nové Wii U, tak nejde po co nejvyšším výkonu. Má HW srovnatelný s Xbox360, kdy osadila podobný procesor, ale má něco lepší a modernější grafiku AMD (asi tech. řada HD 4000).
Jednomu obchodu také uniklo pravděpodobné datum vydání této novinky. V USA by se tak mělo stát 18.11.2012, o týden později v Japonsku a pravděpodobně o dalších pár týdnů později i v Evropě, tedy podobně, jako tomu bylo u vydání současného Wii. Nejdražší komponentou je velký dotykový barevný tablet, sloužící jako ovladač, Nintendo se ale snaží udržet ceny na úrovni.
- Xbox 720 vs SONY „PS4“ Orbis – velké a nečekané vítězství pro AMD?
Až nezvykle živo je kolem nástupců Xboxu 360 a SONY PS3. Obojí ale souvisí s tím, že současná generace herních konzolí už to má definitivně spočítané a nestačí potřebám vývojářů ani mnoha hráčů, ani době digitální distribuce a neumí ani fullHD atd. Výrobci už mají připravené nástupce, o kterých již informovali své partnery hlavně z řad herních vývojářů. Ti nyní předělávají své plány a většina už najela na vývoj nextgen titulů podle nových architektur.
Nejvíce živo je nyní kolem SONY a její nové konzole, která by se měla jmenovat údajně "ORBIS". SONY kompletně změnilo strategii a nejen, že pravděpodobně bude stavět na x86 procesoru od AMD a grafickém čipu stejného výrobce, předpokládáme tedy procesor Trinity nebo bez grafiky procesor PileDriver, či dokonce jejich dalšího 28nm architektonického nástupce, který se začne vyrábět ve velkém na konci roku a neintegrovanou HD 7000 grafiku, ale také chce SONY předběhnout Microsoft a vydat svou konzoli dříve.
Ostatně velkou chybou a problémem pro PS3 bylo výrazně pozdější vydání proti Xbox360 díky čemuž už prohrál souboj s ním hned na začátku. U nové generace už SONY stejnou chybu nechce opakovat. Velcí vývojáři už vědí vše o plánech a platformě, kterou SONY chystá.
Šokující ovšem je, že i Microsoft akceleruje vývoj své nové konzole a až neuvěřitelné se zdají na sobě nezávislé zprávy, že prý jak nový Xbox, tak nový PlayStation budou prý používat jednak procesory AMD, ale i grafiky AMD! Nový Xbox prý použije APU procesor AMD (4-6jader) a grafiku řady HD 7000, takže bude mít dvě grafiky, kde jedna bude obstarávat integrovaný KINECT a druhá herní grafický výkon. Údajně by nový Xbox neměl mít optickou mechaniku (pokud ano, tak se mluví o Blu ray), ale měl by vyžadovat stálé připojení k internetu. U obou konzolí je tak téměř vyloučena zpětná kompatibilita se současnými hrami a také se mluví o tom, že výrobci udělají opatření proti hraní bazarových her, proti kterým vývojáři protestují snad ještě více, než proti klasickému Warezu.
Letos ale pravděpodobně SONY ani MS své novinky veřejnosti nepředvedou, zato na E3 příští rok by mělo být skutečně živo. Letošní E3 (červen) ale bude pravděpodobně patřit WiiU, i když je otázkou, zda v nastalé situaci MS a SONY přeci je něco neprozradí …
Poznámka by DD: Vzhledem k tomu, že zprávy o parametrech nových konzolí chodí z na sebe nezávislých zdrojů, které jsou oběma výrobcům dost blízko, bral bych je celkem vážně. Na druhou stranu zdá se mi neuvěřitelné, že by zrovna AMD takhle zabodovalo a bylo dodavatelem procesorů i grafik pro obě("všechny tři") konzole!? Pokud by se mu to podařilo, byl by to největší úspěch a největší "kšeft", který kdy AMD udělalo. Co mi nejde trochu na rozum, proč zrovna procesor od AMD? Nemá Intel přeci jen výkonnější navíc už 22nm, a hlavně i větší výrobní kapacity? Proč grafiku AMD řady HD 7000, to už lze pochopit spíše, AMD je jedním z dvojice výrobců herních čipů, je u vývoje her a klíčových technologií a silně posiluje na poli herního vývoje. Takže GPU od AMD chápeme, zvlášť když už 2 současné konzole starší ATI čip mají a vývojáři jsou s ním spokojení a Sony z hlediska nové strategie co nejjednoduššího vývoje her a kompatibility nechce trhat partu jiným čipem a vývojářům tak opět komplikovat život. Ale u těch procesorů vážně nechápu. Zajímavý tah, nebo má AMD v rukávu něco, co bude v nových konzolích, ale pro PC to ještě nepředstavilo.
Každopádně stále více a více to vypadá, že nové konzole se stanou vlastně PCčkem, či "herně multimediální" stanicí připojenou k Internetu(cloudu). Pro vývojáře jednoznačné plus – existovat tak bude vlastně jen jedna velká platforma a to PC s podobnými čipy, takže vývoj bude pro všechny platformy stejný a konverze jednoduchá a vlastně to bude jen o nastavení úrovně detailů. S tím, že dokonce teoreticky upgradovat na nové verze konzole s novým HW s čipy od AMD by neměl být takový problém, když to bude kompatibilní a jen o úrovni detailů - potencionálně dobrý kšeft i pro výrobce dílů. Zní to ale až moc hezky vůči donedávna odepisované PC platformě ....
Zdroj: Kotaku, VG247, Digitimes
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|