Microsoft přibližuje konzoli Xbox k PC. Zatímco SONY hráče rozděluje, Microsoft je konečně spojuje.
SONY hráče důsledně rozděluje a trápí různými exkluzivitami, které rozhodně neprospívají technologickému ani hernímu vývoji. Microsoft na druhou stranu už nějakou dobu hráče spojuje. Rok 2016 byl docela velkým přelomem, kdy došlo v podstatě ke sjednocení Windows 10 co by Xbox herní platformy a MS vydává své hry na tuto platformu a hrát je můžete na PC i no Xbox konzoli, která má však také běží na Windows 10. Sjednocení platformy bude pokračovat s tím, jak MS vylepší technologický základ Xboxu.
Asi víte, že MS chystá konkurenci pro vylepšený PS4 PRO, která je v současnosti nejvýkonnější konzolí, protože SONY si od AMD nechala zrychlit CPU AMD JAGUAR a hlavně osadit nové GPU založené na POLARIS 10 čipu. Microsoft jde ale technologicky ještě mnohem dále. Nový Xbox Scorpio bude mít téměř jistě procesory architektury RYZEN, velmi pravděpodobně VEGA 11 mainstreamové GPU a sdílenou HBM2 paměť. Celkový výkon by pak měl dosahovat na konzoli působivých 6 TFLOPS, což je o něco vyšší výkon, než má referenční Radeon RX 480 na POLARIS 10, kdy se obecně předpokládá, že samozřejmě osazená platforma a VEGA čip pojedou na nižších taktech, než u PC verze.
Microsoft chce díky podstatně výkonnějšímu a modernějšími HW, který je bezmála 5x výkonnější než stávající Xbox One (1,31TFLOPS), nabídnou nejen rozlišení 4K, ale také dostatek výkonu pro VR a vysoké FPS. SCORPIO bude zhruba 1,5x výkonnější než PS4 PRO, což je značný rozdíl a docela se tak obrátí stávající situace, kdy Xbox celou dobu nabízel nižší výkon než PS4. Microsoft hodlá novou konzoli odhalit na E3 a to 11.6.2017, přičemž v obchodech bude dostupná ke konci roku (Holiday 2017). Můžeme předpokládat, že MS nadále bude PC a Xbox sbližovat a nová silnější konzole mu umožní využít i mnoho technologií v rámci Windows 10, které obě zařízení používají. Bylo by hezké, pokud by MS dal vývojářům her podmínku, že všechny hry, které chtějí vydat pro Xbox One Scorpio, musí vyjít pro Windows 10, tedy být přístupné i hráčům na PC. Bylo by pěkné, kdyby byl tlak na konec herních konzolových exkluzivit co největší.
Samozřejmě to nic nemění na faktu, že PC je nejlepší herní platformou ;). Jsme ale zvědaví, co nám MS na E3 ukáže a budeme vás informovat.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|