Společnost NVIDIA pustila ven celkem zajímavá data.
V nedávném konferenčním hovoru NVIDIA prezentovala informace IFC agentury, zaměřené na interaktivní zábavu a herní trh. Musím říci, že podobná čísla jsem viděl v prezentaci firmy Intel už loni, ale to nic nemění na tom, že definitivně dávají poslední ránu teoriím o tom, že PC platforma umírá.
Příjmy z konzolových her a vůbec konzolového trhu totiž klesají a podle současných odhadů už to lepší nebude ani s vydáním nové generace konzol. Ty totiž přicházejí o řadu uživatelů, kteří se přesouvají na PC do sociálních her apod. Spolu s tím neustále rostou i příjmy PC jako herního trhu:
Dalším zajímavým grafem je vývoj prodejů. Jak víme, donedávna jsme byli zásobeni záměrně zkreslenými údaji o prodejích her, kde ovšem do počtu prodaných kusů her byly započteny pouze krabicové verze. U konzolí to jinak nejde, ale u PC? U PC platformy totiž už nějakou dobu je jasné, že digitální prodej a tedy legální stahování, hraje prim. Jen se nevědělo, jak přesně je to podílově. Nyní se ukazuje, že už v roce 2008 tvořil prodej krabicových her stěží třetinu příjmů, V letošním roce je to už jen sedmina. A celkem bych řekl, že to sedí. Příjmy z PC platformy ale nadále porostou a krabicové verze se budou prodávat stále méně, a už na přelomu 2013/2014 měly tvořit jen desetinu prodejů.
Neméně zajímavý je i graf, ve kterém NVIDIA poukazuje na grafický výkon současné generace konzolí. A že srovnávat skutečně může, protože její čip na bází GF7 se nachází v konzoli PS3. Není tajemstvím, že už při vydání v roce 2005/2006 byl grafický výkon současné generace herních konzol zhruba poloviční ve srovnání s tehdejšími špičkovými grafikami. To je logické už jen vzhledem k ceně a spotřebě. Jenže rozdíl se rychle prohlubuje. V letošním roce už je mezi GTX 580 a konzolovou grafikou rozdíl devítinásobný! A to GTX 580 či podobně výkonná HD 6970, nejsou zdaleka ty nejvýkonnější grafické karty na trhu nemluvě o tom, že už jsou obě vlastně z roku 2010 a tedy rok staré.
Mnoho PC hráčů si stěžuje, že třeba DX11 vylepšení nejsou ve hrách vidět, jenže vývojáři, kteří vydávají hry na PC i konzole, se logicky musí přizpůsobit možnostem nejslabší platformy a pokud by se zaměřili na PC, žádá si to dodatečné investice a čas a dobře víme, jak to dnes s časem a penězi u vývoje her je. Je skutečně proti přirozenosti a proti vývoji existence konzolí, které se nevyvíjí. Protože jak z vlastní evoluce víme, co se nevyvíjí, to je zbytečné a zaniká.
Zdroj: NV
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|